Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:35
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Onduidelijk of het een hardware of software probleem is.
Nee zwart is echt zwart bij mij.

[ Voor 73% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Twee vraagjes. Ik overweeg om over te stappen naar een iPhone 11. Het oude topic is heel actief, dus daarom vraag ik het even hier:

1) Voor de mensen die (al langere tijd) op iOS zitten: is 64GB goed te doen, of is het echt slim of voor meer te gaan? Ik gebruik eigenlijk niet heel veel apps en muziek doe ik via Spotify. Ik zou het echter jammer vinden om tegen capaciteitsproblemen op te lopen na een paar jaar. Ik herinner me vaag dat ik dit lang geleden met een iPhone 5 heb gehad, al had ik toen veel muziek op m'n telefoon.
2) Misschien slightly off-topic, maar ik gebruik de laatste 10 jaar Sim-only. Ik zit nu prijzen te vergelijken van de iPhone 11, waarbij ik zie dat een abonnement flink goedkoper is. Ik was altijd in de veronderstelling dat Sim-only + los toestel goedkoper was.

Toestel los = 686 euro + 17 euro p/m (huidig abonnement 7gb data, onbeperkt bel/sms)
Abonnement = 555 euro + 16 euro euro p/m ( 7gb data, onbeperkt bel/sms, toestel betaal ik in 1 keer af dan).

Ik begrijp dat ik twee jaar aan het abonnement vast zit en dat prijzen kunnen veranderen, maar ik kan verder geen nadelen bedenken. Zit er nog een addertje onder het gras, of is een abonnement combi daadwerkelijk veel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriDe
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik heb ook erg veel last van stippen tijdens filmen en met het maken van foto’s (iPhone 12 pro Max) Ik hier iets tegen te doen ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bg24vGi9LQhxCqxARYZwIViGhTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV11uu2EIqReTS2VV46AjvbI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HenriDe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:46:
Ik heb ook erg veel last van stippen tijdens filmen en met het maken van foto’s (iPhone 12 pro Max) Ik hier iets tegen te doen ?[Afbeelding]
Niet tegen de zon in fotograferen of bijvoorbeeld achteraf bewerken met de correctie tool in Snapseed.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:58
Ik heb ook erg veel last van stippen tijdens filmen en met het maken van foto’s (iPhone 12 pro Max) Ik hier iets tegen te doen ?[Afbeelding]
Niet tegen het licht in fotograferen / filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Stippen?
Dit is toch gewoon de foto?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:35
rhos schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Stippen?
Dit is toch gewoon de foto?
Je ziet toch duidelijk die groene stip iets links van de reflectie van de zon op het water?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuujii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:12:
Twee vraagjes. Ik overweeg om over te stappen naar een iPhone 11. Het oude topic is heel actief, dus daarom vraag ik het even hier:

1) Voor de mensen die (al langere tijd) op iOS zitten: is 64GB goed te doen, of is het echt slim of voor meer te gaan? Ik gebruik eigenlijk niet heel veel apps en muziek doe ik via Spotify. Ik zou het echter jammer vinden om tegen capaciteitsproblemen op te lopen na een paar jaar. Ik herinner me vaag dat ik dit lang geleden met een iPhone 5 heb gehad, al had ik toen veel muziek op m'n telefoon.
2) Misschien slightly off-topic, maar ik gebruik de laatste 10 jaar Sim-only. Ik zit nu prijzen te vergelijken van de iPhone 11, waarbij ik zie dat een abonnement flink goedkoper is. Ik was altijd in de veronderstelling dat Sim-only + los toestel goedkoper was.

Toestel los = 686 euro + 17 euro p/m (huidig abonnement 7gb data, onbeperkt bel/sms)
Abonnement = 555 euro + 16 euro euro p/m ( 7gb data, onbeperkt bel/sms, toestel betaal ik in 1 keer af dan).

Ik begrijp dat ik twee jaar aan het abonnement vast zit en dat prijzen kunnen veranderen, maar ik kan verder geen nadelen bedenken. Zit er nog een addertje onder het gras, of is een abonnement combi daadwerkelijk veel goedkoper?
Of je aan 64GB genoeg hebt is echt persoonlijk. Sommigen willen 5 miljoen dezelfde kinderfoto's bewaren, dan kom je snel aan 64GB. Maar zelf kom ik nooit verder dan 30GB terwijl ik alle ios-devices echt veel gebruik. Kijk even waar je huidige phone op zit, dan kan je het inschatten.

Soms is kiezen voor een abonnement+toestel over de hele looptijd net wat goedkoper, soms is simonly+los toestel goedkoper. Net welke aanbieding je tegen komt. Daarbij is denk ik de enige vraag die je je af moet stellen of je binnen 2 jaar een huis wilt kopen. Een abonnement kan invloed hebben op de maximale hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Dennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:15:
[...]

Of je aan 64GB genoeg hebt is echt persoonlijk. Sommigen willen 5 miljoen dezelfde kinderfoto's bewaren, dan kom je snel aan 64GB. Maar zelf kom ik nooit verder dan 30GB terwijl ik alle ios-devices echt veel gebruik. Kijk even waar je huidige phone op zit, dan kan je het inschatten.

Soms is kiezen voor een abonnement+toestel over de hele looptijd net wat goedkoper, soms is simonly+los toestel goedkoper. Net welke aanbieding je tegen komt. Daarbij is denk ik de enige vraag die je je af moet stellen of je binnen 2 jaar een huis wilt kopen. Een abonnement kan invloed hebben op de maximale hypotheek.
Dank je wel voor je reactie. Fijn om wat extra inzicht te krijgen.

Ik kwam ook na wat zoeken nog een artikel tegen over abonnementen + toestel, waar mijn aanname wordt bevestigd. Overigens bedankt voor de reminder voor maximale hypotheek. Ik heb begrepen dat wanneer ik het toestel in één keer afbetaal (maar nog steeds gebruik maak van de 'deal', dus minder betaal) geen BKR-registratie krijg. Want dat wil ik liever niet nee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Kan dat hier verder besproken worden?
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:58
Fuujii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:12:
Dennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:15:
[...]
Ik heb zelf een iPhone 12 met 128 GB geheugen, echter maar 33 GB in gebruik dus nog 95 GB vrij :+
Aan 64GB had ik dus meer dan voldoende aan gehad, maar voor die paar tientjes heb ik liever wat "reserve".

