• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 17:03
Boterham71 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
[...]

Ik had mijn PS4 gepreorderd bij Intertoys Spijkenisse, ik was nummer 6. Mag jij 1 keer raden hoeveel ze er binnenkregen? (precies 6)

Ik verwacht niet dat het nu heel anders is.
Ja inderdaad maar je weet het niet. We moeten het gewoon afwachten. Ik hoop dat ze er meer krijgen.

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
GranCanaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:18:
[...]

Ja inderdaad maar je weet het niet. We moeten het gewoon afwachten. Ik hoop dat ze er meer krijgen.
Voor mij is 4 voldoende dan heb ik er ook eentje bij de plaatselijke intertoys 🙈

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Even iets anders, zijn er meer tweakers die ondanks dat hun bestelling door Wehkamp geannuleerd is (de bekende grote fout van Wehkamp) en op MAANDAG hebben besteld (dus niet zaterdag) die tegen beter weten in toch hun order niet cancellen in de hoop dat ze toch extra voorraad krijgen en de order "herstellen"? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVCgF_TcMTX_m5jFYl8D8JZNQBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XkEzuH0vpHc3OWjcJ3OUaLVG.png?f=fotoalbum_large

• GranCanaria
Zijn er al mensen die bericht hebben gehad van een fysieke Intertoys winkel over hun reservering?

• reinierkramer
GranCanaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:22:
Zijn er al mensen die bericht hebben gehad van een physieke Intertoys winkel over hun reservering?
Wel gebeld en ze konden niks zeggen ze wist eigenlijk pas 1-2 dagen voor de release hoeveel ze er binnen zouden krijgen.

• GranCanaria
reinierkramer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:23:
[...]

Wel gebeld en ze konden niks zeggen ze wist eigenlijk pas 1-2 dagen voor de release hoeveel ze er binnen zouden krijgen.
ah ok. Ja zoiets zeiden ze hier ook idd.

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

GranCanaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:22:
Zijn er al mensen die bericht hebben gehad van een physieke Intertoys winkel over hun reservering?
Nope, nog niks gehoord.

• laurens700
  • Laatst online: 09-01 13:03
reinierkramer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:23:
[...]

Dat is eigenlijk ook bizar dat ze het dan pas weten.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
GranCanaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]

Ja dat kan maar ik werk er niet en weet niet hoe het zit met de leveringen dus hoop mag ik toch wel hebben. Het is geen feit, van de andere ook niet uiteraard. Het is voor iedereen gewoon afwachten.
Uiteraard, hopen mag altijd. Ik hoop dat er wereldwijd 100 miljoen beschikbaar komen zodat iedereen er eentje kan kopen, maar we moeten wel realistisch blijven. :P

Intertoys is gewoon te klein in insignificant om grote aantallen te verwachten. Die gaan vooral naar Bol, Coolblue, Media Markt en dat soort toko's.

• reinierkramer
laurens700 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is eigenlijk ook bizar dat ze het dan pas weten.
Ja idd zal wel gewoon iets zijn van hoofdkantoor krijgt er zoveel binnen een paar dagen voor de release en verdelen maar over de winkels.

• fevaho
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 13:41
rrikkert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:22:
Even iets anders, zijn er meer tweakers die ondanks dat hun bestelling door Wehkamp geannuleerd is (de bekende grote fout van Wehkamp) en op MAANDAG hebben besteld (dus niet zaterdag) die tegen beter weten in toch hun order niet cancellen in de hoop dat ze toch extra voorraad krijgen en de order "herstellen"? :P
[Afbeelding]
Hier idem, maar ik kan de bestelling online niet annuleren. Ben benieuwd wat er uiteindelijk mee gaat gebeuren.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:45
bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:26:
[...]

Uiteraard, hopen mag altijd. Ik hoop dat er wereldwijd 100 miljoen beschikbaar komen zodat iedereen er eentje kan kopen, maar we moeten wel realistisch blijven. :P

Intertoys is gewoon te klein in insignificant om grote aantallen te verwachten. Die gaan vooral naar Bol, Coolblue, Media Markt en dat soort toko's.
mijn locale intertoys zei dat wel mischien wel minimaal 3 stuks geleverd krijgen! met groot enthousiasme.

ken je nagaan hoeveel ze er krijgen :P

• GranCanaria
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:29:
[...]

mijn locale intertoys zei dat wel mischien wel minimaal 3 stuks geleverd krijgen! met groot enthousiasme.

Met groot enthousiasme ook he :) dat zegt idd wel genoeg. Maar ik blijf hoop hebben, ik kom een keer aan de beurt.

• laurens700
fevaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:27:
[...]

Hier idem, maar ik kan de bestelling online niet annuleren. Ben benieuwd wat er uiteindelijk mee gaat gebeuren.
Denk dat er niets mee gaat gebeuren. Waren toch een aantal van de zaterdag die hun order ook niet gaan krijgen. Die zouden naar mijn weten voorrang krijgen en dan pas de maandag.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01-2025

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:29:
[...]

Die van ons zei ook dat hij er wel 3 denkt te krijgen 8)7

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14
Alcmaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]

Ja ik denk ook dat een gemiddelde Intertoys niet voor 75000 euro aan PS5 handel krijgt op release.
Een gemiddelde Intertoys gaat niet zulke aantallen ontvangen voor Playstation. Denk maar aan aantallen van 4-10 stuks. Een grotere zaak zoals Venlo, Eindhoven, Amstelveen die zullen er meer ontvangen maar dat zijn ook franchisenemers en die steken hun nek uit voor hun klanten.

Midden November ligt de focus op een goede sinterklaasperiode draaien in de speelgoedbranche daar hangt het hele jaar vanaf. Nu met Covid-19 en minder klantbezoek in winkels is het al een spannende periode. Dit betekent dat elke euro in speelgoed gestoken gaat worden. De consoles zijn een noodzakelijk kwaad. Het maakt onderdeel uit van het assortiment maar ze kunnen niet concurreren met een Bol.com of een Mediamarkt.
Als de organisatie het geld kan uitgeven aan meer potloden verkopen of een doosje Lego dan levert dat de organisatie meer op dan de verkoop van een playstation.

Een winkel verdient nog geen 20 euro aan een PS5 console. Daarbij is een game bij launch ook geen knaller. Levert een paar euro op. Het enige wat ze ermee kunnen bereiken is good will dat een klant mogelijk een extra controller, 3 games en een stuk speelgoed voor zoon/dochter/neefje/nichtje erbij koopt.

Een launch van een console zorgt voor extra druk op alle winkeliers, personeel en organisatie en dat weegt niet op tegen de opbrengsten. Daarbij is Intertoys de afgelopen jaren een minder winstgevende organisatie en zijn ze meerdere keren gewisseld van eigenaar waardoor de focus sowieso niet op games ligt maar op de kernactiviteit en dat is ander speelgoed.

Dus als er mensen zijn hier die denken dat Intertoys veel consoles gaat ontvangen forget it. De focus ligt niet op games maar op andere klantgroepen.

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-01 20:55
Aramiss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:34:
[...]

Een gemiddelde Intertoys gaat niet zulke aantallen ontvangen voor Playstation. Denk maar aan aantallen van 4-10 stuks. Een grotere zaak zoals Venlo, Eindhoven, Amstelveen die zullen er meer ontvangen maar dat zijn ook franchisenemers en die steken hun nek uit voor hun klanten.

Midden November ligt de focus op een goede sinterklaasperiode draaien in de speelgoedbranche daar hangt het hele jaar vanaf. Nu met Covid-19 en minder klantbezoek in winkels is het al een spannende periode. Dit betekent dat elke euro in speelgoed gestoken gaat worden. De consoles zijn een noodzakelijk kwaad. Het maakt onderdeel uit van het assortiment maar ze kunnen niet concurreren met een Bol.com of een Mediamarkt.
Als de organisatie het geld kan uitgeven aan meer potloden verkopen of een doosje Lego dan levert dat de organisatie meer op dan de verkoop van een playstation.

Een winkel verdient nog geen 20 euro aan een PS5 console. Daarbij is een game bij launch ook geen knaller. Levert een paar euro op. Het enige wat ze ermee kunnen bereiken is good will dat een klant mogelijk een extra controller, 3 games en een stuk speelgoed voor zoon/dochter/neefje/nichtje erbij koopt.

Een launch van een console zorgt voor extra druk op alle winkeliers, personeel en organisatie en dat weegt niet op tegen de opbrengsten. Daarbij is Intertoys de afgelopen jaren een minder winstgevende organisatie en zijn ze meerdere keren gewisseld van eigenaar waardoor de focus sowieso niet op games ligt maar op de kernactiviteit en dat is ander speelgoed.

Dus als er mensen zijn hier die denken dat Intertoys veel consoles gaat ontvangen forget it. De focus ligt niet op games maar op andere klantgroepen.
correct....intertoys, gamemania, nedgame zijn allemaal maar marginale spelers. De aantallen gaan naar bol, mediamarkt en amazon. Ook coolblue verkoopt vrij weinig op consolevlak. Reken maar niet dat zij veel voorraad krijgen.

MT Venus V3 | HW P1 |

• laurens700
suave1234 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:36:
[...]

correct....intertoys, gamemania, nedgame zijn allemaal maar marginale spelers. De aantallen gaan naar bol, mediamarkt en amazon. Ook coolblue verkoopt vrij weinig op consolevlak. Reken maar niet dat zij veel voorraad krijgen.
volgens een Coolblue medewerker op kantoor gaan ze er ongeveer 1000 krijgen.
Bron: YouTube: De Grootste POWERMOVE in Gaming ooit en de BEST spelende game van he...
bij de 5.10 ongeveer.

[ Voor 24% gewijzigd door laurens700 op 30-09-2020 10:39 ]

• cronixx

cronixx

krieuw

laurens700 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:38:
[...]

1000 disc én 1000 digitall

• laurens700
Precies dat vind ik behoorlijk veel nog.

• GranCanaria
laurens700 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:38:
[...]

Bron: YouTube: De Grootste POWERMOVE in Gaming ooit en de BEST spelende game van he...
bij de 5.10 ongeveer.
Het verschil met coolblue is dat ze pas op release dag gaan verkopen. Ik zeg niet dat dat aantal kan kloppen maar zij hebben nog geen pre orders aangenomen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 11:16
Kortom binnen 2 minuten uitverkocht :)

Weetje, ik vind het wel prima zo.
Ik ga me niet meer gek laten maken dat ik perse een op de releasedag moet hebben.
Dan maar wat later. Zie nog geen must-have game die ik perse op de release dag moet spelen.

Wil graag Last of us 2 spelen, maar dat kan ik uiteraard ook nog doen op mijn huidige PS4. (van het eerste uur :P )

wijze woorden

• cronixx

cronixx

krieuw

laurens700 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:40:
[...]

Precies dat vind ik behoorlijk veel nog.
Hmmm, ik vind het best karig hoor, voor een van de grootste webshops van Nederland.

• GranCanaria
Valandil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:41:
[...]

Ik ga me niet meer gek laten maken dat ik perse een op de releasedag moet hebben.
Dan maar wat later. Zie nog geen must-have game die ik perse op de release dag moet spelen.

Wil graag Last of us 2 spelen, maar dat kan ik uiteraard ook nog doen op mijn huidige PS4. (van het eerste uur :P )
Ja maar toch willen we pre orderen als dat mogelijk is :) ik heb namelijk precies hetzelfde en heb al een xbox series x ge pre ordered maar de ps5 moet er ook nog bij :)

• laurens700
cronixx schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:41:
[...]

Hmmm, ik vind het best karig hoor, voor een van de grootste webshops van Nederland.
Ja dan weer wel. Maar als je het vergelijkt met een Intertoys en een Gamemania is het wel veel :P

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
[Afbeelding]
Jou bierglas avatar lijkt toch wel erg verdacht veel op een PS5 :X

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Starscreamer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:44:
[...]

Jou bierglas avatar lijkt toch wel erg verdacht veel op een PS5 :X
Haha je bent de eerste. Maar inderdaad: als je snel kijkt dan lijkt het zo :+

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik zie eigenlijk ook niet in waarom er voor winkels sowieso een incentive is om Digital Only PS5's te verkopen.. die mensen lopen je winkel in.. kopen een PS5 waar geen discs in kunnen en die zie je nooit weer.

Voorheen konden ze nog een paar games er bij verkopen en later ook nog leverancier van games zijn.. met Digital Edition on the rise kan die hoek van de winkel wel ingeruimd worden voor Barbie's

• Flghter1982
Alcmaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:51:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom er voor winkels sowieso een incentive is om Digital Only PS5's te verkopen.. die mensen lopen je winkel in.. kopen een PS5 waar geen discs in kunnen en die zie je nooit weer.

Voorheen konden ze nog een paar games er bij verkopen en later ook nog leverancier van games zijn.. met Digital Edition on the rise kan die hoek van de winkel wel ingeruimd worden voor Barbie's
over een tijdje koop je digital vouchers bij winkels. zodat je ze alsnog kado aan iemand kan doen.

ik zie het verschil niet.

• cronixx

cronixx

krieuw

laurens700 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:42:
[...]

Ja dan weer wel. Maar als je het vergelijkt met een Intertoys en een Gamemania is het wel veel :P
Valt denk ik wel mee..

bijvoorbeeld:
500 intertoys vestigingen in NL
3 per vestiging en nog wat voor de online voorraad = 1500-2000

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:52:
[...]

over een tijdje koop je digital vouchers bij winkels. zodat je ze alsnog kado aan iemand kan doen.

Dat verwacht ik dus ook. Ik gaf vorige week al bij mijn vriendin aan dat ik de games die ik van haar cadeau krijg (verjaardagen etc) voortaan digitaal wil. Dit wilde ze niet en gaf aan mij liever iets in handen te geven.

• GranCanaria
cronixx schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:53:
[...]

Valt denk ik wel mee..

bijvoorbeeld:
Maar hou er ook rekening mee dat ze ook online al verkocht hebben. Ik ben benieuwd of dat nog van die aantallen af gaat.

• cronixx

cronixx

krieuw

GranCanaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:56:
[...]

Maar hou er ook rekening mee dat ze ook online al verkocht hebben. Ik ben benieuwd of dat nog van die aantallen af gaat.
Dat is een goeie inderdaad, ik zat zelf even met het Media Markt model in mijn hoofd (online voorraad != winkelvoorraad), maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat dit bij Intertoys anders is dan bij MM.

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
[...]

Net als beltegoed verwacht ik niet dat er door de winkel verdiend wordt aan PS Store credit. Het is een serviceartikel dat je verkoopt in de hoop dat mensen nog iets anders kopen waar wel marge op zit.

• GranCanaria
[...]

Dat is toch al zo voor de android en apple store. Dit gaat niets anders worden.

• Timovdr
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

Niemand koopt die vouchers.

• Starscreamer
  • Laatst online: 19-01 13:16
cronixx schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:53:
[...]

