Nee zwart is echt zwart bij mij.BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:27:
[...]
Onduidelijk of het een hardware of software probleem is.
[ Voor 73% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 17:46 ]
Nee zwart is echt zwart bij mij.BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:27:
[...]
Onduidelijk of het een hardware of software probleem is.
[ Voor 73% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 17:46 ]
Niet tegen de zon in fotograferen of bijvoorbeeld achteraf bewerken met de correctie tool in Snapseed.HenriDe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:46:
Ik heb ook erg veel last van stippen tijdens filmen en met het maken van foto’s (iPhone 12 pro Max) Ik hier iets tegen te doen ?[Afbeelding]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Niet tegen het licht in fotograferen / filmen.HenriDe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:46:
Ik heb ook erg veel last van stippen tijdens filmen en met het maken van foto’s (iPhone 12 pro Max) Ik hier iets tegen te doen ?[Afbeelding]
Stippen?HenriDe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:46:
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Je ziet toch duidelijk die groene stip iets links van de reflectie van de zon op het water?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Of je aan 64GB genoeg hebt is echt persoonlijk. Sommigen willen 5 miljoen dezelfde kinderfoto's bewaren, dan kom je snel aan 64GB. Maar zelf kom ik nooit verder dan 30GB terwijl ik alle ios-devices echt veel gebruik. Kijk even waar je huidige phone op zit, dan kan je het inschatten.Fuujii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:12:
Twee vraagjes. Ik overweeg om over te stappen naar een iPhone 11. Het oude topic is heel actief, dus daarom vraag ik het even hier:
1) Voor de mensen die (al langere tijd) op iOS zitten: is 64GB goed te doen, of is het echt slim of voor meer te gaan? Ik gebruik eigenlijk niet heel veel apps en muziek doe ik via Spotify. Ik zou het echter jammer vinden om tegen capaciteitsproblemen op te lopen na een paar jaar. Ik herinner me vaag dat ik dit lang geleden met een iPhone 5 heb gehad, al had ik toen veel muziek op m'n telefoon.
2) Misschien slightly off-topic, maar ik gebruik de laatste 10 jaar Sim-only. Ik zit nu prijzen te vergelijken van de iPhone 11, waarbij ik zie dat een abonnement flink goedkoper is. Ik was altijd in de veronderstelling dat Sim-only + los toestel goedkoper was.
Toestel los = 686 euro + 17 euro p/m (huidig abonnement 7gb data, onbeperkt bel/sms)
Abonnement = 555 euro + 16 euro euro p/m ( 7gb data, onbeperkt bel/sms, toestel betaal ik in 1 keer af dan).
Ik begrijp dat ik twee jaar aan het abonnement vast zit en dat prijzen kunnen veranderen, maar ik kan verder geen nadelen bedenken. Zit er nog een addertje onder het gras, of is een abonnement combi daadwerkelijk veel goedkoper?
Dank je wel voor je reactie. Fijn om wat extra inzicht te krijgen.Dennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:15:
[...]
Of je aan 64GB genoeg hebt is echt persoonlijk. Sommigen willen 5 miljoen dezelfde kinderfoto's bewaren, dan kom je snel aan 64GB. Maar zelf kom ik nooit verder dan 30GB terwijl ik alle ios-devices echt veel gebruik. Kijk even waar je huidige phone op zit, dan kan je het inschatten.
Soms is kiezen voor een abonnement+toestel over de hele looptijd net wat goedkoper, soms is simonly+los toestel goedkoper. Net welke aanbieding je tegen komt. Daarbij is denk ik de enige vraag die je je af moet stellen of je binnen 2 jaar een huis wilt kopen. Een abonnement kan invloed hebben op de maximale hypotheek.
Fuujii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:12:
1) Voor de mensen die (al langere tijd) op iOS zitten: is 64GB goed te doen, of is het echt slim of voor meer te gaan? Ik gebruik eigenlijk niet heel veel apps en muziek doe ik via Spotify. Ik zou het echter jammer vinden om tegen capaciteitsproblemen op te lopen na een paar jaar. Ik herinner me vaag dat ik dit lang geleden met een iPhone 5 heb gehad, al had ik toen veel muziek op m'n telefoon.
Ik heb zelf een iPhone 12 met 128 GB geheugen, echter maar 33 GB in gebruik dus nog 95 GB vrijDennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:15:
[...]
Of je aan 64GB genoeg hebt is echt persoonlijk. Sommigen willen 5 miljoen dezelfde kinderfoto's bewaren, dan kom je snel aan 64GB. Maar zelf kom ik nooit verder dan 30GB terwijl ik alle ios-devices echt veel gebruik. Kijk even waar je huidige phone op zit, dan kan je het inschatten.
