Beste mensen,
Ik ben hier nieuw en heb nog vrij weinig kennis
Uitgangspunt :
Dak noord, helling 22 graden
Ik heb zat ruimte voor panelen op mijn dak 20+. Schaduw van een appartementencomplex na 1700 va okt tot eind feb.
Mijn verbruik is ca 4000 kWh per jaar
Ik heb nu nog een 1 fase meterkast, Huis uit 2004
Kan iemand mij enig inzicht geven of het zinnig is om überhaupt nog aan zonnepanelen te beginnen, ook door de waarschijnlijke afbouw van de salderingsregel per 2023.
Ik ben niet handig, dus zal het moeten laten installeren.
Graag uw mening. Ook hoor of zie ik graag meningen van wat er bijv te halen is met een installatie van 20* 325 =6500wp met bovenstaande gegevens...Is het realistisch wat sommige sites zeggen dat 67% te halen is tov een ideale situatie?
Hartelijk dank allen
...
Ik ben hier nieuw en heb nog vrij weinig kennis
Uitgangspunt :
Dak noord, helling 22 graden
Ik heb zat ruimte voor panelen op mijn dak 20+. Schaduw van een appartementencomplex na 1700 va okt tot eind feb.
Mijn verbruik is ca 4000 kWh per jaar
Ik heb nu nog een 1 fase meterkast, Huis uit 2004
Kan iemand mij enig inzicht geven of het zinnig is om überhaupt nog aan zonnepanelen te beginnen, ook door de waarschijnlijke afbouw van de salderingsregel per 2023.
Ik ben niet handig, dus zal het moeten laten installeren.
Graag uw mening. Ook hoor of zie ik graag meningen van wat er bijv te halen is met een installatie van 20* 325 =6500wp met bovenstaande gegevens...Is het realistisch wat sommige sites zeggen dat 67% te halen is tov een ideale situatie?
Hartelijk dank allen
...