Wel heb ik + 15.000 foto's maar die staan allemaal in iCloud (Abbo van 200 GB, 120 GB in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

henri8096

BIM is not a software!

Dat is de zogenaamde "lens flare" en iedere camera/lens heeft daar in meer of mindere mate last van.
Zoals al eerder gemeld, niet tegen het licht in fotograferen en/of eventueel een zonnekap gebruiken.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik moet zeggen dat de lens van de huidige iPhones wel een ramp is wat betreft flares. Zeker als het wat donkerder wordt verschijnen ze te pas en te onpas.

Het zou Apple sieren om een retoucheerfunctie toe te voegen in de camerasoftware. Voor nu gebruik ik Snapseed om ze weg te halen maar dit gaat niet altijd even lekker.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 23:47

immetjes

HIER is BERN-E

winwiz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:21:
[...]

Er zijn altijd wel issues met nieuwe telefoons, soms vervelend en vaak heb je het niet door dat er een issue is. Mijn issue is dat draadloos laden soms niet meer werkt en alleen uit/aan zetten verhelpt het. Voor de rest werkt bij mij alles prima voor zover ik kan zien. Ik kom van de 11 Pro Max af naar de 12 Pro Max
Mijn vrouw heeft vorige week een Apple 12 Pro Max gekocht. Draadloos laden op een Qi-gecertificeerde Scosche (alleen bij Apple te koop) werkte eerst wel en nu niet meer. Mijn iPhone 8 doet het er prima op. Ik lees op Redit dat er meer problemen zijn met het draadloos laden van de Apple 12 Pro Max. Mijn vrouw heeft daarom Apple support gebeld. Die beweerden dat er geen probleem bekend was met het draadloze laden en dat ze misschien beter het toestel om kon ruilen (om dan weer het probleem te krijgen wellicht).

Is iemand hier ook bekent met dit probleem en hoe is dat dan opgelost? Toch vreemd voor zo'n duur stukje elektronica.

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 12-01-2021 11:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@immetjes Apple geeft aan dat de 12 Pro Max gewoon compatible is, al heb je daar niks aan. Zou Apple het überhaupt wel testen?

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 12-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
immetjes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Mijn vrouw heeft vorige week een Apple 12 Pro Max gekocht. Draadloos laden op een Qi-gecertificeerde Scosche (alleen bij Apple te koop) werkte eerst wel en nu niet meer. Mijn iPhone 8 doet het er prima op. Ik lees op Redit dat er meer problemen zijn met het draadloos laden van de Apple 12 Pro Max. Mijn vrouw heeft daarom Apple support gebeld. Die beweerden dat er geen probleem bekend was met het draadloze laden en dat ze misschien beter het toestel om kon ruilen (om dan weer het probleem te krijgen wellicht).

Is iemand hier ook bekent met dit probleem en hoe is dat dan opgelost? Toch vreemd voor zo'n duur stukje elektronica.
Hier van de week ook gehad met mijn 12pro, na een herstart van mijn telefoon werkte het draadloze laden weer.

Console Guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
@immetjes Apple geeft aan dat de 12 Pro Max gewoon compatible is, al heb je daar niks aan. Zou Apple het überhaupt wel testen?
De 12 Pro Max is gewoon compatible met QI dus al dit soort producten testen lijkt mij dan niet nodig.

Ik heb overigens geen problemen met draadloos laden op de 12 pro Max. Op kantoor een Anker QI Pad die het prima doet en op een andere plek een Belkin Boost up waar ik ook geen problemen mee ervaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Een paar dagen geleden vroeg ik of mensen problemen hadden met GPS met hun iPhone 12 (mini) omdat ik met 2 andere iPhones problemen had. iPhone 12 maar besteld, en hij gaat meteen weer terug. Dit lijkt echt helemaal nergens op. Ik ben enkel vanaf de Apple Store naar het oosten gelopen, langs het standhuis, richting de Action en vanaf daar naar het zuiden naar mijn auto. Volgens de 12 mini... geen flauw idee.

1,16km vs 1,86 km, 60% extra!

Afbeeldingslocatie: https://im6.ezgif.com/tmp/ezgif-6-f2b0ce503433.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Sinds eind november/begin december Facebook en Instagram verwijdert. Ondanks dat zij amper schermtijd hadden gaat mijn batterij echt aanzienlijk langer mee.

'S avonds met naar bed gaan had ik vaak rond de ±20/25% batterij over.
Nu zonder die applicaties kom ik niet eens onder de 50% terwijl ik meer mobiel bel en muziek stream.

Nog een mooi meegenomen voordeel dus :P

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:35
Vanochtend Iphone 12 pro besteld bij Coolblue komt morgen binnen, kan iemand mij een advies geven betreft de opladers welke is nu het meest geschikt ik zie 18W 20W 30W? ik heb mij zelf nooit verdiept hierin.

Welke is nu het beste voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Dat ga je zelf niet oplossen. De appbouwer moet ze dan nog aanpassen aan het nieuwe schermformaat. Ik merk het zelf alleen in apps die sowieso al geen voorlopers zijn in updates en bijwerken.
Hij heeft een 12 Pro en zijn vrouw een 12, die toestellen hebben beide exact hetzelfde scherm toch?

@UrbanSnEAky
Wellicht een keertje je telefoon herstarten, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:21
Ik vind het hele magsafe idee wat minder goed werken in de praktijk. Die draadloze oplader moet ik echt handmatig op de juiste plek plakken op mijn 12 pro max. Vaak erop leggen en dan na half uur zien dat die hem niet heeft gepakt. En dan nog het ergste is het los koppelen. Wat mij betreft verloren geld die draadloze lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
-

[ Voor 99% gewijzigd door roT- op 14-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38
Trasos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Hij heeft een 12 Pro en zijn vrouw een 12, die toestellen hebben beide exact hetzelfde scherm toch?

@UrbanSnEAky
Wellicht een keertje je telefoon herstarten, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets helpt.
Inderdaad. Helaas werkt het herstarten niet. Ik heb ook met Display Zoom gespeeld, maar ook niet helaas. Ik denk dat ik het maar moet accepteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
drusloos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
Ik vind het hele magsafe idee wat minder goed werken in de praktijk. Die draadloze oplader moet ik echt handmatig op de juiste plek plakken op mijn 12 pro max. Vaak erop leggen en dan na half uur zien dat die hem niet heeft gepakt. En dan nog het ergste is het los koppelen. Wat mij betreft verloren geld die draadloze lader
Hmmm, dat is met mijn 12-mini zeker niet zo. Ik leg de telefoon ongeveer op de lader en de magneet zorgt dat 'ie bijna altijd goed terecht komt. Dat daarnaast nog het scherm het laad-symbool laat zien met vrolijk geluidje erbij helpt om het te bevestigen.

Nou heb ik geen hoesje om de telefoon heen - wellicht dat, als je wel een hoesje hebt, het magnetisch vastklemmen veel minder goed werkt en je 'm makkelijker fout neerlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trasos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:33:
[...]

@UrbanSnEAky
Excuus, dan heb ik het verkeerd gelezen of mijn hoofd maakte er iets anders van. Maar dit maakt het probleem wel iets interessanter. De technieken achter de display zijn ook hetzelfde, dus dat kan het dan haast niet zijn. De volgende stap zou zijn er iemand met een Pro bij vinden die het wilt testen of het daarop ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb het idee dat mijn Mini de laatste dagen het ook niet goed doet. Nu al een paar nachten op rij is hij maar voor zo’n 80% opgeladen. Ik heb het vermoeden dat dat batterijspaar-systeem het niet goed meer doet en hij die laatste slag voor opstaan niet meer maakt. Maar ook steeds vaker dat er helemaal niets gebeurd als ik hem op de lader leg. Ik hoop een software-issue wat wel weer goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) Draadloos laden werkte plotseling niet meer. De oorzaak was een goedkope Qi lader (ingebouwd in bed lamp). Na een paar keer gebruiken weigert de iPhone 12 draadloos op te laden. Mijn oude 11 had er nooit problemen mee. Ik heb ook een Samsung 'Fast Charge' lader en die werkt zonder problemen. Ik kreeg de Iphone weer aan het laden door hem even uit te zetten en weer aan. Dan ging het weer een dag of 2 goed. Nu ik enkel de Samsung gebruik heb ik dat probleem niet meer.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
thefal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:10:
Een paar dagen geleden vroeg ik of mensen problemen hadden met GPS met hun iPhone 12 (mini) omdat ik met 2 andere iPhones problemen had. iPhone 12 maar besteld, en hij gaat meteen weer terug. Dit lijkt echt helemaal nergens op. Ik ben enkel vanaf de Apple Store naar het oosten gelopen, langs het standhuis, richting de Action en vanaf daar naar het zuiden naar mijn auto. Volgens de 12 mini... geen flauw idee.

1,16km vs 1,86 km, 60% extra!

[Afbeelding]
Welke app gebruik je om het bij te houden? Ik loop / maak wel is een lange wandeling met Apple Watch + iPhone 12 Pro Max en zie absoluut geen GPS issues. Ook niet als ik hardloop met alleen me Apple Watch (en hij dus de dedicated GPS chip gebruikt in m'n horloge).

Ik heb de data vergeleken met me oude telefoon (X & 11) en Garmin horloge (en ik weet precies welk rondje 5 / 7 en 10 km is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
ex87 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Welke app gebruik je om het bij te houden?
Runkeeper.
Mijn oude iPhone had echtte ook moeite met Google maps en Apple Maps, dan kreeg ik vaak verkeerde navigatie instructies omdat hij dacht dat ik naast de snelweg reed of in een andere straat dan ik was in een drukke stad. Hierdoor had ik de app als bron van het probleem uitgesloten, in ieder geval met mijn oude iPhone X. Sterker nog, ik had nooit last op welk toestel dan ook tot iOS 14 uitkwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:21
vanaalten schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Hmmm, dat is met mijn 12-mini zeker niet zo. Ik leg de telefoon ongeveer op de lader en de magneet zorgt dat 'ie bijna altijd goed terecht komt. Dat daarnaast nog het scherm het laad-symbool laat zien met vrolijk geluidje erbij helpt om het te bevestigen.

Nou heb ik geen hoesje om de telefoon heen - wellicht dat, als je wel een hoesje hebt, het magnetisch vastklemmen veel minder goed werkt en je 'm makkelijker fout neerlegt?
Ik heb een officiële Leather mag safe case van apple, dus dat zou prima moeten zijn. Wat wel scheelt is dat de Pro Max veel groter is dan de mini dus dat de kans dat die in een keer goed ligt groter bij de 12 mini. Maar het is echt schuiven schuiven en dan grijpt die hem soms aan. Maar het is nooit in een keer neerleggen en dat die dan goed ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:58
[...]

Ik wacht nog op mijn 12 Pro Max maar mijn vriendin heeft de 12 Pro vanaf de launch.
Bij haar werkte QI ook niet en we hebben diverse laders geprobeerd. (o.a Belkin)
Apple support gebeld en daar troffen we een pareltje aan die aangaf niet bekend te zijn met dit probleem en dat de 12 Pro alleen MagSafe zou ondersteunen. :X
Na even uitgelegd te hebben wat QI is konden we op afspraak naar een CoolBlue winkel waar ook zij constateerde dat die het niet deed. (ook tijdens het uitlezen kwam niks naar voren)

Het advies was om terug te komen wanneer het toestel weer een normale beschikbaarheid zou hebben zodat ze konden swappen.
2 weken later werkte het ineens weer en sindsdien is het ook blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Volg hem ook Flossy Carter! Echt leuke reviews👌👍🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:04:
Gisteren m'n iPhone 12 mini ontvangen en in gebruik genomen (iOS update naar 14.2.1 en een backup via iTunes terugzetten; daarna nog een keer de telefoon uit & aan gezet).

Alles werkt goed, maar wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen: NFC tags lezen. Waar ik de tag ook hou, de telefoon blijft 'ready to scan' met de scan-animatie in beeld.

