Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1sDudeness
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 23:55
VanRoyal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:48:
In alle eerlijkheid: of ik nu vandaag, morgen of over een paar weken een XSX heb, dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Het is nu gewoon een sport geworden om zo'n ding te bemachtigen ;-)
Dan zal ik wel niet zo sportief zijn, want ik wil gewoon die XBOX hier 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
PepeLe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:39:
Wel mooi die mensen die piepen of hij dezelfde dag of dag later komt.. terwijl er 194 mensen in een app groep zitten die nog helemaal niks lijken te hebben.
Het is wel gezellig druk daar ja.
Beetje jammer dat dan toch nog iemand denkt racistische plaatjes te moeten posten. En dat is dan nog wel een student International business and language studies...

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:29
H1sDudeness schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:10:
[...]

Dan zal ik wel niet zo sportief zijn, want ik wil gewoon die XBOX hier 8)7
is meer "peace-of-mind" dan sportiviteit denk ik, zelf wil ik hem ook graag, maar ik ga niet door hoepels springen om er 1 te bemachtigen. pre orderen doe ik niet vanwege de veelvoud aan problemen in dit topic en ben regelmatig te laat met bestellen als ze beschikbaar komen.

Het grote verschil is dan denk ik hoe druk we ons erover maken of we er wel of niet 1 hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Brum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:15:
[...]

Het is wel gezellig druk daar ja.
Beetje jammer dat dan toch nog iemand denkt racistische plaatjes te moeten posten. En dat is dan nog wel een student International business and language studies...
Het is bizar dat dit nog gebeurt. Hoe bekrompen ben je dan? Het is een groep om een Xbox te scoren man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Wie kan ik benaderen om in de whatsapp voorraad groep te komen? Had al interesse getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37

Melkaz

Melkazar

dragoncry schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:15:
[...]

is meer "peace-of-mind" dan sportiviteit denk ik, zelf wil ik hem ook graag, maar ik ga niet door hoepels springen om er 1 te bemachtigen. pre orderen doe ik niet vanwege de veelvoud aan problemen in dit topic en ben regelmatig te laat met bestellen als ze beschikbaar komen.

Het grote verschil is dan denk ik hoe druk we ons erover maken of we er wel of niet 1 hebben :9
Ik kan het niet echt onderbouwen maar ik heb ook het gevoel dat de Series X de komende maanden beter verkrijgbaar gaat worden dan de PS5. MS heeft al gezegd shortages te verwachten tot April 2021 maar daarmee bedoelen ze waarschijnlijk eerder de brick and mortar winkels met voorraad op de planken dan online bestellingen.

Tot nu toe is het steeds kleine bestelmomentjes bij mediamarkt en gisteren Amazon geweest. Met wat geluk is de 2e lading rond 9 December the big one.

Edit: Sh*t niet vergeten mn bol.com bestelling nog te annuleren straks :o

[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 17-11-2020 09:20 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
dragoncry schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:15:
[...]

Het is ook hoe vatbaar je bent voor de hype en het heeft met de belabberde voorraden te maken. Twee maanden geleden maakte ik me nog niet druk over de Xbox en was in de veronderstelling dat ik 10 november de winkel in zou lopen om eentje te kopen. Nu blijkt dat absoluut niet het geval, maar ik wil er wel graag eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Melkaz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:19:
[...]

Ik kan het niet echt onderbouwen maar ik heb ook het gevoel dat de Series X de komende maanden beter verkrijgbaar gaat worden dan de PS5. MS heeft al gezegd shortages te verwachten tot April 2021 maar daarmee bedoelen ze waarschijnlijk eerder de brick and mortar winkels met voorraad op de planken dan online bestellingen.

Tot nu toe is het steeds kleine bestelmomentjes bij mediamarkt en gisteren Amazon geweest. Met wat geluk is de 2e lading rond 9 December the big one.

Zou maar zo kunnen dat je gelijk hebt. Ze verwachten shortages, maar ze geven niet aan waar. Shortage bij een Intertoys in een of ander gehucht (zoals die bij ons :P) kan ik me voorstellen, maar het lijkt me inderdaad stug dat deze shortages zo lang aanhouden bij de grote online retailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Laatst online: 03-10 12:29
Melkaz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:19:
[...]

Ik hoop het, het kriebelt bij mij natuurlijk ook wel een beetje, zodra hij beschikbaar wordt ren ook ik als blij jongetje naar de winkel om er 1 te kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Laatst online: 02-10 20:09
Langzaam gaan er minder en minder mensen opzitten. Zolang er een beetje stroming in de voorraad blijft lost het zich vanzelf op. Good luck. :)

6 maanden lang limited supply is niet eens zo heel erg lang met de huidige situatie. PS4 heeft een jaar geduurd en vol op draaiende wereld.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
misschien dan toch maar blij zijn met een reservering bij bol voor de 9e van december.. en voor je t weet is het zover maar toch, hebben hebben hebben :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Gisterenavond de XSX afkomstig van MS DE opgehaald bij een UPS Afhaalpunt :)

Gisterenmiddag kreeg ik idd net als waarschijnlijk velen nog een mailtje van Amazon.de dat de XSX verkrijgbaar was. Maar was binnen no-time weer weg. Om dit en andere redenen (o.a. Subscribe & Save) is precies waarom ik nog Prime via Amazon.de heb en nooit heb laten omzetten.

Succes allemaal met het bemachtigen van een XBOX Series X/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
AirtjE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:43:
Gisterenavond de XSX afkomstig van MS DE opgehaald bij een UPS Afhaalpunt :)

Gisterenmiddag kreeg ik idd net als waarschijnlijk velen nog een mailtje van Amazon.de dat de XSX verkrijgbaar was. Maar was binnen no-time weer weg. Om dit en andere redenen (o.a. Subscribe & Save) is precies waarom ik nog Prime via Amazon.de heb en nooit heb laten omzetten.

Succes allemaal met het bemachtigen van een XBOX Series X/S.
Lekker, veel plezier ermee! :D

Die amazon.de was ook echt in no time weg. Als je er niet direct bij was was je eigenlijk al te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTimVanW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-03-2021
Ik voel elke dag de motivatie wel iets minder worden. Als 't niet deze week gebeurt zal ik hem wel een paar maanden laten voor wat 't is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 16:37

Melkaz

Melkazar

Update vanuit mijn Amazon.de bestelling van gisteren rond 14:09. besteld via Prime:

DHL Parcel
VERWACHT BEZORGMOMENT
DINSDAG 17 NOVEMBER
TUSSEN 17.30 - 21.30 UUR

Gelukkig moeten we nog werken tot 17:00 :+

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocksheep
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 19:41
VanRoyal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:48:
In alle eerlijkheid: of ik nu vandaag, morgen of over een paar weken een XSX heb, dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Het is nu gewoon een sport geworden om zo'n ding te bemachtigen ;-)
Dit heb ik dus ook een beetje. Waarschijnlijk ga ik zelfs een beetje sip zijn als ik hem heb. The thrill of the hunt is erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat ding gaat heel Amazon Duitsland langs, nog 3 vestigingen en dan mag hij richting Nederland :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x__A-ZhTQ0T6o6ImL2jGBGFqb6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2b7b1jhE0NaU6OpWHpmo5nL.png?f=user_large

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Mijn Amazon.nl bestelling is op weg naar een pick up point en ik zou hem vanmiddag op kunnen halen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
BekSide schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:38:
[...]

Ja, weet niet of ik nu blij moet zijn met deze service of dat ik me genaaid moet voelen dat ze hem niet sowieso op dinsdag brengen zonder €2,- bijbetalen.
Oftewel voortaan standaard 3 dagen levertijd op alles met PostNL of bijbetalen zodat ze hun winst lekker kunnen spekken. Slechte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjare
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 10:33
Melkaz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:48:
Update vanuit mijn Amazon.de bestelling van gisteren rond 14:09. besteld via Prime:

DHL Parcel
VERWACHT BEZORGMOMENT
DINSDAG 17 NOVEMBER
TUSSEN 17.30 - 21.30 UUR

Gelukkig moeten we nog werken tot 17:00 :+
Ik ook om 14:09 besteld, express verzending binnenland. Helaas nog geen verdere updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-bMfpdoTdQl-6BwFhu8H9iiob0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vq3P9Km4BM0KGh9hiWF6uMDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
SinergyX schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:50:
Dat ding gaat heel Amazon Duitsland langs, nog 3 vestigingen en dan mag hij richting Nederland :+
[Afbeelding]
Zou maar alvast de ontsmettingsmiddel klaarzetten voor wanneer je het pakket krijgt. Want het aantal handen aan deze doos kan niet corona proof zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
[Afbeelding]
Ik gok dat ie hierna naar Tilburg gaat, waar een PostNL hub zit. Beetje vaag waarom ie eerst nog naar Hannover moest.

Geloof dat er een mod zich afvroeg waarom ik PostNL extra zat te stressen door mijn leverning naar vanavond te veranderen. Tja.. persoonlijk omstandigheden en omdat ik geen zin om een PS5 en een XSX op dezelfde dag binnen te krijgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
loekf2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:03:
[...]

Ik gok dat ie hierna naar Tilburg gaat, waar een PostNL hub zit. Beetje vaag waarom ie eerst nog naar Hannover moest.

Geloof dat er een mod zich afvroeg waarom ik PostNL extra zat te stressen door mijn leverning naar vanavond te veranderen. Tja.. persoonlijk omstandigheden en omdat ik geen zin om een PS5 en een XSX op dezelfde dag binnen te krijgen.
Gewoon doen. Zij bieden de optie, jij accepteert die optie.

Heb het vroeger ook gedaan (geloof 5 keer) maar vaak kreeg (2 keer) ik daarna een berichtje met dat ze de zending toch alsnog op de oorspronkelijke datum deden. Dit had dan de depot manager opnieuw verschoven wegens planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja belachelijk he, je zou toch mogen verwachten dat ze veel sneller de schappen vol konden gooien. Weet niet meer hoe dit bij de Xbox One release ging? Maar deze launch lijkt wel erg moeizaam te gaan :)

Hopelijk komen er in december consoles in de winkels te liggen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
G_Dragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:12:
[...]

Ja belachelijk he, je zou toch mogen verwachten dat ze veel sneller de schappen vol konden gooien. Weet niet meer hoe dit bij de Xbox One release ging? Maar deze launch lijkt wel erg moeizaam te gaan :)

Zou er niet op rekenen. In het andere topic post iemand zojuist dit:

Hopelijk klopt dit. 4 milj meer units dan gepland produceren:

PS5 supply production reportedly increased to 10 million units by the end of 2020

https://www.androidcentra...pply-reportedly-increased

Laten de Xbox en PS nou beide gebruik maken van dezelfde hardware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:52

PSN: TheKrish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
[...]

Die heeft zover ik weet geen issues gehad maar was ook niet gek. Ding was alleen in grote landen als Amerika, Duitslands en Frankrijk etc beschikbaar vanaf launch. Rest van de wereld later pas. Voordeel was wel dat je een winkel inliep en ze er gewoon stonden. Weet dat een maat van mij naar duitsland is gegaan en er 1 opgehaald heeft. Heeft dat ding 9 keer aan gehad en staat nog steeds stof te verzamelen sinds dat moment.

Daarnaast was de promotie ook niet al te best. Is pas veel later allemaal recht getrokken maar schade was al gedaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bijenwolf
  • Laatst online: 23-12-2021
[...]

Vorige release bestelde ik in 2013 een day-one xbox one via amazon.de wat super gemakkelijk ging (genoeg voorraad e.d.) ik weet niet hoe de release in NL verliep, ik weet wel dat de ps4 ook lang tekorten had. Mede door de release van 2013 had ik niet verwacht vroeg te moeten pre-orderen voor de series x en dat ik er nog gemakkelijk één net voor release kon bestellen. Wel een bestelling op 9 november kunnen plaatsen bij bcc (niet uitgeleverd) maar ik had deze tekorten ook niet zo snel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Protax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:15:
[...]

Zou er niet op rekenen. In het andere topic post iemand zojuist dit:

Hopelijk klopt dit. 4 milj meer units dan gepland produceren:

PS5 supply production reportedly increased to 10 million units by the end of 2020

https://www.androidcentra...pply-reportedly-increased

Laten de Xbox en PS nou beide gebruik maken van dezelfde hardware...
Ja jammer dat het allemaal zo slecht loopt, had dit niet verwacht van Microsoft om eerlijk te zijn.

Hoop gewoon dat ze dit jaar de winkels nog gaan volgooien, zodat je niet zo afhankelijk bent van online en postnl. Ook krijgt postnl het daardoor minder druk

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 17-11-2020 10:23 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach, ik hecht daar niet veel waarde aan. Wellicht probeert iemand de verwachtingen te temperen.
De hype dat handelaren opkopen en voor veel meer (ook hier op tweakers) willen verkopen is een zorgelijke.

Ben benieuwd of bol.com kan leveren 9 december, jammer net na sinterklaas. <+:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
zag gister ook op twitter een screenshot van een scraper wat gewoon alle voorraad automatisch lijkt te kunnen kopen? geen idee of het echt zo werkt, maar als dat mogelijk is dan is het haast niet te doen voor de "normale" consument er een te kopen met deze schaarste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Richard89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:27:
zag gister ook op twitter een screenshot van een scraper wat gewoon alle voorraad automatisch lijkt te kunnen kopen? geen idee of het echt zo werkt, maar als dat mogelijk is dan is het haast niet te doen voor de "normale" consument er een te kopen met deze schaarste
Zou kunnen. Dat is waarom winkels ook maar limiteren op 1 of max 2. Op die manier kunnen ze dan ervoor zorgen dat zo'n scraper niet alles in 1 keer kan kopen tenzij er meerdere machines zijn. Mag hopen dat er nog een 2de check op adres bij zit later in het systeem maar ook dat is te omzeilen natuurlijk. Desnoods pickup point.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25
G_Dragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

[...]

Ja jammer dat het allemaal zo slecht loopt, had dit niet verwacht van Microsoft om eerlijk te zijn.
Geloof mij, Microsoft (en Sony en Samsung en Google en ... en ... ) doet er alles aan wat ze kunnen doen. Mijn vriendin werkt in de chemie en is verantwoordelijk voor de logistiek van een deel van de 'raw material' die oa. in de chips van Microsoft/Samsung/etc. terecht komen. Alles draait op volle toeren, sneller die dingen produceren gaat gewoon niet, er is amper genoeg productiecapaciteit aan de grondstoffenkant om de behoefte bij te houden.

Daarnaast is de vraag bij de chipbakkers enorm hoog, ook geholpen door de automotive. Die hebben ook een veel hogere vraag dan voorheen, en willen nog zoveel mogelijk auto's geproduceerd hebben dit jaar. Die zijn letterlijk aan het vechten om productiecapaciteit bij de chipsbakkers op dit moment. Bepaalde introducties van nieuwe auto's staan hier zelfs door onder druk.

Dat is dan nog los van het feit dat China vreemde zaken doet met containerafhandelingen op dit moment. Bepaalde havens komen amper containers van terug. Dus het verschepen van alles is ook nog eens lastiger dan normaal. Maar goed, dat is redelijk off-topic hier.

Besef goed wat er allemaal bij komt kijken op dit moment, want dat is echt andere koek hoor. Het feit dat Sony en Microsoft uberhaupt die release rondgekregen hebben en de aantallen kunnen leveren die ze nu doen is al een klein kunststukje.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:43:
[...]

Geloof mij, Microsoft (en Sony en Samsung en Google en ... en ... ) doet er alles aan wat ze kunnen doen. Mijn vriendin werkt in de chemie en is verantwoordelijk voor de logistiek van een deel van de 'raw material' die oa. in de chips van Microsoft/Samsung/etc. terecht komen. Alles draait op volle toeren, sneller die dingen produceren gaat gewoon niet, er is amper genoeg productiecapaciteit aan de grondstoffenkant om de behoefte bij te houden.

Daarnaast is de vraag bij de chipbakkers enorm hoog, ook geholpen door de automotive. Die hebben ook een veel hogere vraag dan voorheen, en willen nog zoveel mogelijk auto's geproduceerd hebben dit jaar. Die zijn letterlijk aan het vechten om productiecapaciteit bij de chipsbakkers op dit moment. Bepaalde introducties van nieuwe auto's staan hier zelfs door onder druk.

Dat is dan nog los van het feit dat China vreemde zaken doet met containerafhandelingen op dit moment. Bepaalde havens komen amper containers van terug. Dus het verschepen van alles is ook nog eens lastiger dan normaal. Maar goed, dat is redelijk off-topic hier.

Besef goed wat er allemaal bij komt kijken op dit moment, want dat is echt andere koek hoor. Het feit dat Sony en Microsoft uberhaupt die release rondgekregen hebben en de aantallen kunnen leveren die ze nu doen is al een klein kunststukje.
Mooi uitgelegd :) dank u!
Maar dan moet er op alles wel extreem veel meer vraag zijn gekomen, want anders zouden deze te korten niet kunnen ontstaan. Hopen dat ze in ieder geval Postnl minder gaan belasten door ook wat in de winkels te gooien en niet alleen online :o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25
G_Dragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:53:
[...]

Mooi uitgelegd :) dank u!
Maar dan moet er op alles wel extreem veel meer vraag zijn gekomen, want anders zouden deze te korten niet kunnen ontstaan. Hopen dat ze in ieder geval Postnl minder gaan belasten door ook wat in de winkels te gooien en niet alleen online :o
Productieplanningen zijn iets wat zeer lastig te voorspellen is. Het schilt per industrie, maar in de automotive (waar ik werk) wordt er zo'n 2 jaar vooruit gekeken naar wat de vraag gaat zijn. Daar worden dus de planningen globaal op gebaseerd. Dus ook zaken als onderhoud, upgrades, voorloop van nieuwe producten, etc.

Wanneer iets als COVID toeslaat en fabrieken dicht gaan (ik heb zelf ook bijna 3 maand thuisgezeten) wordt de druk op de productie die resteert enorm vergroot. Omdat de klant niet weet hoeveel hij precies kan afnemen (onzekerheid aan verkoopskant) wordt veel afroep op het laatste moment beslist. Versimpeling van de feiten, maar in grote lijnen klopt het. Hierdoor kan er dus op korte tijd heel veel druk ontstaan op de productie, die vanuit allerlei kanten opeens demand krijgt. Voedt dat met een salesafdeling die een bonus krijgt als ze x-ton aan goederen verkopen, en je snapt dat er veel druk komt te liggen bij de supply chain.

Bij een product als een Xbox komen veel componenten samen. Chips, behuizingen, plastics, verpakkingen, etc. etc. Al die productiestromen moeten dus samen tot één product komen. Wetende dat je concurrent ook zoveel mogelijk van diezelfde producten wil afnemen, zorgt dat dus voor extra druk. Maar de grondstoffen en halffabrikaten moeten ook voor iPhones/Galaxies en Pixels gebruikt worden.

Al die bedrijven hebben alle flexibiliteit uit hun productieplanningen zien verdwijnen. Voeg daaraan toe dat men zoveel mogelijk nog dit kalenderjaar tot omzet heeft willen zien (dan zijn de cijfers ondanks COVID nog prima voor de aandeelhouders) en het is best wel chaos.

Daarnaast speelt China op dit moment spelletjes om de grondstofkosten te beinvloeden. Veel raw material houden ze vast en willen ze niet verschepen. COVID speelt daar amper nog een rol (fabrieken draaien op volle toeren), maar ze proberen voordeel te halen uit het feit dat Amerika en Europa nog wel dergelijke problemen hebben.

Sorry voor het wat onsamenhangende stuk, maar het is zowat dagelijkse kost voor mij.

TLDR: Veel mensen gaan nog even geduld moeten hebben :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:04:
[...]

Productieplanningen zijn iets wat zeer lastig te voorspellen is. Het schilt per industrie, maar in de automotive (waar ik werk) wordt er zo'n 2 jaar vooruit gekeken naar wat de vraag gaat zijn. Daar worden dus de planningen globaal op gebaseerd. Dus ook zaken als onderhoud, upgrades, voorloop van nieuwe producten, etc.

Wanneer iets als COVID toeslaat en fabrieken dicht gaan (ik heb zelf ook bijna 3 maand thuisgezeten) wordt de druk op de productie die resteert enorm vergroot. Omdat de klant niet weet hoeveel hij precies kan afnemen (onzekerheid aan verkoopskant) wordt veel afroep op het laatste moment beslist. Versimpeling van de feiten, maar in grote lijnen klopt het. Hierdoor kan er dus op korte tijd heel veel druk ontstaan op de productie, die vanuit allerlei kanten opeens demand krijgt. Voedt dat met een salesafdeling die een bonus krijgt als ze x-ton aan goederen verkopen, en je snapt dat er veel druk komt te liggen bij de supply chain.

Bij een product als een Xbox komen veel componenten samen. Chips, behuizingen, plastics, verpakkingen, etc. etc. Al die productiestromen moeten dus samen tot één product komen. Wetende dat je concurrent ook zoveel mogelijk van diezelfde producten wil afnemen, zorgt dat dus voor extra druk. Maar de grondstoffen en halffabrikaten moeten ook voor iPhones/Galaxies en Pixels gebruikt worden.

Al die bedrijven hebben alle flexibiliteit uit hun productieplanningen zien verdwijnen. Voeg daaraan toe dat men zoveel mogelijk nog dit kalenderjaar tot omzet heeft willen zien (dan zijn de cijfers ondanks COVID nog prima voor de aandeelhouders) en het is best wel chaos.

Daarnaast speelt China op dit moment spelletjes om de grondstofkosten te beinvloeden. Veel raw material houden ze vast en willen ze niet verschepen. COVID speelt daar amper nog een rol (fabrieken draaien op volle toeren), maar ze proberen voordeel te halen uit het feit dat Amerika en Europa nog wel dergelijke problemen hebben.

Sorry voor het wat onsamenhangende stuk, maar het is zowat dagelijkse kost voor mij.

TLDR: Veel mensen gaan nog even geduld moeten hebben :P
Geen probleem!
Een duidelijke uitleg is altijd welkom, dank daarvoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
Richard89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:27:
Als dat zo is, dan is de hoge vraag een kunstmatige. Daar kunnen een paar ratten nu wellicht wat geld mee verdienen maar dan is het snel uit met de pret en zal ook in de wederverkoop het aanbod de vraag overstijgen. Maar denk het eigenlijk niet. Websites kunnen zich daar wel tegen wapenen. Dat is veel lastiger te doen bij een ratje die op zijn zolderkamer met 4 accounts, 4 exemplaren bestelt en het gewoon op z'n thuisadres laat leveren.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
Brum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:
[...]

Als dat zo is, dan is de hoge vraag een kunstmatige. Daar kunnen een paar ratten nu wellicht wat geld mee verdienen maar dan is het snel uit met de pret en zal ook in de wederverkoop het aanbod de vraag overstijgen. Maar denk het eigenlijk niet. Websites kunnen zich daar wel tegen wapenen. Dat is veel lastiger te doen bij een ratje die op zijn zolderkamer met 4 accounts, 4 exemplaren bestelt en het gewoon op z'n thuisadres laat leveren.
Ik zag het op dit account:

https://twitter.com/DevinPickell/status/1328447346280022016

zo wordt het wel heeeel lastig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:52
Wie gaat er 100'en, zo niet duizenden van die stock opkopen? Ik acht de kans nagenoeg nihil dat dit werkelijk gebeurt.

Als je het zakelijk doet: voorfinanciering, risico's (aanbod opeens genoeg = weg winst + hoge kosten = verlies), garantie-afhandeling. Het is het niet ward

Privé: onmogelijk bij grote aantallen dat je niet als zakelijk aangemerkt gaat worden.

Als je geld wilt verdienen zijn er manieren om het met een heel stuk minder risico te realiseren.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 22:08
Was het je nog opgevallen dat de expansion kaart nu ook 239eur kost op Amazon.nl? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Zojuist is mijn pre-order (22 september) bij Bol.com geannuleerd vanwege 'het kwijtraken van je Xbox'. Eigenlijk bedoelden ze dat ze mij (en de vele anderen hier) een oor hebben aangenaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie20XX
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 14:07
Rogierr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
Zojuist is mijn pre-order (22 september) bij Bol.com geannuleerd vanwege 'het kwijtraken van je Xbox'. Eigenlijk bedoelden ze dat ze mij (en de vele anderen hier) een oor hebben aangenaaid.
Idem, nu de andere sites maar in de gaten houden en hopen dat het donderdag beter gaat met de PS5 (maar heb mijn twijfels :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:46

Vagax

Hehe

Vriend had bij Mediamarkt een Series X besteld gisteren maar kreeg ook later een berichtje maar hun hadden wel gewoon gezegd dat ze te veel pre-orders hadden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Benieuwd hoe het gaat met de ps.
Xbox was al lastig maar lees nu dat cb 200 ps5/digital heeft. Totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin4711
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 13:30
Volgens mij de nieuwe controller met korting?

https://outlet.mediamarkt...-wit-ID129073?search=Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:12
Vandaag een klein pakketje van BOL.com ,

Sorry,

Hoi ,xxx
Voor alle energie die je bent kwijt geraakt aan het wachten op de xbox. Heb ik hier een cadeautje zodat je, je weer volledig kan opladen.

Groetjes,
Bol.com

trust powerbank.

Heel attent van klantenservice, maar ik blijf erbij, ze hadden moeten regelen dat ik op later moment alsnog de xbox kreeg zodra er voorraad was. Ik kon nu immers niet meer bestellen....

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
Justin2000 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
[...]

Sorry,

Hoi ,xxx
Voor alle energie die je bent kwijt geraakt aan het wachten op de xbox. Heb ik hier een cadeautje zodat je, je weer volledig kan opladen.

Groetjes,
Bol.com

trust powerbank.

Heel attent van klantenservice, maar ik blijf erbij, ze hadden moeten regelen dat ik op later moment alsnog de xbox kreeg zodra er voorraad was. Ik kon nu immers niet meer bestellen....
Eens, ik heb persoonlijk niets aan cadeautjes en andere zaken. Als de Xbox later komt, dan komt deze later. Het probleem is dat ze denken je te kunnen paaien met lieve woorden, maar het product waarvoor je komt verkopen ze doodleuk op vrijdagochtend weer aan andere klanten. Waarvoor ik trouwens ook mijn hart vasthou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
[...]

Sorry,

Hoi ,xxx

Groetjes,
Bol.com

trust powerbank.

Exact. Gisteren hebben ze mij toestemming gevraagd de order te mogen afhandelen (=terugbetalen). Ik heb dat expliciet geweigerd en de verwachting geuit dat ik dan bij de volgende batch vooraan in de rij hoor te staan. Paar minuten later krijg ik mailtje dat m' order terugbetaald wordt en klaar. Vervolgens nog 2x contact gehad en toen vertelde men telkens dat men niets meer kon doen aangezien de terugbetaling al in gang was gezet. Feedback was: we weten dat het niet eerlijk is, maar hou de website in de gaten en order opnieuw zodra het kan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
[...]

Sorry,

Hoi ,xxx

Groetjes,
Bol.com

trust powerbank.

Die tekst ook echt. _O- Wel humor van ze. Moet ik eerlijk toegeven.

Daarnaast ja zwaar balen. Begrijp dat je liever de Xbox in je handen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-10 13:12
Ik heb vanochtend mijn XSX binnengekregen via bol.com. besteld op 22 september. Verstuurd vorige week maandag. Die is meer dan een week onderweg geweest. Was helaas ook aan de doos te zien...

Werkt verder wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:12
Kadardar schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:41:
[...]

Die tekst ook echt. _O- Wel humor van ze. Moet ik eerlijk toegeven.

Daarnaast ja zwaar balen. Begrijp dat je liever de Xbox in je handen hebt.
ja heel luchtig :D

Tsja, geen xbox wel ff jammer, maar ik kan wachten.

De 2 echte problemen welke ik heb met bol.com is
- De leugens
- Het niet alsnog administratief iets kunnen regelen.

Slechte service heet dat.

Ik was er wel klaar mee, die powerbank is mooi sint cadeautje voor dochter :+

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
soccerroos schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:21:
Benieuwd hoe het gaat met de ps.
Xbox was al lastig maar lees nu dat cb 200 ps5/digital heeft. Totaal.
CB zopas geupdate ... je moet je schoen zetten en een recensie schrijven! 8)7 Daaruit gaan ze 200 kandidaten selecteren die de PS5 kan bestellen en betalen!

:F |:(

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 14:47
spietie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:48:
[...]

CB zopas geupdate ... je moet je schoen zetten en een recensie schrijven! 8)7 Daaruit gaan ze 200 kandidaten selecteren die de PS5 kan bestellen en betalen!

:F |:(
".......
Bedankt voor je bericht Rob, je hebt inderdaad gezien wat we van plan zijn. Het hoort niet door te verwijzen naar de reviewpagina. We zijn ermee bezig en zodra we er klaar voor zijn communiceren we het. Ook via Social, dus we komen erop terug ;).
........
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie20XX
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 14:07
Antigo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:47:
Ik heb vanochtend mijn XSX binnengekregen via bol.com. besteld op 22 september. Verstuurd vorige week maandag. Die is meer dan een week onderweg geweest. Was helaas ook aan de doos te zien...

Werkt verder wel perfect.
Ik ben dan heel benieuwd hoe je T&T informatie er uit ziet.
Staat die nog steeds op "niet ontvangen door PostNL"?
Of sprong ie opeens door naar het normale proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepeLe
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er nu hier nog zitten te wachten op hun backorder van maandag 9-11 bij BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:35
PepeLe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er nu hier nog zitten te wachten op hun backorder van maandag 9-11 bij BCC?
Present!

Verder ook geen informatie of wat dan ook. Maar ze weten ook niets, wel antwoorden ze snel dus prima. Loopt wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Hier ook! (Naast mijn amazon.de order).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocksheep
  • Laatst online: 02-04 19:41
Ik ben een van de wachtende :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijenwolf
Hier nog één. Ik ben er wel achter gekomen dat emails niet echt snel bij ze werken (geven ze overigens ook aan) bericht via fb is binnen 2 uur antwoord maar een mail van afgelopen zaterdagochtend is nog steeds niet beantwoord (en daarom inmiddels niet meer relevant) het is jammer dat ze zelf ook zo weinig weten.

Trouwens hoe zit het bij jullie met die cadeaubonnen voor de vertraging? Ik krijg de mijne pas binnen wanneer ik de xbox ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vane100
  • Laatst online: 03-10 19:21
Idem. Hier ook nog aan het wachten op de levering van mijn 9-11 bestelling bij BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Odie20XX schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:02:
[...]

Ik ben dan heel benieuwd hoe je T&T informatie er uit ziet.
Staat die nog steeds op "niet ontvangen door PostNL"?
Of sprong ie opeens door naar het normale proces?
Ben ik ook benieuwd naar!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 14:20
Is er ergens een telegram/whatsapp groep beschikbaar voor snellere updates waar consoles beschikbaar zijn? Ik zou graag de Series X aanschaffen, maar we weten allemaal hoe lastig dit is. Als dit echt zo moeilijk is koop ik eventueel een Series S om de tijd te overbruggen.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepeLe
Ik heb het idee dat het wel mee valt hoeveel bestellingen er 9-11 bij BCC gedaan zijn die daadwerkelijk nog open staan. Ze hebben ook de nodige geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verfsnuiver
  • Laatst online: 14-07 22:43
Ik ben ook aan het wachten op BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe zit dat dan met bol.com die ineens bestellingen accepteert voor levering 9 december? verwachtten ze dan weer een voorraad ofzo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijenwolf
PepeLe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:25:
Ik heb het idee dat het wel mee valt hoeveel bestellingen er 9-11 bij BCC gedaan zijn die daadwerkelijk nog open staan. Ze hebben ook de nodige geannuleerd.
Ongeveer 10 mensen die regelmatig in deze thread reageren omtrent de bcc order. Maar ik denk dat je daar nog een flink aantal niet-tweakers of lurkers bij kan optellen (tot welke groep ik ook eerst behoorde)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:52
Mijn pre-order van Amazon.nl is zojuist eindelijk afgegeven door PostNL :-D

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik heb hem in bestelling staan 8)

[ Voor 6% gewijzigd door JoeBlack2k op 17-11-2020 14:40 ]

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adriknetsch
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:32
Lurker van deze thread dag 1. Ondertussen 1050 euro aan lucht uitgegeven. Bij BCC, bol.com en lokale gm gereserveerd. Toch maar eens even netjes reageren 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27

JoeBlack2k

I Love Hilary

adriknetsch schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:55:
Lurker van deze thread dag 1. Ondertussen 1050 euro aan lucht uitgegeven. Bij BCC, bol.com en lokale gm gereserveerd. Toch maar eens even netjes reageren 😜
Haha lekker, het is net beleggen 😂

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Alweer weg

[ Voor 93% gewijzigd door RRCreations op 17-11-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepeLe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:43
Lijkt me ook een goede conclusie.
The reality is, retailers don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen789987
  • Laatst online: 16-08-2021
Vandaag de Xbox Series X van de Duitse MS store, besteld op 10 november, ontvangen.
Ik had compleet de moed al opgegeven, een andere pre order gedaan bij bol.com, en werd nota bene vandaag nog gebeld door Microsoft support met de vraag of ik mijn bank wilde bellen, om de betaling te autoriseren.

Ze wisten dus zelf ook niet dat 'ie al onderweg was denk ik?

Succes voor de mensen hier die er nog 1 zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enrebrev
  • Laatst online: 05-11-2022
PepeLe schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:25:
Ik zit er ook nog op te wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
rmathijssen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:36:
Mijn pre-order van Amazon.nl is zojuist eindelijk afgegeven door PostNL :-D
Ik loop iets voor bij Amazon.nl. PostNL komt tussen 18:00 en 19:00 langs. Nog niet in sorteerproces dat wel, maar bezorging is wel ingepland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 22:16
Ik ben iedere dag een gebedje aan het doen dat ik op 9 december geleverd krijg :)
Was 1 van de weinige die bij Bol.com vorige week vrijdag ochtend plots kon bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ook, maar sommigen hebben hun pre-orders van bol nog niet eens gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijenwolf
Hmm volgens mij wordt het net bekend gemaakt dat bcc 80 van de 240 beschikbare playstations die ze ontvangen hebben aan eigen personeel verstrekken. (Valt ook weer deels te begrijpen en waarom ze dat niet bekend maken natuurlijk) maar i.c.m. de fouten met de xbox levering begint het steeds meer een partij te worden waar ik liever niks meer koop. Zou het niet gewoon helpen als ze gewoon transparant zouden zijn? Ook met het leveren van de xbox enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
BigDay schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:25:
Ik ook, maar sommigen hebben hun pre-orders van bol nog niet eens gekregen
Meesten zijn geannuleerd zover ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05
Mijn T&T is ook tot leven gekomen (Amazon.nl) :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz_dK4dwsueDSPkT81vaLni7U88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QRtDYcTSrZugSzkfqq2108il.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Jeroen789987 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:47:
Vandaag de Xbox Series X van de Duitse MS store, besteld op 10 november, ontvangen.
Ik had compleet de moed al opgegeven, een andere pre order gedaan bij bol.com, en werd nota bene vandaag nog gebeld door Microsoft support met de vraag of ik mijn bank wilde bellen, om de betaling te autoriseren.

Ze wisten dus zelf ook niet dat 'ie al onderweg was denk ik?

Succes voor de mensen hier die er nog 1 zoeken!
Toch maar eens m’n stokoude account opnieuw geactiveerd na een tijdje te hebben gelurkt hier, uiteraard puur uit eigenbelang want ik heb een vraag!

Ik bestelde hem ook 10 november, maar dan bij MS Polen. Bleef jouw bestelling al die tijd op ‘in behandeling’ staan en kreeg je geen t&t van UPS in de tussentijd? Ik heb ook al een aantal keer gebeld met de klantenservice, maar ivm een verhuizing over twee weken zal ik m’n bestelling misschien moeten cancelen.

Also, hoi Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Ik zie een verkoper op Amazon.de die elke uur de prijs verhoogt met €200,-. Het is nu al €999,-...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bijenwolf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AKw4kFOyvMmLR4EG0_Fp3D-9AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkLNklMBegxfekemLzEt8GYK.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm misschien toch wat transparantie omtrent de bcc xbox orders, In ieder geval een aantal. Dan kan je igg iets verwachten en weet je dat ze niet meer dan 500 orders moeten gaan vervullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
RRCreations schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:40:
Ik zie een verkoper op Amazon.de die elke uur de prijs verhoogt met €200,-. Het is nu al €999,-...
Rete-irritant, ik schrik me elke keer het leplazarus als Distill begint te tütteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 19:40
GT-R schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:07:
[...]

Series S is toch wel makkelijk te krijgen?
Hij is uitverkocht op Bol.com, Mediamarkt online, gamemania en nedgame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Bijenwolf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:45:
[Afbeelding]

Hmm misschien toch wat transparantie omtrent de bcc xbox orders, In ieder geval een aantal. Dan kan je igg iets verwachten en weet je dat ze niet meer dan 500 orders moeten gaan vervullen.
Eindelijk een keer een eerlijk antwoord... het heeft een week geduurd, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijenwolf
H1sDudeness schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:46:
[...]

Eindelijk een keer een eerlijk antwoord... het heeft een week geduurd, maar toch.
Ja en ik denk dat ongeveer de helft van die orders ondertussen al geannuleerd zijn dus er is hoop. Toch ook jammer dat ze niet zo'n (naar mijn mening) klein aantal hebben kunnen vrijspelen bij ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Bijenwolf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:50:
[...]

Ja en ik denk dat ongeveer de helft van die orders ondertussen al geannuleerd zijn dus er is hoop. Toch ook jammer dat ze niet zo'n (naar mijn mening) klein aantal hebben kunnen vrijspelen bij ms
Als afdeling inkoop net zo passief is als afdeling klantenservice, dan verbaast me dat helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enrebrev
  • Laatst online: 05-11-2022
[Afbeelding]

Wat een onzin die paar seconden. Ze hebben de preorders gewoon opengezet, niet een paar seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijenwolf
Enrebrev schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:53:
[...]

Wat een onzin die paar seconden. Ze hebben de preorders gewoon opengezet, niet een paar seconden
Kan best hoor, pc's zijn ook niet almachtig. Onze digitale omgeving /webshop (bloemengroothandel) moet ook synchroniseren over meerdere servers en met meerdere verkoopunits/tablets. Zo gebeurd het ook weleens dat een klant iets besteld wat net is gekocht door een andere klant maar door een synchronisatiefout de bestelling alsnog doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Enrebrev schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:53:
[...]

Als er allemaal bots/scrapers draaien, dan is dat niet zo gek. Zoek maar eens op flitshandelaren of Flow Traders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepeLe
[Afbeelding]

90 valt mee.. die moeten ze sowieso wel kunnen uitleveren bij de volgende levering. En zo als iemand al eerder opmerkte zijn er ook van deze orders geannuleerd. Dat geeft dan weer een beetje hoop is het niet dat ze niet weten of te horen krijgen van MS wanneer dit zal zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsjare
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 10:33
Xbox van amazon.de gisteren besteld zojuist ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
24Cagri schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:49:
Xbox van amazon.de gisteren besteld zojuist ontvangen
Ook gister besteld maar geen prime. Hoop dat die vandaag wordt verstuurd *fingers crossed*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kammi02
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
Voor iedereen die nog steeds wacht op een reactie van bol.com;

Like, retweet en reageer a.u.b. mijn bericht zodat bol hopelijk inziet dat hun Xbox pre-order fiasco imagoschade kan veroorzaken en hopelijk snel met een reactie komt voor iedereen die nog steeds op een bericht wacht.

Bedankt alvast!

https://twitter.com/kamra.../1328714792677289984?s=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kammi02 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:56:
Voor iedereen die nog steeds wacht op een reactie van bol.com;

Like, retweet en reageer a.u.b. mijn bericht zodat bol hopelijk inziet dat hun Xbox pre-order fiasco imagoschade kan veroorzaken en hopelijk snel met een reactie komt voor iedereen die nog steeds op een bericht wacht.

Bedankt alvast!

https://twitter.com/kamra.../1328714792677289984?s=21
Done!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loekf2
Dank u Amazon.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWN3sCOHpVgirG3ofEOsY0FfDfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEdSieJfvvkQxOU834s04Dl4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Mijn amazon.nl order is ook binnen. Ik ga jullie veel succes wensen en hopelijk zien we elkaar snel in de andere Xbox topic.
Pagina: 1 ... 110 ... 169 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden graag de volgende regels in acht nemen:

• Geen discussies over scalping, meerdere orders plaatsen en doorverkoop met woekerprijzen.
Vraag & Aaanbod op het forum is overal verboden, dus ook hier.
• Vermelden dat je meerdere bestellingen hebt lopen ('patsen') is niet de bedoeling.
• Bedelen / vragen / ruilen valt ook onder Vraag & Aaanbod.
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over het beleid van externe bots, Discords, Telegramgroepen.
• Houd het ontopic: mensen posten en lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en willen die discussie graag zo houden. Al het andere kan prima op de rest van het forum.

Bij problemen met levering/shipping neem je contact op met de verkoper, niet met de bezorgdienst. Dat klinkt onlogisch, maar de verkoper (verzender) is (wettelijk) verantwoordelijk voor het proces. De verkoper start dan ook een onderzoek bij de bezorger (en niet andersom), want zij zijn immers verantwoordelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord

Plaats alleen pre-orders bij vertrouwde partijen. Mooie vuistregel is: Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview