Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:38

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Goedemorgen

Ook hier een aansluitvraag mbt de M4.

Mijn Huidige setup:

Meterkast:
Connectbox bedraad aan de Deco 1 op ingang 1

Netwerkkabel doorgetrokken naar zolder deze zit aangesloten op ingang 2.

Zolder:
Netwerkkabel op de switch (D-Link Go)
1 x Nas
Deco 2 wil ik hier op aansluiten.

--------------------------------------------------
Tot een week geleden had ik nog geen switch op zolder staan en de Deco 2 daar draadloos staan. Dit werkte op dat moment naadloos.

Nadat ik de switch had geplaatst en Deco 2 en de Nas had aangesloten stopte mijn hele Deco M4 netwerk ermee. Een mooi rood brandend logo op beide apparaten.

Nu heb ik beide Deco's gereset.

Deco 1 heb ik opnieuw geïnstalleerd en na installatie de netwerkkabel naar zolder erin gedaan in combinatie met de switch en de nas.

Deco 2 moet nog opnieuw ingesteld worden. Moet ik eerst de Deco draadloos instellen via de app of kan ik hem al aan de switch hangen en dan instellen.

Nu lees ik ook dat de D-Link switches wel eens voor problemen kunnen zorgen in deze setup. Welke switch zou ik hier (mocht dit het probleem zijn) dan voor kunnen aanschaffen?

[ Voor 8% gewijzigd door jdwrist op 25-04-2021 09:23 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Beste antwoord (via jdwrist op 28-04-2021 17:48)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
Netgear gs105e

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
Netgear gs105e

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:21
jdwrist schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:45:
Goedemorgen

Mijn Huidige setup:

Meterkast:

Zolder:
1 x Nas

Tot een week geleden had ik nog geen switch op zolder staan en de Deco 2 daar draadloos staan. Dit werkte op dat moment naadloos.

Nadat ik de switch had geplaatst en Deco 2 en de Nas had aangesloten stopte mijn hele Deco M4 netwerk ermee. Een mooi rood brandend logo op beide apparaten.

Deco 1 heb ik opnieuw geïnstalleerd en na installatie de netwerkkabel naar zolder erin gedaan in combinatie met de switch en de nas.

Deco 2 moet nog opnieuw ingesteld worden. Moet ik eerst de Deco draadloos instellen via de app of kan ik hem al aan de switch hangen en dan instellen.

Nu lees ik ook dat de D-Link switches wel eens voor problemen kunnen zorgen in deze setup. Welke switch zou ik hier (mocht dit het probleem zijn) dan voor kunnen aanschaffen?
Gewoon direct aansluiten en dan instellen, dan weet de deco app dat het met een kabel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
jdwrist schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:45:
Goedemorgen

Mijn Huidige setup:

Meterkast:

Zolder:
1 x Nas

En als je Deco 2 aan Deco 1 aansluit en de switch op Deco 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jdwrist ik heb je vraag en antwoorden even afgesplitst. Problemen dienen per voorkeur in een los topic besproken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:38

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:37:
[mbr]@jdwrist ik heb je vraag en antwoorden even afgesplitst. Problemen dienen per voorkeur in een los topic besproken te worden.[/]
Er waren meerdere in het topic die vragen stelden vandaar dat ik mijn vraag daar ook geplaatst had.

Probleem is inmiddels opgelost! TP-Link switch ipv D-Link switch was de oplossing.

Hier mag een slotje op

[ Voor 62% gewijzigd door jdwrist op 28-04-2021 17:50 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Pagina: 1