De Fluppe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:17:
Zonet tot een heel jammerlijke ontdekking gekomen.
- Op 15 september 2021 een Xbox Series X kunnen bestellen op Amazon NL
- Volledig verwerkt tot betaling en bevestiging per mail en al, levering 6 oktober 2021
- Nu vandaag is de bestelling nergens te zien in mijn historiek
- Referte opgezocht in het mailverkeer, ingetikt in de Amazon account en krijg de melding "Geannuleerd"
- Geld werd ondertussen teruggestort op de rekening
Amazon NL neemt dus een bestelling aan en incasseert het geld, om dan eenzijdig de verkoopovereenkomst te verbreken zonder enig zicht op toekomstige voorraad of compensatie. Dat er een vertraging zou zijn tot daar aan toe, maar dit is toch een stapje te ver.
Ik blijf dus verder kijken naar een console op voorraad, maar Amazon ziet me op deze manier niet meer terug.
Dus..., je besteld een Xbox, die blijkt door alle gekte (niet onbekend) toch niet leverbaar, Amazon stuurt netjes een mail van de annulering, die jij niet leest, boekt het bedrag netjes terug.
Jij was aan het feesten en verteld iedereen op Facebook van je aanstaande Xbox, die na eindelijk eens goed lezen geannuleerd blijkt te zijn, en je een beetje verbouwereerd bent.
En jij klaagt over een compensatie, of noem je het misschien mentale schadevergoeding
Amazon gaat jou echt als klant missen.....not.
tel tot 10...en weer door