Geprobeerd met tags:
  • AliExpress aangeschafte NFC tag, uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • laadpas elektrische auto, werkende NFC en uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • OV-chipkaart
  • bankpas met werkende NFC
Geprobeerd met tools:
  • NFC for iPhone
  • NFC Tools
  • NXP TagInfo
Doe ik iets fout? Zijn er tweakers bij wie dit wel lukt?
Okee paar maanden later; ik heb dit probleem ook. NFC tags werken niet en van de ene op de andere dag werkt m'n Apple Pay ook niet meer. Ik kan er nergens iets over vinden. Is het iOS 14.3? Is het een dodelijke combi met een Qi lader? Zeg het maar. Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Grote twijfels vanuit hier! Ik kan verlengen en zit te dubben tussen de IPhone 12 of de IPhone 12 Max pro. De prijs is hoger maar goed het gaat mij meer om het beeld en alle plezier ik krijg van mijn nieuwe IPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
babbi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:02:
Grote twijfels vanuit hier! Ik kan verlengen en zit te dubben tussen de IPhone 12 of de IPhone 12 Max pro. De prijs is hoger maar goed het gaat mij meer om het beeld en alle plezier ik krijg van mijn nieuwe IPhone.
Als je de hogere prijs niet erg vindt, ga dan voor de 12 Pro Max. Hij is wel een stuk groter en zwaarder dan de 12 en de 12 Pro, dus houdt daar rekening mee. Zelf vind ik het net te doen en in het begin vond ik hem wel wat groot. Daar wen je echter snel aan.

Welk toestel heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Als je de hogere prijs niet erg vindt, ga dan voor de 12 Pro Max. Hij is wel een stuk groter en zwaarder dan de 12 en de 12 Pro, dus houdt daar rekening mee. Zelf vind ik het net te doen en in het begin vond ik hem wel wat groot. Daar wen je echter snel aan.

Welk toestel heb je nu?
IPhone XS Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@babbi Een logische upgrade zou de 12 Pro Max dan zijn, of vindt je de XS Max al net te groot en te zwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:51:
@babbi Een logische upgrade zou de 12 Pro Max dan zijn, of vindt je de XS Max al net te groot en te zwaar?
Nee zeker niet ik hou van een telefoon met net wat meer gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Jorii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:37:
Okee paar maanden later; ik heb dit probleem ook. NFC tags werken niet en van de ene op de andere dag werkt m'n Apple Pay ook niet meer. Ik kan er nergens iets over vinden. Is het iOS 14.3? Is het een dodelijke combi met een Qi lader? Zeg het maar. Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en het werkt nog steeds niet.
@Jorii, je quote mij maar dat is denk ik niet terecht.
Bij mij was het onwetendheid: ik ging er van uit dat ik met wat NFC-apps direct NFC tags zou kunnen lezen (en misschien schrijven, kopieeren). Dat lijkt gewoon niet mogelijk te zijn.

Wat bij mij wel kon, kwam ik toen achter, is automation-dingetjes aanmaken met een NFC tag. Dus 's-avonds hou ik de telefoon tegen een tag aan waardoor automatisch de 05:45 wekker wordt ingeschakeld en de telefoon naar do-not-disturb gaat. Dat werkte toen wel en dat werkt nog steeds. Ofwel, ik heb geen probleem. :)

(Apple Pay heb ik ingesteld, maar nog niet gebruikt - geen idee dus of die werkt. Heb liever een ouderwetse bankpas, als ik die onhandig laat vallen is er niets kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
babbi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Nee zeker niet ik hou van een telefoon met net wat meer gewicht.
Dan zou ik zeker voor de iphone 12 pro max gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Laatst online: 10-09 22:29
elaho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Dan zou ik zeker voor de iphone 12 pro max gaan!
Helemaal mee eens. Heb hem zelf ook en kom zelf ook vanuit XS Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dank 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik heb op dit moment een transparante case om mijn 12pro zitten. Nu wil ik hier eigenlijk vanaf en wil alleen de zijkanten beschermen omdat dit altijd snel krast. Ik heb wel eens van die screen protectors gehad die je op de zijkant kon doen. Weet iemand of deze bestaan voor de 12? Kan ze zo snel niet vinden op google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
clonedonkey schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
Ik heb op dit moment een transparante case om mijn 12pro zitten. Nu wil ik hier eigenlijk vanaf en wil alleen de zijkanten beschermen omdat dit altijd snel krast. Ik heb wel eens van die screen protectors gehad die je op de zijkant kon doen. Weet iemand of deze bestaan voor de 12? Kan ze zo snel niet vinden op google
Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
roT- schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:48:
Ik heb mijn 12 pro alsnog ingeruild voor een 12 pro max. Deze heb ik als nieuwe telefoon geïnstalleerd.

Nu heb ik als ik de telefoon uit zet en weer aanzet het fenomeen dat het apple logo een mili seconde te zien is (soort van snelle flits) dan wordt het zwart en 5 seconde later zie ik het logo weer en daarna zit ik in ios. Enige idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt. let niet op de geluiden of de vingervlekken :+

YouTube: boot iphone12 pro max

Apple support heeft toestel uitgelezen maar alles was ok.
Wil het wel zeker weten met een toestel van 1250 euro van 3 dagen oud.
(Ding is ingesteld als nieuwe telefoon. Dus geen restore gedaan.)

[ Voor 8% gewijzigd door roT- op 13-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Nu online
Mijn iphone heeft dat idd niet met opstarten. Dan krijg je 1x het apple logo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
roT- schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt. let niet op de geluiden of de vingervlekken :+

YouTube: boot iphone12 pro max

Apple support heeft toestel uitgelezen maar alles was ok.
Wil het wel zeker weten met een toestel van 1250 euro van 3 dagen oud.
(Ding is ingesteld als nieuwe telefoon. Dus geen restore gedaan.)
Zou voor mij reden zijn om aanspraak te maken op garantie. De onzekerheid dat er iets mis kan zijn en er een kans bestaat dat hij straks helemaal niet meer opstart, nee dankje, zeker niet voor 1250 euro.
Heb je al geprobeerd de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 13-01-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
@D2FValinor nee nog niet geprobeerd. Mede omdat het toestel 3 dagen oud is en als nieuwe telefoon zijnde is geïnstalleerd. Ik nijg ook naar terugsturen. Maar vraag me af wat het zou kunnen zijn. Wellicht dat ios 14.4 et fixt. Maja

Best zuur, kan ik wéér terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Let wel op dat slickwraps vanuit de VS verstuurd en ze niet de snelste zijn. Je zal dus enige tijd moeten wachten voordat je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:41
Ik zit nu al een tijdje in dit draadje te loeren, maar ik zie niemand iets melden over problemen met zwarte achtergronden in video’s waarbij het beeld flikkert. Hebben jullie hier geen last van of zien jullie het niet?

Mijn iPhone 12 mini heeft het en die van mijn vriendin ook.

Je ziet het alleen in het pikkedonker. Dan ook nog even wachten tot je ogen gewend zijn aan het donker. Kan 20 seconden duren.

Zie hier voor een demo van het probleem:
YouTube: iPhone 12 Pro - OLED issue - Flickering - Lit black pixels.

Je kunt het zelf testen door een van onderstaande video’s in fullscreen te bekijken:

YouTube: Guinness World Record Biggest Firework, Successful Launch, Steamboat...
YouTube: 10 hours and 1 second of pure black screen!

Zet de helderheid rond de 30 procent. Bij 100 procent helderheid zie je het niet.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat de omgeving echt volledig donker moet zijn. Geen hand voor ogen zien.

Heb contact gehad met Apple en ze zeggen dat het mogelijk om een softwareissue gaat, maar is niet zeker.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Zie ook de volgende links voor meerdere mensen met dit issue:

https://discussions.apple.com/thread/251997533
https://forums.macrumors....s-display.2263200/page-25

[ Voor 7% gewijzigd door ybysaia op 13-01-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 06:39
Ik kan het reproduceren op mijn 12 Mini. Af en toe iets oplichten van het zwart in de filmpjes. Als ik er op let. Even vergeleken op mijn Samsung Galaxy Note 10, daar doet het zich niet voor. Nou hield ik er al rekening mee dat Samsungs topmodellen over het algemeen een iets beter scherm hebben dan iPhones, dus ik denk dat ik er irl weinig last van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ybysaia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:25:
Ik zit nu al een tijdje in dit draadje te loeren, maar ik zie niemand iets melden over problemen met zwarte achtergronden in video’s waarbij het beeld flikkert. Hebben jullie hier geen last van of zien jullie het niet?

Je ziet het alleen in het pikkedonker. Dan ook nog even wachten tot je ogen gewend zijn aan het donker. Kan 20 seconden duren.

Je kunt het zelf testen door een van onderstaande video’s in fullscreen te bekijken:

YouTube: Guinness World Record Biggest Firework, Successful Launch, Steamboat...

Zet de helderheid rond de 30 procent. Bij 100 procent helderheid zie je het niet.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat de omgeving echt volledig donker moet zijn. Geen hand voor ogen zien.

Heb contact gehad met Apple en ze zeggen dat het mogelijk om een softwareissue gaat, maar is niet zeker.

Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd, maar niemand lijkt er hier verder last van te hebben. Mijn iPhone 12 non pro heeft er in ieder geval last van. Apple schijnt de schermen niet te vervangen omdat ze hopen dat het met software op te lossen is.

Ik moet zeggen dat ik me er in dagelijks gebruik niet echt aan stoor. Maar ik hoop wel op een software update of eventueel een repair programma.

OLED zwart moet gewoon zwart zijn. Anders had ik wel voor een lcd scherm gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Nu online
Mijn iphone 12 pro max 256gb zilver vanochtend mogen ontvangen. Alles overgezet en supermooi toestel en design. Minpuntje was even als ik veegde om van scherm naar scherm te gaan iphone niet altijd meteen reageerde. Even opnieuw opgestart en probleem verholpen! Verder gesprekskwaliteit uitstekend en camera ook al beetje uitgeprobeerd en tot nu toe tevreden. Iemand tip voor een app om de Lidar scanner eens goed uit te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

henri8096

BIM is not a software!

elaho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:25:
Mijn iphone 12 pro max 256gb zilver vanochtend mogen ontvangen. Alles overgezet en supermooi toestel en design. Minpuntje was even als ik veegde om van scherm naar scherm te gaan iphone niet altijd meteen reageerde. Even opnieuw opgestart en probleem verholpen! Verder gesprekskwaliteit uitstekend en camera ook al beetje uitgeprobeerd en tot nu toe tevreden. Iemand tip voor een app om de Lidar scanner eens goed uit te proberen?
Ligt er nutuurlijk een beetje aan wat je met de Lidar wil doen, heb zelf inmiddels goede ervaringen met Polycam om een point cloud te genereren.
(om te exporteren moet je wel betalen helaas)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Zou dit regulier Apple zijn of zou ik hier niet aan moeten beginnen? Of toch te mooi om waar te zijn?

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
bvsteyn schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:
Zou dit regulier Apple zijn of zou ik hier niet aan moeten beginnen? Of toch te mooi om waar te zijn?

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
Van de vrachtwagen afgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Guy's, ik zit op het T-Mobile netwerk. Als ik bij "Instellingen", "Mobile netwerk", "opties mobiele data" en dan "Gesprekken en data" kies voor 5G on of 5G Auto dan kan ik wel bellen en gebeld worden maar data werkt niet. Schakel ik naar 4G werkt data prima (wifi wel even uitgezet uiteraard)

Iemand die dit een wil testen het bij jou data via 5G werkt?

Another one bites the DUST

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:50
Ook de overstap gemaakt, van iPhone 8 naar 12 Mini, tot nu toe zeer tevreden met formaat ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 15-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb gisteren mijn MagSafe Powerbank (5000Mah / 15W quick charging) ontvangen.
Deze heb ik besteld via een Amerikaanse website voor omgerekend €38,50.
Achteraf had ik 'm ook via AliExpress kunnen bestellen voor €24.

De Powerbank zit zeer stevig vast geklikt op mijn 12 Mini.
Ik vind dat m'n 12 Mini nog steeds prima aanvoelt qua grip en dikte met de Powerbank vastgeklikt (zónder gebruik van een hoesje!).

Ga 'm alleen gebruiken als ik een lange dag weg ben van huis en ik weet dat ik m'n 12 Mini intensief zal gebruiken.

Opladen gaat (vooralsnog) best rap.
Indicators geven aan wat de lading is van de MagSafe Powerbank.
Aan de zijkant zit een aan/uit knopje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rwNuNo_4n_ShaU2oqM4ItDvmAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfJqTzXIV6cW3LDnlC7FurpY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG6yS8E4jBp-jnTT5xCfgDFq7zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rkim9JX5CHtOkBADuNPFLt1r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 15-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:41
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:56:
[...]
OLED zwart moet gewoon zwart zijn. Anders had ik wel voor een lcd scherm gekozen :)
Zo sta ik er ook in. Alleen accepteer ik de huidige situatie niet. Denk dat ik hem terugstuur en mijn iPhone 7 voorlopig houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:11

Fordman

Fordman

Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn bankpas uit de Wallet van Apple was. Nu heb ik door het mondkapje al een tijdje geen betaling gedaan met Apple Pay maar dat mag de oorzaak toch niet zijn dat ik de bankpas opnieuw moet toevoegen?

Ondertussen de pas weer toegevoegd en een Apple Pay betaling gedaan dus lijkt wel te werken.

Is dit misschien door de recente update naar iOS 14.3? Het betreft de mini waar ik me elke dag nog over verwonder dat ie zo compact, snel en energiezuinig is.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Fordman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:59:
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn bankpas uit de Wallet van Apple was. Nu heb ik door het mondkapje al een tijdje geen betaling gedaan met Apple Pay maar dat mag de oorzaak toch niet zijn dat ik de bankpas opnieuw moet toevoegen?

Ondertussen de pas weer toegevoegd en een Apple Pay betaling gedaan dus lijkt wel te werken.

Is dit misschien door de recente update naar iOS 14.3? Het betreft de mini waar ik me elke dag nog over verwonder dat ie zo compact, snel en energiezuinig is.
Welke bank? Wellicht dat je bank iets heeft veranderd in de authenticatie waardoor je deze opnieuw toe moest voegen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
ybysaia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:25:

Zijn inderdaad al meerdere vragen over geweest. Dit issue zou volgens Apple in een van de volgende updates opgelost moeten zijn (hoogst waarschijnlijk zit het in de aansturing van de display (hopelijk)).

Heb er persoonlijk geen last van tijdens mijn gebruik, al zie ik het wel af en toe bij hele donkere filmpjes / scènes als ik in het donker iets bekijk. Mijn hoop is gevestigd op een update vanuit Apple.

Ik weet dat Samsung in het verleden (S9 + S10 hebben het beide bij mij gehad) last had van 'black crush' waarbij donkere scènes blokkerig werden weergegeven.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
_Bailey_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:05:
Heb gisteren mijn MagSafe Powerbank (5000Mah / 15W quick charging) ontvangen.
Deze heb ik besteld via een Amerikaanse website voor omgerekend €38,50.
Achteraf had ik 'm ook via AliExpress kunnen bestellen voor €24.

De Powerbank zit zeer stevig vast geklikt op mijn 12 Mini.
Ik vind dat m'n 12 Mini nog steeds prima aanvoelt qua grip en dikte met de Powerbank vastgeklikt (zónder gebruik van een hoesje!).

Ga 'm alleen gebruiken als ik een lange dag weg ben van huis en ik weet dat ik m'n 12 Mini intensief zal gebruiken.

Opladen gaat (vooralsnog) best rap.
Indicators geven aan wat de lading is van de MagSafe Powerbank.
Aan de zijkant zit een aan/uit knopje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig. Ik heb ze vandaag ook ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:11

Fordman

Fordman

SgtElPotato schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Wellicht dat je bank iets heeft veranderd in de authenticatie waardoor je deze opnieuw toe moest voegen?
Goeie. Zal de update eens doorlezen.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
-

[ Voor 99% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Laatst online: 16-09 22:11
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een Iphone 12, en het eerste wat mij opvalt is dat de batterij een stuk sneller leeg is dan bij m'n Xr het geval was. Op internet zie ik ook dat veel mensen hier last van hebben.

Is hier al een oplossing voor? Of hebben jullie bepaalde tips hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Saaslijer1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:19:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een Iphone 12, en het eerste wat mij opvalt is dat de batterij een stuk sneller leeg is dan bij m'n Xr het geval was. Op internet zie ik ook dat veel mensen hier last van hebben.

Wacht het eerst eens een paar dagen af. ;) In het begin is de batterij namelijk nog niet optimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 15-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Saaslijer1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:19:
Hallo allemaal,

Idd eerst een paar dagen aanzien! Vind nog een hoop op de achtergrond plaats. Zelf sinds gisteren een iPhone 12 en vind nu de batterij al een hele verbetering. Maar goed kom van een iPhone 7 met nog maar 82% batterij, dus wellicht niet helemaal eerlijk..😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Laatst online: 16-09 22:11
syltheboy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Wacht het eerst eens een paar dagen af. ;) In het begin is de batterij namelijk nog niet optimaal.
Ah, dus als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon even laten wennen aan het feit hij bestaat 8)

Dan heb ik niks gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Saaslijer1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ah, dus als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon even laten wennen aan het feit hij bestaat 8)

Dan heb ik niks gevraagd ;)
Klopt. Hij zal wel bezig zijn met indexeren. Doet ie ook als je een update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI-certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs.... Nu heb ik o.a. de kabels van Blitzwolf in het vizier na het e.e.a. lezen.

1. Maakt het voor een charger (USB-C) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben? Of is dat minder belangrijk hierbij? En klopt het dat 20W genoeg is voor een iPhone, om het maximale eruit te halen?
2. Zelfde vraag: maakt het voor converters (USB-C > USB-B) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben. Of is hier minder brandgevaar bij?

[ Voor 35% gewijzigd door Fuujii op 17-01-2021 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs...

Concreet ben ik op zoek naar een Lightening naar USB-A kabel x2 (of een USB-C charger) en een Lightening naar 3.5 jack. Niet om gierig te doen, maar dit tikt toch wel aan als je de officiële koopt.

Zijn er bepaalde kabels die wat betaalbaarder zijn dan de bekendere merken die wel aan te raden zijn? Wachten op een levering vanuit het buitenland is geen probleem.
Ik heb nog nooit problemen gehad met kabels van het Kruidvat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs...

Concreet ben ik op zoek naar een Lightening naar USB-A kabel x2 (of een USB-C charger) en een Lightening naar 3.5 jack. Niet om gierig te doen, maar dit tikt toch wel aan als je de officiële koopt.

Zijn er bepaalde kabels die wat betaalbaarder zijn dan de bekendere merken die wel aan te raden zijn? Wachten op een levering vanuit het buitenland is geen probleem.
Merken waarvan ik kabels durf te kopen van duur naar goedkoop:
Apple>Belkin>Anker>Aukey
Allen te koop op Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Jeuvie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met kabels van het Kruidvat.
Ik lees dat je moet oppassen voor 'goedkope' verkopers, al lees ik wel dat Kruidvat kabels schijnbaar MFI-gecertificeerd zijn tegenwoordig?
jodeltje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Merken waarvan ik kabels durf te kopen van duur naar goedkoop:
Apple>Belkin>Anker>Aukey
Allen te koop op Amazon
Thanks! Maakt het voor puur een charger (USB-C) nog heel veel uit of deze aan bepaalde (veiligheidseisen) eisen voldoet? Los van genoeg power (20W?). MFI is hier niet van toepassing geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Fuujii schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Ik lees dat je moet oppassen voor 'goedkope' verkopers, al lees ik wel dat Kruidvat kabels schijnbaar MFI-gecertificeerd zijn tegenwoordig?

[...]

Thanks! Maakt het voor puur een charger (USB-C) nog heel veel uit of deze aan bepaalde (veiligheidseisen) eisen voldoet? Los van genoeg power (20W?). MFI is hier niet van toepassing geloof ik?
Ik zou voor de lader een merk kiezen dat je vertrouwt, want er is geen MFI of ander keurmerk inderdaad. Wat je zoekt is een lader die USB Power Delivery ondersteund (USB-PD).

[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 17-01-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dust419 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:35:
Guy's, ik zit op het T-Mobile netwerk. Als ik bij "Instellingen", "Mobile netwerk", "opties mobiele data" en dan "Gesprekken en data" kies voor 5G on of 5G Auto dan kan ik wel bellen en gebeld worden maar data werkt niet. Schakel ik naar 4G werkt data prima (wifi wel even uitgezet uiteraard)

Iemand die dit een wil testen het bij jou data via 5G werkt?
Ik zat tot een week geleden op het t-mobile netwerk en geen issues. Ook nog uiteindelijk op 5g on gehad en toen werkte alles ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
@Fuujii Niet lullig bedoeld, maar waarom zo ingewikkeld doen om een kabeltje, waar je misschien 20 euro op kunt besparen maar vervolgens niet zeker weet of het werkt en betrouwbaar is, terwijl je wel een €1000 + kapot geslagen hebt voor een iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 06:39
JeroenTheStig schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:00:
@Fuujii Niet lullig bedoeld, maar waarom zo ingewikkeld doen om een kabeltje, waar je misschien 20 euro op kunt besparen maar vervolgens niet zeker weet of het werkt en betrouwbaar is, terwijl je wel een €1000 + kapot geslagen hebt voor een iphone?
Omdat je misschien wel kunt verantwoorden dat een telefoon 1000 euro mag kosten (kostprijs voor Apple 300 euro?), maar dat een USB-kabeltje van een meter voor 20 euro (kostprijs voor Apple 20 cent?) een duidelijke ripoff is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI-certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs.... Nu heb ik o.a. de kabels van Blitzwolf in het vizier na het e.e.a. lezen.

Ik heb zelf een anker mfi usb A naar lightning van AliExpress voor €6.

1. Maakt het voor een charger (USB-C) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben? Of is dat minder belangrijk hierbij? En klopt het dat 20W genoeg is voor een iPhone, om het maximale eruit te halen?
2. Zelfde vraag: maakt het voor converters (USB-C > USB-B) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben. Of is hier minder brandgevaar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
Laders heb ik van de action en van de Kruidvat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35: Nu heb ik o.a. de kabels van Blitzwolf in het vizier na het e.e.a. lezen.
Wij hebben hier alleen nog maar kabels van Biltzwolf. Raad ze ook iedereen aan die klaagt over de kwaliteit van de Apple kabels. Na een tijdje gaan die gewoon kapot. De kabels van Biltzwolf blijven het gewoon doen, erg goede kwaliteit als je het mij vraagt.

Vind het vreemd dat Apple dit zelf niet kan. Koop je een top toestel en krijg je er een waardeloze kabel bij die na een jaar kapot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
YouTube: Quiz: What's The Best Charging Cable For The iPhone 12?

Hier zie je dat de kabel die je krijgt van Apple in de doos niet de zelfde is als de kabel die je los koopt van ze. Interessante video voor als je wat meer over de verschillende kabels wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:24
Kacang schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:33:
YouTube: Quiz: What's The Best Charging Cable For The iPhone 12?

Hier zie je dat de kabel die je krijgt van Apple in de doos niet de zelfde is als de kabel die je los koopt van ze. Interessante video voor als je wat meer over de verschillende kabels wilt weten.
Dit is verklaarbaar, hoe langer de kabel des te meer weerstand. Om dit verlies op te vangen moet je het technische design van langere kabels aanpassen.

Wanneer je de meegeleverde kabel van je iPhone op een goede manier zou testen tegenover een 1m kabel die je los bij Apple besteld kun pas een conclusies trekken.

Verder is het een weinig zeggende video c.q. conclusie, naast dat de weerstand van de verschillende kabels niet wordt gemeten wordt er ook nergens gesproken over de voltage, voltage drops et cetera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 16:44
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd, maar niemand lijkt er hier verder last van te hebben. Mijn iPhone 12 non pro heeft er in ieder geval last van. Apple schijnt de schermen niet te vervangen omdat ze hopen dat het met software op te lossen is.

Ik moet zeggen dat ik me er in dagelijks gebruik niet echt aan stoor. Maar ik hoop wel op een software update of eventueel een repair programma.

Ik heb hier inderdaad geen last van. Ik heb de gewone 12 128GB. Wellicht heeft alleen de pro er last van. Dat is een ander scherm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:32
Hallo
Gisteren is men iphone 12 pro max van de tafel gevallen, er is een beetje verf van de hoek af maar je moet wel al goed kijken wat er aan is . Maar toch zou ik het misschien een beetje willen bijwerken als dat kan.
Dus mijn vraag zijn er middeltjes om dat wat bij te werken of zou ik het zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Ik heb hier inderdaad geen last van. Ik heb de gewone 12 128GB. Wellicht heeft alleen de pro er last van. Dat is een ander scherm volgens mij.
Ik heb ook de gewone 12 128GB ;)

Maar fijn dat niet alle toestellen er last van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-01-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Ik heb ook de gewone 12 128GB ;)

Maar fijn dat niet alle toestellen er last van hebben.
O haha, had even over het woordje non heen gelezen. Sinds wanneer heb je deze? Ik heb hem 1 dag voor de huidige lockdown nog even op de valreep bij de mediamarkt weten te kopen. Niet een van de allereerste batches dus waarschijnlijk.
Daar zit ook vaak nog weleens verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Jovinho99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:10:
Hallo
Gisteren is men iphone 12 pro max van de tafel gevallen, er is een beetje verf van de hoek af maar je moet wel al goed kijken wat er aan is . Maar toch zou ik het misschien een beetje willen bijwerken als dat kan.
Dus mijn vraag zijn er middeltjes om dat wat bij te werken of zou ik het zo laten?
Heb je er helemaal geen hoesje om? De rand lijkt mij adonized, daar kan je weinig aan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Heb je er helemaal geen hoesje om? De rand lijkt mij adonized, daar kan je weinig aan herstellen.
Jawel juist wel maar toeval bij toeval haalde ik het hoesje er af om eens af te wassen met water ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ricktachtig schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:42:
[...]

Dual sim lijkt me toch iets wat niet voor een battery drain zou moeten zorgen. Mag toch hopen dat dit gefixt is dan met de 14.3 update.
Ik merk dat mijn batterijgebruik met de mini met dual sum nu gewoon goed is. Lijkt gefixt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Jovinho99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Jawel juist wel maar toeval bij toeval haalde ik het hoesje er af om eens af te wassen met water ..
O dat is wel balen dat het juist net op dat moment gebeurde. Zit er verder geen deuk in? Als er niets vervormd is, zal de schade binnenin ook niet aanwezig zijn. Als je er doorgaans een hoesje om hebt zitten, zal je gelukkig de beschadiging ook niet iedere keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:23:
[...]

O dat is wel balen dat het juist net op dat moment gebeurde. Zit er verder geen deuk in? Als er niets vervormd is, zal de schade binnenin ook niet aanwezig zijn. Als je er doorgaans een hoesje om hebt zitten, zal je gelukkig de beschadiging ook niet iedere keer zien.
Ja dat is het zeker heb het nog nooit voor gehad en nu deze is nog maar 4 weken uit . Het is wel miniem hoor vanbinnen zal er zeker en vast geen schade zijn maar het is het principe 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:33:
[...]

O haha, had even over het woordje non heen gelezen. Sinds wanneer heb je deze? Ik heb hem 1 dag voor de huidige lockdown nog even op de valreep bij de mediamarkt weten te kopen. Niet een van de allereerste batches dus waarschijnlijk.
Daar zit ook vaak nog weleens verschil in.
Ik heb hem via mijn werkgever de tweede week na release ontvangen. Dus inderdaad een redelijk vroege batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:31:
[...]

Ik heb hem via mijn werkgever de tweede week na release ontvangen. Dus inderdaad een redelijk vroege batch.
Als ie van je werk is zou ik het voor lief nemen. Ik zou niet eens weten of de iPhone van mij werk rare dingen heeft, nooit op gelet.
Die gebruik ik ook heel anders dan mijn prive telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Als ie van je werk is zou ik het voor lief nemen. Ik zou niet eens weten of de iPhone van mij werk rare dingen heeft, nooit op gelet.
Die gebruik ik ook heel anders dan mijn prive telefoon.
Het is wel mijn eigen toestel, maar ik wacht een eventuele software update af. In normaal gebruik heb ik er ook eigenlijk helemaal geen last van. Ik zie het alleen als ik het toestel opstart. Moet hij toch een keer gerepareerd worden heb ik nog een reserve toestel liggen. Ik heb helemaal geen zin om het toestel om te ruilen en weer alle bank apps en dingen opnieuw te activeren :) daarnaast zijn er lui die letterlijk 5 keer hebben omgeruild en alle toestel hadden hetzelfde probleem in meer of mindere maten. Mijn scherm zelf is super qua uniformiteit. Ik lees ook weer wat berichten over gele schermen en dergelijke. Geen zin in een scherm lotterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Het is wel mijn eigen toestel, maar ik wacht een eventuele software update af. In normaal gebruik heb ik er ook eigenlijk helemaal geen last van. Ik zie het alleen als ik het toestel opstart. Moet hij toch een keer gerepareerd worden heb ik nog een reserve toestel liggen. Ik heb helemaal geen zin om het toestel om te ruilen en weer alle bank apps en dingen opnieuw te activeren :) daarnaast zijn er lui die letterlijk 5 keer hebben omgeruild en alle toestel hadden hetzelfde probleem in meer of mindere maten. Mijn scherm zelf is super qua uniformiteit. Ik lees ook weer wat berichten over gele schermen en dergelijke. Geen zin in een scherm lotterij.
Als je er verder geen last van hebt, niets mee doen inderdaad. Je weet inderdaad nooit wat je krijgt, wel wat je hebt. Voor mijn vorige prive toestel had ik altijd Samsung telefoons. Dus toen ik van de 7 plus naar de 12 ging viel het mij juist heel erg mee met instellingen aanpassen. Bijna alles ging juist vanzelf.
Met werktelefoons heb ik altijd wel iPhone gehad, maar die worden bij wisselen niet 1 op 1 overgezet en zijn zwaar beveiligd (rijksoverheid). Dus dit was de eerste ervaring met migreren van eigenlijk alles van Iphone naar Iphone. Het enige puntje was dat mijn oude Iphone 7plus 256Gb had en mijn 12 slechts 128Gb.
Je kunt overigens tot juni alle fotos nog gratis uploaden naar google photos. Daarna kan dat niet meer gratis. Op die manier kan je nog makkelijk ruimte vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:43
Na enige tijd de boot afhouden, toch een iPhone 12 besteld. Hiervoor twee jaar een iPhone XR gehad (nu naar de vriendin) en momenteel even een iPhone 8 in afwachting. Heb nog even twijfel gehad om wat kosten te besparen en een 11 te kopen, maar het dunnere design en het OLED scherm zou ik toch niet willen missen. Nu enkele dagen wachten tot ie binnen komt.

Een kleine vraag, heeft het voordeel om de iPhone als 'nieuw' te configureren, en niet klakkeloos een backup te maken in iCloud en deze over te zetten? Ik bedoel dan vooral of dit laatste soms voor problemen kan zorgen met performantie of batterijduur, ..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste