Dell weigert return/refund ivm verkeerde spec

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.704 views

Onderwerpen

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Dus: je krijgt een laptop van de baas, die je niet zelf uitgezocht hebt. Vervolgens het 4K drama.

Ik zou zelf dit neerleggen bij je chef, zeggen dat je minder productief bent, en het er bij neerleggen. In die vorm ben ik het volledig eens met @MAX3400 .

Of neem.je eigen laptop mee. Byod schijnt ook zo'n ding te zijn.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Burninat0r schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:57:
[...]
HDMi 1.4 stamt uit 2009. We leven in 2020. Het is jaren geleden dat er voor het laatst een laptop gemaakt is met een HDMI port die geen 4k ondersteunt. Iedereen die denkt dat 4k support niet vanzelfsprekend is tegenwoordig leeft onder een rots, sorry.
Anderen uitmaken dat ze onder een rots leven en verwijzen naar HDMi dat stamt uit 2009, terwijl 8K het licht zag in 1995 en gestandaardiseerd is in 2007, getuigt niet bepaald van goede smaak. Misschien moet je je eens verdiepen in het verschil tussen wanneer een technologie beschikbaar wordt en wanneer ze mainstream is? Of ga je nu ook roeptoeteren dat je op een business laptop 8K mag verwachten omdat de standaard al zolang bestaat?
Nogmaals @Verwijderd svp topic sluiten, hier komt niets nuttigs meer uit. Ik had gehoopt een constructief gesprek te kunnen voeren maar ik krijg FOK-waardige trolls en reacties van mensen die de context niet eens gelezen hebben. Reageer dan aub ook niet.
Ik heb de context gelezen, maar vind jouw reacties niet correct. Je scheldt op mensen die het niet met je eens zijn en bent zo rotsvast overtuigd van je eigen gelijk dat je gewoonweg niet openstaat voor wat iemand anders zegt (dat wat we de basis voor een "constructief gesprek" noemen). Ik hoop maar dat je niet op deze manier naar de helpdesk gebeld hebt...

• Burninat0r
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04-2021
edeboeck schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:11:
[...]
Anderen uitmaken dat ze onder een rots leven en verwijzen naar HDMi dat stamt uit 2009, terwijl 8K het licht zag in 1995 en gestandaardiseerd is in 2007, getuigt niet bepaald van goede smaak. Misschien moet je je eens verdiepen in het verschil tussen wanneer een technologie beschikbaar wordt en wanneer ze mainstream is? Of ga je nu ook roeptoeteren dat je op een business laptop 8K mag verwachten omdat de standaard al zolang bestaat?

[...]
Ik heb de context gelezen, maar vind jouw reacties niet correct. Je scheldt op mensen die het niet met je eens zijn en bent zo rotsvast overtuigd van je eigen gelijk dat je gewoonweg niet openstaat voor wat iemand anders zegt (dat wat we de basis voor een "constructief gesprek" noemen). Ik hoop maar dat je niet op deze manier naar de helpdesk gebeld hebt...
Actie --> reactie. Ik word aangevallen door mensen die niet kunnen lezen, er komt iemand tussendoor die even opschept over zijn peperdure laptop die hij niet nodig heeft voor een functie waar hij alleen Office gebruikt, om er even in te wrijven dat ik een flutding heb, mensen denken nog steeds dat 4k zeldzaam is.. de sfeer in dit topic is vanaf het begin verneukt en ik heb het gerapporteerd, met het verzoek het hele topic te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]
Om mijn punt te versterken: bij deze Inspiron 5593 laptop staat, bij aanbevolen accessoires, een "aktetas" die ervoor zorgt dat je de laptop met HDMI op maar liefst drie 4k schermen aan kan sluiten!!!!! Helaas zal dat nooit werken met deze laptop. Ook Dell gaat er blijkbaar vanuit dat al hun producten 4k output kunnen doen.
Er staat op dezelfde hele pagina ook
USB Type-C™ port: Only available on configurations with NVIDIA® GeForce® MX230 graphics, a convenient Type-C™ port (data only) allows you to easily connect smaller devices to your laptop on the first try. (Please check the “video card” on your selected configuration)
Maar ook
Intel® UHD Graphics with shared graphics memory
Intel® Iris Plus Graphics with shared graphics memory
NVIDIA® GeForce® MX230 with 2GB GDDR5 graphics memory
NVIDIA® GeForce® MX230 with 4GB GDDR5 graphics memory
Maar ook
802.11bgn 1x1 WiFi & BT 4.0
802.11ac 1x1 WiFi & BT 4.1
802.11ac 2x2 WiFi & BT 4.1
802.11ac 2x2 WiFi & BT 5.0
802.11ac 1x1 WiFi & BT 5.0
Er staat inderdaad nergens expliciet let op beste koper; u krijgt niet 4 videokaarten in uw PC. En u krijgt ook niet 5 wireless kaartjes

Dus ja, ook daar zou ook over in discussie kunnen gaan met Dell. Dat ze alles uitschrijven wat er in een laptop kan en het is nog stommer inderdaad dat ze zelfs onderaan de pagina dan neerzetten direct een link naar niet alleen de klantenservice maar ook alle documentatie, drivers, etc.
Snap je waarom ik teleurgesteld ben?
Maar gezien je opmerkingen; ik leef onder een rots. Want ik accepteer wel dat mijn Dell geen 4K kan uitspugen ondanks dat mijn laptop nog geen 2 jaar oud is? Heb je mogelijk ook eens gekeken naar je TV-decoders thuis; best een kans dat daar ook HDMI op zit maar er ook geen 4K uitkomt?

Echter, en dat vind ik best vervelend; je komt vandaag even op Tweakers je ongenoegen uiten over Dell. Top. Het enige wat de meesten zeggen "Goh, Burni, je hebt niet helemaal gelijk; niet over je aanname over 4K en ook niet in het "garantie-traject." Het enige wat daarna volgt is jouw volharding om allerlei apparaten te noemen die al 10 jaar of langer 4K aan kunnen; dat is best vreemd want HDMI2.0 voor 2160p60 is pas in 2014 verkrijgbaar voor consumenten dus in mijn optiek "pas" 6 jaar.

Ik blijf bij mijn eerdere antwoord: probeer met je baas / werkgever te regelen dat jij van die laptop af komt en dat er uit oogpunt van verminderde / bewezen produktiviteit een laptop komt die wel volledig overweg kan met de schermen en randapparatuur die je gebruikt. Jouw werkgever zal echt wel begrip kunnen tonen dat je zonder 4K niet zo fijn kan werken en hopelijk met Dell om tafel gaan om een oplossing te bedenken?
Burninat0r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:14:
[...]

Actie --> reactie. Ik word aangevallen door mensen die niet kunnen lezen, er komt iemand tussendoor die even opschept over zijn peperdure laptop die hij niet nodig heeft om er even in te wrijven dat ik een flutding heb,
Opscheppen? Ik toch zeker niet? Ik gaf alleen aan dat mijn laptop (die overigens ook zakelijk is, als je dat geruststelt en dat ik dus niet pats met hoeveel geld ik aan een laptop spendeer) een duurder model is en "net zo flut" geen 4K uitspuugt. Oftewel, jij hebt zelfs een betere "flut" want jij hebt minder betaald voor ook geen 4K :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Burninat0r
MAX3400 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:16:
[...]

Er staat op dezelfde hele pagina ook

[...]

Maar ook

[...]

Maar ook

[...]

Er staat inderdaad nergens expliciet let op beste koper; u krijgt niet 4 videokaarten in uw PC. En u krijgt ook niet 5 wireless kaartjes

Dus ja, ook daar zou ook over in discussie kunnen gaan met Dell. Dat ze alles uitschrijven wat er in een laptop kan en het is nog stommer inderdaad dat ze zelfs onderaan de pagina dan neerzetten direct een link naar niet alleen de klantenservice maar ook alle documentatie, drivers, etc.

[...]

Maar gezien je opmerkingen; ik leef onder een rots. Want ik accepteer wel dat mijn Dell geen 4K kan uitspugen ondanks dat mijn laptop nog geen 2 jaar oud is? Heb je mogelijk ook eens gekeken naar je TV-decoders thuis; best een kans dat daar ook HDMI op zit maar er ook geen 4K uitkomt?

Echter, en dat vind ik best vervelend; je komt vandaag even op Tweakers je ongenoegen uiten over Dell. Top. Het enige wat de meesten zeggen "Goh, Burni, je hebt niet helemaal gelijk; niet over je aanname over 4K en ook niet in het "garantie-traject." Het enige wat daarna volgt is jouw volharding om allerlei apparaten te noemen die al 10 jaar of langer 4K aan kunnen; dat is best vreemd want HDMI2.0 voor 2160p60 is pas in 2014 verkrijgbaar voor consumenten dus in mijn optiek "pas" 6 jaar.

Ik blijf bij mijn eerdere antwoord: probeer met je baas / werkgever te regelen dat jij van die laptop af komt en dat er uit oogpunt van verminderde / bewezen produktiviteit een laptop komt die wel volledig overweg kan met de schermen en randapparatuur die je gebruikt. Jouw werkgever zal echt wel begrip kunnen tonen dat je zonder 4K niet zo fijn kan werken en hopelijk met Dell om tafel gaan om een oplossing te bedenken?

[...]

Opscheppen? Ik toch zeker niet? Ik gaf alleen aan dat mijn laptop (die overigens ook zakelijk is, als je dat geruststelt en dat ik dus niet pats met hoeveel geld ik aan een laptop spendeer) een duurder model is en "net zo flut" geen 4K uitspuugt. Oftewel, jij hebt zelfs een betere "flut" want jij hebt minder betaald voor ook geen 4K :)
Alle specs die jij list, wijzen op 4k support. In alle mogelijke configuraties van het model zit een GPU en HDMI poort die 4k ondersteunen. Iemand in deze thread had een mid-range GPU uit 2011 die hogere resoluties ondersteunt dan mijn laptop.

Niemand heeft het over HDMI 2.0

HDMi 1.4 is sinds 2009 voor consumenten beschikbaar en ondersteunt ook 4k. 30hz is prima voor werk, desktopruimte is belangrijker.

Nog iemand die niet leest. Als wederdienst heb ik de rest van jouw post ook niet gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Burninat0r op 24-09-2020 00:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Burninat0r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:19:
[...]

HDMi 1.4 is sinds 2009 voor consumenten beschikbaar en ondersteunt ook 4k. 30hz is prima voor werk.
Monitoren voor 50Hz of lager: nul stuks
Monitoren voor 60Hz: 170 stuks

Is het heel vreemd dat ik de aanname (!!) doe bij gebrek aan informatie over welke scherm je thuis of op werk hebt staat met een native beeld-eigenschap van minstens 3840x2160 bij minstens 60Hz? En dat ik daarom HDMI2.0 benoem als mogelijke eis?

En ja, ik zal niet alles kennen wat jij wel weet over laptops en HDMI; echter de omgekeerde manier van dingen zoeken / aansluiten, zoals ik nu dus schets, zou dus een HDMI2.0 poort valideren en/of een andere videokaart (zoals de door Dell geleverde Nvidia's) om dus een veelvoud van 2160p over USB-C te kunnen versturen.

Dit is toch "discussieren"? Ik probeer van de andere manier van de techniek te laten zien waarom ik het over HDMI2.0 heb. Dat je dat dan niet accepteert en/of daar ook ietwat kribbig op reageert, dat kan ik niet inschatten omdat ik vandaag niet bij jou op werk was en exact heb opgeschreven wat die schermen daar allemaal kunnen qua resoluties en refresh-rate.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Serieus, dat dit een probleem kan zijn bij een bedrijf... Je hebt al zoveel tijd gespendeerd aan het neuzelen met de klantenservice, tijd waarin je ook productief had kunnen zijn voor je werkgever. Slecht management bij je werkgever. Tevens is het tijd om iets anders te zoeken als je geen goed gereedschap krijgt van de baas! Ik zou er snel klaar mee zijn i.g.g.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Burninat0r
MAX3400 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:29:
[...]

Monitoren voor 50Hz of lager: nul stuks
Monitoren voor 60Hz: 170 stuks

Is het heel vreemd dat ik de aanname (!!) doe bij gebrek aan informatie over welke scherm je thuis of op werk hebt staat met een native beeld-eigenschap van minstens 3840x2160 bij minstens 60Hz? En dat ik daarom HDMI2.0 benoem als mogelijke eis?

En ja, ik zal niet alles kennen wat jij wel weet over laptops en HDMI; echter de omgekeerde manier van dingen zoeken / aansluiten, zoals ik nu dus schets, zou dus een HDMI2.0 poort valideren en/of een andere videokaart (zoals de door Dell geleverde Nvidia's) om dus een veelvoud van 2160p over USB-C te kunnen versturen.

Dit is toch "discussieren"? Ik probeer van de andere manier van de techniek te laten zien waarom ik het over HDMI2.0 heb. Dat je dat dan niet accepteert en/of daar ook ietwat kribbig op reageert, dat kan ik niet inschatten omdat ik vandaag niet bij jou op werk was en exact heb opgeschreven wat die schermen daar allemaal kunnen qua resoluties en refresh-rate.
Waar heb je het in godsnaam over met je links? Monitoren kunnen ook op lagere frequenties draaien. Wat Tweakers aangeeft is de maximale frequentie en dat is doorgaans minimaal 60hz ja. Echter, je kan een 60hz monitor ook op 30hz of lager draaien afhankelijk van wat de GPU ondersteunt.

Ik kan je niet serieus nemen, sorry. Welterusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik ben het wel eens met de TS, Dell zou iig de spec sheet direct op de product pagina kunnen zetten ipv het achter support te plaatsen. Dell zou ook de limitatie duidelijk kunnen plaatsen op de productpagina.

TS of zn werkgever heeft echter wel een onderzoeksplicht waar ze niet volledig aan voldaan hebben. Het enige wat TS zou kunnen doen is kijken wie zn AM bij Dell is hen hopen op coulance.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
De inspiron reeks van Dell is overigens wel de budget reeks voor consumenten en business. De normale zakelijke reeks van Dell is de latitude en meer premium voor comsumenten is de XPS reeks.

Het is daarom ook wel logisch dat ze op bepaalde punten bezuinigd hebben om de prijs te drukken. Dat is dan ook weer een beetje af te lezen in de prijs, 600 euro excl. btw is voor een laptop erg goedkoop.

Ik denk dat je daarom ook de verwachting van de 4K output te hoog hebt liggen. Er zijn vast meer laptops rond die prijsklasse die maar maximaal 1080p hebben. Vast niet allemaal, maar de andere laptops hebben dan weer andere gebreken.

Wat je zou kunnen doen is via het support formulier het probleem uitleggen en hopen dat er een medewerker naar kijkt die het echt voor je wil oplossen. Ik wil je daarbij wel op het hart drukken dat je niet moet beginnen met verwijten zoals dit is de standaard van 2020 en dergelijke want daar heeft een support medewerker niks aan. Schrijf het rustig op in trant van dat je had gezien dat de laptop HDMI 1.4b heeft in combinatie met een Intel uhd videokaart en dat je daarbij de aanname hebt gedaan dat deze op een 4K monitor prima zou werken in 4K. Want dat is wat je hebt gedaan, geef je fout toe en dat je graag wel een laptop hebt waarbij 4K output mogelijk is. Dan zijn medewerkers vaak veel schappelijker ipv dat je ze afblaft dat alle laptops tegenwoordig 4K output moeten hebben.

Ik heb al behoorlijk vaak gehad dat dell onder coulance dingen doet, zolang je de mensen maar met respect behandeld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:04
Burninat0r schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:36:
[...]

Deze thread gaat nogal snel.

Ik weet niet of wij zoiets hebben als rechtsbijstand, dat zou ik na moeten vragen. Zelfs als we dat hebben weet ik niet of m'n baas bereid is daar gebruik van te maken.

In theorie kan ik mijn werk uitvoeren zonder extern beeldscherm, het wordt niet als noodzaak gezien, ondanks het feit dat het mijn productiviteit significant beïnvloedt (ik ben developer). Het is me vrij duidelijk gemaakt dat ik het hier mee moet doen tenzij ik Dell zover krijg het geld terug te geven.

Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Ik heb het laten escaleren naar het management bij Dell support, wordt vervolgd.. Ik postte hier om te kijken of men wellicht wat tips voor me heeft.
Tja met dergelijke uurtarieven is een vervangende laptop er met een poep en een scheet uit. zo uit en je medewerker blij....

Als je duidelijk is gemaakt dat dit het is en je zelf de shit moet oplossen zonder dat het iets mag kosten dan zou ik het gebakje bij de chef op zijn bureau neerleggen en hem vriendelijk bedanken voor zijn tijd en moeite en jezelf een plezier doen..... :w

Displaylink optie werkt altijd ook met usb a maar dat kost ook geld. Tig keer bellen met Dell en je gelijk halen ook, waarschijnlijk kost dat nog veel meer los van alle verspilde energie.

Run Forrest Run!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Burninat0r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:19:
[...]

Alle specs die jij list, wijzen op 4k support. In alle mogelijke configuraties van het model zit een GPU en HDMI poort die 4k ondersteunen. Iemand in deze thread had een mid-range GPU uit 2011 die hogere resoluties ondersteunt dan mijn laptop.

HDMi 1.4 is sinds 2009 voor consumenten beschikbaar en ondersteunt ook 4k. 30hz is prima voor werk, desktopruimte is belangrijker.

Nog iemand die niet leest. Als wederdienst heb ik de rest van jouw post ook niet gelezen.
Waar haal jij uit die lijstjes dat 4k ondersteund wordt? Je doet een hoop aannames, noemt iedereen trolls en wat dan ook maar nergens ga je concreet in op de vragen. Het enige dat je blijft herhalen is: gpu en poort ondersteunen 4k dus ik mag ervan uit gaan dat ik 4k op een monitor kan weergeven. Dit is pertinent onwaar, vooral bij zakelijke aankopen nooit aannames doen.

Omdat je zo blind gaat op de HDMI 1.4b connector, hierbij de beschrijving van de standaard zelf: https://www.hdmi.org/download/savefile?bucket=hdmi-web-public&fileKey=Specifications/1dot4_feature_archive.pdf.
Look for devices that support 4k functionality
Nu nogmaals: waar zie of zag jij zwart op wit, zonder aannames, staan dat de laptop 4k ondersteund? De standaard betekend niet dat 4k ondersteund word.

Als het antwoord daarop “nergens” is dan heb je zakelijk waarschijnlijk pech. Vooral als de thread waar het ontkent word zeer eenvoudig via Google te vinden is.

Side note: de amd hd6990, toch een redelijke high-end kaart, uit 2011 ondersteund ook max 2560x1600.

Amd hd7970 ook geen 4k via hdmi. Toch best een high end kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:15

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Om mijn punt te versterken: bij deze Inspiron 5593 laptop staat, bij aanbevolen accessoires, een "aktetas" die ervoor zorgt dat je de laptop met HDMI op maar liefst drie 4k schermen aan kan sluiten!!!!! Helaas zal dat nooit werken met deze laptop. Ook Dell gaat er blijkbaar vanuit dat al hun producten 4k output kunnen doen.
Als je zoveel weet van computers, wat je hier doet laten geloven, dan snap je zelf ook toch wel dat de productomschrijving duidelijk bij een dockingstation/port-replicator hoort? Zelfs de afbeelding van de 'aktetas' is hetzelfde als de rugzak erboven, het ziet er niet eens uit als een aktetas. Slordig van de website beheerder dat er een foute productkoppeling is, maar om nu te zeggen dat "dit je punt versterkt"
Alstu, de exacte reden volgens Dell:
We have an update from our product engineering team. Resolution on external monitor is limited to FHD 1920x1080 60Hz. This is also applicable for Inspiron 3493. This is a hardware limitation due to the motherboard layout trace length and because we use 1.65GT/s topology which only supports up to FHD 1920x1080 60Hz.
DELL-Cares

Nogmaals, in de spec guide staat duidelijk de melding:
NOTE: The maximum resolution supported by this HDMI
port is 1920x1080.
Deze is laatst gewijzigd op 7 januari 2020, hoe is dat ná dat jij dit 'defect' aan het licht hebt gebracht?

Linkje: https://topics-cdn.dell.c...top_Setup-Guide_en-us.pdf

[ Voor 66% gewijzigd door Belindo op 24-09-2020 07:54 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Je geeft aan dat ze dit aangepast hebben. Heb je misschien de doos waarop staat ‘ondersteunt 4K over HDMI’ ofzo?

Anders ben ik bang dat je gewoon pech hebt. Je werkgever heeft een laptop gekocht die volgens hem voldoende is. Bij je volgende beoordelingsgesprek aangeven dat je productiever bent met een 4K ondersteunende laptop...

Overigens is het denk ik handiger om niet een mening die in je straatje past als ‘beste antwoord’ te markeren, dat is heel verwarrend. Kies gewoon 1 van de vele reactie die iets in de trant van ‘zonder zwart-op-wit statement van Dell dat 4K ondersteunt wordt ga je dit niet winnen’ zeggen. Dat is voor eventuele toekomstige zoekers handiger.

[ Voor 34% gewijzigd door Smobbo op 24-09-2020 07:56 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet of het hier gaat om de verkeerde specificaties, de support die je verwacht of dat je mag omruilen. De sfeer hier is vijandig en in sommige gevallen van beide kanten niet constructief. Ik verplaats het topic naar SF en hang er een slotje aan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.