Verbeteringen aan vergelijken in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• PETER VERMEIRE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 07:07
Ik durf het haast niet te vragen, maar loop hier regelmatig tegenaan :

Hoe kun je binnen een bepaalde productcategorie een vergelijking maken zonder dat je vorige gemaakte vergelijking van andere productcategorie ook in het lijstje terecht komt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@PETER VERMEIRE Even voor de duidelijkheid: Je wilt dus per categorie een vergelijking kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PETER VERMEIRE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 07:07
zodat je na vergelijking met monitoren, bij keuze interne harde schijven, niet met monitoren tussen je harde schijven staat.
Uiteraard is er de optie verwijder lijst, maar dan ben je vergelijkingslijst van je monitoren kwijt. (tenzij je link opslaat)

Misschien formuleer ik het beter door aparte vergelijkingslijst per productcategorie te hebben.
Zo heb je steeds je favorieten per product beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Almervb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik wil 6 smartphones in een vergelijkingslijst en 5 wasmachines in een andere vergelijkingslijst. Maar dat gaat niet. Ik krijg dan 1 lijst met de 11 producten, maar ik heb er echt niks aan om Xiaomi Redmi 10C, 4GB intern, 64GB opslag Blauw te vergelijken met een Samsung WW80T534AAW wasmachine. Een tweede lijst ernaast zou dus welkom zijn.

Daarnaast, door het slepen van items deze in de gewenste volgorde zetten zou ook een mooie verbetering zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijdens het samenstellen van een PC build ben je veel bezig met componenten samenstellen, moederborden vergelijken, daarna processoren vergelijken, en dan kies je misschien een ander moederbord met een ander CPU socket, en daarna ga je weer CPU's vergelijken.

Het probleem is alleen dat als ik 3 CPU's heb geselecteerd om te vergelijken en ik moederborden wil gaan vergelijken, dat ik opeens 3 CPU's en meerdere moederborden met elkaar ga vergelijken.

Wat ik liever zou zien is:

Ik zit in de processors categorie, ik selecteer processors: die komen in mijn vergelijkingslijst terecht voor processors.

Vervolgens switch ik naar moederborden, daar selecteer ik een paar moederborden en die komen in een nieuwe lijst terecht.

Als ik bovenaan de website op de "Vergelijking"-knop druk zou ik het liefst een dropdown zien met daarin de categorieën gesorteerd op meest recente toevoeging (nieuwste bovenaan), dus:

Dropdown: Vergelijkingen:
Optie: Processors: 3
Optie: Moederborden: 2
Optie: Grafische kaarten: 5

Idealiter zou je dit in een menu kunnen plaatsen met <a href> linkjes zodat mensen iedere vergelijkingslijst makkelijk in een nieuwe tab kunnen openen vanuit dit drop-down menu.

Een gave feature om mogelijk direct ook rekening mee te houden zou kunnen zijn om mensen hun vergelijkingslijsten een naam te kunnen laten geven.

Dus, in de database heeft een lijst standaard de naam van de categorie van de items, en de naam van die lijst is gewoon `null`. De gebruiker kan die naam een waarde geven, dus:

Categorie: null; naam: null (pk unique restraint)
Categorie: processors; naam: null (pk unique restraint)
Categorie: processors; naam: "PC upgrade" (pk unique restraint)

Die eerste moet mogelijk blijven zodat mensen een CPU kunnen vergelijken met een koptelefoon als ze dat willen :+ (Er zijn vast vele praktische voorbeelden van.)

Hiermee voorzie je ook professionals van een mooie feature die ze kunnen gebruiken bij de verkoop van hardware. Ik weet dat men bij o.a. Coolblue ook gebruik maken van Tweakers om producten te vergelijken.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen heel graag enkele lijsten willen samenstellen, bijhouden, en bookmarken om hun klanten makkelijk te kunnen voorzien van goede informatie.

Ikzelf als enkele consument die graag een system samenstelt zou dat al erg graag willen gebruiken :) Ik zou voor ieder onderdeel van mijn nieuwe PC al een dedicated lijst hebben.

Andere mogelijke features voor de toekomst:
  • Notities toevoegen per lijst
  • Notities toevoegen per product in de lijst
  • Maximaal 10 lijsten voor normale gebruikers
  • Maximaal 50 lijsten voor betalende gebruikers
  • Maximaal 1000 lijsten voor zakelijke gebruikers
  • Lijsten anoniem kunnen delen (ik wil mijn nickname niet delen met verkopers die ook mijn echte naam kunnen zien in hun systemen)
Ik denk dat hier serieus veel gebruik van gemaakt kan worden, zeker voor zakelijke gebruikers, waar Tweakers voor relatief weinig werk toch een leuke markt kan aanboren met een feature die (volgens mij) al heel erg vaak wordt gebruikt maar tot veel meer in staat is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
@Blue-eagle ik heb je topic samengevoegd met dit bestaande topic over het verbeteren van vergelijkingslijstjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik ben hier ook groot voorstander van.

Bij Hardware.info kan dit namelijk wel. Hier op Tweakers zit ik te klungelen om monitoren die ik interessant vind bij elkaar in een wenslijst te zetten en op het moment dat ik ze ga vergelijking allemaal weer op te zoeken en in een vergelijkingslijst te zetten.

Zeker als je vaak naar verschillende productcategoriën kijkt of hulp biedt op het forum is het huidige systeem zeer irritant en tijdrovend.

Bij HWI kun je vergelijkingstabellen opslaan, dat zou heel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 23:33
Ik mis een knop 'Maak vergelijkingslijst' bij de wenslijsten (en vice versa?). Evenzo is het wellicht tof om snapshots van publieke inventarissen (als RML?) te kunnen vergelijken als de producten gegroepeerd worden op categorie. Als je dan kunt kiezen tot op welk niveau je de PW boomstructuur wilt volgen, zou je bijvoorbeeld makkelijke de verschillen tussen 5 verschillende moederborden met de dezelfde socket kunnen weergeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Huidige situatie

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe laptop... daarbij is de feature "Vergelijken" heel handig: het helpt echt wel om een afweging te maken tussen verschillende toestellen.
Mijn zoon wil een nieuwe telefoon kopen en dus wilde ik snel de aanraders uit de BBG vergelijken met zijn huidige toestel.

Als ik die telefoons toevoeg aan mijn vergelijkingslijst, dan kom ik uit op een lijst die veel te breed wordt en waarvan er telkens een heel deel eigenschappen niet ingevuld zijn (diegene die specifiek zijn voor een laptop, dan wel voor een telefoon).

Uiteraard kan ik de url van mijn "laptopvergelijkingslijst" kopiëren, de lijst legen, er vervolgens de gewenste telefoons in stoppen, nadien die lijst legen en dan de url terug plakken. Alleen is dat nogal een gedoe, want in de praktijk heb ik weleens een stuk of 4 "lijsten" nodig. Daarnaast ben ik niet zeker of die lijst dan ook automatisch opgeslagen wordt.

Gewenste situatie

De mogelijkheid om meerdere lijsten te kunnen opslaan en beheren. Dat we een lijst dan kunnen benoemen, lijkt me een logisch gevolg.

Zijn er nog anderen die dit wensen? Zo ja, thumbs-up voor deze startpost graag (conform de FAQ).

@mods: ik heb geprobeerd mijn verzoek zo duidelijk mogelijk te maken, maar als het toch onvoldoende zou zijn... shoot!

Edit: @Tazzios en @Bas170 : nu mijn post verplaatst is naar het andere topic, tellen jullie duimpjes niet meer mee (omdat dit niet meer de startpost is)... als jullie de startpost hier willen liken, zou dat fijn zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door edeboeck op 24-02-2023 11:58 . Reden: Post samengevoegd met ander topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Om in de top 25 van meest gewaardeerde feature requests te komen, hebben we op dit moment nog meer dan 20 thumbs-up op de startpost nodig (want zo wordt die top 25 berekend).

@Almervb, @PETER VERMEIRE, @Blue-eagle, @Ramon, @Kheos en @biomass: jullie hebben allemaal gereageerd in dit topic of een duimpje bij een post geplaatst... willen jullie dat ook doen bij de startpost? Ik ben er namelijk van overtuigd dat er nog wel meer tweakers op deze feature zitten te wachten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Settler11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 13:28
+1 meer opgeslagen vergelijkingen kunnen maken zie ik ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RC34
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:58
Op de productpagina is de vergelijken-knop niet zichtbaar wanneer deze via een mobiele device wordt bezocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgfIp3pCCMUltSg0JIhVSSXyFnQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pMw7ItxamNjYfL28m0L8p2A4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door RC34 op 28-06-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Ja, die mis ik dagelijks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 18:19

crisp

Devver

Pixelated

Je telefoon een kwartslag draaien ;)

Dit is een bekende issue, wat uiteindelijk een UX-vraagstuk is. Het is lastig om alle functionaliteit daar overzichtelijk aan te bieden, zonder ook de belangrijkste content van die pagina compleet weg te drukken.

Het zou zo te zien wel links van de pricealert kunnen, maar ik weet niet of dat technisch eenvoudig te doen is.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 28-06-2023 20:32 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:58
crisp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:31:

Dit is een bekende issue, wat uiteindelijk een UX-vraagstuk is. Het is lastig om alle functionaliteit daar overzichtelijk aan te bieden, zonder ook de belangrijkste content van die pagina compleet weg te drukken.

Het zou zo te zien wel links van de pricealert kunnen, maar ik weet niet of dat technisch eenvoudig te doen is.
Dit zou wellicht ook een optie zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-4INXTu8FSY6YJW9GWuRKfCt4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F1Q7BepD7ztQl2IkSuigHYWM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 18:19

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dat kan ook :)

Ik schop deze even naar Mooie features zodat onze productowners en ux-expert hier eens naar kunnen kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:31:

Je telefoon een kwartslag draaien werkt ook niet, zie ook de twee andere topics hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dit is voor mij persoonlijk ook de meest storende tekortkoming... Zou mooi zijn als deze het gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

1. Welk probleem ervaar je?
Ik vergelijk vaak producten. Die zijn opgeslagen in het vergelijk lijstje. Wanneer ik ander soort producten wil vergelijken, is de vergelijkingstabel onoverzichtelijk door alle rijeen (en kolommen).

2. Waarom is dat een probleem?
Ik kan zo fatsoenlijk de producten vergelijken. Mijn oplossing is dan om de vergelijk-lijst leeg te maken. Op dat moment met ik mijn vorige selectie dus kwijt.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Elke keer als ik producten wil vergelijken.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Twee oplossinging:
  • 1) Vergelijk lijsten / wensenlijst samenvoegen. Probleem hiermee is dat de wensenlijst publiek is, en vaak wil je gewoon even snel iets vergelijken. Niet zo'n goede oplossing dus.
  • 2) De oplossing die ik graag zou willen zien: Het vergelijken per categorie doen. Er zijn misschien categorieen met dezelfde soort product-spects. Je kan hier op drie manieren mee omgaan:
    • a) Lijst per categorie (eenvoudig, geen keuze)
    • b) Vragen of je een nieuwe vergelijklijst wil maken voor die categorie (maar hoe moet je dit dan weer wissen?)
    • c) Kijken of er > XX% (> 60%) van de product specificaties hetzelfde is, en er dan van uit gaan dat de categorieen overeenkomen. Voordeel is dat je geen lijst-management hoeft te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jrz op 06-10-2023 13:47 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
@Jrz ik heb je topic samengevoegd met dit bestaande topic :)

De wens is helder, maar het vraagt wel om een behoorlijke aanpassing van de bestaande werking, zowel op technisch als UX-vlak. Daarnaast rijst de vraag hoe dit zich dan verhoudt tot wenslijsten die al dan niet publiek kunnen zijn, dus dat is ook iets wat we verder zouden moeten onderzoeken. Op korte termijn verwacht ik niet dat we hier iets mee gaan doen, maar dat dit beter en slimmer kan, is duidelijk.

Voor wie het niet wist: een workaround is trouwens om de URL van je vergelijking op te slaan in je favorieten. De te vergelijken producten staan namelijk in de URL, dat kun je tevens gebruiken om desgewenst de volgorde aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

jelle. schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:23:
@Jrz ik heb je topic samengevoegd met dit bestaande topic :)

De wens is helder, maar het vraagt wel om een behoorlijke aanpassing van de bestaande werking, zowel op technisch als UX-vlak. Daarnaast rijst de vraag hoe dit zich dan verhoudt tot wenslijsten die al dan niet publiek kunnen zijn, dus dat is ook iets wat we verder zouden moeten onderzoeken. Op korte termijn verwacht ik niet dat we hier iets mee gaan doen, maar dat dit beter en slimmer kan, is duidelijk.

Voor wie het niet wist: een workaround is trouwens om de URL van je vergelijking op te slaan in je favorieten. De te vergelijken producten staan namelijk in de URL, dat kun je tevens gebruiken om desgewenst de volgorde aan te passen ;)
Wensenlijst is een resultaat van een vergelijking. Die staat er eigenlijk los van. Het enige dat ze gemeen hebben is dat het links naar producten zijn.

Bookmarks probeer ik juist zo min mogelijk te hebben. Dat is een nog veel groter probleem dan dit, zowel technisch als UX.

Een filter op categorie bovenin de vergelijk pagina is technisch eenvoudig. Kwa UX niet het mooist, maar biedt wel de "waarde" die wij allemaal zoeken. Eenvoudig te implementeren, testen, en eventueel weer te verwijderen of aan te passen. Vereist 0 database aanpassingen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Sterk nog. Richting de adverteerders / producenten, lijkt het mij JUIST handig om niet altijd maar de vergelijk lijst te moeten laten verwijderen.

Als er nu 12 SSDs in mn compare list staan, en daarna staat er een op mn wensenlijst, of ik klik door naar een shop-link.. Dan is dat toch waardevolle informatie.

Die informatie is verloren als ik in tussentijd geheugen moduletjes aan het vergelijken ben.

Simpele business case lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Daarnaast raak ik, zoals velen, vaak afgeleid. Als mijn vergelijk lijst weer eens leeg is, ben ik mijn buyer journey voor nieuwe monitors alweer vergeten. Het zijn namelijk niet allemaal must haves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Van de Amazon website:

"Pick up where you left off"

Best handig, dan een speurtocht naar een bepaalde categorie wordt onthouden.

Just saying, maar Amazon zal het vast verkeerd hebbe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

biomass schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:37:
Ik mis een knop 'Maak vergelijkingslijst' bij de wenslijsten (en vice versa?). Evenzo is het wellicht tof om snapshots van publieke inventarissen (als RML?) te kunnen vergelijken als de producten gegroepeerd worden op categorie. Als je dan kunt kiezen tot op welk niveau je de PW boomstructuur wilt volgen, zou je bijvoorbeeld makkelijke de verschillen tussen 5 verschillende moederborden met de dezelfde socket kunnen weergeven.
Dit lijkt mij de kortste slag inderdaad, in ieder geval voor mijn use case (die zal vast afwijken van wat anderen willen).

Heb het voor mezelf even gescript in python (liever lui dan moe)

code:
1
2
3
4
5
6
# compare.py
import re, sys

rgx = re.compile(r"https://tweakers.net/pricewatch/(\d+)/[\w\-\.]+\.html")
rml = open(sys.argv[1]).read()
print("https://tweakers.net/pricewatch/compare/" + ";".join(rgx.findall(rml)))

Scriptje opslaan als compare.py, wenslijst exporteren naar een RML file, en dan is het bijv zo te gebruiken
code:
1
2
$ python compare.py htpcs.rml
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1867318;1970092;1984838;1941770;1942766;1942924;1926472;1928684;1900446;1957160;1937838;1931096

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecMem
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-09 13:10
bumb.
mijn gezeur: wou even wat tv's vergelijken maar dan moet ik mijn oudere lijst waar ik nog niet aan uit ben even schrappen.
en dragorder zou heel fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

SecMem schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:57:
bumb.
mijn gezeur: wou even wat tv's vergelijken maar dan moet ik mijn oudere lijst waar ik nog niet aan uit ben even schrappen.
en dragorder zou heel fijn zijn!
Bij hardware.info kan je iig vergelijkingslijstjes maken.. werkt een beetje clunky, omdat je ze niet kan toevoegen vanuit de productzoeker/vergelijken... maar je lijstje is iig wel opgeslagen als vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecMem
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-09 13:10
helemaal vergeten dat die website er ook nog is! xD sinds de samensmelting zit ik bijna altijd op tweakers.
danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
1. Welk probleem ervaar je?
Ik maak vaak vergelijkingen in de PriceWatch tussen verschillende producten als ik iets wil kopen. Echter als ik iets heb toegevoegd en 10 minuten later een volgend product heb toegevoegd, ben ik soms alweer vergeten wat ik goed vond aan het vorige toegevoegde product.

2. Waarom is dat een probleem?
Hierdoor lees ik vaak opnieuw de product reviews van de toegevoegde producten. En uiteindelijk maak ik vaak een vergelijking in excel of op papier.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
~4 keer per jaar

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik zou graag een comment willen kunnen toevoegen op het moment dat ik een product toevoeg aan mijn vergelijking. Zodat ik op dat moment al mijn overwegingen kan meenemen.

Ik ben benieuwd of anderen dit probleem ook ervaren of dat mensen al een omweg hebben gevonden om dit te doen? Misschien met custom CSS? Ik zou dit in ieder geval een fijne feature vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Om een centraal overzicht te houden van wensen rondom het vergelijken cq de vergelijkingslijsten in de Pricewach heb ik de topictitel aangepast en enkele andere topics gesloten of gemerged. Samenvattend zijn dit de wensen:
  • Meerdere lijsten maken en opslaan (zie ook workaround)
  • De volgorde van producten in een bestaande lijst aanpassen
  • Notities aan vergelijkingen toevoegen
  • De vergelijkingsknop op mobiel tonen
  • Prijsloze producten in de search tonen wanneer je een product vanuit een vergelijking wilt toevoegen
Tot zover het goede nieuws, dan nu het minder goede :P Momenteel werken we aan diverse verbeteringen in de Pricewatch, maar staan vergelijkingslijsten niet op de shortlist om aan te pakken. Dus de komende tijd zal hier geen aandacht voor zijn, met uitzondering van de vergelijkingsknop op mobiel. Die zit namelijk ook op de productlisting en dat is wel iets waar we nu naar kijken.

Edit: het gaat natuurlijk om de vergelijkingsknop op de pricelisting - daar gaan we op korte termijn nog niet mee starten.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 08-04-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:42
Geachte redactie,

Ik heb net https://tweakers.net/pric...;2078624;1974314;2048646/ bekeken en ik vraag mij af of het mogelijk is om een zwevend kader met specificaties te maken.

Als ik bijvoorbeeld bij Xiaomi ben aangekomen moet ik steeds terug naar links om te weten wat bedoeld wordt met een vinkje, een streepje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Aldy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:47:
Geachte redactie,

Ik heb net https://tweakers.net/pric...;2078624;1974314;2048646/ bekeken en ik vraag mij af of het mogelijk is om een zwevend kader met specificaties te maken.

Als ik bijvoorbeeld bij Xiaomi ben aangekomen moet ik steeds terug naar links om te weten wat bedoeld wordt met een vinkje, een streepje.....
Begrijpelijk dat dit onhandig is bij het vergelijken. De redactie kan hier niet zoveel mee, dus ik heb je vraag even samengevoegd met een bestaand topic over verbeteringen aan vergelijkingslijsten :)

Kleine, algemene update daarover: we zien nog steeds een aantal mogelijke verbeteringen aan deze feature, maar we werken nu aan andere onderdelen in de Pricewatch. Wel testen we momenteel een aangepast design van de productpagina's waarbij de Vergelijken-knop op mobiel ook wordt getoond, dus als het goed is (hangt uiteraard af van de resultaten) gaat die in elk geval een comeback maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:42
Hartelijk dank voor de snelle reactie en ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:39

Zenyatta

Tsjakka!

Zou het mogelijk zijn in de vergelijkingslijst op een of andere manier plus- en minpunten of voor- en nadelen te hangen aan eigenschappen van producten?

Als je dan bijvoorbeeld 5 videokaarten naast elkaar hebt staan, kun je bijvoorbeeld eigenschappen als voordeel aanklikken of selecteren, zodat je beter kan selecteren op de eigenschappen die belangrijk voor je zijn. Dan helpt de vergelijkingslijst niet alleen om inzicht te krijgen in eigenschappen naast elkaar, maar ook in het vergelijken van eigenschappen die je belangrijk vindt. En dat helpt weer om een keuze te maken tussen apparaten.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Zenyatta schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:18:
Zou het mogelijk zijn in de vergelijkingslijst op een of andere manier plus- en minpunten of voor- en nadelen te hangen aan eigenschappen van producten?

Als je dan bijvoorbeeld 5 videokaarten naast elkaar hebt staan, kun je bijvoorbeeld eigenschappen als voordeel aanklikken of selecteren, zodat je beter kan selecteren op de eigenschappen die belangrijk voor je zijn. Dan helpt de vergelijkingslijst niet alleen om inzicht te krijgen in eigenschappen naast elkaar, maar ook in het vergelijken van eigenschappen die je belangrijk vindt. En dat helpt weer om een keuze te maken tussen apparaten.
Ik heb je suggestie verplaatst naar het bestaande topic over verschillende mogelijke verbeteringen aan de vergelijkingsfunctie in de Pricewatch :)
Pagina: 1