Toon posts:

Keuze productcategorie vergelijking pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• PETER VERMEIRE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 19:10
Ik durf het haast niet te vragen, maar loop hier regelmatig tegenaan :

Hoe kun je binnen een bepaalde productcategorie een vergelijking maken zonder dat je vorige gemaakte vergelijking van andere productcategorie ook in het lijstje terecht komt ?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@PETER VERMEIRE Even voor de duidelijkheid: Je wilt dus per categorie een vergelijking kunnen maken?

• PETER VERMEIRE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 19:10
zodat je na vergelijking met monitoren, bij keuze interne harde schijven, niet met monitoren tussen je harde schijven staat.
Uiteraard is er de optie verwijder lijst, maar dan ben je vergelijkingslijst van je monitoren kwijt. (tenzij je link opslaat)

Misschien formuleer ik het beter door aparte vergelijkingslijst per productcategorie te hebben.
Zo heb je steeds je favorieten per product beschikbaar

• Almervb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01 23:36
Ik wil 6 smartphones in een vergelijkingslijst en 5 wasmachines in een andere vergelijkingslijst. Maar dat gaat niet. Ik krijg dan 1 lijst met de 11 producten, maar ik heb er echt niks aan om Xiaomi Redmi 10C, 4GB intern, 64GB opslag Blauw te vergelijken met een Samsung WW80T534AAW wasmachine. Een tweede lijst ernaast zou dus welkom zijn.

Daarnaast, door het slepen van items deze in de gewenste volgorde zetten zou ook een mooie verbetering zijn.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijdens het samenstellen van een PC build ben je veel bezig met componenten samenstellen, moederborden vergelijken, daarna processoren vergelijken, en dan kies je misschien een ander moederbord met een ander CPU socket, en daarna ga je weer CPU's vergelijken.

Het probleem is alleen dat als ik 3 CPU's heb geselecteerd om te vergelijken en ik moederborden wil gaan vergelijken, dat ik opeens 3 CPU's en meerdere moederborden met elkaar ga vergelijken.

Wat ik liever zou zien is:

Ik zit in de processors categorie, ik selecteer processors: die komen in mijn vergelijkingslijst terecht voor processors.

Vervolgens switch ik naar moederborden, daar selecteer ik een paar moederborden en die komen in een nieuwe lijst terecht.

Als ik bovenaan de website op de "Vergelijking"-knop druk zou ik het liefst een dropdown zien met daarin de categorieën gesorteerd op meest recente toevoeging (nieuwste bovenaan), dus:

Dropdown: Vergelijkingen:
Optie: Processors: 3
Optie: Moederborden: 2
Optie: Grafische kaarten: 5

Idealiter zou je dit in een menu kunnen plaatsen met <a href> linkjes zodat mensen iedere vergelijkingslijst makkelijk in een nieuwe tab kunnen openen vanuit dit drop-down menu.

Een gave feature om mogelijk direct ook rekening mee te houden zou kunnen zijn om mensen hun vergelijkingslijsten een naam te kunnen laten geven.

Dus, in de database heeft een lijst standaard de naam van de categorie van de items, en de naam van die lijst is gewoon `null`. De gebruiker kan die naam een waarde geven, dus:

Categorie: null; naam: null (pk unique restraint)
Categorie: processors; naam: null (pk unique restraint)
Categorie: processors; naam: "PC upgrade" (pk unique restraint)

Die eerste moet mogelijk blijven zodat mensen een CPU kunnen vergelijken met een koptelefoon als ze dat willen :+ (Er zijn vast vele praktische voorbeelden van.)

Hiermee voorzie je ook professionals van een mooie feature die ze kunnen gebruiken bij de verkoop van hardware. Ik weet dat men bij o.a. Coolblue ook gebruik maken van Tweakers om producten te vergelijken.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen heel graag enkele lijsten willen samenstellen, bijhouden, en bookmarken om hun klanten makkelijk te kunnen voorzien van goede informatie.

Ikzelf als enkele consument die graag een system samenstelt zou dat al erg graag willen gebruiken :) Ik zou voor ieder onderdeel van mijn nieuwe PC al een dedicated lijst hebben.

Andere mogelijke features voor de toekomst:
  • Notities toevoegen per lijst
  • Notities toevoegen per product in de lijst
  • Maximaal 10 lijsten voor normale gebruikers
  • Maximaal 50 lijsten voor betalende gebruikers
  • Maximaal 1000 lijsten voor zakelijke gebruikers
  • Lijsten anoniem kunnen delen (ik wil mijn nickname niet delen met verkopers die ook mijn echte naam kunnen zien in hun systemen)
Ik denk dat hier serieus veel gebruik van gemaakt kan worden, zeker voor zakelijke gebruikers, waar Tweakers voor relatief weinig werk toch een leuke markt kan aanboren met een feature die (volgens mij) al heel erg vaak wordt gebruikt maar tot veel meer in staat is.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

jelle.

Product Owner
@Blue-eagle ik heb je topic samengevoegd met dit bestaande topic over het verbeteren van vergelijkingslijstjes :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Ik ben hier ook groot voorstander van.

Bij Hardware.info kan dit namelijk wel. Hier op Tweakers zit ik te klungelen om monitoren die ik interessant vind bij elkaar in een wenslijst te zetten en op het moment dat ik ze ga vergelijking allemaal weer op te zoeken en in een vergelijkingslijst te zetten.

Zeker als je vaak naar verschillende productcategoriën kijkt of hulp biedt op het forum is het huidige systeem zeer irritant en tijdrovend.

Bij HWI kun je vergelijkingstabellen opslaan, dat zou heel mooi zijn.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik mis een knop 'Maak vergelijkingslijst' bij de wenslijsten (en vice versa?). Evenzo is het wellicht tof om snapshots van publieke inventarissen (als RML?) te kunnen vergelijken als de producten gegroepeerd worden op categorie. Als je dan kunt kiezen tot op welk niveau je de PW boomstructuur wilt volgen, zou je bijvoorbeeld makkelijke de verschillen tussen 5 verschillende moederborden met de dezelfde socket kunnen weergeven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee