Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:52
Afbeeldingslocatie: https://inthegame.nl/wp-content/uploads/2020/08/genshin-impact-1400x800.jpg

Wat is het?

Een free to play action RPG, beschikbaar op PC, PS4, Xone, iOS en Android met mogelijkheid tot cross-play.
De game kan geheel singleplayer worden gespeeld, maar biedt ook de mogelijkheid tot online coop vanaf adventure rank 16. De game is geheel te spelen zonder echt geld te spenderen, maar er is de mogelijkheid tot het aankopen van wapens, personages en currencies met euries! Maar vrijwel alles kan ook gewoon door te spelen worden gekregen en gekocht!

Beeldjes zeggen meer dan woordjes

De komende tijd zal ik langzaamaan deze startpost uitbreiden naar gelang er animo en behoefte is. Oa met een FAQ, want het spel kent vele mechanics en niet alles is gelijk even duidelijk. Ik heb zelf ook al wat vragen O-)

Zoveel te doen, hoe werkt het allemaal?

Beginners Guide

Characters Tier list

*Under Construction*

[ Voor 30% gewijzigd door -SaveMe- op 06-10-2020 11:16 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zag dat er nog geen topic voor deze game is, die sinds een week als free to play titel op vele platforms beschikbaar is.

Ik zelf speel op PS4 (pro). Eerste indruk is zeer goed, mooie en leuke wereld met enorm veel te doen en te zien. De explorer en hoarder in mij heeft een super party met deze game. Enorm veel te collecten en 30k inventory space :)

Heb zelf nog wel wat vraagjes over enkele mechanics, maar wie speelt de game ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 11:05

KipCurreh

Nightcrawler

ziet er wel leuk uit om te proberen tijdens het wachten op Cyberpunk 8)

Maar ligt het aan mij, of laadt die site (https://genshin.mihoyo.com/en) enorm traag in?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
KipCurreh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:16:
ziet er wel leuk uit om te proberen tijdens het wachten op Cyberpunk 8)

Maar ligt het aan mij, of laadt die site (https://genshin.mihoyo.com/en) enorm traag in?
Dat is de officiele site, maar hij laadt hier wel ok in, je ziet een progress bar met images. Gaat redelijk vlot hier ...

Ik ga deze ook lekker spelen tot aan de PS5/Cyberpunk ... :9

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 04-10-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-05 19:57
Ik ben er nu ook mee begonnen, heb er nu 1 uurtje opzitten, maar het speelt wel lekker weg.
Even kijken hoe interessant het blijft.

Bij mij kwam hij ook gewoon prima op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Ligt blijkbaar aan (mijn?) Chrome, want het duurt echt ontieglijk lang. Ook de animaties nadien lijken in slow-motion te gaan..

Inladen op Edge gebeurde in enkele seconden, zoals het hoort dus..

Maar even de PC versie downloaden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:37
Ik zag hem ook voorbij komen. Zag er wel aardig uit. Nog even wachten en hij is binnen😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 22:31
De stijl doet mij denken aan de laatste DQ mixt met Breath of the wild. Heb er nu een uurtje of 5 op zitten en ik vind het echt top tot nu toe. Je krijgt best veel aan het begin en ik heb al wat leuke chars. Wel voorzichtig met levelen tot ik weet wat mijn dream team is. Het blijft een gotcha game ook al is deze zeker aan het begin best gul.

Grappig dat ik een backlog van 1000+ games heb en de laatste tijd nergens in kon komen en dan komt deze game langs en die pakt mij. Een game die ver buiten mijn favoriete genres valt :)

Edit : Het schijnt dat de map die nu toch al behoorlijk groot is pas 2/7 van de uiteindelijke map is. Ook is coop nog niet veel nu, want het is alleen world bosses en samen rondrennen en geen story progress. Dit gaan ze nog wel aanpassen waarschijnlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Beakzz op 04-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Wou er net aan beginnen, en dan zag ik dat de keybindings nog niet aangepast kunnen worden..
Als AZERTY user is dit wel licht problematisch te noemen, en ga ik deze dus ook even aan de kant laten liggen tot dit op zen minst mogelijk is gemaakt.

jammer, had er zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@KipCurreh hehe ja dat kan ik mij voorstellen. Hoe vaak ik al niet op E heb gedrukt om een kist te openen terwijl de use key F is.. neem aan en hoop dat ze keybindngs snel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Net ook paar uur gespeeld en moet zeggen dat het erg lekker weg speelt! Morgen weer verder en hopelijk is het op hoger lvl ook leuk.

Wat kan ik verwachten van het CO-OP deel en met hoeveel mensen kan je dit doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels een uur of 10 er in zitten. Vind het echt een super relaxte game. Speelt goed weg en ik vind de grafische stijl echt top. Ben echt aangenaam verrast.

Enige wat me nu getriggered heeft is dat ik een 2e accountje had gemaakt om te kijken welke heroes ik daar mee krijg wanneer je 4 keer kan wishen op AR7

Nou heb ik op dat 2e account dus veel fijnere heroes gekregen waar ik een beter team mee kan maken :P
Aan de ene kant maakt het weinig uit want min-maxing is nou niet echt nodig in deze game en de characters aan zich boeit ook weinig zolang je maar een goed combo team maakt.

Desondanks twijfel ik nu met welk account ik blijf spelen haha.
Beakzz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:01:
@KipCurreh hehe ja dat kan ik mij voorstellen. Hoe vaak ik al niet op E heb gedrukt om een kist te openen terwijl de use key F is.. neem aan en hoop dat ze keybindngs snel toevoegen.
Patch 1.1 (binnen 2 weken als het goed is) voegt meerdere opties toe.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 20:46
Sinds release elke dag meerdere uren gespeeld en de game blijft me elke dag verbazen. Het ziet er prachtig uit en de questen plus alle secrets zijn heel goed uitgewerkt. Ben nu adventure rank 24 en heb me party allemaal op lvl 40 zitten en de wapens op lvl 50. Artifects ook al aardig door geleveld alleen helaas nog geen 5 ster character gehad uit een pakketje. Vanavond weer verder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Zat al te wachten op een topic ;)
Een veel betere game dan je zou verwachten.

++++ gameplay (trekt de gehele game)
++++ size! (hoe groot? hoe diep? en voor hoeveel geld? niks??)
++++ muziek (hidden gem)
+++ weinig/geen pay2win mechanics (voor de gehele game als ik anderen mag geloven).
++ verhaal (_ok_ niet bijzonder maar zeker vermakelijk genoeg)

Persoonlijk geniet ik hier meer van dan een Breath of the Wild (jaja , kom maar op haters).
Als ik kijk naar BotW dan mis ik voiceovers en character interaction op een "redelijk" level.
Dat is hier goed gemaakt en ik zit er vol in (lees: addicted).

Dit is het eerste spel naast Outer Worlds (die ik speelde op Xbox gamepass voor 1 euro) waarbij ik het gevoel had iemand te "cheaten" omdat ik het zo goedkoop (lees:gratis) aan het spelen was.

Nadelen?
Er zitten gambling mechanics in, speel dit niet als je daar niet tegen kan!
Anime/chibi looks/style/sound - niet voor iedereen een nadeel maar wel voor een aantal.
Wil je toch betalen? creditcard only - wederom niet alleen een nadeel :>

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
GekkeR schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:48:
Zat al te wachten op een topic ;)
Een veel betere game dan je zou verwachten.

++++ gameplay (trekt de gehele game)
++++ size! (hoe groot? hoe diep? en voor hoeveel geld? niks??)
++++ muziek (hidden gem)
+++ weinig/geen pay2win mechanics (voor de gehele game als ik anderen mag geloven).
++ verhaal (_ok_ niet bijzonder maar zeker vermakelijk genoeg)

Persoonlijk geniet ik hier meer van dan een Breath of the Wild (jaja , kom maar op haters).
Als ik kijk naar BotW dan mis ik voiceovers en character interaction op een "redelijk" level.
Dat is hier goed gemaakt en ik zit er vol in (lees: addicted).

Dit is het eerste spel naast Outer Worlds (die ik speelde op Xbox gamepass voor 1 euro) waarbij ik het gevoel had iemand te "cheaten" omdat ik het zo goedkoop (lees:gratis) aan het spelen was.

Nadelen?
Er zitten gambling mechanics in, speel dit niet als je daar niet tegen kan!
Anime/chibi looks/style/sound - niet voor iedereen een nadeel maar wel voor een aantal.
Wil je toch betalen? creditcard only - wederom niet alleen een nadeel :>
Geen wapens die breken. Dat zet heel dit spel voor mij boven Breath of the Wild. Man wat vond ik die mechanic irritant.

Dat cheat gevoel ken ik wel ja. Wil ook best wel een battlepas (of hoe het ook heet in dit spel) aanschaffen, maar volgens een vriend moest ik daar even mee wachten omdat ze dat systeem ook nog gaan veranderen. Kan iig niet wachten om weer verder te gaan vanaaf.

Ben pas adventure level 12, maar heb totaal geen haast :)

Edit : Kreeg vannacht in game weer een mail met een reward voor 10 mil downloads. Mag hopen dat daar genoeg whales tussen zitten zo dat het voor de rest van de spelers een lekker goedkope ervaring kan blijven :+

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 05-10-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-05 19:57
Het is ook wel lekker dat je gewoon synchronisatie heb tussen pc en android, op de telefoon speelt het ook nog wel lekker weg.

Kun je gewoon lekker verder gaan waar je was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Stokje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:24:
Het is ook wel lekker dat je gewoon synchronisatie heb tussen pc en android, op de telefoon speelt het ook nog wel lekker weg.

Kun je gewoon lekker verder gaan waar je was
Ja precies, dat doe ik ook op iphone. Alleen word de telefoon wel erg heet en bij mij was het op middelmatige brightness toch wel 20% batterij voor een uurtje :P

Maar draait super goed op mobiel. dat verbaasde mij ook.
Beakzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Wil ook best wel een battlepas (of hoe het ook heet in dit spel) aanschaffen, maar volgens een vriend moest ik daar even mee wachten omdat ze dat systeem ook nog gaan veranderen.
Wat zou er veranderen met de battlepass dan ? dat lijkt me wel gek dat het "nadelig" uit zou kunnen pakken dat lijkt me niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 05-10-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ricmaniac schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Ja precies, dat doe ik ook op iphone. Alleen word de telefoon wel erg heet en bij mij was het op middelmatige brightness toch wel 20% batterij voor een uurtje :P

Maar draait super goed op mobiel. dat verbaasde mij ook.

[...]

Wat zou er veranderen met de battlepass dan ? dat lijkt me wel gek dat het "nadelig" uit zou kunnen pakken dat lijkt me niet.
Eerlijk gezegd heb ik het gewoon als informatie aangenomen. Lijkt mij ook niet dat het slechter uit zal vallen, maar misschien een optie die voor mij persoonlijk beter is. Wacht de eerste patch wel gewoon even af.Voorlopig nog nergens het idee dat ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 16:55
Gisteren de game ook gedownload, speelt wel lekker weg.
Vind het begin wel een beetje draag, maar dat zal wel even inkomen zijn.
ben benieuwd wat het verder te bieden heeft.

Weet iemand of het ook crossplay is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zaratrass schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:22:
uit de startpost (handig om te lezen!):
Een free to play action RPG, beschikbaar op PC, PS4, Xone, iOS en Android met mogelijkheid tot cross-play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zaratrass schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:22:
Gisteren de game ook gedownload, speelt wel lekker weg.
Vind het begin wel een beetje draag, maar dat zal wel even inkomen zijn.
ben benieuwd wat het verder te bieden heeft.

Het is crossplay tussen alle platformen en ook account sync dat je op elk platform met je zelfde account verder kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mijn main party bestaat uit main (wind + sword), Amber (fire + bow), Kaeya (ice + sword) en Sara(? electric + book). Ik heb nog drie andere characters die in een tweede party zitten. De elements in mijn main party zouden precies nodig zijn om alle quests enzo te doen. Adventure rank 13 nu en characters 20,15,15,15

Bij die laatste drie zitten twee gave 4 star characters, maar die kan ii eigenlijk niet in mijn main hebben: XiouXang is ook fire, maar heeft geen bow en een bow is wel een must, dus Amber. Noelle heeft een dikke greatsword, maar Geo, een niet zo vaak benodigde element voor puzzles enzo. Hoe gaan jullie hier mee om?

En als je een character eenmaal hebt kun je nergens meer zien dat ze 4 star zijn? Waar verschillen meer star characters eigenlijk in?

Maar ik kom nu dailies tegen met andere elementals (wizards met geo shield bijvoorbeeld), maar je kunt niet snel van party wisselen (moet je helemaal naar het menu), hoe doen jullie dat?

En het levellen van mijn main (waar ik het meest mee speel), ik switch alleen naar de anderen voor de elements en de boog, gebeurt ook dat het verslaan van enemies enzo. De rest van de characters levellen voornamelijk door die tomes en pages die droppen. Doen jullie dat ook zo?

En als ik alleen mijn main party level, heb ik dus vrijwel niks aan die andere drie...hmmm, niet zo bekend met dit soort mechanics, normaal in een RPG heb je gewoon een soort van vaste party.

Ben ook nog niet zo goed in die elemental combos, vuur + wind gebruik het meeste. ook lastig om te switchen want je moet je pookje loslaten om naar een ander char te gaan, element te gebruiken en dan weer pookje los en terug naar ander char. Op de PC kun je zonder echt naar een character te switchen hun elemental special triggeren, volgens mij kan dat op de console niet?

Ben ook nog niet helemaal uit al die currencies ... :P

Verder erg leuk spel, echt zoveel te doen en tot nu toe genoeg afwisseling. Vind wel dat er soms extreme popup/in is op de PS4 Pro ....

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 05-10-2020 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Had net genoeg gespaard om weer 2x10 wishes te doen en haal ik er een 5 star Keqing uit. Zou een klasse A moeten zijn :

https://genshin.gg/tier-list

Morgen maar eens kijken of die een plekje in de party krijgt, want ik was juist zo blij met mijn huidige team en daar heb ik dus veel upgrade materiaal aan opgemaakt.

Voel mij zo noob in dit spel, maar het is wel genieten :)

Zie net dat Amber een D klasse is terwijl dat mijn favoriet is en dus ook flink geleveled :+

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 06-10-2020 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Beakzz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 03:19:
Had net genoeg gespaard om weer 2x10 wishes te doen en haal ik er een 5 star Keqing uit. Zou een klasse A moeten zijn :

https://genshin.gg/tier-list

Morgen maar eens kijken of die een plekje in de party krijgt, want ik was juist zo blij met mijn huidige team en daar heb ik dus veel upgrade materiaal aan opgemaakt.

Voel mij zo noob in dit spel, maar het is wel genieten :)

Zie net dat Amber een D klasse is terwijl dat mijn favoriet is en dus ook flink geleveled :+
Nice! Keqing wil ik denk ik nog liever dan Diluc omdat ik haar playstyle vet vind. Assassin achtige look.

Waar ik wel echt achter ben nu met deze game is dat je echt gewoon niet moet blind staren op die tier list. Een full party van "C / D tier" heroes kan alsnog alle endgame ook gewoon prima doen. Het is alleen zo dat als je voor het min-maxing gaat dat het wat uit zou maken. Maar ik heb veel meer plezier als ik gewoon die gedachte achterwegen laat en lekker speel wat leuk lijkt :)

En dan daarbij is het natuurlijk veel moeilijker om een 5 ster te maxen dan een 4ster. Je hebt namelijk constellations. Elke keer als je een hero die je al hebt nog een keer krijgt, krijg je een constellation point. Daarmee upgrade je die character met een soort bonus talent. Dus als jij 3 keer dezelfde 4 ster krijgt kan die een stuk sterker zijn dan een 5 ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:24:
[...]
Waar ik wel echt achter ben nu met deze game is dat je echt gewoon niet moet blind staren op die tier list. Een full party van "C / D tier" heroes kan alsnog alle endgame ook gewoon prima doen. Het is alleen zo dat als je voor het min-maxing gaat dat het wat uit zou maken. Maar ik heb veel meer plezier als ik gewoon die gedachte achterwegen laat en lekker speel wat leuk lijkt :)
Vind ik ook. Die basis party die ik nu heb moet het einde kunnen halen. Ben wel benieuwd hoe lang dat gaat duren. Levellen gaat al slower nu. Ben AR15 en mijn hele party heeft net de 20 aangetikt. Maar als ik zie hoeveel ik van de map heb gehad, dan kan ik nog wel ff :9

Ik wil de devs wel steunen voor zo'n goede game, dus wil wel wat geld aan de game uitgeven. Maar weet eigenlijk niet welk pack ik moet kopen om currencies te hebben voor character wishes. Die currencies ben ik nog totaal niet wijs. Heb tot nu toe 2x 10 wishes gekocht (1x de beginner pack met Noelle), ik had daar blijkbaar de juiste currencies voor ...

Amber is blijkbaar niet zo goed, maar is er een ander character met boor en vuur? Dat heb je toch best vaak nodig? Hoe doen jullie dat met party swapping / andere characters?

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 06-10-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

-SaveMe- schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

.

Amber is blijkbaar niet zo goed, maar is er een ander character met boor en vuur? Dat heb je toch best vaak nodig? Hoe doen jullie dat met party swapping / andere characters?
Als het goed is krijgt patch 1.1 een shortcut of keybind oid voor party swapping. Dus dan is gelijk al dat gedoe uit de weg :P.

Dat miste ik ook inderdaad.

Voor nu heb ik gewoon 2 party setups waarbij 1 met vuur. dus dan kan je gewoon wisselen naar party 2 via het menu > party setup. maar ja soms is dat te veel gedoe als je alleen voor iets kleins een bepaalde hero nodig hebt. dus wel blij met die optie in 1.1 straks.

[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 06-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
KipCurreh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:56:
Wou er net aan beginnen, en dan zag ik dat de keybindings nog niet aangepast kunnen worden..
Als AZERTY user is dit wel licht problematisch te noemen, en ga ik deze dus ook even aan de kant laten liggen tot dit op zen minst mogelijk is gemaakt.

jammer, had er zin in
Zet in Windows gewoon een querty layout erbij, en het is opgelost. Simpelweg ALT-SHIFT om snel te switchen tussen je azerty en querty layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Ricmaniac Ah, dat is wel tof inderdaad. Dan kun je tenminste snel swappen. Maar betekent ook weer dat je meerdere puppets moet levellen en daar dus mats voor hebben. Mijn tweede party is nog helemaal niet geleveld. Level jij twee parties evenwichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

-SaveMe- schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:42:
@Ricmaniac Ah, dat is wel tof inderdaad. Dan kun je tenminste snel swappen. Maar betekent ook weer dat je meerdere puppets moet levellen en daar dus mats voor hebben. Mijn tweede party is nog helemaal niet geleveld. Level jij twee parties evenwichtig?
mwa hoeft niet per se toch.. ik gebruik in principe altijd dezelfde party maar het zou fijn zijn als je bijv makkelijk snel kan switchen door eventjes je fire character te pakken om die element statues aan te steken in de open wereld bijvoorbeeld. of om die paarse electric crystals kapot te maken. Nu moet je telkens als je geen fire character in je party hebt moeilijk wisselen om die tevoorschijn te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wat een onwerkelijk mooi spel is het toch _/-\o_ Ben echt benieuwd wat de ultra settings gaan brengen. En ik erger mij ook helemaal niet aan de 60 fps. Waarschijnlijk omdat het heel constant is op de hoogste settings.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRArbS1KWiXV5v9K55LB7skclnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sC5phpArJixUzCLOhPGPSbql.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4jlr-1nhlAaMDx3ilYMlOLHnE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wdDnU7ShVJMmSepFS28t684a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Vandaag 14.9 gehaald.. spel blijft echt lekker spelen. Lang geleden dat ik een spel heb gespeeld die echt af aan voelt.

Kan me hier wel mee vermaken tot de WoW expansion/pre-patch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Een aantal maten hebben rerolls gedaan voor hun 5ster kaarten (spel opnieuw beginnen t/m AR7 en dan 40-50x kaarten trekken).
Zelf echter geen enkele reroll gedaan en draaide tot AR25 alleen op Fischl + Xiangling.
Alle maten kregen uiteraard wel dikke 5* kaarten hetzij direct of met de rerolls.

Mijn geluk heeft zich echter hersteld, Venti EN Diluc getrokken binnen 3a4 kaarten (beide middels de Venti pack) gisteren.
Diluc kreeg ik pas aan het eind van de avond dus nog niet veel kunnen spelen.
Venti gaat echter helemaal nergens over, ik had begrepen dat je op hoger level je Ult vrijwel kan spammen...
Met exploration gewoon even je wind skill poppen en je vliegt omhoog (voor al die lastige Geoculus).

Blijft een verslavende game dit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

PearlChoco schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Zet in Windows gewoon een querty layout erbij, en het is opgelost. Simpelweg ALT-SHIFT om snel te switchen tussen je azerty en querty layout.
Grappig, ik zat die dag net hetzelfde te denken en kon me bijna voor de kop slaan dat ik hier niet eerder aan gedacht had.. Anyway, een minuutje werk en ik heb gisteren men eerste stappen in de wereld kunnen zetten 8)

Ziet er wel fantastisch uit hoor en speelt ook wel lekker weg.. Hier ga ik mij wel wat met kunnen amuseren..

Wat ik wel niet heel goed snap zijn al die schrijnende verhalen die op reddit verschijnen van mensen die hun controle verliezen over die Gacha-toestanden, en dan zo zwaar in financiele moeilijkheden komen.. Las net een verhaal van een kerel die 17k USD in het krijt staat door FFBE :/

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan echt niet meer dan 60€ aan een game uitgeven lol..
Maar ik speel die games ook meestal als een SP ervaring, en eens ik het uit heb kan de endgame mij maar weinig meer boeien. De road to is voor mij veel leuker dan de endgame.

Het hele Banner pull/Gacha ding is relatief nieuw voor mij, maar zolang ik f2p uit de voeten kan is het voor mij goed. Wat maakt mij het uit welke char 4-5* heeft en mix/maxed is lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
KipCurreh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Het hele Banner pull/Gacha ding is relatief nieuw voor mij, maar zolang ik f2p uit de voeten kan is het voor mij goed. Wat maakt mij het uit welke char 4-5* heeft en mix/maxed is lol
Lol ik word waarschijnlijk oud, maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met "Banner pull/Gacha ding" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

PearlChoco schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Lol ik word waarschijnlijk oud, maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met "Banner pull/Gacha ding" :)
Hahaha echt, ik neem zelf maar de termen over die ik lees hoor 8)

Het is het hele verdienmodel van dit soort games
Gacha is blijkbaar de Japanse/Koreaanse versie van een soort lootbox, en in deze game kan je chars vrijkrijgen met wishes (die je wellicht kan bijkopen) etc.. Ik zit helemaal zo ver nog niet in de game, maar telkens ik naar de subreddit ga krijg ik bad vibes

Ik ga maar gewoon de game op mijn manier spelen, en niets aantrekken van die troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

KipCurreh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:26:
Ik ben ook benieuwd hoe erg dat systeem "aanslaat" hier, ik voel namelijk precies hetzelfde.
De ratio van geld naar aantal kaarten is ook echt tragisch slecht, compleet onaantrekkelijk dus.
Gratis of de 5 euro pack is meer dan voldoende, eventueel de Battle Pass voor de liefhebbers en daarmee is het wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

GekkeR schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe erg dat systeem "aanslaat" hier, ik voel namelijk precies hetzelfde.
De ratio van geld naar aantal kaarten is ook echt tragisch slecht, compleet onaantrekkelijk dus.
Gratis of de 5 euro pack is meer dan voldoende, eventueel de Battle Pass voor de liefhebbers en daarmee is het wel klaar.
Ik ben heel gevoelig voor die RNG shit. Ik heb al 3 keer op het punt gestaan er 100 euro tegen aan te plempen. Helemaal als je dan ziet: First time buyer bonus waarbij je voor je eerste aankoop dubbel zo veel krijgt.

Maar dan komt toch op het laatste moment wel dat ik mij in kan houden om het niet te doen XD want het is eigenlijk van de zotte natuurlijk.

Je kan inderdaad prima met andere characters spelen en zijn net zo goed. Maar omdat Venti dan toch net even beter is volgens de online tier lijsten en ze je voorschotelen dat je 50% kans hebt wanneer je een 5ster krijgt uit die Ballad pack is het heel verleidelijk. Dat is natuurlijk de hele business waar zij op teren.

Denk dat zij met deze game al meer verdient hebben dan veel games die gewoon voor 60$ verkocht worden.

Al is het alleen al door de youtuber en streamers die er weer content van maken om 1000$ aan packs te openen etc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb Fischl getrokken. S-rank! Die heb ik gelijk voor Lisa in de plaats gezet. Als die quick swap er is ga ik Xang op de plaats van Amber zetten. Ik heb ook nog Barbara, maar die gebruik ik eigenlijk totaal niet. Gebruiken jullie een healer? Ik doe tot nu toe alles met food eigenlijk. Wellicht in de hogere domains dat het nodig wordt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

-SaveMe- schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:09:
Ik heb Fischl getrokken. S-rank! Die heb ik gelijk voor Lisa in de plaats gezet. Als die quick swap er is ga ik Xang op de plaats van Amber zetten. Ik heb ook nog Barbara, maar die gebruik ik eigenlijk totaal niet. Gebruiken jullie een healer? Ik doe tot nu toe alles met food eigenlijk. Wellicht in de hogere domains dat het nodig wordt ....
Ja ik gebruik QiQi, Fijne S tier healer. Ik kan je aanraden een healer te gebruiken als je iets verder komt ja.

Heb Fischl ook als main support in mijn party. Heb een ijs DPS als main character en gebruik Fischl als main support wat super goed samen werkt omdat het elkaar versterkt in elementen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 07-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
QiQi, daar heb ik nog niet van gehoord :9 Zal Barbara anders ook maar wat gaan levellen. Ben ook erg bang die books en pages te spenderen uit angst dat ik ze later nog nodig heb 8)7 Heb er nog echt superveel ....

Volgens mij ga ik er super inefficient doorheen, raak teveel afgeleid en volgens mij heb ik alles nog niet onder de knie. Maar maakt me niks uit, geniet van het exploren en alles wat er te doen is.

Heb wel paar keer gehad dat ik in bepaalde tijd een aantal mobs moest doden en dat ik daar erg veel moeite mee had om dat binnen de tijd te doen. Zeker als het drie shielded enemies zijn of zo ...

[ Voor 48% gewijzigd door -SaveMe- op 07-10-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

QiQi is een beetje weird. het voelt eigenlijk echt vaag haar te spelen :P als je deze stijl games gewend bent dan zie je het wel vaker maar QiQi is net een klein kind. En als je sprint met haar en dan stopt met lopen valt ze bijna voorover en wappert die rok omhoog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Zelf ook maar begonnen, de eerste paar rolls gehad maar nog niet echt geluk qua karakters. Alleen Xiangling erbij gekregen (naast de guaranteed Noelle), dus heb nog niet echt een team waar ik echt op wil bouwen. Nou schijnt Xiangling wel een prima DPS te zijn, en Noelle vind ik persoonlijk nog best fijn met d'r schild en 'ultimate', dus mogelijk dat ik op die 2 even m'n focus gooi. Groot nadeel; Xiangling draagt een belletje, en die hoor je dus constant als je loopt :')

Amber was wel erg handig voor de weak spots, als level 8-10 team kwam ik zo'n Ruin golem tegen (zo'n level 20 boss), maar die kon ik wel verslaan door het dodgen goed te timen en met Amber de golem te disablen via de weak spots. Dat is dan wel weer geinig, het is niet zo dat je totaal geen damage meer doet tegen zo'n hoger level enemy. Maar goed, hoop wel een betere bow character te krijgen nog, nog niet zo'n fan van Amber. Enige voordeel is nu wel dat ik door Xiangling en Amber de 25% ATK bonus krijg.

Verder wel een leuke game, zit nu even op het 'Ga lekker even exploren totdat je AR 10 bent' stukje, dus daar even goed mee bezig. Ook even alle Resin opgebruikt aan Ley Lines gisteren. Was benieuwd hoe vlug het weer opbouwt, maar vanochtend (even voor werk ingelogd) zat ik pas op 70. Dus het is niet dat je constant ermee bezig hoeft te zijn. Daarnaast... Het is een single player game. Het komt wel wanneer het komt :D

Denk wel dat ik een starters pack ga halen, maar die currency kan me gestolen worden. Als je ziet dat je 20(?) euro neer moet tikken voor 1 10x pull... nahhh, ze zoeken het maar uit. Ik wil nog best iets met die battle pass gaan doen uiteindelijk, maar echt puur voor de pulls betalen ga ik niet aan beginnen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grumpmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:04:

Verder wel een leuke game, zit nu even op het 'Ga lekker even exploren totdat je AR 10 bent' stukje, dus daar even goed mee bezig. Ook even alle Resin opgebruikt aan Ley Lines gisteren. Was benieuwd hoe vlug het weer opbouwt,
Je krijgt er 1 per 8 minuten bij.
Opzich wil je om het maximale uit je account te halen die resin nooit cappen natuurlijk omdat je anders xp mist :P

Maar helemaal opmaken is ook niet altijd handig want als je domains gaat doen (dungeons) moet je bij het einde ook resin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Je krijgt er 1 per 8 minuten bij.
Opzich wil je om het maximale uit je account te halen die resin nooit cappen natuurlijk omdat je anders xp mist :P

Maar helemaal opmaken is ook niet altijd handig want als je domains gaat doen (dungeons) moet je bij het einde ook resin gebruiken.
Klopt, maar het opmaken deed ik aan het einde van de avond (sowieso had ik de ley lines voor die tijd nog niet unlocked) :P

Als je dan met slaap + werk zit, gaat er toch de 16 uur overheen voordat ze weer capped zijn. Mogelijk in de ochtend een leyline doen om het net onder de cap te houden, zodat je in de avond er weer efficient mee om kan gaan. Ik weet trouwens niet wanneer domains/dungeons geunlocked worden? AR15? Gewoon vanavond zorgen dat de Resin niet capped op 120 blijft zitten en pas aan het einde van de sessie alles wegpompen wat ik nog over heb :D

Denk dat vanavond voor een groot deel exploration gaat worden. Anemoculus verzamelen, de pillars zoeken om de map zichtbaar te maken, etc. Daarmee zal ik wss wel AR10 aantikken, dus dan kan ik weer met de story verder. Mogelijk ook wat van de bosses in de events tab bezoeken :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grumpmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Klopt, maar het opmaken deed ik aan het einde van de avond (sowieso had ik de ley lines voor die tijd nog niet unlocked) :P

Als je dan met slaap + werk zit, gaat er toch de 16 uur overheen voordat ze weer capped zijn. Mogelijk in de ochtend een leyline doen om het net onder de cap te houden, zodat je in de avond er weer efficient mee om kan gaan. Ik weet trouwens niet wanneer domains/dungeons geunlocked worden? AR15? Gewoon vanavond zorgen dat de Resin niet capped op 120 blijft zitten en pas aan het einde van de sessie alles wegpompen wat ik nog over heb :D

Denk dat vanavond voor een groot deel exploration gaat worden. Anemoculus verzamelen, de pillars zoeken om de map zichtbaar te maken, etc. Daarmee zal ik wss wel AR10 aantikken, dus dan kan ik weer met de story verder. Mogelijk ook wat van de bosses in de events tab bezoeken :D
Ja Ar 10 haal je redelijk snel als je eenmaal weet hoe. Ik heb op 4 accounts AR 10 gehaald voor die rolls :P uiteindelijk toch maar gewoon bij me eerste account gebleven ondanks de andere 3 accounts wel een 5 ster hadden gekregen haha. Inmiddels me hoofdaccount ook.

Mijn bedoeling is ook vanavond om te exploren. Heb een quest aan bijna de andere kant van de map dus doe ik het gelijk samen. tegelijkertijd via de map alle anemoculus verzamelen en me stamina te maxen.

Mooi doel denk ik zo. Gisteren AR20 geworden dus ook die battlepass maar unlocked. dan ben ik nu 16 euro aan dit spel kwijt en heb er al 30 uur ofzo inzitten dus vind ik prima worth.

p.s. @-SaveMe- misschien handig om die interactieve map aan de TS toe te voegen.
https://genshin-impact-map.appsample.com/#/

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 08-10-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik ben positief verrast. De OST, de style, kwaliteit, zelfs de character select screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 15:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik zag deze post en dacht goh laat ik het eens proberen. Het lijkt erop als dit wel leuk in het straatje past dus gisteren avond nog even (snel) een uurtje gespeeld (op de PS4), ik moet toegeven voor een "F2P" game valt het mij 100% mee in kwaliteit vandaag nog even een paar uur spelen :)

Hoop uit te zoeken nog, hoe alles werkt en wat de bedoeling is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Voor de 160 daily primogems mijn 5ster uit de ballad pack gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GoIcCTxpxvkWbdAh5xs-3xq3Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaGU3B3rdkeDKsQTagjY9QxF.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen Venti, nu is de kans dat ik er een 5ster uit krijg weer veel kleiner :'( Heb al een goeie healer die ik ge'upped heb. (QiQi)

EDIT

Omg, 1 Wish later krijg ik alsnog Venti :o bizar. nu is mijn life complete hahah

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 09-10-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Nog wel nice :D

Gisteren zelf niet zoveel eraan toe gekomen als dat ik had gewild, maar dat is prima. Blijft toch een singleplayer game, dus heeft allemaal geen haast. Wel AR11 aangetikt en daarmee nog een keer de beginner banner kunnen pullen (met de 10 gratis fates). Uiteindelijk met de rolls die ik nog deed heb ik een Fischl en Barbara kunnen krijgen.

Nu twijfel ik dus best hard, Fischl en Xiangling heb ik iig naar level 20 gebracht. Barbara wil ik ook wel in het team verwerken, aangezien ze als healer-type en hydro best handig kan zijn samen met Fischl en Xiangling. Dus dan moet ik of de traveler (je begin karakter), of Noelle eruit plukken. Aan de ene kant zou ik het beginkarakter eruit willen halen, aangezien Noelle vrij tanky is en met d'r claymore makkelijk ore kan minen (dit kan ook door Fischl en Xiangling te laten chainen en een ore deposit te overchargen). Aan de andere kant misschien toch Noelle eruit, want met AR10 unlock je een 4-star zwaard... Argh, lastig.

M'n enige andere 4-star wapens zijn 2 bogen tot nu toe, 1 op Fischl gezet en naar level 20 gebracht (met ATK en Elemental ATK bonusses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grumpmeister schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:22:
Nog wel nice :D

Gisteren zelf niet zoveel eraan toe gekomen als dat ik had gewild, maar dat is prima. Blijft toch een singleplayer game, dus heeft allemaal geen haast. Wel AR11 aangetikt en daarmee nog een keer de beginner banner kunnen pullen (met de 10 gratis fates). Uiteindelijk met de rolls die ik nog deed heb ik een Fischl en Barbara kunnen krijgen.

Nu twijfel ik dus best hard, Fischl en Xiangling heb ik iig naar level 20 gebracht. Barbara wil ik ook wel in het team verwerken, aangezien ze als healer-type en hydro best handig kan zijn samen met Fischl en Xiangling. Dus dan moet ik of de traveler (je begin karakter), of Noelle eruit plukken. Aan de ene kant zou ik het beginkarakter eruit willen halen, aangezien Noelle vrij tanky is en met d'r claymore makkelijk ore kan minen (dit kan ook door Fischl en Xiangling te laten chainen en een ore deposit te overchargen). Aan de andere kant misschien toch Noelle eruit, want met AR10 unlock je een 4-star zwaard... Argh, lastig.

M'n enige andere 4-star wapens zijn 2 bogen tot nu toe, 1 op Fischl gezet en naar level 20 gebracht (met ATK en Elemental ATK bonusses).
Barbara werkt ook wel fijn met Cryo heroes.. maak je ze nat met barbara of haar support skill en bevries je ze met ijs. en dan maak je ze kapot met je fishl lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Barbara werkt ook wel fijn met Cryo heroes.. maak je ze nat met barbara of haar support skill en bevries je ze met ijs. en dan maak je ze kapot met je fishl lightning.
Hmm, dat is idd ook een optie. Dan zou ik Barbara en Kaeya erin moeten zetten. Kan op zich prima. Barbara -> Kaeya -> Fischl -> Xiangling voor de overload er bovenop. Met die elementen kan je prima blijven chainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grumpmeister schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Hmm, dat is idd ook een optie. Dan zou ik Barbara en Kaeya erin moeten zetten. Kan op zich prima. Barbara -> Kaeya -> Fischl -> Xiangling voor de overload er bovenop. Met die elementen kan je prima blijven chainen.
Opzich is het wel fijn though om 2 ijs heroes te hebben als je een ijs dps focussed want dan krijg je een crit bonus [increased crit rate against enemies that are frozen or affected with Cryo by 15%]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Had gisteren ook een nieuwe team gebouwd omdat ik best sterke chars uit de wishes had gekrgen, maar ik vind het na 2 minuten rondlopen al vervelend geen fire te hebben dus Barbara er weer uit en Amber terug. Kan ik ook weer 20% verder gliden. Dus nu maar een party voor exploren en een 2e party voor bossfights/dungeons gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inmiddels ben ik Rank 7 (vandaag nog niet echt gespeeld) en komt dus zojuist uit de "falcon" temple. Heb nog geen "Primogems" uitgegeven dus heb er best wel wat maar ik begrijp dat ik die ergens moet "inruilen" voor Wishes die weer andere characters geven.

Hier moet ik mij nog even verder in verdiepen aangezien het relatief slecht uitgelegd wordt in de game ( kan ook bewust zijn door er niet mee te adverteren).

Vanavond op mijn gemak maar eens door spelen en levellen. Game maakt tot nu toe een zeer leuke indruk op mij lekker afwisselend en als Anime fan zijn de subtiele grappen in de dialogen leuk gevonden ( overigens in het Japans zijn ze beter, denk dat je hier echt de vertaling mist ( intonatie van de voice acting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Hij klapt er wel veel uit op mijn iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Update roadmap:
1.1 Detailed Official Update - Full Translation

Hello, dear travelers. Some time ago, we received many questions from travelers, why there are no in-game activities in Double Festival. Here, we would like to sincerely explain the reason for this matter with you, and also take this opportunity to synchronize the follow-up version plan with you.

Yuanshen opened the PC version technical test on September 15th, and officially opened the global synchronization public test on September 28th.

Considering that a large number of travelers arrived on the 28th, the experience of travelers at different schedules is quite different, so we did not have any preparation activities in the initial stage of the launch of all platforms.

On the other hand, after the server was opened, we encountered various problems, such as all kinds of stuck problems, attack plug-ins, abnormal battles, etc.... The production team put more energy on ensuring the stability of the game. In addition, the production team has also formulated countermeasures and scheduling for the key position problems, operational convenience problems, camera problems, etc. that everyone has concentrated on. The production team has also formulated solutions and schedules, and made corresponding modifications and tests without affecting the development of subsequent versions. .

Under such circumstances, we finally did not arrange corresponding festivals for the double festivals around October 1, which caused everyone's disappointment. Let me say sorry to the travelers.

Some travelers also asked why not open the Lantern Rite Festival during Mid-Autumn Festival.

First of all, because the Sea Lantern Festival activities have exposed several problems in previous tests, a lot of adjustments are needed, and these adjustments are still in production, and the relevant release schedule has been correspondingly planned; on the other hand, in the already determined In the version plan, the Sea Lantern Festival is the largest festival in Liyue area, and it was originally prepared for the winter time. (I wonder if the friends who participated in the previous test still remember the words of Xiao Paimeng at the beginning of the Sea Lantern Festival: The first full moon night of each year is the "Sea Lantern Festival" of Liyue.)

In order to provide travelers with richer game content, we have been trying various optimization solutions, and the development of multiple versions is also in progress to ensure the stable update of the game version and the continuous change of content. In subsequent versions, we will combine the different seasons and cultural backgrounds of each region in the game, as well as everyone’s habits and holidays to design. Later, there will be unique festivals in each region such as Mond and Liyue (such as Mond Meet everyone at the Fenghua Festival, Badminton Festival, etc.; Liyue’s Sea Lantern Festival, Moonlight Festival, etc.).

At present, the content of the subsequent version is under stable development. The production team will work hard to ensure that the version is updated every 6 weeks. The major version update will generally be on Wednesday (the specific update rhythm and update node are subject to actual conditions). Each subsequent major version update will be followed by a version theme activity.

List of recent version activities and time:

Version 1.1 - It is expected to be updated on November 11. During this version, the "Unreturned Star Off" event will be opened;

Version 1.2 - It is expected to be updated on December 23. During this version, the Dragonspine Snow Mountain area and related version activities will be opened;

Version 1.3 - It is expected to be updated in February next year. During this version, the "Lantern Rite Festival" series of activities will be launched.

Finally, we would like to express our sincere thanks to all travelers for their enthusiasm and expectations. We have been paying attention to everyone's opinions and feedback in the community. Whether it is criticism or spurring, we all accept it with humility. When dealing with problems, we will definitely analyze and solve them seriously. We did not give you a detailed explanation at the first time, which caused trouble to everyone. We also sincerely apologize for this. Thank you to everyone who has accompanied us all the way and for your tolerance. Thank you for your continued attention. We will turn this companionship and emotion into a driving force for progress, and step by step, make the trip to Tivat closer to everyone's dream.

​Source: https://m.bbs.mihoyo.com/...ppstore/#/article/2147378

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ondertussen AR24 aangetikt en character levels 25-26 (6 van de 8 ). Heb ondertussen ook wel het verdien model door. Het upgraden van je wapens, characters, etc is heel duur en vergt veel farmen of echt geld erin steken. Net als gewenste characters rolleb. Voor ascensions zijn duur. Je moet je dus focussen op een aantal characters en hun wapens, talents, etc en die levellen, anders kom je snel materials te kort.

Ik heb wat zitten experimenteren met mijn teams en heb nu als main team: Mijn main (Anemo + sword), Xangling (fire + spear), Fischl (boog + electro) en Barbara (catalyst + Hydro en healer). Een healer erbij is sowieso wel handig, scheelt een hoop food. Bovendien doet ze ook nog best lekker damage.

Ik open nu meestal met Barbara, zet haar melody loop aan (heal + wet), switch naar Fischl en summon OZ voor Electro/superconduct en dan naar mijn main voor Anemo (swirl) voor de elemental combo. Dat werkt op zich best lekker en ik kan prima exploren enzo met dit team.

Voor een story mission had ik even Diluc. Die zou ik graag in mijn party hebben in de plaats van Xangling. Dan heb ik nog steeds vuur, maar ook een great sword. Maar die kans is klein, heb geen gems en fates meer, kan dus geen wishes meer doen. dat is dus wel jammer

Heb wel 2x dat adventure pack gekocht (5,49) om de devs te supporten, want al met al is dit toch wel echt een sterke game en volledige game, ondanks het f2p model.

Ben nu eindelijk klaar in Montstadt. Heb op 3 na alle anemoculus gevonden, zonder guide. Die laatste 3 ga ik waarschijnlijk nooit meer vinden, jammer, kan ik de laatste shrine update niet doen.

Gisteren helemaal door onbekend terrein naar de Liyue Harbor gelopen en vandaar ga ik weer verder.

Wel jammer dat de 1.1 update pas 11 november komt, dan is het bijna tijd voor nextgen en Cyberpunk. Hoop overigens dat de game ook gewoon op de PS% draait en je progress meeneemt, maar daar ga ik wel van uit. Kan best zijn dat ik deze game ernaast blijf spelen) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De eerste twee 10x wishes zijn gedaan ;)

1x 10x op de "Beginners" Wish
1x 10x op de "Balad" Wish

Een Noelle en een Barbara gekregen. Vanavond maar eens lekker een stukje verder gegaan.

spoiler:
Ik begreep van wat Youtubers video's dat het handig is op gelijk ook de Anemoculus ook mee te pakken dus, alle ( op een na (Anemoculus, #363), in de toren Stormbearer Mountains) tussen rondom de starter area en Mondtstad maar vast mee genomen :)

Nu nog een kleine 4000 Primogems over, om ook nog richting Wishes te gaan doen.

EDIT:
Zo ook mijn 4000 Primo's even richting Wishes gedaan, resultaat:

1x Barbara (2de)
1x Chongyun
1x Fischl
1x Jean

Lijkt mij geen slecht begin in ieder geval nu weer tijd om verder te farmen :) Nu eens kijken wat de "beste" setup is met deze characters, mijn huidige party is:

- Traveler
- Amber
- Kaeya
- Lisa

Dus dan lijkt het erop daty als ik richting een "Cryo" Setup gaat dat een prima oplossing is, dus dan word het de volgende switchen:

Amber -> Chongyun,
Lisa -> Fischl.

[ Voor 40% gewijzigd door ShadowBumble op 11-10-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

EDIT:

Dubbel post, sorry

[ Voor 94% gewijzigd door ShadowBumble op 11-10-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ShadowBumble schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:01:
De eerste twee 10x wishes zijn gedaan ;)

1x 10x op de "Beginners" Wish
1x 10x op de "Balad" Wish

Een Noelle en een Barbara gekregen. Vanavond maar eens lekker een stukje verder gegaan.

spoiler:
Ik begreep van wat Youtubers video's dat het handig is op gelijk ook de Anemoculus ook mee te pakken dus, alle ( op een na (Anemoculus, #363), in de toren Stormbearer Mountains) tussen rondom de starter area en Mondtstad maar vast mee genomen :)

Nu nog een kleine 4000 Primogems over, om ook nog richting Wishes te gaan doen.

EDIT:
Zo ook mijn 4000 Primo's even richting Wishes gedaan, resultaat:

1x Barbara (2de)
1x Chongyun
1x Fischl
1x Jean

Lijkt mij geen slecht begin in ieder geval nu weer tijd om verder te farmen :) Nu eens kijken wat de "beste" setup is met deze characters, mijn huidige party is:

- Traveler
- Amber
- Kaeya
- Lisa

Dus dan lijkt het erop daty als ik richting een "Cryo" Setup gaat dat een prima oplossing is, dus dan word het de volgende switchen:

Amber -> Chongyun,
Lisa -> Fischl.
Nice hoor, Jean is ook echt super goed werkt prima als offense. Ik gebruik ook Cyongyung als main damage dealer en Fishl om hem te ondersteunen. werkt hartstikke goed.

Probeer wel om zo veel mogelijk op 2 characters te focussen voor je xp scrolls want op een gegeven moment heb je die niet meer in overvloed. Dan wil je liever 2 heroes op 70 hebben dan alle 4 gelijk level.

Ik zou als ik jou rolls had spelen met: Cyongyung, Fischl, Kaeya en Jean.
Waarbij mijn focus ligt op Chongyung en Jean.

Maargoed het maakt in the end nou ook weer niet zooo veel uit welke heroes je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

-SaveMe- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:17:

Ben nu eindelijk klaar in Montstadt. Heb op 3 na alle anemoculus gevonden, zonder guide. Die laatste 3 ga ik waarschijnlijk nooit meer vinden, jammer, kan ik de laatste shrine update niet doen.
Heb je de Anemoculus gemarkeerd op de map zodra je ze gepakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sinds gisteren ook helemaal hooked, ben lvl 15 dus nog niet zo hoog als de meeste hier. Maar mochten er hier mensen coop willen proberen, voeg me gerust toe. M'n ingame naam is IronMountain

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ricmaniac schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:28:
Ik zou als ik jou rolls had spelen met: Cyongyung, Fischl, Kaeya en Jean.
Waarbij mijn focus ligt op Chongyung en Jean.
Aangezien ik echt nog in het begin van de game sta (lees sub AR10) maakt het nog niet direct heel veel uit, dus zou prima een Jean erin kunnen gooien. Dan zou ik namelijk ook Swirl kunnen hebben als reaction met Chongyun (ICE Swirl) en Fischl (Electro Swirl),

Ik heb echt nog eens shitload aan "Adventurer's Experience (5k xp, 113x) " en "Wander's Advice (1000xp, 14x) " liggen heb er ook nog geen enkele keer een gebruikt maar misschien dat ik dat dan wel doe in de focus op Chongyun / Fischl en Jean.

Hoe kijken jullie daar tegen aan ?

Ik zag wel dat het echt niet waard is om geld in de game te pompen, om een beetje op weg te komen zit je gelijk "Balls deep" erin, ik heb 5 euro erin gestoken (puur om de dev's te supporten, die 5 euro vond ik het wel waard voor de uren die er nu al inzitten) maar de conversie ratio van "Genesis Crystal -> Primogems" is echt om te janken.

Als je op die voet door rekent ben je dus per 10x Wish (1600 Primogems en dus 1600 Genesis crystals) en dus een euro of 15 kwijt. Dat is behoorlijk fors zelfs voor F2P begrippen.

[ Voor 24% gewijzigd door ShadowBumble op 12-10-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-02 18:48
Hoelang duurt het voordat je level 16 bent en Coop kan spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Sunblade NL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:54:
Hoelang duurt het voordat je level 16 bent en Coop kan spelen?
Hangt er vanaf hoe lang je speelt uiteraard, ik zou het schatten op 1 dag?
lvl20 kan je in 2 dagen (weekend) halen.
Daarna schaalt het rap omhoog.
Ik ben nu AR34 en speel sinds begin deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
GekkeR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Ik ben nu AR34 en speel sinds begin deze maand.
Doe je snel. Ik ben nu AR25 en net ook ascension gedaan zodat ik naar 30 verder kan. Maar gaat nu allemaal een stuk trager ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

-SaveMe- schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Doe je snel. Ik ben nu AR25 en net ook ascension gedaan zodat ik naar 30 verder kan. Maar gaat nu allemaal een stuk trager ...
Ik zou niet stellen dat ik dit "snel" gedaan heb :*)
Maar ik heb er wel veel uren in gestopt inderdaad.
Ook even met Klee mogen spelen (lvl32 quest volgens mij?), Jean is de lvl34 quest dus die ga ik vanavond doen.
Klee is echt een toppertje (al is ze wel een "chibi"), mocht ze de volgende banner char worden dan zullen met name Razor/Keqing mains interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb gisteren dus ff alle shrines geunlocked zodat de hele map nu zichtbaar is. En begin dus net in het Liyue gebied (wat 2x zo groot is als het Monstadt gebied). Ff kijken waar ik eens ga beginnen met exploren... de Archon quest leidt me nu naar ergens rechtsboven in dit gebied

Ook ff die drie bergtoppen beklommen voor een floating island met lekkere loot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
best wel een verwarrend spel... die adventure experience lvlen je character? raar manier van lvlen..
ik heb er 101 ervan wth.

[ Voor 11% gewijzigd door raro007 op 12-10-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 21:14
raro007 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:45:
best wel een verwarrend spel... die adventure experience lvlen je character? raar manier van lvlen..
ik heb er 101 ervan wth.
AR level is het algemene level van de wereld, hoe hoger, hoe meer story quest en sommige dungeons opengaan.

Je Character level staat hier los en kan je upgraden via Characters > Attributes scherm, je moet dus handmatig je character levelen. De algemene tip is om je hoofdkarakter en 1 of 2 andere beetje bij te houden en experience bewaren tot je mee characters unlocked hebt. De meeste dungeons en story battles krijgen een recommended party level mee. Dit gaat dus om het level van characters en niet je AR level.

Er is zeker in het begin een hoop systemen en currencies naar je hoofd geslingerd. Na 4-5 uurtjes spelen had ik allemaal wel door. Heerlijk spel tot nu toe (AR25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Het helpt ook niet dat ik soms 30 minuten speel en dan dag daarna verder ga.. Denk ik.
Dus ik heb noele die lijkt mij wel goed om tot lvl 20 te krijgen plus die vuur archer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Weer wat wishes gedaan. Weer 2x Lisa en een raar pyro ventje, weet ze naam niet meer. Wil eigenlijk alleen nog Diluc en dan ben ik perfectly happy.

AR26 nu en de Liyeu map aan het verkennen, man wat is dat groot, ben ik nog wel ff zoet mee. Vind het exploren en alles vinden wel echt tof. Gebuik geen guides of maps, probeer zelf systematisch elk hoekje en gaatje te verkennen en de game beloond dat heel vaak subliem.

Mijn hele party is nu level 40 en 2 zijn ook ascended. Maar zit nu wel op een brick wall, ik mis ascension materials voor zowel characters als wapens. Wapen van mijn main zit dus vast op 20.

En ik level alleen wat 4 ster artifacts, maar man wat heb je een hoop artifacts nodig om te levellen. Is echt onmogelijk om alle artifacts voor je main party te levellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Kleine pro tip, Zondag droppen in de domain dungeons dubbele upgrade loot (niet van hetzelfde item maar meer type tegelijk).
Mocht je resin refillen dan zou ik dat Zondag doen.
De resin weekly complete ik bijvoorbeeld ook pas op de Zondag.

Artifacts blijft echter lastig inderdaad, veel kistjes openen in feite.
Ik zou luxurious chests markeren (voor de respawn timer van 5~ dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
ik heb die wish dingen gebruikt kreeg eerst keqing en later razor beide electro...welke is het best om te gebruiken/lvlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

raro007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:40:
ik heb die wish dingen gebruikt kreeg eerst keqing en later razor beide electro...welke is het best om te gebruiken/lvlen?
Keqting heeft een hogere rating MAAR ik ben er al snel achter gekomen dat tenzij je high end content ( die er nu nog niet is) aan het pushen bent het eigenlijk niet uit maakt. Pak een character wat je leuk vind om te spelen en maakt daar het team omheen.

Vanavond eens gespeeld met mijn Cryo Setup ( Chongyun Main, Fischl, Kaeya en Jean ) maar het is toch even wennen om een goede "opening" te vinden, in het begin speelde ik constant met Chongyun maar kwam er later achter dan de manier van spelen toch echt vereist dat je met een anders de opening doet dan je cd's wegblaast en dan pas richting Chonyun om dmg te doen.

Het vergt nog behoorlijk wat gewennen tussen weten wat je moet doen en het ook kunnen doen, het character switchen in een gevecht is nogal een dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

raro007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:40:
Goeie rolls. ik zou Keqing nemen. Die wil ik en veel andere heel graag.
Is ontzettend sterk en haar teleport ability is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gisteren gewiped :X

Ik heb materials nodig van een Oceanid voor Barbara's ascension. Wat een &^&*(()) boss. Nog nergens echt moeite mee gehad, maar dit was echt frustrerend. Kun je ook coopen voor world bosses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
-SaveMe- schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:51:
Gisteren gewiped :X

Ik heb materials nodig van een Oceanid voor Barbara's ascension. Wat een &^&*(()) boss. Nog nergens echt moeite mee gehad, maar dit was echt frustrerend. Kun je ook coopen voor world bosses?
Wat zijn de gevolgen? Raak je wat kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Qunix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Wat zijn de gevolgen? Raak je wat kwijt?
Nee, ik werd bij het dichts bijzijnde fast travel punt neergezet met alle charcters weer wat health ...
Volgens mij was ik verder niks kwijt, buiten mijn trots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
Omdat ik het idee had dat dit spel zwaar pay to win was heb ik het links laten liggen.
Toch door alle aandacht en de goede cijfers maar eens gaan kijken en ik moet zeggen, tot nu toe is het best leuk en valt het reuze mee.

Ja er zijn echt wel dingen waarvan ik blij ben dat ik die wist voor ik ging beginnen om niet al vroeg tegen een muur aan te lopen.

Ben nu AR12 en heb de 2 beginner wishes gedaan (door voor de 2e Primogems om te ruilen voor 4 extra

Bij de eerste poging uiteraard Noelle gekregen en bij de 2e keer Sucrose waar ik best blij mee ben aangezien een goede solo wind AoE dps mage schijnt te zijn als ze wat hoger level is.

Nu krijg je later in het spel van beide fate types nog 10 fate. Maar zit heel erg te twijfelen wat ik daar mee ga doen.

Je hebt nu nog 4? dagen Ballad in Goblets om Venti te krijgen en de standaard Wanderlust en Epitome Invocation.

Aangezien Venti ook een wind dps is wil ik liever wachten of er hierna een nieuw fate “event” komt met een andere char.

Wat ik met mijn andere fate ga doen weer ik ook nog niet... rollen voor wapens lijkt me sowieso nog niet nodig aangezien ik overal vrij snel doorheen kill en met wanderlust is een character ook geen garantie volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het staat je natuurlijk vrij in wat je wilt doen. De Acquaint Fate kan je gewoon gaan gebruiken op de Wanderlust banner, aangezien deze geen tijdslimiet heeft en dit ook het enige is waar je (naast de Beginner banner, welke je al gedaan hebt) de Acquaint Fate op kan gebruiken. Dus die zou ik gewoon doorknallen.

Intertwined Fate is inderdaad iets waar je een keuze moet gaan maken. Ik ben zelf waar mogelijk nog wel daar in aan het rollen, al heb zelf nog niet echt veel geluk gehad ermee. Venti is nog steeds maar een 1,2% kans om te rollen, waarbij je na 90 wishes een garantie hebt op een 5*. Ik heb de 90 wishes nog niet aangetikt in ieder geval, heb nog geen enkele 5*. Wil je het risico niet lopen, dan kan je idd prima wachten op de volgende banner. Edit: Nog wel een extra incentive; voor zover ik weet is Venti alleen via de Ballad in Goblets te verkrijgen. Dus als deze banner verloopt, is het de vraag wanneer hij verder weer te krijgen is.

De wapens zou ik sowieso nog niet voor gaan. Dat zou ik persoonlijk pas doen zodra je karakters hebt die je wilt EN eventueel al wat constellations geunlocked hebt voor die karakters. Maar ik kan het mis hebben daarin.

Ballad in Goblets heeft me een 4* wapen gegeven eerder (Stringless) die ook prima z'n werk doet. Nu op level 40 samen met de level 40 Fischl, gaat vrij hard.

[ Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 15-10-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Thanks, is het aan te raden je character en item level (exp) items meteen te gebruiken?

Ik heb er nu aardig wat (sommige 100+) maar mijn chars zijn nog vrij low level (14).

Heb alleen het zwaard dat je AR10 krijgt naar level 10 geboost om die opdrachten in dat boek te halen voor rewards.

[ Voor 25% gewijzigd door Cowamundo op 15-10-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Het is aan te raden te focussen op 2 characters, let wel dat met focus met name lvl40+ bedoelt is.
Alles tot lvl20 is nog ruim onder "een probleem".
Teveel lvl40+ en je spreiding zal een probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Wat GekkeR al zegt, tot level 20 is het prima te levelen, naar 40 kost je al wat meer boekjes, maar daarna gaat het nog harder van wat ik begrijp. Het is aan te raden om een karakter te hebben die je gaat carryen. Welke dat wordt... Dat is aan jezelf. Alleen voor end-game zijn de tierlists een beetje te volgen, en zelfs dan zijn ze nog aan verandering onderhevig.

Mijn focus op dit moment is Fischl. Ze is level 40 en haar wapen ook, daarmee doet ze prima damage voor m'n AR (voor mijn gevoel iig). Verder heb ik Barbara en Xiangling op level 40 en de rest hangt een beetje rond level 10-15. Maar dat groepje van 3 is nu wel lekker versatile en kan me prima overal doorheen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Voor leveling in het algemeen moet je onthouden dat je Character XP niet terug krijgt.
Investeren in een Character is dus permanent.

Wapen enhancement is minder zwaar op laag level maar kan op high level (60+) een probleem vormen.
Omdat je een lvl60 wapen eigenlijk alleen in een lvl70+ wapen kan enhancen (zonder veel XP verlies).
Een 3* wapen enhancen is ook _veel_ minder een probleem dan een 4* wapen (een 4* wapen wil je immers niet kwijt).

Artifact enhancement (t/m 4* artifacts) is vrij probleemloos omdat je altijd in een ander artifact kan gooien tegen een 10% xp penalty.
Voor 5* artifacts zou ik eerst de stats dubbelchecken.
Mijn beste 5* artifact op dit moment, niet perfect helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPYpyb8EXShe3Vk3G4sP4xSzCyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Kksb295vhHpdfCvTdD74mlF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 15-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gisteren een Oceanid (level 41) verslagen. Blijft een k*t gevecht. Vind die boss battles helemaal niet leuk, wil gewoon exploren en questen. Dropte niet genoeg materials, dus moet ik nog een keer, bah!

En ik level alleen 4* of hoger (heb nog geen 5 *) artefacts, maar man, je hebt echt een tekort om alle artefacts voor je main party te levellen

Weet iemand welk AR en Character level je de main game 'uitspeelt'. Snap dat de game nieuwe regions krijgt en end game doorloopt, dat is natuurlijk het verdienmodel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
jullie zeggen dat je niet teveel characters hoog lvl moet hebben omdat je dan vast komt?
is het niet zo dat die xp boekjes altijd droppen en dus altijd die lage kan lvlen?
of raakt de xp farm op een gegeven moment en is het alleen beschikbaar bij moeilijke regieos??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

raro007 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:38:
jullie zeggen dat je niet teveel characters hoog lvl moet hebben omdat je dan vast komt?
is het niet zo dat die xp boekjes altijd droppen en dus altijd die lage kan lvlen?
of raakt de xp farm op een gegeven moment en is het alleen beschikbaar bij moeilijke regieos??
Eigenlijk geeft @GekkeR het hierboven al aan, tot Lv20 is er niet zo veel overboard. Hierna moet je wat bewuster keuzes gaan maken en bij lv40 zal je echt een keuze moeten gaan maken met focus op 1 character zodat je een goede carry creëert van je party.

Op een gegeven moment is de lv cap gewoon te groot tussen je "mains" en de rest dan gaan boekjes je ook niet meer helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowBumble op 15-10-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
ShadowBumble schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Eigenlijk geeft @GekkeR het hierboven al aan, tot Lv20 is er niet zo veel overboard. Hierna moet je wat bewuster keuzes gaan maken en bij lv40 zal je echt een keuze moeten gaan maken met focus op 1 character zodat je een goede carry creëert van je party.

Op een gegeven moment is de lv cap gewoon te groot tussen je "mains" en de rest dan gaan boekjes je ook niet meer helpen.
ok maar meer als in dat de farmen extreem woord dus je geld moet uitgeven toch?
ik vraag het meer als dat je een paar tot 40 lvled en dan een keuze maakt welke je wilt want het is zo saai om met 1 char te gaan spelen...

net lvl 36 electro hypostasis verslagen met mijn lvl 17 archer :D

[ Voor 4% gewijzigd door raro007 op 15-10-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Nog maar een keer die Oceanid gedaan, ging stuk vlotter deze keer, Barbara is nu ook level 40 + ascension.

Bijna AR28. Ben bezig de gehele map systematisch aan het clearen, flinke klus. Mijn main party is volledig level 40, alhoewel 1 character (Xangling) nog moet ascenden. Main wapen op level 50 en de rest op 40, waarvan er nog twee moeten ascenden. Ik concentreer me voorlopig op het levelen van artifacts. Character levels doe ik voorlopig niks aan, pas als de World Rank weer stijgt misschien, tot nu toe kan ik alles in de wereld prima aan ...

En dan ga ik eerste twee characters naar 60 levelen, ik denk mijn main en Barbara, daarna Fischl en als laatste Xangling. Heb overigens nog wel behoorlijk wat books enzo om te levelen, maar de levels worden ook wel duur nu ...

Vind het qua wereld en exploren echt een top game, zoveel te zien en te doen, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Hoeveel uur spelen jullie ongeveer per dag/week?

Merkndat ik nu vooral nog veel tijd kwijt ben aan zoeken waar alles zit in de menu’s en wat nou goede artifacts zijn voor bepaalde chars.

Gister 5 van die resin opdrachten gedaan en toen werdt de kleine weer wakker ennkon ik weer uitloggen... schiet dus niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Toch wel bijna elke avond een paar uur. Corana helpt ook wel ;)

Ik zou geen tijd/moeite/materials investeren in 3* of minder spul ... Bij artifacts is dat wat minder omdat je geupgrade artifacts ook weer voor 90% exp in nieuwere kunt stoppen.

[ Voor 59% gewijzigd door -SaveMe- op 16-10-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
-SaveMe- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
Ik zou geen tijd/moeite/materials investeren in 3* of minder spul ... Bij artifacts is dat wat minder omdat je geupgrade artifacts ook weer voor 90% exp in nieuwere kunt stoppen.
Dus als je een artifact upgrade en deze later in een ander artifact stopt gaat er maar 10% van alle exp verloren die je er in hebt gestop?

Ik las ook ergens dat je aan het einde van ren “dungeon” bij een boom? Resin kan inleveren voor extra rewards.. heb nu 2x een dungeon gedaan maar kon deze niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Cowamundo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Dus als je een artifact upgrade en deze later in een ander artifact stopt gaat er maar 10% van alle exp verloren die je er in hebt gestop?
Klopt!
Ik las ook ergens dat je aan het einde van ren “dungeon” bij een boom? Resin kan inleveren voor extra rewards.. heb nu 2x een dungeon gedaan maar kon deze niet vinden?
Dat is bij de Domains. Dan moet je binnen een bepaalde tijd een aantal monsters verslaan. Als dat gelukt is kun je naar de boom lopen (kan niet missen, kunt nergens anders heen) en daar dan de rewards pakken en dan de Domain verlaten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1T8cOEuAwqtfLcShvXDz0sv_jg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dcn4sy6M3r4rEmbNFDIvY4K2.jpg?f=user_large
Ik mag de komende tijd nog even gratis doorspelen blijkbaar ;)
Dat hele event was ik alweer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
GekkeR schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:47:
[Afbeelding]
Ik mag de komende tijd nog even gratis doorspelen blijkbaar ;)
Dat hele event was ik alweer vergeten.
Hoezo gratis? dat is het toch al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Cowamundo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Hoezo gratis? dat is het toch al? :P
True that, nu met +3000 primogems echter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Net begonnen gisteren, na alle hype....
Mijn eerste, tweede, derde en vierde gedachte: Dit is net Zelda: Breath of the wild.

Op zich niet erg, beter goed gejat enzo. Maar tot noch toe eindelijk een mobile game. ipv alle shovelware XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:22:
Net begonnen gisteren, na alle hype....
Mijn eerste, tweede, derde en vierde gedachte: Dit is net Zelda: Breath of the wild.

Op zich niet erg, beter goed gejat enzo. Maar tot noch toe eindelijk een mobile game. ipv alle shovelware XD
Vindt het ook veel weg hebben van Nino Kuni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cowamundo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Vindt het ook veel weg hebben van Nino Kuni.
Die ken ik niet, maar als ik de beelden zie heb ik niet dat gevoel. Misschien kwa gameplay?

De vergelijking met BOTW is vrij simpel:
Zelfde cell-shaded look, echt praktisch identical.
Bijna dezelfde intro. Je loopt naar een cliff, en ziet de wereld in een sweeping view
De eerste vijanden lijken best op de vijanden in BOTW.
Ze zitten in kampen... Net als BOTW.
In de kampen heb je schatkisten die open gaan als je iedereen verslaat
Koken met ingredienten bij een pot boven het vuur, voor health.
Na de tutorial krijg je een zweefding
Klimmen heeft dezelfde animatie

Er zit genoeg unieks in hoor! En ik ben sowieso niet tegen een BOTW clone... Aangezien Nintendo geen deel 2 lijkt te maken O-)

Intro van BOTW en GI
YouTube: Genshin Impact vs. Zelda: Breath of the Wild - 20 Biggest Similarities

Nogmaals: geen kritiek O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 16-10-2020 10:48 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste