• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10-2025
Omdat ik probeer mijn kansen te vergroten was ik de MM website een beetje aan het doornemen (achter de schermen) en heb ik nu een lijst gevonden wat het aantal openstaande reserveringen aangeeft per filiaal.

Voor MM Eindhoven (Centrum) is dit: 295
Voor MM Ekkersrijt is dit: 139

Niet dat je hier iets aan hebt, maar ik probeer hier nog even een tracker op te zetten, zodat ik niet continue de hele pagina hoef te (laten) refreshen en je dus sneller resultaat hebt.

Mocht iemand hier ook mee bezig zijn kunnen we misschien samen werken om dit voor verschillende filialen/winkels te bouwen en dit hier kunnen delen.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Verwijderd

RoelZ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:59:
Omdat ik probeer mijn kansen te vergroten was ik de MM website een beetje aan het doornemen (achter de schermen) en heb ik nu een lijst gevonden wat het aantal openstaande reserveringen aangeeft per filiaal.

Voor MM Eindhoven (Centrum) is dit: 295
Voor MM Ekkersrijt is dit: 139

Niet dat je hier iets aan hebt, maar ik probeer hier nog even een tracker op te zetten, zodat ik niet continue de hele pagina hoef te (laten) refreshen en je dus sneller resultaat hebt.

Mocht iemand hier ook mee bezig zijn kunnen we misschien samen werken om dit voor verschillende filialen/winkels te bouwen en dit hier kunnen delen.
Kan je toevallig ook controleren wat MM Cruquius als aantal reserveringen heeft?

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 19:46
poor Leno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]

Wat is dat nou voorn rare actie van hun??

En ik denk dat Evi van mij wel een iéts ander antwoord had gekregen dan enkel een cynisch lachje :X
Ik probeerde erg vriendelijke tegen Evi te zijn.

Ik en @Blissain krijgen net een e-mail van MediaMarkt Eindhoven:

Beste klant,

Gisteren heb je van ons ten onrechte een e-mail gehad waarin staat dat je helaas niet bij de eerste levering zit. Deze informatie is onjuist. Door een kleine fout in ons systeem dat de vestiging met de webshop koppelt, zijn de orders bij ons binnen gekomen in plaats van bij de webshop. Allereerst mijn excuses hiervoor.

Gelukkig heb ik nog een exemplaar voor je kunnen bemachtigen via ons online magazijn. Deze voorraad verwachten we vandaag binnen te krijgen (voor de XBOX Series X). De PlayStation 5 voorraad verwachten we 19/11. Je krijgt van ons per e-mail een bevestiging wanneer je product binnen is. Hierna mag je hem komen ophalen in ons service center op de tweede verdieping.

Dus zit er toch bij! Weet niet of het een fout is of dat iemand van de lijst nu eraf gehaald is. Maargoed _/-\o_

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:00:
[...]

Kan je toevallig ook controleren wat MM Cruquius als aantal reserveringen heeft?
212

... dus het zijn wel écht veel orders ;w

[ Voor 9% gewijzigd door RoelZ op 10-11-2020 10:02 ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12-2025

RawChild

PSN: Rawchild

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Blissain
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03-2023
Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:01:
[...]

Beste klant,

Gisteren heb je van ons ten onrechte een e-mail gehad waarin staat dat je helaas niet bij de eerste levering zit. Deze informatie is onjuist. Door een kleine fout in ons systeem dat de vestiging met de webshop koppelt, zijn de orders bij ons binnen gekomen in plaats van bij de webshop. Allereerst mijn excuses hiervoor.

Gelukkig heb ik nog een exemplaar voor je kunnen bemachtigen via ons online magazijn. Deze voorraad verwachten we vandaag binnen te krijgen (voor de XBOX Series X). De PlayStation 5 voorraad verwachten we 19/11. Je krijgt van ons per e-mail een bevestiging wanneer je product binnen is. Hierna mag je hem komen ophalen in ons service center op de tweede verdieping.

Dus zit er toch bij! Weet niet of het een fout is of dat iemand van de lijst nu eraf gehaald is. Maargoed _/-\o_
Zelfde mail gekregen zojuist! Benieuwd of hij voor iedereen van EHV MM persoonlijk een exemplaar heeft kunnen bemachtigen ;) LIJKT het met een sisser af te lopen.. :+

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb voor afleveren gekozen, maar woon hier vlakbij dus ben ook wel benieuwd :P

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

[...]

Beste klant,

Ahh gelukkig, toch de fout waar ik gister al op hintte. Hoopte dit al voor jullie, fijn man!

• 0daro0
[...]

Beste klant,

Toch wel keurig dat ze dit recht zetten, ben wel benieuwd wanneer ze iedereen gaan informeren.

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06-2025
Oef... nu blijft de vraag of dit ook telt voor orders van vorige donderdag

Verwijderd

Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]

De mensen die in de winkel besteld hebben, gaan ook gewoon €500 afrekenen en waren in sommigen gevallen ruim twee maanden eerder met hun pre-order dan online bestellingen. Als je online voor afhalen in de winkel had gekozen, had je ook in de winkel een bestelling kunnen plaatsen. Het is inderdaad slecht gecommuniceerd vanuit de Media Markt, maar denk dat het qua voorraad in winkels nu first come-first serve zal zijn
Onzin. Ik heb er specifiek voor gekozen om te wachten op de online pre orders omdat ik vanwege Covid geen zin had om in een drukke winkelcentrum te lopen en bij de Media Markt een pre-order te plaatsen voor €50,00,-

Er is een duidelijke onderscheid tussen Media Markt online en een Media Markt filiaal. Nogmaals; ''Alle PS5 online preorders zijn gegarandeerd voor 19 november'' - Dit is hoe het is gecommuniceerd vanuit Media Markt zelf. Waarom heb ik anders de moeite genomen om op 17 september constant de Media Markt website in de gaten te houden als dit de conclusie zou worden? Jullie zijn er echt veel te makkelijk in en ik vermoed dat dit komt omdat sommigen van jullie al een PS5 bestelling 100% gegarandeerd hebben, of het je niet boeit dat je het volgende week of over 6 maanden krijgt.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:04:
[...]

Onzin. Ik heb er specifiek voor gekozen om te wachten op de online pre orders omdat ik vanwege Covid geen zin had om in een drukke winkelcentrum te lopen en bij de Media Markt een pre-order te plaatsen voor €50,00,-

Er is een duidelijke onderscheid tussen Media Markt online en een Media Markt filiaal. Nogmaals; ''Alle PS5 online preorders zijn gegarandeerd voor 19 november'' - Dit is hoe het is gecommuniceerd vanuit Media Markt zelf. Waarom heb ik anders de moeite genomen om op 17 september constant de Media Markt website in de gaten te houden als dit de conclusie zou worden? Jullie zijn er echt veel te makkelijk in en ik vermoed dat dit komt omdat sommigen van jullie al een PS5 bestelling 100% gegarandeerd hebben, of het je niet boeit dat je het volgende week of over 6 maanden krijgt.
Heb jij die mail niet gekregen die @Jamesl enzo hierboven nu hebben gekregen?

• Chokoreetokun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-12-2021
Thanks! Nu heb ik alles, ready to go 😄

• IJS-T
  • Laatst online: 28-11-2025
[...]

Helemaal met je eens.

Tegelijkertijd, als ik vorig jaar juni een pre order had geplaatst (fictief) bij MM-filiaal en ik hoor later dat mensen die "toevallig" 17 september online waren wél hun PS5 krijgen op release en jij bij de 2e batch zit, zou ik dit nu ook gerechtigheid vinden. Het is andersom dus ook waar.

Neemt niet weg dat Mediamarkt in deze echt heel vreemd acteert en ik blij ben voor de mensen die het betreft dat het toch "goed" lijkt te komen.

• Jamesl
poor Leno schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:06:
[...]

Heb jij die mail niet gekregen die @Jamesl enzo hierboven nu hebben gekregen?
Dit was wel een mail vanuit Eindhoven Centrum

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
[...]

Maar wat wil je ermee bereiken? Sowieso zie ik boven jou een aantal berichten dat het om een fout ging, of gaat dat weer over iets anders.
In ieder geval, als de voorraad er niet is zal iemand teleur gesteld moeten worden. Ze willen best leveren, maar dan moeten ze ze wel hebben.

Het is hoe dan ook voor iedereen, de klanten die in de winkel hebben besteld of de online klanten vervelend als de bestelling geannuleerd word. Maar jij doet hier net alsof het om je zuurstof apparaat gaat en je na de 19e niet meer kan ademen tenzij die PS5 geleverd word. Ik denk dat veel mensen, waaronder ik, zulke reacties een beetje overdreven vinden.

De PS5 blijft de komende 6-8 jaar een actuele console. Als je hem een maand of 2 later krijgt vergaat de wereld echt niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• 0daro0
[...]

Ik snap je punt zeker, ik heb pas vorige week op MM een online pre-order kunnen doen en zit zelf ook nog steeds in spanning of ik de PS5 op release krijg.

Ik vind het vooral vreemd dat er een verschil is tussen afleveren of ophalen.

En er zitten genoeg mensen in hetzelfde shuitje.

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
[...]

Dat jij er geen zin in had om ernaar toe te gaan, betekent niet dat dat nadelig moet zijn voor mensen die die keuze wel hebben genomen. Deze mensen hebben ook in de gaten gehouden wanneer er in de winkel gereserveerd kon worden en hebben die keuze genomen en zijn naar het filiaal gegaan om te reserveren. Als je geen zin hebt om in een druk winkelcentrum te lopen tijdens COVID (wat te begrijpen is), waarom zou je dan überhaupt kiezen voor ophalen in de winkel?

Het is al langer zo bij de Media Markt dat als je kiest voor een bestelling afhalen in de winkel, het afhankelijk is van de voorraad van het filiaal. Ik ben het ermee eens dat het beter gecommuniceerd had kunnen worden vanuit de Media Markt, maar vind niet dat mensen die twee maanden eerder besteld hebben hierdoor benadeeld moeten worden. Iedereen betaalt uiteindelijk ook €500 voor de PS5. En ook inderdaad, sommige mensen zijn niet extreem gefixeerd op het krijgen van een PS5 op 19 november. Natuurlijk wil je het dan graag hebben, maar als dat niet zo is natuurlijk balen. Echter is het niet het einde van de wereld

[ Voor 10% gewijzigd door Houthuizen96 op 10-11-2020 10:17 ]

• RawChild

RawChild

Gelukkig blijkt het dus een fout (of ze zien in hoe krom het was) maar mooi dat ze het hebben recht gezet en jullie alsnog je console krijgen. 👍

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
[...]

Beste klant,

Het eerste deel suggereert dat er inderdaad een scheiding is tussen online bestellingen en bestellingen in de vestiging, en dat dit ook niet veranderd door 'afhalen in een vestiging'. Maar dit strookt dan weer niet met hun twitterberichten. De vraag blijft dus of ze hier een uitzodering maken (waarschijnlijk ten koste van een ander) of dat 'afhalen in een vestiging' tóch gescheiden blijft van de winkelvoorraad.

• Ozzie
Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:09:
[...]

Het eerste deel suggereert dat er inderdaad een scheiding is tussen online bestellingen en bestellingen in de vestiging, en dat dit ook niet veranderd door 'afhalen in een vestiging'. Maar dit strookt dan weer niet met hun twitterberichten. De vraag blijft dus of ze hier een uitzodering maken (waarschijnlijk ten koste van een ander) of dat 'afhalen in een vestiging' tóch gescheiden blijft van de winkelvoorraad.
Of misschien krijgen ze stiekem toch veel meer consoles dan waarop ze gerekend hadden en kan ik dus de 19e gewoon de MM inlopen om er een op te pikken. Of ben ik nu iets te optimistisch :+

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Houthuizen96
[...]

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die een mail hebben gehad dat ze met hun winkel bestelling toch niet in de eerste levering zitten?

• 0daro0
Ozzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:12:
[...]

Of misschien krijgen ze stiekem toch veel meer consoles dan waarop ze gerekend hadden en kan ik dus de 19e gewoon de MM inlopen om er een op te pikken. Of ben ik nu iets te optimistisch :+
Sony heeft aangegeven geen winkel verkoop toe te staan bij launch, dit kunnen ze overigens vaak niet controleren volgens mij.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:09
[...]

Succes.. maar ach maakt jou toch niet uit dat je hem over een half jaar pas hebt. Dus dat scheelt.

Verwijderd

[...]

Het zal mij benieuwen maar het zou toch wel fijn zijn dat er één duidelijke statement vanuit Media Markt komt i.p.v. social media medewerkers die allemaal verschillende antwoorden hebben. Die hele chat functie van de Media Markt kunnen ze overigens ook wel verwijderen want daar sta ik inmiddels al een half uur te wachten op een medewerker 8)7

• Antifon
Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:08:
[...]

Dat jij er geen zin in had om ernaar toe te gaan, betekent niet dat dat nadelig moet zijn voor mensen die die keuze wel hebben genomen. Deze mensen hebben ook in de gaten gehouden wanneer er in de winkel gereserveerd kon worden en hebben die keuze genomen. Overigens, als je geen zin hebt om in een druk winkelcentrum te lopen tijdens COVID, waarom kies je dan überhaupt voor ophalen in de winkel?

Het is al langer zo bij de Media Markt dat als je kiest voor een bestelling afhalen in de winkel, het afhankelijk is van de voorraad van het filiaal. Ik ben het ermee eens dat het beter gecommuniceerd had kunnen worden vanuit de Media Markt, maar vind niet dat mensen die twee maanden eerder besteld hebben hierdoor benadeeld moeten worden.
Feitelijk zijn de fysieke winkel en de online webshop twee aparte winkels. De mensen die eerder besteld hebben in een vestiging, waar jij het over hebt, die hebben dus besteld bij een andere winkel dan de mensen die in de webshop een bestelling hebben gedaan. Als een webshopbestelling niet naar iemand toe gaat die in een vestiging heeft besteld, is dat dus prima te verantwoorden.

Wat hier dus feitelijk gebeurt is te vergelijken met de situatie dat jij een pak wasmiddel besteld bij bol.com, deze laat afleveren bij de AH in de buurt, en de AH vervolgens jouw bestelling aan een ander verkoopt omdat de voorraad in de winkel op is.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ozzie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:08:
[...]

De PS5 blijft de komende 6-8 jaar een actuele console. Als je hem een maand of 2 later krijgt vergaat de wereld echt niet.
Klopt, al is de timing wel ruk. In de zomer is het lang licht en ben ik meer buiten. Juist in de donkere winterdagen (in december neem ik meestal één of twee weekjes vrij) is gamen fijn.

Ik heb m'n PS4 net verkocht. Lijkt erop dat de PS5 gewoon op release krijg (MM + bezorgen), maar als dat niet zo is zou ik ook wel balen :)

Verwijderd

Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:18:
[...]

Feitelijk zijn de fysieke winkel en de online webshop twee aparte winkels. De mensen die eerder besteld hebben in een vestiging, waar jij het over hebt, die hebben dus besteld bij een andere winkel dan de mensen die in de webshop een bestelling hebben gedaan. Als een webshopbestelling niet naar iemand toe gaat die in een vestiging heeft besteld, is dat dus prima te verantwoorden.

Wat hier dus feitelijk gebeurt is te vergelijken met de situatie dat jij een pak wasmiddel besteld bij bol.com, deze laat afleveren bij de AH in de buurt, en de AH vervolgens jouw bestelling aan een ander verkoopt omdat de voorraad in de winkel op is.
Dank u voor deze heerlijke maar overduidelijke vergelijking. Dit is nu exact de reden waarom meerdere mensen (waaronder ik) boos worden.

• Ozzie
k1978 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:14:
[...]

Succes.. maar ach maakt jou toch niet uit dat je hem over een half jaar pas hebt. Dus dat scheelt.
Heerlijk is dat, als je je geluk niet laat afhangen van het wel of niet hebben van een PS5. Ik wil hem natuurlijk wel gewoon zo snel mogelijk, maar of dat 19 november of 19 maart gaat worden kan mij niet zoveel uit. Bovendien ga ik de 18e gewoon proberen bij Coolblue en misschien lukt het dan wel.
Maar wat ik niet ga doen is vervolgens overal op internet waar het mogelijk is klagen dat het mij niet gelukt is om een PS5 te bemachtigen.

Ik ben heel blij voor de mensen die er wel een krijgen de 19e en zou het leuk vinden als het mij ook nog lukt.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:13:
[...]

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die een mail hebben gehad dat ze met hun winkel bestelling toch niet in de eerste levering zitten?
Lijkt erop dat de webshop orders zijn toegevoegd aan de vestiging, zonder extra voorraad allocatie. Dan is het wel logisch dat veel webshop orders geen PS5 zouden krijgen in EHV. Aangezien ze in dat geval ook geen onterechte voorraad konden weggeven denk ik niet dat ze de keutel hoeven in te trekken voor winkelreserveringen.

• Jamesl
Ben heel benieuwd hoe het nu voor de rest gaat!
Moet zeggen, deze heisa maakt het wel weer allemaal een stuk spannender, het is wel weer een goed verhaal van pre-order madness....

• cronixx

cronixx

krieuw

[...]

Dankje, eindelijk een mooie vergelijking die de kromheid goed weergeeft!

• RawChild

RawChild

[...]

_/-\o_

• Houthuizen96
[...]

Wanneer je kiest voor afhalen in de winkel, is het voorraad systeem bij de Media Markt anders. Dan wordt er gekeken naar winkel voorraad. Een voorbeeld:

Deze Sonos Playbase staat op de website, maar is alleen te bestellen in de winkels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSG8-njqt2p5oQz8J6_AeQU9iRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6gSzbiIXwnOAV1TLAuHjEgcB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhX4OSbYujiIIOuWBYMYtezmptM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwCEvSIrgDXl1eyXV952CXs2.png?f=fotoalbum_large

Wanneer iemand voor ophalen in de winkel kiest, ga der eigenlijk voor de voorraad van de winkel. Dit wordt slecht gecommuniceerd vanuit de Media Markt, maar is naar mijn ervaring wel hoe het systeem werkt. Stel dat Media Markt dus 10 PS5's als voorraad krijgt en 10 mensen die eerder hebben besteld op de bestellijst, gaat deze eerst naar hen.

