Rolluiken: Alulux besteld, Verano gekregen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-04 09:37
Zijn hier kenners wat betreft merken rolluiken?

Ik had rolluiken besteld en zou Alulux rolluiken krijgen. Nu blijken er Verano rolluiken geplaatst te zijn. Op de bon staat vermeld dat het Alulux lamellen zouden zijn. De bijlage bevat net als in de offerte de brochure van Alulux rolluiken.

Ben ik nu voor de gek gehouden of kan dit kloppen?

Als ik het goed heb begrepen zijn Alulux en Verano toch 2 verschillende merken?

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Madeliefxxx op 26-01-2021 12:53)

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Madeliefxxx inmiddels in het huwelijk is getreden met de installateur en dat ze de rolluiken eigenlijk wel prima vinden zo omdat ze momenteel veel meer belangstelling hebben voor elkaar en derhalve dat soort dingen veel minder belangrijk vinden dan de Liefde.... :) Best mooi hoe dat soms gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zei de leverancier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Nog niet gesproken hier over. Ik zag het pas achteraf en wilde eerst even wat info inwinnen zodat ik een beetje wist waar ik het over had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

DoubleTweak in "Rolluiken verschillen in merk of type"

Ik zou even bellen 😉

[ Voor 14% gewijzigd door Ruzor op 20-09-2020 08:46 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:38:
Nog niet gesproken hier over. Ik zag het pas achteraf en wilde eerst even wat info inwinnen zodat ik een beetje wist waar ik het over had.
Wat wil je met het topic bereiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 14:39
Je bent voor de gek gehouden. De Verano lamellen zijn van mindere kwaliteit dan Alulux. Kijk of je nog kunt omwisselen, maar aangezien het vaak allemaal maatwerk is zal het vast niet makkelijk gaan. Succes.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Napo schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:43:
[...]

Ik wil gewoon graag antwoord op mijn vraag zodat ik een beetje weet waar ik het over heb als ik contact op neem met de leverancier. Vrouw alleen, geen verstand van zaken; Mij kunnen ze van alles wijs maken. Het enige wat ik wil weten is of het idd 2 verschillende merken zijn of dat het toch kan kloppen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Napo schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:43:
[...]

Jij hebt de quote to-taal niet gelezen he? Koffie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:48:
Je bent voor de gek gehouden. De Verano lamellen zijn van mindere kwaliteit dan Alulux. Kijk of je nog kunt omwisselen, maar aangezien het vaak allemaal maatwerk is zal het vast niet makkelijk gaan. Succes.
Meen je dat nou? Op de factuur staat dus wel Alulux lamel. In een ander topic las ik ook over Verano, over de slechte kwaliteit van de geleiders zonder borstel etc. Maar mijn geleiders hebben wel degelijk die borstels en ze gaan muisstil naar boven en naar beneden.

Edit: geleiders hebben geen borstels.

[ Voor 3% gewijzigd door Madeliefxxx op 20-09-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:56:
[...]

Meen je dat nou? Op de factuur staat dus wel Alulux lamel. In een ander topic las ik ook over Verano, over de slechte kwaliteit van de geleiders zonder borstel etc. Maar mijn geleiders hebben wel degelijk die borstels en ze gaan muisstil naar boven en naar beneden.
Wacht de komende reacties even af voor je een mening vormt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 20-09-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:52:
[...]

Jij hebt de quote to-taal niet gelezen he? Koffie nodig?
Sorry maar ik begrijp je niet. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
[...]

Mogelijk heb je Alulux geleiders gehad en Verano lamellen. Dat is al fijn want Verano heeft namelijk geen borstelgeleiders. De lamellen van Verano zijn echter ook dun en licht vergeleken met die van Alulux e.e.a. deels afhankelijk van het type lamel.
Staat er geen type bij op de offerte?

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Nee, die 2 zijn aan het bekvechten.

Je hebt nu andere rolgordijnen. Hebben ze wel borstels?
Hoe zag de afbeelding eruit van wat je besteld hebt? Hoe zitten de lamellen in de geleiders? Hoe werkt het ophaal mechanisme?

Als dit verschilt van afbeeldingen of brochure heb je nog extra grond om zeker te weten dat het mis is.

Wat doe je als hij zegt "sorry, hij was niet voorradig dus heb ik de duurdere verano geïnstalleerd"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Modbreak:*knip*
Als je dat allemaal vindt, dan maak je een TR en ga je hier niet het topic lopen te analyseren. Door deze betweterigheid verpest je het topic, bovendien wordt er helemaal geen rare vraag gesteld.

Kortom reageer zelf inhoudelijk of vraag of meer informatie.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2020 09:31 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:51:
[...]

Vrouw alleen, geen verstand van zaken; Mij kunnen ze van alles wijs maken.
Dit soort zelfondermijnende zaken heeft trouwens helemaal niets met geslacht te maken, is derhalve ook nergens voor nodig om dit op deze manier naar voren te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:05:
[...]

Sorry maar ik begrijp je niet. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Hij vraagt jou iets terwijl het antwoord in zijn quote staat. Hij is diegene die iets over het hoofd ziet.

"Wat wil je met het topic bereiken?"
"en wilde eerst even wat info inwinnen zodat ik een beetje wist waar ik het over had."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

99ruud99 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:07:
Je hebt nu andere rolgordijnen. Hebben ze wel borstels?

Hoe zitten de lamellen in de geleiders? Hoe werkt het ophaal mechanisme?
[...]

Maar mijn geleiders hebben wel degelijk die borstels en ze gaan muisstil naar boven en naar beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 20-09-2020 09:39 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:36:
Zijn hier kenners wat betreft merken rolluiken?

Ik had rolluiken besteld en zou Alulux rolluiken krijgen. Nu blijken er Verano rolluiken geplaatst te zijn. Op de bon staat vermeld dat het Alulux lamellen zouden zijn. De bijlage bevat net als in de offerte de brochure van Alulux rolluiken.
Je moet hier niet verder over nadenken. Je hebt Alulux besteld en betaald. Dan moet je Alulux krijgen. Hetzelfde als je voor een Mercedes auto betaald en een Fiat krijgt. Je wilt gewoon wat op de offerte staat en waar je voor betaald hebt. Confronteer je leverancier dus gewoon en zeg hem dat je die Verano rolluiken niet wilt. Hij mag het hele zaakje demonteren en vervangen met Alulux zoals op de offerte. Zo niet, dan alles demonteren en geld terug. Dan kan je een andere leverancier zoeken die wij zijn woord houdt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Microkid tenzij je voor een fiat hebt betaald en een Mercedes hebt gekregen natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:42:
@Microkid tenzij je voor een fiat hebt betaald en een Mercedes hebt gekregen natuurlijk ;)
De tendens van wat ik lees over deze 2 merken is dat Alulux toch wel de betere is. Dat lijkt me dus wel belangrijk.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:07:
[...]

