"Estimated Time
1:00 P.M. - 5:00 P.M."
Let's gooooo
1:00 P.M. - 5:00 P.M."
Let's gooooo
Omdat iets ook juridisch interessant kan zijn, los van de haalbaarheid van de afdwingbaarheid van de verbintenis in de praktijk.SinergyX schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:37:
[...]
Waarom interessant? Je bent a. gek als je daarop gaat bieden, b. je hebt aandacht naar zulke 'gasten', c. succes aan de persoon die er daadwerkelijk een zaak van wil gaan maken (iets staat mij bij dat verkoop van een goed wat niet in eigendom is, daar niet onder valt).
Ik ben gewoon ingelogd maar zie nog steeds voor einde dag. Maar ja, met deze halve lockdown zitten we toch thuis.
[ Voor 12% gewijzigd door Katseviool op 09-11-2020 17:42 ]
Omdat gelijk hebben en gelijk krijgen, hoe juridisch dit onderbouwd mag/kan zijn nog steeds weinig waarde heeft, half het forum staat vol van de 'WAT ZIJN MIJN RECHTEN!?!!?' topics, je komt in het zwaar grijs gebied wat weinig interessant meer is, meer een ad hoc situatie.FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:38:
[...]
Omdat iets ook juridisch interessant kan zijn, los van de haalbaarheid van de afdwingbaarheid van de verbintenis in de praktijk.
Inderdaad, ik ga er ook vanuit dat ik pas morgen/overmorgen bericht krijg dat hij verzonden is, en dan zeker nog een dag tot levering.edgarf28 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:23:
Valt mij eigenlijk wel zwaar tegen van Amazon.nl dat ze nog niets laten horen, en waarschijnlijk niet op releasedag gaan leveren voor zo'n groot bedrijf.
Volgende keer ga ik dus ook bij Bol, Mediamarkt of Microsoft zelf bestellen en niet meer bij Amazon.
[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2020 17:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is voor mij interessant, waarom jij vervolgens een of andere verbale kruistocht begint is mij een raadsel.SinergyX schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:40:
[...]
Omdat gelijk hebben en gelijk krijgen, hoe juridisch dit onderbouwd mag/kan zijn nog steeds weinig waarde heeft, half het forum staat vol van de 'WAT ZIJN MIJN RECHTEN!?!!?' topics, je komt in het zwaar grijs gebied wat weinig interessant meer is, meer een ad hoc situatie.
Jammer dat nog geen webshop per ongeluk een One X prijs aan een Series X product heeft gekoppeld, dat had soortgelijke topics weer opgeleverd.
Juist.. goed, maak dan fijn een apart topic waar je fijn over je interessante juridisch vraagstuk een discussie kan voerenFrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:41:
[...]
Het is voor mij interessant, waarom jij vervolgens een of andere verbale kruistocht begint is mij een raadsel.
vrij vertaald: ff dimmen dus aub.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Eens.Famous schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:44:
Of jullie gaan beide ff ontopic..
Dit verpest de hype
Die website is volgens mij gaar op bepaalde momenten, net als eerder had iemand een screenshot waar alles voorradig stond, ik kreeg vorige week ook optie bij Alphen a/d Rijn.alki schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:45:
MM zegt dat in roermond nog consoles zijn maar je kunt niet afrekenen haha
Mijn mood momenteelEstimated Time
8:30 A.M. - 11:45 A.M.
Heel raar hoe dat gaat bij bol. Ik heb ook op 09:01 besteld. Mensen die later hebben besteld hebben al een T&T. Ik nog niks.To easy schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:49:
BOL confirms. Morgen tussen 12 en 2 komt die binnen.
Betreft een pre order van 22 sept precies 09:00.
Ik ook precies om 09:01, ook nog geen T&T. Apart dat het niet op volgorde gaat, geen idee hoe dat proces werkt. Mijn P&P + Controller zijn wel al vanmiddag klaargezet, die heb ik pas op 18 oct besteld.FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:49:
[...]
Heel raar hoe dat gaat bij bol. Ik heb ook op 09:01 besteld. Mensen die later hebben besteld hebben al een T&T. Ik nog niks.
Normaal krijg je bol mailtjes pas in de avond. Ik denk dat wel goed komt. Heb je vorige week ook de mail gehad dat ze er mee bezig zijn?FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:49:
[...]
Heel raar hoe dat gaat bij bol. Ik heb ook op 09:01 besteld. Mensen die later hebben besteld hebben al een T&T. Ik nog niks.
Ik had het meer over de T&T verzendingthomas-x-1982 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
Overigens als mensen denken van goh waarom komt mijn eerder geplaatste order later op de dag binnen dan een ander hier.
Vergeet niet dat het precieze tijdstip alleen nog maar afhankelijk is van je locatie in Nederland. Ik krijg bijvoorbeeld mijn PostNL dingen allemaal pas einde dag binnen. Al bestel ik 3 maanden eerder dan jij, als jouw Postbode met jouw straat begint, dan heb jij 'm alsnog eerder
Zeker!To easy schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
[...]
Normaal krijg je bol mailtjes pas in de avond. Ik denk dat wel goed komt. Heb je vorige week ook de mail gehad dat ze er mee bezig zijn?
Was ook geen reactie naar jou toe, maar meer een algemeen dingetje. Waarschijnlijk enorm Captain Obvious, maar denk ik vermeld het maar evenFrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
[...]
Ik had het meer over de T&T verzendingNiet zozeer de levering.
Verwijderd
Waarom niet de 7x ? Die is veelzijdiger, zit een aparte wifi dongle bij die ook werkt op Playstation, Windows 10 en Switch en Android. Is ook nog wat goedkoper, maar je mist wel de bluetooth op de 7x (al schijnt de bluetooth op de 10x weer niet zo lekker te werken). 9x werkt op de in de Xbox ingebouwde wifi direct (waar ook de controllers op zitten, schijnt wifi 5Ghz/20Mhz te zijn). De 7x dongle is 2.4Ghz/20 Mhz maar tevens Microsoft Xbox series X certified.hcwizz_fts schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:28:
Gelijk ook maar even een "steelseries arctis 9x" erbij besteld !
Kan niet wachten tot die en m'n series X morgen bezorgd worden!!
Dat is het vraagstuk niet.thomas-x-1982 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
Overigens als mensen denken van goh waarom komt mijn eerder geplaatste order later op de dag binnen dan een ander hier.
Vergeet niet dat het precieze tijdstip alleen nog maar afhankelijk is van je locatie in Nederland. Ik krijg bijvoorbeeld mijn PostNL dingen allemaal pas einde dag binnen. Al bestel ik 3 maanden eerder dan jij, als jouw Postbode met jouw straat begint, dan heb jij 'm alsnog eerder
Haha, je zal het vanavond nog lastig krijgen. Veel mensen bij Bol.com krijgen t&t pas in de vroege uurtjes. Ik krijg ze eigenlijk nooit voor 24:00. Maakt verder ook geen bal uit. Je krijgt de Xbox echt wel.FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:49:
[...]
Pinky promise?giantgiantus schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:53:
[...]
Haha, je zal het vanavond nog lastig krijgen. Veel mensen bij Bol.com krijgen t&t pas in de vroege uurtjes. Ik krijg ze eigenlijk nooit voor 24:00. Maakt verder ook geen bal uit. Je krijgt de Xbox echt wel.
Daar reageerde ik ook niet op
Je bent überhaupt nooit zeker. Morgen krijgen we ook wee 100 berichten van mensen die de xbox niet geleverd hebben gekregen omdat UPS/DHL of wie dan ook toch vertraging heeft. Gebeurd bij elke release wel. Bol.com heeft het normaal goed voor mekaar en T&T komt vaak pas laat in de nacht.
We gaan het zien, bij een maatje geprobeerd en vond het een heel fijn model. 7x , 9x - denk dat je met beide heel goed af bentVerwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:52:
[...]
Waarom niet de 7x ? Die is veelzijdiger, zit een aparte wifi dongle bij die ook werkt op Playstation, Windows 10 en Switch en Android. Is ook nog wat goedkoper, maar je mist wel de bluetooth op de 7x (al schijnt de bluetooth op de 10x weer niet zo lekker te werken). 10x werkt op de in de Xbox ingebouwde wifi direct (waar ook de controllers op zitten, schijnt wifi 5Ghz/20Mhz te zijn). De 7x dongle is 2.4Ghz/20 Mhz maar tevens Microsoft Xbox series X certified.
De 9x is ook duurder en er schijnen bij sommigen connectie problemen te zijn!
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Bij mij stond dit eerst ook echter zei quinty van de bcc dat hij gewoon morgen geleverd zou worden.Den3004 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:52:
Op 22 september pre order bij BCC geplaatst, staat nog steeds op status Lopend en levertijd onbekend, terwijl mensen die vanmiddag hebben besteld al de aflevertijd weten, blijf het raar vinden.
Quinty zei het zelfde tegen mij hahaairwolf83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:59:
[...]
Bij mij stond dit eerst ook echter zei quinty van de bcc dat hij gewoon morgen geleverd zou worden.
Ik kijk net nog een keer en nu staat er leverdatum: 10-11-2020
Als je 't ordernummer en je postcode hierin dropt: https://www.bcc.nl/Service/orderstatusairwolf83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:59:
[...]
Bij mij stond dit eerst ook echter zei quinty van de bcc dat hij gewoon morgen geleverd zou worden.
Ik kijk net nog een keer en nu staat er leverdatum: 10-11-2020
Yep, zit nog ongeduldig te wachten.Jeroenvde89 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:58:
Nog meer mensen hier die nog helemaal niks gehoord hebben van hun MM online pre-order van 22 september (+-09:00u)?
Ik ook. Ik heb fysiek gereserveerd. Wel raar dat ze helemaal niks laten weten. Nu weet ik niet of ik langs moet komen...
MP heeft in deze gelijk. Kortgezegd heeft niet ieder aanbod als een juridisch bindend aanbod te gelden. Dit is dus ook het geval bij aanbiedingen op MP: deze doen niet zonder meer een overeenkomst tot stand komen wanneer iemand het aanbod aanvaardt.FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:34:
[...]
Dat is interessant. Vraag me af of marktplaats de wettelijke regeling hieromtrent hiermee aan de kan zetten.
Wettelijk gezien komt er namelijk een overeenkomst tot stand door een aanbod en een aanvaarding van dat aanbod. Artikel 6:217 BW.
Kortom: Als de wederpartij het door jou gedane aanbod accepteert, is er mijns inziens toch echt een overeenkomst tot stand gekomen tussen partijen, los van wat MP daarvan vindt.
[ Voor 24% gewijzigd door Starbucks op 09-11-2020 18:03 ]
Dit geldt niet voor de pakketten die verzonden worden via DHL. Je moet op je t&t wachten.thomas-x-1982 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:00:
[...]
Als je 't ordernummer en je postcode hierin dropt: https://www.bcc.nl/Service/orderstatus
dan laat 'ie ook al een tijdstip zien. Heb zelf nog geen verzendbevestiging gekregen overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Fountain op 09-11-2020 18:03 ]
Die staan allemaal in 't magazijn te wachten op de vervoerder. Pas dan krijg je je T&T. Dat kan best vanavond laat pas zijn.Jeroenvde89 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:58:
Nog meer mensen hier die nog helemaal niks gehoord hebben van hun MM online pre-order van 22 september (+-09:00u)?
Dezelfde Quinty zei vanmorgen tegen mij dat het wel vrijdag kon worden, dus blijf het raar vinden.
Zeker wel, net gedaanFountain schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
[...]
Dit geldt niet voor de pakketten die verzonden worden via DHL. Je moet op je t&t wachten.
Hilary Duff 4-Life
Hoe moet ik dit dan interpreteren:Fountain schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
[...]
Dit geldt niet voor de pakketten die verzonden worden via DHL. Je moet op je t&t wachten.
Verwijderd
Oh wow je hebt gelijk!
Dan heb ik een bericht hier verkeerd begrepen waarschijnlijk. Je hebt gelijkthomas-x-1982 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:04:
[...]
Hoe moet ik dit dan interpreteren:
Order status
Ordernummer 2020XX-XXXXXXXXX
Bezorgdatum 10/11/2020
Tijdstip 11:00 - 15:00
Met A-C mis je in ieder geval nietsSipio schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
Had vandaag speciaal een dag vrij genomen om te F5-en, helaas net zoals velen zowel bij Coolblue als BCC naast gegrepen, wacht nu ook maar met AC Valhalla te kopen.
Nog wel bericht gehad van een mede tweaker maar dat was toch iets te ver rijden voor mij (evengoed bedankt alsnog)
Gefeliciteerd aan allen die het wel gelukt is, dan maar ervaringen lezen
Same here.fluxsystem schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
Krijg via mail een sms van UPS einde van de dag
Maar op de T&T staat gewoon een timeframe
Tantoe?xGROOVER schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:08:
Reactie op mijn order van vanmiddag..
[Afbeelding]
Een medewerker van een winkel die het woord tantoe gebruikt?xGROOVER schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:08:
Reactie op mijn order van vanmiddag..
[Afbeelding]
Ik heb vanmiddag de mediamarkt even gebeld. Hij gaf aan dat alles goed in het systeem stond (waren ook een van de eerste met pre orderen), en dat er morgen een mailtje verstuurd word met ophaal tijden.Saidinho84 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:10:
Ben maar mediamarkt geweest mijne ligt klaar morgen was opgelucht dit te horen. Was sowieso de eerste in de winkel die had gereserveerd maar wist niet hoe het online zat met bestellingen. Ze hadden maar 6 binnen gekregen. Dus ben blij dat ik em morgen 10.00 uur kan halen. Heb ook hele week vrij genomen ervoor.
Welke MM?Saidinho84 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:10:
Ben maar mediamarkt geweest mijne ligt klaar morgen was opgelucht dit te horen. Was sowieso de eerste in de winkel die had gereserveerd maar wist niet hoe het online zat met bestellingen. Ze hadden maar 6 binnen gekregen. Dus ben blij dat ik em morgen 10.00 uur kan halen. Heb ook hele week vrij genomen ervoor.
Heel gek. Mijn zending is al aangemaakt en staat gepland voor morgen. Ik heb hem vanmiddag besteld
Hier nog niks gehoord van BCC, terwijl BCC aangaf dat het voor mij gereserveerd was (dag 1 order)Agaron schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:16:
Ook bevestiging gekregen dat de xbox x van BCC van vanmiddag verzonden is!
Had ook nog een order bij Microsoft Polen met levering op 20 november. Heb deze geannuleerd
Fa2man met al die lijpe vragen, jeweetzelluftoch?Famous schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:09:
[...]
Tantoe?
Zal die man al toe zijn aan weekend?
Jou order?Famous schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
Op de vraag met orders van vanmiddag -> pre-orders van de 22ste.
[Afbeelding]
GoeiedagNotna schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:18:
[...]
Fa2man met al die lijpe vragen, jeweetzelluftoch?
[...]
Jou order?
Ik hoop het maar. Ben bang dat een aantal mensen flink teleurgesteld gaan worden en dat het er hier aardig grimmig en duister aan toe gaat dan hahaJasmijn22 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:19:
Dikke bevestigingen hier, heftig dit. Allemaal gaan we samen door het proces. Morgen zal de zon feller stralen dan ooit tevoren.
Verwijderd
Same here bij Bol.com Ook om 9:01. Nog geen T&T. Ook de mail gehad afgelopen week dat ik 'em op de 10e zou krijgen. Meestal gaan dit soort dingen in de avond dus hoop dat alles goed gaat. Misschien iets met de letter van de achternaam die achter in het alfabet zit?LNBL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:51:
[...]
Ik ook precies om 09:01, ook nog geen T&T. Apart dat het niet op volgorde gaat, geen idee hoe dat proces werkt. Mijn P&P + Controller zijn wel al vanmiddag klaargezet, die heb ik pas op 18 oct besteld.
Haha nee, dan was ik s'ochtends als een van de eerste aan de beurt geweestVerwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:20:
[...]
Same here bij Bol.com Ook om 9:01. Nog geen T&T. Ook de mail gehad afgelopen week dat ik 'em op de 10e zou krijgen. Meestal gaan dit soort dingen in de avond dus hoop dat alles goed gaat. Misschien iets met de letter van de achternaam die achter in het alfabet zit?
SPiET
Haha, altijd nog beter dan dat medewerkers het woord tantoe gebruiken. Maar ja dat is mijn mening hahaNotna schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:18:
[...]
Fa2man met al die lijpe vragen, jeweetzelluftoch?
[...]
Jou order?
Tegenwoordig willen veel KS "hip" zijn. aanspreken met je, lekker hip meepraten enzo.airwolf83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:26:
[...]
Haha, altijd nog beter dan dat medewerkers het woord tantoe gebruiken. Maar ja dat is mijn mening haha
Ik moest het opzoeken...airwolf83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:26:
[...]
Haha, altijd nog beter dan dat medewerkers het woord tantoe gebruiken. Maar ja dat is mijn mening haha
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Eens. Verschrikkelijk. Ook Coolblue. Zo veel fijner als ik gewoon zakelijk aangesproken wordt.FrankoNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:28:
[...]
Tegenwoordig willen veel KS "hip" zijn. aanspreken met je, lekker hip meepraten enzo.
Niet mijn stijl, maar goed.
Tsja... het alternatief is geen wereldwijde release... Of flink later uitbrengen...KillerZxAce schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:32:
Echt schandalig dat er zo weinig voorraad is. Teveel mensen vissen nu achter het net. Beter fixen se snel nieuwe voorraad!
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 09-11-2020 18:33 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Tan2 droogJasmijn22 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:19:
Dikke bevestigingen hier, heftig dit. Allemaal gaan we samen door het proces. Morgen zal de zon feller stralen dan ooit tevoren.
Ja? Waarom zouden ze je weigeren? Zou gewoon proberen.. Ergens verwacht ik echt wat dat er nog xboxen in de MM rond liggen voor losse verkoop.SupDah schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:33:
Zal ik er verstandig aan doen om morgenochtend gelijk om 10u op de stoep te staan bij de MM zonder dat ik al een afhaalbevestiging heb gekregen?
Ondanks het mij twee of drie keer bevestigd is dat pre-orders van de 22ste sowieso geleverd worden blijf ik het apart vindenswv schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:35:
Zojuist een track & trace link aangetroffen in mijn BCC account (order van 14:04 uur vandaag). Staat nog niet op verzonden maar gaat de goede kant op. Blij dat ik deze kans nog gekregen heb
Als je er tijd voor vrij kan maken, zou ik het zeker doen.SupDah schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:33:
Zal ik er verstandig aan doen om morgenochtend gelijk om 10u op de stoep te staan bij de MM zonder dat ik al een afhaalbevestiging heb gekregen?
Precies, denk dat hun de leveringen deels al wel ontvangen hebben. Dus waarom zouden ze ze dan niet mee mogen geven.Granaatappel schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:35:
[...]
Ja? Waarom zouden ze je weigeren? Zou gewoon proberen.. Ergens verwacht ik echt wat dat er nog xboxen in de MM rond liggen voor losse verkoop.
[ Voor 11% gewijzigd door SupDah op 09-11-2020 18:37 ]
Ik nog niksswv schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:35:
Zojuist een track & trace link aangetroffen in mijn BCC account (order van 14:04 uur vandaag). Staat nog niet op verzonden maar gaat de goede kant op. Blij dat ik deze kans nog gekregen heb
Klopt dat heb ik ook staan ja.dubbeldekkert schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:38:
MediaMarkt NL is angstvallig stil sinds vanochtend 08:45. Dat was de eerste en meteen de laatste update dat de bestelling in het magazijn was doorgezet.
Vannacht zal voor mijn gevoel het proces verder gaan. Zie je bij meerdere bedrijven, dat je 's nachts pas je T&T krijgt.dubbeldekkert schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:38:
MediaMarkt NL is angstvallig stil sinds vanochtend 08:45. Dat was de eerste en meteen de laatste update dat de bestelling in het magazijn was doorgezet.
Vergeleken met de nieuwe videokaarten van Nvidia en Zen3 doet de xbox het nog niet zo slecht.KillerZxAce schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:32:
Echt schandalig dat er zo weinig voorraad is. Teveel mensen vissen nu achter het net. Beter fixen se snel nieuwe voorraad!
[ Voor 12% gewijzigd door Davido84 op 09-11-2020 18:42 ]
Misschien kijk ik niet goed, maar waar op de site staat dit bij jou?swv schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:35:
Ik zal morgen hetzelfde doen ...SupDah schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:33:
Jasmijn22 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:42:
De hype is inderdaad HEEL erg real hier. Stel kinderen hier. Gelukkig heb ik al die tijd wél het hoofd koel gehouden.
![]() | Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq