Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05 11:33
Ruben. schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:52:
Ik zie hier heel veel mensen die voor de 12 Pro gaan. Hoe is die 200 euro extra ten opzichte van de iPhone 12 te verantwoorden? Het enige verschil wat ik zie is de extra camera en LiDAR sensor. Dingen die voor iemand die wellicht heel veel foto's of videos maakt te verantwoorden is, maar voor zo'n 90% van te mensen toch niet?

Ik heb echt het gevoel dat ik iets over het hoofd zie...
Verder nog hogere max. helderheid (800 nits ipv 625), behuizing van staal i.p.v. aluminium (maar daardoor ook wat zwaarder) en RAW foto's (later beschikbaar).

En 60fps bij de Dolby Vision HDR video opnames i.p.v. 30fps, maar dat is ook vrij specifiek.

Gisteren tijdens de presentatie had ik het gevoel dat alles al gepresenteerd was nadat ze de 'gewone' 12 hadden gepresenteerd. Ik wist dat de Pro de extra camera (tele) zouden hebben, maar had ook gehoopt op meer features voor de meerprijs van 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 10:38
Zie nu dat mijn iphone 8 plus qua grootte niet veel scheelt met de iphone 12 pro max. Misschien ga ik nu toch voor de max, ik ben de grootte onderhand wel gewend na 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 12:45
bartpostma schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Gisteren tijdens de presentatie had ik het gevoel dat alles al gepresenteerd was nadat ze de 'gewone' 12 hadden gepresenteerd. Ik wist dat de Pro de extra camera (tele) zouden hebben, maar had ook gehoopt op meer features voor de meerprijs van 200 euro...
Dit gevoel inderdaad. Daarom nu ook mijn keuze voor de 'gewone' variant. Goed verwoord :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
winwiz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:34:
Wat een gezeur op de FP. Ik geloof dat 60% van de discussie over een F*cking lader of een zogenaamd verkeerd kabeltje gaat. Maar goed, ik ga over van de 11 Pro Max naar de 12 Pro Max. Waarom? 5G, mwah nu in corona tijd zit ik 80% van de tijd thuis, dus niet echt nodig. Sneller draadloos laden? mwah omdat je veel thuis zit heb ik 's avonds nog minimaal 70%. Mijn lamp op het nachtkastje heeft een ingebouwde lader en heeft er 's nachts geen moeite mee. Betere Camera? mwah.. daar heb ik o.a. mijn XT-4 voor, maar de beste camera is degene die je bij je hebt. Sneller? mhaw. of die website nu in 0.1 sec of 0.08 sec laadt.....128 GB mwah.. heb nog steeds 20 GB over van de 64. Sterker scherm? mwah.. corona tijd hè, wordt minder mee gesjouwd. Dus? Gewoon omdat het kan. :)
Goede punten! Ik ben ook over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
bartpostma schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Verder nog hogere max. helderheid (800 nits ipv 625), behuizing van staal i.p.v. aluminium (maar daardoor ook wat zwaarder) en RAW foto's (later beschikbaar).
Hoeveel beter is dit in de praktijk (buiten in de zon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443119

YoungStarDC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:36:
Ligt het aan mij of was dit een zeer tegenvallende presentatie?
Dat is gewoon zo, maar probeer fans wijs te maken en je zal gedownmod worden (al geprobeerd).
Maar goed ik heb een nieuwe toestel nodig, moet maar wachten tot vrijdag voor abo + toestel prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 443119 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Dat is gewoon zo, maar probeer fans wijs te maken en je zal gedownmod worden (al geprobeerd).
Maar goed ik heb een nieuwe toestel nodig, moet maar wachten tot vrijdag voor abo + toestel prijzen.
Tegenwoordig zijn toestellen en abonnementen toch niet meer gekoppeld? Dan kan je nu al berekenen hoeveel je maandelijks wil aflossen bovenop een simonly abo.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 14-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Anoniem: 443119 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Ik vond het niet zo tegenvallend hoor. Is net wat je verwachtingen waren dat bepaald het denk ik. Je kan ook nog een eerdere generatie aanschaffen mocht het de iPhone 12 niet brengen wat je had verwacht. Genoeg keuze.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik zie hier heel veel mensen die voor de 12 Pro gaan. Hoe is die 200 euro extra ten opzichte van de iPhone 12 te verantwoorden? Het enige verschil wat ik zie is de extra camera en LiDAR sensor. Dingen die voor iemand die wellicht heel veel foto's of videos maakt te verantwoorden is, maar voor zo'n 90% van te mensen toch niet?

Dat is persoonlijk. Zoals al door anderen aangegeven vond ik het stukje in de keynote over de Pro dit keer meer als een anticlimax voelen. Dat wordt wellicht versterkt door de behoefte aan een compacte telefoon maar als de "normale" 12 de kleinste van het stel zou zijn uiteindelijk, zou ik dit keer alsnog voor die variant gegaan zijn denk ik. De Pro kan me niet bekoren dit keer, kijkende naar alle specs. Vorig jaar had ik voor mezelf wel een goede businesscase voor de 11Pro;

- kleinste van het stel
- OLED
- camera

Daar is nu nog van over;

- camera (maar ga ik dat merken?)

En als laatste dus nog afwachten wat de accu van de Mini gaat doen... Hopelijk snel meer duidelijkheid omtrent dat stuk want daar werd geen aandacht aan geschonken in de keynote. Voor geen enkele uitvoering dus betekent dit, dat het gewoon goed is, of moeten we ons zorgen maken :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Tegenwoordig zijn toestellen en abonnementen toch niet meer gekoppeld?
Ik bedoel hoeveel ik bij Tele2 bij moet gaan betalen voor het toestel (kan wel 11 Pro pakken, maar hoe hoger het uit zal vallen weet ik pas vrijdag).
Abonnements prijs blijft hetzelfde, losse toestel is 1279, maar i.c.m. abo. weet ik niet (24 x 35 = 840 - 1279 = 439?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 443119 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Ik bedoel hoeveel ik bij Tele2 bij moet gaan betalen voor het toestel (kan wel 11 Pro pakken, maar hoe hoger het uit zal vallen weet ik pas vrijdag).
Abonnements prijs blijft hetzelfde, losse toestel is 1279, maar i.c.m. abo. weet ik niet (24 x 35 = 840 - 1279 = 439?).
Ow ok. Bij Vodafone kun je gewoon zelf bepalen hoeveel je ineens betaald en hoeveel maandelijks als aflossing financiering. Maar hou er rekening mee: als je in die 2 jaar een huis wilt kopen heb je een probleem. Ik zou het niet meer doen op aflossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hk12nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Ik vond het niet zo tegenvallend hoor. Is net wat je verwachtingen waren dat bepaald het denk ik. Je kan ook nog een eerdere generatie aanschaffen mocht het de iPhone 12 niet brengen wat je had verwacht. Genoeg keuze.
Helaas niet, ik gebruik een Nexus 4 van LG uit 2012 op het ogenblik, XR maandag opgestuurd naar reBuy.
Moest van dat toestel af, het is gewoon te breed voor me (75.6).

Ik zit ook te denken om een 2016 SE aan te schaffen, puur omdat ik dat ding zo mooi vindt (zelfde verhaal met XR / SE2). Alleen met SE2 is het geluid niet gebalanceerd IMHO, luider aan ene kant (bij het contact, gehoor is zachter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Zijn de bezels van de iPhone 12 Pro nou smaller dan van de gewone 12? Of is dit gelijk en alleen een verschil t.o.v. de 11 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
By the way...even de vraag prijzen gezien op V&A van de vele 11 Pro en Pro Max-en die nu te koop aangeboden worden.

Geloof dat veel van die verkopers iets te (licht uitgedrukt) optimistisch zijn wat betreft de restwaarde van hun telefoon...

Terug on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Weten we trouwens als iets over de file size van Apple ProRAW en 4K/60fps/HDR beeld? Ik wil eigenlijk voor de 128 GB gaan, omdat ik mijn 256 GB niet vol krijg en Apple blijkbaar niet mijn telefoon vol laadt met mijn foto library en ebooks terwijl er nog ruimte is.
Maar ja... ik ga mijn vakanties wel in HDR filmen, dus dan moet ik niet te kort komen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sluw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:34:
Zijn de bezels van de iPhone 12 Pro nou smaller dan van de gewone 12? Of is dit gelijk en alleen een verschil t.o.v. de 11 Pro.
Er wordt beweerd van wel, maar ook hier geen aandacht voor gezien tijdens de keynote of ik heb niet goed opgelet...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 20:18
Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Ow ok. Bij Vodafone kun je gewoon zelf bepalen hoeveel je ineens betaald en hoeveel maandelijks als aflossing financiering. Maar hou er rekening mee: als je in die 2 jaar een huis wilt kopen heb je een probleem. Ik zou het niet meer doen op aflossing.
Bij Vodafone kun je die aflossing financiering ook in één keer aftikken mocht het kopen van een huis ineens om de hoek komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Agostino schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Bij Vodafone kun je die aflossing financiering ook in één keer aftikken mocht het kopen van een huis ineens om de hoek komen kijken.
Dan kun je het beter nu doen ;) Of financier je dan het ene gat met het andere :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Alleen van belang als je ook voor 100% van het te financieren bedrag een huis gaat kopen natuurlijk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Alleen van belang als je ook voor 100% van het te financieren bedrag een huis gaat kopen natuurlijk :)
Wat ik in de wandelgangen hoor is dat een aflossing van 30 euro per maand ruim 50.000 kan schelen op een hypotheek. En voor starters is dat een bedrag wat het verschil maakt tussen wel of niet kunnen kopen.

En uiteraard kan je tussentijds het hele bedrag aflossen... maar daar gaan weken administratietijd overheen terwijl een huis kopen echt dagwerk is tegenwoordig, anders is ie alweer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Kan je lacherig over doen, maar:

"Een telefonieabonnement kan dus flinke gevolgen hebben voor hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Bij een gemiddeld inkomen van € 35.000,- per jaar kun je met een telefoonkrediet van € 25,- per maand rond € 7000,- minder hypotheek lenen."

https://www.fx.nl/blog/mi...one-abonnement-berekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

"Een telefonieabonnement kan dus flinke gevolgen hebben voor hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Bij een gemiddeld inkomen van € 35.000,- per jaar kun je met een telefoonkrediet van € 25,- per maand rond € 7000,- minder hypotheek lenen."

7000 is te overzien. Maar van een maatje die hypotheekadviseur is hoor ik dat het op kan lopen tot 50k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:16
je mag niet meer dan 10 per maand voor de telefoon aflossen, anders krijg je een BKR registratie. En dit kan nadelig uitpakken voor als je nog een hypotheek wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hardware van de camera en de overall look and feel van het toestel zijn de zaken waar je dat voor moet doen.

De Camera's van de Pro zijn wel helemaal vernieuwd ook.
Alle drie de camera's achterop vernieuwd.
DeepFusion op alle 4 de camera's
LiDar.

Of iemand dat belangrijk vind is puur persoonlijk natuurlijk maar voor mij zeker wel, dus ik ga weer voor de pro (max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Nou heeft niets met "lacherig" doen te maken (dat was ook niet mijn insteek).
Alleen wat er nu gebeurt is vaak "Uitzoeken wat ik kan financieren" > Met dat budget shoppen > Problemen met zaken als BKR .

Alleen als je 500k kunt financieren en iets leuks ziet voor 400k dan is het toestel helemaal geen probleem.

Buiten het feit dat je het natuurlijk ook in 1x af kunt tikken als je toch ineens wilt verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-05 12:10
__Deathscythe__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:46:
je mag niet meer dan 10 per maand voor de telefoon aflossen, anders krijg je een BKR registratie. En dit kan nadelig uitpakken voor als je nog een hypotheek wilt
Bij mijn vorige abonnement registeerd, daarom ik overweeg nu ook om met mijn iPhone XS verder te gaan, of iPhone 12 los te kopen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Nou heeft niets met "lacherig" doen te maken (dat was ook niet mijn insteek).
Alleen wat er nu gebeurt is vaak "Uitzoeken wat ik kan financieren" > Met dat budget shoppen > Problemen met zaken als BKR .

Alleen als je 500k kunt financieren en iets leuks ziet voor 400k dan is het toestel helemaal geen probleem.

Buiten het feit dat je het natuurlijk ook in 1x af kunt tikken als je toch ineens wilt verhuizen.
Als je zo’n financieringsruimte hebt dan is het uiteraard geen probleem. Maar dan heb je een jaarsalaris van meer als een ton en ga je geen telefoon financieren....

Juist het snel aflossen zie ik als kansloos. Wij zitten vol in het zoeken naar een nieuw huis en het is bijna niet te doen zo snel alles weg is. (Mijn eigen huis heeft welgeteld 3 uur op Funda gestaan). Als je dan een week moet wachten tot BKR het verwerkt heeft is het huis al lang weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kunnen we gewoon ontopic gaan en voor genoeg geld zorgen ipv iets uitgeven wat je niet hebt en daarover adviseren en/of advies vragen?

Graag alleen een TR maken en niet reageren in het topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2020 13:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Als je zo’n financieringsruimte hebt dan is het uiteraard geen probleem. Maar dan heb je een jaarsalaris van meer als een ton en ga je geen telefoon financieren....

Juist het snel aflossen zie ik als kansloos. Wij zitten vol in het zoeken naar een nieuw huis en het is bijna niet te doen zo snel alles weg is. (Mijn eigen huis heeft welgeteld 3 uur op Funda gestaan). Als je dan een week moet wachten tot BKR het verwerkt heeft is het huis al lang weg.
Ja valt of staat allemaal met dat financieringsbedrag.
Ik ben eind 2018 verhuisd, we zitten hier prima en gaan voorlopig niet weg dus dan is de situatie anders.

Ik heb daarom in 2019 een iPhone 11 Pro Max genomen met een abonnement voor 1 jaar en toestel betaling. Puur en alleen omdat het geen nadeel heeft voor mijn situatie en ik nog eens 150,- korting op het toestel kreeg van Vodafone ook (op release), 50,- per maand (inclusief abonnement) mis ik niet, 1500,- van de spaarrekening misschien wel.

Dit jaar doe ik hetzelfde, verkoop de 11 pro max voor 750,-, neem een 1 jarig abbo en betaal 750,- bij.
Voelt als een Graties iPhone en ik spaar ondertussen lekker verder voor belangrijkere zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Ja valt of staat allemaal met dat financieringsbedrag.
Ik ben eind 2018 verhuisd, we zitten hier prima en gaan voorlopig niet weg dus dan is de situatie anders.

Ik heb daarom in 2019 een iPhone 11 Pro Max genomen met een abonnement voor 1 jaar en toestel betaling. Puur en alleen omdat het geen nadeel heeft voor mijn situatie en ik nog een 150,- korting op het toestel kreeg van Vodafone ook (op release), 50,- per maand (inclusief abonnement) mis ik niet, 1500,- van de spaarrekening misschien wel.

Dit jaar doe ik hetzelfde, verkoop de 11 pro max voor 750,-, neem een 1 jarig abbo en betaal 750,- bij.
Voelt als een Graties iPhone en ik spaar ondertussen lekker verder voor belangrijkere zaken ;)
Ja als je zeker weet dat je toch niet wilt verhuizen dan is het sowieso geen probleem. En inderdaad zou ik zelf dan ook voor een jaar gaan, dat is goed te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit toevallig nu even de MKBH samenvatting over gisteren te kijken.

Daar haalt hij Apple ProRAW even kort aan.

Nu valt mij eigenlijk nu pas op dat dit ook alleen naar de Pro komt, camera verschillen zijn dus wel wat groter dan alleen de weggevallen zoom lens.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 14-10-2020 13:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 18:27
Geld lenen/aflossen voor een telefoon, sowieso nooit aan beginnen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:10:
Ik zit toevallig nu even de MKBH samenvatting over gisteren te kijken.

[YouTube: Apple iPhone 12 Lineup Reactions!]

Daar haalt hij Apple ProRAW even kort aan.

Nu valt mij eigenlijk nu pas op dat dit ook alleen naar de Pro komt, camera verschillen zijn dus wel wat groter dan alleen de weggevallen zoom lens.
Voor wie het nodig heeft wel ja. Wat doet het precies? Een *.RAW ipv *.JPG opslaan :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 18:27
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Voor wie het nodig heeft wel ja. Wat doet het precies? Een *.RAW ipv *.JPG opslaan :?
*raw foto's hebben geen compressie en zijn achteraf veel beter te bewerken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 14-10-2020 13:18 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Ja maar dat eerste geld voor het hele toestel natuurlijk :)
Dat tweede, Raw is wel wat meer dan een ander bestandsformaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooijackers
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb nu 4 jaar de iPhone 7 met een opslag van 32gb. Na ongeveer 2 jaar kreeg ik de meldingen dat de opslag vol zit.
Nu twijfel ik tussen de 64gb en de 128gb. Voor nu lijkt de 64gb genoeg maar ik ben van plan weer 4 jaar met hetzelfde toestel te doen. Is 64gb genoeg om 4 jaar vooruit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10-2024
Volgens Apple kan ik tegen inruil nog €520 krijgen voor mijn iPhone 11 pro. Had ze gieriger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 14:48
Ik heb een XR 128 GB.. Heb wel icloud van 2TB. Zou het goed gaan als ik overstap naar een nieuwe iPhone maar dan met 64GB :9

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

Rooijackers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:19:
Ik heb nu 4 jaar de iPhone 7 met een opslag van 32gb. Na ongeveer 2 jaar kreeg ik de meldingen dat de opslag vol zit.
Nu twijfel ik tussen de 64gb en de 128gb. Voor nu lijkt de 64gb genoeg maar ik ben van plan weer 4 jaar met hetzelfde toestel te doen. Is 64gb genoeg om 4 jaar vooruit te kunnen?
Huh? Je kan toch ook je bestanden opruimen?
Of koop je ook een nieuwe auto als het asbakje vol zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:24
Financieren en huizen kopen gaat wel erg offtopic hier. Als daar behoefte aan is, dan mag daar een nieuw topic voor worden geopend.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:24
Weet niet waarmee je geheugen vol zit? Foto's?
Je zou ook een iCloud abo kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooijackers
  • Laatst online: 30-05-2024
WWJD schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Huh? Je kan toch ook je bestanden opruimen?
Of koop je ook een nieuwe auto als het asbakje vol zit? :P
Ik ben gewoon slecht in opruimen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
Ik zou voor 128GB gaan in dat geval. Door de jaren heen nemen apps ook meer ruimte in en ook bijvoorbeeld je foto's en/of video's zullen meer ruimte innemen.

De meerprijs van 128GB is 50 euro, wat netjes is naar mijn mening dus dit zou ik zeker doen als je van plan bent het toestel 4 jaar te gaan gebruiken. Als je zoals hierboven gezegd wordt een iCloud abonnement afsluit met 50GB opslag kost dat je 0,99 per maand. Dat is over 4 jaar tijd dus ook 50 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Selmer op 14-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:18
Hé, thanks, dat is goeie tip. Mooi dat je daar ook de grootte kan kalibreren naar real world formaat. Ik weet nu zeker dat de 12 mini me toch echt te klein is (vooral te smal, ik zie mezelf worstelen op het toetsenbordje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

cranebird schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Hé, thanks, dat is goeie tip. Mooi dat je daar ook de grootte kan kalibreren naar real world formaat. Ik weet nu zeker dat de 12 mini me toch echt te klein is (vooral te smal, ik zie mezelf worstelen op het toetsenbordje).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAOPGMQabwWcUjH1ytPXGnJqDLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DdWQAWRAUhcp3cgp2plI4IFk.jpg?f=user_large

Mijn 11Pro met een screen van de Mini erin. Geeft wellicht nog wat meer beeld en geluid.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:33

RBH

X-GeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:02:
Inmiddels staan de nieuwe hoesjes op de site van Nudient. Een paar jaar geleden ben ik overgestapt van Apple hoesjes naar Nudient-hoesjes en kan deze iedereen aanraden. Qua prijs ook veel gunstiger (29 euro) dan de officiele Apple-hoesjes (55 euro).

https://nudient.nl/
Zien er wel top uit. Ben wel benieuwd: ze zeggen dat er magneetjes in die hoesjes zitten, klopt het dan dat ik met zo'n hoesje gewoon hem in mijn auto kan ophangen? (In mijn auto heb ik een magneet zitten voor mijn huidige hoesje) Of zijn deze hoesjes niet sterk genoeg daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:51

Vuvuzela

My spire is forming

Zit er nou wel of geen verschil tussen de Pro en Pro Max?
Denk dat ik wel voor een pro wil gaan, maar als deze alsnog iets mist tegenover de Max vind ik het wel een afknapper. Een max is me te groot..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vuvuzela schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
Zit er nou wel of geen verschil tussen de Pro en Pro Max?
Denk dat ik wel voor een pro wil gaan, maar als deze alsnog iets mist tegenover de Max vind ik het wel een afknapper. Een max is me te groot..
Wel maar voornamelijk in de camera.

De andere verschillen (batterij en resolutie scherm) komen door het formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

cranebird schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Leuk, ik zou juist de mini willen omdat die maar een klein beetje groter is als de SE (de originele) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Mijn 11Pro met een screen van de Mini erin. Geeft wellicht nog wat meer beeld en geluid.
Thx, en hier zie je goed hoe smal de mini inderdaad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:34

Jebus4life

BE User

Mijn vriendin zit nog met een oude 6S en is hoogdringend aan een upgrade toe.

Veel groter formaat hoeft voor haar niet, dus het zal een 12 mini of een normale 12 worden (ze wil graag een goede camera, maar 200 euro meer (12 128GB vs 12 Pro 128GB) is wat te gortig.).

Zijn er nog bekende verschillen (behalve dus screen size & batterij) tussen de 12 mini en de normale 12?
Op het eerste zicht niet, maar ik ben niet zo thuis in het Apple ecosysteem, dus ik vraag het aan de kenners hier ;)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
WWJD schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Leuk, ik zou juist de mini willen omdat die maar een klein beetje groter is als de SE (de originele) :)
Ja, mijn vrouw heeft deze, en is mij inderdaad te priegelig, haha.

Maar een uitkomst voor fans van dit formaat. Ik vind het zeker een slimme zet van Apple. Zat mensen die zaten te wachten op een fatsoenlijke smartphone met deze grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

cranebird schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Thx, en hier zie je goed hoe smal de mini inderdaad is
Kijkende naar de schermranden van de huidige 11Pro (zie je niet zo goed op mijn foto) 5mm minder breed (het scherm zelf dus) :)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 14-10-2020 13:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:51

Vuvuzela

My spire is forming

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Wel maar voornamelijk in de camera.

De andere verschillen (batterij en resolutie scherm) komen door het formaat.
De sensor grootte gaat het dan over? Zo'n beetje het belangrijkste van een digitale camera...

De Max is dan een flink betere deal omdat je voor 100 euro een stuk meer telefoon krijgt. Alleen net wat te groot :X misschien moet ik maar een nektasje gaan dragen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuvuzela schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

De sensor grootte gaat het dan over? Zo'n beetje het belangrijkste van een digitale camera...

De Max is dan een flink betere deal omdat je voor 100 euro een stuk meer telefoon krijgt. Alleen net wat te groot :X misschien moet ik maar een nektasje gaan dragen..
Ja die sensor idd en het nieuwe OIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:13
Stijnb_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:
Benieuwd hoeveel ijzer vijzel er blijft kleven aan de achterkant van de iPhone 12.
Ik ook. Want dat is bij mijn Airpods doosje al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Laatst online: 08:28
Weten we eigenlijk de exacte hoogte en breedte van het scherm van de iPhone 12 mini? Ik vraag me af of het scherm smaller is dan mijn huidige iPhone 7? Hoogte is wel duidelijk maar met de bezels kan ik de breedtes van de schermen moeilijk vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-05 15:30
Jenthex schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:
Weten we eigenlijk de exacte hoogte en breedte van het scherm van de iPhone 12 mini? Ik vraag me af of het scherm smaller is dan mijn huidige iPhone 7? Hoogte is wel duidelijk maar met de bezels kan ik de breedtes van de schermen moeilijk vergelijken.
https://www.phonearena.co...12-mini/phones/9815,11333

There you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Jenthex schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:
Totale breedte 12 mini is 3mm smaller. Scherm zal misschien marginaal kleiner zijn, tenzij de bezels veel kleiner zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ben al aan het voorbereiden op protectie voor de 12 Pro, maar Apple levert dit jaar niet de lederen cases?
Die Siliconen zijn stofvangers en slijten helaas lelijk op de hoeken...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 16-05 20:39
pdavie2311 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:16:
Ben al aan het voorbereiden op protectie voor de 12 Pro, maar Apple levert dit jaar niet de lederen cases?
Ga zoals ieder jaar voor een transparante back-case via Ali.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Stijnb_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:
Benieuwd hoeveel ijzer vijzel er blijft kleven aan de achterkant van de iPhone 12.
ijzer vijzel, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Ga zoals ieder jaar voor een transparante back-case via Ali.
Ik ga ook voor een transparante back-case van nudient, ziet er mooi uit.

Heb altijd een silconen cover, maar het design vind ik nu gewoon te mooi om te verpesten door een ondoorzichtig hoesje

[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 14-10-2020 14:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ja deze wil ik ook! Hoop ook echt dat er lederen cases komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Of die van Nudient lijken mij ook super. Op gewezen door @X-GeaR en zijn post:

https://gathering.tweaker...message/64196898#64196898

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51

De Nelis

en anders maar niet...

Wauw zat de mini te overwegen, maar nu ik hem zie naast mijn pixel 3 via die site. Scheelt nogal wat.

Even wachten totdat ik hem kan proberen dus.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heel benieuwd nu naar de bezels want een 11Pro vs Mini lijkt ook in voordeel van de Mini te zijn :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-05 13:30
Wanneer worden de eerste reviews verwacht van de 12 en 12 pro, die vanaf vrijdag te bestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Heel benieuwd nu naar de bezels want een 11Pro vs Mini lijkt ook in voordeel van de Mini te zijn :?
Ligt aan de schaal denk ik. Als je de mini zou uitvergroten, heb je dezelfde bezels, misschien nog zelfs breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:15
Apple gaat wel lederen cases uitbrengen, al staan ze nu nog niet in de Apple Store online. Ze komen pas in november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Catvlek2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Apple gaat wel lederen cases uitbrengen, al staan ze nu nog niet in de Apple Store online. Ze komen pas in november...
Heb je een bron? Ik zit ook al te zoeken. Ben nog steeds heel blij met mijn bosgroene lederen hoes voor de XS Max maar ga upgraden naar de 12 (of pro max) en wil graag weer een leren hoes. Wat ik nog mis in het Apple hoezen gamma is zo'n klaphoes waarin je ook je pasjes kan meenemen en waarbij het toestel los te klikken is zodat je hem bv makkelijk in een houder kan stoppen in de auto. Die van Dbramente1928 bevalt goed bij mijn vrouw. Die komt ook voor de 12 series uit zie ik! https://www.dbramante1928.com/nl/products/-ly54gt001179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MusicMaikel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Ligt aan de schaal denk ik. Als je de mini zou uitvergroten, heb je dezelfde bezels, misschien nog zelfs breder.
Schaal? Deze site is toch alles op "schaal"? Verder wellicht niet juist, is ook nog niet veel over te vinden en zoals gezegd in de Keynote ook geen aandacht aan besteed.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 14-10-2020 14:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Schaal? Deze site is toch alles op "schaal"? Verder wellicht niet juist, is ook nog niet veel over te vinden en zoals gezegd in de Keynote ook geen aandacht aan besteed.
Je hebt de verkeerde quote gepakt! :P

Ik bedoel meer de schaling van het apparaat zelf.
Als je de 6.1 inch naar beneden schaalt in zijn geheel, kom je denk ik op dezelfde bezeldikte uit als degene die de mini heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Sluw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:34:
Heb nog even via die vergelijkingssite gekeken en het lijkt er toch op dat die bezels niet echt kleiner zijn. Misschien hebben ze expres een hele donkere achtergrond gebruikt zodat het niet opvalt haha.

Edit: Misschien toch wel een verschilletje als ze zo pronken maar wel minimaal dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbJLjzEAYAP4OmdA7vnZlytfhgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBcxnHWK0qCS5UxUtXHkMI8c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Sluw op 14-10-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matey schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:32:
Wanneer worden de eerste reviews verwacht van de 12 en 12 pro, die vanaf vrijdag te bestellen zijn?
Afgelopen jaren kwamen de reviews meestal maandag / dinsdag voor de release (Dus na de pre-order)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
De toestellen zien er keurig uit, maar vind het wel jammer dat ze weer de prijs dik omhoog gooien.

iPhone 11; 6.1 inch scherm; 809 euro.

iPhone 12 met vergelijkbare schermomvang 909 euro. Krijg je er ook geen oordopjes of lader meer bij.

Wil je rond hetzelfde prijspunt uitkomen als de iPhone 11 dan kom je uit bij de 12 Mini, maar dan lever je weer flink wat schermomvang in.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Afgelopen jaren kwamen de reviews meestal maandag / dinsdag voor de release (Dus na de pre-order)
Dat duurt nog lang :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

XyritZz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:49:
De toestellen zien er keurig uit, maar vind het wel jammer dat ze weer de prijs dik omhoog gooien.

iPhone 11; 6.1 inch scherm; 809 euro.

iPhone 12 met vergelijkbare schermomvang 909 euro. Krijg je er ook geen oordopjes of lader meer bij.

Wil je rond hetzelfde prijspunt uitkomen als de iPhone 11 dan kom je uit bij de 12 Mini, maar dan lever je weer flink wat schermomvang in.
Je vergelijkt deels appels met peren. Alles is nu OLED.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
iPhone 12 pro max it will be dit jaar. Kan niet wachten maar duurt nog zo laaaaaaaaang.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hecht je zoveel waarde aan een review dan?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is jammer, ik twijfel tussen blauw en goud dus daar wat "echte beelden" van zien zou wel wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Nee maar wil zien hoe groot die Mini nu daadwerkelijk is en het accuverbruik is relevant voor mij omdat ik aim op deze uitvoering :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ja dat is jammer, ik twijfel tussen blauw en goud dus daar wat "echte beelden" van zien zou wel wenselijk zijn.
Oh ja en de kleur! Ik wil ook blauw denk ik :D Nu mijn 8e iPhone in het wit dus val straks misschien toch van mijn geloof :+

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 14-10-2020 15:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Selmer
Sluw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Ja deze wil ik ook! Hoop ook echt dat er lederen cases komen.
Die komen er; maar pas op 6 november.

Geeft mij mooi de kans om te zien of ik de 12 Pro zonder case aan durf of dat ik het mooie blauw toch weg stop in een lederen case.

MagSafe Charger, Leather Wallet with MagSafe, and iPhone 12 Pro Silicone Case and Clear Case will be available beginning Friday, October 16. iPhone 12 Pro Leather Case will be available beginning Friday, November 6. MagSafe Duo Charger and Leather Sleeve will be available at a later date.
https://www.apple.com/new...phone-12-pro-max-with-5g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Sluw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Heb nog even via die vergelijkingssite gekeken en het lijkt er toch op dat die bezels niet echt kleiner zijn. Misschien hebben ze expres een hele donkere achtergrond gebruikt zodat het niet opvalt haha.

Edit: Misschien toch wel een verschilletje als ze zo pronken maar wel minimaal dan.

[Afbeelding]
De vorige iPhones hadden ook een ronde kant. Deze is vlak. Dat speelt ook mee.
Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Ik wel enigszins. Apple kan het mooi vertellen. Maar hoe is het in de praktijk.

Ik weet nog toen de iPhone in stereo video kon opnemen dat ik filmic heb gekocht. Dan kom je er achter dat third party apps geen stereo kunnen opnemen. Een goeie review zou je voor dit soort dingen kunnen waarschuwen, om eens iets te noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 14-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Oh ja en de kleur! Ik wil ook blauw denk ik :D Nu mijn 8e iPhone in het wit dus val straks misschien toch van mijn geloof :+
Hier ook wel redelijk fanatiek met de zilveren/witte.
9 heb ik er gehad, andere wel zwart/space grey

Daarom wil ik dus wel eens een kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Klopt, maar moet daarom de prijs maar meteen 12,5% omhoog? Ik vind OLED schermen in dit prijssegment gewoon een kwestie van met de tijd en concurrentie meegaan.

Ik heb bij Apple de laatste jaren steeds vaker het gevoel dat ze dit soort upgrades als reden gebruiken om de winstmarge weer flink omhoog te krikken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Sluw schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

[Afbeelding]
Aangezien de 12 de opvolger is van de 11 (en de XR) die beide een LCD scherm hadden met zichtbaar dikkere schermranden dan de X/XS/11 Pro bedoelen ze misschien dunnere randen t.o.v. die modellen.

Met mijn iPhone XS er naast lijken de schermranden hetzelfde. Het scherm wordt natuurlijk wel groter 5.8" -> 6.1" dus de screen-to-body ratio wordt ook hoger, maar dat zou misleidend zijn want dan worden de randen niet minder dik. Wellicht het minimale verschil van de afgeronde randen van de X/XS/11 vs. de flat-edge van de 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

XyritZz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Klopt, maar moet daarom de prijs maar meteen 12,5% omhoog? Ik vind OLED schermen in dit prijssegment gewoon een kwestie van met de tijd en concurrentie meegaan.

Ik heb bij Apple de laatste jaren steeds vaker het gevoel dat ze dit soort upgrades als reden gebruiken om de winstmarge weer flink omhoog te krikken.
Tja daar de ze nog een schepje bovenop door "voor het milieu te kiezen" want je krijgt ook geen lader en dopjes meer :+ Nog meer winst!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
bartpostma schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Aangezien de 12 de opvolger is van de 11 (en de XR) die beide een LCD scherm hadden met zichtbaar dikkere schermranden dan de X/XS/11 Pro bedoelen ze misschien dunnere randen t.o.v. die modellen.

Met mijn iPhone XS er naast lijken de schermranden hetzelfde. Het scherm wordt natuurlijk wel groter 5.8" -> 6.1" dus de screen-to-body ratio wordt ook hoger, maar dat zou misleidend zijn want dan worden de randen niet minder dik. Wellicht het minimale verschil van de afgeronde randen van de X/XS/11 vs. de flat-edge van de 12?
Ja maar die afbeelding die ik post is de 12 pro op de pagina van de 12 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:18
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Mja ieder jaar is er wel een selling point om eea goed te praten. Zelfs budget Android toestellen hebben tegenwoordig OLED schermen dus het is niet iets unieks.

Ik betrap mezelf er ook op dat ik tegen het prijskaartje aanhik. Ik wil mijn iPhone 7 128GB vervangen en heb daarbij ook de behoefte aan de groter scherm, mijn gebruik is gewijzigd en consumeer nu veel meer media ipv bellen/ social media. Die €100 die erbij komt zorgt er wel voor dat ik straks even €959 kan aftikken. Terwijl het vergelijkbare model de 11 vorig jaar €859 was. Het is dat ik lang met een Apple device kan doen en waarschijnlijk toch overstag ga maar ik vind het a-relaxed dat we langzaam aan richting de €1000 opschuiven voor een “gewone” iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Miki schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Mja ieder jaar is er wel een selling point om eea goed te praten. Zelfs budget Android toestellen hebben tegenwoordig OLED schermen dus het is niet iets unieks.

Ik betrap mezelf er ook op dat ik tegen het prijskaartje aanhik. Ik wil mijn iPhone 7 128GB vervangen en heb daarbij ook de behoefte aan de groter scherm, mijn gebruik is gewijzigd en consumeer nu veel meer media ipv bellen/ social media. Die €100 die erbij komt zorgt er wel voor dat ik straks even €959 kan aftikken. Terwijl het vergelijkbare model de 11 vorig jaar €859 was. Het is dat ik lang met een Apple device kan doen en waarschijnlijk toch overstag ga maar ik vind het a-relaxed dat we langzaam aan richting de €1000 opschuiven voor een “gewone” iPhone.
Dat is toch met alles? Ik word ook niet blij van de huidige BPM op auto's en dat wordt niet eens veroorzaakt door de producent zelf... Geloof me ik ben het helemaal eens met je stelling maar dat gaat toch niet veranderen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:18
JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Dat is toch met alles? Ik word ook niet blij van de huidige BPM op auto's en dat wordt niet eens veroorzaakt door de producent zelf... Geloof me ik ben het helemaal eens met je stelling maar dat gaat toch niet veranderen.
Met jou reactie ging ik er vanuit dat je eea wilde goed praten omdat er nu een oled schermpje in zit. Maar nu haal je de BPM erbij? Wat bedoel je precies te zeggen? In mijn ogen heeft Apple hier wel invloed op en heeft het bewust de prijs bump geïntroduceerd door de mini er tussen te zetten zodat de prijs positionering visueel “kloppend” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Laatst online: 10-05 22:05
Miki schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Hier hetzelfde. Na ruim 3 jaar intensief gebruik en een accu vernieuwing vorig jaar is mijn 7 128gb echt wel aan vervanging toe. De betaalbare SE valt af wegens z’n accu capaciteit dus nu maar kijken voor de 12. Maar de vraagt blijft dan of de 12 mini een beetje een goede accu heeft die 2 tot 3 jaar mee kan komen. Voor zo’n prijs zou je het wel verwachten maar de tijd zal het moeten leren.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:44

ericplan

5180 Wp PV

Iemand die hier een antwoord op weet? Bij mijn huidige iPhone SE 2016 kan ik met 3x de homeknop indrukken de schermhelderheid op maximaal zetten, nog helderder dan de normale settings met de slider. Hoe doe ik dat zonder homeknop bij de iPhone 12?

Edit: Of je leest de manual. De sidebutton neemt die rol over van de homebutton.

[ Voor 14% gewijzigd door ericplan op 14-10-2020 15:49 . Reden: Rtfm ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Miki schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Met jou reactie ging ik er vanuit dat je eea wilde goed praten omdat er nu een oled schermpje in zit. Maar nu haal je de BPM erbij? Wat bedoel je precies te zeggen? In mijn ogen heeft Apple hier wel invloed op en heeft het bewust de prijs bump geïntroduceerd door de mini er tussen te zetten zodat de prijs positionering visueel “kloppend” is.
Draai het eens om, voor hetzelfde geld hadden ze de Mini het duurste gemaakt want moeilijk om alles in kleinere behuizing te krijgen... Hoe je dat vertaald moet je zelf weten, maar dit is het. Niemand verplicht je om de nieuwste telefoon te kopen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Hier ook wel redelijk fanatiek met de zilveren/witte.
9 heb ik er gehad, andere wel zwart/space grey

Daarom wil ik dus wel eens een kleurtje.
Heb altijd zwarte of Space Grey iPhones gehad (vanaf 3G t/m 7). Omdat ik altijd persé een zwarte voorkant wilde. De iPhone X was toen ook de eerste iPhone waarbij dit niet meer uitmaakte en ik om die reden toen ook voor de zilveren/witte versie ging. iPhone 11 Pro heb ik nu in het groen omdat dat de nieuwe kleur van vorig jaar was. Dit jaar ga ik voor de Pacific Blue iPhone 12 Pro, omdat dit weer de nieuwe kleur is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Heb altijd zwarte of Space Grey iPhones gehad (vanaf 3G t/m 7). Omdat ik altijd persé een zwarte voorkant wilde. De iPhone X was toen ook de eerste iPhone waarbij dit niet meer uitmaakte en ik om die reden toen ook voor de zilveren/witte versie ging. iPhone 11 Pro heb ik nu in het groen omdat dat de nieuwe kleur van vorig jaar was. Dit jaar ga ik voor de Pacific Blue iPhone 12 Pro, omdat dit weer de nieuwe kleur is. ;)
Hoe waren de randen van al jouw Space Grey varianten tot de X? Dat kan voor mij nog een showstopper worden want mijn 5 was de laatste Space Grey alhier omdat de lak eraf ging.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Ja die zwarte voorkant was heel fijn ja, dat vond ik altijd het nadeel.
Afgelopen jaar was ik ook voor de groene gegaan alleen toen die toch in back-order schoot gewisseld naar de zilveren zodat ik hem op release had.

Goud is doorgaans niet zo heel populair dus ik verwacht dat deze wel beschikbaar zal zijn. Tenzij de blauwe enorm overtuigd in reviews, dan ga ik daar voor.

Pagina: 1 ... 3 ... 75 Laatste