Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dat lijkt wel de trend inderdaad. Voor de X leek er nog niets aan de hand. Zelfs met mijn ongezond zuinige stijl kreeg ik haarkrasjes die je alleen zag als het licht er op bepaalde manier op viel. De voorgaande modellen hadden daar geen last van, althans ik niet en dat is gebaseerd op dezelfde liefde...Mr Pingu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Ceramic.... Enige wat ze gezegd hebben dat deze minder snel barst wat dus ben enigzins skeptisch
Het hele dilemma voor glasmakers is: Hard of flexibel. Gezien het dus minder barstgevoelig is ben ik dus bang dat material flexibelere / zachter is geworden en dus krasgevoeliger... We gaan het zien, maar ik denk dat ik sowieso een screenprotector haal
Mijn boefje is liev!
Uit welke video bedoel je precies? En bedoel je zowel de 12 als de 12 pro?zap8 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:39:
Voor de camera liefhebbers onder ons
Uit de video kan je zien dat de 12 nog steeds het reflectie/ lensflare probleem heeft dat de iPhone 11 (Pro/Max) op heeft. Bizar dat ze dat nog steeds niet hebben aangepakt.
Oorzaak: The lens covers are not anti-reflective coated inside and out which necessarily leads to the ghosting images.
Wat ik bedoel zie deze video
YouTube: iPhone 11 Pro Problems Reflection Lens Flare
Ik heb deze problemen trouwens nog nooit gezien op de normale 11
Dat zit wel degelijk op mijn 11Pro. Gebeurd vooral als er tegenlicht(bronnen) is/zijn. Ik schiet dan altijd zo dat ik 'm of in de heldere bron heb zodat ie niet meer zichtbaar is, of op een plek op de foto die ik makkelijk kan wegpoetsen nadien met PS ExpressSteven030 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Uit welke video bedoel je precies? En bedoel je zowel de 12 als de 12 pro?
Ik heb deze problemen trouwens nog nooit gezien op de normale 11
Mijn boefje is liev!
Is volgens mij wel genoemd, dat het minder snel krast. En anders kan je hier sowieso meer info vinden: https://www.apple.com/nl/iphone-12-pro/ en dan zoeken naar Ceramic Shield.Mr Pingu schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Ceramic.... Enige wat ze gezegd hebben dat deze minder snel barst wat dus ben enigzins skeptisch
Het hele dilemma voor glasmakers is: Hard of flexibel. Gezien het dus minder barstgevoelig is ben ik dus bang dat material flexibelere / zachter is geworden en dus krasgevoeliger... We gaan het zien, maar ik denk dat ik sowieso een screenprotector haal
Zie je dan een groen vlekje in de foto? Dit heb ik nl ook met mijn XS.JB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Dat zit wel degelijk op mijn 11Pro. Gebeurd vooral als er tegenlicht(bronnen) is/zijn. Ik schiet dan altijd zo dat ik 'm of in de heldere bron heb zodat ie niet meer zichtbaar is, of op een plek op de foto die ik makkelijk kan wegpoetsen nadien met PS Express
Vic83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Zie je dan een groen vlekje in de foto? Dit heb ik nl ook met mijn XS.

Mijn boefje is liev!
This is the Way.
De oude kabels werken gewoon. Begreep op de keynote dat de USB-c wel helpt om nog sneller te laden.NoTimeRemains schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:37:
Wat betreft de USB-C kabel begrijp ik t nog niet helemaal goed. Als ik een 12 koop werken mijn huidige oplader + lightning cable dan nog wel of moet ik dan de USB-C kabel gebruiken (en daar dus ook een nieuwe lader voro kopen)?
thanks, ik zag een paar YT reviews waardoor ik alleen maar meer verward werd.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
De oude kabels werken gewoon. Begreep op de keynote dat de USB-c wel helpt om nog sneller te laden.
This is the Way.
Nieuwe lader van Apple is 20W en laadt dus sneller dan de oude 5W USB-A lader die werd geleverd.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
De oude kabels werken gewoon. Begreep op de keynote dat de USB-c wel helpt om nog sneller te laden.
Dat kon je zelf niet even opzoeken?bikabob schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:03:
Kan ik de telefoon opladen met mijn macbook adapter? (usbc)
Zal de factuur achterwege laten...
https://support.apple.com/nl-nl/HT202105
Dat kan wel iets vriendelijker
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2020 12:02 ]
Mijn boefje is liev!
Inderdaad! Even geciteerd:Volkan1984 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Is volgens mij wel genoemd, dat het minder snel krast. En anders kan je hier sowieso meer info vinden: https://www.apple.com/nl/iphone-12-pro/ en dan zoeken naar Ceramic Shield.
"Het display moest niet alleen hard zijn, maar ook krasbestendig. Dus met hetzelfde proces voor tweevoudige ionenuitwisseling dat we voor het glas aan de achterkant gebruiken, beschermen we nu ook het display tegen krassen en andere slijtage."
Benieuwd naar de krastesten begin volgende week.
Enig idee of dit dan alleen met de Pro is en niet met de standaard 11?JB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Dat zit wel degelijk op mijn 11Pro. Gebeurd vooral als er tegenlicht(bronnen) is/zijn. Ik schiet dan altijd zo dat ik 'm of in de heldere bron heb zodat ie niet meer zichtbaar is, of op een plek op de foto die ik makkelijk kan wegpoetsen nadien met PS Express
De 11 heeft dit ook zover ik weet. Youtube staat er vol mee.Steven030 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Enig idee of dit dan alleen met de Pro is en niet met de standaard 11?
Mijn boefje is liev!
Dit!Rooijackers schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:04:
Iemand enig idee wanneer de prijzen bij de providers icm abonnementen bekend zijn?
Ik probeer altijd van tevoren een beetje uit te vissen hoe of wat qua prijzen en hoe ik voor mijn situatie het voordeligst uit kom.
Dit jaar heb ik het idee dat ik morgen om 14:00 als een malle moet gaan switchen tussen sites om zo nog een beetje bij de eerst groep te horen. Jammer dat men de kaarten nog voor de borst houdt vwb de tarieven/combo's.
btw, de silliconen hoesjes kosten nu wat eerst de lederen hoesjes kostte. Dat is wel jammer.
[ Voor 14% gewijzigd door Flipm0de op 15-10-2020 11:13 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Scratches at a level 6 with deeper grooves at a level 7X-GeaR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Inderdaad! Even geciteerd:
"Het display moest niet alleen hard zijn, maar ook krasbestendig. Dus met hetzelfde proces voor tweevoudige ionenuitwisseling dat we voor het glas aan de achterkant gebruiken, beschermen we nu ook het display tegen krassen en andere slijtage."
Benieuwd naar de krastesten begin volgende week.
iOS 14.1 komt uit zodra de 12 uit is. Volgens mij kan je dan dus je huidige telefoon het beta profiel verwijderen en naar de official release van 14.1 updaten. Dan backup maken en op de 12 zetten die 14.1 out-of-the-box heeft.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:15:
Is overhuizen naar de 12 volgende week nog een issue als je de public beta draait? Of kun je hem eerst updaten en dan pas de backup erop zetten?
Maar de beta is 14.2, dus volgens mij gaat hij een update van 14.1 niet “zien”. Of gaat ie dan vanzelf terug naar 14.1?bartpostma schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
iOS 14.1 komt uit zodra de 12 uit is. Volgens mij kan je dan dus je huidige telefoon het beta profiel verwijderen en naar de official release van 14.1 updaten. Dan backup maken en op de 12 zetten die 14.1 out-of-the-box heeft.
Hmm. Weet niet of dat kan helaasDennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Maar de beta is 14.2, dus volgens mij gaat hij een update van 14.1 niet “zien”. Of gaat ie dan vanzelf terug naar 14.1?
Die vraag past beter hier;Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Maar de beta is 14.2, dus volgens mij gaat hij een update van 14.1 niet “zien”. Of gaat ie dan vanzelf terug naar 14.1?
[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie
Zitten wellicht ook meer mensen die niet op zoek zijn naar nieuwe iPhones maar wel kennis van zaken hebben
Mijn boefje is liev!
Maar ik bedenk me net dat het toch wel heel erg handig is als je de pasjes wil meenemen zoals OV kaart, seizoenkaart of museumkaart, dan klik je het hoesje er gewoon even op.
Ga ik dus zeker kopen als ik de 12 heb!
Of je iD kaart dacht ik.joderoo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:38:
Ik vond die magsafe pashouder een beetje een rare accessoire, ivm apple pay.
Maar ik bedenk me net dat het toch wel heel erg handig is als je de pasjes wil meenemen zoals OV kaart, seizoenkaart of museumkaart, dan klik je het hoesje er gewoon even op.
Ga ik dus zeker kopen als ik de 12 heb!
©2004
Ik had mijn beta-profiel al verwijderd in de hoop dat ze met een officiele 14.2 release zouden komen voor de uitlevering. Maar ik zet het profiel wel terug, neem aan dat Apple wel gedacht heeft aan de beta-groep en dat het vanzelf goed komt.
Edit:
laat maar , al gevonden: https://www.imore.com/how...a-ios-11-and-how-it-works
[ Voor 30% gewijzigd door MP3-Junky op 15-10-2020 11:52 ]
Mee eens. Ik vraag me alleen wel af hoe stevig hij zit en of hij niet omhoog glijdt als je de telefoon in je broekzak stopt...
Dat blijft in de Cloud staan net als je foto's dus die komt gewoon weer terug.MP3-Junky schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:47:
Is er een manier om de iPhone 12 als nieuwe telefoon in te stellen (fresh start) maar dan wel de health data overzetten?
©2004
Apple Customers in France Still Get EarPods in the Box With Every New iPhone https://t.co/A2v2kkzyJY by @waxeditorial pic.twitter.com/FTfUjwdeer
— MacRumors.com (@MacRumors) 15 oktober 2020
Dat is nergens voor nodig. Je mag een TR aanmaken, maar nooit zo op de man spelen

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2020 12:02 ]
Je hoesje moet geschikt zijn voor MagSafe. Daarom heeft die doorzichtige hoes van Apple zelf, zo’n ring en een streep op de achterzijde. Ik weet niet of in het hoesje ook magneten zitten of dat het alleen een pass-through is.Flipm0de schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:12:
als je gebruik wilt maken van magsafe. MOET het hoesje dan ook magsafe ondersteunen? Lijkt me dat de magneet wel door een hoesje kan? tenzij niet te dik of andere magneten die t verstoren? Ga meestal voor een tech21 or Mous, maar die hebben of geen magsafe of eigen magneten.
btw, de silliconen hoesjes kosten nu wat eerst de lederen hoesjes kostte. Dat is wel jammer.
Check het hier: https://www.apple.com/nl/...afe-voor-iphone-12-12-pro
thanks duidelijk! Dan vallen er een heleboel af.Volkan1984 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Je hoesje moet geschikt zijn voor MagSafe. Daarom heeft die doorzichtige hoes van Apple zelf, zo’n ring en een streep op de achterzijde. Ik weet niet of in het hoesje ook magneten zitten of dat het alleen een pass-through is.
Check het hier: https://www.apple.com/nl/...afe-voor-iphone-12-12-pro
[ Voor 19% gewijzigd door Mauz1978 op 15-10-2020 13:01 ]
Something under the bed is drooling
[ Voor 71% gewijzigd door GKW op 15-10-2020 13:05 ]
Als je gebruik wilt maken van MagSafe heb je niet per se een MagSafe-hoesje nodig. De magneten zitten namelijk ook in je iPhone 12. Zo’n MagSafe-hoesje garandeert je alleen dat het werkt.Flipm0de schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:12:
als je gebruik wilt maken van magsafe. MOET het hoesje dan ook magsafe ondersteunen? Lijkt me dat de magneet wel door een hoesje kan? tenzij niet te dik of andere magneten die t verstoren? Ga meestal voor een tech21 or Mous, maar die hebben of geen magsafe of eigen magneten.
Als je dus Tech21 of Mous gaat gebruiken, is niet zeker dat MagSafe gaat werken. Die fabrikanten moeten dat eerst nog testen voordat ze er over wat kunnen zeggen.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik denk niet dat ze 2 keer apart gaan bezorgen. Dit kost hun meer tijd en geld.pdavie2311 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:05:
Domme vraag wellicht, maar als ik een MagSafe hoesje mee bestel met de iPhone, siliconen of transparant en deze is niet voorradig, wordt er dan een deellevering gemaakt door Apple? Dat ze wel de Phone sturen? Met de Watch en bepaalde bandjes/combi, moet je namelijk lang wachten.
Ik denk dat zse dan wachten totdat ze alle producten hebben en in 1 keer kunnen bezorgen. Want je hebt ook alles in 1 keer gekocht namelijk.
Tenminste...dat doen de meeste winkels heb ik gemerkt op het moment dat je meerdere producten besteld.
Apple of bezorger boeit het niet dat jij op day 1 je iPhone krijgt. Ze denken morgen is ook een dag.
Wat is daar zo speciaal aan?Mauz1978 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:01:
Ik koop ze altijd hier https://www.caudabe.com/ Voor nog geen 30 euro inclusief shipping een ideaal dun hoesje. Ik heb de mijne al besteld... nu het toestel nog haha
Dan bestel ik de case wel later! Ivm verkoop van mijn iPhone 11 Pro, probeer ik wel dat leverdatum van Apple aan te houden. Natuurlijk geen zekerheid, maar toch.ThaddeusX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Ik denk niet dat ze 2 keer apart gaan bezorgen. Dit kost hun meer tijd en geld.
Ik denk dat zse dan wachten totdat ze alle producten hebben en in 1 keer kunnen bezorgen. Want je hebt ook alles in 1 keer gekocht namelijk.
Tenminste...dat doen de meeste winkels heb ik gemerkt op het moment dat je meerdere producten besteld.
Apple of bezorger boeit het niet dat jij op day 1 je iPhone krijgt. Ze denken morgen is ook een dag.
Daarvoor mag je op de site kijken. Ik heb ze zo dun icm zo stevig nog niet meegemaakt.
Inderdaad maar alleen de oortjes en geen oplader. Iemand enig idee waarom de oortjes er in Frankrijk wel bij zitten?Pino112 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:55:
Als je per se oortjes wilt moet je je iPhone in Frankrijk kopen.
[Twitter]
https://www.apple.com/fr/shop/buy-iphone/iphone-12
Edit: moet blijkbaar volgens de franse wet.
https://www.macrumors.com...ce-earpods-in-box-iphone/
[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 15-10-2020 13:14 ]
Ik bestel elk jaar een hoesje bij Apple. Die heb ik vaak dagen eerder dan de werkelijke iPhone. Ze verzenden dus wel gewoon de hoesjes los van de iPhone.pdavie2311 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:05:
Domme vraag wellicht, maar als ik een MagSafe hoesje mee bestel met de iPhone, siliconen of transparant en deze is niet voorradig, wordt er dan een deellevering gemaakt door Apple? Dat ze wel de Phone sturen? Met de Watch en bepaalde bandjes/combi, moet je namelijk lang wachten.
Ik denk dus niet dat ze de iPhone vertragen als je hoesje niet voorradig is. Het verhaal hierboven herken ik ook niet.
Je hoesje bestel je toch altijd los van je iPhone? Volgens mij is er geen ‘configurator’ waarbij je de iPhone met het hoesje matcht. Het zijn dus twee aparte bestellingen die allebei apart geleverd worden.
En toch blijf ik de Mofi hoesjes van Aliexpres de beste. Qua kwaliteit vooral. En ze kosten maar 7 euro.
Ik heb een met jeans achtig stof.
Mijn Mofi hoesje heeft beter kwaliteit dan die van Apple...waarvan de kleuren heel snel vaag word of snel bekrast kan worden.
Dat kan natuurlijk ook! Eerst de iPhone bestellen en later het hoesje. Maak ik er 2 bestellingen van.Dennisweb schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Ik bestel elk jaar een hoesje bij Apple. Die heb ik vaak dagen eerder dan de werkelijke iPhone. Ze verzenden dus wel gewoon de hoesjes los van de iPhone.
Ik denk dus niet dat ze de iPhone vertragen als je hoesje niet voorradig is. Het verhaal hierboven herken ik ook niet.
Je hoesje bestel je toch altijd los van je iPhone? Volgens mij is er geen ‘configurator’ waarbij je de iPhone met het hoesje matcht. Het zijn dus twee aparte bestellingen die allebei apart geleverd worden.
Dat doe ik al jaren!pdavie2311 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Dat kan natuurlijk ook! Eerst de iPhone bestellen en later het hoesje. Maak ik er 2 bestellingen van.
Op de site zie ik gewoon een random producent van hoesjes voorbij komen. Waarom dat deze veel beter zijn dan andere dunne iPhone hoesjes is mij niet direct duidelijk.Mauz1978 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Daarvoor mag je op de site kijken. Ik heb ze zo dun icm zo stevig nog niet meegemaakt.
Tenzij je natuurlijk gelijk meegaat met al die marketing praat.
Zoals bij Apple bedoel je?lasharor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]
Nee, dat is de ervaring die ik heb. En ik heb al heel wat andere hoesjes en dergelijke gehad sinds mn eerste iphone. Sinds ik hen heb ontdekt blijf ik bij ze. Het is mijn mening voor wat het je waard is. Er wordt hier namelijk constant gevraagd welke hoesjes men aanraadt. Nou, ik deze en doe er je voordeel mee, of niet.lasharor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]
Op de site zie ik gewoon een random producent van hoesjes voorbij komen. Waarom dat deze veel beter zijn dan andere dunne iPhone hoesjes is mij niet direct duidelijk.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Sinds dat Apple de kleuren heeft, heb ik altijd elk jaar op release datum mijn toestel gekregen...Steven030 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
Ik kreeg van een medewerker van Vodafone de tip om geen afwijkende kleur dan de standaard Space Grey te bestellen omdat Apple afwijkende kleuren vaak later uit zou leveren. Wat is jullie ervaring hiermee? 2 jaar geleden had ik (eveneens via Vodafone) de XS in een afwijkende kleur (Gold) besteld en deze kwam netjes op releasedag binnen.
Ik zou sowieso voor de kleur gaan die je wilt en dan maar iets later geleverd krijgenSteven030 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
Ik kreeg van een medewerker van Vodafone de tip om geen afwijkende kleur dan de standaard Space Grey te bestellen omdat Apple afwijkende kleuren vaak later uit zou leveren. Wat is jullie ervaring hiermee? 2 jaar geleden had ik (eveneens via Vodafone) de XS in een afwijkende kleur (Gold) besteld en deze kwam netjes op releasedag binnen.
©2004
Het grote gedeelte gaat juist standaard voor Space Grey (meest veilige keuze, verkoopwaarde enz). Nog nooit problemen gehad met het leveren inzake een andere kleur.Steven030 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:24:
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Om nou €200 extra neer te leggen voor een telelens en wat extra ram.. Ik kan ook nóg €100 meer betalen, maar dan heb ik wel de beste camera en de beste accuduur. Ik heb een Galaxy A50 als werktelefoon en hoewel ik die groot vindt, zou ik er best aan kunnen wennen. De 12 Pro Max is ongeveer even groot. Twijfel, twijfel.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Transportkosten etc komen er nog bijmarcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
ik lees dat de iPhone 12 mini 64 ~Gb $ 699,00 dollar gaat kosten maar in Nederland € 809,00 euro terwijl $ 699,00 in euro's € 596,00 is. Doe je daar 21% BTW bij kom ja aan € 709,00. Ik vind daar wat van. Ik had dit eerder gepost in de aankondiging maar daar ging volgens mij iets mis. (en ja, ik hoef hem niet te kopen)
Het is mij ook wel eens opgevallen, alleen zullen wij er met zn alle weinig aan gaan veranderen denk ik...
[ Voor 10% gewijzigd door Jieve op 15-10-2020 14:55 ]
Transport kosten en 10% invoerrechten komen er nog boven opmarcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
ik lees dat de iPhone 12 mini 64 ~Gb $ 699,00 dollar gaat kosten maar in Nederland € 809,00 euro terwijl $ 699,00 in euro's € 596,00 is. Doe je daar 21% BTW bij kom ja aan € 709,00. Ik vind daar wat van. Ik had dit eerder gepost in de aankondiging maar daar ging volgens mij iets mis. (en ja, ik hoef hem niet te kopen)
dus prijs klopt wel
Pricing starts at $699 with AT&T or Verizon activation, or $729 otherwise.marcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Is altijd al zo geweest. Volgens mij is het sinds de aller eerste iPhone al een dingetje dat veel ze in de USA kopen en dan zelf zonder doosje naar Nederland “smokkelen”. Ik weet zelf van collega’s een jaar of 5 geleden dat ze geld voor tickets bijeen legde en ééntje alle toestellen ging ophalen. Dan waren ze nog een stuk goedkoper uit als in Nederland kopen.marcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2020 15:02 ]
Nee zit geen VAT in, sales tax is per staat anders en wordt apart er boven op berekendmarcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
Ik wil hier geen discussie houden over de prijs alleen in die $ 699,00 zitten ook Amerikaanse VAT die er dan eerst afgaan neem ik aan en de transportkosten verdeelt over de hoeveelheid iPhones die tegelijk op transport gaan is te verwaarlozen
Dus alleen in de onderstaande staten is het 699.sinovenator schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
Nee zit geen VAT in, sales tax is per staat anders en wordt apart er boven op berekend
Delaware.
Montana.
New Hampshire.
Oregon.
Ja en dan met AT&T or Verizon activatie, 729 dollar zonderJieve schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Dus alleen in de onderstaande staten is het 699.
Delaware.
Montana.
New Hampshire.
Oregon.
$729 = € 623 + 21%btw = €754,-. Daar komt shipping bij en dit ga je niet economy laten verzenden. Reken op een dikke 40 euro als je een beetje zeker wilt zijn. Zit je op 794 euro. 15 euro verwijdert van de Nederlands prijs. Succes met in de States te bestellen.
Oh ik vergeet de afhandelingkosten. Die zijn 13 euro minimaal tot een euro of 25 uit mn hoofd. Zit je dus rond de 809 euro
[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 15-10-2020 15:22 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zelfde probleem, aangezien ik alles op factuur wens met btw nummer had ik graag nieuw bandje voor de watch en hoesje mee besteld.pdavie2311 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:05:
Maar het bandje is 6-8 weken, ik wil dan inderdaad niet dat ze ook 6-8weken wachten met de iphone uit te leveren

Dus kom onder die steen vandaan, haal die vingers uit je oren, je hakken uit het zand of bestel een Android-toestel.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
LuNaTiC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:23:
Dat deze discussie überhaupt nog oplaait. Dit is toch al zo sinds de iPhone bestaat?
Dus kom onder die steen vandaan, haal die vingers uit je oren, je hakken uit het zand of bestel een Android-toestel.

Precies en dan betaal je het verschil indirect op een veel negatievere manier alsnog.LuNaTiC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:23:
Dat deze discussie überhaupt nog oplaait. Dit is toch al zo sinds de iPhone bestaat?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Exact! Ik noem maar wat, de Samsung S20 was bij release $999,- in de VS, en EUR 899,- in Europa. En zo heeft elk continent z'n eigen voordelen bij het kopen van een smartphone. Het hoort ook bij de marktstrategie van de verschillende merken.LuNaTiC schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:23:
Maar het blijft wel een Samsung...evdakker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Exact! Ik noem maar wat, de Samsung S20 was bij release $999,- in de VS, en EUR 899,- in Europa. En zo heeft elk continent z'n eigen voordelen bij het kopen van een smartphone. Het hoort ook bij de marktstrategie van de verschillende merken.
Umm, ja. Net zoals een iPhone een iPhone blijft. Ik heb beiden, en beiden hebben voor- en nadelen die de ander niet heeft. Let's not go that direction
On-topic: ikzelf blijf maar twijfelen tussen de 12 pro en de Mini. Ik heb nu een XS, en de Mini voelt toch als een (weliswaar niet heel grote) stap terug, omdat het besef er is dat er een betere variant is. Aluminium vs staal, mindere camerasetup. Maar hij is zooo cute. (Sub-)top specs in een kleine verpakking. En hij past perfect in de draadloze lader van mijn andere Mini ;P. De 12 Pro wordt krap-aan in de Qi autolader, zeker met hoesje. Met de XS heb ik nu een halve centimeter speling in de lader.
hier de samenvatting:
https://www.dumpert.nl/item/8000885_ac9753f5
Elect a clown, expect a circus.
Slasher schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:38:
Voor diegene die het Apple Event hebben gemist
hier de samenvatting:

Hahaha heerlijk.Slasher schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:38:
hier de samenvatting:
©2004
Ik maak veel product foto's voor veilingen. Close-ups zijn belangrijk. Schiet ik er iets mee op als ik van een XS naar een 12 ga of een 12 pro?
Ik vind dat ze bij de volgende keynote wel iets beter kunnen benadrukken dat er 5G op zit, want daar zijn ze nu wat vaag over geweest.....Slasher schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:38:
hier de samenvatting:
en dat je er ook nog mee kan bellenDennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Ik vind dat ze bij de volgende keynote wel iets beter kunnen benadrukken dat er 5G op zit, want daar zijn ze nu wat vaag over geweest.....
Sterker nog, je kan kiezen of je alles in 1 keer wil of juist los.Dennisweb schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Ik bestel elk jaar een hoesje bij Apple. Die heb ik vaak dagen eerder dan de werkelijke iPhone. Ze verzenden dus wel gewoon de hoesjes los van de iPhone.
Gaaaaaaaaaaan we weer. Deze discussie is al zo vaak gevoerd. Dit is hoe het is.marcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
Jammer alleen dat je dan geen consumentenrecht hebt, waarschijnlijk langer moet wachten op reparatie omdat bij de Genius Bar het Amerikaanse model niet op voorraad is. Oh ja, als je gepakt wordt (kans is niet groot), kan je de BTW alsnog betalen plus een boete.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Is altijd al zo geweest. Volgens mij is het sinds de aller eerste iPhone al een dingetje dat veel ze in de USA kopen en dan zelf zonder doosje naar Nederland “smokkelen”. Ik weet zelf van collega’s een jaar of 5 geleden dat ze geld voor tickets bijeen legde en ééntje alle toestellen ging ophalen. Dan waren ze nog een stuk goedkoper uit als in Nederland kopen.
Maar ieder moet dat voor zich weten he.
YouTube: iPhone 12 Pro Reveal Song "Sturm I - Fear" by @Dardust Official | Ap...
"Sturm I - Fear" by @Dardust
Laatst een huis gekocht in Nederland voor 250k. Blijkt in Amerika eenzelfde soort huis een stuk goedkoper te zijn. Ik vind daar wat van.marcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:48:
Zucht...
https://music.apple.com/n...975b04436b42680595f6983ad
[ Voor 6% gewijzigd door Ronvgs op 15-10-2020 19:46 ]
Keuzes.... meer mensen in dezelfde situatie?
Dat kan ook prima in de winkel. Dat zei de Apple Store medewerker nog tegen mij 2 weken geleden toen ik mijn Apple Watch kocht.Granaatappel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:49:
Iemand ervaring met Apple trade in? Als ik morgen een iPhone wil preorderen, heb ik dan alleen de keuze om mijn huidige iPhone op te sturen? Zie nergens de optie om het in de winkel te doen.
Dat is misschien de enige goede reden om te upgraden van een X of XS...refused81 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:44:
Ik zelf heb een iPhone XS nu....wat ik me afvraag hoeveel beter de camera is op de Iphone12.
Ik maak veel product foto's voor veilingen. Close-ups zijn belangrijk. Schiet ik er iets mee op als ik van een XS naar een 12 ga of een 12 pro?
Ik zou het voor de betere batterijduur al doen 😬 En ik vind de nieuwe formfactor erg mooi. Uiteindelijk blijft het natuurlijk je eigen keuze.M_V schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:52:
Ik zit echt heel erg te twijfelen om mijn iphone XS te upgraden naar een 12 (12 pro vind ik net wat te gortig qua prijs). Aan de ene kant is mijn XS nog prima, batterij helemaal perfect, prachtig scherm etc etc, en is de 12 nou echt een upgrade? Aan de andere kant, mooier ontwerp, dunner, groter scherm, betere camera (??).
©2004
Ik had me voorgenomen om de Pro 12 te kopen. Heb zelf nu de Pro 11.M_V schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:52:
Ik zit echt heel erg te twijfelen om mijn iphone XS te upgraden naar een 12 (12 pro vind ik net wat te gortig qua prijs). Aan de ene kant is mijn XS nog prima, batterij helemaal perfect, prachtig scherm etc etc, en is de 12 nou echt een upgrade? Aan de andere kant, mooier ontwerp, dunner, groter scherm, betere camera (??).
Sinds de Keynote de voordelen en nadelen aan het wegstrepen, dan blijft er voor mij vrij weinig over kwa voordelen.
Van de XS naar de Pro 11, wist ik vanaf min 1 dat ik hem zou gaan bestellen, dat gevoel heb ik nu absoluut niet...
Je krijgt wel meer huis voor 250K in Amerika dan in NL 🤪SgtElPotato schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Laatst een huis gekocht in Nederland voor 250k. Blijkt in Amerika eenzelfde soort huis een stuk goedkoper te zijn. Ik vind daar wat van.
Moet zeggen dat ik zelfs vanuit de X eigenlijk nog helemaal niet genoeg voordelen zie dat het perse nodig is. Maarja, de: “ik wil hem gewoon” telt ookJieve schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Ik had me voorgenomen om de Pro 12 te kopen. Heb zelf nu de Pro 11.
Sinds de Keynote de voordelen en nadelen aan het wegstrepen, dan blijft er voor mij vrij weinig over kwa voordelen.
Van de XS naar de Pro 11, wist ik vanaf min 1 dat ik hem zou gaan bestellen, dat gevoel heb ik nu absoluut niet...
Alle prijzen in de VS zijn ex VAT. Pas bij de kassa reken je de VAT af. VAT verschilt overigens per staat, sommigen hebben helemaal geen VAT.marcellux schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:00:
Ik wil hier geen discussie houden over de prijs alleen in die $ 699,00 zitten ook Amerikaanse VAT die er dan eerst afgaan neem ik aan en de transportkosten verdeelt over de hoeveelheid iPhones die tegelijk op transport gaan is te verwaarlozen
Dus om een goed vergelijk te maken met de prijzen, moet je ook bij de Nederlandse prijzen de BTW er van af trekken.
Zelfs dan krijg je te maken met een beduidend verschil. Dat lees je mij ook niet ontkennen, maar ik vind het wel een dooddoener elke keer weer, om over Amerikaanse prijzen te beginnen.
Het leven is daar in de meeste Staten gewoon veel goedkoper.
Maar dat is het in Spanje ook, bijvoorbeeld.
En voor prijsverschil hoef je niet eens ver te kijken, zelfs binnen Europa hanteert Apple verschillende prijzen per land.
Duitsland is bijvoorbeeld altijd enkele tientjes goedkoper. Althans, dat was in het verleden wel het geval, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Je kunt je er lang of kort druk over maken, je doet er niets aan. Dus of betalen en blij zijn of treuren en geen iPhone kopen.Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:24:
[...]
Alle prijzen in de VS zijn ex VAT. Pas bij de kassa reken je de VAT af. VAT verschilt overigens per staat, sommigen hebben helemaal geen VAT.
Dus om een goed vergelijk te maken met de prijzen, moet je ook bij de Nederlandse prijzen de BTW er van af trekken.
Zelfs dan krijg je te maken met een beduidend verschil. Dat lees je mij ook niet ontkennen, maar ik vind het wel een dooddoener elke keer weer, om over Amerikaanse prijzen te beginnen.
Het leven is daar in de meeste Staten gewoon veel goedkoper.
Maar dat is het in Spanje ook, bijvoorbeeld.
En voor prijsverschil hoef je niet eens ver te kijken, zelfs binnen Europa hanteert Apple verschillende prijzen per land.
Duitsland is bijvoorbeeld altijd enkele tientjes goedkoper. Althans, dat was in het verleden wel het geval, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dus nu wordt het de ‘gewone’ 12?Jieve schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Ik had me voorgenomen om de Pro 12 te kopen. Heb zelf nu de Pro 11.
©2004
Ik heb eenzelfde situatie gehad. Als je online koopt moet je je toestel opsturen. Anders moet je het toestel in de winkel kopen.TwArbo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Dat kan ook prima in de winkel. Dat zei de Apple Store medewerker nog tegen mij 2 weken geleden toen ik mijn Apple Watch kocht.
Ik heb begrepen dat de 5G van de Iphone 12 hier in Nederland gaat werken op de frequentie die de laagste 5G snelheid bied.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Ik vind dat ze bij de volgende keynote wel iets beter kunnen benadrukken dat er 5G op zit, want daar zijn ze nu wat vaag over geweest.....
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors