[TP-Link Deco M5] icm bekabelde apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 17.542 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1981
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 14:45
Hallo allemaal,

ik wil graag gaan overstappen naar de TP-Link Deco M5 omdat mijn draadloos internet thuis niet goed werkt. Echter ik heb ook een aantal apparaten bekabeld aan het internet hangen waaronder de TV. Ik wil dit graag zo houden. Ik heb flink wat gelezen op dit forum maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

Hoe kan ik bekabelde apparaten combineren met TP-Link Deco M5?

Kan iemand mij verder helpen?

Dankjewel

Beste antwoord (via Frank1981 op 13-10-2020 09:33)

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:11
Ik ben deze zomer overgegaan op 3 pack TP-Link Deco M4 https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366 voor 99.95 euro.

Best manier om deze te instaleren is:
1. Ziggo modem in bridge zetten. (bellen met ziggo)
2. modem naar Deco 1 bekabeld (functioneerd als router) Huiskamer
3. Deco 1 naar switch bekabeld (TP-Link TL-SG105E in mijn geval)
4. Switch 1 naar tv, playstation, horizonbox enz.
5. Switch 1 naar meterkast switch 2 (Nas)
6. Switch 2 naar bovenverdieping bekabeld naar Deco 2 en bekabeld naar pc
6. Deco 3 heb ik los in de bijkeuken/garage hangen voor wifi in de tuin

Deco 1 in routermode heb je de meeste functies in AP mode veel minder opties.
Let op deco's bedraad werkt de wifi snelheid beter.
Alleen Deco 1 bedraad kan ook, maar zoals ik al zei werkt de volleddige wifi snelheid dan niet op Deco 2 en 3

mijn wifi in huis is volle snelheid, de losse is wat minder snel maar streamt prima netflix naar de overkapping in de tuin 8)

Ps. de boel instellen via de app is echt een eitje. petje af hiervoor naar TP-Link.

[ Voor 11% gewijzigd door m4ni4k-4live op 09-10-2020 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Gewoon een switch erbij hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1981
En dan vanuit het Ziggo modem naar een switch en dan naar TP-Link Deco M5? Of?

En, bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Frank1981 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

En dan vanuit het Ziggo modem naar een switch en dan naar TP-Link Deco M5? Of?

En, bedankt voor je snelle reactie!
Ja dat kan. Afhankelijk waar je wat neerzet.

Zie ook de site van TP-Link,

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1432/

Word het allemaal prima uitgelegd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 08-10-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1981
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Ja dat kan. Afhankelijk waar je wat neerzet.

Zie ook de site van TP-Link,

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1432/

Word het allemaal prima uitgelegd.
Wederom bedankt voor je reactie. Mij is het niet helemaal duidelijk en jou blijkbaar wel dus toch nog even een vraag. Als ik mijn huidige router ertussen wil houden voor bekabelde netwerkaansluitingen voor bijv. de TV: hoe moet ik mijn router dan configureren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 20:39
Niet. Je koppelt de Deco aan de router. Bij het instellen (van de Deco) zeg je dat het een access point is en klaar!

[ Voor 6% gewijzigd door L-VIS op 08-10-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54
Als je maar een Deco koopt kun je beter enkel een accesspoint kopen,
Die Deco's zijn bedoelt als mesh systemen met meerdere clients.

Als je dus Deco set hebt moet je die dus niet als access point configureren want dan doet alleen die met een kabel aangesloten deco het.

Houd er wel rekening mee dat een mesh systeem een eigen router heeft (de main deco) en dat je vanuit die mesh omgeving niet meer je devices kunt bereiken die rechtstreeks aan de Ziggo hangen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Precies, daarom in ap mode zetten
Kunnen al je kabels direct de modem/router van de provider in. Je deco nodes kunnen dan ook direct bekabeld naar dezelfde modem/router. Of je zet een node ertusseb, bv de kabel die nu vanaf de modem/router naar de tv gaat stuur je dan eerst de deco in, en vanuit de deco weer naar de tv.

Ps: deco m4 is slechts 100 euro bij ziggo en vergelijkbaar met deco m5

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2020 17:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1981
Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte :-)

Ik zou de Deco set als mesh willen inzetten om het draadloze bereik te vergroten en tegelijkertijd ook bekabelde apparaten in hetzelfde netwerk willen hebben. Heeft mijn eigen router (niet ziggo) daar een rol in en zo ja welke?

Ik ben er nog niet uit hoe en of ik dat voor elkaar krijg.

Kunnen jullie me nog een keer helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 11:16
Simpel:

Ziggo modem -> Router -> Deco M5 (main)

De Deco M5 (main) wordt als accesspoint ingesteld en de overige M5 kunnen ook als accesspoint gekoppeld worden, dit kan zowel draadloos als bedraad.

De router of de ziggo modem verzorgt dan de DHCP, afhankelijk van de instellingen.

Als je meerdere apparaten op de ziggo modem aansluit, dan kan het zijn dat het niet goed of niet verbindt met apparaten die aan je router gekoppeld zijn.

Advies is dus: één DHCP (router of modem) en sluit alles daar aan.
Bijv:
Modem = DHCP. Router kan dan als switch ingezet worden. Je kan dan ook gewoon de apparaten op de modem aansluiten.
Modem in bridge modus, dan is router de DHCP en moet alles op de router aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16
Ben(V) schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:54:
Als je maar een Deco koopt kun je beter enkel een accesspoint kopen,
Die Deco's zijn bedoelt als mesh systemen met meerdere clients.

Als je dus Deco set hebt moet je die dus niet als access point configureren want dan doet alleen die met een kabel aangesloten deco het.

Houd er wel rekening mee dat een mesh systeem een eigen router heeft (de main deco) en dat je vanuit die mesh omgeving niet meer je devices kunt bereiken die rechtstreeks aan de Ziggo hangen.
Ik heb hier zoiets vaker horen zeggen maar volgens mij klopt dit niet.

Zowel in router-mode als in AP-mode beschik je gewoon over de mesh-functionaliteit?

Op de website van TP-Link word ook niet vermeld dat mesh-functionaliteit vervalt in AP-mode, wel zeggen ze dat de ethernet-backhaul gewoon beschikbaar blijft in AP-mode, wat erop duidt dat mesh gewoon werkt:
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/

In geval van de TS kan hij zijn M5 gewoon als AP instellen, en aansluiten op zijn bestaande modem/router en de rest van de apparatuur ook bekabeld aangesloten laten zoals hij dat nu heeft. Evt alleen even wifi uitschakelen op zijn bestaande modem/router omdat, na instellen, wifi van de TP-Link afkomt.

[ Voor 18% gewijzigd door Devian op 09-10-2020 14:26 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Lijkt me onzinnig, dan zou er geen verschil tussen mesh mode en AP mode zijn.

Zoals je in je eigen link kunt lezen zijn in AP mode de clients verbonden via een kabel en is het geen mesh systeem meer.

Als een client zonder kabel toch zou werken dan is het een repeater geworden.

Maar waar het om gaat is dat als je bijna al je clients via een kabel aansluit je eigenlijk geen mesh systeem nodig hebt, maar gewoon AP's

Het hele punt van een wifi mesh is dat je draadloze clients door je huis verspreid en die samen een wifi mesh systeem vormen.
De achtergrond is dat je dan het signaal potentieel via verschillende paden zou kunnen versturen en het mesh systeem dan steeds het optimale pad kiest.
Heeft in de typische Nederlandse huizen totaal geen zin, want hebben we verdiepingen en geen groot oppervlak er is dan nooit meer dan een pad.

In Nederland werken alle wifi mesh systemen effectief dan ook gewoon als domme repeaters.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Ben(V) schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:08:
Lijkt me onzinnig, dan zou er geen verschil tussen mesh mode en AP mode zijn.

Zoals je in je eigen link kunt lezen zijn in AP mode de clients verbonden via een kabel en is het geen mesh systeem meer.

Als een client zonder kabel toch zou werken dan is het een repeater geworden.

Maar waar het om gaat is dat als je bijna al je clients via een kabel aansluit je eigenlijk geen mesh systeem nodig hebt, maar gewoon AP's

Het hele punt van een wifi mesh is dat je draadloze clients door je huis verspreid en die samen een wifi mesh systeem vormen.
De achtergrond is dat je dan het signaal potentieel via verschillende paden zou kunnen versturen en het mesh systeem dan steeds het optimale pad kiest.
Heeft in de typische Nederlandse huizen totaal geen zin, want hebben we verdiepingen en geen groot oppervlak er is dan nooit meer dan een pad.

In Nederland werken alle wifi mesh systemen effectief dan ook gewoon als domme repeaters.
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1842/

Zoals je hier kunt lezen zijn de Deco's gewoon draadloos met elkaar verbonden in AP-mode.

Mesh werkt dus ook gewoon in AP-mode. Er staat ook nergens dat dit niet het geval is, en if so: dan graag een bron hiervan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Lees je eigen bron eens

Je ziet toch duidelijk dat staan dat het dan geen mesh systeem meer is,
Bekabelde clients zijn dan AP's en draadloze zijn dan repeaters geworden.

Het heet niet voor niets AP mode en geen mesh mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Ben(V) schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:49:
Lees je eigen bron eens

Je ziet toch duidelijk dat staan dat het dan geen mesh systeem meer is,
Bekabelde clients zijn dan AP's en draadloze zijn dan repeaters geworden.

Het heet niet voor niets AP mode en geen mesh mode.
Quote dan eens waar ik dat duidelijk zie staan?

Router mode heet ook niet "mesh mode". Het configureren van een router als AP of als router zegt iets over de functionaliteit van het apparaat (wel geen eigen dhcp/dns/firewall etc etc). TP-Link heeft in hun eigen FAQ niks staan over dat mesh functionaliteit vervalt. Ze leggen wel uit dat al het dataverkeer geforward word naar je eigen router. Wat ook logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik geloof dat je echt niet begrijpt wat mesh is.
Ik kan je dus helaas niet verder helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:10
Hoe ik het versta is het voordeel van Mesh net dat de nodes onderling met elkaar communiceren, hetzij wired hetzij wireless.

Als je de deco setup als AP mode instelt (omdat je eigen modem of router DHCP verzorgt) communiceren deze nog steeds onderling (hetzij wired, hetzij wireless) om bijv. de clients te verbinden met de node die op dat moment het sterkste signaal geeft. Dus mijn inziens werkt de Mesh functionaliteit dan nog steeds.

In het geval van wireless communicatie van de nodes zeg je dan dat het puur repeaters zijn. Maar repeaters gaan niet onderling communiceren en aan band steering en al die andere mesh voordelen doen.

Staat ook bijv. letterlijk hier:
5. Ethernet Backhaul is also working in AP mode.

--> de backhaul, dus onderlinge communicatie werkt dus ook in AP mode.

[ Voor 11% gewijzigd door FlameDB op 09-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:11
Ik ben deze zomer overgegaan op 3 pack TP-Link Deco M4 https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366 voor 99.95 euro.

Best manier om deze te instaleren is:
1. Ziggo modem in bridge zetten. (bellen met ziggo)
2. modem naar Deco 1 bekabeld (functioneerd als router) Huiskamer
3. Deco 1 naar switch bekabeld (TP-Link TL-SG105E in mijn geval)
4. Switch 1 naar tv, playstation, horizonbox enz.
5. Switch 1 naar meterkast switch 2 (Nas)
6. Switch 2 naar bovenverdieping bekabeld naar Deco 2 en bekabeld naar pc
6. Deco 3 heb ik los in de bijkeuken/garage hangen voor wifi in de tuin

Deco 1 in routermode heb je de meeste functies in AP mode veel minder opties.
Let op deco's bedraad werkt de wifi snelheid beter.
Alleen Deco 1 bedraad kan ook, maar zoals ik al zei werkt de volleddige wifi snelheid dan niet op Deco 2 en 3

mijn wifi in huis is volle snelheid, de losse is wat minder snel maar streamt prima netflix naar de overkapping in de tuin 8)

Ps. de boel instellen via de app is echt een eitje. petje af hiervoor naar TP-Link.

[ Voor 11% gewijzigd door m4ni4k-4live op 09-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Frank1981 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:12:
Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte :-)

Ik zou de Deco set als mesh willen inzetten om het draadloze bereik te vergroten en tegelijkertijd ook bekabelde apparaten in hetzelfde netwerk willen hebben. Heeft mijn eigen router (niet ziggo) daar een rol in en zo ja welke?

Ik ben er nog niet uit hoe en of ik dat voor elkaar krijg.

Kunnen jullie me nog een keer helpen?
Wat snap je niet?
Je laat alles zoals het is qua bestaande router en bekabelde apparaten. Het enige wat je doet is je deco in ap mode zetten en de nodes verspreid door het huis bekabeld aansluiten. Gewoon precies zoals je bv een ps4 aansluit, sluit je een deco node aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1981
laurens0619 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Wat snap je niet?
Je laat alles zoals het is qua bestaande router en bekabelde apparaten. Het enige wat je doet is je deco in ap mode zetten en de nodes verspreid door het huis bekabeld aansluiten. Gewoon precies zoals je bv een ps4 aansluit, sluit je een deco node aan
Wat ik niet snap: ik wil eigenlijk de deco units niet bekabeld aansluiten want wil ze op plekken zetten waar geen netwerkkabel is.

Ps. dankjewel voor alle reacties! Ik ga aan de slag met alle tips en dan komt het goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Frank1981 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Wat ik niet snap: ik wil eigenlijk de deco units niet bekabeld aansluiten want wil ze op plekken zetten waar geen netwerkkabel is.

Ps. dankjewel voor alle reacties! Ik ga aan de slag met alle tips en dan komt het goed!
Dat kan maar dan moet je wel accepteren dat de snelheid/stabiliteit van de verbinding omlaag gaat.
Je kunt het altijd eerst proberen zonder kabels en kijken of dat bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
Ik heb zelf:

1 Deco M5 bekabeld in de woonkamer BG

1 Deco M5 draadloos in de keuken BG

1 Deco M5 draadloos op de slaapkamer 1e verdieping
1 Deco M5 draadloos op kantoor 1e verdieping

Het draait in AP mode. Mijn internet is een 500/500 glasvezel.
Ik haal in het hele(!) huis minimaal 100/100 als snelheid op wifi, met punten waar het boven de 250 uitkomt.
Is het de volle glasvezelsnelheid? Nee...is het ruim voldoende en veel beter dan ik ooit gehad heb, in de gehele woning, vergeleken met een enkele router, losse access points of losse repeaters? Ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 14:31
ik heb een M4 set van 3 binnen gekregen.
Deze zou ik graag als volgt aansluiten.

Meterkast met oude TP-link router met directe aansluitingen naar woonkamer switch, meterkast NAS en een meterkast switch (die verbindt naar verdiepingen bedraad)

In de woonkamer wil ik dan de eerste M4 unit neerzetten bedraad (dus eigenlijk op de switch in de woonkamer bedraad aansluiten)

Op de eerste verdieping wil ik dan de tweede M4 unit neerzetten bedraad (dus eigenlijk rechtstreeks op de meterkast switch bedraad aansluiten)

Op de zolder verdieping wil ik dan de derde M4 unit neerzetten bedraad (dus eigenlijk rechtstreeks op de meterkast switch bedraad aansluiten)

Gaat dit nu gaat werken als ik ze op AP zet en heb ik dan ethernet backhaul?
Als ik ze noemen als het netwerk van de TP link router heb ik dan ethernet backhaul over 4 devices (router en de 3 Deco M4 units)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 14:40
Ook ik ben van plan om de Deco M4 met de ziggo aanbieding te kopen.
Ik heb een schetsje gemaakt en ben benieuwd of het op deze manier gaat werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4capYUGxYuMduG8dJ7aADGlD4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6J5xDIW01pXQBJE2XTVEHACy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:27
Als het Ziggo modem in Bridge staat gaat het op die manier werken.

Ik heb zelf de M4 in AP modus draaien achter mijn Connectbox van Ziggo op vrijwel dezelfde manier als jouw tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ringgss schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:00:
Als het Ziggo modem in Bridge staat gaat het op die manier werken.

Ik heb zelf de M4 in AP modus draaien achter mijn Connectbox van Ziggo op vrijwel dezelfde manier als jouw tekening.
Je hebt ze alle 3 dus als AP en zo ja wat is hier het voordeel van?
Ja heb de modem van ziggo in bridge staan,heb nu een eigen wifi modem staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ringgss
Ik heb het modem niet in bridge staan in omdat alle bekabelde verbindingen in huis in de meterkast bij het modem binnenkomen, en op het modem zijn aangesloten. De hoofd deco staat op een centraal punt in de woning in de woonkamer voor een optimale dekking op de beneden verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou zelf inderdaad de Deco in AP modus draaien en de eerste switch in je plaatje direct op het modem aansluiten. Je mist dan wel wat functionaliteit maar je hebt meer vrijheid in het plaatsen van de Deco 1 zonder dat je vanaf dat punt je hele netwerk moet aansluiten (wellicht komt je COAX aansluiting ook in de meterkast binnen?)..

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ja de coax komt ind in de meterkast binnen.

Even de tekening aangepast,zo moet het juist zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2B1PEbRMo6ILbl0WkM_AbS3TEs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HAfSBNhbvnkfwDBeHhT3AVGS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ringgss
DoubleDutch schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:30:
Ja de coax komt ind in de meterkast binnen.

Even de tekening aangepast,zo moet het juist zijn?

[Afbeelding]
Als het Ziggo modem dan uit bridge in router modus is. Zoals al eerder door @[BoSS] aangegeven heb je dan de vrijheid om alle Deco's te plaatsen waar jij wilt. Zodat je de meest optimale dekking kan creëren. Eventueel kan je de tweede netwerk poort in de Deco's ook weer gebruiken om bekabelde apparaten op aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Top bedankt,als ik ze binnen krijg ga ik ermee stoeien. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Excuses als ik hier weer mijn vraag plaats, maar om weer een hele nieuwe topic te openen. O-)

Heb de boel geïnstalleerd maar heb toch het gevoel dat er ergens iets niet helemaal lekker is gegaan, verbinding door de woning is wisselend, ene keer heb ik 250Mb op zolder en 25mb in de woonkamer, 250Mb in de garage en 25Mb op zolder enz. enz.Lijkt net of de Deco's niet lekker met elkaar communiceren.
Heb ze allemaal bedraad aangesloten,ik heb de eerste als modem en de andere als AC.
Maakt het uit dat je ze de eerste keer bedraad hebt ingesteld al op hun plek, of had dit eerst draadloos gemoeten?
En word de draadloze dekking minder van de eerste Deco als die als modem staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOIA65
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01 20:53
Ik heb zojuist ook de set binnen. Ik vraag me af waarom het nodig is om de Connectbox van Ziggo in bridgemodus te zetten. Ik wilde alleen WIFI uitschakelen, omdat ik de poorten nog hard nodig heb voor hardware. Wel wil ik de Deco's zoveel mogelijk bedraad aansluiten, maar waarschijnlijk lukt dit maar bij 2 stuks en wordt de 3e wel draadloos. Gaat dat ook werken met DecoM5 of is bridgemodus beter en moet ik er dan een switch achter hangen? Kan dat een 'oude' router zijn, waarbij ik WIFI uitschakel? Of moet ik dan DHCP ook uitschakelen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben nieuw hier, dus hoop niet dat ik nu dit onderwerp 'kaap'? Het probleem is m.i. hetzelfde...;-)

[ Voor 10% gewijzigd door SOIA65 op 13-01-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delano12
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01-2023
Goedemorgen,

Ik heb ook een tp-link dome deco m5. Echter wil ik graag een vpn, dit gaat helaas niet met dome deco. Nu is mijn idee om vanuit mijn modem eerst een router te plaatsen die wel vpn ondersteund en vervolgens de dome deco m5 op de router aan te sluiten.

Zal dit werken?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Delano12 welkom op Tweakers.

De voorkeur bij ons is om elke vraag in een los nieuw topic te plaatsen, zou je een nieuw topic willen starten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.