Om de vergelijking aan te vullen: dit is dat als je bij Bol een pak melk besteld en je kiest voor afhalen AH, dan wordt er gekeken naar de voorraad van die AH en niet Bol.

[ Voor 3% gewijzigd door Houthuizen96 op 10-11-2020 10:27 ]

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
cronixx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:21:
[...]

Dankje, eindelijk een mooie vergelijking die de kromheid goed weergeeft!
Tegelijkertijd heeft iemand een pak wasmiddel in juni gereserveerd en 50 cent aanbetaald in de winkel en die zit nog steeds met z'n vuile was!

(Ben het trouwens helemaal eens met jullie dat ze die voorraad niet door mogen schuiven van online naar winkel, maar Mediamarkt stelt in dit scenario altijd mensen teleur omdat ze met gescheiden werelden werken. Binnen 1 bedrijf 2 verschillende first-come-first-serve trajecten hanteren is vragen om problemen).

• cronixx

cronixx

krieuw

Michiel_1982 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:26:
[...]

Tegelijkertijd heeft iemand een pak wasmiddel in juni gereserveerd en 50 cent aanbetaald in de winkel en die zit nog steeds met z'n vuile was!

(Ben het trouwens helemaal eens met jullie dat ze die voorraad niet door mogen schuiven van online naar winkel, maar Mediamarkt stelt in dit scenario altijd mensen teleur omdat ze met gescheiden werelden werken. Binnen 1 bedrijf 2 verschillende first-come-first-serve trajecten hanteren is vragen om problemen).
Die heeft hij/zij gereserveerd bij de AH, niet bij Bol.com

• Santiago2019
  • Laatst online: 04-01-2022
Het kan aan mij liggen maar ik vind het een vrij logisch systeem. Wel jammer voor mensen die hem daardoor mislopen.

• cronixx

cronixx

krieuw

Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:25:
[...]

Wanneer je kiest voor afhalen in de winkel, is het voorraad systeem bij de Media Markt anders. Dan wordt er gekeken naar winkel voorraad. Een voorbeeld:

Deze Sonos Playbase staat op de website, maar is alleen te bestellen in de winkels
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wanneer iemand voor ophalen in de winkel kiest, ga der eigenlijk voor de voorraad van de winkel. Dit wordt slecht gecommuniceerd vanuit de Media Markt, maar is naar mijn ervaring wel hoe het systeem werkt. Stel dat Media Markt dus 10 PS5's als voorraad krijgt en 10 mensen die eerder hebben besteld op de bestellijst, gaat deze eerst naar hen.

Om de vergelijking aan te vullen: dit is dat als je bij Bol een pak melk besteld en je kiest voor afhalen AH, dan wordt er gekeken naar de voorraad van die AH en niet Bol.
Dat klopt opzich wel, maar tijdens een pre-order staat elk filiaal op "geen voorraad" en wordt het dus altijd online magazijn.

• Antifon
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wanneer iemand voor ophalen in de winkel kiest, ga der eigenlijk voor de voorraad van de winkel. Dit wordt slecht gecommuniceerd vanuit de Media Markt, maar is naar mijn ervaring wel hoe het systeem werkt. Stel dat Media Markt dus 10 PS5's als voorraad krijgt en 10 mensen die eerder hebben besteld op de bestellijst, gaat deze eerst naar hen
Dit is dus niet relevant omdat het artikel 'online uitverkocht' is. Dat wil dus zeggen: in de webshop (winkel a) is het artikel uitverkocht, maarrrr kijk eens in de winkels b-z (aparte winkels dus), daar kun je deze nog wel kopen. Dat doorverwijzen is typisch voor een franchise organisatie.

In de situatie hier was geen sprake van 'online uitverkocht', dus appels met peren.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik zou nog steeds niet vanuit gaan dat mm het daadwerkelijk ook op releasedag gaat leveren. Mediamarkt kennende...

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-01 17:32

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Weet iemand waar op Tweakers dubbele pre orders worden aangeboden?

• Houthuizen96
Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:29:
[...]

Dit is dus niet relevant omdat het artikel 'online uitverkocht' is. Dat wil dus zeggen: in de webshop (winkel a) is het artikel uitverkocht, maarrrr kijk eens in de winkels b-z (aparte winkels dus), daar kun je deze nog wel kopen. Dat doorverwijzen is typisch voor een franchise organisatie.

In de situatie hier was geen sprake van 'online uitverkocht', dus appels met peren.
Technisch gezien wel, want de PS5 was niet voorradig toen de bestelling werd geplaatst. Ook als je nu een artikel kiest dat zowel in het filiaal als online voorradig is, wordt er uitgegaan van de voorraad op het filiaal. Als jij besteld krijg je het item dat daar in de schappen lag, niet degene die van het online warenhuis kwam

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Om de vergelijking aan te vullen: dit is dat als je bij Bol een pak melk besteld en je kiest voor afhalen AH, dan wordt er gekeken naar de voorraad van die AH
Ik begrijp dat je je gelijk wenst te halen maar een artikel op voorraad bestellen is wat anders dan een artikel, wat nog niet op voorraad is, te pre-orderen. Media Markt stelt hun webshop open voor reserveringen omdat de online voorraad anders is dan een winkel voorraad. De PS5's worden geleverd vanuit één centraal magazijn naar de verschillende filialen, maar de online verkoop komt vanuit een ander magazijn wat dan weer verzonden wordt vanuit Post NL/DHL/UPS naar consumenten of winkels waar klanten hebben gekozen voor [afhalen in de winkel. Dit is de meest normale gang van zaken voor alle bedrijven.

• Niek_1981
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

ryanator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:
Weet iemand waar op Tweakers dubbele pre orders worden aangeboden?
Mag alleen maar op V&A.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• RawChild

RawChild

Santiago2019 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:28:
Het kan aan mij liggen maar ik vind het een vrij logisch systeem. Wel jammer voor mensen die hem daardoor mislopen.
Ligt indd aan jou. Het is totaal niet logisch. Je besteld online omdat daar op dat moment voorraad is. Je kiest als service die bestelling af te halen bij een filiaal. Kortom media markt moet je bestelling dus naar dat filiaal sturen ipv je huisadres.
Online een bestelling doen en compleet betalen om in een wachtrij te komen zou niet mogelijk moeten zijn.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
xminator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]

No offence, maar mensen die hebben gekozen voor afhalen in een MM winkel kunnen dit op hun buik schrijven. Ondanks dat dit een naaistreek is, maar wat kan je doen? Zelfs juridisch kan je niets bereiken.

Ik zou zsm een deal zoeken op marktplaats voor 600/650 euro of wachten tot minstens juni 2021 om een ps5 te kopen.
Haha, juni 2021 gaat wel wat ver :+. Ik verwacht toch zeker wel eind december, begin januari dat de console ook in de winkel los te verkrijgen is. Sony zal wel met man en macht werken aan betere voorraden, zo met de feestdagen in zicht.

Ach, misschien helpt flink klagen bij de klantenservice. Eén ding is wel zeker: het aantal mensen wat online heeft besteld en heeft geselecteerd 'afhalen in winkel' is blijkbaar behoorlijk groot. Als ze al deze mensen nog bij de online voorraad moeten doen, zou het betekenen dat er voor de online voorraad nog wat teleurstellingen langskomen. Maar dan moeten ze ook gaan kijken naar wie er eerder heeft besteld, etc. :z
RawChild schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
[...]

Ligt indd aan jou. Het is totaal niet logisch. Je besteld online omdat daar op dat moment voorraad is. Je kiest als service die bestelling af te halen bij een filiaal. Kortom media markt moet je bestelling dus naar dat filiaal sturen ipv je huisadres.
Online een bestelling doen en compleet betalen om in een wachtrij te komen zou niet mogelijk moeten zijn.
Dat kan je onlogisch vinden, als je weet had van dat er twee aparte distributielijnen waren had je waarschijnlijk ook voor de online voorraad gekozen, het zekere voor het onzekere. Ik vind het ook niet heel onlogisch, maar goed. We gunnen elkaar hier allemaal een day - 1 console (op wat trieste scalpers na), dus ik hoop dat het voor de getroffen mensen alsnog goed komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Casual_T op 10-11-2020 10:37 ]

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Volgens mij is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vind dus ook dat als je in juli al direct in de winkel gereserveerd hebt je voorrang hebt op mensen die 17sept online reserveren.

Het is in beide gevallen "reserveren/bestellen" aangezien het product er nog niet is. "Kopen" doe je pas als het product er daadwerkelijk is.

De andere kant is precies hetzelfde dat als je eerder hebt gereserveerd maar nu hoort dat een online bestelling van 17sept. voorrang krijgt....

Maargoed, hopelijk krijgt iedereen de bestelde ps5 op de release!

[ Voor 6% gewijzigd door gambler85 op 10-11-2020 10:40 ]

Verwijderd

Casual_T schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:35:
[...]

Haha, juni 2021 gaat wel wat ver :+. Ik verwacht toch zeker wel eind december, begin januari dat de console ook in de winkel los te verkrijgen is. Sony zal wel met man en macht werken aan betere voorraden, zo met de feestdagen in zicht.

Ach, misschien helpt flink klagen bij de klantenservice. Eén ding is wel zeker: het aantal mensen wat online heeft besteld en heeft geselecteerd 'afhalen in winkel' is blijkbaar behoorlijk groot. Als ze al deze mensen nog bij de online voorraad moeten doen, zou het betekenen dat er voor de online voorraad nog wat teleurstellingen langskomen. Maar dan moeten ze ook gaan kijken naar wie er eerder heeft besteld, etc. :z
Ze hebben niet voor niets de online periode voor bestellen binnen 15 min gesloten op 17 september tussen 13:00 en 13:15. Mijn bevestiging stond precies op de helft; 13:08 en ik heb inderdaad gekozen voor afhalen in de winkel. Je kan mij niet vertellen dat Media Markt voor die tijd niet al wist hoeveel voorraad ze zouden krijgen. Ze creëren namelijk een reserveringssysteem wat automatisch uitschakelt op het moment dat er meer pre-orders worden gemaakt dan dat ze op voorraad krijgen.

• Houthuizen96
gambler85 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:36:
Volgens mij is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vind dus ook dat als je in juli al direct in de winkel gereserveerd hebt je voorrang hebt op mensen die 17sept online reserveren.

Het is in beide gevallen "reserveren/bestellen" aangezien het product er nog niet is. "Kopen" doe je pas als het product er daadwerkelijk is.

De andere kant is precies hetzelfde dat als je eerder hebt gereserveerd maar nu hoort dat een online bestelling van 17sept. voorrang krijgt....

Helemaal mee eens. Ook bijvoorbeeld voor de mensen die bij een winkel als Game Mania gereserveerd hebben, sommigen hebben daar echt al een jaar geleden gereserveerd volgens mij

[ Voor 3% gewijzigd door Houthuizen96 op 10-11-2020 10:41 ]

• Antifon
Houthuizen96 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:32:
[...]

Technisch gezien wel, want de PS5 was niet voorradig toen de bestelling werd geplaatst. Ook als je nu een artikel kiest dat zowel in het filiaal als online voorradig is, wordt er uitgegaan van de voorraad op het filiaal. Als jij besteld krijg je het item dat daar in de schappen lag, niet degene die van het online warenhuis kwam
De ps5 was wel degelijk voorradig bij de plaatsing van de bestelling. Let wel: voorradig in de webshop, niet voorradig in de fysieke vestiging idd. Maar de fysieke vestiging is een andere winkel die er in die zin niets mee te maken heeft.

Dat er bij een item dat zowel in de webshop als in de fysieke vestiging voorradig is, prioriteit wordt gegeven aan de fysieke vestiging maakt dit niet anders. Dat is een andere situatie en gewoon het gevolg van een afspraak tussen de webshop en de fysieke vestiging, inhoudende dat de franchisenemer bij 'afhalen in vestiging' het eerste recht van verkoop heeft. Let wel: dit laatste dus alleen wanneer beide voldoende voorraad hebben, hetgeen bij de ps5 dus niet aan de orde was.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 23:00
[...]

Dit zal zeker mogelijk zijn!
*knip* ook zo niet gewenst...

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 10-11-2020 11:26 ]

• RawChild

RawChild

In dat geval moet alle voorraad voor nl naar game mania en nedgame want die boden als eerst pre orders aan en hebben mensen die nu niks krijgen maar waren er eerder bij dan bvb bol en straks coolblue.

Maar ik hou er over op. Media markt heeft het gefixt want ze zagen gelukkig ook dat het niet logisch is

• Santiago2019
Hoe?

Dat beetje hoop dat ik had is na gisteren echt wel weg hoor :'(

• Antifon

Het wil er maar niet in bij mensen dat de webshop en de fysieke vestigingen allemaal afzonderlijke bedrijven zijn. Als je dat beseft, dan is het dus juist niet een gevalletje wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Santiago2019 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:41:
[...]

Hoe?

Dat beetje hoop dat ik had is na gisteren echt wel weg hoor :'(
Die van mij stiekem ook

Maar 19 november babyyyyy PS5 in huis, blijven hopen don't give up yes we can _/-\o_

• Houthuizen96
Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:39:
[...]

De ps5 was wel degelijk voorradig bij de plaatsing van de bestelling. Let wel: voorradig in de webshop, niet voorradig in de fysieke vestiging idd. Maar de fysieke vestiging is een andere winkel die er in die zin niets mee te maken heeft.

Dat er bij een item dat zowel in de webshop als in de fysieke vestiging voorradig is, prioriteit wordt gegeven aan de fysieke vestiging maakt dit niet anders. Dat is een andere situatie en gewoon het gevolg van een afspraak tussen de webshop en de fysieke vestiging, inhoudende dat de franchisenemer bij 'afhalen in vestiging' het eerste recht van verkoop heeft. Let wel: dit laatste dus alleen wanneer beide voldoende voorraad hebben, hetgeen bij de ps5 dus niet aan de orde was.
Dat klopt, maar dat is dus volgens mij het probleem wat er nu is. Wanneer je kiest voor afhalen in de winkel ga je niet voor de voorraad van de webshop (welke toen dus op voorraad was) maar voor de voorraad van de winkel en dat is inderdaad slecht gecommuniceerd door de Media Markt. Zo werkte het in ieder geval toen ik er werkte, maar dat is ook alweer even geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Houthuizen96 op 10-11-2020 10:44 ]

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01-2025
Zit even de topics over Series X leveringen te bekijken. Lijkt erop dat Bol.com hier al issues mee heeft en ik gok dat de volumes van de PS5 minimaal x5 gaan. Ook PostNL lijkt het er lastig mee te hebben.

Ik denk dat het verstandig is om niet 100% van day one levering uit te gaan voor de PS5.

• k1978
Over wasmiddel en Albert Hein.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik de online pre-order chaos zie bij de mm en bij alle bezorgers, ben ik toch even blij dat ik in juli een aanbetaling heb gedaan in de winkel.

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
tot ze je op release zeggen dat je uit de boot valt wegens te laat

• k1978
Als ze slim zijn. Spreide ze de uitlevering een beetje. Zou gewoon vandaag al beginnen 👍

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
k1978 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:56:
Als ze slim zijn. Spreide ze de uitlevering een beetje. Zou gewoon vandaag al beginnen 👍
De komende dagen hebben ze hun handen vol aan de xbox. Als ze volgende week maandag beginnen zou wel fijn zijn idd.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Baska88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-01 15:13
Segafreak83 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]

Het zou ze wel sieren door het beter te stroomlijnen ipv wat er nu gebeurd is.

Je weet wat je hebt aan aantallen, je weet wat waar naar toe gaat, je weet ook wanneer je dat gaat versturen.

Het was meer geluk dan wijsheid dat ik de ochtend na de "onthulling" hier op Tweakers zat en het los ging, waardoor ik er een heb kunnen bemachtigen.
Ik denk dat je een wat rooskleurig beeld hebt van hoe zo'n supply chain in elkaar steekt. Die aantallen zijn niet van tevoren bekend en ze hebben geen duizenden mensen om elke retailer op de hoogte te houden. Naar mijn mening kunnen ze daar gewoon eerlijk over zijn, werkt bij elk groot bedrijf zo.

Om de 'verloren' omzet van de enkeling die nu uit boosheid een xbox koopt zullen ze overigens niet treuren.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
Wat een puinhoop. In twee dagen dus vier mailtjes van de MM. Kan er geen touw meer aan vast knopen _O-

Sowieso apart dat gisteren pas een bevestiging is gekomen van iets wat in Juli al afgehandeld was.

PSN: bollsie

• cronixx

cronixx

krieuw

Santiago2019 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:06:
[...]

Mensen met een pre-order begrijpen dat niet, maar we zitten hier puur voor de hoop. Als er dadelijk opeens plots een kans verschijnt en ik hem misloop dan sla ik mezelf voor de kop.
Ik, met pre order, begrijp dat ook heel goed hoor.
Al ben ik wel met je eens dat je er wel makkelijker in gaat staan als je een pre-order hebt.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Baska88 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat je een wat rooskleurig beeld hebt van hoe zo'n supply chain in elkaar steekt. Die aantallen zijn niet van tevoren bekend en ze hebben geen duizenden mensen om elke retailer op de hoogte te houden. Naar mijn mening kunnen ze daar gewoon eerlijk over zijn, werkt bij elk groot bedrijf zo.

Om de 'verloren' omzet van de enkeling die nu uit boosheid een xbox koopt zullen ze overigens niet treuren.
Denk het niet, zelf gewerkt bij een bedrijf waar duizenden pakketten per dag eruit gingen, prima te doen, ook qua communicatie, al helemaal in de huidige tijd waar bijna alles digitaal gaat.

Maar het zal Sony inderdaad een worst zijn ja, interesseert ze geen ene bal, en dat vind ik een slechte zaak.

• Racing-Paradise
  • Laatst online: 30-01 23:27
Sony DualSense oplaadstation (weer?) op voorraad bij Cooblue

https://www.coolblue.nl/p...lsense-oplaadstation.html

• josstie85
  • Laatst online: 28-01 15:14
Thanks! Meteen besteld

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
Jamesl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
De hoop begint voor @Blissain en mij wel steeds kleiner te worden met onze kwestie bij MediaMarkt.
Zijn tweet is niet hoopvol beantwoord.
[Afbeelding]

We hopen de order nog om te kunnen zetten naar laten bezorgen maar als de voorraad echt gealloceerd is aan de winkel dan zal die wel vergeven zijn.
Hoe dan ook, dit is in mijn ogen niet klantvriendelijk en wordt je hier als klant ook wel een beetje opgelicht. Ik heb nu een aanbetaling van €500 gedaan om in een pre-order lijst te komen waar andere mensen €50 voor hebben betaald en krijg dat nu 1 week van tevoren te horen.

Overal adverteerden ze 'online besteld, op dag van release in huis' en nergens hebben ze iets verteld over deze constructie.
Later bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30ZeklLsKzwo_jPErm5ABnCibKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/96GVD9jfrpXL1T3RxzqdxK8B.png?f=user_large

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-01 09:33
Thx, ook nog snel meegepakt :>
Heb ik zo de dock, 2e controller en de steelseries Arctic 7P al klaarliggen :9

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Verwijderd

Dit is ook echt de laatste keer dat ik iets reserveer bij de Media Markt. Het is een stroom van constant verwarrende informatie van niet ervaren medewerkers die maar wat schreeuwen.

• Santiago2019
R-utger schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]

Echt een prachtig ding die 7P

• 0daro0
Opzich goed dat ze dit melden, maar ben nog niet gerust tot dat ik een mail krijg met T&T haha

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 13:41
R-utger schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik ben weer te laat. Volgens mij gooien ze er zo nu en dan wat online om te voorkomen dat het weer plat ligt.

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 09:10
Net gebeld door Intertoys Tilburg Heyhoef, hadden er maar 2 binnen gehad. Onbekend of het in totaal 2 waren of 2 digital/disc. Ik stond op plek 4 voor de digital dus ik vis naast het net...

All bets on Coolblue en BCC now!

• Antifon
Mooi. Fingers crossed dat dit waar is dan maar.

• dehardstyler
  • Laatst online: 09:16
Yo_flow schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:25:
Net gebeld door Intertoys Tilburg Heyhoef, hadden er maar 2 binnen gehad. Onbekend of het in totaal 2 waren of 2 digital/disc. Ik stond op plek 4 voor de digital dus ik vis naast het net...

Zo hebben de mensen zonder überhaupt een pre-order nog minder kans. ;(
Hoe blijf jij positief @ryanator? Geef mij eens een beetje positiviteit.

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
https://twitter.com/phusebox/status/1325776639280766977

Uh oh, zou het dan toch volledig verkeerd gaan bij de Wehkamp PS5 pre-orders? (Wil geen paniek zaaien, maar dit is wel opvallend -> zelfde status op orders en gewoon geen levering zonder bericht).

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

dehardstyler schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
[...]

Zo hebben de mensen zonder überhaupt een pre-order nog minder kans. ;(
Hoe blijf jij positief @ryanator? Geef mij eens een beetje positiviteit.
Ik moet zeggen dat de moed mij langzaam ook in de schoenen zakt.. Maar fake it till you make it!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

CharlieRay schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
https://twitter.com/phusebox/status/1325776639280766977

Uh oh, zou het dan toch volledig verkeerd gaan bij de Wehkamp PS5 pre-orders? (Wil geen paniek zaaien, maar dit is wel opvallend -> zelfde status op orders en gewoon geen levering zonder bericht).
Hoezo zouden ze niet leveren?

• Yo_flow
Het is gewoon logisch dat mensen die misgrijpen het via andere kanalen gaan proberen. In dit geval wordt het (wederom), wie het eerst komt, wie het eerst maalt...

• 0daro0
Antifon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
[...]

Mooi. Fingers crossed dat dit waar is dan maar.
Wat zien zij als bevestiging ?
Als je hebt betaald en de mail in je inbox krijgt van de bon of dat je los een bericht ontvangt ?
Want volgens mij heeft nog geen enkele MM order een mail ontvangen wanneer ze gaan leveren of T&T.

En op Twitter vind je verschillende antwoorden.

• gambler85
Gisteren wel bericht gehad van bol.com. Zullen ze dan de voorraad binnen hebben gekregen en naar aanleiding daarvan de bevestiging hebben gestuurd?

Zou mooi zijn, maargoed dag of paar dagen later geen probleem. Zie het wel

• CharlieRay
ryanator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:28:
[...]

Hoezo zouden ze niet leveren?
Dat vraag ik me dus ook af. Volgens reageerder op Twitter ook zonder melding. Sommigen met pre-order vallen dus buiten de boot daar denk ik.

• Disfigured
  • Laatst online: 23-01 12:59

Ze zijn al binnen dan? :o

• gambler85
En ik weet niet waarom maar iets zegt me dat iedereen hier voor de kerst wel een ps5 heeft staan _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door gambler85 op 10-11-2020 11:30 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
IJS-T schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:15:
[...]

Fijn! Toch jouw eigen wasmiddel ipv dat het aan iemand in de winkel gegeven word!
Ja man. Wordt lekker wassen op 19 nov.

Daarbij was dit informatie voor de persoon die ik gequote heb. Daarnaast is dit gewoon openbare informatie (geen eigen vraag aan hun). Zoals ik al en andere al meerdere malen heb gezegd, Online voorraad is andere voorraad dan de winkel.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gambler85 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:30:
En ik weet niet waarom maar iets zegt me dat iedereen hier voor de kerst wel een ps5 heeft staan _/-\o_
Met de alertheid van dit forum sws

Verwijderd

Zijn er mensen die een pre order hebben geplaatst bij mediamarkt in de winkel van 50 euro aanbetaling en al iets gehoord hebben? En zo ja. Wat ? en op welk nummer in de wachtrij? Ik ben nmr. 17 en krijg namelijk geen bericht van mijn mediamarkt en niemand laat ook informatie los daar.

• Yo_flow
De exacte woorden waren; 'we hebben er maar 2 binnen gehad'.

Mijn teleurstelling won het van enig logisch nadenken en vragen stellen ;w

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:30:
Zijn er mensen die een pre order hebben geplaatst bij mediamarkt in de winkel van 50 euro aanbetaling en al iets gehoord hebben? En zo ja. Wat ? en op welk nummer in de wachtrij? Ik ben nmr. 17 en krijg namelijk geen bericht van mijn mediamarkt en niemand laat ook informatie los daar.
Geen bericht = goed bericht

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024

Dikke aantallen! :+

• CharlieRay
Chat van Wehkamp: (bron: Budgetgaming Forum) Ongelooflijk dit...

Hoi ....., Ik heb niet zo fijn nieuws. Helaas weten we niet hoeveel exemplaren we van de leverancier ontvangen. Als ik je mag adviseren ik zou maar voorzichtig zijn met het bestellen van games. We kunnen niet garanderen dat je de ps5 ontvangt. in dit geval is het afwachten. ....

Verwijderd

Dat hele Intertoys zie ik toch binnen nu en 12 maanden failliet gaan. Die kunnen echt niet meer opboksen tegen de grote Bol.com.
CharlieRay schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:
Chat van Wehkamp: (bron: Budgetgaming Forum) Ongelooflijk dit...

Hoi ....., Ik heb niet zo fijn nieuws. Helaas weten we niet hoeveel exemplaren we van de leverancier ontvangen. Als ik je mag adviseren ik zou maar voorzichtig zijn met het bestellen van games. We kunnen niet garanderen dat je de ps5 ontvangt. in dit geval is het afwachten. ....
Bizar. Hoe kan je in vredesnaam rechtvaardigen dat je mensen laat reserveren voordat je überhaupt weet hoeveel aantallen je ontvangt? Hebben jullie gereserveerd i.c.m. een aanbetaling?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 11:35 ]

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
Tussendoor nog even een nuttig bericht voor de mensen die toevallig nog zochten naar een headset. Lang getwijfeld tussen de originele Sony 3D Pulse headset of de Arctis Steelseries 7P. Deze laatst genoemde is nu in aanbieding bij GameMania, korting wordt pas weergegeven in winkelmand, scheelt toch 20 euries:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vc23ip.jpg

Voor de mensen die interesse hebben, hier een goede vergelijking review:

Sony Pulse 3D versus Artics Steelseries 7P

Premium headset. Ik ga er zo een ophalen :-)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:16
Het lijkt hier en daar toch redelijk goed af te lopen met de Online Pre-orders Mediamarkt en gekozen voor afhalen winkel. Nu blijkt volgens dit topic dat sommige van deze klanten bang zijn voor Covid en daarom liever online kopen. Dus die afhalers zullen zich niet snel melden in de winkel. Toch?

Wel heel duidelijk dat deze bestelling echt niet om 10.00 klaar liggen bij opening winkel. Deze bestelling worden "gewoon" verstuurd vanuit het centrale magazijn de nacht ervoor. Dus in de loop van de dag krijg je eventueel email om het op te halen.

Bij de buren diverse mensen die met hun online pre-order naar de fysieke winkel waren gegaan. Maar hun bestelling was daar nog niet. Alleen de pre-orders van mensen die in de winkel hebben besteld lagen klaar.

Verwijderd

koffieboontje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:34:
Tussendoor nog even een nuttig bericht voor de mensen die toevallig nog zochten naar een headset. Lang getwijfeld tussen de originele Sony 3D Pulse headset of de Arctis Steelseries 7P. Deze laatst genoemde is nu in aanbieding bij GameMania, korting wordt pas weergegeven in winkelmand, scheelt toch 20 euries:

[Afbeelding]

Voor de mensen die interesse hebben, hier een goede vergelijking review:

Sony Pulse 3D versus Artics Steelseries 7P

Premium headset. Ik ga er zo een ophalen :-)
Geweldige headset. Ik gebruik deze ook voor het verplichte thuiswerken dus dat betekent dat ik dat ding soms wel 6 uur per dag op mijn hoofd heb en qua draagcomfort is dit het beste wat ik ooit heb gehad.

• CharlieRay
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:
[...]

Dat hele Intertoys zie ik toch binnen nu en 12 maanden failliet gaan. Die kunnen echt niet meer opboksen tegen de grote Bol.com.

[...]

Bizar. Hoe kan je in vredesnaam rechtvaardigen dat je mensen laat reserveren voordat je überhaupt weet hoeveel aantallen je ontvangt? Hebben jullie gereserveerd i.c.m. een aanbetaling?
Nee betaling zou achteraf plaatsvinden maar het komt er dus op neer dat er totaal gegokt is met pre-order aantallen in the first place. Als de pre-order niet per ongeluk waren fout gegaan hadden we ook nog eens op ons geld moeten wachten!

[ Voor 23% gewijzigd door CharlieRay op 10-11-2020 11:39 ]

Verwijderd

CharlieRay schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:37:
[/quote]

Nee betaling zou achteraf plaatsvinden maar het komt er dus op neer dat er totaal gegokt is met pre-order aantallen in the first place. Als de pre-order niet per ongeluk waren fout gegaan hadden we ook nog eens op ons geld moeten wachten!
Wehkamp draait toch wel al flink wat jaren mee in de online reserveringswereld. Jammer dat dit zo moet lopen.
Pagina: 1 ... 84 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord