Ik ga ook gewoon F5'en op de 18e and hope for the best
geen idee ook welke trackers goed zijn om te gebruiken eigenlijk. Mocht het helaas niet lukken dan wacht ik wel rustig op de volgende batch, heb nog genoeg games om te spelen. Hoewel de Demon's Souls remake mij wel heeeeeel erg vet lijkt
Ziet er exact hetzelfde uit als mijn bestelling van 17 september... dus wat dat betreft ziet het er goed uit!mindwarper schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:34:
[Afbeelding]
Dit is de bestelling van eerder vandaag ...
Nog slimme tips om zsm af te rekenen de 18e, naast alvast invullen van gegevens etc?
TOF!!mindwarper schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:34:
[Afbeelding]
Dit is de bestelling van eerder vandaag ...
Zorgen voor genoeg geld op de rekening zodat je niet eerst nog geld van je spaarrekening moet overboeken.ryanator schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:35:
Nog slimme tips om zsm af te rekenen de 18e, naast alvast invullen van gegevens etc?
Verder als je volgens mij eenmaal aan het betalen bent kan er niks meer mis gaan omdat ie dan voor je "gereserveerd" is.
Perfect. Dan moet alles hopelijk goed komen.rrikkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:39:
[...]
Zorgen voor genoeg geld op de rekening zodat je niet eerst nog geld van je spaarrekening moet overboeken.
Verder als je volgens mij eenmaal aan het betalen bent kan er niks meer mis gaan omdat ie dan voor je "gereserveerd" is.
Misschien betalen per creditcard? Denk dat dat de snelste optie is? Of Paypall helpt ook vaak. Jammer dat coolblue geen express check out heeft via Paypall aangezien daar je adresgegevens etc. al ingevuld zijn.ryanator schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:35:
Helaas geen creditcard, maar Ideal is opzich ook wel snel. BInnen een paar seconden ben je erDeYentel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:41:
[...]
Misschien betalen per creditcard? Denk dat dat de snelste optie is? Of Paypall helpt ook vaak. Jammer dat coolblue geen express check out heeft via Paypall aangezien daar je adresgegevens etc. al ingevuld zijn.
Als je eenmaal aan het betalen bent mag het niet meer fout gaan omdat de website hem dan voor je reserveert. Het gaat meer om het in je winkel wagentje krijgen terwijl de website plat gaat.
ze krijgen 2 duizend consoles in totaal. Het gaat gekkenwerk worden. Ik geef het echt 15 seconden.G4mert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:29:
Coolblue gaat een bloedbad worden op 18 november. Met zoveel mensen hier alleen al die F5-en + trackers etc.
De 'casual' gamer maakt geen schijn van kans.
2 Duizend en dat tover je vanuit je hoge hoed of heb je de glazen bol ?ellarbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:45:
[...]
ze krijgen 2 duizend consoles in totaal. Het gaat gekkenwerk worden. Ik geef het echt 15 seconden.
Het word F5 als een.
Eerder een minuut of 5ellarbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:45:
[...]
ze krijgen 2 duizend consoles in totaal. Het gaat gekkenwerk worden. Ik geef het echt 15 seconden.
Ach zolang de site niet down gaat zit ik klaar voor die 15s.ellarbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:45:
[...]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Jep, 18-11-20 direct thuisbezorgd0daro0 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:24:
[...]
Had je ook al een bevestiging ontvangen, betreft 19-11 launch date ?
15sec is overdreven maar goed dat we een tandje bijzetten lol
Dat is op meerdere plekken "gelekt" waarvan een van de eerste keren in een Video van Power Unlimited.0daro0 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:46:
[...]
2 Duizend en dat tover je vanuit je hoge hoed of heb je de glazen bol ?
Het word F5 als een.
volgens de lekken waren de aantallen voor Coolblue:
1000 x Disc Edition
1000 x Digital Edition
Succes !Mark_GAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:30:
[...]
[...]
Beide gedaan, geen oplossing. Ze versturen op 2 manieren, via PostNL en via Dialogic of zo. Dat ken ik niet.
Via PostNL kan het adres niet meer aangepast worden, via die andere wel. Weten ze pas een dag van te voren.
Als het toch PostNL wordt, ga ik wel voor de deur liggen
Oke wauw, thnx!cronixx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:48:
[...]
Dat is op meerdere plekken "gelekt" waarvan een van de eerste keren in een Video van Power Unlimited.
volgens het lekken waren de aantallen voor Coolblue:
1000 x Disc Edition
1000 x Digital Edition
Inderdaad genoeg misgegrepen hiervoor.
Mocht de tracker weer afgaan dan post ik hier wel weer (nee ik ga er niet 1 bestellen voor broer, familie, verre neef, of voor op de V&A om anderen gelukkig te maken)
Voor de volledigeheid nog even het PU filmpje met de juiste tijdcode (vanaf 5:10)
YouTube: De Grootste POWERMOVE in Gaming ooit en de BEST spelende game van he...
Ik weet niet waar die 2000 stuks vandaan komen, maar het lijkt me vrij optimistisch. Maargoed hoeveel mensen zouden interesse hebben om hem op release te ontvangen? 50.000? Komt sowieso een hoop geluk bij kijken om er doorheen te komen.ellarbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:45:
[...]
Zie reactie boven je...Lekkerboeie86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:52:
[...]
Ik weet niet waar die 2000 stuks vandaan komen, maar het lijkt me vrij optimistisch. Maargoed hoeveel mensen zouden interesse hebben om hem op release te ontvangen? 50.000? Komt sowieso een hoop geluk bij kijken om er doorheen te komen.
Ik snap nog steeds niet welke selectie je moet kiezen met distill op mediamarkt..
Ik zie alleen dit en heb ik heel het vak geselecteerd..
499,99Of vanaf 10,52 per maandOnline uitverkocht.
Het is nog onbekend wanneer er nieuwe voorraad beschikbaar zal zijn.
In Breda helaas niet af te halen
Bekijk winkelvoorraad
BESTEL NU
Gratis bezorging
Bekijk winkelvoorraad
BESTEL NU
Gratis bezorging
Het aantal kan nog afwijken. Daarom zeggen ze op o.a. twitter ook niet hoeveel ze krijgen en hoelaat. Omdat ze ze nog niet binnen hebben.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:52:
[...]
Ik weet niet waar die 2000 stuks vandaan komen, maar het lijkt me vrij optimistisch. Maargoed hoeveel mensen zouden interesse hebben om hem op release te ontvangen? 50.000? Komt sowieso een hoop geluk bij kijken om er doorheen te komen.
o.a. de "bestel nu" knop wordt "pre-order" op het moment dat er weer 'voorraad is'.sk61 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:53:
Ik snap nog steeds niet welke selectie je moet kiezen met distill op mediamarkt..
Bekijk winkelvoorraad
BESTEL NU
Gratis bezorging
Een andere optie, een betere denk ik, is om het te doen zoals @mindwarper eerder zei.
Of het kan ook dat eender wie er in geslaagd is om tot op het einde van een bestelling te geraken, dit te zien krijgt, los van het feit of die al dan niet op launch uitgeleverd gaat worden. Ik vertrouw al die webshops geen haar ivm beloftes van op day 1 te leveren zeker als je bestellingsstatus op je account het ook niet expliciet vermeldt.cronixx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:35:
[...]
Ziet er exact hetzelfde uit als mijn bestelling van 17 september... dus wat dat betreft ziet het er goed uit!
Ik denk ook zeker dat dit waar is. Ik wilde alleen aangeven dat er iig in deze fase nog geen verschil zit tussen een bestelling van vandaag en een bestelling van 17 Sept.Twixie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:54:
[...]
Of het kan ook dat eender wie er in geslaagd is om tot op het einde van een bestelling te geraken, dit te zien krijgt, los van het feit of die al dan niet op launch uitgeleverd gaat worden. Ik vertrouw al die webshops geen haar ivm beloftes van op day 1 te leveren zeker als je bestellingsstatus op je account het ook niet expliciet vermeldt.
Ik geloof nooit dat dat zo'n mooie ronde getallen zouden zijn, of dat ze evenveel DE als gewone zouden hebben. Lijkt me helemaal niet geloofwaardig, eerlijk gezegd.cronixx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:48:
[...]
1000 x Disc Edition
1000 x Digital Edition
It iz what it iz...Twixie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:56:
[...]
Ik geloof nooit dat dat zo'n mooie ronde getallen zouden zijn, of dat ze evenveel DE als gewone zouden hebben. Lijkt me helemaal niet geloofwaardig, eerlijk gezegd.
Meer dan die video en wat online artikelen waarin dezelfde aantallen werden genoemd heb ik ook niet.
Ron Vorstermans op Twitter beweert deze aantallen van een hele goede bron. Hij is o.a. eindredacteur van PUTwixie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:56:
[...]
Ik geloof nooit dat dat zo'n mooie ronde getallen zouden zijn, of dat ze evenveel DE als gewone zouden hebben. Lijkt me helemaal niet geloofwaardig, eerlijk gezegd.
Ik geloof het ook niet. Je zit op een punt dat eerlijk gezegd elk willekeurig persoon lukraak wat kan roepen en het wordt gelijk voor waarheid aangenomen. Zeker gezien volgens mij geen enkele winkel tot nu toe echt duidelijk heeft aangegeven op hun site of middels andere media hoeveel aantallen ze ontvangen. Eerder juist dat ze het niet weten.Twixie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:56:
[...]
Enige tot nu toe was Carrefour België, die in hun laatste speelgoed-folder heel expliciet vermeldt dat ze 500 normale en 150 DEs zullen hebben. Nu, ze hadden ook een URL waar je de voorraad per winkel zou kunnen checken en die werkt nog altijd niet, dus mogelijk weten ze het eigenlijk ook zelfs nog niet. Vond het sowieso al raar om je voorraad te vermelden in een reclame-folder.Silverdax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:02:
[...]
Zeker gezien volgens mij geen enkele winkel tot nu toe echt duidelijk heeft aangegeven op hun site of middels andere media hoeveel aantallen ze ontvangen.
Vandaar dat Coolblue ook pas op 18 november de boel open gooit, dan weten ze de echte aantallen wel.Silverdax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:02:
[...]
Ik geloof het ook niet. Je zit op een punt dat eerlijk gezegd elk willekeurig persoon lukraak wat kan roepen en het wordt gelijk voor waarheid aangenomen. Zeker gezien volgens mij geen enkele winkel tot nu toe echt duidelijk heeft aangegeven op hun site of middels andere media hoeveel aantallen ze ontvangen. Eerder juist dat ze het niet weten.
Maar uiteindelijk geloof ik wel dat die 1000:1000 bestaande getallen zijn, Ron is uiteindelijk wel een journalist en heeft de uitspraak inmiddels meerdere keren gedaan. Wat dat betreft heeft hij natuurlijk wel iets meer credibility dan een willekeurig persoon op internet.
*knip* troll. In plaats van duidelijk te zijn met concrete informatie of waarom je de aantallen wilt nuanceren, trek je andere reacties in het belachelijke door op deze manier te reageren. Je bent daarna ook nog verbaasd dat men 'in de vol-aanval modus' gaat.
Dus reageer constructief, of reageer niet.
Dus reageer constructief, of reageer niet.
[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 04-11-2020 16:09 ]
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
*offtopic* (bovendien loopt Sony's fiscale jaar tot maart 2021...)
[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 04-11-2020 16:17 ]
Ik heb zojuist mijn pre-order voor PS5 Disc Edition geplaatst in MM Amsterdam Central, ik sta in positie 200+ of - ..... Gelukkig ben ik niet ZO gek om er een te krijgen tijdens de lanceringsweek of -maand .... gewoon een waarschuwing, als je haast hebt om er een te krijgen, ga daar dan niet heen. hehehehe
Wat is je advies dan precies, want het proberen van het scoren van een pre-order gaat niet veranderen of er nou 2000 of 20 online komen.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:
[...]
En jij hebt geen contact meer met oud collega's? Tja dat is kut
Nogmaals, volg mij advies dan toch niet op
je weet maar nooitLeLoT3 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
Ik heb zojuist mijn pre-order voor PS5 Disc Edition geplaatst in MM Amsterdam Central, ik sta in positie 200+ of - ..... Gelukkig ben ik niet ZO gek om er een te krijgen tijdens de lanceringsweek of -maand .... gewoon een waarschuwing, als je haast hebt om er een te krijgen, ga daar dan niet heen. hehehehe
True, enige advies wat ik wilde geven is dat je er heel snel bij moet zijn als dit echt je laatste optie is. (en dus niet moet uitgaan van, ''ooh ze krijgen er toch 2000+''cronixx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
[...]
Wat is je advies dan precies, want het proberen van het scoren van een pre-order gaat niet veranderen of er nou 2000 of 20 online komen.
Als je hier nu mee was begonnen...
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 04-11-2020 16:22 ]
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
[ Voor 72% gewijzigd door Geronimous op 04-11-2020 16:28 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Zojuist bericht van GM:
Gefeliciteerd! Het aftellen tot je de PS5 in handen kan nemen is begonnen! Om het afhalen van je nieuwe console zo vlot mogelijk te laten verlopen brengen we je op de hoogte van het volgende:
Jouw winkel zal op 19 november 2020 uitzonderlijk de deuren al vanaf 08:00 uur openen zodat jij zo snel mogelijk met je nieuwe console aan de slag kan gaan.
Gelieve de social distancing maatregelen te hanteren tijdens het afhalen van je console.
Neem je identiteitskaart - eventueel in combinatie met je PS5-kassabon en Game Mania-klantenkaart - mee naar de winkel wanneer je je PlayStation 5 komt afhalen. Alleen dan kunnen wij een zo vlot mogelijke afhaling van je console garanderen.
Gefeliciteerd! Het aftellen tot je de PS5 in handen kan nemen is begonnen! Om het afhalen van je nieuwe console zo vlot mogelijk te laten verlopen brengen we je op de hoogte van het volgende:
Jouw winkel zal op 19 november 2020 uitzonderlijk de deuren al vanaf 08:00 uur openen zodat jij zo snel mogelijk met je nieuwe console aan de slag kan gaan.
Gelieve de social distancing maatregelen te hanteren tijdens het afhalen van je console.
Neem je identiteitskaart - eventueel in combinatie met je PS5-kassabon en Game Mania-klantenkaart - mee naar de winkel wanneer je je PlayStation 5 komt afhalen. Alleen dan kunnen wij een zo vlot mogelijke afhaling van je console garanderen.
Ik wilde net hetzelfde gaan Posten! Kreeg ook juist deze SMS.FMS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
Zojuist bericht van GM:
Ik verwacht dat een Mediamarkt dit ook nog wel zal gaan doen....
Raikkonen_WC schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:51:
[...]
Ik wilde net hetzelfde gaan Posten! Kreeg ook juist deze SMS.
Ik verwacht dat een Mediamarkt dit ook nog wel zal gaan doen....
Jaloers hoor!, helaas was ik bij GM niet bij de eerste batch.FMS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
Zojuist bericht van GM:
Nice, leuk dat de officiële berichten m.b.t. afhalen/leveren nu binnen beginnen te komen!FMS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
Zojuist bericht van GM:
Vreemd dat ik vanuit de MM nog helemaal niks vernomen heb.
Je bent niet de enige, hier ook nog niets gehoord, ik was zeker één van de eerste in de winkel volgens mij, dus ben ook zeer benieuwd...Zironako schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:05:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
0daro0 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:54:
[...]
[...]
Jaloers hoor!, helaas was ik bij GM niet bij de eerste batch.
Ik plaatste de preorder meteen op de eerste dag toen het kon ergens in oktober 2019, en was alsnog maar in de top 30.
Zijn er mensen die eerder gaan? Verwacht dat er wel wat mensen voor openingstijd in de rij zullen staan.
Ik heb een pre-order bij MM in juli al gedaan en sta op de eerste plaats voor digitale versie. Zelfs ik heb nog niets gehoord
Ik heb ook een pre order bij centraal. Ben nummer 33. Eerste instantie zeggen ze dat ik er een op launchday krijg. Uiteindelijk zeggen ze dat ik tot minimaal februari moet w8en..LeLoT3 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
Ben maar blijZironako schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:05:
Ik heb om 16:16 een mail gehad dat ik op 19 september geen vrij hoef te nemen om naar de MM te gaan om mijn bestelde PS5 op te halen. Boeit ook niet zo, GT7 en Horizon zijn de enige games waar ik interesse in heb en die komen beide in de lente pas. Overigens had ik pas 10 oktober besteld.
Zowel MM als Sony kunnen niets zeggen over aantallen die geleverd gaan worden staat in de mail en dat verbaast me. Dat MM het niet weet snap ik maar Sony weet toch hoeveel ze dagelijks produceren? En als je niet weet hoeveel je geleverd krijgt kun je als winkel niets zeggen over wanneer je de de PS5 kunt afhalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-11-2020 17:37 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wanneer heb jij hem besteld? Ik was er op 17 september meteen bij en heb hem online gekocht en meteen betaald. Wel opgegeven dat ik hem in de winkel op wil halen (te ongeduldig om de hele dag op de postbode te wachten), weet niet of dit nog iets uitmaakt verder.Lekker Ventje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:27:
[...]
Ben maar blij![]()
Ik heb om 16:16 een mail gehad dat ik op 19 september geen vrij hoef te nemen om naar de MM te gaan om mijn bestelde PS5 op te halen. Boeit ook niet zo, GT7 en Horizon zijn de enige games waar ik interesse in heb en die komen beide in de lente pas. Overigens had ik pas 10 oktober besteld.
Zowel MM als Sony kunnen niets zeggen over aantallen die geleverd gaan worden staat in de mail en dat verbaast me. Dat MM het niet weet snap ik maar Sony weet toch hoeveel ze dagelijks produceren? En als je niet weet hoeveel je geleverd krijgt kun je als winkel niets zeggen over wanneer je de de PS5 kunt afhalen.
Ik heb 'm in de winkel op 10 oktober besteld, heb er geen grote haast mee. De XSX is voor mij belangrijker, al zou ik met kerst toch wel verdomd graag GT7 op de PS5 willen spelen. Maar dat gaat sowieso niet lukkenZironako schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:43:
[...]
Wanneer heb jij hem besteld? Ik was er op 17 september meteen bij en heb hem online gekocht en meteen betaald. Wel opgegeven dat ik hem in de winkel op wil halen (te ongeduldig om de hele dag op de postbode te wachten), weet niet of dit nog iets uitmaakt verder.
Heb enkele dagen voor de officiële preorders zouden beginnen me al gemeld bij dezelfde MM voor de XSX en daar heb ik nog niets over gehoord. Wat ik begreep is dat je drie dagen vooraf een telefoontje of mail krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-11-2020 18:07 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat lees je dan verkeerd ze wilde mij tegoedbonnen in de maag splitsen terwijl ik gewoon geld terug wilde.schumi2004 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:42:
[...]
Dit wordt een hele andere discussie maar waarom is het Bol.com zijn probleem als jij hun tegoedbonnen niet meer gebruiken wil? Tegoedbonnen worden in de regel nooit terug genomen (deze verwachting lees ik uit je reactie), verkoop ze dan aan vrienden/familie die ze wel wil.
En het erop staan dat een product geleverd wordt terwijl dat niet meer beschikbaar is, als ik dat al die keren moest doen dat mij dat eens overkomen was dan was mijn keuze aan winkels toch een stukje beperkter geworden. Op = op, overmacht wat dan ook, kan gebeuren lijkt me.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Volgens mij is de oplossing heel simpel. Zodra ik een Track & Trace code ontvang verander ik via de website van PostNL het bezorgadres naar een afleverpunt van PostNL. Dan kan ik het daar ophalen.AMARONE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:31:
[...]
Maar voor de deur liggen heeft geen zin toch? Bezorgers mogen alleen over de drempel afleveren?
Ik ga een tracker aanzetten voor stap 2, weet niet hoe vaak dit nog gaat voorkomen bij de MM. Zoals eerder vermeld, 18 november bloedbad bij CB.
Weet iemand toevallig of de garantie ook altijd via Sony zelf gaat? Stel ik koop een ps5 over van iemand die hem op coolblue of bol heeft besteld, heb ik dan alsnog garantie? Dit omdat de garantie bij de winkel vaak gebonden is aan een account.
Je hebt 2 soorten garantie: fabrieksgarantie en wettelijke garantie. In tegenstelling to wat velen beweren lopen deze dus NAAST elkaar.maxpyjamas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:56:
Weet iemand toevallig of de garantie ook altijd via Sony zelf gaat? Stel ik koop een ps5 over van iemand die hem op coolblue of bol heeft besteld, heb ik dan alsnog garantie? Dit omdat de garantie bij de winkel vaak gebonden is aan een account.
- de fabrieksgarantie is vaak beperkt tot 1 jaar, bij de fabrikant; in dit geval Sony.
- de wettelijke garantie is in NL en Belgie altijd de VERKOPER.
Wettelijke garantie is in NL en belgie iets anders geregeld, maar je mag uitgaan van 2 jaar (op elektronica). Dat betekent dat je in het eerste jaar bij zowel Sony als de Verkoper kunt aankloppen. Hoe de verkoper dat verder regelt is hun verantwoordelijkheid. De verkoper mag je dus nooit, ook niet in het eerste jaar, doorverwijzen naar de fabrikant.
Je garantiebewijs is in principe gewoon je aankoopbevestiging, dus de factuur. Als je een console overkoopt, zou ik er dus voor zorgen dat je deze er altijd bij krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 04-11-2020 19:04 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
WERKELIJK???! Ben je nummer 33 en moet je wachten tot februari? hahahahahaha ik moet mijn verwachtingen voor PS5 heroverwegen. (Godzijdank heb ik Xbox Series X om me te helpen bij dit wachten hahahahahaha)ellarbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:26:
[...]
Ik heb ook een pre order bij centraal. Ben nummer 33. Eerste instantie zeggen ze dat ik er een op launchday krijg. Uiteindelijk zeggen ze dat ik tot minimaal februari moet w8en..
Diegene kan toch de factuur overhandigen?maxpyjamas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:56:
In zowel mijn bol.com als coolblue account kan ik digitaal de factuur als pdf downloaden. En van Coolblue krijg je hem ook nog per mail.
Is nooit aan een account gebonden.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Was dit al gedeeld? Het schijnt dat de PS5 eerder wordt verscheept in Duitsland?
https://www.t3.com/news/p...ly-thanks-to-new-lockdown
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja was al gedeeld en ookal (soort van debunked) geloof ik. Meen te hebben gelezen dat Media Markt Duitsland al had gezegd dat de mails nep waren.Richh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:
Was dit al gedeeld? Het schijnt dat de PS5 eerder wordt verscheept in Duitsland?
Was er al bang voor. Zijn toch nog best wat sites die het delen, maar het klinkt indd sterkcronixx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:28:
[...]
Ja was al gedeeld en ookal (soort van debunked) geloof ik. Meen te hebben gelezen dat Media Markt Duitsland al had gezegd dat de mails nep waren.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Maar als je een retour of bijv.H.Boss schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:20:
[...]
Diegene kan toch de factuur overhandigen?
In zowel mijn bol.com als coolblue account kan ik digitaal de factuur als pdf downloaden. En van Coolblue krijg je hem ook nog per mail.
Is nooit aan een account gebonden.
deffect wil melden dan gaat dit toch via de klantenservice vanuit je account op bol of coolblue. In andere woorden je aankoop is toch verbonden met je account?
Ja en nee....maxpyjamas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:30:
[...]
Maar als je een retour of bijv.
deffect wil melden dan gaat dit toch via de klantenservice vanuit je account op bol of coolblue. In andere woorden je aankoop is toch verbonden met je account?
Uiteindelijk heb je een punt maar ik denk als je gewoon contact opneemt, het verhaal uitlegd en de juiste papieren overlegd dat het geen probleem zal zijn.
https://www.gameswirtscha...rkauft-ps5-kaufen-201102/Richh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]
Was er al bang voor. Zijn toch nog best wat sites die het delen, maar het klinkt indd sterk
Ik refresh nu elke 5 minuten mijn winkelmandje met de Ps5 erin
de MediaMarkt-e-mail die momenteel circuleert op forums en sociale media, waarin een vroege levering van PS5-consoles op 12 november wordt aangekondigd, is duidelijk nep.
Mensen de console komt niet eerder uitHoewel dit helemaal 100% waar is;Geronimous schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:02:
[...]
Je hebt 2 soorten garantie: fabrieksgarantie en wettelijke garantie. In tegenstelling to wat velen beweren lopen deze dus NAAST elkaar.
- de fabrieksgarantie is vaak beperkt tot 1 jaar, bij de fabrikant; in dit geval Sony.
- de wettelijke garantie is in NL en Belgie altijd de VERKOPER.
Wettelijke garantie is in NL en belgie iets anders geregeld, maar je mag uitgaan van 2 jaar (op elektronica). Dat betekent dat je in het eerste jaar bij zowel Sony als de Verkoper kunt aankloppen. Hoe de verkoper dat verder regelt is hun verantwoordelijkheid. De verkoper mag je dus nooit, ook niet in het eerste jaar, doorverwijzen naar de fabrikant.
Je garantiebewijs is in principe gewoon je aankoopbevestiging, dus de factuur. Als je een console overkoopt, zou ik er dus voor zorgen dat je deze er altijd bij krijgt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de reparatieservice van de fabrikant vaak heel goed en snel is. De verkoper kan hem ook retour nemen, maar als die hem vervolgens naar de fabrikant sturen dan is het alleen een extra schakel in het proces.
ja ik had een pre order geplaatst voordat de pre orders echt van start gingen(17 september). Echt belachelijk dat ze zo weinig krijgen maar ik zit in de buurt dus hopen dat een paar mensen wegvallen.LeLoT3 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:20:
[...]
WERKELIJK???! Ben je nummer 33 en moet je wachten tot februari? hahahahahaha ik moet mijn verwachtingen voor PS5 heroverwegen. (Godzijdank heb ik Xbox Series X om me te helpen bij dit wachten hahahahahaha)
Balen man!Lekker Ventje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:27:
[...]
Ben maar blij![]()
Blijft vreemd inderdaad, dat ze beide niet weten hoeveel units (w)elke winkel krijgt.
Je weet wat je besteld en ergens krijg je dan toch een bevestiging dat je x aantal geleverd gaat krijgen.
Ik vind het met alle respect maar gek dat de winkelorders van voor de officiële pre order datum straks minder kans hebben dan iemand die op 17 september heeft besteld
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Uiteindelijk komt dat omdat die winkels (Nedgame en GameMania) al veel eerder pre-order aannamen. Voor een machine die officieel nog niet eena aangekondigd was zelfs.Oxigeon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:36:
Ik vind het met alle respect maar gek dat de winkelorders van voor de officiële pre order datum straks minder kans hebben dan iemand die op 17 september heeft besteld
Hmmm nee waarschijnlijk komt de console niet veel eerder uit dan 19 november, hoewel het niet de eerste keer zal zijn dat een webwinkel pre-orders te vroeg verstuurd (dit gebeurt met Games ook weleens) maar er is geen webwinkel die dat van tevoren zal aankondigen want dat mag natuurlijk helemaal niet van Sony...pokle312 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:58:de MediaMarkt-e-mail die momenteel circuleert op forums en sociale media, waarin een vroege levering van PS5-consoles op 12 november wordt aangekondigd, is duidelijk nep.
Mensen de console komt niet eerder uit
Ik denk dat sommige webwinkels het wel expres doen (1 dag eerder zoals weleens gebeurt bij games) en dan tegen Sony verdedigen met: "tsja... sorry, foutje van de stagair" (die stagiar van de Mediamarkt).
Maar ga er maar vanuit dat berichten van: hij komt 12 november uit o.i.d. allemaal nep zijn want geen webwinkel zal ermee te koop lopen dat ze die dingen "te vroeg" versturen
Ik neem aan als jij gewoon contact opneemt en een factuur kunt overleggen (van iemand anders) waarbij je verteld dat je hem van iemand overgekocht hebt ze je gewoon garantie geven. Bij mijn weten is garantie op een product aan dat product gebonden en niet aan een persoon.....maxpyjamas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:30:
[...]
Maar als je een retour of bijv.
Over de vragen die ik lees over Mediamarkt, ik heb een preorder bij MM Alexandrium staan (op de eerste dag dat het mogelijk was gedaan, stond op nummer 16) en ben een maand geleden gebeld dat ik hem op releasedag op kan halen.
Nu maar hopen dat Abouteleb niet besluit om alle winkels in Rotterdam voor 2 weken dichtsmijt.....
Voor de mensen van Wehkamp die nog benieuwd waren naar het betalen. Dat gaat achteraf, na levering, gebeuren. Gewoon een gratis PS5 voor ons dus
.
Voor zover ik weet geeft Sony altijd 2 jaar volledige garantie, dit was met mijn PS3 zo die na 2 jaar kapot ging en was er net een paar dagen overheen en ze deden totaal niet moeilijk.maxpyjamas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:56:
Mijn ps4 spuugde disc's uit en dat was ook na 1,5 jaar waardoor wederom Sony geen problemen mee had en het zo kon opsturen.
Dat is niet helemaal waar.LordLynx schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:08:
[...]
Ik neem aan als jij gewoon contact opneemt en een factuur kunt overleggen (van iemand anders) waarbij je verteld dat je hem van iemand overgekocht hebt ze je gewoon garantie geven. Bij mijn weten is garantie op een product aan dat product gebonden en niet aan een persoon.....
Over de vragen die ik lees over Mediamarkt, ik heb een preorder bij MM Alexandrium staan (op de eerste dag dat het mogelijk was gedaan, stond op nummer 16) en ben een maand geleden gebeld dat ik hem op releasedag op kan halen.
Nu maar hopen dat Abouteleb niet besluit om alle winkels in Rotterdam voor 2 weken dichtsmijt.....
Zo heb ik ooit een Logitech Harmony Remote gekocht van Marktplaats met nog een jaar garantie erop en toen na aankoop bleek dat er een defect was en ik deze gerepareerd wilde hebben kreeg ik 0 op het request.
Ik zal daarom nooit tweedehands producten van waarden kopen met garantie erop.
Just my 2 cents.
note: Uiteindelijk met de verkoper op MP de koop ongedaan gemaakt.
/edit
Ik heb net even gezocht hoe Bol.com ermee omgaat en ik kom wat berichten tegen waarbij garantie wel uitgevoerd ondanks dat je niet de "orignele" koper bent, ik zou het risico niet nemen iig.
Vraag iig de factuur, scheelt je een hoop gedoe.
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2020 08:58 ]
Zeggen ze dit bij de klantenservice?CharlieRay schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:41:
Voor de mensen van Wehkamp die nog benieuwd waren naar het betalen. Dat gaat achteraf, na levering, gebeuren. Gewoon een gratis PS5 voor ons dus.
Mensen die bij de mm een pre order hebben gedaan met 50 euro aanbetaling.
Krijgen die mail van de mm? Ik sta in Groningen op plek 25 maar nog geen mail of iets gehad.
Echter ben ik ook een beetje bang dat die mail in de spambox beland en daar kijk ik sporadisch..
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe neemt de mm contact met mensen op? Mail of telefonisch?
Krijgen die mail van de mm? Ik sta in Groningen op plek 25 maar nog geen mail of iets gehad.
Echter ben ik ook een beetje bang dat die mail in de spambox beland en daar kijk ik sporadisch..
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe neemt de mm contact met mensen op? Mail of telefonisch?
MM neemt telefonisch contact op ongeveer een week voor de releasefifanoob schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:58:
Verschilt per filiaal. Bij Utrecht the Wall bellen ze pas op de dag van release of de dag ervoor. Andere filialen hebben al gebeld, andere mailen weer. Hoe dat specifiek bij Groningen gaat kan misschien iemand anders je vertellen, of je moet er even langs gaan om te vragen. Er is in ieder geval geen landelijk beleidfifanoob schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:58:
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 05-11-2020 09:03 ]
Zo, het gaat nu dan echt beginnen. Mooi om te zien dat er al mails uitgaan m.b.t. de uitlevering, het gaat (iig bij mij) nu echt kriebelen 
Heb ook nog een in-shop MM preorder staan van juli met 50e aanbetaling maar nog niets gehoord qua mail of telefoon. Maar dat gaat deze dagen vast goed komen.fifanoob schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:58:
Ik ben een maand geleden al gebeld door Alexandrium dat ik hem op release kan halen.fifanoob schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:58:
Klopt! Dus als je 6% korting wilt op je ps5. Koop deze bonnen dan nu! Ze zijn er weer en je krijgt ze direct per email opgestuurd. Heb ik ook gedaan. Toch mooi 30 euro minder betalen.CharlieRay schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:41:
Voor de mensen van Wehkamp die nog benieuwd waren naar het betalen. Dat gaat achteraf, na levering, gebeuren. Gewoon een gratis PS5 voor ons dus.
https://www.wissel.nl/collections/wehkamp-korting
[ Voor 3% gewijzigd door G4mert op 05-11-2020 09:46 ]
Goeie tip, maar ik heb niet genoeg vertrouwen in Wehkamp dat ze daadwerkelijk gaan leveren om deze aan te schaffen. Zit ik straks met allemaal tegoedbonnen van Wehkamp lolG4mert schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:42:
[...]
Klopt! Dus als je 6% korting wilt op je ps5. Koop deze bonnen dan nu! Ze zijn er weer en je krijgt ze direct per email opgestuurd. Heb ik ook gedaan. Toch mooi 30 euro minder betalen.![]()
https://www.wissel.nl/collections/wehkamp-korting
edit: wrong topic
[ Voor 89% gewijzigd door Springbokkie op 05-11-2020 09:51 ]
Xbox Live: Springbok NL
Ik zie en kan bij wehkamp de Playstation niet eens selecteren, waren zijn niet al in de verkoop gegaan en heb je nu gewoon pech ?Steven030 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:49:
[...]
Goeie tip, maar ik heb niet genoeg vertrouwen in Wehkamp dat ze daadwerkelijk gaan leveren om deze aan te schaffen. Zit ik straks met allemaal tegoedbonnen van Wehkamp lol
Ja wehkamp is volledig uitverkocht.0daro0 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:52:
[...]
Ik zie en kan bij wehkamp de Playstation niet eens selecteren, waren zijn niet al in de verkoop gegaan en heb je nu gewoon pech ?
En @Steven030 ik heb netjes in mijn status staan 'met 2 weken in huis'. Een stuk duidelijker dan de status bij andere aanbieders. Dus dat geeft wel vertrouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 05-11-2020 09:59 ]
Maar.... wat was het?Springbokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:51:
edit: wrong topic
Yes ben er door gekomen!! Nu hopen dat ik hem de 19de ook krijg.Chabio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:00:
mediamarkt weer beschikbaar online!
Oh nee die kan je nu niet meer bestellen, maar moet je voor de grap maar eens op “Wehkamp” zoeken in dit topic. Kort samengevat begon het goed en hadden een aantal mensen, waaronder ik, de PS5 kunnen pre-orderen tot die uitverkocht was. Echter had een of andere stagiair in de dagen daarna de pre order weer open gegooid. In plaats van alleen de foutieve bestellingen van dat moment te annuleren had Wehkamp toen álle pre-orders geannuleerd en iedereen kreeg zijn geld weer terug. Hierna hebben ze voor sommige de order weer handmatig ingevoerd en voor anderen niet. Alles is zonder enige vorm van communicatie vanuit Wehkamp gebeurd, of je nou wel of niet een order hebt. Maar niemand durft het te checken bij die klantenservice omdat ze zonder pardon je order alsnog per ongeluk annuleren0daro0 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:52:
[...]
Ik zie en kan bij wehkamp de Playstation niet eens selecteren, waren zijn niet al in de verkoop gegaan en heb je nu gewoon pech ?
net besteld. You are the MVPChabio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:00:
Ik heb hem (volgens mij) kunnen bestellen!
Wow hartstikke bedankt, heb de disc versie kunnen bestellen!!Chabio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:00:
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |