Crimediggers challenge 2020 - Objective 4

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 18:48
Mijn vraag
Is er iemand die objective/level 4 al heeft gehaald en een tip heeft voor mij? Ik loop hier helemaal op vast.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de base.apk al geprobeerd te decompilen, echter weet ik dan zo goed als niet meer waar ik zoeken moet en loop ik vast.
Ook het zoeken naar emails of email-accounts heeft weinig opgeleverd.
De telefoon image die ik heb gekregen heb ik 'uitgepakt' in autopsy.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
je zit op de goede weg. Als je gedecompileerd hebt, zou ik alle bestandsnamen even checken voor iets opvallends en dan verder kijken.

Ik ben helaas zelf een stuk verder vastgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Je bedoeld het bestand
spoiler:
Backdoor
want het meest interessante wat ik daar kon vinden
spoiler:
is dat de naam van Ulrieke daar staat als een constante string... Of moet ik dieper in de code kijken of in een ander bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Ja helemaal correct, bij mij stond daar het ip adres in. Waarmee heb je gedecompileerd? ik heb het voor mijn gemak met de online tool van https://www.apkdecompilers.com/ gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Ja klopt, het ip adres heb ik gevonden, maar daarna moet je de naam van de hacker vinden en daar loop ik op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
ja de websites lijken down te zijn die op het ip genoemd worden... vrijdag waren ze nog bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Ahhh
spoiler:
huur-een-hacker.nl
en
spoiler:
welingelichtebronnen.nl
... En daar was de naam van de hacker te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door wobelaar op 18-10-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Heb je hem inmiddels al gevonden? ik zit vast bij objective7 :( Heb zelf geen windows pc, en heb het idee dat er wel erg aan windows tools wordt gehangen. Nou kan ik het meeste wel met omweg doen. Of via VM, maar dat is nogal traag.
denk dat ik een tool nodig heb die ik niet kan draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
ik ook :( Welke tool denk je dat je nodig hebt? Misschien kan ik daar bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Ik heb geprobeerd om de image van de telefoon te openen met Autopsy op windows. Maar hij herkent de image niet. Geprobeerd om de image te converteren anar iets anders, maar dat gaf ook een error.
Vermoed dat er gewiste foto's of sms of andere bestanden op staan, die ik niet eenvoudig kan vinden als ik de image mount in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wh4ck0 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:46:
Ik heb geprobeerd om de image van de telefoon te openen met Autopsy op windows. Maar hij herkent de image niet. Geprobeerd om de image te converteren anar iets anders, maar dat gaf ook een error.
Vermoed dat er gewiste foto's of sms of andere bestanden op staan, die ik niet eenvoudig kan vinden als ik de image mount in linux.
Wellicht even in de header info kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Wh4ck0 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:03:
Heb je hem inmiddels al gevonden? ik zit vast bij objective7 :( Heb zelf geen windows pc, en heb het idee dat er wel erg aan windows tools wordt gehangen. Nou kan ik het meeste wel met omweg doen. Of via VM, maar dat is nogal traag.
denk dat ik een tool nodig heb die ik niet kan draaien :(
Nee helaas nog niet... Ik heb wel de hint gekregen dat ik de site moest brute forcen, maar geen idee waar ik dan naar moet kijken...

Die image van de telefoon kan ik trouwens gewoon openen in Autopsy... Maar mogelijk dat je iets specifiekers moet doen bij objective 7. Daar kan ik natuurlijk nog weinig over zeggen ':D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelz71
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09-2021
wobelaar schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Nee helaas nog niet... Ik heb wel de hint gekregen dat ik de site moest brute forcen, maar geen idee waar ik dan naar moet kijken...

Die image van de telefoon kan ik trouwens gewoon openen in Autopsy... Maar mogelijk dat je iets specifiekers moet doen bij objective 7. Daar kan ik natuurlijk nog weinig over zeggen ':D
Ik zit ook nog steeds vast in objective 4...

Als je het IP adres hebt weet je ook waar de backdoor naar toe connect. Als ik verbinding maak krijg ik 'Wrong password' terug. Om die nou te gaan brute-forcen lijkt me niet de bedoeling, het is vast ergens te vinden maar tot nu toe nog niet gelukt dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdh777
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05-2021
Heeft iemand misschien een hint voor objective 9?

Een hint voor object 7 is download sqlite browser. Ik hoop niet dat ik daarmee te veel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhogeveen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Hoi,

Ik ben vrij nieuw met deze challenge, ik heb objective 1 gehaald en bij objective 2 kreeg ik wel de juiste auto maar kon ik uit de data niet het nummerplaat lezen, kan iemand mij die uitleggen? Nu loop ik vast op objective 3, hoe kan ik het .dd bestand uitlezen (gebruiken jullie daarvoor een programma?) alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.r.d.
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 18:34
jhogeveen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:14:
Hoi,

Ik ben vrij nieuw met deze challenge, ik heb objective 1 gehaald en bij objective 2 kreeg ik wel de juiste auto maar kon ik uit de data niet het nummerplaat lezen, kan iemand mij die uitleggen? Nu loop ik vast op objective 3, hoe kan ik het .dd bestand uitlezen (gebruiken jullie daarvoor een programma?) alvast bedankt voor de hulp!
Vaak kan je 'raw images' makkelijk uitlezen met een tool als Autopsy.
Of, gewoon mounten op een Linux machine, of Kali.
Gewoon even zoeken met een zoekmachine naar keuze, daar leer je een hoop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.r.d.
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 18:34
Michelz71 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ik zit ook nog steeds vast in objective 4...

Als je het IP adres hebt weet je ook waar de backdoor naar toe connect. Als ik verbinding maak krijg ik 'Wrong password' terug. Om die nou te gaan brute-forcen lijkt me niet de bedoeling, het is vast ergens te vinden maar tot nu toe nog niet gelukt dus. 8)7
Ik hoop dat je objective 4 inmiddels hebt opgelost. Zo niet, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhogeveen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
i.r.d. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Vaak kan je 'raw images' makkelijk uitlezen met een tool als Autopsy.
Of, gewoon mounten op een Linux machine, of Kali.
Gewoon even zoeken met een zoekmachine naar keuze, daar leer je een hoop van.
Dankjewel! Ik heb autopsy gedownload en het bestand geopend. Ik heb nu alleen geen idee waar ik moet zoeken... 8)7 zou je me op weg kunnen helpen?

"Heb perongeluk niet goed in het forum gelezen... Kan alweer verder :)

[ Voor 7% gewijzigd door jhogeveen op 27-10-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelz71
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09-2021
i.r.d. schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Ik hoop dat je objective 4 inmiddels hebt opgelost. Zo niet, stuur maar een DM.
Met wat tips heb ik die inderdaad op kunnen lossen. _/-\o_ Ik ben inmiddels bij Objective 9 aangeland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:42

-=Sentinel=-

*zucht...*

Zit nog vast bij 4. Heb de sites gevonden, maar weet even niet in welke richting ik moet zoeken. Iemand nog een subtiele hint?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipperty
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-02 09:22
Ik ben op zoek naar het hele dosier om alle tekst (tot zover ) nog eens door te lezen, Maar helaas kun je op de site niets teruglezen... (dit lijkt me in het echt ook wel mogelijk )

thx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
Snipperty schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:37:
Ik ben op zoek naar het hele dosier om alle tekst (tot zover ) nog eens door te lezen, Maar helaas kun je op de site niets teruglezen... (dit lijkt me in het echt ook wel mogelijk )

thx
Makkelijkst om met een ander account opnieuw te beginnen (je weet nu de antwoorden) en dan de notities te bewaren. Maar als je dit wilt omdat je vast zit dan kan ik wel zeggen dat je enkel de downloads moet bewaren en eventueel opnieuw gebruiken; de tekst/berichtjes heb je niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spysman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
Helaas zit ik ook nog vast in opdracht 4. Ik heb de sites bekeken op de server, maar kom niet verder. Wie kan nog een subtiele aanwijzing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Same here, vast met 4.
jhogeveen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:14:
Hoi,

Ik ben vrij nieuw met deze challenge, ik heb objective 1 gehaald en bij objective 2 kreeg ik wel de juiste auto maar kon ik uit de data niet het nummerplaat lezen, kan iemand mij die uitleggen?
spoiler:
De kentekenplaten waren versleuteld met BASE64. Als je die versleutelde string op een BASE64 decoder op internet haalt dan heb je je kenteken.
Nu loop ik vast op objective 3, hoe kan ik het .dd bestand uitlezen (gebruiken jullie daarvoor een programma?) alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb onder Linux de image gemount na Windowstools geprobeerd te hebben waarmee ik er niet uit kwam. Als je geen compleet Linux-systeem hebt/wilt hebben dan kun je een Linux-distro op een USB stick zetten, eventueel zodanig dat deze stick persistent wordt en je dus alles wat je doet in Linux op die stick ook bijgehouden wordt ipv dat je elke keer met een "schone installatie" begint.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Ik heb onder Linux de image gemount na Windowstools geprobeerd te hebben waarmee ik er niet uit kwam. Als je geen compleet Linux-systeem hebt/wilt hebben dan kun je een Linux-distro op een USB stick zetten, eventueel zodanig dat deze stick persistent wordt en je dus alles wat je doet in Linux op die stick ook bijgehouden wordt ipv dat je elke keer met een "schone installatie" begint.
probeer Autopsy. https://www.autopsy.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:42

-=Sentinel=-

*zucht...*

Heb OSforensics trial gebruikt (https://www.osforensics.com/download.html). Is een Windows programma waar je de image mee kunt mounten. Uiteindelijk linmux gebruikt om de benodigde data eruit te halen

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:42
Ik heb de Cybercrime challenge inmiddels ook volbracht. Leuke casus en her en der best uitdagend. Af en toe wel wat issues gehad met het mounten van images onder WSL. Opgelost door voornamelijk te werken vanuit mijn Kali VM onder Hyper-V.

Opdracht 4 was inderdaad een hoofdbreker maar dan vooral omdat lange tijd op een dood spoor zat. Toen het kwartje viel was de oplossing snel gevonden.

Mijn complimenten voor de laatste twee opdrachten welke onder tijdsdruk uitgevoerd moeten worden. Ik vond het een leuke toevoeging en het maakt het net een stukje spannender.

Mocht iemand een zetje in de goede richting nodig hebben stuur dan gerust een PM. Graag wel even uitleggen wat je al hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
  • Laatst online: 20-01-2021
Iemand die mij op weg kan helpen met objective 4? Nu in totaal 2,5 avond bezig, waarvan 2 avonden met deze objective 4. De gevonden sites leveren vooralsnog niets op. Ik heb de volledige Android dump al doorgespit, waarbij ik al wel aanwijzingen voor volgende opdrachten heb gevonden, maar nog geen aanwijzingen voor een eventuele naam voor objective 4.

Een aantal keer dacht ik goed op weg te zijn, maar helaas. De hint was om eens op social media te kijken? Dit maakt het eerlijk gezegd alleen nog maar waziger voor mij. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door MrLeft op 26-11-2020 17:31 ]

• coolkil
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:46
Helaas hetzelfde issue. Tips zijn welkom O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDNZL
  • Laatst online: 08-09 19:18
Ik zat ook vast maar was bleek zo close, sommige tools werken beter dan andere kwam ik achter na een hint vragen aan een van de medetweakers.

spoiler: title
gebruik dirb met een van zijn standaard wordlists op een van de sites en kijk wat je vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimediger
  • Laatst online: 03-12-2020
ik kom niet langs objective 3 ik heb alles gebprobeerd om het te openen maar het lukt maar niet, ik weet dat het niet de bedoeling is om antwoorden te geven, maar ik vind het jammer als ik nu niet verder kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
crimediger schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:36:
ik kom niet langs objective 3 ik heb alles gebprobeerd om het te openen maar het lukt maar niet, ik weet dat het niet de bedoeling is om antwoorden te geven, maar ik vind het jammer als ik nu niet verder kan
spoiler:
Welk programma gebruik je normaliter om bestanden te zippen? Wellicht help het je om het meest gebruikte programma eens te bekijken!

Stuur me een PM als je er niet uitkomt, dan wil ik je wel op weg helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrLeft op 28-11-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Hier zit ik vast op objective 7. Ik heb al heel wat pogingen gedaan... ik vermoed nu

spoiler:
dat de post-its ongerelateerd zijn, gezien er in het journaal nadruk wordt gelegd op data die ze van een laptop kunnen halen

Een klein duwtje in de goede richting zou enorm op prijs worden gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimediger
MrLeft schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:50:
[...]

spoiler:
Welk programma gebruik je normaliter om bestanden te zippen? Wellicht help het je om het meest gebruikte programma eens te bekijken!

Stuur me een PM als je er niet uitkomt, dan wil ik je wel op weg helpen.
ik gebruik winzip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

MrLeft schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:33:
Iemand die mij op weg kan helpen met objective 4? Nu in totaal 2,5 avond bezig, waarvan 2 avonden met deze objective 4. De gevonden sites leveren vooralsnog niets op. Ik heb de volledige Android dump al doorgespit, waarbij ik al wel aanwijzingen voor volgende opdrachten heb gevonden, maar nog geen aanwijzingen voor een eventuele naam voor objective 4.

Een aantal keer dacht ik goed op weg te zijn, maar helaas. De hint was om eens op social media te kijken? Dit maakt het eerlijk gezegd alleen nog maar waziger voor mij. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Thanks!
Ben jij (of @coolkil of @wobelaar of @-=Sentinel=- ) al wat meer te weten gekomen over objective 4 (de naam van de hacker)? Ik zit hier namelijk ook op vast en zou een hint erg op prijs stellen.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
nullr0ute schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:11:
Hier zit ik vast op objective 7. Ik heb al heel wat pogingen gedaan... ik vermoed nu

spoiler:
dat de post-its ongerelateerd zijn, gezien er in het journaal nadruk wordt gelegd op data die ze van een laptop kunnen halen

Een klein duwtje in de goede richting zou enorm op prijs worden gesteld :)
Klinkt alsof je in de goede richting zit.
Neem nog eens een kijkje in Ulrieke d'r mobiel.
Super. Waar loop je dan op vast?
Koffie-Verkeerd schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:32:
[...]

Ben jij (of @coolkil of @wobelaar of @-=Sentinel=- ) al wat meer te weten gekomen over objective 4 (de naam van de hacker)? Ik zit hier namelijk ook op vast en zou een hint erg op prijs stellen.
Deze heb ik v/d week gevonden, met dank aan de hint van RDNZL. Zie hieronder.
RDNZL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:53:
Ik zat ook vast maar was bleek zo close, sommige tools werken beter dan andere kwam ik achter na een hint vragen aan een van de medetweakers.

gebruik dirb met een van zijn standaard wordlists op een van de sites en kijk wat je vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimediger
ik moet de telefoondata openen maar ik weet niet waarmee, ik wou het met word openen maar het bestnad was te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
crimediger schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:10:
ik moet de telefoondata openen maar ik weet niet waarmee, ik wou het met word openen maar het bestnad was te groot
Probeer die file eens te openen met de tool die je in je vorige reactie noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkil
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:46
Koffie-Verkeerd schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:32:
[...]

Na een paar uur proberen met die als tip genoemde tool vond ik wat op 1 van die websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecMaster
  • Registratie: Februari 2020
Ik zit ook vast bij Objective 7

Ik heb alle db's van de telefoon al doorgelopen... ik kan het inlog wachtwoord niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
SecMaster schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:14:
[...]

Ik zit ook vast bij Objective 7

Ik heb alle db's van de telefoon al doorgelopen... ik kan het inlog wachtwoord niet vinden
Staat er toch echt in!

Het bestand waar je naar op zoek bent heeft versleutelde tekst, en is gerelateerd aan een app die eerder al hebt moeten reversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshino
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-10-2023
Heb dirbuster geprobeerd op allebei die beide websites geprobeerd maar nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
Yoshino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:10:
Heb dirbuster geprobeerd op allebei die beide websites geprobeerd maar nog steeds niet
Heb je alle (standaard meegeleverde) lijsten geprobeerd? Je zou dan in ieder geval een aantal subdirectories moeten zijn tegengekomen (even los van welke). Probeer dat anders nogmaals, mocht je er niet uitkomen stuur mij dan even een PB met de resultaten van de scans, dan help ik je op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimediger
MrLeft schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:17:
[...]

Probeer die file eens te openen met de tool die je in je vorige reactie noemde.
kunt u daar niet een pdf bestand van maken en sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
crimediger schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:33:
[...]

kunt u daar niet een pdf bestand van maken en sturen
Ik heb vernomen van een andere tweaker dat winzip toch niet lijkt te werken voor deze opdracht. 7zip zou je wel kunnen gebruiken om een nieuw bestand uit de DD file te extraheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecMaster
  • Registratie: Februari 2020
MrLeft schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:42:
[...]

Staat er toch echt in!

de crypt.db die bij base.apk van de crypt chat staat dus toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeft
Hmm. Is dit een vraag of een mededeling? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimediger
MrLeft schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:35:
[...]

Ik heb vernomen van een andere tweaker dat winzip toch niet lijkt te werken voor deze opdracht. 7zip zou je wel kunnen gebruiken om een nieuw bestand uit de DD file te extraheren.
okey, ik zou even kijken of het daar mee werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droba
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 09:58
Als er toch in de APK gekeken word misschien is het dan handig dat je ook de onderstaande file bekijkt:

Crypter.class

Deze gaat je helpen bij de bij het decrypten van de
crypt.db collum"message"

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-01-2024
Ook ik ben op zoek naar een hint voor objective 5... wat ik ook probeer, ik krijg de carimages niet gemount.
Loop dit jaar vooral tegen dit soort problemen aan; niet de opdracht, maar de juiste tools...
Werk met kali linux, ewf tools geinstalleerd, maar krijg er geen mountpoint uit met bestanden... iemand een tip om de bestanden uit te kunnen lezen... de rest lukt dan wel...

Bij objective 4 ook lang op een dood spoor gezeten, aangezien mijn linux moeite had met het gebruikte certificaat (ssl), waardoor ik eigenlijk geen hits kreeg met de desbetreffende tool.Mogelijk heeft iemand daar ook last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDNZL
Pandoras schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:14:
Ook ik ben op zoek naar een hint voor objective 5... wat ik ook probeer, ik krijg de carimages niet gemount.
Loop dit jaar vooral tegen dit soort problemen aan; niet de opdracht, maar de juiste tools...
Werk met kali linux, ewf tools geinstalleerd, maar krijg er geen mountpoint uit met bestanden... iemand een tip om de bestanden uit te kunnen lezen... de rest lukt dan wel...
Zoek even op reddit.com ik heb daar mijn stappen gepost met gebruik van de laatste Kali. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucadehacker
  • Laatst online: 24-12-2020
hoi hoi ik ben ook redelijk nieuw hier. maar kan iemand mij de naam van de hacker geven want ik heb objective 3 geskipt dus ik kan deze moeilijk doe.

• droba
lucadehacker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:34:
hoi hoi ik ben ook redelijk nieuw hier. maar kan iemand mij de naam van de hacker geven want ik heb objective 3 geskipt dus ik kan deze moeilijk doe.
Objective 3: zaken die je daar moet uitzoeken/doen ect heb je in het verloop van de opdrachten nodig, dus ik zou sterk aanraden om deze alsnog te doen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucadehacker
  • Laatst online: 24-12-2020
oke heel erg bedankt

zou iemand mij dan op de weg kunnen helpen? bij opdracht 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droba
lucadehacker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:34:
oke heel erg bedankt

zou iemand mij dan op de weg kunnen helpen? bij opdracht 3
Stuur maar een PB dan help ik je verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johaaan
  • Laatst online: 02-01 13:05
Objective 3 done. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Johaaan op 21-12-2020 19:28 ]

• davypouw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik zit vast in level 4.

spoiler: tekst
Heb me suf gezocht met dirb en dirbuster, heb letterlijk alle standaard woordenlijsten gebruikt, maar kan helaas niets vinden...

Hieronder mijn bevindingen.
spoiler: Hele dikke spoiler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0AfC0xp8cHSwOkOwGL21Hc8wUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sqbSKg6bDkhWwLZnmIP44Y2.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler: Net zo dikke spoiler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkQRZQ6DFNIH2YqbxklzDLVTMn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wV9ENxx9OsYbavicUnWOW2nK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar een tip (niet de oplossing) zou heeeeeeel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davypouw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Gevonden eindelijk! Op naar obj. 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik loop nog steeds vast bij 4, heb dirbuster ook al gebruikt maar niks gevonden.
Welke wordlist moet ik gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door dellano op 28-12-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik heb 'm. voor degenen die er nog niet uit komen:
spoiler: SPOILER
je moet naar hidden directories zoeken met een . (punt) in de naam

[ Voor 4% gewijzigd door dellano op 28-12-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Bij opdracht 4 had ik uiteindelijk wel zoiets van: als dit het enige bewijs is wat de politie nodig heeft om iemand te linken met een bepaald misdrijf, vraag ik me af hoe dit hard te maken is in de rechtzaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
Duh... bij objective 8 de hele nacht mijn PC laten horren met JohndeRipper, geen resultaat, toen vanmorgen na bak koffie de data van voorgaande opdracht nog eens goed bekeken, bingo!

• dellano
Alvast een gelukkig nieuwjaar iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
RDNZL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:55:
Duh... bij objective 8 de hele nacht mijn PC laten horren met JohndeRipper, geen resultaat, toen vanmorgen na bak koffie de data van voorgaande opdracht nog eens goed bekeken, bingo!
Ja, hier had ik ook iets meer van verwacht; ik was verbaasd dat dat het ook was... (scheelde idd een lange zoektocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
ik kom niet uit objective 7, ik heb een dd bestand gemaakt van de laptop.e01, maar als ik die in autopsy open krijg ik allemaal lege mappen. Wat moet ik doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndyu-d2Aufz2aMRjh1UvSHvth44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMsAfNnNBqj7jVdI345EJrux.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
ik heb opnieuw het dd bestand gemaakt, ik zie ze nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4rkH0rs3
  • Laatst online: 02-06-2023
dellano schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:37:
ik heb opnieuw het dd bestand gemaakt, ik zie ze nu wel.
Kleine tip voor de volgende keer: Autopsy kan ook met E01-bestanden omgaan, je hoeft 'm niet eerst om te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrvictor
  • Laatst online: 06-01-2021
Hallo zit nog steeds vast bij opdracht 4.
Elke keer als ik DirBuster proberer te gebruiken wordt de Time to Finish steeds hoger tot aan weken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuJiji0517xz5MPkbBpS-GqtvrU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XJlMgEl4c8goRsEvxl4S2eZN.png?f=user_large
Weet iemand wat ik hier moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4rkH0rs3
  • Laatst online: 02-06-2023
myrvictor schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:28:
Hallo zit nog steeds vast bij opdracht 4.
Elke keer als ik DirBuster proberer te gebruiken wordt de Time to Finish steeds hoger tot aan weken.
[Afbeelding]
Weet iemand wat ik hier moet doen?
Je kan denk ik beter dirb gebruiken. Dirbuster doet het sneller, maar met zoveel threads als jij aanzet heb je kans op fouten. Ik zou het beperken tussen de 100 en 150 threads.

De reden dat de Time to Finish oploopt is omdat elke gevonden directory, ook degenen met foutmeldingen, daarna gaat worden doorzocht en daarom de geschatte tijd dat zo'n directory gaat nemen, erbij opgeteld word.

Ik ben ook dagen en dagen bezig geweest met die sites scannen en kon niets vinden, tot de tip van Dellano op 28 december uitkomst bood en ik het antwoord in 10 minuten had gevonden.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Dirbuster het überhaupt gaat vinden, ik zie zo snel de optie niet die je echt nodig hebt, of ik lees eroverheen. Dit kan je afvangen door nog eens te scannen als je eenmaal weet waar je moet zoeken, maar handig is het niet. Dirb vond het met de juiste opties direct bij mij.

spoiler:
Je moet je scanner configureren met de tip van Dellano, je hoeft dan niet eens een hele grote wordlist te gebruiken. Je zal bij Dirbuster wat meer vinkjes dan standaard moeten zetten om het te vinden, omdat je een bepaald type bestand in een verborgen map moet vinden. En zoals al gezegd, ik zie een bepaalde optie niet staan bij Dirbuster, die bij Dirb zorgde dat ik het in 10 minuten had gevonden.

Mocht je er echt niet uitkomen kan ik je wel helpen met de dirb opties of de juiste vinkjes en extra aanwijzing in Dirbuster, maar ik denk dat ik hier niet meer kan zeggen zonder het te verpesten voor anderen. ;) Stuur maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik loop vast bij Objective 6, hoe vind ik in autopsy een bitcoin-wallet adres? moet ik een regex gebruiken? of moet ik in mappen gaan zoeken; zoja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
dellano schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:28:
Ik loop vast bij Objective 6, hoe vind ik in autopsy een bitcoin-wallet adres? moet ik een regex gebruiken? of moet ik in mappen gaan zoeken; zoja, waar?
spoiler:
Soms staat er interessante informatie in een mailbox van een persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
ik heb een wallet-id gevonden in
de mailbox
. Maar dit is niet het wallet-id van de opdrachtgever, hoe kom ik die teweten? Ik heb al op de Blockchain gezocht en alle addressen geprobeerd, waar moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Dan ben je er bijna...
spoiler:
Als het goed is, heb je de conversatie gevonden waarbij iemand een transactieid teruggekregen heeft als bevestiging. Als je dit letterlijk in google gooit, kom je op een pagina uit met confirmations... zoek dan dat transactieid op... en dan vind je een bitcoin adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik kan geen conversatie vinden in de inbox. Weet niet waar ik op moet zoeken. Heb wel het adres
spoiler:
18F3hDarNSJyxJdUFE2Uu9Wh7UAyGFs7WB
gevonden, maar dat heeft volgens mij niks met CrimeDiggers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Nee...

Er zit ook redelijk wat spam in die mailbox...

Zoek in de hele mailbox eens op:
spoiler:
bitcoin
. Dan zie je tussen alle spam ook een conversatie tussen onze vriend en iemand anders...
Zoek vervolgens in dit bestand naar dat subject... in het laatste bericht vind je wat je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ah, ik heb 'm. Dank.
spoiler:
Ik heb een hash gevonden en die opgezocht in Blockchain, en in de transactiedetails stond het juiste adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik heb bij objective 7 de
spoiler:
crypt.db
, en ik heb de
spoiler:
base.apk
ge-decompiled. Nu heb ik het bestand
spoiler:
Crypter.java
, wat moet ik hiermee? Autopsy zegt alleen maar BLOB Data not shown.

[ Voor 11% gewijzigd door dellano op 11-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
dellano schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:12:
Ik heb bij objective 7 de
spoiler:
crypt.db
, en ik heb de
spoiler:
base.apk
ge-decompiled. Nu heb ik het bestand
spoiler:
Crypter.java
, wat moet ik hiermee? Autopsy zegt alleen maar BLOB Data not shown.
Je hebt in principe alleen die twee bestanden nodig. In de een
spoiler:
crypt.db
staan allemaal berichten
spoiler:
(het is een sqlite database waarbij alle berichten gecrypt zijn)
. Met behulp van het andere bestand
spoiler:
Crypter.smali
kun je kijken hoe je deze berichten kunt lezen.
spoiler:
(in de broncode heb je verschillende functies, zoals encrypt en decrypt. Je moet de berichten dus eerst decrypten voordat je deze kan lezen)
.
Dit vond ik zelf wel de leukste, aangezien je hier echt iets voor moest schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik zie geen
spoiler:
Crypter.smali
bestand, alleen
spoiler:
Crypter.java
. Doe ik iets fout, of ben ik gewoon heel dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Nee, bij mij heette het zo... mogelijk bij jou anders... maar zal vast hetzelfde instaan?
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sATpt1c71ToTgGA9TIyx66MPLGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dZSDaScetjXnEuH9hFBal9pa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesang
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 06:29
Hij heet anders afhankelijk van de tool die je gebruikt. @dellano je zit goed met het bestand dat je voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Ik heb een hele hoop berichten gedycrypted, alleen zit er nog een hoop rommel in zoals dit ����.
Doe ik iets fout? Hebben meer mensen dit? Maakt het überhaupt wat uit?

[ Voor 25% gewijzigd door dellano op 14-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesang
Pandoras schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Ja, hier had ik ook iets meer van verwacht; ik was verbaasd dat dat het ook was... (scheelde idd een lange zoektocht).
Ik ben wel nieuwsgierig waar het zit. Heb John al uren flink laten rippen maar er komt niks. Ik zie iets over het hoofd als ik jullie berichten zo lees, heb je een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
dellano schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:31:
Ik heb een hele hoop berichten gedycrypted, alleen zit er nog een hoop rommel in zoals dit ����.
Doe ik iets fout? Hebben meer mensen dit? Maakt het überhaupt wat uit?
Kan je de berichten uberhaupt lezen (dan zou er niet zoveel troep in moeten zitten)...De buurvrouw heeft namelijk hele boeiende besprekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
mesang schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig waar het zit. Heb John al uren flink laten rippen maar er komt niks. Ik zie iets over het hoofd als ik jullie berichten zo lees, heb je een tip?
spoiler:
Als je de berichten uit de vorige opdracht kon uitlezen, zit er misschien iets tussen wat enigszins op een sterk wachtwoord lijkt?

spoiler:
id 8: M3I5em15fG0eNAw1fDMbO3o=

[ Voor 5% gewijzigd door Pandoras op 15-01-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesang
Pandoras schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[...]

spoiler:
Als je de berichten uit de vorige opdracht kon uitlezen, zit er misschien iets tussen wat enigszins op een sterk wachtwoord lijkt?

spoiler:
id 8: M3I5em15fG0eNAw1fDMbO3o=
Dank dank. Ik had het verkeerde bestand waar ik de gesprekken uit had gehaald, hier komen de gesprekken die ik zocht niet in voor. Dan kan je lang blijven zoeken. Je vind dan namelijk wél het vorige wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Bij mij komt er
spoiler:
f>k3(298RfEp7vNw(
uit. Dit is natuurlijk niet het wachtwoord. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Het ziet er anders best uit als een 'sterk' wachtwoord wat iemand zou kunnen gebruiken... Weet alleen niet waarom je denkt dat het niet het wachtwoord is wat je zoekt... tenzij je bij een andere opdracht bent natuurlijk.. Gaat het om de login van de computer of van iets anders wat versleuteld is?.

[ Voor 54% gewijzigd door Pandoras op 18-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goptik
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-06-2021
Kan iemand misschien een tip geven voor Objective 5, welke software moet ik hier gebruiken om deE01 bestanden in te lezen, heb ze geanalyseerd met Autopsy maar daar kwam ik niet echt uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandoras
Goptik schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:53:
Kan iemand misschien een tip geven voor Objective 5, welke software moet ik hier gebruiken om deE01 bestanden in te lezen, heb ze geanalyseerd met Autopsy maar daar kwam ik niet echt uit?
Het zijn disk images
spoiler: type image
(RAID-0 images)
Heb zelf Kali (linux) gebruikt
spoiler: gebruikte tools
in combinatie met: ewf-tools (ewfmount), losetup, mdadm
om de image(s) te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Pandoras schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:19:
Het ziet er anders best uit als een 'sterk' wachtwoord wat iemand zou kunnen gebruiken... Weet alleen niet waarom je denkt dat het niet het wachtwoord is wat je zoekt... tenzij je bij een andere opdracht bent natuurlijk.. Gaat het om de login van de computer of van iets anders wat versleuteld is?.
Ik moet het wachtwoord zien te raden van Ulrieke's laptop.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBTo2B-iiGJoRF0V8MgJqUydggM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8WisJPunbGw2rziEXbVpXmUS.png?f=user_large

Heb het geprobeerd. ook heel erg veel andere wachtwoorden/combinaties gebaseerd op gesprekken uit d'r telefoon maar niks is juist.

Ik vraag me af wat ik fout doe.

Ik kan de gesprekken decrypten en dan krijg ik wel leesbare tekst maar hier en daar kom ik
bijvoorbeeld:
spoiler:
Spreek je dan later wel ����
of
spoiler:
M���y"sn|kirl m}fdy"ip)Cw~te
met reactie
spoiler:
Oh goed! ���ڵ���

Wat doe ik fout?

P.S ik kan m'n java class even sturen, dan zie je hoe ik ze decrypt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Let vooral op de gesprekken met
spoiler:
de buurvrouw
en volgens mij waren er bij die opdracht ook wat foto's...
spoiler:
en dat in combinatie met de hint dat de meeste mensen wachtwoorden verzinnen met de naam van hun kinderen of huisdieren...
.
Maar stuur de java class maar even... dan kijk ik wel waarom je die extra tekens hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellano
Heeft iemand een hint voor objective 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandoras
Je hints zijn de foto's.
spoiler: foto1
We zijn golfkampioen geworden op de golfbaan van hilversum

spoiler: foto2
We zijn lid van de vereniging vrienden van de EHVV met als logo een vliegtuigpropeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wandrion86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik loop vast bij Objective 4 het vinden van de naam van de hacker

spoiler:
Ik heb bij welingelichte bronnen .git gevonden en uiteindelijk een gehaste zlib gevonden. Maar hoe lees ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
heb je in die .git bestanden geen email adres gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wandrion86
RDNZL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:59:
heb je in die .git bestanden geen email adres gevonden?
spoiler:
Ik heb een .git bestand 28df831e2c4bb97ce750ddc091128dd6e0c1e5. Gevonden via de HEAD en daarna een file MASTER. Maar ik weet niet hoe ik dan dat lange bstand moet lezen/openen. Het is een zlib binary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
spoiler:
.git/config
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wandrion86
spoiler:
en email adres gevonden... terugk kijken in history had ik .git/cofnig.. nu kijken wat ik hiermee kan.. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wandrion86
En soms loop je gewoon vast XD.... welkom bij deze club haha. Email gevonden en nu :(
Pagina: 1 2 Laatste