Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
xven0mxz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Best makkelijk met Spotify offline, Netflix offline etc...
Ik gebruik spotify en netflix elke dag, maar dat stream je toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

bikabob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik spotify en netflix elke dag, maar dat stream je toch gewoon?
Je kunt binnen Spotify en Netflix ook playlists, series en films downloaden voor offline gebruik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:31
Jaymone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:12:
Zijn er dit jaar geen leren hoesjes voor de 12 pro of zie ik wat over het hoofd?
Vanaf 6 november komen die uit. Stond ergens in het Newsroom bericht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:27
Ook hier een pre-order besteld! Ben voor de zwarte normale 12 gegaan. Hoop alleen wel dat ik hem volgende week heb, in mijn bevestiging staat nog geen tijd en heb ook nog geen mail ontvangen. Geld is wel van mijn rekening af. Heb met iDeal betaald en las in het besteltopic dat dat nogal wat problemen gaf vorig jaar, vertraging e.d....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
MusicMaikel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:28:
Ook hier een pre-order besteld! Ben voor de zwarte normale 12 gegaan. Hoop alleen wel dat ik hem volgende week heb, in mijn bevestiging staat nog geen tijd en heb ook nog geen mail ontvangen. Geld is wel van mijn rekening af. Heb met iDeal betaald en las in het besteltopic dat dat nogal wat problemen gaf vorig jaar, vertraging e.d....
Zelfde situatie hier. Mocht mijn bestelling hierdoor vertraagd zijn, ga ik bij Coolblue proberen op de 19de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Bexxerz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Zelfde situatie hier. Mocht mijn bestelling hierdoor vertraagd zijn, ga ik bij Coolblue proberen op de 19de.
Helemaal mee eens. Eerste 10 minuten kwam ik er sws al niet doorheen, pas rond 14.15 besteld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een rot streek dat elke website uithaalt met verlenging, de optie bieden ze niet voor 12/Pro alleen nieuwe aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logrono
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-04-2024
bikabob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Met icloud snap ik niet hoe je de telefoon vol kan krijgen, ik zit op 22gb gebruikt op mijn iphone x van 2 jaar oud.
Het hangt er net van af wat je er mee doet. Ik heb al mijn oude negatieven en dia's gedigitaliseerd en heb dus een massief grote icloud-fotobibliotheek. Puur aan thumbnails alleen neemt dit een slordige 12GB in beslag. Neem daarbij nog offline kaarten van de buurlanden (TomTom: +/-8GB) en een hoop offline muziek (slechte ontvangst op de trein/werk), een besturingssysteem en weet ik wat nog, en 64GB is heel vlug gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Hoeveel pasjes passen er denken jullie in een MagSafe (leren) kaarthouder?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Security schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:51:
Hoeveel pasjes passen er denken jullie in een MagSafe (leren) kaarthouder?
37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Voor de mensen die met IDEAL betaald hebben: Mijn collega had de AWS6 besteld via Apple en de status "De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen." veranderde na ongeveer 4 uur in "Wordt verwerkt". Vanaf dan heb je vgm ook de definitieve datum :) Ik zie nu voor mijzelf dat de levering van de Pacific Blue iPhone 12 Pro 256Gb naar 28okt-2nov is veranderd, daar kan ik nog wel mee leven. De gouden staat al volledig op 9nov-16nov D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machetes
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-07-2023
Vanitas1996 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:00:
Voor de mensen die met IDEAL betaald hebben: Mijn collega had de AWS6 besteld via Apple en de status "De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen." veranderde na ongeveer 4 uur in "Wordt verwerkt". Vanaf dan heb je vgm ook de definitieve datum :) Ik zie nu voor mijzelf dat de levering van de Pacific Blue iPhone 12 Pro 256Gb naar 28okt-2nov is veranderd, daar kan ik nog wel mee leven. De gouden staat al volledig op 9nov-16nov D:
Ik heb de 12 Pro 128GB Goud om 12:03 met creditcard besteld via Apple, maar in het besteloverzicht is de bezorgdatum bij mij gewoon leeg... in de mail staat wel 23 oktober. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Vanitas1996 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:00:
Vorig jaar waren er heel wat mensen bij wie de levering op de week na de launch date stond. Sommige van die mensen hebben meegemaakt dat de levering als nog die vrijdag launch day was. Ben benieuwd dus. Hier ook 26-28okt. 128GB Pacific Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
machetes schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb de 12 Pro 128GB Goud om 12:03 met creditcard besteld via Apple, maar in het besteloverzicht is de bezorgdatum bij mij gewoon leeg... in de mail staat wel 23 oktober. Hebben meer mensen dit?
Als je op je bestelnummer klikt zie je hem wel. Ik zie ook niets als ik via de Apple Store bij mijn bestelling kijk. Als ik op het bestelnummer klikt zie ik wel: 5-7 werkdagen i.p.v. een echte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machetes
  • Laatst online: 20-07-2023
mprkooij schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Als je op je bestelnummer klikt zie je hem wel. Ik zie ook niets als ik via de Apple Store bij mijn bestelling kijk. Als ik op het bestelnummer klikt zie ik wel: 5-7 werkdagen i.p.v. een echte leverdatum.
Ik zie dan ook niks, alleen “Wordt bezorgd:” en verder geen datum of aantal werkdagen oid. Bij een andere bestelling staat er wel gewoon “Wordt bezorgd: 1 werkdag”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Niet zo stressen mensen. Dit is ieder jaar zo. Apple's orderrsysteem moet zich nog even gladstrijken. Komt de komende dagen goed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mag ik vragen om levertijden in het daarvoor bestemde topic te bediscussiëren?

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Kunnen we hier weer door met alle ins en outs van de nieuwe iPhones. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

JackSparrow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik zweer eigenlijk bij laders (en kabels) van het merk Anker. De Amazon.de webshop heeft een 'eigen Anker store' waar ze een heel scala aan opladers (en kabels) hebben.
Anker +1 Heel goed en ja ook de kabels zijn goed!

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Bij mij staat nu "Je bestelling is opgeschort."? Meer mensen dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
xven0mxz schreef op Friday 16 October 2020 @ 14:41:
[...]

Heb je toevallig een linkje van het adapter? Kan hem zo niet vinden tussen de Anker store.
Ik heb er verschillende laders. Je moet gewoon een USB-C charger hebben die minimaal 18-20 W kan laden.Dit zijn een paar voorbeelden. Zelf zou ik dan (als ik nu een nieuwe zou willen kopen) voor de 60W versie gaan denk ik, daar kan ik ook m'n iPad en macbook wel mee van stroom voorzien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Vanitas1996 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:43:
Hier niet gelukkig. Zie hem nu zowel in de app als op de website staan zonder problemen o.i.d. Alleen nog geen datum bekend en ook geen mail ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Vanitas1996 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:43:
Ja, ik ook. Betaald met ideal toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
X-GeaR schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Ja, ik ook. Betaald met ideal toevallig?
Jep, lees in het forum van vorig jaar dat dit ook al gebeurde en dat je geduld moest hebben. Ik bel toch even met support voor de zekerheid.... :P

EDIT:
Wijzigt net in de status: "Wordt bezorgd: 23 Okt" terwijl ik aan de tel zit met iemand van de support!

[ Voor 16% gewijzigd door Vanitas1996 op 16-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Vanitas1996 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Jep, lees in het forum van vorig jaar dat dit ook al gebeurde en dat je geduld moest hebben. Ik bel toch even met support voor de zekerheid.... :P

EDIT:
Wijzigt net in de status: "Wordt bezorgd: 23 Okt" terwijl ik aan de tel zit met iemand van de support!
Hier ook naar 23 oktober! Het lijkt er dus op dat als je met ideal betaalt, je dan niet achteraan aansluit na verificatie. Goed nieuws!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nogmaals: discussies over levertijden graag in het daarvoor bestemde topic:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm, is er ook bewijs geleverd zat deze YouTuber de Max al heeft? Dat is toch wel wat vreemd zou je zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Mm, is er ook bewijs geleverd zat deze YouTuber de Max al heeft? Dat is toch wel wat vreemd zou je zeggen.
Geverifieerde account, 165k+ subs, denk niet dat hij z'n reputatie op deze manier zou willen verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Geverifieerde account, 165k+ subs, denk niet dat hij z'n reputatie op deze manier zou willen verpesten.
Mm niet echt het aantal Subs wat Apple een dergelijke scoop zou geven schat ik zo in.

Nu ken ik dit account ook niet hoor maar eerst zien dan geloven wat mij betreft.

Edit: Zijn views per filmpjes zijn maar zelden boven de 3000 en zelfs ruim onder de 1000 regelmatig. Dan is het wel makkelijk om even mee te liften op de hype en te doen alsof je (een maand voor release) al een Max hebt.

Edit2: Hmm. Misschien toch voordeel van de twijfel, hij heeft ook (een enkele dat wel) een foto geplaatst op zijn YouTube story.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 16-10-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt mij echt onmogelijk.

Alleen al de logica: die filmpjes moeten over lange tijd genomen zijn. Zo lang een iPhone verborgen houden om als eerste met een matig filmpje te komen op een nikszeggend kanaal? Als je hem echt al zo lang in handen hebt had ie al veel eerder de grote nieuwssites kunnen benaderen voor heel veel meer aandacht.

[ Voor 101% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Er zijn een aantal kanalen die van dat soort filmpjes publiceren en ze hebben vaak weken voordat toestellen bij andere reviewers terechtkomen al filmpjes online staan. Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het geautomatiseerde rommel is en neem het nooit serieus.

Wat volgers en verificatie betreft: volgers koop je op Fivver.com of vergelijkbare sites. Vervolgens kun je bij 100.000 volgers een Verified badge aanvragen. Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is zijn wie je zegt te zijn en geen inbreuk maken op copyrights. Daar voldoen deze filmpjes prima aan, ook als ze nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van iculture:
Apple ProRaw is een tussenoplossing. Het biedt de voordelen van computational photography, zoals meerdere frames, Deep Fusion en Smart HDR, maar het combineert dit met de mogelijkheden en flexibiliteit van RAW. Hierbij werken de CPU, GPU, IPS, Neural Engine en de vier camera’s in het toestel samen.
Waar is de tijd gebleven dat we blij waren met een extra megapixel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:11:
Van iculture:

[...]

Waar is de tijd gebleven dat we blij waren met een extra megapixel?
Nou mening Android fabrikant denkt nog steeds dat het om megapixels gaat :+

Persoonlijk heb ik liever goeie post-processing, want daarmee zien we dat 12MP tegenwoordig nog steeds dikke prima is (Google pixels, iPhones )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Donstil schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Nou mening Android fabrikant denkt nog steeds dat het om megapixels gaat :+

Persoonlijk heb ik liever goeie post-processing, want daarmee zien we dat 12MP tegenwoordig nog steeds dikke prima is (Google pixels, iPhones )
Hier ben ik het wel mee eens. Er zijn een hoop smartphones met 20MP, maar de foto’s zien er lang niet altijd goed uit. Ik geloof erin dat vooral de nabewerking van de software van het OS een belangrijke rol speelt.

Een beetje alsof je een FLAC bestand op 64kbps MP3 opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Weet iemand hoe het garantie- en reparatiebeleid is als je rechtstreeks online koopt bij Apple?
Ik woon niet in de buurt van een van de Apple Stores, dus wil graag weten of je - als er iets is dat binnen de garantie valt - dan ook ergens in de buurt terecht kunt.

Ik kan via https://locate.apple.com/nl/nl/ geen concrete locaties vinden, want dan moet ik eerst aangeven wat het probleem is en inloggen met een Apple ID...

En is er verder nog een voordeel om een los toestel te kopen bij een MediaMarkt / Coolblue / Belsimpel etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
cs-tweak schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:42:
Weet iemand hoe het garantie- en reparatiebeleid is als je rechtstreeks online koopt bij Apple?
Ik woon niet in de buurt van een van de Apple Stores, dus wil graag weten of je - als er iets is dat binnen de garantie valt - dan ook ergens in de buurt terecht kunt.

Ik kan via https://locate.apple.com/nl/nl/ geen concrete locaties vinden, want dan moet ik eerst aangeven wat het probleem is en inloggen met een Apple ID...

En is er verder nog een voordeel om een los toestel te kopen bij een MediaMarkt / Coolblue / Belsimpel etc?
Ja, hoor. Je kan gewoon bij een APR (zoals Amac) naar binnenlopen. Dan sturen ze het toestel op voor reparatie en heb je ‘m binnen een paar weken weer terug.

Als je bij je iPhone ook AppleCare+ afsluit, heb je recht op Express Replacement. Dan komt een koerier je telefoon ophalen en krijg je meteen een nieuwe. Dan zit je dus ook niet zonder. Wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33

Je kunt je telefoon ook direct op sturen (of thuis op laten halen) bij Apple. Meestal heb je hem binnen een week wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Heb de iPhone 12 pro 256gb besteld, maar toch lichte twijfel VS de pro max. Is het echt alleen het grotere scherm met de grotere sensor en de 2,5x zoom VS 2.0 zoom? Vind nergens echt een goede vergelijking behalve harde specs tegen over elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Laatst online: 22:07
Practics schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:43:
Heb de iPhone 12 pro 256gb besteld, maar toch lichte twijfel VS de pro max. Is het echt alleen het grotere scherm met de grotere sensor en de 2,5x zoom VS 2.0 zoom? Vind nergens echt een goede vergelijking behalve harde specs tegen over elkaar.
Jep. Dat is al genoeg. Jammer dat ze onderscheid maken. Camera is belangrijk voor mij. Maar de max is echt te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Apple is de enige premium telefoonfabrikant die volgens haar garantiebeleid maar één jaar fabrieksgarantie geeft (Samsung, Google, Huawei, Oneplus enz., geven allemaal twee jaar garantie). Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
evdakker schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Apple is de enige premium telefoonfabrikant die volgens haar garantiebeleid maar één jaar fabrieksgarantie geeft (Samsung, Google, Huawei, Oneplus enz., geven allemaal twee jaar garantie). Wel iets om rekening mee te houden.
Inderdaad. Loopt een vriend van me tegenaan: iPhone 11 Pro bij Apple online besteld, accu nu 86%, garantie bijna verlopen en ze doen niets. Die accu zit natuurlijk over 3 maanden tegen de 80% aan. En dan geen garantie meer. Op de vraag wat dan wist meisje van Support geen antwoord.

Ik zou dus zelf nooit bij Apple Online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mijn ervaring is ook laatste paar jaar dat de after sales bij Apple niet echt meer zo is, zoals de eerste paar jaren.
Althans, dat is mijn ervaring bij de Apple Store Amsterdam.
Daar krijg ik vaak het idee dat ze er een soort sport van maken ''hoe krijg ik de klant zo snel mogelijk de zaak uit met zo min mogelijk efforts''. (Wellicht ook een tactiek om klanten AC+ af te laten sluiten een volgende keer?)

Tenzij je op een Apple device AppleCare+ hebt afgesloten, dan is mijn ervaring totaal anders. Al paar keer meegemaakt dat bij een klacht of (klein) defect er vaak zonder echt onderzoek te doen, gewoon het product wordt omgewisseld voor een 'nieuwe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:11:
Mijn ervaring is ook laatste paar jaar dat de after sales bij Apple niet echt meer zo is, zoals de eerste paar jaren.
Althans, dat is mijn ervaring bij de Apple Store Amsterdam.
Daar krijg ik vaak het idee dat ze er een soort sport van maken ''hoe krijg ik de klant zo snel mogelijk de zaak uit met zo min mogelijk efforts''. (Wellicht ook een tactiek om klanten AC+ af te laten sluiten een volgende keer?)

Tenzij je op een Apple device AppleCare+ hebt afgesloten, dan is mijn ervaring totaal anders. Al paar keer meegemaakt dat bij een klacht of (klein) defect er vaak zonder echt onderzoek te doen, gewoon het product wordt omgewisseld voor een 'nieuwe'.
Is wel een bedrag op de iPhone..Toch twijfel ik of het een keer te doen! Maar dan tegen schade etc. Als dat makkelijk vergoed wordt tenminste..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Als dat makkelijk vergoed wordt tenminste..
bij schade aan bijv je iPhone icm AC+; zeer zeker. En sinds dit jaar dus meer ongelukjes die gedekt zijn. In plaats van voorheen 2 ongelukjes over 24 maanden. Nu 2 ongelukjes per 12 maanden, dus 4 totaal gedurende de gehele looptijd van 24 mnd.

edit:

Overigens is dit jaar AC+ €169 voor de 12 tegenover €229 voor de 12 Pro.
Leuke ''besparing'' voor me deze keer en AC+ nu een no brainer

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2020 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:23
THE_BASE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Inderdaad. Loopt een vriend van me tegenaan: iPhone 11 Pro bij Apple online besteld, accu nu 86%, garantie bijna verlopen en ze doen niets. Die accu zit natuurlijk over 3 maanden tegen de 80% aan. En dan geen garantie meer. Op de vraag wat dan wist meisje van Support geen antwoord.

Ik zou dus zelf nooit bij Apple Online bestellen.
Als je het bij Apple hebt gekocht dan heb je gewoon het consumentenrecht hoor. Zie ook: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken dat je na 1 jaar ineens geen garantie meer hebt.

Overigens is een batterijcapaciteit van 86% geen reden voor een garantieclaim. Pas bij 80% en minder dan 500 laadcycli kun je rekenen op een kosteloze vervanging van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:01
MelvinW schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Als je het bij Apple hebt gekocht dan heb je gewoon het consumentenrecht hoor. Zie ook: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken dat je na 1 jaar ineens geen garantie meer hebt.

Overigens is een batterijcapaciteit van 86% geen reden voor een garantieclaim. Pas bij 80% en minder dan 500 laadcycli kun je rekenen op een kosteloze vervanging van de batterij.
Ik heb in december 2018 een iPhone 7 batterij laten vervangen die 80% had en 750 cycli met een leeftijd van 10 maanden en gewoon binnen de garantie vervangen bij Apple Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:23
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb in december 2018 een iPhone 7 batterij laten vervangen die 80% had en 750 cycli met een leeftijd van 10 maanden en gewoon binnen de garantie vervangen bij Apple Amsterdam.
750 cycli in 10 maanden? Dat doe je goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MelvinW schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Dan adviseer ik hem terug te bellen, iPhone valt steeds uit, maar meet gezond, dus Apple kan niets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

bij schade aan bijv je iPhone icm AC+; zeer zeker. En sinds dit jaar dus meer ongelukjes die gedekt zijn. In plaats van voorheen 2 ongelukjes over 24 maanden. Nu 2 ongelukjes per 12 maanden, dus 4 totaal gedurende de gehele looptijd van 24 mnd.

edit:

We hebben de Pro hier besteld hè..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Apple moet zich gewoon aan de Nederlandse regels houden en je hebt daarom gewoon 2 jaar garantie. Wat Apple zelf ook zegt, de wet gaat altijd boven kleine lettertjes.

Zaken als waterschade en batterij kunnen daarbij wél uitgesloten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 17-10-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Dennisdn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Apple moet zich gewoon aan de Nederlandse regels houden en je hebt daarom gewoon 2 jaar garantie. Wat Apple zelf ook zegt, de wet gaat altijd boven kleine lettertjes.

Blijf het raar vinden dat ze zo met die 1 jaar communiceren, je ziet deze verwarring bij veel mensen. Ze zien het zelf als een soort aanvulling, een betere versie van het consumentenrecht (hoe dan?).
Als u hardwareproducten van Apple koopt, wordt uw product eveneens gedekt door Apple's Beperkte Garantie. Deze dekking geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Als je bij Apple zelf koopt heb je minimaal 2 jaar garantie door het consumentenrecht. Buiten die 2 jaar bieden ze ook nog garantie als er geen externe schade te zien is (vanwege de EU regels). Die 1 jaar slaat op een vrijwillige fabrieksgarantie van Apple. Als je je product bij een 3e partij koopt, mag je alsnog het eerste jaar gratis bij Apple laten repareren. Daarna moet je naar de winkel waar je je product hebt gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Sluw schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Blijf het raar vinden dat ze zo met die 1 jaar communiceren, je ziet deze verwarring bij veel mensen. Ze zien het zelf als een soort aanvulling, een betere versie van het consumentenrecht (hoe dan?).

[...]
Een groot verschil tussen het consumentenrecht en fabrieksgarantie is dat je volgens het consumentenrecht langer garantie hebt, maar dat je na 6 maanden zelf moet kunnen aantonen dat je recht op garantie hebt. Als je aanspraak doet op fabrieksgarantie (of Apple Care) moet de fabrikant aantonen dat er géén recht is op fabrieksgarantie.

Die magere 1 jaar fabrieksgarantie is gewoon een manier om een extra fabrieksgarantie (Apple Care) te promoten. Extra garantie waar je als consument dan wel voor moet bijbetalen, in tegenstelling tot andere fabrikanten waar je twee jaar fabrieksgarantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Dennisdn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Géén 2 jaar garantie. Lees even in over consumentenrecht. Die 2 jaar is Europese wetgeving. In Nederland hebben we een betere regeling (vooral een regeling die langer duurt dan die 2 jaar dus die prevaleert boven de Europese wetgeving. Dit is echt al heel vaak besproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
[...]

Vorig jaar was de AppleCare+ voor de 11 ook €169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Vorig jaar was de AppleCare+ voor de 11 ook €169.
ja, maar 't verschil dat de 11 een LCD scherm heeft en de 12 een nu oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Geert1976 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

ja, maar 't verschil dat de 11 een LCD scherm heeft en de 12 een nu oled.
Klopt. In die zin is t wel “voordeliger” dan vorig jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Volkan1984 op 17-10-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Géén 2 jaar garantie. Lees even in over consumentenrecht. Die 2 jaar is Europese wetgeving. In Nederland hebben we een betere regeling (vooral een regeling die langer duurt dan die 2 jaar dus die prevaleert boven de Europese wetgeving. Dit is echt al heel vaak besproken..
Het onderdeel waar jij op doelt is het stukje “wat je redelijk mag verwachten van een product”. Van een wasmachine mag je ervan uit gaan dat hij langer dan 2 jaar mee gaat, en dus heb je ook na 2 jaar nog een redelijke kans op slagen. Maar bij een smartphone ligt de afschrijving op 2 jaar ongeveer, toevallig hetzelfde als de 2 jaar die je sowieso al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Dennisdn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Het onderdeel waar jij op doelt is het stukje “wat je redelijk mag verwachten van een product”. Van een wasmachine mag je ervan uit gaan dat hij langer dan 2 jaar mee gaat, en dus heb je ook na 2 jaar nog een redelijke kans op slagen. Maar bij een smartphone ligt de afschrijving op 2 jaar ongeveer, toevallig hetzelfde als de 2 jaar die je sowieso al hebt.
De prijs van het apparaat en de claims die de fabrikant maakt spelen ook een rol. Zou dus denken dat je met een iPhone eerder aan 3 jaar afschrijving moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

De prijs van het apparaat en de claims die de fabrikant maakt spelen ook een rol. Zou dus denken dat je met een iPhone eerder aan 3 jaar afschrijving moet denken.
Natuurlijk, de meeste zijn na 6 jaar zelfs nog gewoon in omloop bij de derde eigenaar dus wellicht is 5 jaar een redelijke termijn. Alleen na 2 jaar moet je zelf een civiele zaak beginnen waarbij je alleen al meer als 700 euro kwijt bent om het voor te laten komen. Als je “wint” krijg je het terug, maar dat is een dure gok die niet vaak genomen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Cloud_VII schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Jep. Dat is al genoeg. Jammer dat ze onderscheid maken. Camera is belangrijk voor mij. Maar de max is echt te groot
Maar hoeveel verschil zit er echt tussen? Nergens wordt dat echt goed uitgelicht..... Vraag het me dan ook af. Beetje het Samsung ultra idee. Leuk op papier in praktijk ligt het zo dicht bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:43:
“betere camera”.
Sensor shift ipv OIS.
Groter scherm en hogere resolutie.
Grotere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Maar hoeveel verschil zit er echt tussen? Nergens wordt dat echt goed uitgelicht..... Vraag het me dan ook af. Beetje het Samsung ultra idee. Leuk op papier in praktijk ligt het zo dicht bij elkaar...
Ja zal ongetwijfeld dicht bij elkaar liggen. Maar dat doen de normale 12 en 12 pro ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Laatst online: 22:07
Practics schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Voornamelijk betere foto's bij minder licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik wacht ff de reviews af of de verschillen de moeite zijn tss de pro en de max.
Ik prefereer de max omdat ik een groter scherm wil.
Ik Wacht ff rustig af,bestel altijd pas maandje na release dan is het bestellen en halen zelfde dag en geen stress zoals sommige hier 😊

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:44
Ik wacht ook de reviews af. Ben met name nieuwsgierig hoeveel beter de Mini is vergeleken met de SE2020 in de dagelijkse praktijk. Specs in een tabelletje naast elkaar zetten is makkelijk, het effect beoordelen is lastig (zeker als je nog geen ervaring hebt met iPhones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
pyotr schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:25:
Ik wacht ook de reviews af. Ben met name nieuwsgierig hoeveel beter de Mini is vergeleken met de SE2020 in de dagelijkse praktijk. Specs in een tabelletje naast elkaar zetten is makkelijk, het effect beoordelen is lastig (zeker als je nog geen ervaring hebt met iPhones).
iPhone 12 Mini is één generatie beter, maw vergelijking iPhone 11 vs 12.
De vergelijking stopt meestal bij de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 17:43
[...]

edit:

Best spijtig dat je niet Apple Care+ kan afsluiten voor 1 jaar. Ik denk dat er dan veel meer mensen gebruik van gaan maken. Vooral deze die elk jaar een nieuwe kopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Azmodann schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Best spijtig dat je niet Apple Care+ kan afsluiten voor 1 jaar. Ik denk dat er dan veel meer mensen gebruik van gaan maken. Vooral deze die elk jaar een nieuwe kopen
Je sluit AC+ af, na 12 maanden bel je Apple op met verzoek tot annuleren van 't AC+.
Apple betaald je restant uit, minus evt reeds gebruikte schade gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 17:43
Geert1976 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Je sluit AC+ af, na 12 maanden bel je Apple op met verzoek tot annuleren van 't AC+.
Apple betaald je restant uit, minus evt reeds gebruikte schade gevallen.
Nice, wist ik niet eens. Dan ga ik dat zo doen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28

Grin

Ride si sapis.

What fresh hell is this...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5i7F_ukqElgKNj7yuBk6ZmoZQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hraBWUzK4q8RFjUFPKbAg15e.jpg?f=user_large

Dit zit dus op alle EU iPhone 12 Pro modellen... :X :F :r

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
@Grin Lijkt me vrij duidelijk. Dat je hem niet zomaar in de kliko mag werpen. :+ 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 17-10-2020 18:12 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Dat zal zijn zodat ze het niet meer op de achterkant hoeven te zetten. Dan staat daar vast nu alleen nog maar het logo en de “designed by” tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 23:13
Waarschijnlijk zie je het alleen goed onder een bepaalde hoek zoals nu ook op de achterkant van de 11 Pro het geval is. Althans dat is mijn hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:25
Blijkbaar heeft Good Morning America de eerste hands on. Beetje jammer dat ze alleen de specificaties bespreken. Die blauw blijft wel mooi!

YouTube: Everything you need to know about Apple’s iPhone 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:08:

[Afbeelding]

Echt gaar, misschien kan je het met nagellak verwijderaar eraf krijgen?
Ik heb liever iPhone en designed by op de achterkant ipv al deze keurmerken en weet ik veel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[Afbeelding]

Zet het dan ergens op de onderkant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Serieus? Gadverdamme wat een vieze plaatsing zeg

Ik had begrepen dat het tegenwoordig ook softwarematig zou mogen, jammer dat het er toch nog op staat dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 17-10-2020 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[Afbeelding]

Als ik het topic mag geloven doet al gauw 75% er een hoesje omheen. Dan maakt dit niet zo veel uit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:43:
[...]

Ik had begrepen dat het tegenwoordig ook softwarematig zou mogen, jammer dat het er toch nog op staat dan.
Wellicht is het net zo subtiel gedaan als bij de Link Bracelet van Apple. Hier staat ook made in china op, bij de originele, maar je ziet dat amper. Anders plak ik er maar Ductape overheen. Dat spul is overal goed voor! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:43:
[...]

Dan een witte bestellen en met wat poets eraf polijsten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00

JB

Cédric roelt!

Maar we gaan dus de 12 en de Pro zien voordat de Mini en Max te koop zijn toch? De kleur en afwerking ben ik echt benieuwd naar in Blue. Daarbij ook het flat design zoals ik zo fijn vond tot de 5S

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:36:
Maar we gaan dus de 12 en de Pro zien voordat de Mini en Max te koop zijn toch? De kleur en afwerking ben ik echt benieuwd naar in Blue. Daarbij ook het flat design zoals ik zo fijn vond tot de 5S
Ja vanaf vrijdag staat de 12 en 12pro bij in ieder geval de Apple stores.

Nu zit ik er met Corona niet echt op te wachten dat soort plekken te bezoeken maar ik ga toch even kijken denk ik voor de Max Pre-order open gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Loopt de actie nog van een jaar lang gratis Apple TV+ bij de aanschaf van een apple product?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Bobo221 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:55:
Loopt de actie nog van een jaar lang gratis Apple TV+ bij de aanschaf van een apple product?
Ja, maar enkel voor nieuwe gebruikers.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Ja, maar enkel voor nieuwe gebruikers.
Ahh mooi kon er niks over vinden op het internet. Ik upgrade van een iPhone X dus ik kom wel in aanmerking daarvoor :)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

Apple Arcade krijg je nu toch ook 3 maanden gratis? Officieel vanaf 22 oktober maar ik neem aan dat iPhone 12 kopers er ook onder vallen omdat je na die datum geleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Kan je tegenwoordig met itunes eenvoudig een kopie van je huidige iphone maken en op de 12 enkel je contacten en een aantal apps overzetten? Of worden alle apps etc. Dan meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:36

n3z

[...]

Wacht even, zijn ze niet bij wet verplicht om twee jaar fabrieksgarantie te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06

De Nelis

en anders maar niet...

n3z schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Wacht even, zijn ze niet bij wet verplicht om twee jaar fabrieksgarantie te leveren?
Nee, ze zijn verplicht zich aan de consumentenwet te houden.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier daadwerkelijk ervaring met Apple Trade in? Kan nergens vinden in hoeverre het wel/niet meeleveren van de doos en/of accessoires invloed heeft op de vergoeding die Apple rekent. Meeste andere partijen zijn daar iets transparanter in.

edit:
Meeste berichten die ik kon vinden waren iets in de richting van "bij X krijg je meer/minder", maar dat is de vraag niet.

[ Voor 21% gewijzigd door epoman op 18-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Heeft iemand een idee hoe snel bijvoorbeeld een Mediamarkt de nieuwe iPhones als demo beschikbaar hebben? Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe kleuren van de 12 Pro, maar ik twijfel toch nog heel erg tussen de zwarte en blauwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
n3z schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Nope en als je bij Apple koopt dan geven ze nog steeds 1 jaar fabrieksgarantie en een tweede jaar onder de consumentenwetgeving. De garantie die Apple geeft is daarbij soms helemaal top en meer dan je van ze mag verwachten en soms helemaal k*t. Ooit met een MacBook Pro en een iPhone 5 problemen gehad en die werden zonder blikken of blozen in nog geen 5 minuten analyseren volledig vervangen voor nieuwe exemplaren. Ik had letterlijk een dafuq momentje toen dat gebeurde.
AirPods daarentegen heb ik moeten escaleren naar een senior advisor toen in na net een jaar garantie wilde claimen. De medewerker hield namelijk vol dat mijn garantie was verlopen na een jaar terwijl ik een aankoopbon had van de Apple store Leidseplein. Uiteindelijk goed gekomen maar totaal geen prettige ervaring aan overgehouden. Dus het is geen garantie dat je zonder meer beter uit bent bij Apple.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Volkan1984
epoman schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:33:
Heeft iemand hier daadwerkelijk ervaring met Apple Trade in? Kan nergens vinden in hoeverre het wel/niet meeleveren van de doos en/of accessoires invloed heeft op de vergoeding die Apple rekent. Meeste andere partijen zijn daar iets transparanter in.

edit:
Meeste berichten die ik kon vinden waren iets in de richting van "bij X krijg je meer/minder", maar dat is de vraag niet.
Heb ervaring ja. Je levert alleen je toestel in. Accessoires en doos hou je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Heb ervaring ja. Je levert alleen je toestel in. Accessoires en doos hou je zelf.
Dank. Dat scheelt dan -indien ik die route zou kiezen- in ieder geval weer nadenken over een lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik ga van mijn Pixel 3 weer over op Iphone vindt deze 12 pro modellen super goed uitzien. Ik was zeer tevreden toen ik van Iphone 7 plus was overgestapt naar Pixel 3 maar na 1.5 jaar heeft de hoofdcamera het begeven, de beste eigenschap van de telefoon! . Ik kon er geen garantie op claimen want ik had hem uit het buitenland laten importeren. Helaas blijft google vasthouden om ze niet in Nederland te verkopen. Ik wilde graag de buds bestellen maar die hebben ze ook niet naar Nederland gebracht. Pixel 5 trouwens ook weer niet. Dan niet weg ermee, zal het wel weer een kans geven als ze wat rijper zijn geworden want de kale Google ervaring was me wel bevallen.

Ik hoop alleen wel dat deze 12 pro camera's de Pixels kan bijbenen want ondanks al die hardware op de Iphones vond ik de foto's van mijn Pixels er duidelijk uit steken. De batterijduur was ook prima ik hoop dat dat niet gaat tegenvallen bij de 12 pro want op papier heeft mijn kleine Pixel nog steeds meer batterij capaciteit dan de 12 pro. Er is veel gezegd over wel of niet 120 hz maar daar ga ik nog niets van merken want het scherm van mijn Pixel 3 was zo matig dat alles wel aangenaam gaat voelen.

Kan iemand mij wel uitleggen hoe het zit met opladen? Ik heb meerdere usb-c adapters een 30W en een 65W maar gaat dat wel een verschil maken of gaat dat niet doorkomen bij de Iphone want die laad op 20W geven ze aan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Nergenss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:49:
Kan iemand mij wel uitleggen hoe het zit met opladen? Ik heb meerdere usb-c adapters een 30W en een 65W maar gaat dat wel een verschil maken of gaat dat niet doorkomen bij de Iphone want die laad op 20W geven ze aan..
De iPhone zal max met ong. 20 watt opladen. Of je er nou een 20 of 60 watt adapter aanhangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Nyana schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

De iPhone zal max met ong. 20 watt opladen. Of je er nou een 20 of 60 watt adapter aanhangt.
Klopt, het werkt namelijk in een 'pull' configuratie en niet in een 'push'. De telefoon vraagt een vermogen aan de adapter en de adapter levert dit. Dus misschien kan de adapter wel 100W leveren, als de iPhone maar 20W vraagt komt er niet meer binnen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
basjuhh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:09:
Kan je tegenwoordig met itunes eenvoudig een kopie van je huidige iphone maken en op de 12 enkel je contacten en een aantal apps overzetten? Of worden alle apps etc. Dan meegenomen?
Mijn ervaring met backups via iTunes is dat alleen de content van apple zelf in de backup zit (dus foto's etc) maar niet de content van apps die je hebt gedownload. Dit zal denk ik met de iPhone 12 niet anders zijn. Ik verwacht dus (iemand bevestigen?) dat zodra je backup terug zet en de telefoon start zie je dat alle apps opnieuw gedownload worden.

Hier had ik geen rekening mee gehouden bij mijn huidige iPhone en werkt bijv mijn google authenticator niet meer... lekker dan zo'n 2 factor authenticator je komt dus nergens meer in haha. Er zijn vast methodes om dat voor te bereiden, ben ik nog niet ingedoken want het was al te laat. Denk daar iig even aan voordat je een backup maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Djie op 19-10-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
@basjuhh en @Djie Hier meer info over de back up
https://support.apple.com/nl-nl/HT205220
Pagina: 1 ... 8 ... 75 Laatste