Dat is de zogenaamde "lens flare" en iedere camera/lens heeft daar in meer of mindere mate last van.HenriDe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:46:
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Mijn vrouw heeft vorige week een Apple 12 Pro Max gekocht. Draadloos laden op een Qi-gecertificeerde Scosche (alleen bij Apple te koop) werkte eerst wel en nu niet meer. Mijn iPhone 8 doet het er prima op. Ik lees op Redit dat er meer problemen zijn met het draadloos laden van de Apple 12 Pro Max. Mijn vrouw heeft daarom Apple support gebeld. Die beweerden dat er geen probleem bekend was met het draadloze laden en dat ze misschien beter het toestel om kon ruilen (om dan weer het probleem te krijgen wellicht).winwiz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:21:
[...]
Er zijn altijd wel issues met nieuwe telefoons, soms vervelend en vaak heb je het niet door dat er een issue is. Mijn issue is dat draadloos laden soms niet meer werkt en alleen uit/aan zetten verhelpt het. Voor de rest werkt bij mij alles prima voor zover ik kan zien. Ik kom van de 11 Pro Max af naar de 12 Pro Max
[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 12-01-2021 11:32 . Reden: typo ]
Hier van de week ook gehad met mijn 12pro, na een herstart van mijn telefoon werkte het draadloze laden weer.immetjes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Mijn vrouw heeft vorige week een Apple 12 Pro Max gekocht. Draadloos laden op een Qi-gecertificeerde Scosche (alleen bij Apple te koop) werkte eerst wel en nu niet meer. Mijn iPhone 8 doet het er prima op. Ik lees op Redit dat er meer problemen zijn met het draadloos laden van de Apple 12 Pro Max. Mijn vrouw heeft daarom Apple support gebeld. Die beweerden dat er geen probleem bekend was met het draadloze laden en dat ze misschien beter het toestel om kon ruilen (om dan weer het probleem te krijgen wellicht).
Is iemand hier ook bekent met dit probleem en hoe is dat dan opgelost? Toch vreemd voor zo'n duur stukje elektronica.
Console Guy
De 12 Pro Max is gewoon compatible met QI dus al dit soort producten testen lijkt mij dan niet nodig.syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
@immetjes Apple geeft aan dat de 12 Pro Max gewoon compatible is, al heb je daar niks aan. Zou Apple het überhaupt wel testen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Hij heeft een 12 Pro en zijn vrouw een 12, die toestellen hebben beide exact hetzelfde scherm toch?Dennisdn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:03:
[...]
Dat ga je zelf niet oplossen. De appbouwer moet ze dan nog aanpassen aan het nieuwe schermformaat. Ik merk het zelf alleen in apps die sowieso al geen voorlopers zijn in updates en bijwerken.
[ Voor 99% gewijzigd door roT- op 14-01-2021 11:28 ]
Inderdaad. Helaas werkt het herstarten niet. Ik heb ook met Display Zoom gespeeld, maar ook niet helaas. Ik denk dat ik het maar moet accepteren..Trasos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Hij heeft een 12 Pro en zijn vrouw een 12, die toestellen hebben beide exact hetzelfde scherm toch?
@UrbanSnEAky
Wellicht een keertje je telefoon herstarten, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets helpt.
Hmmm, dat is met mijn 12-mini zeker niet zo. Ik leg de telefoon ongeveer op de lader en de magneet zorgt dat 'ie bijna altijd goed terecht komt. Dat daarnaast nog het scherm het laad-symbool laat zien met vrolijk geluidje erbij helpt om het te bevestigen.drusloos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
Ik vind het hele magsafe idee wat minder goed werken in de praktijk. Die draadloze oplader moet ik echt handmatig op de juiste plek plakken op mijn 12 pro max. Vaak erop leggen en dan na half uur zien dat die hem niet heeft gepakt. En dan nog het ergste is het los koppelen. Wat mij betreft verloren geld die draadloze lader
Excuus, dan heb ik het verkeerd gelezen of mijn hoofd maakte er iets anders van. Maar dit maakt het probleem wel iets interessanter. De technieken achter de display zijn ook hetzelfde, dus dat kan het dan haast niet zijn. De volgende stap zou zijn er iemand met een Pro bij vinden die het wilt testen of het daarop ook gebeurd.Trasos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Hij heeft een 12 Pro en zijn vrouw een 12, die toestellen hebben beide exact hetzelfde scherm toch?
@UrbanSnEAky
Wellicht een keertje je telefoon herstarten, zou niet de eerste keer zijn dat zoiets helpt.
Ik heb het idee dat mijn Mini de laatste dagen het ook niet goed doet. Nu al een paar nachten op rij is hij maar voor zo’n 80% opgeladen. Ik heb het vermoeden dat dat batterijspaar-systeem het niet goed meer doet en hij die laatste slag voor opstaan niet meer maakt. Maar ook steeds vaker dat er helemaal niets gebeurd als ik hem op de lader leg. Ik hoop een software-issue wat wel weer goed komt.immetjes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Mijn vrouw heeft vorige week een Apple 12 Pro Max gekocht. Draadloos laden op een Qi-gecertificeerde Scosche (alleen bij Apple te koop) werkte eerst wel en nu niet meer. Mijn iPhone 8 doet het er prima op. Ik lees op Redit dat er meer problemen zijn met het draadloos laden van de Apple 12 Pro Max. Mijn vrouw heeft daarom Apple support gebeld. Die beweerden dat er geen probleem bekend was met het draadloze laden en dat ze misschien beter het toestel om kon ruilen (om dan weer het probleem te krijgen wellicht).
Is iemand hier ook bekent met dit probleem en hoe is dat dan opgelost? Toch vreemd voor zo'n duur stukje elektronica.
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) Draadloos laden werkte plotseling niet meer. De oorzaak was een goedkope Qi lader (ingebouwd in bed lamp). Na een paar keer gebruiken weigert de iPhone 12 draadloos op te laden. Mijn oude 11 had er nooit problemen mee. Ik heb ook een Samsung 'Fast Charge' lader en die werkt zonder problemen. Ik kreeg de Iphone weer aan het laden door hem even uit te zetten en weer aan. Dan ging het weer een dag of 2 goed. Nu ik enkel de Samsung gebruik heb ik dat probleem niet meer.immetjes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Welke app gebruik je om het bij te houden? Ik loop / maak wel is een lange wandeling met Apple Watch + iPhone 12 Pro Max en zie absoluut geen GPS issues. Ook niet als ik hardloop met alleen me Apple Watch (en hij dus de dedicated GPS chip gebruikt in m'n horloge).thefal schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:10:
Een paar dagen geleden vroeg ik of mensen problemen hadden met GPS met hun iPhone 12 (mini) omdat ik met 2 andere iPhones problemen had. iPhone 12 maar besteld, en hij gaat meteen weer terug. Dit lijkt echt helemaal nergens op. Ik ben enkel vanaf de Apple Store naar het oosten gelopen, langs het standhuis, richting de Action en vanaf daar naar het zuiden naar mijn auto. Volgens de 12 mini... geen flauw idee.
1,16km vs 1,86 km, 60% extra!
[Afbeelding]
Runkeeper.
Ik heb een officiële Leather mag safe case van apple, dus dat zou prima moeten zijn. Wat wel scheelt is dat de Pro Max veel groter is dan de mini dus dat de kans dat die in een keer goed ligt groter bij de 12 mini. Maar het is echt schuiven schuiven en dan grijpt die hem soms aan. Maar het is nooit in een keer neerleggen en dat die dan goed ligtvanaalten schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:35:
[...]
Hmmm, dat is met mijn 12-mini zeker niet zo. Ik leg de telefoon ongeveer op de lader en de magneet zorgt dat 'ie bijna altijd goed terecht komt. Dat daarnaast nog het scherm het laad-symbool laat zien met vrolijk geluidje erbij helpt om het te bevestigen.
Nou heb ik geen hoesje om de telefoon heen - wellicht dat, als je wel een hoesje hebt, het magnetisch vastklemmen veel minder goed werkt en je 'm makkelijker fout neerlegt?
Ik wacht nog op mijn 12 Pro Max maar mijn vriendin heeft de 12 Pro vanaf de launch.immetjes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Volg hem ook Flossy Carter! Echt leuke reviews👌👍🙏CopyCatz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:34:
YouTube: iPhone 12 Pro Max Unboxing (All Colors) and Apple Accessories
It's ya boy Floss! Pro Max alle kleuren.
Okee paar maanden later; ik heb dit probleem ook. NFC tags werken niet en van de ene op de andere dag werkt m'n Apple Pay ook niet meer. Ik kan er nergens iets over vinden. Is het iOS 14.3? Is het een dodelijke combi met een Qi lader? Zeg het maar. Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en het werkt nog steeds niet.vanaalten schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:04:
Gisteren m'n iPhone 12 mini ontvangen en in gebruik genomen (iOS update naar 14.2.1 en een backup via iTunes terugzetten; daarna nog een keer de telefoon uit & aan gezet).
Alles werkt goed, maar wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen: NFC tags lezen. Waar ik de tag ook hou, de telefoon blijft 'ready to scan' met de scan-animatie in beeld.
Geprobeerd met tags:Geprobeerd met tools:
- AliExpress aangeschafte NFC tag, uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
- laadpas elektrische auto, werkende NFC en uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
- OV-chipkaart
- bankpas met werkende NFC
Doe ik iets fout? Zijn er tweakers bij wie dit wel lukt?
- NFC for iPhone
- NFC Tools
- NXP TagInfo
Als je de hogere prijs niet erg vindt, ga dan voor de 12 Pro Max. Hij is wel een stuk groter en zwaarder dan de 12 en de 12 Pro, dus houdt daar rekening mee. Zelf vind ik het net te doen en in het begin vond ik hem wel wat groot. Daar wen je echter snel aan.babbi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:02:
Grote twijfels vanuit hier! Ik kan verlengen en zit te dubben tussen de IPhone 12 of de IPhone 12 Max pro. De prijs is hoger maar goed het gaat mij meer om het beeld en alle plezier ik krijg van mijn nieuwe IPhone.
IPhone XS Max.syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:18:
[...]
Als je de hogere prijs niet erg vindt, ga dan voor de 12 Pro Max. Hij is wel een stuk groter en zwaarder dan de 12 en de 12 Pro, dus houdt daar rekening mee. Zelf vind ik het net te doen en in het begin vond ik hem wel wat groot. Daar wen je echter snel aan.
Welk toestel heb je nu?
Nee zeker niet ik hou van een telefoon met net wat meer gewicht.syltheboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:51:
@babbi Een logische upgrade zou de 12 Pro Max dan zijn, of vindt je de XS Max al net te groot en te zwaar?
@Jorii, je quote mij maar dat is denk ik niet terecht.Jorii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:37:
Okee paar maanden later; ik heb dit probleem ook. NFC tags werken niet en van de ene op de andere dag werkt m'n Apple Pay ook niet meer. Ik kan er nergens iets over vinden. Is het iOS 14.3? Is het een dodelijke combi met een Qi lader? Zeg het maar. Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en het werkt nog steeds niet.
Dan zou ik zeker voor de iphone 12 pro max gaan!babbi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:59:
[...]
Nee zeker niet ik hou van een telefoon met net wat meer gewicht.
Helemaal mee eens. Heb hem zelf ook en kom zelf ook vanuit XS Maxelaho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Dan zou ik zeker voor de iphone 12 pro max gaan!
Zoiets?clonedonkey schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
Ik heb op dit moment een transparante case om mijn 12pro zitten. Nu wil ik hier eigenlijk vanaf en wil alleen de zijkanten beschermen omdat dit altijd snel krast. Ik heb wel eens van die screen protectors gehad die je op de zijkant kon doen. Weet iemand of deze bestaan voor de 12? Kan ze zo snel niet vinden op google
Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt. let niet op de geluiden of de vingervlekkenroT- schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:48:
Ik heb mijn 12 pro alsnog ingeruild voor een 12 pro max. Deze heb ik als nieuwe telefoon geïnstalleerd.
Nu heb ik als ik de telefoon uit zet en weer aanzet het fenomeen dat het apple logo een mili seconde te zien is (soort van snelle flits) dan wordt het zwart en 5 seconde later zie ik het logo weer en daarna zit ik in ios. Enige idee wat dit zou kunnen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door roT- op 13-01-2021 15:34 ]
Zou voor mij reden zijn om aanspraak te maken op garantie. De onzekerheid dat er iets mis kan zijn en er een kans bestaat dat hij straks helemaal niet meer opstart, nee dankje, zeker niet voor 1250 euro.roT- schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt. let niet op de geluiden of de vingervlekken![]()
YouTube: boot iphone12 pro max
Apple support heeft toestel uitgelezen maar alles was ok.
Wil het wel zeker weten met een toestel van 1250 euro van 3 dagen oud.
(Ding is ingesteld als nieuwe telefoon. Dus geen restore gedaan.)
[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 13-01-2021 17:43 ]
Let wel op dat slickwraps vanuit de VS verstuurd en ze niet de snelste zijn. Je zal dus enige tijd moeten wachten voordat je hem hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door ybysaia op 13-01-2021 21:19 ]
Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd, maar niemand lijkt er hier verder last van te hebben. Mijn iPhone 12 non pro heeft er in ieder geval last van. Apple schijnt de schermen niet te vervangen omdat ze hopen dat het met software op te lossen is.ybysaia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:25:
Ik zit nu al een tijdje in dit draadje te loeren, maar ik zie niemand iets melden over problemen met zwarte achtergronden in video’s waarbij het beeld flikkert. Hebben jullie hier geen last van of zien jullie het niet?
Mijn iPhone 12 mini heeft het en die van mijn vriendin ook.
Je ziet het alleen in het pikkedonker. Dan ook nog even wachten tot je ogen gewend zijn aan het donker. Kan 20 seconden duren.
Zie hier voor een demo van het probleem:
YouTube: iPhone 12 Pro - OLED issue - Flickering - Lit black pixels.
Je kunt het zelf testen door een van onderstaande video’s in fullscreen te bekijken:
YouTube: Guinness World Record Biggest Firework, Successful Launch, Steamboat...
YouTube: 10 hours and 1 second of pure black screen!
Zet de helderheid rond de 30 procent. Bij 100 procent helderheid zie je het niet.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat de omgeving echt volledig donker moet zijn. Geen hand voor ogen zien.
Heb contact gehad met Apple en ze zeggen dat het mogelijk om een softwareissue gaat, maar is niet zeker.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zie ook de volgende links voor meerdere mensen met dit issue:
https://discussions.apple.com/thread/251997533
https://forums.macrumors....s-display.2263200/page-25
Ligt er nutuurlijk een beetje aan wat je met de Lidar wil doen, heb zelf inmiddels goede ervaringen met Polycam om een point cloud te genereren.elaho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:25:
Mijn iphone 12 pro max 256gb zilver vanochtend mogen ontvangen. Alles overgezet en supermooi toestel en design. Minpuntje was even als ik veegde om van scherm naar scherm te gaan iphone niet altijd meteen reageerde. Even opnieuw opgestart en probleem verholpen! Verder gesprekskwaliteit uitstekend en camera ook al beetje uitgeprobeerd en tot nu toe tevreden. Iemand tip voor een app om de Lidar scanner eens goed uit te proberen?
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Van de vrachtwagen afgevallen?bvsteyn schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:
Zou dit regulier Apple zijn of zou ik hier niet aan moeten beginnen? Of toch te mooi om waar te zijn?
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
Another one bites the DUST
[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 15-01-2021 12:50 ]
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 15-01-2021 13:18 ]
Zo sta ik er ook in. Alleen accepteer ik de huidige situatie niet. Denk dat ik hem terugstuur en mijn iPhone 7 voorlopig houd.BillSpaarbank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:56:
[...]
OLED zwart moet gewoon zwart zijn. Anders had ik wel voor een lcd scherm gekozen
The One And Only
Welke bank? Wellicht dat je bank iets heeft veranderd in de authenticatie waardoor je deze opnieuw toe moest voegen?Fordman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:59:
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn bankpas uit de Wallet van Apple was. Nu heb ik door het mondkapje al een tijdje geen betaling gedaan met Apple Pay maar dat mag de oorzaak toch niet zijn dat ik de bankpas opnieuw moet toevoegen?
Ondertussen de pas weer toegevoegd en een Apple Pay betaling gedaan dus lijkt wel te werken.
Is dit misschien door de recente update naar iOS 14.3? Het betreft de mini waar ik me elke dag nog over verwonder dat ie zo compact, snel en energiezuinig is.
Zucht...
Zijn inderdaad al meerdere vragen over geweest. Dit issue zou volgens Apple in een van de volgende updates opgelost moeten zijn (hoogst waarschijnlijk zit het in de aansturing van de display (hopelijk)).ybysaia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:25:
Ik zit nu al een tijdje in dit draadje te loeren, maar ik zie niemand iets melden over problemen met zwarte achtergronden in video’s waarbij het beeld flikkert. Hebben jullie hier geen last van of zien jullie het niet?
Mijn iPhone 12 mini heeft het en die van mijn vriendin ook.
Je ziet het alleen in het pikkedonker. Dan ook nog even wachten tot je ogen gewend zijn aan het donker. Kan 20 seconden duren.
Zie hier voor een demo van het probleem:
YouTube: iPhone 12 Pro - OLED issue - Flickering - Lit black pixels.
Je kunt het zelf testen door een van onderstaande video’s in fullscreen te bekijken:
YouTube: Guinness World Record Biggest Firework, Successful Launch, Steamboat...
YouTube: 10 hours and 1 second of pure black screen!
Zet de helderheid rond de 30 procent. Bij 100 procent helderheid zie je het niet.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat de omgeving echt volledig donker moet zijn. Geen hand voor ogen zien.
Heb contact gehad met Apple en ze zeggen dat het mogelijk om een softwareissue gaat, maar is niet zeker.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zie ook de volgende links voor meerdere mensen met dit issue:
https://discussions.apple.com/thread/251997533
https://forums.macrumors....s-display.2263200/page-25
Zucht...
Grappig. Ik heb ze vandaag ook ontvangen._Bailey_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:05:
Heb gisteren mijn MagSafe Powerbank (5000Mah / 15W quick charging) ontvangen.
Deze heb ik besteld via een Amerikaanse website voor omgerekend €38,50.
Achteraf had ik 'm ook via AliExpress kunnen bestellen voor €24.
De Powerbank zit zeer stevig vast geklikt op mijn 12 Mini.
Ik vind dat m'n 12 Mini nog steeds prima aanvoelt qua grip en dikte met de Powerbank vastgeklikt (zónder gebruik van een hoesje!).
Ga 'm alleen gebruiken als ik een lange dag weg ben van huis en ik weet dat ik m'n 12 Mini intensief zal gebruiken.
Opladen gaat (vooralsnog) best rap.
Indicators geven aan wat de lading is van de MagSafe Powerbank.
Aan de zijkant zit een aan/uit knopje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goeie. Zal de update eens doorlezen.SgtElPotato schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Wellicht dat je bank iets heeft veranderd in de authenticatie waardoor je deze opnieuw toe moest voegen?
The One And Only
[ Voor 99% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 15:28 ]
Wacht het eerst eens een paar dagen af.Saaslijer1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:19:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds vandaag een Iphone 12, en het eerste wat mij opvalt is dat de batterij een stuk sneller leeg is dan bij m'n Xr het geval was. Op internet zie ik ook dat veel mensen hier last van hebben.
Is hier al een oplossing voor? Of hebben jullie bepaalde tips hiervoor?
[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 15-01-2021 22:24 ]
Idd eerst een paar dagen aanzien! Vind nog een hoop op de achtergrond plaats. Zelf sinds gisteren een iPhone 12 en vind nu de batterij al een hele verbetering. Maar goed kom van een iPhone 7 met nog maar 82% batterij, dus wellicht niet helemaal eerlijk..😉Saaslijer1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:19:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds vandaag een Iphone 12, en het eerste wat mij opvalt is dat de batterij een stuk sneller leeg is dan bij m'n Xr het geval was. Op internet zie ik ook dat veel mensen hier last van hebben.
Is hier al een oplossing voor? Of hebben jullie bepaalde tips hiervoor?
Ah, dus als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon even laten wennen aan het feit hij bestaatsyltheboy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:21:
[...]
Wacht het eerst eens een paar dagen af.In het begin is de batterij namelijk nog niet optimaal.
Klopt. Hij zal wel bezig zijn met indexeren. Doet ie ook als je een update heeft gehad.Saaslijer1 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:17:
[...]
Ah, dus als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon even laten wennen aan het feit hij bestaat![]()
Dan heb ik niks gevraagd
[ Voor 35% gewijzigd door Fuujii op 17-01-2021 00:12 ]
Ik heb nog nooit problemen gehad met kabels van het Kruidvat.Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs...
Concreet ben ik op zoek naar een Lightening naar USB-A kabel x2 (of een USB-C charger) en een Lightening naar 3.5 jack. Niet om gierig te doen, maar dit tikt toch wel aan als je de officiële koopt.
Zijn er bepaalde kabels die wat betaalbaarder zijn dan de bekendere merken die wel aan te raden zijn? Wachten op een levering vanuit het buitenland is geen probleem.
Merken waarvan ik kabels durf te kopen van duur naar goedkoop:Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs...
Concreet ben ik op zoek naar een Lightening naar USB-A kabel x2 (of een USB-C charger) en een Lightening naar 3.5 jack. Niet om gierig te doen, maar dit tikt toch wel aan als je de officiële koopt.
Zijn er bepaalde kabels die wat betaalbaarder zijn dan de bekendere merken die wel aan te raden zijn? Wachten op een levering vanuit het buitenland is geen probleem.
Ik lees dat je moet oppassen voor 'goedkope' verkopers, al lees ik wel dat Kruidvat kabels schijnbaar MFI-gecertificeerd zijn tegenwoordig?Jeuvie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:39:
[...]
Ik heb nog nooit problemen gehad met kabels van het Kruidvat.
Thanks! Maakt het voor puur een charger (USB-C) nog heel veel uit of deze aan bepaalde (veiligheidseisen) eisen voldoet? Los van genoeg power (20W?). MFI is hier niet van toepassing geloof ik?jodeltje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:42:
[...]
Merken waarvan ik kabels durf te kopen van duur naar goedkoop:
Apple>Belkin>Anker>Aukey
Allen te koop op Amazon
Ik zou voor de lader een merk kiezen dat je vertrouwt, want er is geen MFI of ander keurmerk inderdaad. Wat je zoekt is een lader die USB Power Delivery ondersteund (USB-PD).Fuujii schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:19:
[...]
Ik lees dat je moet oppassen voor 'goedkope' verkopers, al lees ik wel dat Kruidvat kabels schijnbaar MFI-gecertificeerd zijn tegenwoordig?
[...]
Thanks! Maakt het voor puur een charger (USB-C) nog heel veel uit of deze aan bepaalde (veiligheidseisen) eisen voldoet? Los van genoeg power (20W?). MFI is hier niet van toepassing geloof ik?
[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 17-01-2021 00:58 ]
Ik zat tot een week geleden op het t-mobile netwerk en geen issues. Ook nog uiteindelijk op 5g on gehad en toen werkte alles ook goed.dust419 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:35:
Guy's, ik zit op het T-Mobile netwerk. Als ik bij "Instellingen", "Mobile netwerk", "opties mobiele data" en dan "Gesprekken en data" kies voor 5G on of 5G Auto dan kan ik wel bellen en gebeld worden maar data werkt niet. Schakel ik naar 4G werkt data prima (wifi wel even uitgezet uiteraard)
Iemand die dit een wil testen het bij jou data via 5G werkt?
Omdat je misschien wel kunt verantwoorden dat een telefoon 1000 euro mag kosten (kostprijs voor Apple 300 euro?), maar dat een USB-kabeltje van een meter voor 20 euro (kostprijs voor Apple 20 cent?) een duidelijke ripoff is?JeroenTheStig schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:00:
@Fuujii Niet lullig bedoeld, maar waarom zo ingewikkeld doen om een kabeltje, waar je misschien 20 euro op kunt besparen maar vervolgens niet zeker weet of het werkt en betrouwbaar is, terwijl je wel een €1000 + kapot geslagen hebt voor een iphone?
Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
Aangezien er geen apart topic is voor kabels: voor mijn nieuwe iPhone ben ik op zoek naar wat kabels voor het laden en bekabelde muziek. Deze wilde ik in eerste instantie kopen via Aliexpress, maar na me even goed verdiepen o.a. op Tweakers ben ik op de conclusie gekomen dat dit misschien niet zo'n goed idee is. MFI-certificering is toch wel belangrijk begrijp ik. Merk kabels (vooral Apple) in Nederland zijn echter ontzettend duur, soms wel het tienvoudige van Chinese knock-offs.... Nu heb ik o.a. de kabels van Blitzwolf in het vizier na het e.e.a. lezen.
Ik heb zelf een anker mfi usb A naar lightning van AliExpress voor €6.
1. Maakt het voor een charger (USB-C) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben? Of is dat minder belangrijk hierbij? En klopt het dat 20W genoeg is voor een iPhone, om het maximale eruit te halen?
2. Zelfde vraag: maakt het voor converters (USB-C > USB-B) ook uit dat deze bepaalde certificering nodig hebben. Of is hier minder brandgevaar bij?
Wij hebben hier alleen nog maar kabels van Biltzwolf. Raad ze ook iedereen aan die klaagt over de kwaliteit van de Apple kabels. Na een tijdje gaan die gewoon kapot. De kabels van Biltzwolf blijven het gewoon doen, erg goede kwaliteit als je het mij vraagt.Fuujii schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35: Nu heb ik o.a. de kabels van Blitzwolf in het vizier na het e.e.a. lezen.
Dit is verklaarbaar, hoe langer de kabel des te meer weerstand. Om dit verlies op te vangen moet je het technische design van langere kabels aanpassen.Kacang schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:33:
YouTube: Quiz: What's The Best Charging Cable For The iPhone 12?
Hier zie je dat de kabel die je krijgt van Apple in de doos niet de zelfde is als de kabel die je los koopt van ze. Interessante video voor als je wat meer over de verschillende kabels wilt weten.
Ik heb hier inderdaad geen last van. Ik heb de gewone 12 128GB. Wellicht heeft alleen de pro er last van. Dat is een ander scherm volgens mij.BillSpaarbank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Ik heb het hier ook al een paar keer genoemd, maar niemand lijkt er hier verder last van te hebben. Mijn iPhone 12 non pro heeft er in ieder geval last van. Apple schijnt de schermen niet te vervangen omdat ze hopen dat het met software op te lossen is.
Ik moet zeggen dat ik me er in dagelijks gebruik niet echt aan stoor. Maar ik hoop wel op een software update of eventueel een repair programma.
OLED zwart moet gewoon zwart zijn. Anders had ik wel voor een lcd scherm gekozen
Ik heb ook de gewone 12 128GBfisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb hier inderdaad geen last van. Ik heb de gewone 12 128GB. Wellicht heeft alleen de pro er last van. Dat is een ander scherm volgens mij.
[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-01-2021 16:18 ]
O haha, had even over het woordje non heen gelezen. Sinds wanneer heb je deze? Ik heb hem 1 dag voor de huidige lockdown nog even op de valreep bij de mediamarkt weten te kopen. Niet een van de allereerste batches dus waarschijnlijk.BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:17:
[...]
Ik heb ook de gewone 12 128GB
Maar fijn dat niet alle toestellen er last van hebben.
Heb je er helemaal geen hoesje om? De rand lijkt mij adonized, daar kan je weinig aan herstellen.Jovinho99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:10:
Hallo
Gisteren is men iphone 12 pro max van de tafel gevallen, er is een beetje verf van de hoek af maar je moet wel al goed kijken wat er aan is . Maar toch zou ik het misschien een beetje willen bijwerken als dat kan.
Dus mijn vraag zijn er middeltjes om dat wat bij te werken of zou ik het zo laten?
Jawel juist wel maar toeval bij toeval haalde ik het hoesje er af om eens af te wassen met water ..fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Heb je er helemaal geen hoesje om? De rand lijkt mij adonized, daar kan je weinig aan herstellen.
Ik merk dat mijn batterijgebruik met de mini met dual sum nu gewoon goed is. Lijkt gefixtRicktachtig schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:42:
[...]
Dual sim lijkt me toch iets wat niet voor een battery drain zou moeten zorgen. Mag toch hopen dat dit gefixt is dan met de 14.3 update.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
O dat is wel balen dat het juist net op dat moment gebeurde. Zit er verder geen deuk in? Als er niets vervormd is, zal de schade binnenin ook niet aanwezig zijn. Als je er doorgaans een hoesje om hebt zitten, zal je gelukkig de beschadiging ook niet iedere keer zien.Jovinho99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:11:
[...]
Jawel juist wel maar toeval bij toeval haalde ik het hoesje er af om eens af te wassen met water ..
Ja dat is het zeker heb het nog nooit voor gehad en nu deze is nog maar 4 weken uit . Het is wel miniem hoor vanbinnen zal er zeker en vast geen schade zijn maar het is het principe 😁fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:23:
[...]
O dat is wel balen dat het juist net op dat moment gebeurde. Zit er verder geen deuk in? Als er niets vervormd is, zal de schade binnenin ook niet aanwezig zijn. Als je er doorgaans een hoesje om hebt zitten, zal je gelukkig de beschadiging ook niet iedere keer zien.
Ik heb hem via mijn werkgever de tweede week na release ontvangen. Dus inderdaad een redelijk vroege batch.fisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:33:
[...]
O haha, had even over het woordje non heen gelezen. Sinds wanneer heb je deze? Ik heb hem 1 dag voor de huidige lockdown nog even op de valreep bij de mediamarkt weten te kopen. Niet een van de allereerste batches dus waarschijnlijk.
Daar zit ook vaak nog weleens verschil in.
Als ie van je werk is zou ik het voor lief nemen. Ik zou niet eens weten of de iPhone van mij werk rare dingen heeft, nooit op gelet.BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:31:
[...]
Ik heb hem via mijn werkgever de tweede week na release ontvangen. Dus inderdaad een redelijk vroege batch.
Het is wel mijn eigen toestel, maar ik wacht een eventuele software update af. In normaal gebruik heb ik er ook eigenlijk helemaal geen last van. Ik zie het alleen als ik het toestel opstart. Moet hij toch een keer gerepareerd worden heb ik nog een reserve toestel liggen. Ik heb helemaal geen zin om het toestel om te ruilen en weer alle bank apps en dingen opnieuw te activerenfisherman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:27:
[...]
Als ie van je werk is zou ik het voor lief nemen. Ik zou niet eens weten of de iPhone van mij werk rare dingen heeft, nooit op gelet.
Die gebruik ik ook heel anders dan mijn prive telefoon.
Als je er verder geen last van hebt, niets mee doen inderdaad. Je weet inderdaad nooit wat je krijgt, wel wat je hebt. Voor mijn vorige prive toestel had ik altijd Samsung telefoons. Dus toen ik van de 7 plus naar de 12 ging viel het mij juist heel erg mee met instellingen aanpassen. Bijna alles ging juist vanzelf.BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:37:
[...]
Het is wel mijn eigen toestel, maar ik wacht een eventuele software update af. In normaal gebruik heb ik er ook eigenlijk helemaal geen last van. Ik zie het alleen als ik het toestel opstart. Moet hij toch een keer gerepareerd worden heb ik nog een reserve toestel liggen. Ik heb helemaal geen zin om het toestel om te ruilen en weer alle bank apps en dingen opnieuw te activerendaarnaast zijn er lui die letterlijk 5 keer hebben omgeruild en alle toestel hadden hetzelfde probleem in meer of mindere maten. Mijn scherm zelf is super qua uniformiteit. Ik lees ook weer wat berichten over gele schermen en dergelijke. Geen zin in een scherm lotterij.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq