Dag allen,
Op het gebied van netwerken ben ik een echte leek, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik gebruik nu internet met een oude Cisco 3925 van Ziggo. De draadloze verbinding valt vaak weg en het bereik is slecht. Ik heb via de klantenservice van Ziggo een Connectbox gevraagd en die wordt ergens deze week geleverd.
Om in 1 klap van alle Wifi narigheid verlost te zijn is het plan om er een set TP Link Deco M4 bij te bestellen. Zo'n set van 3 stuks is in de aanbieding voor Ziggo klanten zag ik.
Daarnaast heb ik een gamekamer met daarin een pc, xbox en playstation naast elkaar. Deze wil ik eigenlijk bedraad gaan aansluiten.
Nu ben ik zo ver dat ik hier een netwerk switch voor ga bestellen en wel deze: TP-Link TL-SG105E.
Doe ik het goed als ik alles als volgt aansluit:
- Connectbox bekabeld op de 1e M4.
- M4 bekabeld naar eerste verdieping waar hij aangesloten wordt op de 2e M4.
- 2e M4 bekabeld aangesloten op de netwerk switch.
- Vanuit de netwerk switch een kabel naar zowel de xbox, ps4 als de pc.
- 3e M4 op zolder plaatsen en draadloos laten verbinden met de 2e M4.
Iemand enig idee of dit de juiste manier is of een idee hoe het beter kan?
Alvast bedankt.
Op het gebied van netwerken ben ik een echte leek, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik gebruik nu internet met een oude Cisco 3925 van Ziggo. De draadloze verbinding valt vaak weg en het bereik is slecht. Ik heb via de klantenservice van Ziggo een Connectbox gevraagd en die wordt ergens deze week geleverd.
Om in 1 klap van alle Wifi narigheid verlost te zijn is het plan om er een set TP Link Deco M4 bij te bestellen. Zo'n set van 3 stuks is in de aanbieding voor Ziggo klanten zag ik.
Daarnaast heb ik een gamekamer met daarin een pc, xbox en playstation naast elkaar. Deze wil ik eigenlijk bedraad gaan aansluiten.
Nu ben ik zo ver dat ik hier een netwerk switch voor ga bestellen en wel deze: TP-Link TL-SG105E.
Doe ik het goed als ik alles als volgt aansluit:
- Connectbox bekabeld op de 1e M4.
- M4 bekabeld naar eerste verdieping waar hij aangesloten wordt op de 2e M4.
- 2e M4 bekabeld aangesloten op de netwerk switch.
- Vanuit de netwerk switch een kabel naar zowel de xbox, ps4 als de pc.
- 3e M4 op zolder plaatsen en draadloos laten verbinden met de 2e M4.
Iemand enig idee of dit de juiste manier is of een idee hoe het beter kan?
Alvast bedankt.