• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de Pixel 5 en Oneplus 8T ook lang overwogen, dus heb best veel reviews van beide toestellen gelezen en gekeken.
Als je lekker makkelijk foto's wil kunnen maken en een zo puur mogelijke Android ervaring wilt, zou ik toch voor de Pixel gaan. De kwaliteit van de foto's die de 8T produceert is niet echt geweldig. Daarnaast lees je inderdaad wel veel over allerlei kleine bugs met de Oneplus toestellen.

De Pixel 4a heeft een tragere processor en kleinere accu, maar wel 3,5 mm jack. Dat moet dan net zijn wat je zoekt.

Ik ben overigens uiteindelijk voor de Sony X5 II gegaan. Die werd prijstechnisch pas interessant icm een abonnement.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 11:41
Een en ander hangt ook af van welk formaat telefoon je wil. De Pixel 5 is toch echt een stuk kleiner dan de 8T, de 4a 5G zit er tussenin

Mijn vriendin heeft sinds kort de 4a (niet 5G), en als ik haar ervaringen vergelijk met jouw wensen, dan lijkt een Pixel me voor de hand liggend.

- Haar 4a heeft een goede accuduur
- Je hoeft niet na te denken over het schieten van foto's
- In dagelijks gebruik merk ik niets van de processor verschillen tussen haar 4a en mijn S10e. De 765G van de 4a(5g)/5 moet dan ruimschoots voldoende zijn.

Volgens mij gaat je keuzen dan om formfactor, 3,5mm en prijs. Overigens zou ik toch ook even naar de 4a kijken, voor 340 euro kun je daar geen buil aan vallen :)

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die comments hier over "pure" android ervaring raken kant nog wal... TS heeft een Samsung daar krijg je inderdaad allerlei troep bij... bij Oneplus is dat vrijwel niet het geval en heb je ook een zo goed als kale Android ervaring.

Heb zelf ook getwijfeld tussen Pixel 4a 5G / 5 en Oneplus 8T. Ben voor de Oneplus gegaan + bumbercase, wil weer dat mijn telefoon 5+ jaar meegaat. Hiervoor had ik een Oneplus 3.

En voor mij is de stap vooruit enorm. Goeie hardware, snel, 120 Hz, warp charging. Vriendin heeft Pixel 4a, gisteren in de avond toevallig vergeleken welke camera betere foto's maakte in het donker (in de efteling). Vind de Oneplus iets geliger t.o.v. de Pixel, met de gcam was het verschil minder. En met "iets" bedoel ik dus op bepaalde point of interests op de foto, was dus niet zo dat de gehele foto "geel". Google heeft gewoon goeie software... Met foto's in het daglicht vind ik het eigenlijk niet eens zichtbaar. Alleen vast dat foto guru's hier natuurlijk commentaar op hebben.

• vktheo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02 11:38
Ik heb de Pixel 5 al gehad en heb deze teruggebracht, vooral vanwege het slechte geluid van de bovenste speaker die onder het glas zit. Verder vond ik de 5 voor mij iets te klein. (en eigenlijk te duur in vergelijking met de 4a 5G)
Daarom heb ik nu de Pixel 4a 5G in bestelling staan, is voor mij de beste optie.
Geweldige foto's en altijd up to date software, zonder bloatware.
Ik gebruik momenteel nog even de Pixel 3a XL, is nog steeds goed, maar is wel wat aan de trage kant, helemaal sinds de update naar Android 11.

• dv_jaap
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-05 10:18
Beetje laat, maar een 8T krijgt zeer wss ook nog een google camera mod. Dan zijn de fotos een stuk beter.

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 13:36
Het is ondertussen de Google Pixel 4a 5G geworden.
Heel blij mee!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee