Rolluiken: Alulux besteld, Verano gekregen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:32:De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in.
Alulux is een wereldwijd leidende producent van aluminium rolluiken en garagedeuren. Al sinds 1960
worden onze producten uitsluitend vanuit Duitsland geproduceerd.
Bron
De productie op Nederlandse- en Belgische bodem, het uitgebreide productassortiment, de korte levertijden en de eigen research en development afdeling maken ons hét betrouwbare merk voor zonwering en raamdecoratie.
Verano

Aluminium zal wellicht uit dezelfde fabriek komen, maar dan bedoelt hij zeker de aluminiumfabriek?

Welk type Alulux had je exact besteld? En weet je welk type verano je hebt gekregen?

PS. Alulux fabrieksgarantie : 2 jaar
Verano fabrieksgarantie: 5 jaar

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Delakhan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:51:
Mmm... Verano en Alulux (AVZ) zitten allebei gevestigt in Best. De ene op de kanaaldijk 11 en de andere bedrijfsweg 8. Volgens google maps liggen ze gewoon aan de achterzijde tegen elkaar aan...

Zonder verder te google'n in bijv KVK, vermoed ik dat je van deze partijen weinig hoeft te verwachten om de verschillen te laten duiden tussen de merken onderling.

Edit: zijn het wel 2 verschillende bedrijven vraag ik me dan af...
Nee, bedrijven waren zeker in het verleden aan elkaar gelieerd (Avz en Verano). Of dat nu nog zo is weet ik niet meer. Ik wist alleen niet dat Alulux van AvZ was. Waarom haalt hij het dan uit Duitsland.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Cyberpope schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:24:
[...]

Nee, bedrijven waren zeker in het verleden aan elkaar gelieerd (Avz en Verano). Of dat nu nog zo is weet ik niet meer. Ik wist alleen niet dat Alulux van AvZ was. Waarom haalt hij het dan uit Duitsland.
De alg. voorwaarden of privacy voorwaarden van de NL'se site van Alulux verwijzen naar een emailadres van AVZ domein. Daarom linkte ik ze aan elkaar. Had nog nooit van AVZ gehoord volgde alleen de draadjes... Mss is hij alleen importeur o.i.d. dat weet ik ook niet. Weet persoonlijk niks van zonwering buiten het aansluiten op Domotica.

Wou er alleen mee zeggen dat ik dacht dat je ze niet tegen elkaar uit kan spelen door Alulux te benaderen over de verschillen met Verano en vice versa...

Edit: aanvulling

[ Voor 3% gewijzigd door Delakhan op 23-09-2020 08:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even als advocaat van de duivel:

Gebaseerd op dit verhaal is mijn conclusie dat als op de originele offerte "Verano" had gestaan, @Madeliefxxx ook akkoord met de offerte was gegaan. Het is niet dat ze specifiek voor Alulux heeft gekozen, alleen dat stond nu eenmaal op de offerte. Als het primaire verschil tussen die twee de borstelgeleiders is, en de installateur wil die ook omzetten, tja, misschien is de makkelijkste optie dan gewoon dat te accepteren.

En voor de duidelijkheid: Juridisch lijkt het me zo klaar als een klontje, die offerte zegt Alulux, dus daar heb je recht op. Maar als je toch niet specifiek voor dat merk was gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Sissors schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:

Gebaseerd op dit verhaal is mijn conclusie dat als op de originele offerte "Verano" had gestaan, @Madeliefxxx ook akkoord met de offerte was gegaan. Het is niet dat ze specifiek voor Alulux heeft gekozen, alleen dat stond nu eenmaal op de offerte. Als het primaire verschil tussen die twee de borstelgeleiders is, en de installateur wil die ook omzetten, tja, misschien is de makkelijkste optie dan gewoon dat te accepteren.

En voor de duidelijkheid: Juridisch lijkt het me zo klaar als een klontje, die offerte zegt Alulux, dus daar heb je recht op. Maar als je toch niet specifiek voor dat merk was gegaan.
Ik kan niet voor TS spreken... maar wanneer je lang spaart omdat je vanwege bouwtechnische tekortkomingen overlast hebt en d.m.v. de aanschaf van rolluiken dit denk op te lossen. Kan ik me niet voorstellen dat er niet even gegoogle'd is over review m.b.t. eigenschappen, gebruikerservaringen en klantenservice.

Alle folders en verwijzingen in offertes die aan TS overhandigd zijn gingen over Alulux en daarmee is TS op een verkeerd spoor gezet. Op zijn minst had de installateur overleg kunnen plegen zodat TS vooraf geïnformeerd was en opnieuw gedegen aankooponderzoek had kunnen doen. En vervolgens idd mss alsnog ja gezegd...

Ik persoonlijk zou flink p*ssed zijn... en nu gaan onderzoeken of er daadwerkelijk kwaliteitsverschil in zit. Geleiders, motor en lamellen. En dan gaan onderhandelen. Mss andere geleiders, extra garantie en deel van de aankoopsom terug en/of combinaties hiervan.

Is het kwaliteitsverschil te groot rest er m.i. maar 1 optie maar dat kan wel eens een lange weg worden en TS heeft al een uitspraak gedaan over rechtsbijstand en denk ook aan evt levertijden i.c.m. gezondheid.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geheel in lijn des tweakers worden er weer allemaal randzaken -die alleen maar afleiden- bijgehaald.

De essentie is dat TS zeer sterk staat (gebaseerd op wat ons verteld is). Als ik TS zou zijn, dan zou ik ook simpelweg zeggen OF alles wordt conform offerte geinstalleerd OF alles wordt verwijderd en evt. verwijderschade wordt weggewerkt.

Zo niet, dan schakel je juridische hulp in (en informeer hem ook duidelijk dat dat gaat gebeuren als hij niet alles conform oplost). Vergeet niet dat die ondernemer absoluut niet zit te wachten op juridische shit. Voor hem is dat waarschijnlijk een groter probleem dan voor jou (zeker gezien je sterke positie).

Hou shit als fabrieksgaranties, kwaliteit aluminium, duitsland, in zelfde plaats gevestigd etc. er allemaal buiten. Is alleen maar afleiding en helpt je geen zak. Ook wanneer hij er over begint, zeg je dat dat er niet toe doet. Afspraak is afspraak.

Succes!

/edit
o ja, doe dingen via de mail en NIET telefonisch, want dan wordt het hij zei, zij zei.

[ Voor 9% gewijzigd door stok op 23-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-06 16:19
Sissors schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb nl. aangegeven gezien mijn kleine budget dat ik op zoek was naar de goedkoopste rolluiken. Toen ontving ik echter de offerte waar op stond Alulux lamel. Ik ging er dus vanuit dat dit voor mij de goedkoopste optie was en ben gaan lezen over Alulux en kwam tot de conclusie dat dat een prima merk was. Dus geaccepteerd. Had er Verano gestaan, had ik dat idd ook geaccepteerd, eerlijk is eerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

@stok Mag ik even opmerken dat TS aangegeven heeft akkoord te willen gaan met een prijsverlaging? Dat is voor zowel TS als tegenpartij de beste en goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Het eisen dat ze alsnog Alulex krijgt en alle schade netjes wordt weggewerkt en de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten, en dat allemaal zonder rechtsbijstand die ze niet heeft is een zeer lange moeilijke weg. Dat gaat die beste man niet willen doen. Voor hem komt het "allemaal uit dezelfde fabriek". Daarnaast was TS al niet zo succesvol in het vinden van iemand die rolluiken wil komen plaatsen.

Wat TS nu wil horen van "ons" is in hoeverre het in prijs scheelt tussen de 2 merken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:25:
@stok Mag ik even opmerken dat TS aangegeven heeft akkoord te willen gaan met een prijsverlaging? Dat is voor zowel TS als tegenpartij de beste en goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Het eisen dat ze alsnog Alulex krijgt en alle schade netjes wordt weggewerkt en de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten, en dat allemaal zonder rechtsbijstand die ze niet heeft is een zeer lange moeilijke weg. Dat gaat die beste man niet willen doen. Voor hem komt het "allemaal uit dezelfde fabriek". Daarnaast was TS al niet zo succesvol in het vinden van iemand die rolluiken wil komen plaatsen.

Wat TS nu wil horen van "ons" is in hoeverre het in prijs scheelt tussen de 2 merken.
Jouw reactie is precies waarom sjacheraars doen wat ze doen. Op naar het volgende slachtoffer. In het ergste geval spelen ze quitte.

“ de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten,”
Wow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Madeliefxxx schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:25:
[...]Ik heb nl. aangegeven gezien mijn kleine budget dat ik op zoek was naar de goedkoopste rolluiken. Toen ontving ik echter de offerte waar op stond Alulux lamel. Ik ging er dus vanuit dat dit voor mij de goedkoopste optie was en ben gaan lezen over Alulux en kwam tot de conclusie dat dat een prima merk was. Dus geaccepteerd. Had er Verano gestaan, had ik dat idd ook geaccepteerd, eerlijk is eerlijk.
Dat plaatst het wel in een wat ander perspectief.

Geeft de leverancier nog steeds geen reden om het ene merk te offreren en daarna iets anders te plaatsen maar als je vraagt om het goedkoopste en dan akkoord bent met de prijs dan lijkt het merk zelf niet zo relevant.....

En zeker als je al (contant) betaald hebt is trachten de overeenkomst te annuleren niet echt productief. Een hoop gedoe en je gaat van deze leverancier verwacht ik dan nooit meer wat geleverd krijgen. Zit je alsnog zonder of zul je een duurdere offerte moeten accepteren. Beter lijkt het de geleiding aan te laten passen en wellicht er nog wat compensatie voor de rest uit te slepen (maar ik betwijfel of je leverancier hier vatbaar voor is) en dan gewoon te genieten van je rolluiken.

Het moment om te reclameren is trouwens voor je betaald. Één blik bij plaatsing van je rolluiken en je had al kunnen zien dat er een andere merknaam op stond. Dan had je (in de praktische, niet juridische zin) nog echt iets te eisen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stok schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:56:
Geheel in lijn des tweakers worden er weer allemaal randzaken -die alleen maar afleiden- bijgehaald.

De essentie is dat TS zeer sterk staat (gebaseerd op wat ons verteld is). Als ik TS zou zijn, dan zou ik ook simpelweg zeggen OF alles wordt conform offerte geinstalleerd OF alles wordt verwijderd en evt. verwijderschade wordt weggewerkt.
Best case: installateur doet wat moeilijk, en installeert dan Alulux comform offerte.

Worst case: Installateur weigert, TS gaat juridisch traject in, zal uiteindelijk gelijk krijgen, installateur kiest voor optie om alles te verwijderen. TS gaat nieuwe offertes aanvragen, en de enige die ze krijgt voor ruwweg dezelfde prijs is Verano.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

stok schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:44:
[...]

Jouw reactie is precies waarom sjacheraars doen wat ze doen. Op naar het volgende slachtoffer. In het ergste geval spelen ze quitte.

“ de tegenpartij opgescheept zit met op maat gemaakte rolluiken die hij aan een ander moet zien te slijten,”
Wow.
Nou ik vind het eerder "wow" dat jij TS haar wens passeert en haar wil aanzetten tot de moeilijkste en kostbare weg sinds ze geen rechtsbijstand heeft. Ze heeft al aangegeven niet zoveel geld te hebben en flink te hebben gespaard voor die rolluiken, wat gaat de juridisch gevecht haar kosten?

Heb je ook bij stilgestaan dat TS haar verhaal als een lopend vuurtje rond zal gaan in dat dorp waar ze woont en zijn reputatie binnenkort een flinke knauw gaat krijgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 15:33
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:45:
[...]

Dat plaatst het wel in een wat ander perspectief.

Geeft de leverancier nog steeds geen reden om het ene merk te offreren en daarna iets anders te plaatsen maar als je vraagt om het goedkoopste en dan akkoord bent met de prijs dan lijkt het merk zelf niet zo relevant.....

En zeker als je al (contant) betaald hebt is trachten de overeenkomst te annuleren niet echt productief. Een hoop gedoe en je gaat van deze leverancier verwacht ik dan nooit meer wat geleverd krijgen. Zit je alsnog zonder of zul je een duurdere offerte moeten accepteren. Beter lijkt het de geleiding aan te laten passen en wellicht er nog wat compensatie voor de rest uit te slepen (maar ik betwijfel of je leverancier hier vatbaar voor is) en dan gewoon te genieten van je rolluiken.

Het moment om te reclameren is trouwens voor je betaald. Één blik bij plaatsing van je rolluiken en je had al kunnen zien dat er een andere merknaam op stond. Dan had je (in de praktische, niet juridische zin) nog echt iets te eisen gehad.
toon volledige bericht
Wat een onzin. Het goedkoopste was blijkbaar niet leverbaar, dus TS heeft een duurdere offerte gekregen voor de kwalitatief betere rolluiken van Alulux. Of denk je oprecht dat de aannemer uit goedheid de lagere tarieven hanteert van Verano? Blijkbaar was de duurdere Alulux nog wel in budget van TS. Uiteindelijk zijn er wel goedkopere rolluiken gekocht en alle winst gaat dus direct de zak in van de aannemer. Resultaat is dat het verkeerde is geleverd en dat TS tenminste gecompenseerd dient te worden voor de onterechte meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:25:
[...]

Top! Ga ik morgen achteraan. Super bedankt!
Ben je al wat wijzer geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Ik volg dit draadje met belangstelling.

Zojuist mijn Heroal RS42 besteld met Somfy RS100 IO (extra stil, soft start/stop) a EUR 1092,-. Zal mij benieuwen, er zitten volgens mij een hoop cowboys in de zonwering business.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yowzawood
Renzzie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:57:
[...]

Wat een onzin. Het goedkoopste was blijkbaar niet leverbaar, dus TS heeft een duurdere offerte gekregen voor de kwalitatief betere rolluiken van Alulux. Of denk je oprecht dat de aannemer uit goedheid de lagere tarieven hanteert van Verano? Blijkbaar was de duurdere Alulux nog wel in budget van TS. Uiteindelijk zijn er wel goedkopere rolluiken gekocht en alle winst gaat dus direct de zak in van de aannemer. Resultaat is dat het verkeerde is geleverd en dat TS tenminste gecompenseerd dient te worden voor de onterechte meerprijs.
Weet je wat onzin is.... lekker achter je toetsenbordje met "juridisch" advies komen zonder enige praktische insteek. Niemand is in zijn algemeenheid gebaat met een langdurig traject waarbij je waarschijnlijk ook niet gaat krijgen wat je ultiem zou willen. Maar wel veel gezeik en mogelijk extra kosten.

De TS geeft aan dat het merk eigenlijk irrelevant was, maar de prijs was bepalend. Dat plaatst het in perspectief.

Natuurlijk ga je dan bij een andere levering nog steeds voor herstel en/of compensatie (dat zeg ik dus ook). Maar primair moet je je afvragen wat het je waard is en daarop inzetten. En controleren voor betaling, niet achteraf als je een veel zwakkere positie hebt.

De insteek om eerste eens te bepalen wat nu het prijsverschil is tussen de offerte en levering is zo gek nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 23-09-2020 11:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bijna. Ik mocht het genoemde bedrijf foto's sturen zodat ze het een en ander konden uitzoeken voor me. Super aardig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 15:33
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:44:
[...]

Weet je wat onzin is.... lekker achter je toetsenbordje met "juridisch" advies komen zonder enige praktische insteek. Niemand is in zijn algemeenheid gebaat met een langdurig traject waarbij je waarschijnlijk ook niet gaat krijgen wat je ultiem zou willen. Maar wel veel gezeik en mogelijk extra kosten.

De TS geeft aan dat het merk eigenlijk irrelevant was, maar de prijs was bepalend. Dat plaatst het in perspectief.

Natuurlijk ga je dan bij een andere levering nog steeds voor herstel en/of compensatie (dat zeg ik dus ook). Maar primair moet je je afvragen wat het je waard is en daarop inzetten. En controleren voor betaling, niet achteraf als je een veel zwakkere positie hebt.
Waar zeg ik dat ze een juridisch traject in moet gaan? Ik zeg zelfs expliciet dat ze tenminste een financiële compensatie dient te krijgen. Dit kan prima in goed overleg met de rolluikenboer. Dit heeft zelfs sterk de voorkeur omdat een juridisch traject vreselijk is.

Je gaat er mijn inziens veel te makkelijk aan voorbij dat ze in de offerte geen lagere prijs heeft gekregen, maar de normale prijs voor Alulux. Of verwacht je echt dat de aannemer een Verona prijs in de offerte heeft gezet terwijl hij een Alulux gaat leveren?
Oftewel: TS wilde een Dacia, maar er is een Peugeot berekend en betaald. Uiteindelijk wel een Dacia geleverd.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar dit zou ik nooit accepteren.

Dat het niet handig is dat er al betaald is staat buiten kijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Renzzie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:57:
[...]

Dat is dus de nog maar de vraag welke het goedkoopste is. Hoort deze prijs bij de Alulux of bij de Verano. Ik denk bij de Alulux nl. En er wordt nu voor me uitgezocht wat de prijsverschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Yowzawood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:44:
[...]

De insteek om eerste eens te bepalen wat nu het prijsverschil is tussen de offerte en levering is zo gek nog niet.
Mee eens. En buiten het feit dat ik geen budget heb voor een juridische strijd heb ik er ook helemaal geen energie voor. Ik ben flink ziek (chronisch) dus kan het niet eens aan. En vervolgens weer zonder rolluiken komen te zitten is ook geen optie.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Update:
Exact type rolluik wat er nu hangt heb ik weten te achterhalen. Kreeg het netjes zwart op wit en was overduidelijk mijn bestelling.

Gelukkig is het echt geen meuk wat er hangt en het is ook niet het goedkoopste type Verano, dit type lag ook het dichtst bij de Alulux wat betreft de specificaties. Volgens de eerder genoemde ingeschakelde dealer die beide merken verkoopt zit er wel verschil in en is de Alulux idd wel net ietsje beter maar het is niet zo dat het om grote verschillen gaat. Prijsverschil zou om een paar tientjes gaan. Het enige echte grote verschil waren idd de borstelgeleiders.

Ik heb mijn dealer aangegeven dat ik weet dat ik juridisch sterk sta omdat zijn verhaal gewoon niet klopt en het echt niet oke is hoe het is gegaan, maar dat ik denk dat we daar allebei geen trek in hebben. Ik heb aangegeven dat ik het liever samen oplos en heb hem het volgende voorstel gedaan:

De geleiders worden vervangen door de Alulux borstelgeleiders. 2 Geleiders waren toch al niet oke dus dan maar gelijk de goede. Daarnaast de 2 jaar extra garantie. Na een goede vergelijking te hebben kunnen maken zou deze oplossing voor mij aanvaardbaar zijn.

Hij zou er morgen op terug komen. We wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Madeliefxxx xxx. Weet je al meer? Ben benieuwd naar de oplossing.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Madeliefxxx
onetime schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:52:
@Madeliefxxx xxx. Weet je al meer? Ben benieuwd naar de oplossing.
Ik kreeg een mail terug. Ik kon de verschillen tussen de 2 rolluiken helemaal niet onderbouwen dus alsnog maar even gedaan. Ook niks toegeven dat het niet gegaan was zoals het hoorde (ook over wat er nu wel hing was hij in eerste instantie weer niet eerlijk, pas toen ik om bewijs vroeg) en "hij was me op alle fronten tegenmoet gekomen en nu kreeg hij dit." Kortom, alles werd op mijn bordje gegooid. Ook waren de Alulux geleiders op de langere termijn zelfs een nadeel maar ik krijg de Alulux geleiders want "het enige waar hij voor stond was de reputatie in zijn dorp."

Heb hem gezegd dat hij de reputatie in het dorp had kunnen redden door eerlijk toe te geven dat het niet helemaal is gegaan zoals het hoorde, excuses aan te bieden en het fijn te vinden dat ik het op deze manier nog wil oplossen zonder hem met 2 rolluiken te laten zitten ipv alles maar op mijn bordje te gooien en nu alsnog mokkend die geleiders te vervangen... enkel voor zijn "reputatie".

De levertijd duurde even, heb aangegeven dat dat maar goed is ook omdat ik nu even heel erg boos was. Zo jammer dit en zo onnodig. 😔

[ Voor 4% gewijzigd door Madeliefxxx op 27-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yowzawood
Blijft toch wel bijzonder dat er in de bouwwereld zoveel eikels rondlopen die niet inzien dat een beetje een fatsoenlijke communicatie zoveel problemen en ontevreden klanten kan voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
Yowzawood schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:26:
Blijft toch wel bijzonder dat er in de bouwwereld zoveel eikels rondlopen die niet inzien dat een beetje een fatsoenlijke communicatie zoveel problemen en ontevreden klanten kan voorkomen.
Je zou er van staan te kijken.

In het afgelopen jaar van mijn nieuwbouw woning te maken gehad met zonwering- en klimaatregeling-specialisten, maar zelden zulke ongeïnteresseerde onprofessionele lui meegemaakt, en dan hebben we het toch echt wel over serieus geld.

De club die nu ons rolluik gaat leveren lijkt iets beter, denkt in ieder geval mee en komt ook met zinnige informatie, reageert weer niet op e-mails. We gaan het zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:51

MLLL

Palm Treo 650

Gelukkig is in de IT-wereld alles rozengeur en manenschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Nou, in de itwereld kom ik minder onkunde tegen dan in de bouw, kennisnivo in de bouw is echt heel laag. Juist als ITer valt me op dat nascholing echt uniek is in de bouw

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@technopeuter, ik denk dat @MLLL vooral doelt op het stuk communicatie.

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 27-09-2020 22:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18
Luxe problemen zijn dat.

Ik heb eens offertes laten maken voor nieuwe kozijnen met een offerte bedrag van ±20.000.
Uiteindelijk zaten er leveranciers bij die na het uitgeven van de offerte niet eens de moeite hebben genomen om er achter aan te bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18
Madeliefxxx schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:21:
[...]

Ik kreeg een mail terug. Ik kon de verschillen tussen de 2 rolluiken helemaal niet onderbouwen dus alsnog maar even gedaan. Ook niks toegeven dat het niet gegaan was zoals het hoorde (ook over wat er nu wel hing was hij in eerste instantie weer niet eerlijk, pas toen ik om bewijs vroeg) en "hij was me op alle fronten tegenmoet gekomen en nu kreeg hij dit." Kortom, alles werd op mijn bordje gegooid. Ook waren de Alulux geleiders op de langere termijn zelfs een nadeel maar ik krijg de Alulux geleiders want "het enige waar hij voor stond was de reputatie in zijn dorp."

Heb hem gezegd dat hij de reputatie in het dorp had kunnen redden door eerlijk toe te geven dat het niet helemaal is gegaan zoals het hoorde, excuses aan te bieden en het fijn te vinden dat ik het op deze manier nog wil oplossen zonder hem met 2 rolluiken te laten zitten ipv alles maar op mijn bordje te gooien en nu alsnog mokkend die geleiders te vervangen... enkel voor zijn "reputatie".

De levertijd duurde even, heb aangegeven dat dat maar goed is ook omdat ik nu even heel erg boos was. Zo jammer dit en zo onnodig. 😔
Zo werkt het in het algemeen.
Centjes binnen? Dan lopen ze niet meer zo hard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 07:29
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:40:
[...]

Dát had ik nog niet ontdekt. Je hebt wel een punt. Hij heeft idd niets overlegd verder. Punt is dat ik al betaald heb, contant gelijk na het installeren.🙈
Wat is het punt? Je hebt een overeenkomst gesloten met de installateur, hij heeft daar niet aan voldaan. Hij moet doen wat hij beloofd heeft, dat jij al betaald hebt doet er niks aan af. Het enige vervelende is dat dit soort lui minder geneigd zijn jou te helpen als je al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
barry86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[...]

Als de centjes eenmaal binnen zijn ...
Klopt. Ik had de zonwering specialist gevraagd een offerte op te stellen voor de 1e verdieping en daar werd weliswaar wél achteraan gebeld, maar na mijn afwijzing nul-komma-nul meer gehoord, ook niet op mijn verzoek nog eens langs te komen om een (dure) scheve knikarm bij te stellen.

Uiteindelijk maar zelf gedaan.

Knuppels hebben overigens ook een voedingskabel voor datzelfde scherm zonder enig overleg midden op een binnenmuur door een gootje gelegd ipv in de hoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madeliefxxx schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:21:
[...]

Hoe is dit verhaal geeindigd TS? Heb je de geleiders gekregen die je wilde en het bijgelegd met die aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
Dan moet je TS even taggen @Madeliefxxx Dan krijgt ze een melding hierover

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DePaul schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:07:
Dan moet je TS even taggen @Madeliefxxx Dan krijgt ze een melding hierover
Ze krijgt toch een melding dat ik haar heb gequoot?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +16 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Madeliefxxx inmiddels in het huwelijk is getreden met de installateur en dat ze de rolluiken eigenlijk wel prima vinden zo omdat ze momenteel veel meer belangstelling hebben voor elkaar en derhalve dat soort dingen veel minder belangrijk vinden dan de Liefde.... :) Best mooi hoe dat soms gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Bart2005 is je reactie serieus ?
Zo ja, dan is dit het beste topic 'einde' dat ik in de afgelopen 15 jaar heb meegemaakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Mogelijk komt ze dat zelf nog even melden hier. Het is wat ik vernomen heb uit wat ik tot nu toe als een betrouwbare bron zou betitelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bart2005 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:10:
Mogelijk komt ze dat zelf nog even melden hier. Het is wat ik vernomen heb uit wat ik tot nu toe als een betrouwbare bron zou betitelen.
Speld of Nieuwspaal zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Ze krijgt toch een melding dat ik haar heb gequoot?
Weet ik eigenlijk niet, daarom test ik het maar even :p

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
DePaul schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Weet ik eigenlijk niet, daarom test ik het maar even :p
Nu weet je het zelf ook 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Check! Weer wat geleerd van mijn medetweakers :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is hier niet de roddelhoek @Madeliefxxx als het topic weer open mag, stuur even een bericht. Ik doe hem dicht.

Op verzoek weer open.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2021 11:33 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Beste medetweakers

Madelief was jullie even helemaal vergeten 🙈 en kwam vandaag weer voor het eerst op het forum (voor iets anders) en toen pas zag ik de meldingen. Gelukkig net na jullie berichten.😉

Update:
Sinds een maand heb ik dan eindelijk mijn nieuwe borstelgeleiders en dat is idd een enorm verschil. Voor eventuele meelezers die rolluiken aan willen schaffen: neem borstelgeleiders!

De rolluikenmeneer en ik zijn alsnog tevreden uit elkaar gegaan al is van enige romance toch echt geen sprake.😂👍

Iedereen bedankt voor de info, het meedenken en het medeleven. Voor mij is het op deze manier alsnog netjes opgelost.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 11:21
dat is dan toppie geregeld Madeliefxxx :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart2005
Madeliefxxx schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:02:
De rolluikenmeneer en ik zijn alsnog tevreden uit elkaar gegaan al is van enige romance toch echt geen sprake.😂👍
Sorry hiervoor. Ik heb mijn "bron" hier reeds stevig op aangesproken. :) Maar hartstikke mooi dat het opgelost is. (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bart2005 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Sorry hiervoor. Ik heb mijn "bron" hier reeds stevig op aangesproken. :) Maar hartstikke mooi dat het opgelost is. (y)
Ik heb er heel hard om moeten lachen.😉
Pagina: 1 2 Laatste