Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
rhos schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:19:
Ik heb sinds een week de 12. Mooie toestel, prettiger dan mijn Oneplus 8 pro maar...
De verbinding is slecht te noemen. In de ah gewoon alleen maar een E. Terwijl ik met de op8pro gewoon netjes 4g had.
Is dit normaal?

Vliegtuig modus en dan weer terug gaat naar dan nog is het niet best.

Herkenbaar? En wat kan ik er aan doen?
Ik heb je de laatste update van je provider update binnen? Bijvoorbeeld bij mij heeft T-Mobile versie 45. Als het goed krijg je die vanzelf binnen. Misschien eens in die richting zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Hulliee schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb je de laatste update van je provider update binnen? Bijvoorbeeld bij mij heeft T-Mobile versie 45. Als het goed krijg je die vanzelf binnen. Misschien eens in die richting zoeken?
Kpn nl 45.0 dus dat lijkt goed.

Buitenland zie je veel herkenbare situaties.
Ik ga eens proberen mijn sim schoon te maken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
rhos schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Dat lijkt me geen juiste conclusie: KPN is niet T-mobile.

Een SIM die n slechte verbinding maakt, zou eerder niet moeten werken dat dat ie een langzame verbinding opzet.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulliee op 02-01-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Hulliee schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Dat lijkt me geen juiste conclusie: KPN is niet T-mobile.

Een SIM die n slechte verbinding maakt, zou eerder niet moeten werken dat dat ie een langzame verbinding opzet.
Vikgens mij doet kpn geen aparte updates voor de iPhone. En zou ik gewoon goed moeten zitten met de updates van de telefoon zelf. Ik kan eens bellen om te zien of ze wat met de sim of abonnement doen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Beetje belachelijk van die flair elke keer, triest eigenlijk.. Voor de rest wel een goede nacht camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huz4UFPN-NaNfD11U5FyWI8M0R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ5ov3roct2Gnj5H9BiDNnJI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rhos schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Buitenland zie je veel herkenbare situaties.
Ik ga eens proberen mijn sim schoon te maken.
Hoe heb je je 5G ingesteld? Mijn vrouw had heftzelfde met KPN maar die had geen 5G abo. Dus die heb ik op 4G gezet (5G auto is default geloof ik) en daarna was het goed.

Ikzelf heb 5G geactiveerd op mijn account en daar werkt 5G auto wel gewoon goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Tylen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Hoe heb je je 5G ingesteld? Mijn vrouw had heftzelfde met KPN maar die had geen 5G abo. Dus die heb ik op 4G gezet (5G auto is default geloof ik) en daarna was het goed.

Ikzelf heb 5G geactiveerd op mijn account en daar werkt 5G auto wel gewoon goed.
is een zakelijke sim, kan best dat het niet aan staat. maar gekke is dan wel dat ik het in beeld zag, voor nu uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rhos schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:38:
[...]

is een zakelijke sim, kan best dat het niet aan staat. maar gekke is dan wel dat ik het in beeld zag, voor nu uitgezet.
Ja klopt. Je ziet het wel staan maar werkt niet altijd goed. Ben benieuwd of dit het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Kan het eigenlijk kwaad om mijn 12 Pro Max (in Apple Leather Case) op een stalen ladekast te leggen? Ik vraag dit ivm de MagSafe-functionaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 03-01-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
@syltheboy ik zou niet weten wat dat voor kwaad kan. Ik heb zelf m'n iPhone nog niet binnen maar weet wel veel van magneten.

Zit de magneet trouwens in het hoesje of juist in de lader? Ik verwacht eigenlijk in het hoesje.

Dan ben ik bang dat ik helemaal geen magsafe hoesje mee kan nemen naar mijn werk. Wie kan dit bevestigen of ontkennen?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Nergenss schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:42:
Beetje belachelijk van die flair elke keer, triest eigenlijk.. Voor de rest wel een goede nacht camera.

[Afbeelding]
Ik snap de frustratie, maar ben benieuwd hoeveel andere telefoons dit ook hadden gehad. Zelfs systeem of spiegelreflexcamera's hebben hier last van..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Clifdon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:37:
@syltheboy ik zou niet weten wat dat voor kwaad kan. Ik heb zelf m'n iPhone nog niet binnen maar weet wel veel van magneten.

Zit de magneet trouwens in het hoesje of juist in de lader? Ik verwacht eigenlijk in het hoesje.

Dan ben ik bang dat ik helemaal geen magsafe hoesje mee kan nemen naar mijn werk. Wie kan dit bevestigen of ontkennen?
Hoesje en lader. Is besproken tijdens de keynote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Clifdon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:37:

In de iPhone zelf, het hoesje en de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Daar zijn al hele forums en artikelen over vol geschreven. Als je geen 5G abonnement hebt maar hij ziet dat het wel mogelijk is op het netwerk dan geeft ie 5G aan terwijl hij in werkelijkheid op 4G draait.

Het werkt soms ook andersom. In andere landen roepen providers dat ze 4G bieden... bijvoorbeeld Digicel in Suriname, waar ik pre-COVID vaak moest zijn. Maar een iPhone hou je niet voor de gek, die geeft dan gewoon 3G aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 04-01-2021 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
iAdema schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:07:
[...]

In de iPhone zelf, het hoesje en de lader.
Dit las ik op de site van Apple. Dat gaat echter meer over de MagSafe-oplader:
Place your MagSafe Charger face up—as shown—on a flat surface, clear of any metal objects or other foreign material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
syltheboy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Dit las ik op de site van Apple. Dat gaat echter meer over de MagSafe-oplader:
Place your MagSafe Charger face up—as shown—on a flat surface, clear of any metal objects or other foreign material.
Hier heb je een filmpje van iemand die hem heeft gedemonteerd, dan zie je dat er ook magneten in het toestel zelf zitten.

