• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-01 17:32

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hangt van sony af de batch 2

Verwijderd

ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:01:
[...]
mediamarkt Amsterdam centrum is wel een van de grootste filialen. Als zij zo weinig krijgen, dan is dat geen goed nieuws voor andere filialen. Het kan zijn dat ze uiteindelijk meer krijgen maar de communicatie is zo slecht, ik weet het ook niet meer.
Oke dan wordt het gewoon afwachten. Thnx iig

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:02:
[...]

Goeie keus. Het draagcomfort van de Arctis 7 alleen al is het zijn geld al dubbel en dwars waard _/-\o_
Goed om te horen :*) Dan heb ik begin volgende week mijn eerste game en headset al binnen. Dan hoop ik dat alles goed gaat bij Amazon.de en ik mijn PS5 ook krijg haha.

• DaggerNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:02:
[...]

Goeie keus. Het draagcomfort van de Arctis 7 alleen al is het zijn geld al dubbel en dwars waard _/-\o_
Hmm echt? Mss ff kijken naar wat reviews. Maar de pulse 3d schijnt ook weer beter te zijn qua comfort dan de platinum ps4 headset

• ellarbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-02-2021
dzyleung schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:06:
Tja... Denken jullie dat de PS5 in Januari makkelijker te krijgen is of echt februari-maart?
Ik had voordat de pre orders echt live gingen eentje kunnen pre orderen in de winkel en ik moet tot maart w8en.

Verwijderd

DaggerNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:12:
[...]

Hmm echt? Mss ff kijken naar wat reviews. Maar de pulse 3d schijnt ook weer beter te zijn qua comfort dan de platinum ps4 headset
Het voordeel van de Steelseries Arctis t.o.v. andere headsets is dat er een elastische band tussen zit (hetzelfde als bij een skibril) wat het gewicht van de gehele headset perfect weet te verspreiden over je hele hoofd. In het verleden heb ik altijd last gehad van andere headsets die na 2-3 uur beginnen te klemmen of waarbij de hoofdsteun dusdanig zwaar rust op mijn schedel dat het pijn begint te doen. Ik kan de Arctis 7 gemakkelijk 4 uur dragen zonder last te krijgen.

Bovendien, en dit vind ik zelf ook een enorm pluspunt, je kan die band via Steelseries zelf gewoon vervangen en hetzelfde geldt voor de dongel als die defect raakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 13:16 ]

• DaggerNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
[...]

Het voordeel van de Steelseries Arctis t.o.v. andere headsets is dat er een elastische band tussen zit (hetzelfde als bij een skibril) wat het gewicht van de gehele headset perfect weet te verspreiden over je hele hoofd. In het verleden heb ik altijd last gehad van andere headsets die na 2-3 uur beginnen te klemmen of waarbij de hoofdsteun dusdanig zwaar rust op mijn schedel dat het pijn begint te doen. Ik kan de Arctis 7 gemakkelijk 4 uur dragen zonder last te krijgen.

Bovendien, en dit vind ik zelf ook een enorm pluspunt, je kan die band via Steelseries zelf gewoon vervangen en hetzelfde geldt voor de dongel als die defect raakt.
En hoe zit dat met de warmte? Soms moet ik een headset af doen, omdat m'n oren te vochtig of warm wordt. Hier kunnen we dus ook meteen met 3d audio aan de slag?

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
Bij Coolblue staat nu bij de Headset NOOIT meer leverbaar ?
Ach ja

Verwijderd

DaggerNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:
[...]

En hoe zit dat met de warmte? Soms moet ik een headset af doen, omdat m'n oren te vochtig of warm wordt. Hier kunnen we dus ook meteen met 3d audio aan de slag?
Ik heb daar geen last van voornamelijk omdat de pads van stof zijn i.p.v. leer. Wel kan je kiezen om in de toekomst leren doppen te bestellen via de Steelseries website zelf. En klopt, alle 3D audio wordt door de PS5 verwerkt en daarna doorgestuurd naar je headset. Daar hoef je niet persé de 3D Pulse Headset voor aan te schaffen.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
Media Markt the Wall had een aantal series S op pallets.

Edit: verkeerde topic 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Silversin op 10-11-2020 13:38 ]

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Peter711 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:22:
Bij Coolblue staat nu bij de Headset NOOIT meer leverbaar ?
Ach ja
Haha ze zijn er denk ik helemaal klaar mee 8)7

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 18:14
Silversin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:28:
Volgens mij heeft Microsoft nooit gezegd dat de nieuwe Xbox niet in de winkel verkocht word toch? Kan me bijna niet voorstellen dat er PS5's in de winkel liggen op launchday.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:44
Silversin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:28:
Niet alleen daar, vrijwel overal zijn Series S beschikbaar: https://www.mediamarkt.nl...box-series-s-1673371.html

Er is gewoon veel minder vraag naar de Series S op launch, en dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat zal vast voor de Digital Edition ook gelden straks, al weten we niet hoe het aanbod er straks uit ziet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Lol, dan houdt t op he _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-BkczzU151tOutKGZllIRvcCG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hj9D5VxW445UocRLAFfZD2sU.png?f=fotoalbum_large

edit; oh was al gemeld..

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 10-11-2020 13:40 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
Tripwire999 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:30:
[...]

Volgens mij heeft Microsoft nooit gezegd dat de nieuwe Xbox niet in de winkel verkocht word toch? Kan me bijna niet voorstellen dat er PS5's in de winkel liggen op launchday.
Haha zie nu dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Ik verwacht sws geen PS5 in de winkels. Maar was wel benieuwd of ik de series X zou zien staan.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52
Richh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:37:
[...]

Niet alleen daar, vrijwel overal zijn Series S beschikbaar: https://www.mediamarkt.nl...box-series-s-1673371.html

Er is gewoon veel minder vraag naar de Series S op launch, en dat lijkt me niet meer dan logisch. Dat zal vast voor de Digital Edition ook gelden straks, al weten we niet hoe het aanbod er straks uit ziet.
Zou dat? Er is geen verschil tussen de Sony edities behalve de disc lade toch? Bij de Xbox zit er wel veel verschil tussen.
Ik zou nog overwegen om alsnog een digital edition te kopen als de disc echt hopeloos onmogelijk is, maar een xbox s zou ik zeker niet kiezen als ik een xbox x wil...

Edit: ik zie nu, vast niet nieuws voor jullie, dat je de PS5 weer kunt bestellen bij MediaMarkt met een onbekende levertijd. Er is geen indicatie wanneer dit is toch? Dit kan 20 november (bij wijze van) zijn maar ook 2 april...?

dit was wel even spannend 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yps7RzwhJaBXofubNffuLdWDAJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b7b6XiJH3oQjzTWy5arUA7ar.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door crimby op 10-11-2020 13:48 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
[...]

Je kunt dus inderdaad ook de 'kussens' vervangen zag ik. Kan ook wel een voordeel zijn.

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Vanuit een ander forum:

Kreeg net een mailtje van Nedgame dat ze weer te bestellen zijn voor 'levering begin 2021'.

Even gebeld met de klantenservice en met 'begin 2021' werd bedoeld dat ze verwachten dat dat maart 2021 wordt.
Die reeks was overigens ook alweer bijna uitverkocht.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mike.Litoris schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:
Vanuit een ander forum:

Kreeg net een mailtje van Nedgame dat ze weer te bestellen zijn voor 'levering begin 2021'.

Even gebeld met de klantenservice en met 'begin 2021' werd bedoeld dat ze verwachten dat dat maart 2021 wordt.
Die reeks was overigens ook alweer bijna uitverkocht.
Zie niks te koop. uitverkocht, alleen digitale versie maar die was er al.

[ Voor 4% gewijzigd door ryanator op 10-11-2020 13:52 ]

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03-2025
crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:
[...]

Zou dat? Er is geen verschil tussen de Sony edities behalve de disc lade toch? Bij de Xbox zit er wel veel verschil tussen.
Ik zou nog overwegen om alsnog een digital edition te kopen als de disc echt hopeloos onmogelijk is, maar een xbox s zou ik zeker niet kiezen als ik een xbox x wil...

Edit: ik zie nu, vast niet nieuws voor jullie, dat je de PS5 weer kunt bestellen bij MediaMarkt met een onbekende levertijd. Er is geen indicatie wanneer dit is toch? Dit kan 20 november (bij wijze van) zijn maar ook 2 april...?

[Afbeelding]
Staat nog steeds bij 19-11 in huis gek genoeg, ik zie niks staan dat ze niet kunnen leveren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:
Een update voor de mensen in de 2e levering van Nedgame;

De accessoires en games worden morgen verzonden.

Levering 2 zal in ieder geval dit jaar voor de kerst nog moeten plaatsvinden is de verwachting. Wanneer precies is afhankelijk van Sony.

Terwijl zij eerder het volgende aangaven;

Beste klant,

Je ontvangt dit bericht, omdat je een pre-order geplaatst hebt voor de nieuwe Playstation 5. Hierbij bevestigen wij dat jouw pre-order in levering 2 valt, welke gepland staat voor eind november of begin december.

Op de een of andere manier voel ik mij toch genaaid...
Naja geen duidelijkheid meer gekregen vanuit Nedgame, zou wel begin januari zijn...
Voor de duidelijkheid, in april 2020 heb ik de pre-order geplaatst en zit geen eens bij de 1e batch.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 13:57 ]

• crimby
0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:54:
[...]

Staat nog steeds bij 19-11 in huis gek genoeg, ik zie niks staan dat ze niet kunnen leveren?
Nee klopt totdat je wilt afrekenen en dan krijg je een melding dat ie niet leverbaar is. Beetje slecht dat het dan pas is. Voorheen stond ie sowieso al op niet leverbaar.

• Richh
crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:
[...]

Dat is waar trouwens :P

[Afbeelding]
Dit is al heel erg lang zo inderdaad :P

Uiteindelijk laat je winkelmandje je niet bestellen, omdat er nergens voorraad is, inderdaad.

• 0daro0
crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:56:
[...]

Nee klopt totdat je wilt afrekenen en dan krijg je een melding dat ie niet leverbaar is. Beetje slecht dat het dan pas is. Voorheen stond ie sowieso al op niet leverbaar.
Dat is gek, ik heb vorige week 05-11 besteld en met afrekenen gewoon aflever datum 18-11 opgekregen. tot heden ook geen mail dat ze niet kunnen leveren.

Ook op de mail die heb gekregen staat 18-11 in huis, ik denk dat MM keihard op zijn meul gaat betreft pre-orders.

Lekker cashen, goeie 4 kwartaal omzet en vervolgens het geld volgend jaar weer afboeken omdat mensen hen geld terug willen haha.

• crimby
Richh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:57:

[...]

Dit is al heel erg lang zo inderdaad :P

Uiteindelijk laat je winkelmandje je niet bestellen, omdat er nergens voorraad is, inderdaad.
my bad, ik zoek momenteel gewoon naar de onmogelijke hehe
0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:59:
[...]

Dat is gek, ik heb vorige week 05-11 besteld en met afrekenen gewoon aflever datum 18-11 opgekregen. tot heden ook geen mail dat ze niet kunnen leveren.

Ook op de mail die heb gekregen staat 18-11 in huis, ik denk dat MM keihard op zijn meul gaat betreft pre-orders.

Lekker cashen, goeie 4 kwartaal omzet en vervolgens het geld volgend jaar weer afboeken omdat mensen hen geld terug willen haha.
Staat er wel het jaar 2020? Of 18-11-2021? 8)7
Zou wel echt heel slecht zijn als ze mensen laten bestellen met de verwachting 18-11 te ontvangen en dan vervolgens tot januari-maart moeten wachten.

[ Voor 53% gewijzigd door crimby op 10-11-2020 14:01 ]

Verwijderd

0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:59:
[...]

Ik denk sowieso dat je er naar kan fluiten om nog een PS5 te bemachtigen rond 19 november als je na 17 september een bestelling hebt geplaatst via hun webshop. Hun voorraad was binnen 15 min. uitverkocht. Lijkt mij stug dat MM daarna nog een nieuwe batch heeft ontvangen.

• 0daro0
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:02:
[...]

Ik denk sowieso dat je er naar kan fluiten om nog een PS5 te bemachtigen rond 19 november als je na 17 september een bestelling hebt geplaatst via hun webshop. Hun voorraad was binnen 15 min. uitverkocht. Lijkt mij stug dat MM daarna nog een nieuwe batch heeft ontvangen.
Dat zou je denken, maar kan ook een annulering geweest zijn. en voor alsnog niks gehoord of ik niks heb en ook vandaag was er weet tweet iedereen die online heeft kunnen pre-orderen mag er vanuit gaan te gaan krijgen. dus spannend is het zeker!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:02:
[...]

En toch is er voor het weekeinde bij de buren hetzelfde gebeurd. Nieuwe ronde preorders. Die krijgen nu gewoon geleverd (bijna iedereen).

• 0daro0
crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:59:
[...]

my bad, ik zoek momenteel gewoon naar de onmogelijke hehe

[...]

Staat er wel het jaar 2020? Of 18-11-2021? 8)7
Zou wel echt heel slecht zijn als ze mensen laten bestellen met de verwachting 18-11 te ontvangen en dan vervolgens tot januari-maart moeten wachten.
Jazeker gewoon alles staat op 18-11-2020 ook geen kleine lettertjes.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Nieuwe ronde? waar

Verwijderd

0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
[...]

Dat zou je denken, maar kan ook een annulering geweest zijn. en voor alsnog niks gehoord of ik niks heb en ook vandaag was er weet tweet iedereen die online heeft kunnen pre-orderen mag er vanuit gaan te gaan krijgen. dus spannend is het zeker!
rvone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
[...]

En toch is er voor het weekeinde bij de buren hetzelfde gebeurd. Nieuwe ronde preorders. Die krijgen nu gewoon geleverd (bijna iedereen).
Ik snap er ook werkelijk waar geen hol meer van |:( _O-

• crimby
Beter heeft Coolblue of BCC zometeen gewoon 100.000 op voorraad en kunnen we allemaal samen gamen

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Nedgame heeft ze nu weer voor 2021!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:06:
[...]

[...]

Ik snap er ook werkelijk waar geen hol meer van |:( _O-
Zeker. Voor de duidelijkheid, ik ben een van die mensen. Afgelopen vrijdag dus XSX kunnen preoderen bij MM en die is nu onderweg; komt eind van de dag hier aan. En zo nog een flinke groep anderen die hetzelfde hebben gedaan.
Voor PS5 heb ik achter het net gevist, dus ik hoop op nog zo'n magisch moment O-)

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

crimby schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:08:
Beter heeft Coolblue of BCC zometeen gewoon 100.000 op voorraad en kunnen we allemaal samen gamen
Mooie gedachte

• Darklight_93
  • Laatst online: 18-12-2020
Mediamaarkt is echt een rotzooi bedrijf. Ik heb in september PS5 3D pulse online besteld en ik heb vandaag de assistentie gebeld. Zij zeggen dat het product die ik besteld heb is helaas niet op voorraad. Zij zijn ongelofelijk slecht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nxa5FyZqFABQD7xhyOBzTcc0Mrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHyHffrEjSumRi92G2L1A7zI.jpg?f=fotoalbum_large

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01 07:59
Zijn er mensen hier die een pre order hebben staan bij de MM in Zwolle en weten meer?

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Voor mensen die nog een vangnet willen: Nedgame ps5 nu te bestellen voor begin 2021!

• 0daro0
Darklight_93 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:11:
Mediamaarkt is echt een rotzooi bedrijf. Ik heb in september PS5 3D pulse online besteld en ik heb vandaag de assistentie gebeld. Zij zeggen dat het product die ik besteld heb is helaas niet op voorraad. Zij zijn ongelofelijk slecht. [Afbeelding]
Oef dat is inderdaad niet mooi, je hoort zulke tegenstrijdige verhalen. we houden hoop en we zien het wel!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 13:41
*knip* niet nodig dit

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 10-11-2020 15:54 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:45
ryanator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:14:
Voor mensen die nog een vangnet willen: Nedgame ps5 nu te bestellen voor begin 2021!
Alles vooruitbetalen, maar totaal geen zicht wat begin 2021 is. Dat kan ook Maart of April zijn.
Ik zou het niet aandurven, maar veel succes :)

Verwijderd

*knip* gebruik de TR

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 10-11-2020 15:56 ]

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:16:
[...]

Alles vooruitbetalen, maar totaal geen zicht wat begin 2021 is. Dat kan ook Maart of April zijn.
Ik zou het niet aandurven, maar veel succes :)
Altijd weer te cancelen mocht er elders een eerder te krijgen zijn.

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05-2025
Iemand die bij saturn heeft besteld en nog contact met ze heeft gehad naar aanleiding van het mailtje paar dagen geleden? Ik heb enig sinds nog hoop omdat dat mailtje naar iedereen is uitgegaan.

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06-2025
Duitsland bedoel je? Ik durf iig niet :p

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05-2025
collossus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:18:
Duitsland bedoel je? Ik durf iig niet :p
Ja Duitsland, net over de grens voor ophalen. Is nu nog zo’n beetje me enige kans naast bcc en cb :P

Verwijderd

Boterham71 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:18:
[...]

Mwoah we mogen wel een soort van normale teksten verwachten op het Tweakersforum lijkt me. Anyway, on topic. Ik heb een autorefresher aan staan op BCC, ben benieuwd volgende week!
Ik was er niet van op de hoogte dat er eerst een spellingcheck werd gehouden voordat je je überhaupt mocht aanmelden. Ik vind het een beetje overdreven. Volgens mij kon je prima interpreteren wat de gebruiker bedoelde. Volgende keer gewoon nadenken voordat je wat plaatst?

Verwijderd

Zie overigens op de twitter van MM Nederland dat er ook al veel gezeik is met de xbox series x omdat mensen geen ophaalbevestiging krijgen tijdens de release dag vandaag. Dus mensen die de ps5 ook hebben ge-pre ordered bij MM. Bereid je maar alvast weer voor op een dag waarbij je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

• collossus
Zuperni schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:19:
[...]

Ja Duitsland, net over de grens voor ophalen. Is nu nog zo’n beetje me enige kans naast bcc en cb :P
Heb er zelf ook die ochtend toen ze beschikbaar waren eentje gereserveerd, afhalen in Aken. Ook dezelfde mail gekregen. We zien wel, ik snap wel dat mensen meerdere pre-orders nemen als je deze zooi ziet.. (mits je ze annuleert of aan originele prijs doorverkoopt uiteraard)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:22:
Zie overigens op de twitter van MM Nederland dat er ook al veel gezeik is met de xbox series x omdat mensen geen ophaalbevestiging krijgen tijdens de release dag vandaag. Dus mensen die de ps5 ook hebben ge-pre ordered bij MM. Bereid je maar alvast weer voor op een dag waarbij je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Het is vooral hun gebrek aan communicatie wat ronduit stuitend is voor een bedrijf wat al zoveel jaar bestaat. Typisch een bedrijf wat het grote geld belangrijker vindt dan de klant zelf.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:45
DvanK schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:08:
[...]

Je mag mij dan wel eens uitleggen waarom er bij mij gewoon staat dat hij voor 18-11 klaargemaakt wordt voor verzending. voor afhalen bij het filiaal.

Online via de App besteld op 17 September bij MM Ekkersrijt :)
Ik zou zeggen, kijk even bij de buren. De eerste Xbox die in webshop is besteld voor afhalen winkel moet nog geleverd worden. Dan wel email ontvangen dat je werkelijk langs kan komen.

Hopelijk veel leermomenten voor diverse bedrijven. Dan kan het volgende week vlekkeloos verlopen.

• ten010
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Heel duidelijk dus. 19 november de online bestelling op te halen in de winkel. Thanks!

• collossus
Is die kerel die af ging halen in MM Maastricht al geweest?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
*Aan het einde van de dag _O-

Ik hoop voor de mensen met een afhaal reservering voor de PS5 dat MM daar beter mee omgaat dan met de XSX|S reserveringen want dat is echt waardeloos hoe MM daar mee omgaat.

Bijvoorbeeld:

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 10-11-2020 14:55 ]

• ten010
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Caayn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:46:
[...]

Ik hoop de mensen met een afhaal reservering voor de PS5 dat MM daar beter mee omgaat dan met de XSX|S reserveringen want dat is echt waardeloos hoe MM daar mee omgaat.

Bijvoorbeeld:
[Twitter]
Zullen ze dan toch vast van hebben geleerd.

• collossus
Net even online bij de MM chat:

Hoi. Ik heb vorige donderdag een ps5 online besteld, af te halen bij een MM-filiaal. Zit ik bij de eerste batch? Of is dit voor de tweede batch?

We zijn momenteel alle pre-orders aan het inventariseren. Je krijgt uiterlijk begin volgende week bericht of je de console op de releasedatum ontvangt. Indien je een online order hebt geplaatst, en hier een bevestiging van hebt gehad, ontvang je de console gewoon op de releasedatum.

Verwijderd

[...]

Ik hoop de mensen met een afhaal reservering voor de PS5 dat MM daar beter mee omgaat dan met de XSX|S reserveringen want dat is echt waardeloos hoe MM daar mee omgaat.

Bijvoorbeeld:
[Twitter]
De aanpak vanuit Media Markt is uiteraard rampzalig te noemen maar die social media medewerkers vragen natuurlijk ook gewoon om geduld. Wat maakt het nu uit of je het om 9 uur in de ochtend of 6 uur in de avond kan afhalen? Ik kan best begrijpen dat die gasten ook wel hondsdol worden van al die vragen.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
[...]

Ik hoop de mensen met een afhaal reservering voor de PS5 dat MM daar beter mee omgaat dan met de XSX|S reserveringen.
Aan het einde van de dag is ook een PS5 toch? ¯\_(ツ)_/¯

Mijn Switch had ik pas ergens midden~einde middag. Helaas.

Maarja, kan ook niet anders. Wel eens gezien hoe het eraan toe gaat? Bij de switch stond er in het midden van de servicebalie een pallet vol met switches en iedereen kwam naar die balie.

Random persoon: IK WIL SWITCH!
Balimedewerker: Heeft u een bestelling?
Random persoon: Nee, maar ze staan daar toch gewoon in het midden?
Balimedewerker: Die zijn gereserveerd.
Random persoon: Wat een knaken winkel, verkoop mij gewoon die switch!
Security: Het is misschien beter als u weggaat.

Kan ook gewoon het filiaal zijn. :P

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ellarbo
[...]

Ik hoop voor de mensen met een afhaal reservering voor de PS5 dat MM daar beter mee omgaat dan met de XSX|S reserveringen want dat is echt waardeloos hoe MM daar mee omgaat.

Bijvoorbeeld:
[Twitter]
"Je krijgt een afhaalbevestiging"

"We hebben nooit gezegd dat je een afhaalbevestiging krijgt" man man man.

• 0daro0
collossus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:

Hoi. Ik heb vorige donderdag een ps5 online besteld, af te halen bij een MM-filiaal. Zit ik bij de eerste batch? Of is dit voor de tweede batch?

We zijn momenteel alle pre-orders aan het inventariseren. Je krijgt uiterlijk begin volgende week bericht of je de console op de releasedatum ontvangt. Indien je een online order hebt geplaatst, en hier een bevestiging van hebt gehad, ontvang je de console gewoon op de releasedatum.
Ik heb hier zo dubbel gevoel bij, las dus dat iemand een pulse headset had besteld en vervolgens ook niks krijgt.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:
[...]

De aanpak vanuit Media Markt is uiteraard rampzalig te noemen maar die social media medewerkers vragen natuurlijk ook gewoon om geduld. Wat maakt het nu uit of je het om 9 uur in de ochtend of 6 uur in de avond kan afhalen? Ik kan best begrijpen dat die gasten ook wel hondsdol worden van al die vragen.
Het is gewoon irritant. Helemaal omdat de winkel reservering wel gewoon netjes vanaf openingstijd klaar lagen.

De helpdeskmedewerker kan er ook niks aan doen, hij/zij bepaalt uiteraard ook niet hoe de vracht ingedeeld wordt. Maar krom is het zeker wel. Daarom hoop ik ook dat ze deze fout bij de PS5 niet maken, zowel voor de klanten als voor de winkel- en helpdeskmedewerkers.

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb hier zo dubbel gevoel bij, las dus dat iemand een pulse headset had besteld en vervolgens ook niks krijgt.
nog niks... dat ding komt officieel pas de 12e uit he, dus om nou vandaag al te roepen dat je niks krijgt is een beetje voorbarig.

• Caayn
  • Niet online
Kadardar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:55:
[...]

Aan het einde van de dag is ook een PS5 toch? ¯\_(ツ)_/¯

Mijn Switch had ik pas ergens midden~einde middag. Helaas.

Maarja, kan ook niet anders. Wel eens gezien hoe het eraan toe gaat? Bij de switch stond er in het midden van de servicebalie een pallet vol met switches en iedereen kwam naar die balie.

Random persoon: IK WIL SWITCH!
Balimedewerker: Heeft u een bestelling?
Random persoon: Nee, maar ze staan daar toch gewoon in het midden?
Balimedewerker: Die zijn gereserveerd.
Random persoon: Wat een knaken winkel, verkoop mij gewoon die switch!
Security: Het is misschien beter als u weggaat.

Kan ook gewoon het filiaal zijn. :P
Mensen zonder bestelling heb je altijd :P

• Kadardar
ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:58:
[...]

"Je krijgt een afhaalbevestiging"

"We hebben nooit gezegd dat je een afhaalbevestiging krijgt" man man man.
Staat meer dan alleen dat of het moet bewerkt zijn. Ik maak hem even compleet zoals het nu staat.

"De winkels zijn tot 8 open. Er is nooit aangegeven dat je een afhaalbevestiging krijgt om 9:00. Ik moet nog even om je geduld vragen."

Gewoon iemand die boos is dat die naar de mediamarkt is gegaan en ze bestelling niet mag afhalen omdat ze waarschijnlijk dat hele ding nog niet eens binnen hebben. Gaat volgens mij standaard zo. Afhalen in de winkel wordt geleverd op de dag zelf. Als die vrachtwagen nog niet is geweest kan je hoog of laag springen. Gaat niet gebeuren.

• 0daro0
cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:02:
[...]

nog niks... dat ding komt officieel pas de 12e uit he, dus om nou vandaag al te roepen dat je niks krijgt is een beetje voorbarig.
Dat is waar ook! mijn excuus, dus zal vandaag of morgen hopelijk wat krijgen.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:44
Voor de liefhebber die de reserveringen van de Media Markt in de gaten wil houden:

Disc:
https://www.mediamarktlabs.nl/api/realtime/?product=1664768

Digital:
https://www.mediamarktlabs.nl/api/realtime/?product=1665134

En het id van de winkel:
https://www.mediamarkt.nl/static/assets/json/marketids.json

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Jummy op 10-11-2020 15:07 ]

Sultana?

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hoe werkt dit precies?

• 0daro0
Misschien ben ik een noob maar hoe werkt dit of lees je dit uit ?

• xantheman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2021
De een zoekt de shop op, de andere geeft de voorraad per shop

Bijvoorbeeld: AmsterdamArenA heeft shopid 854, geeft in de andere json:
"quantityReserved": 332

[ Voor 45% gewijzigd door xantheman op 10-11-2020 15:09 ]

• Kadardar
Caayn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:02:
[...]
Mensen zonder bestelling heb je altijd :P
Dat klopt zeker. Maakt me verder ook niet uit maar door dit soort mensen duurt het inscannen van de palet extra lang. Geloof dat er 1 voor me zelf 7 minuten heeft staan schreeuwen met de vraag waarom er geen losse verkoop is. Na antwoord begon die nog harder te trippen omdat meneer het er niet mee eens ging dat er geen losse verkoop was. Sta je dan in de rij wetende dat jij de jouwe wel mee krijgt.

Denk dat de PS5 populairder gaat zijn dan de Switch. Dus nog meer van dit soort mensen. Kijk er nu al naar uit om in de rij te gaan staan voor een uur voor dit soort gasten...

Maarja, it is what it is. Ik neem het mee als onderdeel van de ervaring. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 10-11-2020 15:09 ]

• Mr. Jummy
0daro0 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:06:
[...]

Misschien ben ik een noob maar hoe werkt dit of lees je dit uit ?
Eerst ID opzoeken van de winkel bij de laatste link, daarna kan je bij Disc/Digital het ID van de winkel opzoeken en kijken hoeveel reserveringen er gedaan zijn. Overal staat negatieve voorraad dus nog niks binnengekomen.

Sultana?

• ellarbo
collossus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:

niet waar. Mediamarkt online zegt maar gewoon wat. Je moet zelf naar de winkel gaan. Die zeggen dan hoeveel ze krijgen etc.

• 0daro0
xantheman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:07:

Holy dat zijn echt heel veel orders woot.

• cronixx

cronixx

krieuw

Rotterdam Alexandrium krijgt zo te zien de meeste (disc versie) geleverd met 411 stuks.

• ellarbo
xantheman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:07:

Hoe zie je dat? Kun je kijken hoeveel Adam centrum heeft?

• Mr. Jummy
Voor degene die dus nog geïnteresseerd zijn in een Digital zou ik de volgende Media Markten proberen binnen te lopen (pre-orders tussen haakejs :)) :

Amsterdam Noord (35)
Alphen aan de Rijn (36)
Bergen op Zoom (25)
Assen (32)
Emmen (38)
Drachten (33)
Leidschendam (26)

Sultana?

• cronixx

cronixx

krieuw

ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:14:
[...]

Hoe zie je dat? Kun je kijken hoeveel Adam centrum heeft?
167 Disc
26 Digital

• pindaman99
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoe vind je de shopid van bijvoorbeeld Amersfoort?

• collossus
Mr. Jummy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:16:
Voor degene die dus nog geïnteresseerd zijn in een Digital zou ik de volgende Media Markten proberen binnen te lopen (pre-orders tussen haakejs :)) :

Amsterdam Noord (35)
Alphen aan de Rijn (36)
Bergen op Zoom (25)
Assen (32)
Emmen (38)
Drachten (33)
Leidschendam (26)
Dus quantity reserved = aantal pre-orders, en atpstock is verwachte stock?

• Mr. Jummy
cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:14:
Rotterdam Alexandrium krijgt zo te zien de meeste (disc versie) geleverd met 411 stuks.
Zijn pre-orders, geen levering vanuit Sony ;)

Sultana?

