Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

cassiekai schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Ik heb begrepen dat de 5G van de Iphone 12 hier in Nederland gaat werken op de frequentie die de laagste 5G snelheid bied.
iPhone 12 zonder mmWave 5G

De nieuwe iPhones hebben volgens Apple meer 5G-banden dan in welke andere smartphone dan ook. Dit moet zorgen voor een erg goede 5G-dekking. Toch moeten we het hier doen met een soort 5G lite.

De versie met millimater wave (mmWave) – die gigantisch hoge download- en uploadsnelheden mogelijk maakt – is er namelijk alleen bij de Amerikaanse iPhone 12 en iPhone 12 Pro. De versie die we hier krijgen kan alleen verbinding maken met lagere 5G-frequenties: Sub-6 GHz.

Dat betekent dat internetten met de 5G iPhone sneller wordt, maar niet revolutionair veel sneller. Sub-6 GHz is namelijk een stuk langzamer dan mmWave. Wel is het bereik van Sub-6 GHz veel groter en stabieler.
Is het erg?

Als de iPhone 12 mmWave-ondersteuning had, dan had je daar niet meteen iets aan. Het mobiele netwerk in Nederland werkt nog alleen met 6 GHz of lager. In 2022 worden de extreem hoge frequenties geveild die nodig zijn voor mmWave 5G, waaronder de 26 GHz-band. Pas vanaf dit moment wordt 5G supersnel.

Toch is het jammer dat mmWave ontbreekt. Nu heb je er misschien nog niets aan, maar over een paar jaar baal je als je iPhone de snelheden niet ondersteunt. Dat Apple ervoor heeft gekozen om de mmWave-versie alleen in de VS beschikbaar te stellen, heeft waarschijnlijk te maken met productieproblemen. Hierdoor werden te weinig antennes met mmWave geproduceerd en heeft Apple keuzes moeten maken.

Je kunt overigens aan de buitenkant zien of de iPhone 12 mmWave heeft. Bij de Amerikaanse modellen bevindt zich aan de rechterkant een uitsparing. Dit is de mmWave-antenne. In Nederland wordt deze versie dus niet verkocht.
Smart Data

Wat de Nederlandse 5G-iPhone wel krijgt, is de Smart Data-modus. Hierbij gebruikt de iPhone 12 alleen 5G als dat echt nodig is. De functie is ontworpen om de batterij te sparen, want 5G vraagt veel van de accu.

Meestal zal de iPhone 4G gebruiken – bijvoorbeeld bij apps die zich op de achtergrond verversen. Maar wanneer je een app opent die relatief veel dataverkeer vereist (zoals Netflix of een game) stapt de iPhone over naar de hoge snelheden van 5G.
Bron; https://www.icreatemagazi...iphone-12-geen-mmwave-5g/

Komt omdat we hier die palen allemaal in de fik steken :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:21
Grin schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Dat is misschien de enige goede reden om te upgraden van een X of XS...
Wat is het verschil dan tussen beide camera’s , ik zie het niet zo terug komen in de specs ? 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik wilde voor de 12 Pro gaan, maar ik wacht nu even op de camera review van de 12 Pro Max. Ik lees dat dit toch wel een significante verbetering kan zijn ten opzichte van de 12 Pro. Fotokwaliteit kan voor mij doorslaggevend zijn. Als iemand straks ergens recensies / ervaringen ziet leest, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
Ben inmiddels 3 jaar in het bezit van de iPhone X, twijfel erg om een keer een upgrade te gaan doen.
Bedoeling is om hem los te kopen en sim only te behouden, alleen twijfel ik erg tussen de 11 pro midnight green (geweldige kleur vind ik) of de 12 en dan blauw, vind zwart te saai en andere kleuren niet mooi.

Wat zouden jullie adviseren? Toch maar voor het nieuwe model gaan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

En voor prijsverschil hoef je niet eens ver te kijken, zelfs binnen Europa hanteert Apple verschillende prijzen per land.
Duitsland is bijvoorbeeld altijd enkele tientjes goedkoper. Althans, dat was in het verleden wel het geval, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Daar is zelf een economisch model voor om het te vergelijken, de Bigmac-index. Maar het gekke in dit geval is dat hij niet klopt. Een BigMac is in de USA 5,71usd en bij ons 4,79usd. Verschepen is vanuit China goedkoper naar ons als naar de VS, dus ook daar zit de hogere prijs niet in. Het zullen belastingen zijn en dat wij bijvoorbeeld als kopers hier beter beschermd zijn bij garanties enzo zal ook kosten meebrengen.

Wel flauw van Apple. Ze verdienen miljarden door de belasting door Nederland te sluizen, dan mochten ze ons ook wel belonen met stevige korting.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 19:40
Dirk0s schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:15:
Ben inmiddels 3 jaar in het bezit van de iPhone X, twijfel erg om een keer een upgrade te gaan doen.
Bedoeling is om hem los te kopen en sim only te behouden, alleen twijfel ik erg tussen de 11 pro midnight green (geweldige kleur vind ik) of de 12 en dan blauw, vind zwart te saai en andere kleuren niet mooi.

Wat zouden jullie adviseren? Toch maar voor het nieuwe model gaan dan?
Die keuze zal je toch echt zelf moeten maken. 🙂 Ik zou persoonlijk voor de 12 gaan vanwege de vormfactor. Qua hardware zal het verschil met name merkbaar zijn in wat je er mee doet.

Overigs ga ik zelf van X naar de 12.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Daar is zelf een economisch model voor om het te vergelijken, de Bigmac-index. Maar het gekke in dit geval is dat hij niet klopt. Een BigMac is in de USA 5,71usd en bij ons 4,79usd. Verschepen is vanuit China goedkoper naar ons als naar de VS, dus ook daar zit de hogere prijs niet in. Het zullen belastingen zijn en dat wij bijvoorbeeld als kopers hier beter beschermd zijn bij garanties enzo zal ook kosten meebrengen.

Wel flauw van Apple. Ze verdienen miljarden door de belasting door Nederland te sluizen, dan mochten ze ons ook wel belonen met stevige korting.
Allemaal valide punten.
Als laatste wil ik alleen even zeggen dat wij ook de hoofdprijs betalen voor brandstof tov onze directe buurlanden 8)7.

Ikzelf zit eerlijk gezegd niet zo met het prijsverschil van de iPhone in mijn maag. Ik vind dat ik er nu al te veel woorden aan vuil hebt gemaakt dan in alle voorbije jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Waar ik tot en met de iPhone X echt uit keek naar de pre order, heb ik dat nu met de pre order van morgen totaal niet...

Ik ga er wel één bestellen morgen, maar die jaarlijkse 'spanning' is hier vrijwel weg.

Herkenbaar? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Geert1976 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:55:
Waar ik tot en met de iPhone X echt uit keek naar de pre order, heb ik dat nu met de pre order van morgen totaal niet...

Ik ga er wel één bestellen morgen, maar die jaarlijkse 'spanning' is hier vrijwel weg.

Herkenbaar? ;)
Nee, maar ik kijk dan ook helemaal niet uit naar de iPhones van morgen.
Ik kan niet wachten tot de Pro Max in de preorder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:47
Granaatappel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:49:
Iemand ervaring met Apple trade in? Als ik morgen een iPhone wil preorderen, heb ik dan alleen de keuze om mijn huidige iPhone op te sturen? Zie nergens de optie om het in de winkel te doen.
Bij Amac krijg je er meer voor als ik het zo even snel bekijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Mixpower op 15-10-2020 22:09 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05
@Geert1976 Nee niet herkenbaar. Maar dat komt omdat ik al zolang ik de X heb, uit kijk naar een iets kleiner model. Enigste wat ik jammer vind is het ontbreken van de tele lens op de 12 non pro serie.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de magsafe mogelijkheden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wat doet die telelens ook al weer ‘extra’?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
hk12nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Dus nu wordt het de ‘gewone’ 12? :p
Waarschijnlijk gewoon de Pro 11 houden...
Maar kan zomaar zo zijn, dat ik morgen om 13.55 toch bestel hoor haha.
Wat jammer is, dat de Pro 12 Max betere camera heeft, ik gebruik mn toestel voor foto’s, maar wil niet weer een groter toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Herkenbaar? ;)
Hier hetzelfde. Ik wacht rustig af en bestel iPhone 12 Pro ergens eind oktober. Gewoon omdat ik geen zin heb in stress. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve

Herkenbaar? ;)
Helaas wel...
waarschijnlijk ga ik hem ook wel bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jieve schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Waarschijnlijk gewoon de Pro 11 houden...
Maar kan zomaar zo zijn, dat ik morgen om 13.55 toch bestel hoor haha.
Wat jammer is, dat de Pro 12 Max betere camera heeft, ik gebruik mn toestel voor foto’s, maar wil niet weer een groter toestel!
Reviews zullen het moeten uitwijzen, ik blijf van mening dat het verschil mee valt en je beter voor je ideale formfactor kunt gaan.

In mijn geval 6.1”. Alleen iPhone 12 is een stapje terug na iPhone 11 Pro, vandaag toch weer een iPhone 12 Pro, inclusief betere camera’s. Er op vooruit ga je toch wel. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:17:
Wat doet die telelens ook al weer ‘extra’?
Optisch inzoomen ipv digitaal. 2x was al handig af en toe.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16

Herkenbaar? ;)
Voor de Pro Max heb ik die spanning wel. Want misgrijpen betekent heel lang wachten. Dat is me één keer gebeurd met de iPhone 7.

Maar zelfs de X had ik op release day. En ik denk niet dat er dit jaar heel veel mensen een Pro Max willen. Toch is die spanning er elk jaar wel, maar dat komt gewoon omdat ik geen geduld heb. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 13:26
Ik heb een jaar lang uitgekeken naar de nieuwe iPhones. Tot vorige week in de volle overtuiging dat ik eens moest vernieuwen.

Gisteren mijn iPhone 7 plus voorzien van een nieuwe batterij en scherm. Eigenlijk werkt die nog ongelofelijk goed en is de vernieuwing niet zo wereldschokkend. Ik wacht nog een jaartje 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
mrb85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:47:
“is de vernieuwing niet zo wereldschokkend.”
Nee, klopt! Nauwelijks verschil tussen een 7 Plus en de nieuwe toestellen. Net zoals een T Ford en de Ford Focus van het nieuwste modeljaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
TheKerremenke schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Optisch inzoomen ipv digitaal. 2x was al handig af en toe.
Die 2x blijft toch voor de ‘gewone’ 12? Alleen bij de pro zeker 4x..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
DutchLegendX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:11:
Toch gekozen voor de iPhone 12 Pro Black of Blue (ligt eraan welke als eerste wordt geleverd). Hopelijk dat ik hem nog op de 23e krijg!🤯

Klein vraagje; hoeveel watt ondersteund de iPhone 12 Pro qua laden?
Heb je al gekeken op de website?

“Beide modellen:
Inge­bouwde oplaadbare lithium‑ionbatterij
Draadloos opladen tot 15 W met MagSafe10
Draadloos opladen tot 7,5 W met Qi10
Opladen via USB naar computer­systeem of lichtnet­­adapter
Geschikt voor snelladen:
binnen 30 minuten11 tot 50% opgeladen met adapter van 20 W of meer (afzonderlijk verkrijgbaar)”

Had je best zelf kunnen vinden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:12:
[...]

Die 2x blijft toch voor de ‘gewone’ 12? Alleen bij de pro zeker 4x..
Nee, dat is 2x uitzoomen en 5x digitaal inzoomen.
Enkel de pro kan met zijn telelens 4x inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mrb85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:47:
Ik heb een jaar lang uitgekeken naar de nieuwe iPhones. Tot vorige week in de volle overtuiging dat ik eens moest vernieuwen.
Je hebt maandenlang renders kunnen zien en vindt de vernieuwing niet wereldschokkend?

Ik vind het uiterlijk vanaf iPhone 6 nu echt wel geweest, met die flinke bezels, maar het zal persoonlijk zijn. Qua kosten ben je nu in elk geval beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

TheKerremenke schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:33:
[...]

Kan de pro max echt 4x optisch zoomen? Dat is wel een toffe feature! Alle iPhones tot nu toe kunnen maar 2x zoomen. (vanaf de normale wide camera)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:05
Modbreak:Spannend natuurlijk dat het bijna gaat gebeuren, maar daar hebben we een apart topic voor :).

Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
TheKerremenke schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:33:
[...]

Mijn X kan wel 2x inzoomen of begrijp ik je verkeerd? :)

zoveel zoom ik niet in hoor maar ben nu nieuwsgierig :)

Edit: ik zie idd op de apple site dat de telelens vergangen is door een groothoek lens. Duidelijk.

Edit 2: toch grappig dat je nu, tijdens je keuze, ineens valt over 2x optisch inzoomen, terwijl ik dat amper gebruikt heb op mijn X. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door hk12nl op 16-10-2020 08:53 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
tomic schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Kan de pro max echt 4x optisch zoomen? Dat is wel een toffe feature! Alle iPhones tot nu toe kunnen maar 2x zoomen. (vanaf de normale wide camera)
Nu weet ik het ook niet meer.
https://www.macrumors.com/guide/iphone-12-vs-iphone-12-pro/

Edit: 2x zoom out voor de gewone. 2x zoom in en 2x zoom out voor de pro . Dus 4x zoom voor de pro

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 16-10-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Reactie verplaats naar ander topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Nico111 op 16-10-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

TheKerremenke schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Nu weet ik het ook niet meer.
https://www.macrumors.com/guide/iphone-12-vs-iphone-12-pro/

Edit: 2x zoom out voor de gewone. 2x zoom in en 2x zoom out voor de pro . Dus 4x zoom voor de pro
Precies: het is een marketingsverhaal.
Overigens moeten we ons niet laten foppen door Apple’s marketing. Technisch gezien klopt het dat de iPhone 12 Pro en Pro Max respectievelijk 4x en 5x zoom hebben, maar dat is dus bekeken vanaf het meest uitgezoomde punt met de ultragroothoeklens. Bekijk je het vanaf de ‘normale’ lens, dan kunnen de toestellen 2x en 2,5x inzoomen. De vorige iPhone, de 11 en 11 Pro, hadden wat dat betreft dezelfde specificaties als de 12 en 12 Pro. Alleen de 12 Pro Max biedt dus echt wat extra zoomruimte.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-12-camera/#zoomen

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad master
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik twijfel nog steeds of ik de 12 ga kopen vandaag.

Ik kom van de iPhone 8 af, dus een grote stap voorwaarts, maar twijfel eigenlijk om nu voor een iPhone 11 Pro te gaan.

Wat zouden jullie doen in dit geval ? Het enige wat mij tegenhoudt van de 11 pro te bestellen is dat ik vrij lang met mijn mobiel doe en dat de 11 pro geen 5g heeft. Met de 12 ben ik daar wel van verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:21
Mad master schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:03:

Ik kom van de iPhone 8 af, dus een grote stap voorwaarts, maar twijfel eigenlijk om nu voor een iPhone 11 Pro te gaan.

Wat zouden jullie doen in dit geval ? Het enige wat mij tegenhoudt van de 11 pro te bestellen is dat ik vrij lang met mijn mobiel doe en dat de 11 pro geen 5g heeft. Met de 12 ben ik daar wel van verzekerd.
Als je dan toch zo lang doet met je telefoon dan zou ik voor de 12 (pro) gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Mad master schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:03:

Je hoeft hem niet vandaag te kopen he. Kan ook nog later. :)

Met de 11 pro heb je ook een prima toestel. Als je de 11 pro naast de 'gewone' 12 vergelijkt op de Apple site, denk je dan dat je echt iets gaat missen voor jou gebruik? Ik zou daar mijn keuze op baseren.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Nee, maar ik kijk dan ook helemaal niet uit naar de iPhones van morgen.
Ik kan niet wachten tot de Pro Max in de preorder gaat.
#Meeto

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
Heb ik het goed begrepen dat Apple enkel nog een USB-C naar Lightning levert en geen oplaadblokje meer? Onder het mom dat iedereen omkomt in de laders?

Want dat is mooi geregeld dan, USB-C laders zijn helemaal niet wijd verspreid. Iedereen komt om in de USB-A die dus onbruikbaar is dan?

Goed verdienmodel en goed afgekeken van Nintendo :Y

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Waarom blijft iedereen daar op terug komen?
Leg die usb C kabel gewoon aan de kant en blijf u usb A kabel gebruiken.
De aansluiting met lightning aan de iphone blijft gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
En draadloos laden kan toch ook nog gewoon? Ik gebruik voor de X een belkin draadloze lader.. die blijft het straks ook nog prima doen. Ga nu niet een usb-c laadblok halen omdat die kabel meegeleverd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:57:
Heb ik het goed begrepen dat Apple enkel nog een USB-C naar Lightning levert en geen oplaadblokje meer? Onder het mom dat iedereen omkomt in de laders?

Want dat is mooi geregeld dan, USB-C laders zijn helemaal niet wijd verspreid. Iedereen komt om in de USB-A die dus onbruikbaar is dan?

"Iedereen" laadt draadloos op...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984

Je kan nog steeds gewoon laden via USB A. Dus wat is dan precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29

Dan gebruik je gewoon jouw huidige/oude lader. Het zal iets minder snel gaan, maar opladen zal ie doen. Ik heb nog zo'n blok van Anker, met 24watt, 2x USB-A charger, dat gaat ook best snel met de iPhone 8 van m'n werk.

Bij mij persoonlijk zal ik de lader van mijn Macbook Pro gebruiken i.s.m. de USB-C naar Lightning; zal perfect werken. De bestelde laptop voor m'n werk zal ook USB-C hebben, dus op het werk laad ik 'm dan via die pc op als het snel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:42
Ik twijfel nog, had eigenlijk wel verwacht om de iPhone 12-serie nog even in een hands-on video te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
NotSoSteady schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:17:
Ik twijfel nog, had eigenlijk wel verwacht om de iPhone 12-serie nog even in een hands-on video te kunnen zien.
Je kan altijd nog annuleren :) Hands-on zal binnenkort wel komen, voor de release.

[ Voor 9% gewijzigd door Killer61 op 16-10-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Matey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Dan gebruik je gewoon jouw huidige/oude lader. Het zal iets minder snel gaan, maar opladen zal ie doen. Ik heb nog zo'n blok van Anker, met 24watt, 2x USB-A charger, dat gaat ook best snel met de iPhone 8 van m'n werk.

Bij mij persoonlijk zal ik de lader van mijn Macbook Pro gebruiken i.s.m. de USB-C naar Lightning; zal perfect werken. De bestelde laptop voor m'n werk zal ook USB-C hebben, dus op het werk laad ik 'm dan via die pc op als het snel moet.
O helemaal niet aan gedacht dat ik mijn MacBook lader hiervoor kan gebruiken. Die is wel 30w maar dat is dus niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
verkeerde topic

[ Voor 87% gewijzigd door SirLenncelot op 16-10-2020 10:26 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik twijfel behoorlijk.

De gewone 11 vindt ik te groot, de 12 dus ook.

De Mini heeft een mooi formaat en dus wel een goede optie voor mij.

Maar de 11 Pro is nu stevig afgeprijsd en die qua formaat ook goed, kleiner dan de 11/12.

Is dat nog een verstandige keuze? qua specs doet die volgens mij niet veel onder voor een 12 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gilles_DW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:
Dan kom je weer in de knel met de verkoop van je oude toestel.

Over een paar jaar is het een ander verhaal, dan zitten we volledig op USB-C. Maar ik vind het op dit moment nog een beetje vroeg voor een techniek die zo nieuw is dat veel huishoudens dat helemaal nog niet omarmd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
De prijzen bij vodafone zijn inmiddels bekend heb ik net begrepen via de chat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Nico111 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

O helemaal niet aan gedacht dat ik mijn MacBook lader hiervoor kan gebruiken. Die is wel 30w maar dat is dus niet te hoog.
Jep...https://support.apple.com/nl-be/HT208137

:)

[ Voor 8% gewijzigd door Matey op 16-10-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BertP schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:05:
En draadloos laden kan toch ook nog gewoon? Ik gebruik voor de X een belkin draadloze lader.. die blijft het straks ook nog prima doen. Ga nu niet een usb-c laadblok halen omdat die kabel meegeleverd is..
Snap ik, ik laad ook veel draadloos op. Maar ik ken eigenlijk niemand om mij heen, inclusief een berg collega's waarvoor ik de IT regel, die draadloos oplaadt. Ik heb het idee dat draadloos opladen, net als USB-C, nog niet echt aangekomen is bij het gemiddelde huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Volkan1984 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Je kan nog steeds gewoon laden via USB A. Dus wat is dan precies het probleem?
Dat als ik mijn oude device verkoop, ik dat doe inclusief lader en kabel. Dus dan weer extra een kabel zou moeten aanschaffen, of een USB-C blokje.

Voor mij maakt het niet uit hoor, ik heb het allemaal liggen. Zat kabels en blokjes met diverse aansluitingen. Maar ik ben een IT nerd, geen huis tuin en keuken gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Dirk33 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:33:
Ik twijfel behoorlijk.

Maar de 11 Pro is nu stevig afgeprijsd en die qua formaat ook goed, kleiner dan de 11/12.

Is dat nog een verstandige keuze? qua specs doet die volgens mij niet veel onder voor een 12 mini.
Ik denk niet dat je iets fout kan doen door nu een 11 Pro te kopen. Het blijft een fantastisch toestel welke nu financieel heel interessant is.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Killer61 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:34:
De prijzen bij vodafone zijn inmiddels bekend heb ik net begrepen via de chat.
Ook op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Matey schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Zoals gezegd, bij verkoop doe je normaal een kabel en lader erbij. En je wil toch genieten van de snelste oplaadtechnieken?
Het goede nieuws is dat USB-C steeds breder beschikbaar en gebruikt wordt. Zo laad ik mijn koptelefoon met USB-C op aan de kabel van mijn docking station als ik naar huis ga. USB-C docking voor de notebook en in de avond dus als oplader.

Maar dat zijn spullen die ik heb, ik denk dat een gemiddeld huishouden in Nederland nog amper USB-C apparatuur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Eerst gaf de medewerker aan dat de prijzen bekend waren. Na paar minuten wachten zegt hij dat het pas om 14:00 uur bekend wordt. Dan zijn ze er mooi te laat mee. Ga ik wel bij Apple bestellen, meer zekerheid over levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik twijfel behoorlijk.

Vergelijk ze hier eens:
https://www.phonearena.co.../phones/11417,11175,11239

Dan zie je dat het verschil tussen de 12 en 11 pro miniem is qua grootte. Ik vind de 11 ook te groot maar ga wel voor de 'gewone' 12 omdat deze tov mijn X alleen een heel klein beetje langer is.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Ik twijfel behoorlijk.

Ik zit met dezelfde twijfel en idd vind ik de 11 ook te groot. Echter vraag ik me af of de 12 wellicht fijner in de hand ligt dankzij de platte randen (geen idee of dit veel verschil maakt). Ik wacht nog ff tot de 12 in de winkel ligt om ze eens naast elkaar te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Vergelijk ze hier eens:

Dan zie je dat het verschil tussen de 12 en 11 pro miniem is qua grootte. Ik vind de 11 ook te groot maar ga wel voor de 'gewone' 12 omdat deze tov mijn X alleen een heel klein beetje langer is.
Interessant. Ik was in de veronderstelling dat de 11 en 12 even groot zijn, maar dat is dus niet zo, de 12 is ietsjes kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Vergelijk ze hier eens:

De "gewone" 12 en de 12Pro zijn exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Gilles_DW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:
Maar wat een weinig duurzame oplossing dan, om een kabel mee te leveren die je waarschijnlijk niet kunt gebruiken! Dan hadden ze die beter ook niet mee kunnen leveren, nog meer winst! (voor het milieu hè, kuch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

evdakker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Maar wat een weinig duurzame oplossing dan, om een kabel mee te leveren die je waarschijnlijk niet kunt gebruiken! Dan hadden ze die beter ook niet mee kunnen leveren, nog meer winst! (voor het milieu hè, kuch).
Niet iedereen heeft thuis nog een legacy landschap zonder USB-C poorten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JB schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Niet iedereen heeft thuis nog een legacy landschap zonder USB-C poorten :+
Nee, slechts 99% van Nederland heeft dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Kan aan mij liggen maar mijn laptop, macbook en elke andere telefoon hier in huis heeft een usb-c poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ga wel happen met jullie USB-C treurverhaal. Jullie weten ook dat je vooral niet verplicht bent een USB-C lader van Apple zelf te hoeven kopen he?
Ik ben dus vooral voorstander van deze keuze en daar wordt echt wel bewust naar het milieu gekeken. 70% meer devices op 1 pallet, dat spaart op een gegeven moment gewoon hele vliegtuigbewegingen. Maar blijf vooral huilen dat je vind dat je 10 euro korting had moeten hebben omdat je nu opeens niet meer met de bijgeleverde lader kunt laden maar hier even moeite voor moet doen en er wellicht zelf eentje los moet aanschaffen.
De toon is nu gezet, de rest van de fabrikanten gaan exact hetzelfde doen en ook allemaal niet de prijs verlagen. Let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
kever678 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Kan aan mij liggen maar mijn laptop, macbook en elke andere telefoon hier in huis heeft een usb-c poort.
Denk dat 90% van NL niet heel vaak een nieuwe laptop/smartphone koopt.
Vooral de oudere generaties en de mensen die verder niets hebben met gadgets/techniek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dirk33 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Interessant. Ik was in de veronderstelling dat de 11 en 12 even groot zijn, maar dat is dus niet zo, de 12 is ietsjes kleiner.
Klopt. Ik denk dat je het verschil tussen bv de X en de 12 (pro) niet eens merkt :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Die kopen ook geen nieuwe iPhone.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:10:
Ik ga wel happen met jullie USB-C treurverhaal. Jullie weten ook dat je vooral niet verplicht bent een USB-C lader van Apple zelf te hoeven kopen he?
Ik ben dus vooral voorstander van deze keuze en daar wordt echt wel bewust naar het milieu gekeken. 70% meer devices op 1 pallet, dat spaart op een gegeven moment gewoon hele vliegtuigbewegingen. Maar blijf vooral huilen dat je vind dat je 10 euro korting had moeten hebben omdat je nu opeens niet meer met de bijgeleverde lader kunt laden maar hier even moeite voor moet doen en er wellicht zelf eentje los moet aanschaffen.
De toon is nu gezet, de rest van de fabrikanten gaan exact hetzelfde doen en ook allemaal niet de prijs verlagen. Let maar op.
Nou zijn ook die voorkomen transportbewegingen een mooi commercieel verhaal. Want nu gaat er alsnog een ander vliegtuig om al die laders over te brengen.... het volume van beide producten blijft gelijk, alleen zijn ze gescheiden.

Maar het helpt vooral voor mensen als ik, die de nieuwe lader in de la zou gooien bij alle andere. Maar hier lees ik opvallend vaak dat men ze perse wil meegeven aan de nieuwe gebruiker, dan schiet het niks op.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2020 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Nou zijn ook die voorkomen transportbewegingen een mooi commercieel verhaal. Want nu gaat er alsnog een ander vliegtuig om al die laders over te brengen.... het volume van beide producten blijft gelijk, alleen zijn ze gescheiden.
Ach kom op, zo ken ik er nog een paar. Het is gewoon ECHT niet nodig om bij elke telefoon oordopjes + lader meer mee te leveren. Ik gebruik sinds de iPhone 6 dat spul al niet meer. Dus ik heb het in de doos laten zitten bij de iPhone 6, 6s, 7 en XS. 4 oplader en 4 oordopjes waar ik niks mee doe en wat dus weldegelijk eindigt als ewaste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Het zullen er toch minder zijn, ik heb zelf echt genoeg usb-c aansluitingen en hoef zeker geen extra lader te kopen. Vrienden die een beetje interesse in tech hebben en een dure iPhone kopen ook. Sinds 2016 edit: 2017 (was sinds m'n macbook pro 2017) heb ik eigenlijk geen usb-a producten meer gekochten en die sterven hier dus langzaam uit. Ik snap dat niet iedereen het heeft maar zou nieuw is het nou ook weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 16-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Ach kom op, zo ken ik er nog een paar. Het is gewoon ECHT niet nodig om bij elke telefoon oordopjes + lader meer mee te leveren. Ik gebruik sinds de iPhone 6 dat spul al niet meer. Dus ik heb het in de doos laten zitten bij de iPhone 6, 6s, 7 en XS. 4 oplader en 4 oordopjes waar ik niks mee doe en wat dus weldegelijk eindigt als ewaste.
Zie mijn aanvulling, voor mensen als jij en ik boeit het inderdaad niet en zal het zeker wat besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:31
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Zoals gezegd, bij verkoop doe je normaal een kabel en lader erbij. En je wil toch genieten van de snelste oplaadtechnieken?

[...]

Het goede nieuws is dat USB-C steeds breder beschikbaar en gebruikt wordt. Zo laad ik mijn koptelefoon met USB-C op aan de kabel van mijn docking station als ik naar huis ga. USB-C docking voor de notebook en in de avond dus als oplader.

Maar dat zijn spullen die ik heb, ik denk dat een gemiddeld huishouden in Nederland nog amper USB-C apparatuur heeft.
Denk dat de keuze van Apple om er nu alleen een lightning naar USB-C kabel bij te doen dit wel sneller gemeengoed gaat worden.

Wat betreft je opmerking over kabel + lader mee te leveren; dat doe ik ook elke keer. Maar dat is omdat dit tot nu toe de meegeleverde accessoires waren. Dus alles gewoon exact hetzelfde als toen ik het product heb aangeschaft. Oordopjes deed ik er i.v.m. hygiëne-overwegingen overigens nooit bij als ik ze al gebruikt had.

Nu de nieuwe telefoons zonder laadblok komen lijkt het me niet meer dan logisch dat deze ook als zodanig op de tweedehands markt doorverkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
kever678 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Zegt IEEE 1394 (ofwel FireWire) je toevallig iets? Dat zat ook op elk apparaat een paar jaar geleden. Niemand die het gebruikte. Pas nu het doorontwikkelt is naar Thunderbolt wat wel enige voet aan de grond aan het krijgen is.

Het hebben van een aansluiting betekent niet dat mensen daar ook accessoires voor in huis hebben. Bijvoorbeeld Dell laptops beschikken al jaren over USB-C aansluitingen die kunnen opladen, tot zitten er nog steeds ouderwetse oplaadpunten in de laptops en wordt er veelal een oud type lader geleverd (soms ineens een USB-C hoor).

Ik ben bang dat USB-C nog lang niet ingeburgerd is. Het is jammer, want het is een prima aansluiting met veel mogelijkheden. Ik denk dat juist een Apple kan bijdragen aan de inburgering, maar dat je dan enkel een kabeltje mee levert vind ik foute zuinigheid en zelfs een beetje zielig. Er wordt grof geld verdiend aan de iPhone, maar als er dan 5 euro bespaard kan worden op een lader dan doen ze dat direct. Had lekker met de iPhone 12 en 13 nog opladers meegeleverd naast de snoertjes. Dan ben je toch een jaar of 2-3 verder en is USB-C al veel normaler geworden en zal het niet meeleveren inderdaad een meerwaarde zijn voor het milieu zoals ze het graag verkopen.

Oordopjes is jammer, ik gebruikte ze graag in de auto. Maar dat snap ik wel, tegenwoordig heeft bijna iedereen wel oortjes of een koptelefoon of een auto met carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Dan kom je weer in de knel met de verkoop van je oude toestel.

Over een paar jaar is het een ander verhaal, dan zitten we volledig op USB-C. Maar ik vind het op dit moment nog een beetje vroeg voor een techniek die zo nieuw is dat veel huishoudens dat helemaal nog niet omarmd hebben.
In 2015 verscheen het eerste device met USB-C. Hoezo nieuwe techniek???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Zie mijn aanvulling, voor mensen als jij en ik boeit het inderdaad niet en zal het zeker wat besparen.
Het gaat niet om mensen zoals ik. Het gaat erom dat het nuttiger is voor het milieu om iets niet mee te leveren en mensen het te laten kopen wanneer ze het nodig hebben dan het allemaal maar klakkeloos mee te leveren. Die consumptie kunnen we ons gewoon niet blijven veroorloven. Dus prima als je er een los koopt wanneer je er een nodig hebt. Of Apple je dan 10 euro korting had moeten geven... Pff gaat geen enkele fabrikant doen. Sterker, mijn iPhone XS Max was 1459,- in 2018 en nu is de gelijkwaardige Pro 1379,-. Kan ik genoeg opladers van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sluw schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Het zullen er toch minder zijn, ik heb zelf echt genoeg usb-c aansluitingen en hoef zeker geen extra lader te kopen. Vrienden die een beetje interesse in tech hebben en een dure iPhone kopen ook. Sinds 2016 edit: 2017 (was sinds m'n macbook pro 2017) heb ik eigenlijk geen usb-a producten meer gekochten en die sterven hier dus langzaam uit. Ik snap dat niet iedereen het heeft maar zou nieuw is het nou ook weer niet.
De elektrische auto is ook niet nieuw, maar hoeveel mensen ken jij met een eigen lader? Natuurlijk, je kent er een paar. Maar het gros van de mensen gaat gewoon nog benzine of diesel in het gat gooien eenmaal per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

[...]

Nou misschien is dat wel het idee: Apple probeert de klant over te krijgen naar USB-C. Iemand moet een keer een stap zetten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

De elektrische auto is ook niet nieuw, maar hoeveel mensen ken jij met een eigen lader? Natuurlijk, je kent er een paar. Maar het gros van de mensen gaat gewoon nog benzine of diesel in het gat gooien eenmaal per week.
We kunnen hier lang mee door gaan maar bij higher end technologie is usb-c al jaren ingeburgerd. Daarnaast is de stap voor diegene die usb-c nog niet tegen zijn gekomen vele malen kleiner om een lader te kopen dan voor je elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Volkan1984 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Rond 1900 verschenen de eerste elektrische auto's met accu's (https://www.anwb.nl/auto/...historie-elektrische-auto). Hoeveel zie je er daarvan tegenwoordig? Nog maar een handje vol.

Techniek heeft wel iets meer dan 5 jaar nodig om ingeburgerd te raken. Zeker als je het over USB-C hebt, dat zit pas sinds 2017 eigenlijk op laptops. En zelfs nu zijn er voldoende laptops en andere apparaten zonder USB-C te vinden.

USB-A was ook niet succesvol de eerste paar jaar. Men zwoer nog steeds bij seriële en parallelle verbindingen voor allerlei randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Het gaat niet om mensen zoals ik. Het gaat erom dat het nuttiger is voor het milieu om iets niet mee te leveren en mensen het te laten kopen wanneer ze het nodig hebben dan het allemaal maar klakkeloos mee te leveren. Die consumptie kunnen we ons gewoon niet blijven veroorloven. Dus prima als je er een los koopt wanneer je er een nodig hebt. Of Apple je dan 10 euro korting had moeten geven... Pff gaat geen enkele fabrikant doen. Sterker, mijn iPhone XS Max was 1459,- in 2018 en nu is de gelijkwaardige Pro 1379,-. Kan ik genoeg opladers van kopen.
Het is alleen jammer dat er continu nieuwe standaarden komen die worden gepresenteerd als de nieuwe belofte die in de toekomst afval gaat besparen. Dat was namelijk ook de belofte bij de eerste USB, de brede Apple laders uit de 4-tijd, de lightning, usb-micro, usb-nano en nu weer USB-c. Ik heb meer kabels liggen die ik niet meer kan gebruiken, dan wel. En dan noem ik nog niet eens alle andere varianten, zoals die vierkante USB die weer in al m’n midi-apparatuur zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:10:
Ben ik met je eens, ik heb ook een stapel kabels, opladers etc. liggen.

Tuurlijk is het voor Apple zelf voornamelijk een kostenoverweging en natuurlijk goede PR omtrent milieu bewustheid van het bedrijf. Ook wel respect dat ze met dit soort dingen wel vaak als eerste zijn en daardoor alle shit over zich heen krijgen. Samsung heeft nu ook weer een advertentie online staan met een plaatje van een oplader en de tekst "included with your Galaxy", fastforward 1-2 jaar en je zult zien dat ook zij de oplader weglaten uit de doos. Zelfde met 3.5mm jack, SD kaartlezer etc.

Trouwens de prijs is hetzelfde gebleven en ze gingen van 64 -> 128GB. Daardoor is de upgrade naar een model met 256GB nu 50 euro goedkoper dan vorige jaren, maar daar hoor je verder niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Volkan1984 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Nou misschien is dat wel het idee: Apple probeert de klant over te krijgen naar USB-C. Iemand moet een keer een stap zetten, toch?
Dat is ook helemaal prima toch? Ik heb nooit anders beweerd.

Maar als je dat wil, dan ga je dat op deze manier niet bereiken. Ik denk dat veel mensen gewoon een oud blokje en kabeltje blijven gebruiken en de USB-C variant in de kast gooien. Onbruikbaar voor de gemiddelde consument.

Als je mee wil werken aan de adoptie van een nieuwe techniek, dan kan je beter beginnen met het hele plaatje leveren en dan na verloop van tijd als er voldoende USB-C laders in het wild gebruikt worden overgaan tot zo'n actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Het is alleen jammer dat er continu nieuwe standaarden komen die worden gepresenteerd als de nieuwe belofte die in de toekomst afval gaat besparen. Dat was namelijk ook de belofte bij de eerste USB, de brede Apple laders uit de 4-tijd, de lightning, usb-micro, usb-nano en nu weer USB-c. Ik heb meer kabels liggen die ik niet meer kan gebruiken, dan wel.
Eens, maar er is wel een move gaande richting USB-C. Apple wilde gewoon heel graag van de 30 pins aansluiting af in 2013 (?). Lightning is bijna hetzelfde als USB-C, maar dan Apple eigen als het ware. Die move heeft destijds al heel veel shit met zich meegebracht met het allerlei verloopjes. Hadden ze nu ook nog de move naar USB-C gedaan op de iPhone zelf (waar ik voorstander van was geweest) dan waren de rapen helemaal gaar. Ik snap wel dat ze het zichzelf erg moeilijk hebben gemaakt daar.
Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Dat is ook helemaal prima toch? Ik heb nooit anders beweerd.

Maar als je dat wil, dan ga je dat op deze manier niet bereiken. Ik denk dat veel mensen gewoon een oud blokje en kabeltje blijven gebruiken en de USB-C variant in de kast gooien. Onbruikbaar voor de gemiddelde consument.

Als je mee wil werken aan de adoptie van een nieuwe techniek, dan kan je beter beginnen met het hele plaatje leveren en dan na verloop van tijd als er voldoende USB-C laders in het wild gebruikt worden overgaan tot zo'n actie.
Maar hier haal je toch exact aan wat Apple voorziet? Mensen pakken een oud blokje (met USB-A) om op te laden. En daar is helemaal niks mis mee! :)

[ Voor 38% gewijzigd door Fab1Man op 16-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bartpostma schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Denk dat de keuze van Apple om er nu alleen een lightning naar USB-C kabel bij te doen dit wel sneller gemeengoed gaat worden.
Hopelijk, dat is een goede zaak.
Wat betreft je opmerking over kabel + lader mee te leveren; dat doe ik ook elke keer. Maar dat is omdat dit tot nu toe de meegeleverde accessoires waren. Dus alles gewoon exact hetzelfde als toen ik het product heb aangeschaft. Oordopjes deed ik er i.v.m. hygiëne-overwegingen overigens nooit bij als ik ze al gebruikt had.
Zo deed ik, en vele anderen, het ook.
Nu de nieuwe telefoons zonder laadblok komen lijkt het me niet meer dan logisch dat deze ook als zodanig op de tweedehands markt doorverkocht gaan worden.
De mensen die tweedehands kopen hebben vaak minder geld dan de mensen die nieuw kopen. Het resultaat is dat ze op AliExpress een of andere goedkope flut lader gaan kopen. Enerzijds zit je dan weer met het transport (is ook al eerder genoemd) en qua veiligheid is het helemaal een aanfluiting. Natuurlijk gaan er nu niet duizenden huizen afbranden, maar een risico is het op zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Maar hier haal je toch exact aan wat Apple voorziet? Mensen pakken een oud blokje (met USB-A) om op te laden. En daar is helemaal niks mis mee! :)
Daar vind ik wel iets mis mee, want daarmee stop je juist de inburgering van de USB-C aansluiting. En je jaagt mensen ook naar AliExpress met opladers van 1,32 met alle risico's (en transport) van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Het is alleen jammer dat er continu nieuwe standaarden komen die worden gepresenteerd als de nieuwe belofte die in de toekomst afval gaat besparen. Dat was namelijk ook de belofte bij de eerste USB, de brede Apple laders uit de 4-tijd, de lightning, usb-micro, usb-nano en nu weer USB-c. Ik heb meer kabels liggen die ik niet meer kan gebruiken, dan wel.
Zeker waar, alleen ik word ook wel een beetje flauw van producten die ik dit jaar heb aangeschaft en dan nog steeds opladen via micro-USB, dat mag anno 2020 toch wel eens uitgefaseerd worden voor USB-C. Zeker omdat het om high-end producten ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Daar vind ik wel iets mis mee, want daarmee stop je juist de inburgering van de USB-C aansluiting. En je jaagt mensen ook naar AliExpress met opladers van 1,32 met alle risico's (en transport) van dien.
Dat doen deze mensen nu toch ook al met bijgeleverde lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Volkan1984 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Voor Apple is het nieuwe techniek. Pas sinds vorig jaar heeft de lader van de iPhone USB-C. Dus alleen mensen met een iPhone 11 kunnen hun oude lader gebruiken.

Wat ik niet begrijp is dat Apple niet all the way gaat. Ik denk dat als de iPhone 12 USB-C had gekregen, dat meer milieuwinst zou gaan opleveren dan maar blijven doorgaan met een eigen proprietary aansluiting.
(nou ja, eigenlijk begrijp ik het wel natuurlijk, uit het oogpunt van de cashflow van Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Dat doen deze mensen nu toch ook al met bijgeleverde lader?
? De bijgeleverde lader is veilig en bruikbaar. Dat is toch iets heel anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

evdakker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Voor Apple is het nieuwe techniek. Pas sinds vorig jaar heeft de lader van de iPhone USB-C. Dus alleen mensen met een iPhone 11 kunnen hun oude lader gebruiken.

Wat ik niet begrijp is dat Apple niet all the way gaat. Ik denk dat als de iPhone 12 USB-C had gekregen, dat meer milieuwinst zou gaan opleveren dan maar blijven doorgaan met een eigen proprietary aansluiting.
(nou ja, eigenlijk begrijp ik het wel natuurlijk, uit het oogpunt van de cashflow van Apple)
Als ze dat hadden gedaan dan zouden ze nog meer bekritiseerd worden als nu. "Oh Apple is echt begaan met het milieu, want ik moet alle accessoires die ik heb vervangen of allemaal verloopstekkertjes kopen". Het zal nooit goed zijn omtrent dit thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat is nu net wat ze zouden moeten doen, maar dat willen ze niet. Want dan valt het hele vedienmodel aan kabels weg. En laten we eerlijk zijn, een lightning kabel van 22,95 kost om te maken en transporteren hooguit 1,95. Dat is toch een mooie 21 euro die je pakt per kabel door deze connector in stand te houden.

Het blijven gebruiken van Lightning met USB-C is ongetwijfeld een slinkse manier om de regels weer te omzeilen: nieuws: Apple spreekt zich uit tegen Europees voorstel voor universele oplaad...

Maar ja, geef ze eens ongelijk. Als het om geld gaat zijn alle middelen geoorloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Drardollan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Dat is nu net wat ze zouden moeten doen, maar dat willen ze niet. Want dan valt het hele vedienmodel aan kabels weg. En laten we eerlijk zijn, een lightning kabel van 22,95 kost om te maken en transporteren hooguit 1,95. Dat is toch een mooie 21 euro die je pakt per kabel door deze connector in stand te houden.

Het blijven gebruiken van Lightning met USB-C is ongetwijfeld een slinkse manier om de regels weer te omzeilen: nieuws: Apple spreekt zich uit tegen Europees voorstel voor universele oplaad...

Maar ja, geef ze eens ongelijk. Als het om geld gaat zijn alle middelen geoorloofd.
Mja dat doet de EU toch ook al fout? Waarom is er nog steeds geen standaard voor alle platformen. Idemdito met elektrische auto's. Mensen met geld en invloed bepalen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fab1Man schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Als ze dat hadden gedaan dan zouden ze nog meer bekritiseerd worden als nu. "Oh Apple is echt begaan met het milieu, want ik moet alle accessoires die ik heb vervangen of allemaal verloopstekkertjes kopen". Het zal nooit goed zijn omtrent dit thema.
Ik denk dat het prima kan goed komen en dat Apple absoluut bijdraagt aan de vooruitgang. Maar de manier hoe ze dit doen is gewoon te snel en te kort door de bocht. Zoals gezegd wordt er pas 1 jaar gebruik gemaakt van USB-C. Had dit nog 2 jaar gedaan zodat het voet aan de grond krijgt en zet dan door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
JB schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Mja dat doet de EU toch ook al fout? Waarom is er nog steeds geen standaard voor alle platformen. Idemdito met elektrische auto's. Mensen met geld en invloed bepalen...
Klopt, dat is absoluut een fout van de EU en niet specifiek gericht aan Apple. Apple doet gewoon wat alle bedrijven doen, alles tot de laatste cent uitmelken. Ontwikkeling van een eigen standaard kost geld, maar dat betaalt zich in de loop der jaren vele malen terug.

Het gekke is dat de consument het gewoon pikt. Als je je voorstelt dat elke aannemer zelf een stopcontact zou ontwerpen en inbouwen in de nieuwbouwhuizen. Uiteraard met allerlei verloopjes en door hen geleverde broodroosters met de juiste stekker. Wat zou er dan gebeuren? Zou iemand dat accepteren? Maar op alle andere gebieden slikken we het als zoete koek.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mijngod wat een totaal oninteressante discussie hier over USB-C zeg. Lekker belangrijk.

Ja, ik scroll wel gewoon ff door, maar het is wel lang scrollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar kijkende naar dat pre-orderen; ik kan dus niets verwachten in kader van hands-on, batterijverbruik etc mbt de Mini voordat een pre-order mogelijk is? Was dat in pre-corona tijdperk ook zo? Normaliter bestelde ik later om eea af te wachten maar ik heb "zin in de Mini" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
[...]

Ze doen het op deze manier omdat je nu ook al je oude spullen kunt blijven gebruiken en 'm zo op alle Apple computers vanaf 2016 makkelijk aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Had ze netjes gestaan om een bepaalde periode (1e jaar), dan wel adaptertjes voor USB-C -> USB-A erbij te doen, neemt geen ruimte in, kost hun geen drol, en iedereen kan zijn "oude" lader hergebruiken.

Iets als dit dus:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000076784714/

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mBZooA3jpA3/550x474.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door mvrhrln op 16-10-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 19:58
De iPhone-accesoires pagina van Apple geeft bij mij ook het Even-geduld schermpje... Wou alvast een extra 20W lader bestellen voor als ik de 12 Pro Max binnenkort ga bestellen.

Zullen ze wel tijdelijk uitgezet hebben. Dan morgen nog maar eens proberen. >:)

https://www.apple.com/nl/shop/goto/iphone/accessories/
Pagina: 1 ... 6 ... 75 Laatste