Mogelijk heb je Alulux geleiders gehad en Verano lamellen. Dat is al fijn want Verano heeft namelijk geen borstelgeleiders. De lamellen van Verano zijn echter ook dun en licht vergeleken met die van Alulux e.e.a. deels afhankelijk van het type lamel.
Staat er geen type bij op de offerte?
Ik heb de offerte en factuur er even bij gepakt. Er staat helaas alleen Alulux lamellen met type nummer erbij. Maar ik kreeg de brochure van Alulux rolluiken en niet van Verano rolluiken. Ook zei hij dat het Alulux rolluiken zouden zijn. Ik heb er nog eens goed naar gekeken maar de geleiders hebben helaas ook geen borstels. Het zullen dan waarschijnlijk idd Verano rolluiken zijn maar of daar dan Alulux lamellen in zitten vraag ik me af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruv4Yjx8EIHeUijsApbtcX2-2oQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcIUadnMpWgn9SUG8grA5eFz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl45R9H6KXzGQQWk5Zx3jto1dc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9mw6FFmvFoY0K8NNxA6Xlj9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUFzr7UvugWtiyaTojipyZ5xdMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCV084huzOEB5oeMsIBKq6L2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No34EG_nSr_qQS4H_LrHUCC5xsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwlXODBXw0ZFyQLWHJ7U4x2P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DoubleTweak
Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb de offerte en factuur er even bij gepakt. Er staat helaas alleen Alulux lamellen met type nummer erbij. Maar ik kreeg de brochure van Alulux rolluiken en niet van Verano rolluiken. Ook zei hij dat het Alulux rolluiken zouden zijn. Ik heb er nog eens goed naar gekeken maar de geleiders hebben helaas ook geen borstels. Het zullen dan waarschijnlijk idd Verano rolluiken zijn maar of daar dan Alulux lamellen in zitten vraag ik me af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien zijn zowel de geleiders als de lamellen van Verano. Je hebt echt een goedkoper en inferieur product gekregen. En het zijn inderdaad geen borstelgeleiders waardoor je rolluiken gaan rammelen bij een beetje wind.
De CD942 van Alulux zijn hele goede lamellen en niet te vergelijken met die van Verano.
Het staat heel duidelijk op de offerte ook dus als ik jou was zou ik niet betalen en de boel laten demonteren. Vervelende actie van deze leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:07:
[...]

Zo te zien zijn zowel de geleiders als de lamellen van Verano. Je hebt echt een goedkoper en inferieur product gekregen. En het zijn inderdaad geen borstelgeleiders waardoor je rolluiken gaan rammelen bij een beetje wind.
De CD942 van Alulux zijn hele goede lamellen en niet te vergelijken met die van Verano.
Het staat heel duidelijk op de offerte ook dus als ik jou was zou ik niet betalen en de boel laten demonteren. Vervelende actie van deze leverancier.
Hartelijk bedankt. Ik heb gisteren al contant betaald. Ga er mee aan de slag. Leverancier is ook nog iemand uit eigen dorp en heeft enkel goede recensies op diverse pagina's. Dit had ik nooit verwacht. Ik heb hier echt jaren voor moeten sparen, kan wel janken. :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoubleTweak
Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:13:
[...]

Hartelijk bedankt. Ik heb gisteren al contant betaald. Ga er mee aan de slag. Leverancier is ook nog iemand uit eigen dorp en heeft enkel goede recensies op diverse pagina's. Dit had ik nooit verwacht. Ik heb hier echt jaren voor moeten sparen, kan wel janken. :'(
Misschien is het een fout geweest van de leverancier dus bel eerst even. Het feit dat je betaald hebt betekent niet per se dat je akkoord bent gegaan of zoiets.
Met offerte en factuur waar duidelijk op staat dat je Alulux hebt besteld sta je sterk. Mocht het na een telefoontje niet opgelost worden stel de leverancier dan schriftelijk (e-mail) in gebreke en bewaar de correspondentie. Mondeling heb je niet zo veel aan mocht het tot een juridisch conflict leiden. Sterkte ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Madeliefxxx Er is iets geplaatst en geleverd wat je niet bent overeengekomen.
Men moet het juiste leveren wat je bent overeengekomen. Of evt. in overleg prijs in mindering voor een minder geleverd product. net wat jij wilt als klant

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hackus schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:37:
@Madeliefxxx Er is iets geplaatst en geleverd wat je niet bent overeengekomen.
Men moet het juiste leveren wat je bent overeengekomen. Of evt. in overleg prijs in mindering voor een minder geleverd product. net wat jij wilt als klant
Prijs mindering zou ik niet doen, afgaande op de vorige reacties. Geen borstelgeleiders, mindere kwaliteit. Daar ga je achteraf dan altijd spijt van krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Microkid schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:42:
[...]

Prijs mindering zou ik niet doen, afgaande op de vorige reacties. Geen borstelgeleiders, mindere kwaliteit. Daar ga je achteraf dan altijd spijt van krijgen
Net wat de klant wilt vertel ik ook. Zij als klant heeft het voor het zeggen wat zij wil. verkoper dient sowieso overeenkomst na te komen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:35:
[...]

Misschien is het een fout geweest van de leverancier dus bel eerst even. Het feit dat je betaald hebt betekent niet per se dat je akkoord bent gegaan of zoiets.
Met offerte en factuur waar duidelijk op staat dat je Alulux hebt besteld sta je sterk. Mocht het na een telefoontje niet opgelost worden stel de leverancier dan schriftelijk (e-mail) in gebreke en bewaar de correspondentie. Mondeling heb je niet zo veel aan mocht het tot een juridisch conflict leiden. Sterkte ermee!
Ja bedankt. Ik heb hem een berichtje gestuurd. Wacht zijn reactie maar af. Nogmaals bedankt voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:58

Saven

Administrator

Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:13:
[...]

Leverancier is ook nog iemand uit eigen dorp en heeft enkel goede recensies op diverse pagina's.
Zuur idd! En had mij en anderen ook kunnen overkomen denk ik. Maar dan kun je er in ieder geval makkelijk langs en een hoop stennis schoppen als hij je echt bedondert :)

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 20-09-2020 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Saven schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:59:
[...]

Zuur idd! En had mij en anderen ook kunnen overkomen denk ik. Maar dan kun je er in ieder geval makkelijk langs en een hoop stennis schoppen als hij je echt bedondert :)
Ik snap er ook niks van want het is echt een prettige en toffe gast. Het voelde echt heel goed en vertrouwd. En ik vergis me zelden in mensen. En dan al die positieve recensies. Heel vreemd. We wachten af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Idd kan iedereen overkomen... ik zou ook niet het merk en type controleren voordat het tegen de gevel zit geschroefd. Goed dat je het gezien hebt voordat je klachten kreeg m.b.t. geluid door de wind ed. d:)b

Is er toevallig een tweaker die weet of de Alulux geleiders over die van de verano vallen? M.a.w. dezelfde grootte... er zitten nu toch boorgaten in de gevelsteen die je graag onder de Alulux geleider wilt verbergen.

TIP: Bij meningsverschil of het wel of niet de juiste merk geleiders zijn kan je altijd contact opnemen met de fabrikant/importeur. Enkele foto's en ze zullen maar al te graag vertellen dat je wel/niet het juiste product hebt gekregen. Heb hetzelfde geval gehad met dakinperiaal en garage hield vol het juiste geleverd te hebben. Bericht van de fabrikant doet dan wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11
Delakhan schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:09:
Is er toevallig een tweaker die weet of de Alulux geleiders over die van de verano vallen? M.a.w. dezelfde grootte... er zitten nu toch boorgaten in de gevelsteen die je graag onder de Alulux geleider wilt verbergen.
Maar er staat nergens op de offerte dat de geleiders ook van Alulux zouden zijn. Zo dadelijk vervangt de leverancier alleen de lamellen en zit je nog met die Verano geleiders en bak.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben ze de geleiders op maat geknaagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delakhan
Nielson schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:31:
[...]
Maar er staat nergens op de offerte dat de geleiders ook van Alulux zouden zijn. Zo dadelijk vervangt de leverancier alleen de lamellen en zit je nog met die Verano geleiders en bak.
Het lijkt me dat wanneer je 1 product koop alle onderdelen van hetzelfde merk zijn. Tenzij vooraf duidelijk aangegeven... Maar heb dan ook geen verstand van zonwering en hoe deze verkocht worden.

En dan zou ik zeker de fabrikant contacteren naar wat de evt. gevolgen kunnen zijn daar deze verschillende onderdelen niet voor deze combinatie ontworpen zijn. Denk alleen al aan het klapperen in de wind...

Ter verduidelijking: Komt op mij over als het plaatsen van nieuwe (kunststof) kozijnen waarbij de draaiende delen van een ander merk zijn dan de vaste delen. Waardoor de afdichtingen niet op elkaar zijn afgestemd en dus niet hun werk kunnen doen zoals ontworpen.
MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:55:
Dacht ik ook al... _O- Bij mij zitten op het einde kunststof doppen. (Wel andere type rail) Maar hier is mss niet voor gekozen i.v.m. schuine vensterbank en leid af van originele vraag TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leidt af van de originele vraag? Wellicht, maar dit zou ik sowieso niet accepteren. Ongeacht het geleverde merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Delakhan schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:59:
[...]

Het lijkt me dat wanneer je 1 product koop alle onderdelen van hetzelfde merk zijn. Tenzij vooraf duidelijk aangegeven... Maar heb dan ook geen verstand van zonwering en hoe deze verkocht worden.

En dan zou ik zeker de fabrikant contacteren naar wat de evt. gevolgen kunnen zijn daar deze verschillende onderdelen niet voor deze combinatie ontworpen zijn. Denk alleen al aan het klapperen in de wind...

Ter verduidelijking: Komt op mij over als het plaatsen van nieuwe (kunststof) kozijnen waarbij de draaiende delen van een ander merk zijn dan de vaste delen. Waardoor de afdichtingen niet op elkaar zijn afgestemd en dus niet hun werk kunnen doen zoals ontworpen.

[...]

Dacht ik ook al... _O- Bij mij zitten op het einde kunststof doppen. (Wel andere type rail) Maar hier is mss niet voor gekozen i.v.m. schuine vensterbank en leid af van originele vraag TS
toon volledige bericht
Ik had het ook al gezien.😢 Die geleider hangt ook nog niet waterpas. Dat zie je ook al op die foto. Sluit niet aan op de vensterbank links. Dus behalve dat het niet netjes gezaagd is heb ik bovenaan ook een vele bredere opening tussen de muur en de geleider terwijl de muur recht is. Vind het sowieso niet mooi zo tussen de muren in. Had liever dat de geleiders tot naast de vensterbanken liepen en het rolluik tot op. Andere geleider is bovenaan niet netjes afgezaagd en heeft een beschadiginkje aan de zijkant alsof er een punt van een schroefje in heeft gezeten. Heb ook dat aangegeven in mijn bericht. Nog niks gehoord maar het is zondag natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 11:58
Madeliefxxx schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:56:
[...]

Ik had het ook al gezien.😢 Die geleider hangt ook nog niet waterpas. Dat zie je ook al op die foto. Sluit niet aan op de vensterbank links. Dus behalve dat het niet netjes gezaagd is heb ik bovenaan ook een vele bredere opening tussen de muur en de geleider terwijl de muur recht is. Vind het sowieso niet mooi zo tussen de muren in. Had liever dat de geleiders tot naast de vensterbanken liepen en het rolluik tot op. Andere geleider is bovenaan niet netjes afgezaagd en heeft een beschadiginkje aan de zijkant alsof er een punt van een schroefje in heeft gezeten. Heb ook dat aangegeven in mijn bericht. Nog niks gehoord maar het is zondag natuurlijk.
Heb je naast de vensterbank op de muur gewoon ruimte dan waar de geleiders op de muur passen?
Want anders denk ik dat de leverancier deze rolluiken over had van een verkeerd gemeten klus en opmaat heeft gemaakt voor jou opdracht .
Vandaar ook in de dag montage dit is ook duurder en hoort in de opdracht te staan omdat het meerwerk is en waar hij dus extra op kan verdienen is dit ook besproken hoe de montage wordt?
Staan de maten van de rolluiken er wel in ?
Vind het persoonlijk een raar verhaal en totaal onbetrouwbaar je levert toch wat er besteld is in de opdracht ... Dat bestel je ,dat zie je en dat heeft hij ook gezien voordat hij gaat monteren en dan als nog gewoon tegen de muur kwakken met de hoop dat de klant het niet ziet🙈

Mvg jmb

[ Voor 19% gewijzigd door JMb91 op 20-09-2020 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
JMb91 schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:03:
[...]

Heb je naast de vensterbank op de muur gewoon ruimte dan waar de geleiders op de muur passen?
Want anders denk ik dat de leverancier deze rolluiken over had van een verkeerd gemeten klus en opmaat heeft gemaakt voor jou opdracht .
Vandaar ook in de dag montage dit is ook duurder en hoort in de opdracht te staan omdat het meerwerk is en waar hij dus extra op kan verdienen is dit ook besproken hoe de montage wordt?
Staan de maten van de rolluiken er wel in ?
Vind het persoonlijk een raar verhaal en totaal onbetrouwbaar je levert toch wat er besteld is in de opdracht ... Dat bestel je ,dat zie je en dat heeft hij ook gezien voordat hij gaat monteren en dan als nog gewoon tegen de muur kwakken met de hoop dat de klant het niet ziet🙈

Mvg jmb
De manier van monteren is niet besproken nee. Ik heb nooit eerder rolluiken gehad dus had ook geen idee dat het op twee manieren kon. Ik heb absoluut geen standaard ramen dus hij heeft die rolluiken echt besteld, dat weet ik zeker. Het zat ook allemaal keurig in nog nieuwe verpakking. Hier in de buurt heeft het mereldeel rolluiken dus heb vandaag eens een rondje gelopen maar het was echt 50/50 wat de bevestiging betreft. Zowel in de dag als op de muur. Ook bij mijn beide buren zitten ze zo. Alhoewel er volop plaats is naast de vensterbanken. Zo zonde. De ruimte tussen de muur en de geleider vind ik echt te ruim bij het grote rolluik waardoor het gewoon lelijk uit ziet. Daar zit zo'n soort "tochtstrip" tussen. Kitten aan de zijkant gaat nog even niet omdat hier over een jaar of 2 de ramen en kozijnen vervangen worden dus dan moeten ze er gemakkelijk af kunnen. Kitten vind ik overigens ook lelijk. 😟

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 23:04

WhiteDog

met zwarte hond

Dit valt niet meer op te lossen, het wordt allemaal op maat besteld, gemaakt en gezaagd. Hij gaat bijna alles moeten vervangen en dat kan je niet echt meer verkopen erna. Alleen de motors zijn nog makkelijk te hergebruiken. Hij gaat dus zeker geen winst maken op deze klus.

Alles laten demonteren en al je geld terug. Kan je daarna voor een andere leverancier gaan en eventueel voor montage in de dag.

Ik zal ook maar niet vragen op welke manier de elektriciteit en bediening gedaan is?

Maar, kop op. Ondertussen hebben je gewoon werkende rolluiken en juridisch een sterk verhaal om op een dag je geld terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
WhiteDog schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:40:
Dit valt niet meer op te lossen, het wordt allemaal op maat besteld, gemaakt en gezaagd. Hij gaat bijna alles moeten vervangen en dat kan je niet echt meer verkopen erna. Alleen de motors zijn nog makkelijk te hergebruiken. Hij gaat dus zeker geen winst maken op deze klus.

Alles laten demonteren en al je geld terug. Kan je daarna voor een andere leverancier gaan en eventueel voor montage in de dag.

Ik zal ook maar niet vragen op welke manier de elektriciteit en bediening gedaan is?

Maar, kop op. Ondertussen hebben je gewoon werkende rolluiken en juridisch een sterk verhaal om op een dag je geld terug te krijgen.
Ik hoop dat we er gewoon samen uit gaan komen maar we zullen zien. De electriciteit en bediening is echt keurig gedaan. Zeer secuur gewerkt/afgewerkt en helemaal niets op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Madeliefxxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 02:25:
[...]

Ik hoop dat we er gewoon samen uit gaan komen maar we zullen zien. De electriciteit en bediening is echt keurig gedaan. Zeer secuur gewerkt/afgewerkt en helemaal niets op aan te merken.
Ik zou de leverancier er gewoon naar vragen, hem confronteren met de non-conformiteit en daarna de kans geven te herstellen (dr geopereerde spullen te leveren) of de koop te ontbinden.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Boudewijn schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:19:
[...]

Ik zou de leverancier er gewoon naar vragen, hem confronteren met de non-conformiteit en daarna de kans geven te herstellen (dr geopereerde spullen te leveren) of de koop te ontbinden.
Dat is ook de bedoeling. Maar hij heeft gisteravond mijn bericht gelezen en nog geen reactie gegeven. Ik denk dat hij zijn zonden nog aant bedenken is. Hoop dat hij net zo slecht ervan heeft geslapen als ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
zo'n dorps-vakman moet het hebben van goede reclame via klanten.
Hij zal zich wel 2x achter zijn oor krabben voor dit als nonsense weg te zetten. Ik denk eerder dat hij al aan het kijken is hoe duur dit grapje gaat worden, en of hij een gaatje kan vinden zodat hij je kan verrassen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:16
Uiteraard ga je het eerst netjes en vriendelijk met elkaar proberen op te lossen.

Maar het is zeer aannemenlijk dat het een vervelende kwestie gaat worden.
De aannemer heeft zijn werk afgerond en de centjes zijn binnen.
Die zit hier totaal niet op te wachten. Het allerlaatste wat hij wil is alles demonteren en opnieuw plaatsen

Bekijk het dan ook heel rationeel. Zodra er ook maar enige twijfel ontstaat in het terrecht herstellen naar klantenwensen, direct overschakelen op schriftelijk overleg en officieeel in gebreke stellen en dat soort zaken.
Dat soort elementen zijn cruciaal bij een eventueel kantongerecht process.
Mondeling telt ook niet, tenzij je bewijs hebt. Misschien is een app die tel.gesprekken opneemt niet verkeerd als bewijs last.
En check je rechtsbijstand, die bestaat vaak uit verschillende clausules en/of verzeker extra bij.

Links of rechtstom, Je gaat een lange weg in met veel gezeik, waar je niks aan kunt doen...

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 21-09-2020 12:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:35
barry86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:33:
Uiteraard ga je het eerst netjes en vriendelijk met elkaar proberen op te lossen.

Maar het is zeer aannemenlijk dat het een vervelende kwestie gaat worden.
De aannemer heeft zijn werk afgerond en de centjes zijn binnen.
Die zit hier totaal niet op te wachten. Het allerlaatste wat hij wil is alles demonteren en opnieuw plaatsen

Bekijk het dan ook heel rationeel. Zodra er ook maar enige twijfel ontstaat in het terrecht herstellen naar klantenwensen, direct overschakelen op schriftelijk overleg en officieeel in gebreke stellen en dat soort zaken.
Dat soort elementen zijn cruciaal bij een eventueel kantongerecht process.
Mondeling telt ook niet, tenzij je bewijs hebt. Misschien is een app die tel.gesprekken opneemt niet verkeerd als bewijs last.
En check je rechtsbijstand, die bestaat vaak uit verschillende clausules en/of verzeker extra bij.

Links of rechtstom, Je gaat een lange weg in met veel gezeik, waar je niks aan kunt doen...

Succes!
toon volledige bericht
Ik denk dat we hier op tweakers veel te veel negatieve verhalen lezen en we wat bevooroordeeld zijn :P Laten we eerst de reactie van de aannemer afwachten en hopen dat hij ( ook pas nu ) de fout inziet en geen andere keus heeft dan het te repareren of in ieder geval met de klant in gesprek gaat om hieruit te komen

Ik ga namelijk ook even uit van het volgende:
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:08:
Hij zal zich wel 2x achter zijn oor krabben voor dit als nonsense weg te zetten. Ik denk eerder dat hij al aan het kijken is hoe duur dit grapje gaat worden, en of hij een gaatje kan vinden zodat hij je kan verrassen :P

[ Voor 13% gewijzigd door hollandnick op 21-09-2020 12:49 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:08:
Dat klinkt als een sprookje. Hoe zeggen ze dat ook alweer: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn........ 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
als jij geholpen wordt, en hij zou het nu ineens om de vensterbanken bouwen, dan zou jij overal zeggen: kijk, dit heeft pietje puk gemaakt. Ik ben er heel tevreden over. Kijk eens hoe mooi hij omhoog en omlaag gaat.

Andersom, als hij rommel achterlaat, klaag je bij de AH tegen de vriendin van de dochter van de bakker waar je altijd je verse brood haalt dat de beste man slecht werk heeft geleverd. Vervolgens horen andere mensen dat toevallig ook, en die denken "goh, laat ik toch maar een ander nemen".

Zo raakt hij snel klanten kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:55:
als jij geholpen wordt, en hij zou het nu ineens om de vensterbanken bouwen, dan zou jij overal zeggen: kijk, dit heeft pietje puk gemaakt. Ik ben er heel tevreden over. Kijk eens hoe mooi hij omhoog en omlaag gaat.

Andersom, als hij rommel achterlaat, klaag je bij de AH tegen de vriendin van de dochter van de bakker waar je altijd je verse brood haalt dat de beste man slecht werk heeft geleverd. Vervolgens horen andere mensen dat toevallig ook, en die denken "goh, laat ik toch maar een ander nemen".

Zo raakt hij snel klanten kwijt.
Zeker waar! Dat realiseer ik me heel goed. Hij ook ben ik bang.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:54
@Madeliefxxx

Heb je het bedrijf niet even gebeld?

Als ik in jouw situatie zou zitten, had ik vandaag daar al op de stoep gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:12

MLLL

Palm Treo 650

De speculaties zijn weer heerlijk om te lezen in ieder geval...

Wie weet pakt hij het super goed op en worden er binnenkort de afgesproken rolluiken geleverd en gemonteerd.
Maar het woordje 'rechtsbijstand' bekt zo lekker lijkt het wel hier, jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:57:

Wie weet pakt hij het super goed op en worden er binnenkort de afgesproken rolluiken geleverd en gemonteerd.
Maar het woordje 'rechtsbijstand' bekt zo lekker lijkt het wel hier, jammer.....
Slechts 1 iemand begint daarover, hoezo bekt het lekker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:12

MLLL

Palm Treo 650

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:02:
[...]

Slechts 1 iemand begint daarover, hoezo bekt het lekker? :?
Dit forum bestaat meer dan alleen dit draadje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dit is natuurlijk gewoon een vergissing, of communicatie fout. Maar vinden jullie dan dat een appje sturen hier op zijn plaats is. Nee joh, ga langs. Bel hem, vraag of hij langskomt om het uit te leggen.
Al dat andere wat zo lekker bekt, kan altijd nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:05:
Dit is natuurlijk gewoon een vergissing, of communicatie fout. Maar vinden jullie dan dat een appje sturen hier op zijn plaats is. Nee joh, ga langs. Bel hem, vraag of hij langskomt om het uit te leggen.
In het meest gunstige geval is het een grote misverstand ja. Misschien heeft iemand met een vergelijkbare huis Verona besteld en zijn ze verwisseld. Of de groothandel kon geen Alulex leveren en heeft Verona geleverd. Of hij is zo iemand die zegt: "komt allemaal uit dezelfde fabriek hoor". Ik weet het niet. Hij is de enige die uitleg kan geven.

En langsgaan kan ze altijd nog doen. De 1 vind berichtjes sturen prettiger, de ander heeft liever direct telefonisch contact. Voordeel van zo een berichtje is dat het zwart op wit staat en de ander de tijd krijgt om erop te reageren. Waarschijnlijk hebben ze ondertussen al een afspraak gemaakt en komt hij vandaag langs?

Over dat wat lekker bekt wil ik niks zeggen, zover is het allemaal niet. Vind dat maar stemmingsmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:17

snmght

imho dan he

Dat is net zo speculatief als aangeven dat de monteur een bedrieger is. We weten niet wat hier speelt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van het bedrijf, @Madeliefxxx al iets vernomen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
snmght schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:27:
[...]

Dat is net zo speculatief als aangeven dat de monteur een bedrieger is. We weten niet wat hier speelt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van het bedrijf, @Madeliefxxx al iets vernomen?
behalve dat mijn insteek positief is, en neem aan dat jij dat ook wel een beter uitgangspunt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:30:
[...]

behalve dat mijn insteek positief is, en neem aan dat jij dat ook wel een beter uitgangspunt vind.
Misschien bedoelde je het goed maar het komt niet echt positief over als je zo praat.
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:46:
[...]

Misschien bedoelde je het goed maar het komt niet echt positief over als je zo praat.

[...]
Tja, dat maak JIJ er dan van.....goed hoor :)

Je geeft een boel centen uit, het lijkt fout te zijn. Dan ga je er toch achter aan?
Dan wil je toch duiding hebben van het bedrijf. Dan heb je uit eerste hand een uitleg.

Daar is niks negatiefs aan, die draai geef jij er aan.

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 21-09-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 14:30
MikeyMan schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:55:
Ik wou net zeggen, dat is niet zo netjes gezaagd/knaagd nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:36:
@Madeliefxxx

Heb je het bedrijf niet even gebeld?

Ik kon vandaag geen kant op helaas. Daarbij werkt hij en is er niemand. Indien ik morgen nog niks heb gehoord kom ik in aktie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
MLLL schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:57:

Ik heb niet eens rechtsbijstand en zoals ik al aangaf geef ik hem eerst de kans het op te lossen. De kans om gelijk vandaag contact met me op te nemen heeft hij echter al laten lopen. We wachten morgen nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Via de app is normaal de gemakkelijkste manier om hem te pakken te krijgen. Hij geeft zelf die mogelijkheid via zijn facebookpagina en vindt dat zelf prettig. Daarbij kun je een appje nog even verwerken terwijl je via de telefoon gelijk voor het blok wordt gezet. We hebben tussendoor heel veel contact via de app gehad vandaar mijn keuze. Daarbij wist ik dat ik vandaag echt geen mogelijkheid had rustig te kunnen bellen en ik wilde wel gelijk aan de bel trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
snmght schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:27:
[...]

Nee helaas niet. Daar vind ik wel iets van. Ik wacht morgen nog even af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Madeliefxxx Thanks voor je uitgebreide update, ik hoop dat je morgen met een kort bericht komt. Iets van in de trend - vergissing, het wordt opgelost!

Even afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
ppeterr schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:05:
@Madeliefxxx Thanks voor je uitgebreide update, ik hoop dat je morgen met een kort bericht komt. Iets van in de trend - vergissing, het wordt opgelost!

Even afwachten maar.
Dat zou mooi zijn! Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

die Hoffnung stirbt zuletzt

Het is goed om hem een kans te geven, maar nu helemaal niets van zich laten horen geeft al een indicatie.
Als was het maar "ik kom er op terug" oid. Maar niets?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Cyberpope schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:21:
die Hoffnung stirbt zuletzt

Het is goed om hem een kans te geven, maar nu helemaal niets van zich laten horen geeft al een indicatie.
Als was het maar "ik kom er op terug" oid. Maar niets?
Helemaal niets. Daarom schreef ik al; daar vind ik wat van. Zegt al veel mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Madeliefxxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:08:
[...]

Helemaal niets. Daarom schreef ik al; daar vind ik wat van. Zegt al veel mijns inziens.
Dan was gisteravond het moment om een paar keer te bellen. Overdag werkt hij natuurlijk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Update. Ik kreeg de volgende reactie: Hoor graag jullie mening.

Hoi ***, de geleider en de opening kunnen we naar kijken dat is beide op te lossen. Het verschil in merk heb je gelijk in, het is in Duitsland momenteel een puinhoop met levertijd tussen de 6 en 8 weken. Vandaar dat ik de laatste tijd het meeste bij Verano bestel. De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. De reden dat we met Alulux starten met uitgeven van de brochure is omdat deze de meeste standaard kleuren hebben om uit te kiezen. Ik heb doordat er zon lange tijd tussen de offerte en factuur zat dit inderdaad niet vermeld of aangepast. Het zal voor jou als consument dus absoluut geen verschil maken welk merk je hebt hangen. Mocht je er niet gerust op zijn wil ik je best 2 jaar extra garantie geven op het rolluik. (uitgezonderd de motor) Gr ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:32:

Hoi ***, de geleider en de opening kunnen we naar kijken dat is beide op te lossen. Het verschil in merk heb je gelijk in, het is in Duitsland momenteel een puinhoop met levertijd tussen de 6 en 8 weken. Vandaar dat ik de laatste tijd het meeste bij Verano bestel. De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. De reden dat we met Alulux starten met uitgeven van de brochure is omdat deze de meeste standaard kleuren hebben om uit te kiezen. Ik heb doordat er zon lange tijd tussen de offerte en factuur zat dit inderdaad niet vermeld of aangepast. Het zal voor jou als consument dus absoluut geen verschil maken welk merk je hebt hangen. Mocht je er niet gerust op zijn wil ik je best 2 jaar extra garantie geven op het rolluik. (uitgezonderd de motor) Gr ***
@DoubleTweak heeft je toch eigenlijk het antwoord al gegeven?

Hij heeft niet geleverd wat er besteld is, draait er nu om heen "dat het allemaal niet zo heet gegeten moet worden het hetzelfde is, maar dan anders... en *handjeklapt* geeft je er nog eventjes 2 jaar garantie tot aan deur bij.

Is altijd mooi die verhaaltjes met "uit dezelfde fabriek", maar daar koop je het niet voor, je koopt het op een folder, op naam en ervaring wat je op internet leest.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55

Hier spreekt hij over een lange tijd tussen offerte en factuur. Wat stond er op de factuur en was de offerte nog geldig?

Verder, beetje onzin verhaal: "er is momenteel een erg lange levertijd op onze BMW's daarom hebben we maar een Opel geleverd, maar ze komen allemaal uit Duitsland dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. :+ "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
:) Dat is wel erg matig. Als 2 jaar garantie op een motor als bijzonder is.. Er wordt wat afgesjoemeld in die business. Maar het is wel duidelijk dat hij het willens en wetens zo gedaan heeft wetende dat hij er meestal wel mee wegkomt. Het verschil tussen topkwaliteit en matig spul stopt hij in zijn zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Helaas een antwoord om zich er makkelijk vanaf te maken.

Dat het aluminium uit dezelfde fabriek komt, maakt natuurlijk niet dat de eindproducten vergelijkbaar zijn. Van een aardappel kun je zowel friet als puree maken. Twee totaal verschillende producten die niet te vergelijken zijn, maar die voortkomen uit dezelfde basis.

Dat er veel tijd zit tussen offerte en opdracht is geen reden om niet te leveren wat is overeengekomen. Als afwijkingen van de offerte in de ogen van de opdrachtnemer noodzakelijk waren als gevolg van het verstrijken van de offerte-geldigheid, dan had dit simpelweg overlegd moeten worden direct nadat de opdracht verstrekt werd. Dat overleg is hij kennelijk 'vergeten'.

Er is niet geleverd wat is overeengekomen en hij lijkt niet de intentie te hebben om het nu op te lossen. Juridisch is er eigenlijk maar één optie: alsnog het juiste product leveren.
Bij weigering daarvan, zal de overeenkomst ontbonden worden. Dan moet hij de rolluiken verwijderen, alle schade aan je gevel (boorgaten) herstellen en het volledige bedrag terugbetalen.

Als schikking kan je nog voorstellen dat jij deze rolluiken houdt en dat de verkoper een percentage van de aankoopsom aan jou terugbetaalt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:16
De beste man geeft het gewoon toe, probeert begrip te winnen met zijn 'eerlijkheid' en gaat beroep doen op jou redelijkheid en onervarenheid.
En
Zoals al reeds eerder aangegeven in dit topic.
Je gaat vanaf nu een langdurig traject in met een hoop gezeik waarin je vaak in twijfel zal komen te staan of dit het allemaal wel waard is.

Persoonlijk zou ik de lamellen bewezen willen zien en dan laten rusten. En de geleiders zeker weten laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Vorkie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:42:
[...]

@DoubleTweak heeft je toch eigenlijk het antwoord al gegeven?

Hij heeft niet geleverd wat er besteld is, draait er nu om heen "dat het allemaal niet zo heet gegeten moet worden het hetzelfde is, maar dan anders... en *handjeklapt* geeft je er nog eventjes 2 jaar garantie tot aan deur bij.

Is altijd mooi die verhaaltjes met "uit dezelfde fabriek", maar daar koop je het niet voor, je koopt het op een folder, op naam en ervaring wat je op internet leest.
Eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
talkatoo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:42:
[...]

Hier spreekt hij over een lange tijd tussen offerte en factuur. Wat stond er op de factuur en was de offerte nog geldig?

Verder, beetje onzin verhaal: "er is momenteel een erg lange levertijd op onze BMW's daarom hebben we maar een Opel geleverd, maar ze komen allemaal uit Duitsland dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in. :+ "
Offerte was nog geldig idd. Op de factuur stond exact hetzelfde vermeld als in de offerte.

Verder eens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bart2005 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:55:
[...]

:) Dat is wel erg matig. Als 2 jaar garantie op een motor als bijzonder is.. Er wordt wat afgesjoemeld in die business. Maar het is wel duidelijk dat hij het willens en wetens zo gedaan heeft wetende dat hij er meestal wel mee wegkomt. Het verschil tussen topkwaliteit en matig spul stopt hij in zijn zak.
Maar is Alulux topkwaliteit en Verano matig spul? En hoe kom ik achter het prijsverschil? Ik kan als niet dealer niet aan de inkoopprijzen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 23:26

iichel

Gazoooo

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:49:
[...]

Maar is Alulux topkwaliteit en Verano matig spul? En hoe kom ik achter het prijsverschil? Ik kan als niet dealer niet aan de inkoopprijzen komen.
Dank kijk je toch naar het prijsverschil wat je als consument betaalt? :) Jij betaalt toch ook geen inkoopprijs aan de monteur?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

weebl

YARR!

Ik zou me niet eens gaan verdiepen in zaken als inkoopprijzen. Voor jou is alleen de verkoopprijs en de kwaliteit van belang. Samen maakt dit de prijs/kwaliteit verhouding.

Aan jou om te bepalen of de beste man aan de knop prijs of aan de knop kwaliteit mag draaien om te kunnen voldoen aan de afgesloten overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
[...]

Dank kijk je toch naar het prijsverschil wat je als consument betaalt? :) Jij betaalt toch ook geen inkoopprijs aan de monteur?
Ja dat klopt inderdaad maar dan moet ik dus een dealer in de buurt zoeken die heel toevallig beiden merken verkopen. En geloof me, een dealer vinden hier in de buurt die uberhaupt interesse heeft en uberhaupt nog iets laat horen is echt nihil. Je wilt niet weten hoeveel firma's ik heb aangeschreven en gebeld. Of ze reageren gewoon helemaal niet. Of ze beloven terug te bellen of een prijsindicatie te sturen en zelfs na meerdere keren vragen nog niks. Moeten ze komen meten terwijl er al rolluiken hangen. Vandaar dat ik dacht aan het vergelijken van de fabrieksprijzen. Ik heb geen idee hoe ik er anders achter kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ja dat klopt inderdaad maar dan moet ik dus een dealer in de buurt zoeken die heel toevallig beiden merken verkopen. En geloof me, een dealer vinden hier in de buurt die uberhaupt interesse heeft en uberhaupt nog iets laat horen is echt nihil. Je wilt niet weten hoeveel firma's ik heb aangeschreven en gebeld. Of ze reageren gewoon helemaal niet. Of ze beloven terug te bellen of een prijsindicatie te sturen en zelfs na meerdere keren vragen nog niks. Moeten ze komen meten terwijl er al rolluiken hangen. Vandaar dat ik dacht aan het vergelijken van de fabrieksprijzen. Ik heb geen idee hoe ik er anders achter kan komen.
In dat geval gewoon eisen dat ie levert wat er afgesproken is. Tot die tijd alle betalingen opschorten. Als deze markt zo ontransparant is dat je als consument zo lastig achter de verkoopprijzen kan komen dan kom je hier sowieso altijd bedrogen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Je kunt misschien een inschatting maken op basis van folders en broschures? Het gaat ook niet om een prijsverschil tot de laatste euro neem ik aan. Als jij zegt 'ja die geleiders van merk X die ik heb zijn maar ongeveer 400 euro en wat ik betaald heb volgens de offerte is 800 euro' dan heb je denk ik al wel een goede schatting van wat je terug kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
weebl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
Ik zou me niet eens gaan verdiepen in zaken als inkoopprijzen. Voor jou is alleen de verkoopprijs en de kwaliteit van belang. Samen maakt dit de prijs/kwaliteit verhouding.

Aan jou om te bepalen of de beste man aan de knop prijs of aan de knop kwaliteit mag draaien om te kunnen voldoen aan de afgesloten overeenkomst.
Ja precies. Hier moet ik dus nog achter zien te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Madeliefxxx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:06:
[...]

Ja precies. Hier moet ik dus nog achter zien te komen.
Schijnbaar lastig om achter te komen. Zou voor m'n eigen gemoedsrust eisen dat ie hetgeen afgesproken is komt installeren, of de hele zooi weg komt halen, de daarbij onstane schade herstelt en het volledige bedrag retour stort. Zou geen genoegen nemen met een korting vanwege een ander merk van mindere kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43

Illusion

(the art of)

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie.

Alulux meldt op zijn website 2 jaar garantie
Verano meldt op zijn website 5 jaar garantie.

Ergo, op moment van schrijven offerte wist hij al dat hij niet ging leveren wat hij offreerde.
Hij heeft je ook niet de keuze gegeven om die 6 weken levertijd te accepteren of een ander merk te kiezen?

Dan zou ik er hard ingaan: niet betalen tot geleverd is wat geoffreerd is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De lamel die je hebt is dezelfde als van Alulux en het aluminium komt allemaal uit dezelfde fabriek dus kwaliteit verschil zit er 100% niet in.
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:20:
Of hij is zo iemand die zegt: "komt allemaal uit dezelfde fabriek hoor".
Beetje jammer maar wel voorspelbaar.

Het is mij nu niet duidelijk wat je nu precies wilt? Waar denk je aan? Laten we zeggen dat je ontdekt dat er 200 euro prijsverschil tussen de 2 merken zit, wat ga je dan met deze informatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:

Deze redenering klopt imo niet helemaal.
Garantie is iets tussen de verkoper en de koper. Daar heeft de leverancier/fabrikant niets mee te maken. Stel, ik verkoop jou een telefoon en ik zeg, ik verkoop jou die telefoon met 100 jaar garantie, maar er zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op, dan kun je na 99 jaar, als ik dan nog leef, nog steeds bij me aankloppen als de telefoon het niet meer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43

Illusion

(the art of)

iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:20:
[...]

Deze redenering klopt imo niet helemaal.
Garantie is iets tussen de verkoper en de koper. Daar heeft de leverancier/fabrikant niets mee te maken. Stel, ik verkoop jou een telefoon en ik zeg, ik verkoop jou die telefoon met 100 jaar garantie, maar er zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op, dan kun je na 99 jaar, als ik dan nog leef, nog steeds bij me aankloppen als de telefoon het niet meer doet.
Waar heb je het over? Heb je wel gelezen wat ik schreef?

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie
Alulux levert conform alulux website (jeweetwel de fabrikant) helemaal geen 5 jaar garantie, maar slechts 2.

Als hij van plan was geweest alulux te leveren, had hij 2 jaar fabrieksgarantie en evt 3 aanvullende jaren dealergarantie gegeven.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:29:
[...]

Waar heb je het over? Heb je wel gelezen wat ik schreef?

Offerte meldt 5 jaar fabrieksgarantie
Alulux levert conform alulux website (jeweetwel de fabrikant) helemaal geen 5 jaar garantie, maar slechts 2.

Als hij van plan was geweest alulux te leveren, had hij 2 jaar fabrieksgarantie en evt 3 aanvullende jaren dealergarantie gegeven.
Je hebt gelijk, ik las garantie ipv fabrieksgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Illusion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:

Ergo, op moment van schrijven offerte wist hij al dat hij niet ging leveren wat hij offreerde.
Hij heeft je ook niet de keuze gegeven om die 6 weken levertijd te accepteren of een ander merk te kiezen?

Dan zou ik er hard ingaan: niet betalen tot geleverd is wat geoffreerd is.
Dát had ik nog niet ontdekt. Je hebt wel een punt. Hij heeft idd niets overlegd verder. Punt is dat ik al betaald heb, contant gelijk na het installeren.🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
Je kunt misschien een inschatting maken op basis van folders en broschures? Het gaat ook niet om een prijsverschil tot de laatste euro neem ik aan. Als jij zegt 'ja die geleiders van merk X die ik heb zijn maar ongeveer 400 euro en wat ik betaald heb volgens de offerte is 800 euro' dan heb je denk ik al wel een goede schatting van wat je terug kan vragen.
Ja precies, zo bedoelde ik het ook. Alleen kom ik zelfs niet achter de om en nabij prijzen online. Alles gaat per onderdeel en ik heb geen benul wat wat is. Ik ben druk aan het zoeken, dus hopelijk kom ik het nog tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:16:
[...]

[...]

Beetje jammer maar wel voorspelbaar.

Het is mij nu niet duidelijk wat je nu precies wilt? Waar denk je aan? Laten we zeggen dat je ontdekt dat er 200 euro prijsverschil tussen de 2 merken zit, wat ga je dan met deze informatie doen?
Dan wil ik het prijsverschil absoluut terug inderdaad. Daarom wil ik het graag weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
iichel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
In de brochures staan geen prijzen dus. Dat is het punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delakhan
Mmm... Verano en Alulux (AVZ) zitten allebei gevestigt in Best. De ene op de kanaaldijk 11 en de andere bedrijfsweg 8. Volgens google maps liggen ze gewoon aan de achterzijde tegen elkaar aan...

Zonder verder te google'n in bijv KVK, vermoed ik dat je van deze partijen weinig hoeft te verwachten om de verschillen te laten duiden tussen de merken onderling.

Edit: zijn het wel 2 verschillende bedrijven vraag ik me dan af...

[ Voor 8% gewijzigd door Delakhan op 22-09-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
weebl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
[...]

Schijnbaar lastig om achter te komen. Zou voor m'n eigen gemoedsrust eisen dat ie hetgeen afgesproken is komt installeren, of de hele zooi weg komt halen, de daarbij onstane schade herstelt en het volledige bedrag retour stort. Zou geen genoegen nemen met een korting vanwege een ander merk van mindere kwaliteit.
Dat zou ik idd zelf ook zeggen bij een ander. Punt is dat ik niet veel keus heb bij andere dealers. Ik heb er veel geschreven en gebeld en die paar waar ik uberhaupt respons van kreeg waren allemaal duurder en dat viel niet binnen mijn budget. Dus voor mij betekent dat in dit geval dan voorlopig geen rolluiken. En ik heb ze echt nodig. (Enkel glas, hoop ellende met condens en tocht.) Ik heb er jaren voor gespaard en nóg een winter zonder zie ik echt meer zitten ook vanwege mijn slechte gezondheid. Ik lig veel in bed en ze waren dus voor de slaapkamer.😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Delakhan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:51:
Mmm... Verano en Alulux (AVZ) zitten allebei gevestigt in Best. De ene op de kanaaldijk 11 en de andere bedrijfsweg 8. Volgens google maps liggen ze gewoon aan de achterzijde tegen elkaar aan...

Zonder verder te google'n in bijv KVK, vermoed ik dat je van deze partijen weinig hoeft te verwachten om de verschillen te laten duiden tussen de merken onderling.

Edit: zijn het wel 2 verschillende bedrijven vraag ik me dan af...
Ik werkte ooit voor een firma die hetzelfde pand deelde met "de concurrent". Sterker nog, nog 2 vertegenwoordigers zaten in 1 kamer. Wel verkochten ze allebei een ander merk die totaal verschilden. Verschillende merken hondenvoer (voorbeeld wat ik toevallig weet) worden ook vaak in 1 fabriek gemaakt maar is toch een totaal ander product. Ik denk dat het weinig zeggend is helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleTweak
Ik denk dat die leverancier niets gaat terugbetalen zonder dat je de juridische molen in gaat. De lamellen van Alulux zijn wel degelijk anders dan die van Verano.

Wat je zou kunnen doen om niet de juridische molen in te moeten is de geleiders kosteloos om laten wisselen voor Alulux borstelgeleiders zodat er geen ruimte meer is tussen lamel en geleider. Daarmee voorkom je gerammel. Bij mij was Verano 25% goedkoper t.o.v. Alulux. Waren wel prijzen van 2 verschillende leveranciers Die extra garantie op de lamellen zegt niet zoveel. Die gaan toch niet kapot. Mogelijk kun je daarnaast wat geld terugkrijgen.

Zorg dat je een redelijke oplostermijn overeenkomt en dat je anders de overeenkomst ontbindt. Dit omdat je anders mogelijk lang aan het lijntje wordt gehouden want hij is zo druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 04-05 21:49
https://m.facebook.com/re.../2755490677847808/?type=3

Dit bedrijf geeft hier aan beide merken te voeren. Ik zou ze eens een belletje geven om de verschillen te vragen. Dat geeft je alvast een zekerder gevoel over je verhaal.

En als het gevraagde beter is dan je krijgt, al is het maar omdat het jouw mening is zal hij het toch op moeten lossen. Dan vervangt ie het maar als hij de juiste binnen heeft. Beetje vreemd om dit zonder overleg zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
DoubleTweak schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:12:
Ik denk dat die leverancier niets gaat terugbetalen zonder dat je de juridische molen in gaat. De lamellen van Alulux zijn wel degelijk anders dan die van Verano.

Wat je zou kunnen doen om niet de juridische molen in te moeten is de geleiders kosteloos om laten wisselen voor Alulux borstelgeleiders zodat er geen ruimte meer is tussen lamel en geleider. Daarmee voorkom je gerammel. Bij mij was Verano 25% goedkoper t.o.v. Alulux. Waren wel prijzen van 2 verschillende leveranciers Die extra garantie op de lamellen zegt niet zoveel. Die gaan toch niet kapot. Mogelijk kun je daarnaast wat geld terugkrijgen.

Zorg dat je een redelijke oplostermijn overeenkomt en dat je anders de overeenkomst ontbindt. Dit omdat je anders mogelijk lang aan het lijntje wordt gehouden want hij is zo druk.
Die geleiders vervangen voor borstelgeleiders had ik dus ook al over nagedacht. Bedankt voor je info over het (om en nabij) prijsverschil. Ik ga dit ook zeker in gedachten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Woudtwe schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:17:
https://m.facebook.com/re.../2755490677847808/?type=3

Dit bedrijf geeft hier aan beide merken te voeren. Ik zou ze eens een belletje geven om de verschillen te vragen. Dat geeft je alvast een zekerder gevoel over je verhaal.

En als het gevraagde beter is dan je krijgt, al is het maar omdat het jouw mening is zal hij het toch op moeten lossen. Dan vervangt ie het maar als hij de juiste binnen heeft. Beetje vreemd om dit zonder overleg zo te doen.
Top! Ga ik morgen achteraan. Super bedankt!
Pagina: 1 2 Laatste