Highfeed schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:08:
Mijn dochter wilt graag een PS 5 kopen (geen pro). Ze begint vanaf 0. Dus ze heeft geen PS4 oid gehad.
Maar ik zie diverse versie van PS5. Zoals slim met of zonder etc.
Ik zou graag wat tips willen krijgen voor zoals:
Wat is het meest handige om te kopen aangezien ze nog niks heeft qua PS spullen, en dan bedoel ik Non disc of wel met disc?(
Ik zat zelf te denken aan de Non Disc PS5 slim editie. )
Ze gaat het zelf gebruiken op een Full HD scherm (ze heeft geen geld voor een 4k scherm, dus als ze niet meer speelt jat ik hem wel voor beneden

). Ik weet niet of er net zoals de Xbox series X en S verschil is in performance oid? Dan zal de vraag hiervoor zijn de Fat of de Slim editie?
Is het eigenlijk aan te raden om een disc editie te nemen of niet, en dan waarom?
Dit zijn een beetje de vragen waarmee ik zit. Alvast bedankt!

Met een fullhd tv is een Pro sowieso overbodig, maar dat wist je al.
Blijft over de PS5 Slim digital of disk. De reguliere fat PS5 is uitgefaseerd. Digital of disks is veel over geschreven, maar kort de belangrijkste verschillen.
- Digital console is circa € 100,00 goedkoper.
- Games op disc zijn vaak goedkoper te krijgen (zeker bij release). Scheelt minimaal € 10,00, maar vaak wel meer (€ 20,00+).
- Games op discs kan je weer verkopen.
- Games op disc kan je ook 2e hands kopen.
- Bij digitale games hoef je geen discs te wisselen.
- Bij digitale games ben je gebonden aan de PS Store voor bijv. aanbiedingen, bij discs heb je verschillende retailers met verschillende aanbiedingen.
- Een doosje met disc vinden sommige mensen leuk om te verzamelen. Je hebt iets fysieks handen.
Kortom, de meerprijs van de PS5 disk is het waard als je meerdere games koopt en eventueel weer verkoopt. Digital is meer gemak, maar komt met een prijs.