• xantheman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2021
Als mijn statistische analyse klopt zijn er dus 9894 gelukkigen volgende week. Bij heel MM in Nederland

• ellarbo
Huh? Ik had een maand geleden gehoord dat ze maar 50 in totaal krijgen.

• cronixx

cronixx

krieuw

Amsterdam Noord (35)
Alphen aan de Rijn (36)
Bergen op Zoom (25)
Assen (32)
Emmen (38)
Drachten (33)
Leidschendam (26)
Het aantal pre orders loopt niet door, volgens mij, als de limiet is bereikt.
Dus Amsterdam Noord krijgt 35 stuks en 35 stuks zijn ook meteen weg aan pre orders, maar misschien zijn er totaal wel 3500 pre-orders.

• cronixx

cronixx

krieuw

Mr. Jummy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:17:
[...]

Zijn pre-orders, geen levering vanuit Sony ;)
Maar AptStock toch wel?

• Richh

Amsterdam Noord (35)
Alphen aan de Rijn (36)
Bergen op Zoom (25)
Assen (32)
Emmen (38)
Drachten (33)
Leidschendam (26)
Hoe weet je welke rij met data bij welke shop hoort?

• Mr. Jummy
collossus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:17:
[...]

Dus quantity reserved = aantal pre-orders, en atpstock is verwachte stock?
aptStock is denk ik het verschil, dus voorraad min orders. Maar dat is dus het zelfde als pre-orders aangezien voorraad overal 0 is.

Sultana?

• Kadardar
xantheman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:18:
Als mijn statistische analyse klopt zijn er dus 9894 gelukkigen volgende week. Bij heel MM in Nederland
Aantal preorders != wat ze geleverd gaan krijgen.

• ellarbo
ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:18:
[...]

Of zijn dat de pre orders die ze nu hebben?

• cronixx

cronixx

krieuw

Mr. Jummy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:19:
[...]

aptStock is denk ik het verschil, dus voorraad min orders. Maar dat is dus zelfde als pre-orders aangezien voorraad overal 0 is.
Lijkt mij dat het een afkorting is voor "Appointed Stock"?

• ellarbo
cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:18:
[...]

Het aantal pre orders loopt niet door, volgens mij, als de limiet is bereikt.
Dus Amsterdam Noord krijgt 35 stuks en 35 stuks zijn ook meteen weg aan pre orders, maar misschien zijn er totaal wel 3500 pre-orders.
ze lopen wel door. Je kan nu gewoon pre orderen maar je gaat tot de zomer w8en.

• pwavg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01 15:18
Wut.. Ehv Ekkersrijt

"quantity":-138,
"quantityReserved":139

:|

• Mr. Jummy
cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:20:
[...]

Lijkt mij dat het een afkorting is voor "Appointed Stock"?
Available-to-promise ;)

Kortgezegd, wat er beschikbaar minus het verschil wat er besteld is

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Jummy op 10-11-2020 15:22 ]

Sultana?

• cronixx

cronixx

krieuw

ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:20:
[...]
ze lopen wel door. Je kan nu gewoon pre orderen maar je gaat tot de zomer w8en.
Nee ik bedoelde dat de AptStock dan niet doorloopt, of loopt die dus ook mee?

• pindaman99
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoe koppelen jullie die outledId aan bepaalde winkels??

• cronixx

cronixx

krieuw

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:46
Vanavond maar ff een python scriptje in elkaar knutselen die iets leuks doet met die data, kale json lezen is ook net niks :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ellarbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:18:
[...]

Ik vind dit zo'n naïeve reactie. Je begrijpt toch zelf ook wel dat een Mediamarkt medewerker, vooral als dat een maand geleden was, geen flauw benul heeft van de aantallen Playstations die ze krijgen? Die 50 is totaal uit de lucht gegrepen natuurlijk. Volledig uit de duim gezogen. Gebaseerd op he-le-maal niets.

No offence verder hoor! Begrijp alleen niet dat je waarde hecht aan zoiets.

• cronixx

cronixx

krieuw

Mr. Jummy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:21:
[...]

Available-to-promise ;)

Kortgezegd, wat er beschikbaar minus het verschil wat er besteld is
Ahhh duidelijk! Verkeerde aanname van mij dan.

• Mr. Jummy
Data wordt pas echt interessant als de eerste batch is geleverd, op basis daarvan zou je dan het meest tactisch een pre-order kunnen plaatsen :)

Sultana?

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01 07:59
Hoeveel krijgt MediaMarkt Zwolle binnen?
Pagina: 1 ... 86 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord