Sorteren van producten in vergelijking

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Wellicht zie ik een optie over het hoofd, maar is het ook mogelijk om de producten in je vergelijking te sorteren? Het is nu zo dat het product dat je als eerst aan de vergelijking toe voegt ook in de eerste kolom komt. Voeg je nog één toe komt die als tweede, daarna derde etc.

Ik weet dat je de producten ook simpelweg kan verwijderen uit de vergelijking en opnieuw kan toevoegen, maar het zou misschien ook wel handig zijn dat je eerst de producten kan toevoegen en daarna kan sorteren op eigen inzicht. In mijn geval was ik bezig met het vergelijken van behuizingen, en toen bedacht ik me dat het wel handig zou zijn om ze van klein naar groot te sorteren.

Edit: het valt me net pas op dat de product ID's puntkomma gescheiden in de URL staan, door deze op een andere positie te zetten is het sorteren ook vrij gemakkelijk. Voor mij is dat ook goed werkbaar, al zal het kunnen verslepen van de kolommen of het kunnen verplaatsen met pijltjes naar links/rechts nog makkelijker zijn.

Edit 2: Helaas slaat hij de volgorde niet op als ik de product ID's in de URL aanpas, niet echt een goed bruikbare workaround dus.

Ik had ook dit topic gevonden, maar weet niet of het wenselijk is om een 5 jaar oud topic omhoog te schoppen, en volgens mij heeft de pricewatch in de afgelopen jaren ook al de nodige updates gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinze op 23-09-2020 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Vinze schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:53:
Wellicht zie ik een optie over het hoofd, maar is het ook mogelijk om de producten in je vergelijking te sorteren? Het is nu zo dat het product dat je als eerst aan de vergelijking toe voegt ook in de eerste kolom komt. Voeg je nog één toe komt die als tweede, daarna derde etc.

Ik weet dat je de producten ook simpelweg kan verwijderen uit de vergelijking en opnieuw kan toevoegen, maar het zou misschien ook wel handig zijn dat je eerst de producten kan toevoegen en daarna kan sorteren op eigen inzicht. In mijn geval was ik bezig met het vergelijken van behuizingen, en toen bedacht ik me dat het wel handig zou zijn om ze van klein naar groot te sorteren.
Voor jouw usecase zou het handig zijn als er op de vergelijkingspagina een volgorde knop zou zitten. Helaas zie ik dit op de korte termijn nog niet verschijnen.

Maar wel bedankt voor je input, ik heb je suggestie genoteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:58
+1 voor deze feature. Ik mis 'm iedere keer wanneer ik producten vergelijk.

Ik dacht: Iets van sortablejs en een endDrag functie die de nieuwe volgorde opslaat maar zie nu dat het een grote tabel is, dat wordt wat lastiger..

That said, een soort van "Sorteer op:" dropdown met opties als:
- Prijs
- Reviews
- Aanbieders
- [aangevuld met de populaire specificaties]

zou wel enorm handig zijn, al is dat dan weer geen oplossing voor originele use-case van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 09:26
De functies om te storteren op een bepaalde spec of testuitslag, maar ook om naar hartelust te ordenen, zijn bij hardware info wel aanwezig. Dat zal een heel andere engine zijn, maar hopelijk kunnen jullie nu na de fusie gebruik maken van die expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
Met het steeds breder wordende productaanbod in categorieen als televisies en mobos zou sortering inderdaad van waarde zijn in het proces van elimineren. In feite kunnen natuurlijk technisch alle velden sorteerbaar geacht worden, maar misschien zijn sorteerders net als bij filters binnen categorieen bepaalbaar op basis van de top-5 meestgebruikte filters binnen een categorie.

Tijdens het selecteren van opties in een zoekresultaat is het in de praktijk haast nooit zo dat de volgorde waarin geselecteerd is, de werkelijk gewenste sortering is bij het in-detail vergelijken van de producten.

Ook is het zo dat 'producten vergelijken' op mobiel eigenlijk relatief bruikbaar is, met uitzondering van het verwijderen van producten uit de vergelijking. Sortering en sticky actions zouden daarbij bruikbaar sterk verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Om een en ander centraal te houden kan deze wens verder besproken worden in Verbeteringen aan vergelijken in Pricewatch. Op korte termijn kunnen we hier helaas niks aan doen, maar de wens om te sorteren is in elk geval duidelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.