YouTube: iPhone 12 Pro Teardown - Where are the Magnets?!

[ Voor 18% gewijzigd door iAdema op 04-01-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb hem niet direct op de stalen ladekast liggen, maar op een microvezel doekje. Maar misschien is het beter om hem op een houten ondergrond (m’n bureau) te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 04-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iAdema schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Hier heb je een filmpje van iemand die hem heeft gedemonteerd, dan zie je dat er ook magneten in het toestel zelf zitten.

YouTube: iPhone 12 Pro Teardown - Where are the Magnets?!
Dit deed zoveel pijn. :+

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:35
@ mensen die serieuze battery drain ervaren (snachts) op hun iphone 12 mini, pro/pro max:
Lijkt erop dat ios 14.4 dit gaat fixen.

Van discussions.apple.com:
I had contact to Apple Support, no issues found, spoke to an engineer, nothing helped. Everything seems to work fine, but i lost around 20-35% every night on the battery. I updated my phone last week to IOS 14.4 Beta 1 ( Public Beta ) and now... no battery drains over night. Tested it now for 6 days and the biggest drain was 5 % overnight. I believe ( others in this thread believe it too) that the modem firmware was the real problem. Hope it will work for you guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ja zijn filmpjes zijn altijd een beetje dubbel. Zeer interessant, maar pijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

roT- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:36:
@ mensen die serieuze battery drain ervaren (snachts) op hun iphone 12 mini, pro/pro max:

[...]
Gewoon opladen ‘s nachts. Dan heb je er ook geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
SgtElPotato schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Ik snap de frustratie, maar ben benieuwd hoeveel andere telefoons dit ook hadden gehad. Zelfs systeem of spiegelreflexcamera's hebben hier last van..
Als zelfs mijn budgettelefoon dit niet had dan weet ik genoeg, hoef ik dit mijzelf echt niet goed te praten. Heb meer dan de helft voor deze telefoon betaald dan mijn voorgaande en die had ook een uitstekende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Tylen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Gewoon opladen ‘s nachts. Dan heb je er ook geen last van ;)
beetje onzinnige reactie vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

@Nergenss Que?
Op zo'n foto vind ik het helemaal niet gek dat je dit resultaat krijgt. Wat had je (dan) verwacht als je recht tegen de zon in lijkt te fotograferen?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17

Flipm0de

geen

sinds de launch de iphone 12, en is echt de beste telefoon die ik ooit heb gebruikt. Vormgeving is nice, scherm is geweldig, formaat is perfect.

Toch zal ik niet snel weer richting 1000e uitgeven. Waarom; ik heb het gewoon niet nodig. Ik speel geen games, browse een beetje op whatsapp, instagram, facebook en maps. Luister wat muziek en heel af en toe kijk ik een aflevering op netflix. Maak wel veel fotos. Dit kan ook allemaal prima op een toestel dat de helft kost. of zelfs maar een derde (pixel 4a). Dit wist ik allemaal van tevoren, maar was erg gevoelig voor de hype. Kan waarschijnlijk wel 4+ jaar met de 12 doen en elk jaar netjes een ios update krijgen.

Misschien dat dit nu mijn mening is nu het 'nieuwe' er een beetje vanaf is, en het het toestel gewoon gebruik voor wat het is (een smartphone), en ik zodra de geruchten over de 13 met eindelijk een 120hrz scherm en nog betere cameras komen ik weer wordt meegetrokken in de hype (zoals met de 4, 5, 5s, 6s, 8 en XR). Maar denk dat het dit keer wel eens echt de 'verzadiging' is toegeslagen.

btw, beste telefoon ever! dus echt geen kritiek! gewoon mijn ervaring na bijna 3 maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 04-01-2021 16:31 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Flipm0de Je hebt helemaal gelijk. Van de 7 naar de XS was een veel grotere vernieuwing dan van de XS naar de 12 Pro Max. Ik heb vooral geüpgraded vanwege de betere accu, maar eigenlijk had ik hem nog best 2 jaar (of langer) kunnen gebruiken. Ik heb ook een 11” iPad Pro 2018, maar ik merk dat ik mijn iPhone eerder pak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flipm0de schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:30:
sinds de launch de iphone 12, en is echt de beste telefoon die ik ooit heb gebruikt. Vormgeving is nice, scherm is geweldig, formaat is perfect.

Toch zal ik niet snel weer richting 1000e uitgeven. Waarom; ik heb het gewoon niet nodig. Ik speel geen games, browse een beetje op whatsapp, instagram, facebook en maps. Luister wat muziek en heel af en toe kijk ik een aflevering op netflix. Maak wel veel fotos. Dit kan ook allemaal prima op een toestel dat de helft kost. of zelfs maar een derde (pixel 4a). Dit wist ik allemaal van tevoren, maar was erg gevoelig voor de hype. Kan waarschijnlijk wel 4+ jaar met de 12 doen en elk jaar netjes een ios update krijgen.

Misschien dat dit nu mijn mening is nu het 'nieuwe' er een beetje vanaf is, en het het toestel gewoon gebruik voor wat het is (een smartphone), en ik zodra de geruchten over de 13 met eindelijk een 120hrz scherm en nog betere cameras komen ik weer wordt meegetrokken in de hype (zoals met de 4, 5, 5s, 6s, 8 en XR). Maar denk dat het dit keer wel eens echt de 'verzadiging' is toegeslagen.

btw, beste telefoon ever! dus echt geen kritiek! gewoon mijn ervaring na bijna 3 maanden.
Er zal vast nog wel wat goedkopers te vinden zijn op Ali wat (in theorie) allemaal kan wat nu je nu met de iPhone doet.

Je post geeft 2 overwegingen. De eerste is de belangrijkste, wil je iOS of Android. En als je dan voor iOS kiest, kies je eigenlijk voor het ecosysteem. Een ecosysteem wat om goed uit te leggen redenen nou eenmaal duurder is dan Android.

De 2e overweging is wat je er voor over hebt voor toegang tot dat ecosysteem. Je kunt goedkoop instappen met een SE, daar 5 jaar mee doen en nog geen 100 euro per jaar afschrijven. Als ik het zo lees zou jij aan een SE meer dan genoeg hebben.

Maar.... daarboven kan je het zo gek maken als je wilt. Apple is nou eenmaal goed in het maken van “ik wil het gewoon hebben”-spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:12
Ik gebruik nu een IPhone 8 plus batterij gaat steeds wat meer achteruit voor de rest nog een prima toestel. Nu mag ik eind van de maand verlengen bij mijn provider. Is het een goeie stap om nu over te stappen naar een iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max) ?
Of zal ik een los toestel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
heppe01 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:07:
Ik gebruik nu een IPhone 8 plus batterij gaat steeds wat meer achteruit voor de rest nog een prima toestel. Nu mag ik eind van de maand verlengen bij mijn provider. Is het een goeie stap om nu over te stappen naar een iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max) ?
Is persoonlijke voorkeur. Via je provider is het een afbetaling en wordt het dus gezien als krediet. Koop je hem los dan moet je het bedrag in één keer ophoesten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:58
Vaak ben je via de provider (ook wanneer je het toestel volledig ineens afrekent) een stukje goedkoper uit dan bij aanschaf van een los toestel.

Het ligt er denk ik vooral aan voor welk model je wilt gaan om écht goed te kunnen beoordelen of het een goede stap is. Je kan ook overwegen om voor paar tientjes batterij van de iPhone 8+ te vervangen via Apple

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:07
roT- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:36:

[...]
Ik heb de 12 en iOS 14.3 en ik ervaar geen enkele battery drain, vreemd dat de 1 wel last heeft en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
danjan2411 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Ik heb de 12 en iOS 14.3 en ik ervaar geen enkele battery drain, vreemd dat de 1 wel last heeft en de ander niet.
Erg vreemd ja. ik kan niet anders constateren dat ik er iig wel last van heb. Maar meestal een paar nachten wel en dan weer een nacht niet. Geen pijl op te trekken. Maar goed. forum bij apple staat er vol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roT- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Erg vreemd ja. ik kan niet anders constateren dat ik er iig wel last van heb. Maar meestal een paar nachten wel en dan weer een nacht niet. Geen pijl op te trekken. Maar goed. forum bij apple staat er vol mee.
Het probleem met drains is dat de oorzaak op zoveel vlakken kan liggen. Er kan een wat groter iOS-probleem zijn. Dat lijkt aan de hand (geweest) bij de eerste 14-versies. Maar het kan ook een agenda of mailserver zijn die flipt of een app die iets geks doet. Persoonlijk had ik op de 12Pro nergens last van. Maar toen ik overschakelde naar de Mini (met een kopie van dezelfde configuratie) had ik het ineens wél. Die heb ik in een paar nachten kunnen afpellen naar de Coronamelder als enige drainer. Nadat die verwijderd was zat ik weer op 1% per uur wat netjes is.

Heb je al wat meer onderzoek gedaan? (Kijken bij Instellingen>Batterij wat de grootste verbruiker was in de nacht, die verwijderen, weer een nacht aanzien etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Dennisdn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:30:
[...]

Het probleem met drains is dat de oorzaak op zoveel vlakken kan liggen. Er kan een wat groter iOS-probleem zijn. Dat lijkt aan de hand (geweest) bij de eerste 14-versies. Maar het kan ook een agenda of mailserver zijn die flipt of een app die iets geks doet. Persoonlijk had ik op de 12Pro nergens last van. Maar toen ik overschakelde naar de Mini (met een kopie van dezelfde configuratie) had ik het ineens wél. Die heb ik in een paar nachten kunnen afpellen naar de Coronamelder als enige drainer. Nadat die verwijderd was zat ik weer op 1% per uur wat netjes is.

Heb je al wat meer onderzoek gedaan? (Kijken bij Instellingen>Batterij wat de grootste verbruiker was in de nacht, die verwijderen, weer een nacht aanzien etc.)
Kan me volledig vinden in wat je hier schrijft. Ook vrij bizar inderdaad dat de oorzaak telkens ergens anders lijkt te liggen. Ik heb een automatisering aangemaakt, dat bij inschakelen van ‘Bedtijd’ mijn 12 Pro in energiebesparingsmodus gaat & WiFi + Bluetooth uitgeschakeld wordt. Zit ik op een maximale drain van ~ 11% in een kleine 8 uur tijd. Neem ik bovenstaande maatregelen niet, dan zit schiet de drain richting de 15% of hoger. Maar ook wel eens gehad dat het op maximaal 1% per uur bleef steken 8)7

En al die tijd geen één app die op de achtergrond draait 8)7

Ik heb al eens een volledige wipe gedaan etc. etc. Nou ja, we wachten het gewoon maar af met de release van 14.4: nu vooral maar genieten van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Dennisdn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:30:
[...]

Ja ik heb al aardig wat tijd erin gestoken. Eigenlijk wil ik met zo een duur toestel als dit niet mee bezig zijn.
Apps zijn al bij mij uitgesloten, dat wil zeggen dat achtergrond activiteit uitstaat per app.
Dat zie ik ook netjes terug in de batterij grafiek, in de nachtelijke uurtjes is er geen activiteit, maar toch draint de batterij. De meeste nachten betekend dit 20-25%.

Daarnaast heb ik 5G auto op 4G gezet, en de algemene energie besparende settings doorlopen.
Maar dit alles is symptoombestrijding. Apple zal met een fix moeten komen.

De oorzaak is trouwens wel vrij duidelijk. Het lijkt toch echt aan de firmware vd 5G modem te liggen.
Zie discussions.apple.com

[ Voor 6% gewijzigd door roT- op 05-01-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

rg-mohwa

Phoe Hé

ik ben nu in het bezit van een iphone 7 en had het idee om een SE 2020 model te kopen maar de iphone 12 mini spreekt me ook wel erg aan, alleen al dat glas....ik had liever een metalen achterkant gehad maargoed.

Als ik een iphone (zou sealed zijn) op marktplaats koop, kan ik dan alsnog binnen 60 dagen applecare afsluiten ? of zijn er uitzonderingsgevallen ? ik weet niet hoelang de telefoon al in bezit is bij de marktplaats verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
@rg-mohwa Ja, dat kan nog, mits de telefoon niet is geregistreerd (aangezet en gekoppeld aan een Apple ID). Aan de hand van het SN kun je dit nog checken. Ik zou dat dan op locatie nog even checken.

[ Voor 12% gewijzigd door Safaci op 05-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Meestal is bij je provider toch wel wat voordeliger dan los.
Wat je zou kunnen doen, om een krediet te ontlopen is gewoon de maandelijkse afbetaling op €0.00 zetten en het toestel in 1x aan te betalen. Goedkoper, Geen Krediet, en eigenlijk een Sim-Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59
DutchLegendX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Meestal is bij je provider toch wel wat voordeliger dan los.
Wat je zou kunnen doen, om een krediet te ontlopen is gewoon de maandelijkse afbetaling op €0.00 zetten en het toestel in 1x aan te betalen. Goedkoper, Geen Krediet, en eigenlijk een Sim-Only.
mobiel.nl en gsmweb.nl zijn vaak de goedkopere aanbieders.
Bij mobiel.nl kun je als ING klant nog extra korting van 35 euro krijgen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
WouterL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:29:
Na een dagje 12 pro max: had het niet verwacht maar vindt het toestel denk ik echt te groot. Hij gaat dus terug/de verkoop in..
Niets zo veranderlijk dan de mens, nu ben je weer opzoek naar een 12 Pro Max. :P Ik vind hem ook vrij groot, maar het typen gaat wel beter dan bij de XS die ik hiervoor had en de langere batterijduur is ook een verademing. In de broekzak vind ik het wel wat minder.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 05-01-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
syltheboy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Niets zo veranderlijk dan de mens, nu ben je weer opzoek naar een 12 Pro Max. :P Ik vind hem ook vrij groot, maar het typen gaat wel beter dan bij de XS die ik hiervoor had en de langere batterijduur is ook een verademing. In de broekzak vind ik het wel wat minder.
Denk nog steeds een beetje. Kan alleen niet wennen aan de 12. Het gewicht.. kan mijn vinger er niet op leggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:18:
[...]

Denk nog steeds een beetje. Kan alleen niet wennen aan de 12. Het gewicht.. kan mijn vinger er niet op leggen :p
Door het gewicht hoef je niet naar de sportschool. ;) Het went wel snel hoor zo’n groot toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 05-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:03
Vandaag de Apple MagSafe oplader binnen gekregen. Is het nou echt zo dat draadloos opladen slechter is voor de batterij dan bedraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Donstil
Daar is hij dan! 8 januari ga ik hem waarschijnlijk aanklikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:51:
@Donstil
Ja kick. Plaatste het net in het hoesjes topic.
Moet hem echt hebben. Ziet er echt goed uit.

Alleen krijg niet helemaal helder of hij hier ook uitkomt 8jan. Of alleen in de VS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:22
Oooh mooi ding zeg! En ook nog eens handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Hopelijk komt hij er ook nog in solo-uitvoering. Ik heb geen Watch en ik hoef er geen. Voor AirPods geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Als ik het serienummer opzoek van een iPhone 12 die ik wil overnemen nieuw in seal, zie ik dit staan:

Activeer uw apparaat
We kunnen de dekkingsgegevens niet weergeven omdat uw apparaat niet is geregistreerd. Neem contact op met uw Apple productverkoper of uw mobiele aanbieder om dit apparaat te registreren.
Zoek uw mobiele aanbieder en bekijk uw serviceopties

Is mijn conclusie dan terecht dat de Apple 1 jaar garantie pas in gaat als ik het toestel registreer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:55
syltheboy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:28:
Hopelijk komt hij er ook nog in solo-uitvoering. Ik heb geen Watch en ik hoef er geen. Voor AirPods geldt hetzelfde.
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
top! zoiets zocht ik net. De verkoper is vrij nieuw en dit product heeft nog 0 reviews. Ik wacht nog even

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 06-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvsteyn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
Als ik het serienummer opzoek van een iPhone 12 die ik wil overnemen nieuw in seal, zie ik dit staan:

Activeer uw apparaat
We kunnen de dekkingsgegevens niet weergeven omdat uw apparaat niet is geregistreerd. Neem contact op met uw Apple productverkoper of uw mobiele aanbieder om dit apparaat te registreren.
Zoek uw mobiele aanbieder en bekijk uw serviceopties

Is mijn conclusie dan terecht dat de Apple 1 jaar garantie pas in gaat als ik het toestel registreer?
Dat is in principe voor andere landen. In Nederland gaat 2 jaar garantie in op de dag van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Dennisdn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Dat is in principe voor andere landen. In Nederland gaat 2 jaar garantie in op de dag van aankoop.
Dat zou dus inhouden dat het geen Nederlands toestel is? De verkoper geeft aan dat het een toestel is wat hij via het werk heeft gekregen. Maar bedrijf is failliet. Is het dan wel zuivere koffie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bvsteyn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Dat zou dus inhouden dat het geen Nederlands toestel is? De verkoper geeft aan dat het een toestel is wat hij via het werk heeft gekregen. Maar bedrijf is failliet. Is het dan wel zuivere koffie?
Als je pech hebt hangt hij ook nog in Apple DEP. Dan kan je er al helemaal niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:58:
[...]

top! zoiets zocht ik net. De verkoper is vrij nieuw en dit product heeft nog 0 reviews. Ik wacht nog even
Op YouTube heeft iemand meerdere getest. Het gaat om dit filmje.

Ik wist wel dat die stands bestonden, maar ik koop liever iets van een bekender merk zoals Belkin of Satechi.

[ Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 06-01-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
[...]

Ik zou hem niet kopen, want ik vind het een raar verhaal. Al zetten veel mensen een lulverhaal in zijn/haar advertentie. Ik heb mijn 12 Pro Max dus niet via marktplaats, maar gewoon bij een bekende winkel. Er zijn ook handelaren (o.a. Fonetastic, Phonestuff, Vianen Telecom) actief op marktplaats, maar dan heb je slechts 1 jaar garantie via Apple. Mijn XS heb ik via Vraag & Aanbod hier op Tweakers. Ik kijk altijd wel of er goede recensies van de verkoper zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 06-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Jawel, het zit standaard erin dat jaar. Maar in Nederland hebben we extra garantieregels. Je krijgt dus meer.

Enige wat ik een klein beetje vreemd vind.... als een bedrijf failliet is worden alle eigendommen opgeëist door de curator, inclusief alle telefoons. Als die niet 3 jaar oud zijn, zijn ze niet afgeschreven en horen ze in de boedel te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Dennisdn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Jawel, het zit standaard erin dat jaar. Maar in Nederland hebben we extra garantieregels. Je krijgt dus meer.

Enige wat ik een klein beetje vreemd vind.... als een bedrijf failliet is worden alle eigendommen opgeëist door de curator, inclusief alle telefoons.
Dat is precies waarom ik twijfel. Wellicht dat nieuw aanschaf bij een bekende shop verstandiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
_Bailey_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Wat kan er mis gaan (zeker voor dat geld) je laad op met een officiële magsafe lader ...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
s006110 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Wat kan er mis gaan (zeker voor dat geld) je laad op met een officiële magsafe lader ...
Ali verkoopt die dingen voor nog geen tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb een vraagje. Mijn iPhone X gaat weg en ik wil graag een 12 mini. Ik ben echter bang dat de GPS erg slecht zou kunnen zijn. Zo ben ik gaan hardlopen met een iPhone X in de ene zak en een Samsung Galaxy S10e in de andere en dit was het resultaat (animated gif):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v651nMbOPmcj9qHd_1G9KenEc-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wM8qWglS47XwoGSzD5n1Otov.gif?f=user_large

Het eerste plaatje is van de iPhone, 2e is van de Samsung, en 3e laat in het blauw zien waar ik echt heb gelopen en waar ook de Samsung het licht fout heeft.

Ik heb deze test herhaald met een iPhone XS en die gaf net zulke onnauwkeurige resultaten als de iPhone X in dit voorbeeld. Om een voorbeeld te geven: Dit was een rondje van 1,54 km volgens de Samsung, de iPhones maakten er 1,96km en 1,92km van!

Mijn vraag aan mensen met een iPhone 12 mini: Zien jullie kaarten er ook zo raar en onnauwkeurig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:16
thefal schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:36:
Ik heb een vraagje. Mijn iPhone X gaat weg en ik wil graag een 12 mini. Ik ben echter bang dat de GPS erg slecht zou kunnen zijn. Zo ben ik gaan hardlopen met een iPhone X in de ene zak en een Samsung Galaxy S10e in de andere en dit was het resultaat (animated gif):
[Afbeelding]

Het eerste plaatje is van de iPhone, 2e is van de Samsung, en 3e laat in het blauw zien waar ik echt heb gelopen en waar ook de Samsung het licht fout heeft.

Ik heb deze test herhaald met een iPhone XS en die gaf net zulke onnauwkeurige resultaten als de iPhone X in dit voorbeeld. Om een voorbeeld te geven: Dit was een rondje van 1,54 km volgens de Samsung, de iPhones maakten er 1,96km en 1,92km van!

Mijn vraag aan mensen met een iPhone 12 mini: Zien jullie kaarten er ook zo raar en onnauwkeurig uit?
hardlopen met een telefoon, het gaat hem niet worden, koop een horloge voor serieus hardlopen (geen Apple Watch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Cloud_VII schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:58:
[...]

hardlopen met een telefoon, het gaat hem niet worden, koop een horloge voor serieus hardlopen (geen Apple Watch)
Hoezo geen Apple Watch? Je kan daar prima mee hardlopen. Net wat je wensen en eisen zijn.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:16
hk12nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Hoezo geen Apple Watch? Je kan daar prima mee hardlopen. Net wat je wensen en eisen zijn.
Dag zeg ik. Ik vindt persoonlijk een Apple watch niet geschikt voor echt serieus hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
[Afbeelding]

Waar loop je? Langs dichte bebouwing? Bebossing? Dat heeft allemaal invloed op de GPS.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Cloud_VII schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Waarom niet? Met de Samsung ging het dus prima, ook voor alle vrienden die ik heb werkt het prima (allemaal Android overigens). Het hoeft niet op de meter nauwkeurig te zijn maar beter dan dit hoop ik toch wel
SgtElPotato schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Waar loop je? Langs dichte bebouwing? Bebossing? Dat heeft allemaal invloed op de GPS.
In dit geval door een bos heen, maar de locatie maakt niet uit. Een wandeling door een groot open veld geeft dezelfde soort resultaten, een wandeling door de stad ook, zoals mijn wandeling vanaf de Apple Store in Den Haag naar mijn auto. En bonvendien, de Samsung kan het wel dus je zou denken een iPhone ook... Overigens zag de Apple Store geen probleem op beide toestellen en was er volgens hun dus niks te repareren.. Je snapt dat dat me weinig hoopt geeft voor een nieuwe iPhone :+ Maar om niet te ver offtopic te gaan, Cloud_VII raadt het af en Cocytus ziet af en toe rare sprongen...Interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
thefal schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Waarom niet? Met de Samsung ging het dus prima, ook voor alle vrienden die ik heb werkt het prima (allemaal Android overigens). Het hoeft niet op de meter nauwkeurig te zijn maar beter dan dit hoop ik toch wel
[...]

In dit geval door een bos heen, maar de locatie maakt niet uit. Een wandeling door een groot open veld geeft dezelfde soort resultaten, een wandeling door de stad ook, zoals mijn wandeling vanaf de Apple Store in Den Haag naar mijn auto. En bonvendien, de Samsung kan het wel dus je zou denken een iPhone ook... Overigens zag de Apple Store geen probleem op beide toestellen en was er volgens hun dus niks te repareren.. Je snapt dat dat me weinig hoopt geeft voor een nieuwe iPhone :+ Maar om niet te ver offtopic te gaan, Cloud_VII raadt het af en Cocytus ziet af en toe rare sprongen...Interessant...
Ik zou zeggen, bestel hem via Apple.com en test het gelijk uit. Mocht het ook niet goed genoeg zijn dan moet je een Samsung kopen :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:51:
@Donstil
Zie hem nergens op voorraad nog.

Maar bij Amac staat hij nu wel op de site. Met code LOCKDOWN2021 is hij dan €119,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Thanks @Donstil.
Ik zit hier totaal niet op te wachten - meerdere draadloze laders in huis - dus deze korting is mij wel wat waard. Besteld bij Amac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
[Afbeelding]

Ik had hiervoor een Galaxy S9 en nu een 12 mini, maar heb ook het idee dat GPS minder goed werkt op de iPhone hoor... heel vreemd... hardlopen nog niet getest, maar met fietsen of auto is het minder goed dan op de Galaxy S9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
Daejji schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Ik had hiervoor een Galaxy S9 en nu een 12 mini, maar heb ook het idee dat GPS minder goed werkt op de iPhone hoor... heel vreemd... hardlopen nog niet getest, maar met fietsen of auto is het minder goed dan op de Galaxy S9...
Meen je dat? Ik ben al zo teleurgesteld in mijn S9, had toch wel de hoop dat dat beter ging kloppen met iPhone 12 pro. Weer een illusie armer.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
Clifdon schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Meen je dat? Ik ben al zo teleurgesteld in mijn S9, had toch wel de hoop dat dat beter ging kloppen met iPhone 12 pro. Weer een illusie armer.
Misschien dat de Pro het beter doet hoor?! Het is ook niet megaslecht ofzo.. maar je merkt op sommige momenten dat het net ff minder is.
Verder tevreden hoor, geweldige camera... daar was het mij om te doen...
En Siri is echt vele malen slechter dan Google Assistant... ook wel jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
Daejji schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Met de X heb ik soms op de snelweg dat hij denkt dat ik ernaast rij en me onzininstructies geeft... Ik heb de 12 mini maar besteld, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

De mini schijnt helemaal niet zo goed te verkopen. Ik vind hem briljant. Kan je toch zien dat niet iedereen dezelfde wensen heeft.
Hopelijk blijven ze hem wel voeren in de toekomst.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[Afbeelding]

Het zijn ook smartdevices geen fiets/hardloop computers. Wil je nauwkeurige data moet je toch echt naar dedicated hardware gaan (polar, garmin etc).

Er staat ergens een mooi artikel over de applewatch hierover. Zal eens zoeken.

Edit: https://www.dcrainmaker.c...ness-in-depth-review.html

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 09-01-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

als ik een iphone sealed "nieuw maar dus 2de" hands koop via marktplaats en er is GEEN factuur/aankoopbon aanwezig maar het serienummer via apple's service- en supportdekking wel gewoon klopt. zijn er dan nog nadelen aan zo'n ding ophalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rg-mohwa schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:31:
als ik een iphone sealed "nieuw maar dus 2de" hands koop via marktplaats en er is GEEN factuur/aankoopbon aanwezig maar het serienummer via apple's service- en supportdekking wel gewoon klopt. zijn er dan nog nadelen aan zo'n ding ophalen ?
Ik zou er zelf vanuit dat ie gejat is en daarmee niet bij Apple aan durven komen als ie kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De jaren garantie na het eerste jaar garantie zouden een nadeel kunnen zijn.

Apple hoeft (maar doet dat soms wel) geen garantie te leveren in het tweede jaar (en soms langer). Dat is voor de winkel van aanschaf. Waar je zonder bon/factuur geen aanspraak op kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Aah die ik heb voorbij zien komen dacht ik. Ik keek van de week toen ik mijn iPhone 12 kocht ook even hier op tweakers en Marktplaats, maar uiteindelijk gewoon weer lekker "nieuw gekocht".

Ik zou het niet doen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Tsja het blijft een risico. Eerlijk gezegd heb ik ver uit de meeste telefoons van marktplaats gehaald. Scheelt aanzienlijk, soms honderd of meer euros. Voorwaarde is wel SEALED. Ook het liefste met bon.

Nog nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 12:43

Aiii

何これ

Zonder bon is gewoon een major red flag. Sealed of niet sealed, als er geen bon is dan is er iets fishy gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Zo kregen wij op het werk een bonus waarvoor we zaken konden uitzoeken.

Ik heb een iPhone genomen en verkocht geseald zonder bon. Gaf mij aanzienlijk meer dan de bruto netto uitkering. En zo zijn er wel meer bedrijven die dit soort items als Bonus geven, of mensen die hun abonnement verlengen en snel cash willen, enz enz.

Zonder bon hoeft absoluut niet “fishy” of “gestolen” te zijn. Gestolen gesealde iPhones worden overigens vrijwel altijd geflaged in het systeem van Apple. Dus dat kan je al wel afstrepen als het SN goed naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:22
Ik ben altijd bang dat zo’n gesealde iphone zonder bon clones kunnen zijn. De verpakking ziet er echt uit als apple incl een serienummer. Alleen inhoud is clone iphone die draait op bv android. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb destijds mijn X zo gekocht zonder bon van iemand die hem zakelijk had gekregen. AppleCare+ er op gekocht en klaar; paar honderd euro goedkoper én top garantiedekking.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb ook een paar keer een iPhone gekocht zonder bon, maar nu wil ik er altijd een bon bij hebben. Dat voelt veiliger, al is het al die keren goed gegaan. Mijn 12 Pro Max is de eerste iPhone die ik in de winkel heb gekocht.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 09-01-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

WhatsappHack schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:39:
Ik heb destijds mijn X zo gekocht zonder bon van iemand die hem zakelijk had gekregen. AppleCare+ er op gekocht en klaar; paar honderd euro goedkoper én top garantiedekking.
Dat was eerst ook mijn idee maar ik twijfel of apple care wel nodig is. Want er zijn ook “andere/ goedkopere” oplossingen voor ( verzekeringen bedoel ik dan)

Daarnaast ben ik redelijk zuinig en voorzichtig met mijn toestellen en heb ik nog nooit een kapot toestel gehad ( behalve een nexus 5 met bootloops maar dat was fabrieksfoutje)

[ Voor 16% gewijzigd door rg-mohwa op 09-01-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:22
Heb een 12 via tweakers gekocht. Met bon. Voelt iets meer vertrouwd dan marktplaats

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Erik1805 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:22:
Heb een 12 via tweakers gekocht. Met bon. Voelt iets meer vertrouwd dan marktplaats
Mijn XS ook via tweakers gekocht, met bon. Om diezelfde reden. Gelukkig heb ik geen garantie nodig gehad, maar zoiets weet je nooit van tevoren.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 09-01-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rg-mohwa schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Dat was eerst ook mijn idee maar ik twijfel of apple care wel nodig is. Want er zijn ook “andere/ goedkopere” oplossingen voor ( verzekeringen bedoel ik dan)

Daarnaast ben ik redelijk zuinig en voorzichtig met mijn toestellen en heb ik nog nooit een kapot toestel gehad ( behalve een nexus 5 met bootloops maar dat was fabrieksfoutje)
Mja nu neem ik al snel AppleCare+ omdat ik niet (meerdere dagen) zonder telefoon wil zitten als er ook maar iets mis mee is en wil ik graag rustig de tijd hebben om *alle* data over te zetten. Natuurlijk heb ik back-ups, maar het is toch fijner als er nog een "live" kopietje aanwezig is. Plus Signal bijvoorbeeld kan uitsluitend over vanaf een live toestel. :/

Express Replacement is heel erg relaxt, de volgende werkdag ligt er een nieuwe iPhone op de mat en binnen 10 dagen maak je een afspraak om de oude op te laten halen; zwaar relaxt. Dat het goedkoper kan weet ik, mijn inboedel- en reisverzekering bijvoorbeeld dekt heel uitgebreid; de eerste 2 jaar is het ding eigenlijk volledig gedekt. Maar dat geeft nog niet de service; en dat is ook wel wat waard. Ik zit er wel over te twijfelen met m'n huidige iPhone 12 Mini, omdat ik die rechtstreeks bij Apple heb gekocht. Dan is daadwerkelijk het enige waar je nog voor betaald Express Replacement en langer dan 90 dagen telefonische support; want ook Apple moet zich gewoon houden aan consumentenwetgeving en problemen herstellen ook na die "1 jaar beperkte garantie"... En dan is €169 best veel voor enkel ER en support. :P

Let wel op dat veel verzekeraars een aankoopbonnetje eisen... ;) En als je die niet hebt ze het opeens over "dagwaardes" gaan hebben. Dus kijk *heel goed* naar je polisvoorwaarden! Voor je het weet zeggen ze dat je 1.5 jaar oude iPhone 12 Pro nog maar €350 waard is - €100 eigen risico = €250 en veel succes ermee. ;) Een goede smartphoneverzekering (althans, binnen inboedel & buitenshuisdekking) is maar op een paar plekken verkrijgbaar. (Tegen het bedrag dat je iPhone waard is.)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 10-01-2021 04:09 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
Aiii schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Zonder bon is gewoon een major red flag. Sealed of niet sealed, als er geen bon is dan is er iets fishy gaande.
Niet altijd waar kijk ook maar wat @Donstil daarover zegt.
Verder als je een omruiling krijgt in de zin van een up grade komt er ook geen bon mee ja een pak bon.
Gebeurt natuurlijk ook niet vaak trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 15:17

Flipm0de

geen

syltheboy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:56:
Ik heb ook een paar keer een iPhone gekocht zonder bon, maar nu wil ik er altijd een bon bij hebben. Dat voelt veiliger, al is het al die keren goed gegaan. Mijn 12 Pro Max is de eerste iPhone die ik in de winkel heb gekocht.
Misschien domme vraag; maar wat voegt een “gesealde” iPhone toe? Ik heb liever dat ik m echt kan zien, opstarten en het serienummer kan checken uit de software. (Of mag je de seal eraf halen en het toestel dan aanzetten?). En idd met bon waar het serienummer op staat.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Flipm0de Je weet dan ‘zeker’ dat hij niet gebruikt/geactiveerd is. Maar ik vraag altijd of ik hem bij de mensen thuis mag uitpakken/activeren. In de meeste gevallen kan dat gewoon. De XS had ik laten versturen, maar dat was via een betrouwbare tweaker. De beoordelingen op marktplaats neem ik met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
-

[ Voor 109% gewijzigd door roT- op 16-01-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
syltheboy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:06:
@Flipm0de Je weet dan ‘zeker’ dat hij niet gebruikt/geactiveerd is. Maar ik vraag altijd of ik hem bij de mensen thuis mag uitpakken/activeren. In de meeste gevallen kan dat gewoon. De XS had ik laten versturen, maar dat was via een betrouwbare tweaker. De beoordelingen op marktplaats neem ik met een korreltje zout.
Dat doe ik met Tweakers V&A overigens ook. Ik koop eigenlijk nooit wat tweedehands maar als ik hier wat verkoop krijg ik regelmatig biedingen en/of interesse van “Tweakers” zonder forum en/of frontpage berichten.

De tijd dat je alleen aan tweakers verkocht is al jaren achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Donstil Oké, dus het is evengoed oppassen geblazen.

Bijna al mijn apparaten koop ik alleen wanneer ze nog geseald zijn. Mijn MacBook Pro was enkele dagen oud toen ik hem kocht. Geseald voelt voor mij het prettigst.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 10-01-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mja, van een tweaker met voldoende goede beoordelingen zou ik het wel wagen. Paar keer verkocht en gekocht zonder problemen. Denk ook niet dat iemand met een 5 sterren beoordeling zijn reputatie op het spel zou zetten om jou rommel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38
Sinds een tijdje merk ik dat bepaalde apps niet goed schalen op mijn iPhone 12 Pro. Voorbeeldje van de Oculus app. De rij bovenin staat te dicht bij de statusbalk en de iconen onderin verdwijnen achter de "home balk" (of hoe je het ook noemt). Het is nog erger in bv het "Vaccinatieboekje" app.
Maar pak ik de iPhone 12 van m'n vrouw erbij, staat het wel allemaal goed.
Ik heb wat rondgekeken en geprobeerd in de settings van de telefoon, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit op kan lossen.
Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHWQo7ru6OHEwf8G_dAOmhQ3_xo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LZlF1IkSILEDusAtl20nsKFg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UrbanSnEAky schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:39:

Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Dat ga je zelf niet oplossen. De appbouwer moet ze dan nog aanpassen aan het nieuwe schermformaat. Ik merk het zelf alleen in apps die sowieso al geen voorlopers zijn in updates en bijwerken.
Shaffy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:49:
Mja, van een tweaker met voldoende goede beoordelingen zou ik het wel wagen. Paar keer verkocht en gekocht zonder problemen. Denk ook niet dat iemand met een 5 sterren beoordeling zijn reputatie op het spel zou zetten om jou rommel te verkopen.
Afgezien of er sterren staan of niet kijk ik altijd even hoe lang iemand dan al op Tweakers zit.
Iemand die hier al 10 jaar rondloopt gaat ook niet snel zijn of haar reputatie op het spel zetten voor een paar centen en vertrouw ik het al sneller. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
roT- schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:48:
Ik heb mijn 12 pro alsnog ingeruild voor een 12 pro max. Deze heb ik als nieuwe telefoon geïnstalleerd.

Nu heb ik als ik de telefoon uit zet en weer aanzet het fenomeen dat het apple logo een halve seconde te zien is (soort van snelle flits) dan wordt het zwart en 5 seconde later zie ik het logo weer en daarna zit ik in ios. Enige idee wat dit zou kunnen zijn?
Er is een probleem met het OLED scherm van de iPhone 12 en blijkbaar heeft de jouwe, net als de mijne er last van. Zie: https://discussions.apple...erId=254299538022&page=69

https://forums.macrumors....d-blacks-display.2263200/

Onduidelijk of het een hardware of software probleem is.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-01-2021 17:28 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste