Rolluiken: Alulux besteld, Verano gekregen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-09 08:34
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:55:
als jij geholpen wordt, en hij zou het nu ineens om de vensterbanken bouwen, dan zou jij overal zeggen: kijk, dit heeft pietje puk gemaakt. Ik ben er heel tevreden over. Kijk eens hoe mooi hij omhoog en omlaag gaat.

Andersom, als hij rommel achterlaat, klaag je bij de AH tegen de vriendin van de dochter van de bakker waar je altijd je verse brood haalt dat de beste man slecht werk heeft geleverd. Vervolgens horen andere mensen dat toevallig ook, en die denken "goh, laat ik toch maar een ander nemen".

Zo raakt hij snel klanten kwijt.
Zeker waar! Dat realiseer ik me heel goed. Hij ook ben ik bang.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:58
@Madeliefxxx

Heb je het bedrijf niet even gebeld?

Als ik in jouw situatie zou zitten, had ik vandaag daar al op de stoep gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

De speculaties zijn weer heerlijk om te lezen in ieder geval...

Wie weet pakt hij het super goed op en worden er binnenkort de afgesproken rolluiken geleverd en gemonteerd.
Maar het woordje 'rechtsbijstand' bekt zo lekker lijkt het wel hier, jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:57:

Wie weet pakt hij het super goed op en worden er binnenkort de afgesproken rolluiken geleverd en gemonteerd.
Maar het woordje 'rechtsbijstand' bekt zo lekker lijkt het wel hier, jammer.....
Slechts 1 iemand begint daarover, hoezo bekt het lekker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:02:
[...]

Slechts 1 iemand begint daarover, hoezo bekt het lekker? :?
Dit forum bestaat meer dan alleen dit draadje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dit is natuurlijk gewoon een vergissing, of communicatie fout. Maar vinden jullie dan dat een appje sturen hier op zijn plaats is. Nee joh, ga langs. Bel hem, vraag of hij langskomt om het uit te leggen.
Al dat andere wat zo lekker bekt, kan altijd nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:05:
Dit is natuurlijk gewoon een vergissing, of communicatie fout. Maar vinden jullie dan dat een appje sturen hier op zijn plaats is. Nee joh, ga langs. Bel hem, vraag of hij langskomt om het uit te leggen.
In het meest gunstige geval is het een grote misverstand ja. Misschien heeft iemand met een vergelijkbare huis Verona besteld en zijn ze verwisseld. Of de groothandel kon geen Alulex leveren en heeft Verona geleverd. Of hij is zo iemand die zegt: "komt allemaal uit dezelfde fabriek hoor". Ik weet het niet. Hij is de enige die uitleg kan geven.

En langsgaan kan ze altijd nog doen. De 1 vind berichtjes sturen prettiger, de ander heeft liever direct telefonisch contact. Voordeel van zo een berichtje is dat het zwart op wit staat en de ander de tijd krijgt om erop te reageren. Waarschijnlijk hebben ze ondertussen al een afspraak gemaakt en komt hij vandaag langs?

Over dat wat lekker bekt wil ik niks zeggen, zover is het allemaal niet. Vind dat maar stemmingsmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

Dat is net zo speculatief als aangeven dat de monteur een bedrieger is. We weten niet wat hier speelt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van het bedrijf, @Madeliefxxx al iets vernomen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
snmght schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:27:
[...]

Dat is net zo speculatief als aangeven dat de monteur een bedrieger is. We weten niet wat hier speelt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van het bedrijf, @Madeliefxxx al iets vernomen?
behalve dat mijn insteek positief is, en neem aan dat jij dat ook wel een beter uitgangspunt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:30:
[...]

behalve dat mijn insteek positief is, en neem aan dat jij dat ook wel een beter uitgangspunt vind.
Misschien bedoelde je het goed maar het komt niet echt positief over als je zo praat.
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:46:
[...]

Misschien bedoelde je het goed maar het komt niet echt positief over als je zo praat.

[...]
Tja, dat maak JIJ er dan van.....goed hoor :)

Je geeft een boel centen uit, het lijkt fout te zijn. Dan ga je er toch achter aan?
Dan wil je toch duiding hebben van het bedrijf. Dan heb je uit eerste hand een uitleg.

Daar is niks negatiefs aan, die draai geef jij er aan.

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 21-09-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:55:
Hebben ze de geleiders op maat geknaagd?
Ik wou net zeggen, dat is niet zo netjes gezaagd/knaagd nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:36:
@Madeliefxxx

Heb je het bedrijf niet even gebeld?

Ik kon vandaag geen kant op helaas. Daarbij werkt hij en is er niemand. Indien ik morgen nog niks heb gehoord kom ik in aktie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:57:

Ik heb niet eens rechtsbijstand en zoals ik al aangaf geef ik hem eerst de kans het op te lossen. De kans om gelijk vandaag contact met me op te nemen heeft hij echter al laten lopen. We wachten morgen nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Via de app is normaal de gemakkelijkste manier om hem te pakken te krijgen. Hij geeft zelf die mogelijkheid via zijn facebookpagina en vindt dat zelf prettig. Daarbij kun je een appje nog even verwerken terwijl je via de telefoon gelijk voor het blok wordt gezet. We hebben tussendoor heel veel contact via de app gehad vandaar mijn keuze. Daarbij wist ik dat ik vandaag echt geen mogelijkheid had rustig te kunnen bellen en ik wilde wel gelijk aan de bel trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
snmght schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:27:
[...]

Nee helaas niet. Daar vind ik wel iets van. Ik wacht morgen nog even af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Madeliefxxx Thanks voor je uitgebreide update, ik hoop dat je morgen met een kort bericht komt. Iets van in de trend - vergissing, het wordt opgelost!

Even afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:05:
@Madeliefxxx Thanks voor je uitgebreide update, ik hoop dat je morgen met een kort bericht komt. Iets van in de trend - vergissing, het wordt opgelost!

Even afwachten maar.
Dat zou mooi zijn! Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

die Hoffnung stirbt zuletzt

Het is goed om hem een kans te geven, maar nu helemaal niets van zich laten horen geeft al een indicatie.
Als was het maar "ik kom er op terug" oid. Maar niets?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Cyberpope schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:21:
die Hoffnung stirbt zuletzt

Het is goed om hem een kans te geven, maar nu helemaal niets van zich laten horen geeft al een indicatie.
Als was het maar "ik kom er op terug" oid. Maar niets?
Helemaal niets. Daarom schreef ik al; daar vind ik wat van. Zegt al veel mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madeliefxxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:08:
[...]

Helemaal niets. Daarom schreef ik al; daar vind ik wat van. Zegt al veel mijns inziens.
Dan was gisteravond het moment om een paar keer te bellen. Overdag werkt hij natuurlijk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Update. Ik kreeg de volgende reactie: Hoor graag jullie mening.

Hoi ***, de geleider en de opening kunnen we naar kijken dat is beide op te lossen. Het verschil in merk heb je gelijk in, het is in Duitsland momenteel een puinhoop met levertijd tussen de 6 en 8 weken. Vandaar dat ik de laatste tijd het meeste bij Verano bestel. De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. De reden dat we met Alulux starten met uitgeven van de brochure is omdat deze de meeste standaard kleuren hebben om uit te kiezen. Ik heb doordat er zon lange tijd tussen de offerte en factuur zat dit inderdaad niet vermeld of aangepast. Het zal voor jou als consument dus absoluut geen verschil maken welk merk je hebt hangen. Mocht je er niet gerust op zijn wil ik je best 2 jaar extra garantie geven op het rolluik. (uitgezonderd de motor) Gr ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:32:

Hoi ***, de geleider en de opening kunnen we naar kijken dat is beide op te lossen. Het verschil in merk heb je gelijk in, het is in Duitsland momenteel een puinhoop met levertijd tussen de 6 en 8 weken. Vandaar dat ik de laatste tijd het meeste bij Verano bestel. De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. De reden dat we met Alulux starten met uitgeven van de brochure is omdat deze de meeste standaard kleuren hebben om uit te kiezen. Ik heb doordat er zon lange tijd tussen de offerte en factuur zat dit inderdaad niet vermeld of aangepast. Het zal voor jou als consument dus absoluut geen verschil maken welk merk je hebt hangen. Mocht je er niet gerust op zijn wil ik je best 2 jaar extra garantie geven op het rolluik. (uitgezonderd de motor) Gr ***
@DoubleTweak heeft je toch eigenlijk het antwoord al gegeven?

Hij heeft niet geleverd wat er besteld is, draait er nu om heen "dat het allemaal niet zo heet gegeten moet worden het hetzelfde is, maar dan anders... en *handjeklapt* geeft je er nog eventjes 2 jaar garantie tot aan deur bij.

Is altijd mooi die verhaaltjes met "uit dezelfde fabriek", maar daar koop je het niet voor, je koopt het op een folder, op naam en ervaring wat je op internet leest.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:12

Hier spreekt hij over een lange tijd tussen offerte en factuur. Wat stond er op de factuur en was de offerte nog geldig?

Verder, beetje onzin verhaal: "er is momenteel een erg lange levertijd op onze BMW's daarom hebben we maar een Opel geleverd, maar ze komen allemaal uit Duitsland dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. :+ "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
:) Dat is wel erg matig. Als 2 jaar garantie op een motor als bijzonder is.. Er wordt wat afgesjoemeld in die business. Maar het is wel duidelijk dat hij het willens en wetens zo gedaan heeft wetende dat hij er meestal wel mee wegkomt. Het verschil tussen topkwaliteit en matig spul stopt hij in zijn zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Helaas een antwoord om zich er makkelijk vanaf te maken.

Dat het aluminium uit dezelfde fabriek komt, maakt natuurlijk niet dat de eindproducten vergelijkbaar zijn. Van een aardappel kun je zowel friet als puree maken. Twee totaal verschillende producten die niet te vergelijken zijn, maar die voortkomen uit dezelfde basis.

Dat er veel tijd zit tussen offerte en opdracht is geen reden om niet te leveren wat is overeengekomen. Als afwijkingen van de offerte in de ogen van de opdrachtnemer noodzakelijk waren als gevolg van het verstrijken van de offerte-geldigheid, dan had dit simpelweg overlegd moeten worden direct nadat de opdracht verstrekt werd. Dat overleg is hij kennelijk 'vergeten'.

Er is niet geleverd wat is overeengekomen en hij lijkt niet de intentie te hebben om het nu op te lossen. Juridisch is er eigenlijk maar één optie: alsnog het juiste product leveren.
Bij weigering daarvan, zal de overeenkomst ontbonden worden. Dan moet hij de rolluiken verwijderen, alle schade aan je gevel (boorgaten) herstellen en het volledige bedrag terugbetalen.

Als schikking kan je nog voorstellen dat jij deze rolluiken houdt en dat de verkoper een percentage van de aankoopsom aan jou terugbetaalt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00
De beste man geeft het gewoon toe, probeert begrip te winnen met zijn 'eerlijkheid' en gaat beroep doen op jou redelijkheid en onervarenheid.
En
Zoals al reeds eerder aangegeven in dit topic.
Je gaat vanaf nu een langdurig traject in met een hoop gezeik waarin je vaak in twijfel zal komen te staan of dit het allemaal wel waard is.

Persoonlijk zou ik de lamellen bewezen willen zien en dan laten rusten. En de geleiders zeker weten laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Vorkie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:42:
[...]

@DoubleTweak heeft je toch eigenlijk het antwoord al gegeven?

Hij heeft niet geleverd wat er besteld is, draait er nu om heen "dat het allemaal niet zo heet gegeten moet worden het hetzelfde is, maar dan anders... en *handjeklapt* geeft je er nog eventjes 2 jaar garantie tot aan deur bij.

Is altijd mooi die verhaaltjes met "uit dezelfde fabriek", maar daar koop je het niet voor, je koopt het op een folder, op naam en ervaring wat je op internet leest.
Eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
talkatoo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:42:
[...]

Hier spreekt hij over een lange tijd tussen offerte en factuur. Wat stond er op de factuur en was de offerte nog geldig?

Verder, beetje onzin verhaal: "er is momenteel een erg lange levertijd op onze BMW's daarom hebben we maar een Opel geleverd, maar ze komen allemaal uit Duitsland dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. :+ "
Offerte was nog geldig idd. Op de factuur stond exact hetzelfde vermeld als in de offerte.

Verder eens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bart2005 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:55:
[...]

:) Dat is wel erg matig. Als 2 jaar garantie op een motor als bijzonder is.. Er wordt wat afgesjoemeld in die business. Maar het is wel duidelijk dat hij het willens en wetens zo gedaan heeft wetende dat hij er meestal wel mee wegkomt. Het verschil tussen topkwaliteit en matig spul stopt hij in zijn zak.
Maar is Alulux topkwaliteit en Verano matig spul? En hoe kom ik achter het prijsverschil? Ik kan als niet dealer niet aan de inkoopprijzen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:46

iichel

Gazoooo

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:49:
[...]

Maar is Alulux topkwaliteit en Verano matig spul? En hoe kom ik achter het prijsverschil? Ik kan als niet dealer niet aan de inkoopprijzen komen.
Dank kijk je toch naar het prijsverschil wat je als consument betaalt? :) Jij betaalt toch ook geen inkoopprijs aan de monteur?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

weebl

YARR!

Ik zou me niet eens gaan verdiepen in zaken als inkoopprijzen. Voor jou is alleen de verkoopprijs en de kwaliteit van belang. Samen maakt dit de prijs/kwaliteit verhouding.

Aan jou om te bepalen of de beste man aan de knop prijs of aan de knop kwaliteit mag draaien om te kunnen voldoen aan de afgesloten overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
[...]

Dank kijk je toch naar het prijsverschil wat je als consument betaalt? :) Jij betaalt toch ook geen inkoopprijs aan de monteur?
Ja dat klopt inderdaad maar dan moet ik dus een dealer in de buurt zoeken die heel toevallig beiden merken verkopen. En geloof me, een dealer vinden hier in de buurt die uberhaupt interesse heeft en uberhaupt nog iets laat horen is echt nihil. Je wilt niet weten hoeveel firma's ik heb aangeschreven en gebeld. Of ze reageren gewoon helemaal niet. Of ze beloven terug te bellen of een prijsindicatie te sturen en zelfs na meerdere keren vragen nog niks. Moeten ze komen meten terwijl er al rolluiken hangen. Vandaar dat ik dacht aan het vergelijken van de fabrieksprijzen. Ik heb geen idee hoe ik er anders achter kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ja dat klopt inderdaad maar dan moet ik dus een dealer in de buurt zoeken die heel toevallig beiden merken verkopen. En geloof me, een dealer vinden hier in de buurt die uberhaupt interesse heeft en uberhaupt nog iets laat horen is echt nihil. Je wilt niet weten hoeveel firma's ik heb aangeschreven en gebeld. Of ze reageren gewoon helemaal niet. Of ze beloven terug te bellen of een prijsindicatie te sturen en zelfs na meerdere keren vragen nog niks. Moeten ze komen meten terwijl er al rolluiken hangen. Vandaar dat ik dacht aan het vergelijken van de fabrieksprijzen. Ik heb geen idee hoe ik er anders achter kan komen.
In dat geval gewoon eisen dat ie levert wat er afgesproken is. Tot die tijd alle betalingen opschorten. Als deze markt zo ontransparant is dat je als consument zo lastig achter de verkoopprijzen kan komen dan kom je hier sowieso altijd bedrogen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Je kunt misschien een inschatting maken op basis van folders en broschures? Het gaat ook niet om een prijsverschil tot de laatste euro neem ik aan. Als jij zegt 'ja die geleiders van merk X die ik heb zijn maar ongeveer 400 euro en wat ik betaald heb volgens de offerte is 800 euro' dan heb je denk ik al wel een goede schatting van wat je terug kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
weebl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
Ik zou me niet eens gaan verdiepen in zaken als inkoopprijzen. Voor jou is alleen de verkoopprijs en de kwaliteit van belang. Samen maakt dit de prijs/kwaliteit verhouding.

Aan jou om te bepalen of de beste man aan de knop prijs of aan de knop kwaliteit mag draaien om te kunnen voldoen aan de afgesloten overeenkomst.
Ja precies. Hier moet ik dus nog achter zien te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:06:
[...]

Ja precies. Hier moet ik dus nog achter zien te komen.
Schijnbaar lastig om achter te komen. Zou voor m'n eigen gemoedsrust eisen dat ie hetgeen afgesproken is komt installeren, of de hele zooi weg komt halen, de daarbij onstane schade herstelt en het volledige bedrag retour stort. Zou geen genoegen nemen met een korting vanwege een ander merk van mindere kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie.

Alulux meldt op zijn website 2 jaar garantie
Verano meldt op zijn website 5 jaar garantie.

Ergo, op moment van schrijven offerte wist hij al dat hij niet ging leveren wat hij offreerde.
Hij heeft je ook niet de keuze gegeven om die 6 weken levertijd te accepteren of een ander merk te kiezen?

Dan zou ik er hard ingaan: niet betalen tot geleverd is wat geoffreerd is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:20:
Of hij is zo iemand die zegt: "komt allemaal uit dezelfde fabriek hoor".
Beetje jammer maar wel voorspelbaar.

Het is mij nu niet duidelijk wat je nu precies wilt? Waar denk je aan? Laten we zeggen dat je ontdekt dat er 200 euro prijsverschil tussen de 2 merken zit, wat ga je dan met deze informatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:

Deze redenering klopt imo niet helemaal.
Garantie is iets tussen de verkoper en de koper. Daar heeft de leverancier/fabrikant niets mee te maken. Stel, ik verkoop jou een telefoon en ik zeg, ik verkoop jou die telefoon met 100 jaar garantie, maar er zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op, dan kun je na 99 jaar, als ik dan nog leef, nog steeds bij me aankloppen als de telefoon het niet meer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:20:
[...]

Deze redenering klopt imo niet helemaal.
Garantie is iets tussen de verkoper en de koper. Daar heeft de leverancier/fabrikant niets mee te maken. Stel, ik verkoop jou een telefoon en ik zeg, ik verkoop jou die telefoon met 100 jaar garantie, maar er zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op, dan kun je na 99 jaar, als ik dan nog leef, nog steeds bij me aankloppen als de telefoon het niet meer doet.
Waar heb je het over? Heb je wel gelezen wat ik schreef?

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie
Alulux levert conform alulux website (jeweetwel de fabrikant) helemaal geen 5 jaar garantie, maar slechts 2.

Als hij van plan was geweest alulux te leveren, had hij 2 jaar fabrieksgarantie en evt 3 aanvullende jaren dealergarantie gegeven.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:29:
[...]

Waar heb je het over? Heb je wel gelezen wat ik schreef?

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie
Alulux levert conform alulux website (jeweetwel de fabrikant) helemaal geen 5 jaar garantie, maar slechts 2.

Als hij van plan was geweest alulux te leveren, had hij 2 jaar fabrieksgarantie en evt 3 aanvullende jaren dealergarantie gegeven.
Je hebt gelijk, ik las garantie ipv fabrieksgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:

Ergo, op moment van schrijven offerte wist hij al dat hij niet ging leveren wat hij offreerde.
Hij heeft je ook niet de keuze gegeven om die 6 weken levertijd te accepteren of een ander merk te kiezen?

Dan zou ik er hard ingaan: niet betalen tot geleverd is wat geoffreerd is.
Dát had ik nog niet ontdekt. Je hebt wel een punt. Hij heeft idd niets overlegd verder. Punt is dat ik al betaald heb, contant gelijk na het installeren.🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
Je kunt misschien een inschatting maken op basis van folders en broschures? Het gaat ook niet om een prijsverschil tot de laatste euro neem ik aan. Als jij zegt 'ja die geleiders van merk X die ik heb zijn maar ongeveer 400 euro en wat ik betaald heb volgens de offerte is 800 euro' dan heb je denk ik al wel een goede schatting van wat je terug kan vragen.
Ja precies, zo bedoelde ik het ook. Alleen kom ik zelfs niet achter de om en nabij prijzen online. Alles gaat per onderdeel en ik heb geen benul wat wat is. Ik ben druk aan het zoeken, dus hopelijk kom ik het nog tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:
[...]

[...]

Beetje jammer maar wel voorspelbaar.

Het is mij nu niet duidelijk wat je nu precies wilt? Waar denk je aan? Laten we zeggen dat je ontdekt dat er 200 euro prijsverschil tussen de 2 merken zit, wat ga je dan met deze informatie doen?
Dan wil ik het prijsverschil absoluut terug inderdaad. Daarom wil ik het graag weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
In de brochures staan geen prijzen dus. Dat is het punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Mmm... Verano en Alulux (AVZ) zitten allebei gevestigt in Best. De ene op de kanaaldijk 11 en de andere bedrijfsweg 8. Volgens google maps liggen ze gewoon aan de achterzijde tegen elkaar aan...

Zonder verder te google'n in bijv KVK, vermoed ik dat je van deze partijen weinig hoeft te verwachten om de verschillen te laten duiden tussen de merken onderling.

Edit: zijn het wel 2 verschillende bedrijven vraag ik me dan af...

[ Voor 8% gewijzigd door Delakhan op 22-09-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
weebl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
[...]

Schijnbaar lastig om achter te komen. Zou voor m'n eigen gemoedsrust eisen dat ie hetgeen afgesproken is komt installeren, of de hele zooi weg komt halen, de daarbij onstane schade herstelt en het volledige bedrag retour stort. Zou geen genoegen nemen met een korting vanwege een ander merk van mindere kwaliteit.
Dat zou ik idd zelf ook zeggen bij een ander. Punt is dat ik niet veel keus heb bij andere dealers. Ik heb er veel geschreven en gebeld en die paar waar ik uberhaupt respons van kreeg waren allemaal duurder en dat viel niet binnen mijn budget. Dus voor mij betekent dat in dit geval dan voorlopig geen rolluiken. En ik heb ze echt nodig. (Enkel glas, hoop ellende met condens en tocht.) Ik heb er jaren voor gespaard en nóg een winter zonder zie ik echt meer zitten ook vanwege mijn slechte gezondheid. Ik lig veel in bed en ze waren dus voor de slaapkamer.😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Delakhan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:51:
Mmm... Verano en Alulux (AVZ) zitten allebei gevestigt in Best. De ene op de kanaaldijk 11 en de andere bedrijfsweg 8. Volgens google maps liggen ze gewoon aan de achterzijde tegen elkaar aan...

Zonder verder te google'n in bijv KVK, vermoed ik dat je van deze partijen weinig hoeft te verwachten om de verschillen te laten duiden tussen de merken onderling.

Ik werkte ooit voor een firma die hetzelfde pand deelde met "de concurrent". Sterker nog, nog 2 vertegenwoordigers zaten in 1 kamer. Wel verkochten ze allebei een ander merk die totaal verschilden. Verschillende merken hondenvoer (voorbeeld wat ik toevallig weet) worden ook vaak in 1 fabriek gemaakt maar is toch een totaal ander product. Ik denk dat het weinig zeggend is helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik denk dat die leverancier niets gaat terugbetalen zonder dat je de juridische molen in gaat. De lamellen van Alulux zijn wel degelijk anders dan die van Verano.

Wat je zou kunnen doen om niet de juridische molen in te moeten is de geleiders kosteloos om laten wisselen voor Alulux borstelgeleiders zodat er geen ruimte meer is tussen lamel en geleider. Daarmee voorkom je gerammel. Bij mij was Verano 25% goedkoper t.o.v. Alulux. Waren wel prijzen van 2 verschillende leveranciers Die extra garantie op de lamellen zegt niet zoveel. Die gaan toch niet kapot. Mogelijk kun je daarnaast wat geld terugkrijgen.

Zorg dat je een redelijke oplostermijn overeenkomt en dat je anders de overeenkomst ontbindt. Dit omdat je anders mogelijk lang aan het lijntje wordt gehouden want hij is zo druk.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 26-09 22:07
https://m.facebook.com/re.../2755490677847808/?type=3

Dit bedrijf geeft hier aan beide merken te voeren. Ik zou ze eens een belletje geven om de verschillen te vragen. Dat geeft je alvast een zekerder gevoel over je verhaal.

En als het gevraagde beter is dan je krijgt, al is het maar omdat het jouw mening is zal hij het toch op moeten lossen. Dan vervangt ie het maar als hij de juiste binnen heeft. Beetje vreemd om dit zonder overleg zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:12:
Ik denk dat die leverancier niets gaat terugbetalen zonder dat je de juridische molen in gaat. De lamellen van Alulux zijn wel degelijk anders dan die van Verano.

Wat je zou kunnen doen om niet de juridische molen in te moeten is de geleiders kosteloos om laten wisselen voor Alulux borstelgeleiders zodat er geen ruimte meer is tussen lamel en geleider. Daarmee voorkom je gerammel. Bij mij was Verano 25% goedkoper t.o.v. Alulux. Waren wel prijzen van 2 verschillende leveranciers Die extra garantie op de lamellen zegt niet zoveel. Die gaan toch niet kapot. Mogelijk kun je daarnaast wat geld terugkrijgen.

Zorg dat je een redelijke oplostermijn overeenkomt en dat je anders de overeenkomst ontbindt. Dit omdat je anders mogelijk lang aan het lijntje wordt gehouden want hij is zo druk.
Die geleiders vervangen voor borstelgeleiders had ik dus ook al over nagedacht. Bedankt voor je info over het (om en nabij) prijsverschil. Ik ga dit ook zeker in gedachten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Woudtwe schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:17:
https://m.facebook.com/re.../2755490677847808/?type=3

Dit bedrijf geeft hier aan beide merken te voeren. Ik zou ze eens een belletje geven om de verschillen te vragen. Dat geeft je alvast een zekerder gevoel over je verhaal.

En als het gevraagde beter is dan je krijgt, al is het maar omdat het jouw mening is zal hij het toch op moeten lossen. Dan vervangt ie het maar als hij de juiste binnen heeft. Beetje vreemd om dit zonder overleg zo te doen.
Top! Ga ik morgen achteraan. Super bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:32:De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in.
Alulux is een wereldwijd leidende producent van aluminium rolluiken en garagedeuren. Al sinds 1960
worden onze producten uitsluitend vanuit Duitsland geproduceerd.
Bron
De productie op Nederlandse- en Belgische bodem, het uitgebreide productassortiment, de korte levertijden en de eigen research en development afdeling maken ons hét betrouwbare merk voor zonwering en raamdecoratie.
Verano

Aluminium zal wellicht uit dezelfde fabriek komen, maar dan bedoelt hij zeker de aluminiumfabriek?

Welk type Alulux had je exact besteld? En weet je welk type verano je hebt gekregen?

PS. Alulux fabrieksgarantie : 2 jaar
Verano fabrieksgarantie: 5 jaar

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Delakhan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:51:

Nee, bedrijven waren zeker in het verleden aan elkaar gelieerd (Avz en Verano). Of dat nu nog zo is weet ik niet meer. Ik wist alleen niet dat Alulux van AvZ was. Waarom haalt hij het dan uit Duitsland.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
Cyberpope schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:24:
[...]

Nee, bedrijven waren zeker in het verleden aan elkaar gelieerd (Avz en Verano). Of dat nu nog zo is weet ik niet meer. Ik wist alleen niet dat Alulux van AvZ was. Waarom haalt hij het dan uit Duitsland.
De alg. voorwaarden of privacy voorwaarden van de NL'se site van Alulux verwijzen naar een emailadres van AVZ domein. Daarom linkte ik ze aan elkaar. Had nog nooit van AVZ gehoord volgde alleen de draadjes... Mss is hij alleen importeur o.i.d. dat weet ik ook niet. Weet persoonlijk niks van zonwering buiten het aansluiten op Domotica.

Wou er alleen mee zeggen dat ik dacht dat je ze niet tegen elkaar uit kan spelen door Alulux te benaderen over de verschillen met Verano en vice versa...

Edit: aanvulling

[ Voor 3% gewijzigd door Delakhan op 23-09-2020 08:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even als advocaat van de duivel:

Gebaseerd op dit verhaal is mijn conclusie dat als op de originele offerte "Verano" had gestaan, @Madeliefxxx ook akkoord met de offerte was gegaan. Het is niet dat ze specifiek voor Alulux heeft gekozen, alleen dat stond nu eenmaal op de offerte. Als het primaire verschil tussen die twee de borstelgeleiders is, en de installateur wil die ook omzetten, tja, misschien is de makkelijkste optie dan gewoon dat te accepteren.

En voor de duidelijkheid: Juridisch lijkt het me zo klaar als een klontje, die offerte zegt Alulux, dus daar heb je recht op. Maar als je toch niet specifiek voor dat merk was gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delakhan
Sissors schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:

Gebaseerd op dit verhaal is mijn conclusie dat als op de originele offerte "Verano" had gestaan, @Madeliefxxx ook akkoord met de offerte was gegaan. Het is niet dat ze specifiek voor Alulux heeft gekozen, alleen dat stond nu eenmaal op de offerte. Als het primaire verschil tussen die twee de borstelgeleiders is, en de installateur wil die ook omzetten, tja, misschien is de makkelijkste optie dan gewoon dat te accepteren.

En voor de duidelijkheid: Juridisch lijkt het me zo klaar als een klontje, die offerte zegt Alulux, dus daar heb je recht op. Maar als je toch niet specifiek voor dat merk was gegaan.
Ik kan niet voor TS spreken... maar wanneer je lang spaart omdat je vanwege bouwtechnische tekortkomingen overlast hebt en d.m.v. de aanschaf van rolluiken dit denk op te lossen. Kan ik me niet voorstellen dat er niet even gegoogle'd is over review m.b.t. eigenschappen, gebruikerservaringen en klantenservice.

Alle folders en verwijzingen in offertes die aan TS overhandigd zijn gingen over Alulux en daarmee is TS op een verkeerd spoor gezet. Op zijn minst had de installateur overleg kunnen plegen zodat TS vooraf geïnformeerd was en opnieuw gedegen aankooponderzoek had kunnen doen. En vervolgens idd mss alsnog ja gezegd...

Ik persoonlijk zou flink p*ssed zijn... en nu gaan onderzoeken of er daadwerkelijk kwaliteitsverschil in zit. Geleiders, motor en lamellen. En dan gaan onderhandelen. Mss andere geleiders, extra garantie en deel van de aankoopsom terug en/of combinaties hiervan.

Is het kwaliteitsverschil te groot rest er m.i. maar 1 optie maar dat kan wel eens een lange weg worden en TS heeft al een uitspraak gedaan over rechtsbijstand en denk ook aan evt levertijden i.c.m. gezondheid.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geheel in lijn des tweakers worden er weer allemaal randzaken -die alleen maar afleiden- bijgehaald.

De essentie is dat TS zeer sterk staat (gebaseerd op wat ons verteld is). Als ik TS zou zijn, dan zou ik ook simpelweg zeggen OF alles wordt conform offerte geinstalleerd OF alles wordt verwijderd en evt. verwijderschade wordt weggewerkt.

Zo niet, dan schakel je juridische hulp in (en informeer hem ook duidelijk dat dat gaat gebeuren als hij niet alles conform oplost). Vergeet niet dat die ondernemer absoluut niet zit te wachten op juridische shit. Voor hem is dat waarschijnlijk een groter probleem dan voor jou (zeker gezien je sterke positie).

Hou shit als fabrieksgaranties, kwaliteit aluminium, duitsland, in zelfde plaats gevestigd etc. er allemaal buiten. Is alleen maar afleiding en helpt je geen zak. Ook wanneer hij er over begint, zeg je dat dat er niet toe doet. Afspraak is afspraak.

Succes!

/edit
o ja, doe dingen via de mail en NIET telefonisch, want dan wordt het hij zei, zij zei.

[ Voor 9% gewijzigd door stok op 23-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Sissors schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb nl. aangegeven gezien mijn kleine budget dat ik op zoek was naar de goedkoopste rolluiken. Toen ontving ik echter de offerte waar op stond Alulux lamel. Ik ging er dus vanuit dat dit voor mij de goedkoopste optie was en ben gaan lezen over Alulux en kwam tot de conclusie dat dat een prima merk was. Dus geaccepteerd. Had er Verano gestaan, had ik dat idd ook geaccepteerd, eerlijk is eerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@stok Mag ik even opmerken dat TS aangegeven heeft akkoord te willen gaan met een prijsverlaging? Dat is voor zowel TS als tegenpartij de beste en goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Het eisen dat ze alsnog Alulex krijgt en alle schade netjes wordt weggewerkt en de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten, en dat allemaal zonder rechtsbijstand die ze niet heeft is een zeer lange moeilijke weg. Dat gaat die beste man niet willen doen. Voor hem komt het "allemaal uit dezelfde fabriek". Daarnaast was TS al niet zo succesvol in het vinden van iemand die rolluiken wil komen plaatsen.

Wat TS nu wil horen van "ons" is in hoeverre het in prijs scheelt tussen de 2 merken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:25:
@stok Mag ik even opmerken dat TS aangegeven heeft akkoord te willen gaan met een prijsverlaging? Dat is voor zowel TS als tegenpartij de beste en goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Het eisen dat ze alsnog Alulex krijgt en alle schade netjes wordt weggewerkt en de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten, en dat allemaal zonder rechtsbijstand die ze niet heeft is een zeer lange moeilijke weg. Dat gaat die beste man niet willen doen. Voor hem komt het "allemaal uit dezelfde fabriek". Daarnaast was TS al niet zo succesvol in het vinden van iemand die rolluiken wil komen plaatsen.

Wat TS nu wil horen van "ons" is in hoeverre het in prijs scheelt tussen de 2 merken.
Jouw reactie is precies waarom sjacheraars doen wat ze doen. Op naar het volgende slachtoffer. In het ergste geval spelen ze quitte.

“ de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten,”
Wow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Madeliefxxx schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:25:
[...]Ik heb nl. aangegeven gezien mijn kleine budget dat ik op zoek was naar de goedkoopste rolluiken. Toen ontving ik echter de offerte waar op stond Alulux lamel. Ik ging er dus vanuit dat dit voor mij de goedkoopste optie was en ben gaan lezen over Alulux en kwam tot de conclusie dat dat een prima merk was. Dus geaccepteerd. Had er Verano gestaan, had ik dat idd ook geaccepteerd, eerlijk is eerlijk.
Dat plaatst het wel in een wat ander perspectief.

Geeft de leverancier nog steeds geen reden om het ene merk te offreren en daarna iets anders te plaatsen maar als je vraagt om het goedkoopste en dan akkoord bent met de prijs dan lijkt het merk zelf niet zo relevant.....

En zeker als je al (contant) betaald hebt is trachten de overeenkomst te annuleren niet echt productief. Een hoop gedoe en je gaat van deze leverancier verwacht ik dan nooit meer wat geleverd krijgen. Zit je alsnog zonder of zul je een duurdere offerte moeten accepteren. Beter lijkt het de geleiding aan te laten passen en wellicht er nog wat compensatie voor de rest uit te slepen (maar ik betwijfel of je leverancier hier vatbaar voor is) en dan gewoon te genieten van je rolluiken.

Het moment om te reclameren is trouwens voor je betaald. Één blik bij plaatsing van je rolluiken en je had al kunnen zien dat er een andere merknaam op stond. Dan had je (in de praktische, niet juridische zin) nog echt iets te eisen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stok schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:56:
Geheel in lijn des tweakers worden er weer allemaal randzaken -die alleen maar afleiden- bijgehaald.

De essentie is dat TS zeer sterk staat (gebaseerd op wat ons verteld is). Als ik TS zou zijn, dan zou ik ook simpelweg zeggen OF alles wordt conform offerte geinstalleerd OF alles wordt verwijderd en evt. verwijderschade wordt weggewerkt.
Best case: installateur doet wat moeilijk, en installeert dan Alulux comform offerte.

Worst case: Installateur weigert, TS gaat juridisch traject in, zal uiteindelijk gelijk krijgen, installateur kiest voor optie om alles te verwijderen. TS gaat nieuwe offertes aanvragen, en de enige die ze krijgt voor ruwweg dezelfde prijs is Verano.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

stok schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:44:
[...]

Jouw reactie is precies waarom sjacheraars doen wat ze doen. Op naar het volgende slachtoffer. In het ergste geval spelen ze quitte.

“ de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten,”
Wow.
Nou ik vind het eerder "wow" dat jij TS haar wens passeert en haar wil aanzetten tot de moeilijkste en kostbare weg sinds ze geen rechtsbijstand heeft. Ze heeft al aangegeven niet zoveel geld te hebben en flink te hebben gespaard voor die rolluiken, wat gaat de juridisch gevecht haar kosten?

Heb je ook bij stilgestaan dat TS haar verhaal als een lopend vuurtje rond zal gaan in dat dorp waar ze woont en zijn reputatie binnenkort een flinke knauw gaat krijgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:11
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:45:
[...]

Dat plaatst het wel in een wat ander perspectief.

Geeft de leverancier nog steeds geen reden om het ene merk te offreren en daarna iets anders te plaatsen maar als je vraagt om het goedkoopste en dan akkoord bent met de prijs dan lijkt het merk zelf niet zo relevant.....

En zeker als je al (contant) betaald hebt is trachten de overeenkomst te annuleren niet echt productief. Een hoop gedoe en je gaat van deze leverancier verwacht ik dan nooit meer wat geleverd krijgen. Zit je alsnog zonder of zul je een duurdere offerte moeten accepteren. Beter lijkt het de geleiding aan te laten passen en wellicht er nog wat compensatie voor de rest uit te slepen (maar ik betwijfel of je leverancier hier vatbaar voor is) en dan gewoon te genieten van je rolluiken.

Het moment om te reclameren is trouwens voor je betaald. Één blik bij plaatsing van je rolluiken en je had al kunnen zien dat er een andere merknaam op stond. Dan had je (in de praktische, niet juridische zin) nog echt iets te eisen gehad.
Wat een onzin. Het goedkoopste was blijkbaar niet leverbaar, dus TS heeft een duurdere offerte gekregen voor de kwalitatief betere rolluiken van Alulux. Of denk je oprecht dat de aannemer uit goedheid de lagere tarieven hanteert van Verano? Blijkbaar was de duurdere Alulux nog wel in budget van TS. Uiteindelijk zijn er wel goedkopere rolluiken gekocht en alle winst gaat dus direct de zak in van de aannemer. Resultaat is dat het verkeerde is geleverd en dat TS tenminste gecompenseerd dient te worden voor de onterechte meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:25:
[...]

Top! Ga ik morgen achteraan. Super bedankt!
Ben je al wat wijzer geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik volg dit draadje met belangstelling.

Zojuist mijn Heroal RS42 besteld met Somfy RS100 IO (extra stil, soft start/stop) a EUR 1092,-. Zal mij benieuwen, er zitten volgens mij een hoop cowboys in de zonwering business.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yowzawood
Renzzie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:57:
[...]

Wat een onzin. Het goedkoopste was blijkbaar niet leverbaar, dus TS heeft een duurdere offerte gekregen voor de kwalitatief betere rolluiken van Alulux. Of denk je oprecht dat de aannemer uit goedheid de lagere tarieven hanteert van Verano? Blijkbaar was de duurdere Alulux nog wel in budget van TS. Uiteindelijk zijn er wel goedkopere rolluiken gekocht en alle winst gaat dus direct de zak in van de aannemer. Resultaat is dat het verkeerde is geleverd en dat TS tenminste gecompenseerd dient te worden voor de onterechte meerprijs.
Weet je wat onzin is.... lekker achter je toetsenbordje met "juridisch" advies komen zonder enige praktische insteek. Niemand is in zijn algemeenheid gebaat met een langdurig traject waarbij je waarschijnlijk ook niet gaat krijgen wat je ultiem zou willen. Maar wel veel gezeik en mogelijk extra kosten.

De TS geeft aan dat het merk eigenlijk irrelevant was, maar de prijs was bepalend. Dat plaatst het in perspectief.

Natuurlijk ga je dan bij een andere levering nog steeds voor herstel en/of compensatie (dat zeg ik dus ook). Maar primair moet je je afvragen wat het je waard is en daarop inzetten. En controleren voor betaling, niet achteraf als je een veel zwakkere positie hebt.

De insteek om eerste eens te bepalen wat nu het prijsverschil is tussen de offerte en levering is zo gek nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 23-09-2020 11:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:05:
[...]

Ben je al wat wijzer geworden?
Bijna. Ik mocht het genoemde bedrijf foto's sturen zodat ze het een en ander konden uitzoeken voor me. Super aardig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:11
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:44:
[...]

Weet je wat onzin is.... lekker achter je toetsenbordje met "juridisch" advies komen zonder enige praktische insteek. Niemand is in zijn algemeenheid gebaat met een langdurig traject waarbij je waarschijnlijk ook niet gaat krijgen wat je ultiem zou willen. Maar wel veel gezeik en mogelijk extra kosten.

De TS geeft aan dat het merk eigenlijk irrelevant was, maar de prijs was bepalend. Dat plaatst het in perspectief.

Natuurlijk ga je dan bij een andere levering nog steeds voor herstel en/of compensatie (dat zeg ik dus ook). Maar primair moet je je afvragen wat het je waard is en daarop inzetten. En controleren voor betaling, niet achteraf als je een veel zwakkere positie hebt.
Waar zeg ik dat ze een juridisch traject in moet gaan? Ik zeg zelfs expliciet dat ze tenminste een financiële compensatie dient te krijgen. Dit kan prima in goed overleg met de rolluikenboer. Dit heeft zelfs sterk de voorkeur omdat een juridisch traject vreselijk is.

Je gaat er mijn inziens veel te makkelijk aan voorbij dat ze in de offerte geen lagere prijs heeft gekregen, maar de normale prijs voor Alulux. Of verwacht je echt dat de aannemer een Verona prijs in de offerte heeft gezet terwijl hij een Alulux gaat leveren?
Oftewel: TS wilde een Dacia, maar er is een Peugeot berekend en betaald. Uiteindelijk wel een Dacia geleverd.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar dit zou ik nooit accepteren.

Dat het niet handig is dat er al betaald is staat buiten kijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Renzzie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:57:
[...]

Dat is dus de nog maar de vraag welke het goedkoopste is. Hoort deze prijs bij de Alulux of bij de Verano. Ik denk bij de Alulux nl. En er wordt nu voor me uitgezocht wat de prijsverschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:44:
[...]

De insteek om eerste eens te bepalen wat nu het prijsverschil is tussen de offerte en levering is zo gek nog niet.
Mee eens. En buiten het feit dat ik geen budget heb voor een juridische strijd heb ik er ook helemaal geen energie voor. Ik ben flink ziek (chronisch) dus kan het niet eens aan. En vervolgens weer zonder rolluiken komen te zitten is ook geen optie.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Update:
Exact type rolluik wat er nu hangt heb ik weten te achterhalen. Kreeg het netjes zwart op wit en was overduidelijk mijn bestelling.

Gelukkig is het echt geen meuk wat er hangt en het is ook niet het goedkoopste type Verano, dit type lag ook het dichtst bij de Alulux wat betreft de specificaties. Volgens de eerder genoemde ingeschakelde dealer die beide merken verkoopt zit er wel verschil in en is de Alulux idd wel net ietsje beter maar het is niet zo dat het om grote verschillen gaat. Prijsverschil zou om een paar tientjes gaan. Het enige echte grote verschil waren idd de borstelgeleiders.

Ik heb mijn dealer aangegeven dat ik weet dat ik juridisch sterk sta omdat zijn verhaal gewoon niet klopt en het echt niet oke is hoe het is gegaan, maar dat ik denk dat we daar allebei geen trek in hebben. Ik heb aangegeven dat ik het liever samen oplos en heb hem het volgende voorstel gedaan:

De geleiders worden vervangen door de Alulux borstelgeleiders. 2 Geleiders waren toch al niet oke dus dan maar gelijk de goede. Daarnaast de 2 jaar extra garantie. Na een goede vergelijking te hebben kunnen maken zou deze oplossing voor mij aanvaardbaar zijn.

Hij zou er morgen op terug komen. We wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Madeliefxxx xxx. Weet je al meer? Ben benieuwd naar de oplossing.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Madeliefxxx
onetime schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:52:
@Madeliefxxx xxx. Weet je al meer? Ben benieuwd naar de oplossing.
Ik kreeg een mail terug. Ik kon de verschillen tussen de 2 rolluiken helemaal niet onderbouwen dus alsnog maar even gedaan. Ook niks toegeven dat het niet gegaan was zoals het hoorde (ook over wat er nu wel hing was hij in eerste instantie weer niet eerlijk, pas toen ik om bewijs vroeg) en "hij was me op alle fronten tegenmoet gekomen en nu kreeg hij dit." Kortom, alles werd op mijn bordje gegooid. Ook waren de Alulux geleiders op de langere termijn zelfs een nadeel maar ik krijg de Alulux geleiders want "het enige waar hij voor stond was de reputatie in zijn dorp."

Heb hem gezegd dat hij de reputatie in het dorp had kunnen redden door eerlijk toe te geven dat het niet helemaal is gegaan zoals het hoorde, excuses aan te bieden en het fijn te vinden dat ik het op deze manier nog wil oplossen zonder hem met 2 rolluiken te laten zitten ipv alles maar op mijn bordje te gooien en nu alsnog mokkend die geleiders te vervangen... enkel voor zijn "reputatie".

De levertijd duurde even, heb aangegeven dat dat maar goed is ook omdat ik nu even heel erg boos was. Zo jammer dit en zo onnodig. 😔

[ Voor 4% gewijzigd door Madeliefxxx op 27-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yowzawood
Blijft toch wel bijzonder dat er in de bouwwereld zoveel eikels rondlopen die niet inzien dat een beetje een fatsoenlijke communicatie zoveel problemen en ontevreden klanten kan voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
Yowzawood schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:26:
Blijft toch wel bijzonder dat er in de bouwwereld zoveel eikels rondlopen die niet inzien dat een beetje een fatsoenlijke communicatie zoveel problemen en ontevreden klanten kan voorkomen.
Je zou er van staan te kijken.

In het afgelopen jaar van mijn nieuwbouw woning te maken gehad met zonwering- en klimaatregeling-specialisten, maar zelden zulke ongeïnteresseerde onprofessionele lui meegemaakt, en dan hebben we het toch echt wel over serieus geld.

De club die nu ons rolluik gaat leveren lijkt iets beter, denkt in ieder geval mee en komt ook met zinnige informatie, reageert weer niet op e-mails. We gaan het zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Gelukkig is in de IT-wereld alles rozengeur en manenschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 23:15
Nou, in de itwereld kom ik minder onkunde tegen dan in de bouw, kennisnivo in de bouw is echt heel laag. Juist als ITer valt me op dat nascholing echt uniek is in de bouw

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

@technopeuter, ik denk dat @MLLL vooral doelt op het stuk communicatie.

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 27-09-2020 22:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Luxe problemen zijn dat.

Ik heb eens offertes laten maken voor nieuwe kozijnen met een offerte bedrag van ±20.000.
Uiteindelijk zaten er leveranciers bij die na het uitgeven van de offerte niet eens de moeite hebben genomen om er achter aan te bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Madeliefxxx schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:21:
[...]

Ik kreeg een mail terug. Ik kon de verschillen tussen de 2 rolluiken helemaal niet onderbouwen dus alsnog maar even gedaan. Ook niks toegeven dat het niet gegaan was zoals het hoorde (ook over wat er nu wel hing was hij in eerste instantie weer niet eerlijk, pas toen ik om bewijs vroeg) en "hij was me op alle fronten tegenmoet gekomen en nu kreeg hij dit." Kortom, alles werd op mijn bordje gegooid. Ook waren de Alulux geleiders op de langere termijn zelfs een nadeel maar ik krijg de Alulux geleiders want "het enige waar hij voor stond was de reputatie in zijn dorp."

Heb hem gezegd dat hij de reputatie in het dorp had kunnen redden door eerlijk toe te geven dat het niet helemaal is gegaan zoals het hoorde, excuses aan te bieden en het fijn te vinden dat ik het op deze manier nog wil oplossen zonder hem met 2 rolluiken te laten zitten ipv alles maar op mijn bordje te gooien en nu alsnog mokkend die geleiders te vervangen... enkel voor zijn "reputatie".

De levertijd duurde even, heb aangegeven dat dat maar goed is ook omdat ik nu even heel erg boos was. Zo jammer dit en zo onnodig. 😔
Zo werkt het in het algemeen.
Centjes binnen? Dan lopen ze niet meer zo hard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:40:
[...]

Dát had ik nog niet ontdekt. Je hebt wel een punt. Hij heeft idd niets overlegd verder. Punt is dat ik al betaald heb, contant gelijk na het installeren.🙈
Wat is het punt? Je hebt een overeenkomst gesloten met de installateur, hij heeft daar niet aan voldaan. Hij moet doen wat hij beloofd heeft, dat jij al betaald hebt doet er niks aan af. Het enige vervelende is dat dit soort lui minder geneigd zijn jou te helpen als je al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
barry86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[...]

Als de centjes eenmaal binnen zijn ...
Klopt. Ik had de zonwering specialist gevraagd een offerte op te stellen voor de 1e verdieping en daar werd weliswaar wél achteraan gebeld, maar na mijn afwijzing nul-komma-nul meer gehoord, ook niet op mijn verzoek nog eens langs te komen om een (dure) scheve knikarm bij te stellen.

Uiteindelijk maar zelf gedaan.

Knuppels hebben overigens ook een voedingskabel voor datzelfde scherm zonder enig overleg midden op een binnenmuur door een gootje gelegd ipv in de hoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madeliefxxx schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:21:
[...]

Hoe is dit verhaal geeindigd TS? Heb je de geleiders gekregen die je wilde en het bijgelegd met die aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 11:30
Dan moet je TS even taggen @Madeliefxxx Dan krijgt ze een melding hierover

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DePaul schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:07:
Dan moet je TS even taggen @Madeliefxxx Dan krijgt ze een melding hierover
Ze krijgt toch een melding dat ik haar heb gequoot?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +16 Henk 'm!

• Bart2005
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Madeliefxxx inmiddels in het huwelijk is getreden met de installateur en dat ze de rolluiken eigenlijk wel prima vinden zo omdat ze momenteel veel meer belangstelling hebben voor elkaar en derhalve dat soort dingen veel minder belangrijk vinden dan de Liefde.... :) Best mooi hoe dat soms gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

@Bart2005 is je reactie serieus ?
Zo ja, dan is dit het beste topic 'einde' dat ik in de afgelopen 15 jaar heb meegemaakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Mogelijk komt ze dat zelf nog even melden hier. Het is wat ik vernomen heb uit wat ik tot nu toe als een betrouwbare bron zou betitelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart2005 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:10:
Mogelijk komt ze dat zelf nog even melden hier. Het is wat ik vernomen heb uit wat ik tot nu toe als een betrouwbare bron zou betitelen.
Speld of Nieuwspaal zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Ze krijgt toch een melding dat ik haar heb gequoot?
Weet ik eigenlijk niet, daarom test ik het maar even :p

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
DePaul schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Weet ik eigenlijk niet, daarom test ik het maar even :p
Nu weet je het zelf ook 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Check! Weer wat geleerd van mijn medetweakers :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is hier niet de roddelhoek @Madeliefxxx als het topic weer open mag, stuur even een bericht. Ik doe hem dicht.

Op verzoek weer open.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2021 11:33 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Beste medetweakers

Madelief was jullie even helemaal vergeten 🙈 en kwam vandaag weer voor het eerst op het forum (voor iets anders) en toen pas zag ik de meldingen. Gelukkig net na jullie berichten.😉

Update:
Sinds een maand heb ik dan eindelijk mijn nieuwe borstelgeleiders en dat is idd een enorm verschil. Voor eventuele meelezers die rolluiken aan willen schaffen: neem borstelgeleiders!

De rolluikenmeneer en ik zijn alsnog tevreden uit elkaar gegaan al is van enige romance toch echt geen sprake.😂👍

Iedereen bedankt voor de info, het meedenken en het medeleven. Voor mij is het op deze manier alsnog netjes opgelost.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:09
dat is dan toppie geregeld Madeliefxxx :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart2005
Madeliefxxx schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:02:
De rolluikenmeneer en ik zijn alsnog tevreden uit elkaar gegaan al is van enige romance toch echt geen sprake.😂👍
Sorry hiervoor. Ik heb mijn "bron" hier reeds stevig op aangesproken. :) Maar hartstikke mooi dat het opgelost is. (y)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bart2005 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Sorry hiervoor. Ik heb mijn "bron" hier reeds stevig op aangesproken. :) Maar hartstikke mooi dat het opgelost is. (y)
Ik heb er heel hard om moeten lachen.😉
Pagina: 1 2 Laatste