Valt denk ik wel mee..

bijvoorbeeld:
Zoveel winkels heeft Intertoys niet meer :'(
Bij ons in de Achterhoek (Eibergen & Lochem) /Twente (Haaksbergen) zijn ze er niet meer ;w
Moet al na Hengelo of Enschede voor een Intertoys |:(

• Flghter1982
DingK schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:59:
[...]

Net als beltegoed verwacht ik niet dat er door de winkel verdiend wordt aan PS Store credit. Het is een serviceartikel dat je verkoopt in de hoop dat mensen nog iets anders kopen waar wel marge op zit.
dus wat je eigenlijk zegt is dat als er niets aan verdiend wordt of zo goed als niets kunnen ze het beter niet verkopen?

het gaat er toch om dat er klanten naar je winkel getrokken worden. waarom zou dit dan anders zijn met disc vs digital als ze vouchers hiervoor gaan verkopen in een game doosje?

als ze alleen artikelen gaan verkopen waar ze goede winst op maken kunnen ze net zo goed meteen de deuren sluiten en stappen we allemaal over of webwinkel only.

• Exxus
Hangt er echt vanaf hoe de vouchers eruit zien. Zou me niets verbazen dat de reguliere doosjes worden verkocht met alle toeters en bellen die daar eventueel bijhoren en in plaats van de disc een code.

• Flghter1982
waarom niet? stel je wilt een verjaardag kado geven. of je wilt de game maar ook graag het doosje voor je collectie op de game plank?

ik zie genoeg redenen waarom het juist een goed idee is.

• Timovdr
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:06:
[...]

waarom niet? stel je wilt een verjaardag kado geven. of je wilt de game maar ook graag het doosje voor je collectie op de game plank?

ik zie genoeg redenen waarom het juist een goed idee is.
Als je naar cdkeys.com gaat kan je vaak (hellemaal voor andere landen) goedkopere top ups krijgen.

• Exxus
Timovdr schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:07:
[...]

Als je naar cdkeys.com gaat kan je vaak (hellemaal voor andere landen) goedkopere top ups krijgen.
Goedkoper zal online ook zo zijn. Echter als cadeau is het gevoel van een doosje meer waard :)
EDIT: Daarnaast, als ik bij de gameshop om de hoek een game kan kopen ipv de Playstation Store, dan kies ik voor dat eerste. Loop graag nog rond in die winkels.

[ Voor 20% gewijzigd door Exxus op 30-09-2020 11:10 ]

• Flghter1982
Timovdr schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:07:
[...]

de doorsnee vriendin, oom of tante weet dit niet. en een kado wil je overhandigen. niet e-mailen.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als games 74,99 gaan kosten zie je mij geen digitale games kopen, kom maar door met de tweedehandse games.

• cronixx

cronixx

krieuw

pokle312 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:21:
Als games 74,99 gaan kosten zie je mij geen digitale games kopen, kom maar door met de tweedehandse games.
79,99*

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
Alcmaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:51:

En de accessoires?

Daarbij kunnen games prima digitaal in een game verkocht worden. Het zou langzaam een niche markt worden idd maar ik zie het ook als een voordeel. Als iemand graag een kadotje wilt kopen voor iemand kunnen ze naar de winkel. krijgen een code. Even inpakken / cadeaukaart met verpakking. Games verkopen wordt dan weliswaar een service zoals tabak/beltegoed bonnen etc maar winkels hoeven totaal geen fysieke games meer in te kopen met het risico dat ze de games niet verkopen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• piertje1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-01 07:01
pokle312 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:21:
Dit is dus de hoofdreden waarom ik besloten heb toch voor de disk versie te gaan, zodat ik bij Gameshoptwente nog eens langs kan wandelen paar games inleveren en wat 2e hands games terug te kopen.

Die 100 euro heb je er zo nog wel een keer uit.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Niet bij bol.com, daar zijn de meeste games 74,99
Ik denk echter dat we naar verloop van tijd weer terug gaan naar +/- €60-65 per game, hopelijk. Maar kan me herinneren dat de PS4 games in het begin ook zo'n 70 euro waren, is na verloop van tijd ook minder geworden geloof ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
[Afbeelding]
Alle orders zijn al hersteld en Wehkamp verwacht geen nieuwe voorraad voorlopig!

• cronixx

cronixx

krieuw

Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:27:
[...]

Niet bij bol.com, daar zijn de meeste games 74,99
Ik denk echter dat we naar verloop van tijd weer terug gaan naar +/- €60-65 per game, hopelijk. Maar kan me herinneren dat de PS4 games in het begin ook zo'n 70 euro waren, is na verloop van tijd ook minder geworden geloof ik.
Dat klopt, maar de PS Store is geen Bol.com

PS Store = adviesprijs = 79,99 (tenzij korting)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Valandil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:41:
[...]

Last of Us 2 was 29 euro bij MM afgelopen weekend. Daar ga ik binnenkort lekker voor zitten op de PS4 Pro. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-01 11:31
Ik ga liever voor digital (geen zin discs te wisselen telkens als ik een game wil spelen). Vindt de games wel echt aan de prijs voor digital (vaak duurder dan fysiek). Ik wacht bij veel games echter een tijdje na release en die prijzen droppen dan behoorlijk snel.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Vildhjarta schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:34:
Ik ga liever voor digital (geen zin discs te wisselen telkens als ik een game wil spelen). Vindt de games wel echt aan de prijs voor digital (vaak duurder dan fysiek). Ik wacht bij veel games echter een tijdje na release en die prijzen droppen dan behoorlijk snel.
Ik heb hetzelfde, maar dat gaat de eerste maanden wel lastig worden. Maar de DE toch niet gekozen om op de lange termijn goedkoper uit te zijn, maar voor het gemak en die 100,- voelt nu ook wel lekker.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Toch eigenlijk wel apart dat digitale games meer kosten dan fysieke games. Je zou denken een fysieke game heeft meer productiekosten zoals het hoesje en de disk zelf plus de transportkosten fabrikant naar winkel. 🤔

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
elaho schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:36:
Toch eigenlijk wel apart dat digitale games meer kosten dan fysieke games. Je zou denken een fysieke game heeft meer productiekosten zoals het hoesje en de disk zelf plus de transportkosten fabrikant naar winkel. 🤔
ze mogen de digitale versies niet blijvend te laag maken, omdat het anders een negatief effect heeft op de fysiewke winkels.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ja maar ja, zolang je geen concurrentie hebt (PS Store only) en geen tweedehands markt voor Digital Only, dan kan je de prijzen wel hoog houden. Want wat ga je anders met je PS5 doen behalve netflixen

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:05:
[...]

dus wat je eigenlijk zegt is dat als er niets aan verdiend wordt of zo goed als niets kunnen ze het beter niet verkopen?

het gaat er toch om dat er klanten naar je winkel getrokken worden. waarom zou dit dan anders zijn met disc vs digital als ze vouchers hiervoor gaan verkopen in een game doosje?

als ze alleen artikelen gaan verkopen waar ze goede winst op maken kunnen ze net zo goed meteen de deuren sluiten en stappen we allemaal over of webwinkel only.
Nee, ik zeg alleen dat de suggestie dat er "niets veranderd" t.o.v. de verkoop van fysieke games onjuist is. Vouchers leveren per definitie geen winst op, fysieke games nog iets.

• Naxul
  • Laatst online: 26-01 00:10
Zou ik op zich ook wel willen. Ik vraag me alleen af hoeveel spellen je daadwerkelijk kwijt kan op de SSD. I.p.v. discs wisselen kan je nu de game opnieuw downloaden. Al zal dat ook voor niet digitaal gaan gelden volgens mij, discs installeren het meeste(?) van de game ook op de SSD.

• Kalder
Waarom denk je dat ze liever hebben dat je over gaat op digitaal only? Daar valt veel meer winst te behalen. Maar als ze mij willen overtuigen moeten digitale games goedkoper worden dan fysieke games, maar dat gaat ook niet gebeuren want waarom zou je dan uberhaupt nog fysieke games kopen?

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 15:51
Ik ben in principe ook helemaal voor digital only. Ik heb bijna alle PS4 games digitaal, maar heb bij de PS5 toch voor de disk editie gekozen aangezien ik nog wel wat DVD's en Blu-Ray's heb. Daarnaast heb ik Turrican Collector's Edition besteld en die is nu alleen fysiek te koop.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Alcmaria schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:39:
[...]

Ja maar ja, zolang je geen concurrentie hebt (PS Store only) en geen tweedehands markt voor Digital Only, dan kan je de prijzen wel hoog houden. Want wat ga je anders met je PS5 doen behalve netflixen
De concurrentie moet ook wel komen vanuit aanbod van aantal games. Als er meer games beschikbaar zijn zullen ze onderling moeten concurreren.

En je hebt ook een hoop games zonder winkelrelease van hele hoge kwaliteit voor weinig geld. De 2 tientjes voor Hollow Knight waren goed besteed (die heeft nu wel een physical release trouwens, die een beetje meer kost dan die 20 euro in de store)

• GranCanaria
Naxul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:41:
[...]

Zou ik op zich ook wel willen. Ik vraag me alleen af hoeveel spellen je daadwerkelijk kwijt kan op de SSD. I.p.v. discs wisselen kan je nu de game opnieuw downloaden. Al zal dat ook voor niet digitaal gaan gelden volgens mij, discs installeren het meeste(?) van de game ook op de SSD.
Ja dit is idd een goeie. Een uitbreiding van 1tb voor de xsx kost 250 euro. Ben benieuwd wat dit voor de ps5 gaat kosten

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:12

H.Boss

Hugo Boss

Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:42:
[...]

Waarom denk je dat ze liever hebben dat je over gaat op digitaal only? Daar valt veel meer winst te behalen. Maar als ze mij willen overtuigen moeten digitale games goedkoper worden dan fysieke games, maar dat gaat ook niet gebeuren want waarom zou je dan uberhaupt nog fysieke games kopen?
Om games uit te lenen aan vrienden, heb nu vrienden van mij die de PS5 gaan halen gezegd de versie met disc te halen.
En dat geldt ook voor collega's.

Want je kunt makkelijk spellen uitlenen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Ik ook de disc editie in de pre-order besteld, door de gedachte van het "schijfje" en de 2e hands-markt.

Verder nog wel e.e.a. van de PS4 uit te spelen en aangezien ik recentelijk een nieuwe TV heb gekocht wel heel benieuwd hoe dit op de PS5 eruit gaat zien.

Verder wel aantal PS4 games zoals THPS1+2 / STEEP en allemaal van dat soort "tijdloze" games die je anders de bak in kunt gooien (aangezien ik mijn PS4 wil verkopen).

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb afgelopen jaren misschien 3 games op disc gekocht, de rest allemaal digital. Daarnaast heb ik geen vrienden, dus ruilen kan ik ook niet.

Digital Edition it is.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 03:16
Sony is juist geheel gestopt met die vouchers, dus zou niet weten waarom ze nu weer een deel van de inkomsten zouden afstaan aan retailers.

• FR-VAK-R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12-2021
De enige reden waarom ik voor de disc editie ga is simpelweg omdat ik nog geen 4k speler heb.

• Vildhjarta
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:48:
Ik heb afgelopen jaren misschien 3 games op disc gekocht, de rest allemaal digital. Daarnaast heb ik geen vrienden, dus ruilen kan ik ook niet.

Digital Edition it is.
hehe same here, de meeste vrienden zitten helaas op het Xbox Platform. Als Sony niet zulke sterke exclusives zou hebben dan zou ik direct naar Xbox Switchen en een Gamepass abbo nemen, dat is echt veel bang for the buck.

• Kalder
H.Boss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:45:
[...]

Om games uit te lenen aan vrienden, heb nu vrienden van mij die de PS5 gaan halen gezegd de versie met disc te halen.
En dat geldt ook voor collega's.

Want je kunt makkelijk spellen uitlenen.
Ik verkoop zelden spellen, tenzij ik ze echt pruts vind, maar als ze digitale games goedkoper maken dan fysieke games (en dan bedoel ik dus niet fysieke games duurder maken dan digitale), word het voor mij wel interessant om over te gaan naar digitale games, ik koop nu nooit een digitale game tenzij ze flink in de aanbieding zijn.

• reinierkramer
Vildhjarta schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]

hehe same here, de meeste vrienden zitten helaas op het Xbox Platform. Als Sony niet zulke sterke exclusives zou hebben dan zou ik direct naar Xbox Switchen en een Gamepass abbo nemen, dat is echt veel bang for the buck.
Ik ken dus echt helemaal niemand die xbox speelt en heb toch best veel vrienden die gamen.

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 13:41
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:48:

Digital Edition it is.
You poor thing. :(:)

• Rck010
Vildhjarta schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]

Dat vrienden stukje was een flauw grapje, maar fysieke spellen kopen/uitlenen heb ik echt amper gedaan de afgelopen jaren.

In een ver verleden wilde ik ook alles fysiek, leuk van die doosjes etc.. Maar na een maand of 3 wist je van gekkigheid nog niet meer waar je die dingen moest opbergen, en keek je er eigenlijk nooit meer naar om. Ik heb er helemaal geen behoefte meer aan om games fysiek te hebben tegenwoordig... Niets fijner dan game aanklikken en spelen.

Bij films heb je met 4k discs nog het voordeel van de betere kwaliteit. Bij games zie ik het voordeel niet.

Wat betreft de PS5 en/of Xbox.
Ik heb ze beide pre-ordered. De PS5 voornamelijk voor de exclusives, de Xbox incl Gamepass voor de rest zeg maar.

• Kalder
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:58:
[...]

Dat vrienden stukje was een flauw grapje, maar fysieke spellen kopen/uitlenen heb ik echt amper gedaan de afgelopen jaren.

In een ver verleden wilde ik ook alles fysiek, leuk van die doosjes etc.. Maar na een maand of 3 wist je van gekkigheid nog niet meer waar je die dingen moest opbergen, en keek je er eigenlijk nooit meer naar om. Ik heb er helemaal geen behoefte meer aan om games fysiek te hebben tegenwoordig... Niets fijner dan game aanklikken en spelen.

Bij films heb je met 4k discs nog het voordeel van de betere kwaliteit. Bij games zie ik het voordeel niet.

Ik heb ze beide pre-ordered. De PS5 voornamelijk voor de exclusives, de Xbox incl Gamepass voor de rest zeg maar.
Bij gamers die beide consoles halen verbaasd het me ook niets dat ze voor de digital versie gaan, die hebben toch geld teveel :P

• Rck010
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]

Bij gamers die beide consoles halen verbaasd het me ook niets dat ze voor de digital versie gaan, die hebben toch geld teveel :P
Nou ja... Geld teveel, ik wist dat deze periode eraan zat te komen en heb er eigenlijk al een tijdje rekening mee gehouden. Met af en toe wat geld aan de kant leggen kom je een heel eind.

Afgelopen maanden:

LG OLED 65C9
Sonos Arc
PS5 Digital Edition
Xbox series X

Dit koop je niet jaarlijks, kan ik voorlopig mooi mee vooruit.

• Flghter1982
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:07:
[...]

Nou ja... Geld teveel, ik wist dat deze periode eraan zat te komen en heb er eigenlijk al een tijdje rekening mee gehouden. Met af en toe wat geld aan de kant leggen kom je een heel eind.

Afgelopen maanden:

LG OLED 65C9
Sonos Arc
PS5 Digital Edition
Xbox series X

ik ben speciaal voor de ps5 gestopt met roken. vond dat een goed excuus om geld wat ik anders toch al kwijt was uit te geven aan een ps5 + accessoires. en het heeft gewerkt. inmiddels a 3 maanden clean van die troep. al moet ik zeggen dat de pre-order stress me bijna weer doet laten beginnen 8)7

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 18:01
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:14:
[...]

ik ben speciaal voor de ps5 gestopt met roken. vond dat een goed excuus om geld wat ik anders toch al kwijt was uit te geven aan een ps5 + accessoires. en het heeft gewerkt. inmiddels a 3 maanden clean van die troep. al moet ik zeggen dat de pre-order stress me bijna weer doet laten beginnen 8)7
Volhouden man! Netjes van je!

• D_aan
  • Registratie: December 2015
Zo, dacht ik ff dat coolblue ineens open ging.....

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 16:01
Ter info: Mijn PS5 bij Amazon.nl is al afgeschreven van de creditcard
Ik had vorige week wel mijn creditcard gegevens aangepast (omdat de Rabobank zonodig de card moest vervangen)

I have no life, and therefore no signature

• Rck010
Flghter1982 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:14:
[...]

Netjes!

• D_aan
Nu passen ze de site van coolblue weer aan. eerst aangepast naar:
"Door een beperkte voorraad kun je de PlayStation 5 helaas niet pre-orderen of reserveren. We verkopen de eerste beschikbare PlayStations via deze pagina op 18 november, rond het middaguur. Is het jou gelukt om de PlayStation 5 te bestellen? Dan heb je hem in huis op de officiële releasedag van 19 november."

en nu:
"Het is niet mogelijk de PlayStation 5 te pre-orderen of te reserveren, ook niet via de telefoon of in de winkel. Er komt namelijk slechts beperkte voorraad beschikbaar. Vanaf 19 november is de PlayStation 5 leverbaar via de website."

Zou die dan wel of niet in de voorverkoop gaan op 18 november?

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 13:41
D_aan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:20:
"Door een beperkte voorraad kun je de PlayStation 5 helaas niet pre-orderen of reserveren. We verkopen de eerste beschikbare PlayStations via deze pagina op 18 november, rond het middaguur. Is het jou gelukt om de PlayStation 5 te bestellen? Dan heb je hem in huis op de officiële releasedag van 19 november."

en nu:
"Het is niet mogelijk de PlayStation 5 te pre-orderen of te reserveren, ook niet via de telefoon of in de winkel. Er komt namelijk slechts beperkte voorraad beschikbaar. Vanaf 19 november is de PlayStation 5 leverbaar via de website."

Anti-bot actie. Verandert straks weer terug. Voorverkoop is gewoon bevestigd.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01 11:04

en nu:

Ach alle sites doen vergelijkbare truukjes (MM, BCC etc..) Dit doen ze om de trackers die iedere X-seconden hun websites verversen en dus traffic genereren te frustreren. Als iedere minuut dat ding afgaat zet je hem vanzelf wel uit

• cronixx

cronixx

krieuw

en nu:

Dat gebeurd steeds al, juist om dit soort praktijken tegen te gaan :9

• D_aan
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:24:
[...]

Ach alle sites doen vergelijkbare truukjes (MM, BCC etc..) Dit doen ze om de trackers die iedere X-seconden hun websites verversen en dus traffic genereren te frustreren. Als iedere minuut dat ding afgaat zet je hem vanzelf wel uit
Nou, het werkt :P ik werd helemaal gek van die lijst met mailtjes ineens 8)7

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 10:36
vervelend nu weer de Coolblue triggers gaan af nu paar minuten lang...
Even fijn afstellen maar ik zie niet wat ik nog meer kan fijn afstellen voor de trigger...

ik kijk het even na

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Figueros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
mindwarper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:27:
vervelend nu weer de Coolblue triggers gaan af nu paar minuten lang...
Even fijn afstellen maar ik zie niet wat ik nog meer kan fijn afstellen voor de trigger...

ik kijk het even na
De tracker van Coolblue is sowieso overbodig. De verkoop start de 18e pas. En echt niet eerder haha.

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 10:36
Figueros schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
[...]

De tracker van Coolblue is sowieso overbodig. De verkoop start de 18e pas. En echt niet eerder haha.
ach ja klopt - ga ik ook aanpassen even kijken
heb het nu iets langer gezet voor refresh cycle

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Vildhjarta
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:58:
[...]

Gamende vrienden he ;)
Dat kan ook, maar 800/1000 voor 2 consoles vind ik weer een beetje teveel van het goede.... en er ligt ook nog een Switch voor onderweg. Beetje overkill dan :+

• Rck010
Vildhjarta schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:48:
[...]

Gamende vrienden he ;)

[...]

Dat kan ook, maar 800/1000 voor 2 consoles vind ik weer een beetje teveel van het goede.... en er ligt ook nog een Switch voor onderweg. Beetje overkill dan :+
Die switch ligt hier ook nog in de kast...

Voorheen had ik een game pc, die wel wat duurder was dan 1000 euro.
Maar als je in de IT sector werkt, is het “achter de pc kruipen” het laatste waar je naar uitkijkt als je thuis komt, althans dat is mijn gevoel/mening. Met die twee consoles kan ik op de bank ploffen, en spelen wat ik wil (tegen een gunstiger prijskaartje).

Dit geschreven te hebben, realiseer ik me dat ik oud ben het worden :X

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 14:53
Net een mail ontvangen van Mediamarkt inzake de CC afschrijving van het totale bedrag:

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met MediaMarkt.

Ik ben bang dat je er tijdens je bestelling voor hebt gekozen niet alleen een aanbetaling te doen, maar het totale bedrag gelijk te betalen.
Helaas kan ik dit niet meer aanpassen want dan zou ik je pre-order moeten annuleren.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen? Ik help je graag!

Met vriendelijke groet,

Monique
MediaMarkt klantenservice

Dit is onzin natuurlijk omdat je online geen keuze hebt om een aanbetaling te doen. Op de website staat duidelijk dat er pas wordt afgeschreven zodra de bestellings is verstuurd. Maar goed ik ga er natuurlijk niet op in :D

• Exxus
Killer61 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:
Net een mail ontvangen van Mediamarkt inzake de CC afschrijving van het totale bedrag:

Ik ben bang dat je er tijdens je bestelling voor hebt gekozen niet alleen een aanbetaling te doen, maar het totale bedrag gelijk te betalen.
Helaas kan ik dit niet meer aanpassen want dan zou ik je pre-order moeten annuleren.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen? Ik help je graag!

Met vriendelijke groet,

Monique

Dit is onzin natuurlijk omdat je online geen keuze hebt om een aanbetaling te doen. Op de website staat duidelijk dat er pas wordt afgeschreven zodra de bestellings is verstuurd. Maar goed ik ga er natuurlijk niet op in :D
Tja, Monique kan er verder ook weinig aan doen denk ik. Betalen moet je toch en dan geeft ze zelf toch netjes aan dat ze niks gaat wijzen en met de reden daarbij. Dat kun je beter hebben dan dat Monique zelf zou gaan zijn prusten zoals hier ook al eerder te zien was :X

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 18:01
Killer61 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:

Met vriendelijke groet,

Monique

Wat maakt het uit of je het nu betaald of over paar weken je moet het toch betalen..

• Electric Fuck
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 22:06
Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:07:
[...]

Afgelopen maanden:

LG OLED 65C9
Sonos Arc
PS5 Digital Edition
Xbox series X

Mijne is groter...

• Killer61
Exxus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:08:
[...]

Tja, Monique kan er verder ook weinig aan doen denk ik. Betalen moet je toch en dan geeft ze zelf toch netjes aan dat ze niks gaat wijzen en met de reden daarbij. Dat kun je beter hebben dan dat Monique zelf zou gaan zijn prusten zoals hier ook al eerder te zien was :X
Klopt staat alleen knullig op hun webiste. Ben in ieder geval blij dat ze geen actie heeft ondernomen O-)

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
pwvliet schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:15:
Ter info: Mijn PS5 bij Amazon.nl is al afgeschreven van de creditcard
Ik had vorige week wel mijn creditcard gegevens aangepast (omdat de Rabobank zonodig de card moest vervangen)
Hmm bij mij nog niks afgeschreven via Amazon.Fr, had wel een 0,00 reservering maar die is nu ook weg.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Kalder
Mijn PS5 is het grootst, ookal doelde je waarschijnlijk op de TV.

• Killer61
ElMayo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:08:
[...]

Wat maakt het uit of je het nu betaald of over paar weken je moet het toch betalen..
Stel dat ze uiteindelijk toch niet over voldoende voorraad beschikken moet je wel even op je geld gaan wachten. In principe hadden ze al aangegven dat alle gelukte pre-orders worden geleverd,maar jah je weet het maar nooit.

• CCS94
  • Laatst online: 07-11-2024
Weet iemand nog wat de beste site is om in de gate te houden de komende tijd? Ik las nog dat er misschien bij amazon NL nieuwe voorraad komt? https://www.techtastic.nl...-playstation-5-pre-order/

Wil graag de disk versie als verassing kopen voor mijn vriend maar ben er steeds te laat bij

• Timovdr
CCS94 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:16:
Weet iemand nog wat de beste site is om in de gate te houden de komende tijd? Ik las nog dat er misschien bij amazon NL nieuwe voorraad komt? https://www.techtastic.nl...-playstation-5-pre-order/

Wil graag de disk versie als verassing kopen voor mijn vriend maar ben er steeds te laat bij
Ik zou gewoon alles in de gaten houden.

• piertje1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-01 07:01
CCS94 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:16:

Maak je niet druk, jij en een bult van ons zijn telkens te laat :(
Pagina: 1 ... 42 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord