• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 01:19
Djores schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:19:
[...]

Blijf bij de bekende filialen, zijn nu massaal oplichters bezig om je geld af te troggelen.
Zal vast ergens een echte tussen zitten, maar bedenk niet wat je kunt krijgen maar wat je verliest.
Inderdaad. Ben zelf wel bereid om bij zekerheid van bijv. een betrouwbare tweaker te willen overnemen. Maar max 600 en eventueel doe ik er mijn oude Xbox One S die ik soms nog opstart om een film te kijken. Op 2de hands zie ik alleen maar gekke of verdachte advertenties. Heb ook al gerecycleerde foto's gezien op FB marketplace.

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
flab007 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:08:
[...]

Tnx voor de info. Wist niet eens van t bestaan van de groep. Ook maar ff gejoined.
Meld je aan voor de telegram ding. Krijg je melding wanneer er ergrns weer wat is. Heb je ook nog concurrentie van 1600 anderen, maar toch...

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
mindgem schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:25:
[...]

Meld je aan voor de telegram ding. Krijg je melding wanneer er ergrns weer wat is. Heb je ook nog concurrentie van 1600 anderen, maar toch...
Waar kan ik de telegram groep vinden?

• mindgem
mustiej schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:25:
[...]

Waar kan ik de telegram groep vinden?
Zoek ff via de zoekoptie in dit forum

• Darklight_93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
Elazz schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:15:
Moet ik niet doen maar ben toch eens gaan kijken op 2de hands. Ik vraag me af hoe legit dit is:
https://www.2dehands.be/a...og.html?previousPage=home

Blijkbaar een Branding / Marketing bureau (https://keiretsu-europe.nl/) die een voorraad PS5's verkoopt maar het gecontroleerd nummer is uit Maasmechelen en het tel dat er staat komt niet overeen met de firma lol

Zo zie ik er nog wel een paar voorbij komen met vaak de volgende tekst: "reserveren enkel mogelijk na betaling volledig bedrag" Wees op je hoede zou ik zeggen.
Ik heb geprobeerd om te bellen maar niemand neemt op! Een andere oplichter denk ik

• nyy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 01:02

nyy

Darklight_93 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:28:
[...]

Ik heb geprobeerd om te bellen maar niemand neemt op! Een andere oplichter denk ik
Er staat dat je van te voren moet betalen.. dat is toch een instant red flag :?

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 01:19
Nitwitt1991 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:49:
[...]

Als Coolblue zegt dat ze nog 200 krijgen van Sony in nu en twee weken, zal dan ook Amazon nog een kleine voorraad krijgen?
Amazon zal waarschijnlijk iedere week / 2 weken grotere batches krijgen dan Coolblue. In de tien duizenden wekelijks.

De PS4 verkocht bij launch in Europa 708K exemplaren. Waarschijnlijk dat de PS5 eerder tegen de miljoen exemplaren in de eerste week zit.

Vervolgens verkocht Sony iedere week 200K gemiddeld tot 31 dec 2014 (enkel Europa).
Vanaf Januari zat de PS4 wekelijks nog aan 100K en al gauw rond de 50K per week. Rond die periode (feb) was het al makkelijker te verkrijgen omdat de vraag sterk was gedaald.

Nu schat Sony zelf in bij de kwartaalmeeting voor investeerders er 7.5 miljoen te verkopen tegen 31/03/2021 (wereldwijd). Dat kom je uit 25% meer verkopen dan de PS4 over dezelfde periode. Dus wekelijks zullen ze dit najaar eerder 250K leveren of in het voorjaar inhalen door te verdubbelen.

Long Story short: De meesten onder ons die er nog geen hebben maar wel 1 zsm willen hoeven niet lang te wachten (in het beste geval binnen een paar weken, in het slechtste geval voorjaar 2021).

[ Voor 8% gewijzigd door Elazz op 22-11-2020 15:34 ]

• CptGummyBearz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb dus even telefonisch contact opgenomen met Amazon ivm met mijn bestelling. Er is mij duidelijk gemaakt dat de voorraad voor nu echt op is en mijn leverdatum van morgen niet gehaald gaat worden. Helaas, dat wordt dan nog maar even wachten voor mij denk ik. ;w Vind het maar raar dat de status van mijn bestelling niet even aangepast wordt maar op maandag blijft staan.

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
nyy schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:30:
[...]

Er staat dat je van te voren moet betalen.. dat is toch een instant red flag :?
Inderdaad.

Als je op Marktplaats ergens vooraf MOET betalen dan weet je instant dat het een scam is (zeker met een account van 1 dag oud), maakt verder niet meer uit wat voor leuk verhaaltje ze erbij verzonnen hebben, of wat voor excuus ze bedacht hebben waarom je vooruit moet betalen. Is allemaal voor de show.

Ik begreep nooit waarom er nog zoveel scammers actief waren, hoe kan iemand daar ooit in trappen? Maar zelfs hier op Tweakers zijn er nog veel mensen die niet meteen door hebben dat iets een scam is.

[ Voor 16% gewijzigd door ryderb op 22-11-2020 15:35 ]

• Djores
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2025
CptGummyBearz schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:32:
Ik heb dus even telefonisch contact opgenomen met Amazon ivm met mijn bestelling. Er is mij duidelijk gemaakt dat de voorraad voor nu echt op is en mijn leverdatum van morgen niet gehaald gaat worden. Helaas, dat wordt dan nog maar even wachten voor mij denk ik. ;w Vind het maar raar dat de status van mijn bestelling niet even aangepast wordt maar op maandag blijft staan.
Same boat, verwacht ergens in december aan de beurt te zijn.
Maar bekijk het maar zo. Minder kans op productiefoutjes die bij de eerste levering ontdekt zijn :Y

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
Djores schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:35:
[...]

Maar bekijk het maar zo. Minder kans op productiefoutjes die bij de eerste levering ontdekt zijn :Y
Denk dat eventuele aanpassingen pas rond de zomer komen hoor net als de ps4

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
Darklight_93 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:28:
[...]

Waarom via zoiets een ps5 kopen die duurder is?

Gewoon wachten heb je voor een normale prijs en garantie.
Ik heb ook geen PS5. Jammer maar de wereld vergaat nog niet door een ps5.

Ik denk zelf dat deze week nog wat gaat gebeuren. Geannuleerd orders die te koop worden gezet.
En Amazon.nl moet nog open gaan.

• Shivante
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
kom op amazon Leeds!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5OuCgfwXO8973aYdkM26Z912N0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4HK77fT14NyCaD7L5GZM5riB.gif?f=user_large

• Djores
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2025
glydoscoop schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:37:
[...]

Denk dat eventuele aanpassingen pas rond de zomer komen hoor net als de ps4
Sssh, ik moet me ergens mee staande houden :')

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:42

SD5k

>4&X

[...]

Daar zou ik niet op rekenen, er vanuit gaande dat ze in China geproduceerd worden is die 2e lading al aan het varen.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 15:28

Aid

Is er iemand die gisteren de DE versie bij Bol heeft besteld en al een T&T heeft?

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
Zou het kunnen dat ze er een paar miljoen hebben klaar staan die ze 2 weken voor kerst droppen ?

• CptGummyBearz
  • Laatst online: 15-05-2021
[...]

Doet pijn. Dit werd mij vrijdag nog verteld:

06:55 PM MET Isidora: "Plan is to be shipped today so it can reach you on Monday
Everything seems fine so you do not need to worry :) "

En ik geloofde het ook nog... :+ :+

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 15:12
Elazz schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:15:
Moet ik niet doen maar ben toch eens gaan kijken op 2de hands. Ik vraag me af hoe legit dit is:
https://www.2dehands.be/a...og.html?previousPage=home

Blijkbaar een Branding / Marketing bureau (https://keiretsu-europe.nl/) die een voorraad PS5's verkoopt maar het gecontroleerd nummer is uit Maasmechelen en het tel dat er staat komt niet overeen met de firma lol

Zo zie ik er nog wel een paar voorbij komen met vaak de volgende tekst: "reserveren enkel mogelijk na betaling volledig bedrag" Wees op je hoede zou ik zeggen.
"- Reservering is alleen mogelijk na voldoen van aankoopbedrag." 8)7 |:(

Dan weet je al genoeg , 1 dag actief O-)

SPiET

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-01 16:40
Yorinn schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:11:
[...]

Welke GameMania en hoeveelste stond je?
Haarlem. Kan mij herinneren dat ik rond de 35 stond.

• icem8n
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-08-2023
Eppic, ik heb net de bedrijf in Rotterdam en mail gestuurd, ze zullen ook denken wtf is dit. lol.
spietie schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:45:
[...]

"- Reservering is alleen mogelijk na voldoen van aankoopbedrag." 8)7 |:(

Dan weet je al genoeg , 1 dag actief O-)

• Ponymaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06-2025
In september pre order gedaan bij Gamemania Arnhem Kronenburg. Gisteren maar eens een bezoekje gebracht om te vragen welke op plek ik stond op de wachtlijst. Plek 156!!!! 8)7
Verkoper mocht niet vertellen hoeveel stuks het filiaal ontvangen had en hoeveel stuks er binnen gaan komen. Hij liet wel doorschemeren dat ik ergens in 2021 aan de beurt ben. ;w

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Champing schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:52:
[...]

Haarlem. Kan mij herinneren dat ik rond de 35 stond.
Dat is dan jammer (voor mij). Ik sta, volgens mij, zo rond de 90-95 in Hilversum.

Jammer dat dat één van de weinige winkels is waar je VVV cadeaubonnen kan inleveren (fysiek), gezien je online maar maximaal 50 euro per keer kan uitgeven.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
icem8n schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:52:
Eppic, ik heb net de bedrijf in Rotterdam en mail gestuurd, ze zullen ook denken wtf is dit. lol.

[...]
Had voor de lol een scammer benaderd om te trollen. Uiteindelijk gaf hij aan dat marktplaats betalingen het niet deed en dat ik het direct kon overmaken naar een rekening nummer maar ook nog een gratis spel kreeg! Via een iplogger een spel op doorstuurt met de vraag of hij die ook had, vervolgens zn ip en rekening nummer doorgeven aan marktplaats, maar daar heb ik geen reactie meer op gehad. Die zullen het wel druk hebben

• icem8n
Lekker bezig!!
Banaan000 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:59:
[...]

Had voor de lol een scammer benaderd om te trollen. Uiteindelijk gaf hij aan dat marktplaats betalingen het niet deed en dat ik het direct kon overmaken naar een rekening nummer maar ook nog een gratis spel kreeg! Via een iplogger een spel op doorstuurt met de vraag of hij die ook had, vervolgens zn ip en rekening nummer doorgeven aan marktplaats, maar daar heb ik geen reactie meer op gehad. Die zullen het wel druk hebben

• Darklight_93
Evertt schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:37:
[...]

Waarom via zoiets een ps5 kopen die duurder is?

Gewoon wachten heb je voor een normale prijs en garantie.
Ik heb ook geen PS5. Jammer maar de wereld vergaat nog niet door een ps5.

Ik denk zelf dat deze week nog wat gaat gebeuren. Geannuleerd orders die te koop worden gezet.
En Amazon.nl moet nog open gaan.
Ik was gewoon nieuwsgierig! Zij proberen van alles om je op te lichten! Ongelooflijk!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Sorry misschien snap ik het niet. Maar waarom belt/chat iedereen honderd keer met Amazon klantenservice als je leverdatum pas in de toekomst is?

(Ik zou zelf zelf pas contact opnemen als je die van mij te laat is)

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Xlast88 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:13:
Sorry misschien snap ik het niet. Maar waarom belt/chat iedereen honderd keer met Amazon klantenservice als je leverdatum pas in de toekomst is?

Veel jeugd hier heeft aanstellerietus. Want die willen per se NU gamen.

• SXander
  • Laatst online: 11-02 12:07

Inderdaad heeft volgens mij ook totaal geen zin, misschien dat ze iemand in het magazijn bellen om jou voorrang te geven maar ik betwijfel het omdat als ze daaraan gaan beginnen ze wel bezig kunnen blijven.

• SnowSander
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb me maar bij mediamarkt aangemeld

• Shivante
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
CptGummyBearz schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:32:
staat het bij jou als shipped of moet het nog gedispatched worden?

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-02 14:25
Nog geen T&T gekregen van bol. Gister besteld, en zou vandaag bezorgd worden. Niet dus. :(

• icem8n
T&T en Zondag ....yeah right. En trouwens je moet blij zijn dat je hem zo snel krijgt ;)
Enjoy man!!
Wesselkoning schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:29:
Nog geen T&T gekregen van bol. Gister besteld, en zou vandaag bezorgd worden. Niet dus. :(

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn bestelling bij amazon.de stond op 15-16 december maar is vandaag aangepast naar 25 november, over drie dagen al! Kan niet wachten :)

• StefanFr12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
SnowSander schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:20:
Ik heb me maar bij mediamarkt aangemeld
Mag ik vragen of je dit gister of vandaag nog hebt gedaan?
Ik ben zelf namelijk naar de winkel geweest en heb met de klantenservice contact gehad, beide zeiden dat ze geen bestellingen meer mochten aannemen!
Dus als het jou gelukt is hoor ik het graag! _/-\o_

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
@tehfunk Hoelaat had je besteld? Mijne staat nog steeds voor december levering heb om 14:17 bevestiging gekregen. ;)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Daar is zelfs een speciale term voor: FOMO :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2020 16:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ajaxkoen93
  • Laatst online: 06-02-2021
tehfunk schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:32:
Mijn bestelling bij amazon.de stond op 15-16 december maar is vandaag aangepast naar 25 november, over drie dagen al! Kan niet wachten :)
Mijne helaas nog steeds op 15-16 december.. 14:18 besteld en jij?

• ajaxkoen93
icem8n schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:31:
T&T en Zondag ....yeah right. En trouwens je moet blij zijn dat je hem zo snel krijgt ;)
Enjoy man!!

[...]
Kan gewoon hoor... Bol.com levert voor select vracht ook op zondag...

• Vizjee
  • Laatst online: 16:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_kn4YKvTmPhcjMBfFxzjKQ0q0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czdtkhyHgG9bEUO4ILdytLVA.png?f=fotoalbum_large

Iets zegt me dat maandag 20:00 niet gehaald gaat worden, mede door de mensen die hierboven ook via Amazon.de om 14:16 hebben besteld met een cc.

Bedrag wordt wel binnenkort afgeschreven van de cc aangezien het al gereserveerd staat. Ik vind het dan ook weer apart dat andere mensen waarvan de datum op 15 dec stond nu ineens 25 nov zien staan. Begrijp me niet verkeerd, gun iedereen een PS5, maar er gaan echt wat mis in de volgorde bij Amazon.

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02 09:12
Vizjee schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:42:
[Afbeelding]

Iets zegt me dat maandag 20:00 niet gehaald gaat worden, mede door de mensen die hierboven ook via Amazon.de om 14:16 hebben besteld met een cc.

Bedrag wordt wel binnenkort afgeschreven van de cc aangezien het al gereserveerd staat. Ik vind het dan ook weer apart dat andere mensen waarvan de datum op 15 dec stond nu ineens 25 nov zien staan. Begrijp me niet verkeerd, gun iedereen een PS5, maar er gaan echt wat mis in de volgorde bij Amazon.
Amazon kan dat makkelijk nog zelfde dag uitleveren, waarom is iedereen zo gestresst over dagje eerder of later?

• Darklight_93
Wesselkoning schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:29:
Ben je serieus aan het klagen? Er zijn zo veel mensen die geen bestelling kunnen plaatsen of moeten nog heel lang wachten! Je hebt een ps5 gisteren besteld en je wilt direct deze hebben? Kom op!

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
14:17 zegt mijn bevestigings e-mail.

• Vizjee
  • Laatst online: 16:04
easy-cloud schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:44:
[...]

Amazon kan dat makkelijk nog zelfde dag uitleveren, waarom is iedereen zo gestresst over dagje eerder of later?
Het is meer dat iedereen tegenstrijdige berichten krijgt.. en elkaar een beetje ophitsen op de zondagmiddag is toch heerlijk? Morgen weer werken :/

• martijn2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik zou hem ook vandaag krijgen. Maar kan niet kloppenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAOVIRkM7j9gHfku9fAgGz3U1gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7t4cOgl2KvkxfgApy0Jq8YYd.jpg?f=fotoalbum_large

• SnowSander
StefanFr12 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:35:
[...]

Mag ik vragen of je dit gister of vandaag nog hebt gedaan?
Ik ben zelf namelijk naar de winkel geweest en heb met de klantenservice contact gehad, beide zeiden dat ze geen bestellingen meer mochten aannemen!
Dus als het jou gelukt is hoor ik het graag! _/-\o_
Vandaag heb ik het gedaan

• Nitwitt1991
Vizjee schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:47:
[...]

Het is meer dat iedereen tegenstrijdige berichten krijgt.. en elkaar een beetje ophitsen op de zondagmiddag is toch heerlijk? Morgen weer werken :/
Is nog veel leuker, dat je binnenkort een dag wakker wordt en je ineens de email hebt in de ochtend VANDAAG of MORGEN word je PS5 geleverd. Maar gewoon uit het niets.

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Heeft bol gisteren serieus playstations verkocht? Waarom kreeg ik geen e-mail notificatie?

• mindgem
Welke mm?

• SnowSander

• mindgem
DaVincythe2nd schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:50:
Heeft bol gisteren serieus playstations verkocht? Waarom kreeg ik geen e-mail notificatie?
Ja binnen paar min uitverkocht. Digitale versie

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
mindgem schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ja binnen paar min uitverkocht. Digitale versie
Oh alleen digitaal, dat verklaart het dan :)

• SXander
  • Laatst online: 11-02 12:07
Vizjee schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:42:
[Afbeelding]

Misschien waren ze die van jullie vergeten en nu denkt Amazon er een paar over te hebben... /troll :p

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 06:31
Al mensen die een T&T van bol.com hebben van de bestelling van gisteren?

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-02 10:58
Rickpm1 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:57:
Nada noppes. Ben er bang voor...

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
DaVincythe2nd schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:52:
[...]

Oh alleen digitaal, dat verklaart het dan :)
Je vraag blijft wel een goeie. Ik heb me wel voor de e-mail notificaties voor de digitale ingeschreven maar ik heb t idee dat die dingen pas afgevuurd worden als ze al een paar dagen in t systeem staan. Een enkele console is niet een voldoende trigger voor t e-mail notificatie systeem. Ik heb me maar op de Telegram ingeschreven. Denk dat die betrouwbaardere info heeft dan de bol.com e-mail.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 06:31
HavermansP schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:04:
[...]

Nada noppes. Ben er bang voor...
Zal wel later vanavond komen als de pakketten worden aangemeld...hopelijk :X

• Nitwitt1991
Nou ik ben dus die Telegram groep uitgegooid, omdat ik zei dat andere hun mond dicht moesten houden. Lekker dan....

• papzak2
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-12-2025
Nitwitt1991 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:09:
Nou ik ben dus die Telegram groep uitgegooid, omdat ik zei dat andere hun mond dicht moesten houden. Lekker dan....
Had je je mond moeten houden :9

• kebabhalfpikant
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik kan mogelijks een PS kopen op 2dehands voor een schappelijke prijs. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

• CrDs
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Mm den Bosch kan je ook nog op de lijst. Alleen ze geven daar aan dat je dan pas juni of juli 2021 aan de beurt bent.

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 13:58
kebabhalfpikant schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:12:
Ik kan mogelijks een PS kopen op 2dehands voor een schappelijke prijs. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Niet akkoord gaan met vooraf betalen, of aanbetalen of reserveren. Zelf afhalen

• ajaxkoen93
Doos dicht zit... En daarna doos open maken en kijken of alles erin zit daarna pas meenemen? Meer kun je niet doen

• MichaelCorleone
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
of je in een donkere steeg afspreekt

maarre, dingen waar ik op zou letten:

- reviewers van verkoper
- leeftijd account
- aanbetaling ja/nee
- de ps5 zelf (doos/kabels/etc)
- factuur aanwezig
- locatie ophalen ps5 (persoonlijk haal ik alleen dingen thuis op)

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelCorleone op 22-11-2020 17:14 ]

.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
racquemis schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:13:
[...]

Niet akkoord gaan met vooraf betalen, of aanbetalen of reserveren. Zelf afhalen
Hoezo? Ik heb mensen ook laten aanbetalen. Er lopen helaas te veel idioten rond op MP en dan dek je je in tegen niet opdagen of dat ze je komen overvallen ed.

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 13:58
xminator schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:14:
[...]

Hoezo? Ik heb mensen ook laten aanbetalen. Er lopen helaas te veel idioten rond op MP en dan dek je je in tegen niet opdagen of dat ze je komen overvallen ed.
Van wat ik grotendeels hoor van de advertenties op de 2dehands sites is dat gewoon grotendeels om oplichting gaat. Aan de kant van een eerlijke verkoper ben ik helemaal mee eens dat een aanbetaling handig is tegen het niet komen opdagen. Maar voor kopers in deze tijd van PS5 FOMO. is de kans tot wel erg groot dat degene die om aanbetaling vraagt een oplichter is.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:12
xminator schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:14:
[...]

De overvaller haalt je ps5 op + aanbetaling. Denk niet dat dit zo moeilijk is.

• xminator
JSTPS schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:18:
[...]

De overvaller haalt je ps5 op + aanbetaling. Denk niet dat dit zo moeilijk is.
Dan heb je id / bankrekeningnr (of id van een katvanger), maar dat is te groot risico denk ik.

Sowieso mensen die te veel willen betalen wekken ook achterdocht op.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Rickpm1 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:57:
Lees ff terug zeg, al meerdere mensen die dat bevestigd hebben.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01-2025
Er heerst daar ook een achterlijk sterk regiem. Als je reageert op iemand omdat je denkt dat het in de slowchat staat, wordt je ook meteen geband. Meneer Youri zal vast genieten van zijn machtsgevoel!

Tijd voor een Telegramgroep met normale Tweakers die wel fouten mogen maken lijkt me...

• ajaxkoen93
msnguy schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:26:
[...]

Er heerst daar ook een achterlijk sterk regiem. Als je reageert op iemand omdat je denkt dat het in de slowchat staat, wordt je ook meteen geband. Meneer Youri zal vast genieten van zijn machtsgevoel!

Tijd voor een Telegramgroep met normale Tweakers die wel fouten mogen maken lijkt me...
Er zijn gewoon regels... Die regels zijn al meerdere malen aan hun laars gelapt..
Wat is er zo moeilijk aan het feit alleen als er ergens een verkoop is een link plaatsen, zo niet dan stil.

Mensen hebben allemaal alarmen aanstaan als melding, op deze manier is het niet te volgen als iedereen maar blijft praten.

• kebabhalfpikant
  • Laatst online: 19-09-2024
Bedankt voor de antwoorden allemaal, maar vrees dat het om een oplichter gaat. De foto's kwamen me al bekend voor en inderdaad nog een zoekertje teruggevonden met dezelfde foto's... Helaas

• TD91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 02:43
Laat dit een les zijn lol, Regels in de telegram chat zijn niet typen enkel voorraad.. dat betekent ook niet typen dat anderen niet moeten typen. Moderator is prima in staat zelf te handhaven.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Je zult het vast goed bedoeld hebben, maar als 1 iemand daarmee begint staat meteen de hele chat vol met mensen die volgen.
Met het gevolg dat vele mensen een notificatie krijgen waarvan ze denken dat er ergens voorraad is.
De regels zijn de afgelopen dagen tientallen keren uitgelegd.
Ben zelf bewust uit de slow chat gegaan omdat een groot deel van de mensen daar het IQ hebben van een pinda en de chat volschreeuwen en allerlei ziektes eruit gooien. En dan vaak ook nog met taalfouten waar de grammatica politie van smult, maar dit terzijde 😂

• Kenziebeer
  • Laatst online: 17-12-2020
AeronNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:44:
[...]

Je zult het vast goed bedoeld hebben, maar als 1 iemand daarmee begint staat meteen de hele chat vol met mensen die volgen.
Met het gevolg dat vele mensen een notificatie krijgen waarvan ze denken dat er ergens voorraad is.
De regels zijn de afgelopen dagen tientallen keren uitgelegd.
Ben zelf bewust uit de slow chat gegaan omdat een groot deel van de mensen daar het IQ hebben van een pinda en de chat volschreeuwen en allerlei ziektes eruit gooien. En dan vaak ook nog met taalfouten waar de grammatica politie van smult, maar dit terzijde 😂
Heb je een link naar die voorraad chat?

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:47
Kenziebeer schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:47:
[...]

Heb je een link naar die voorraad chat?
Nee hebben we niet, is vol.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-02 17:45
Agaron schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:35:
@tehfunk Hoelaat had je besteld? Mijne staat nog steeds voor december levering heb om 14:17 bevestiging gekregen. ;)
Same here, zal wel niet vroeger komen.

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09-2025
SD5k schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:40:
[...]

Daar zou ik niet op rekenen, er vanuit gaande dat ze in China geproduceerd worden is die 2e lading al aan het varen.
Dit gaat echt niet per schip maar per luchtvracht. Dat geldt voor de meeste high-end electronics zoals smartphones, consoles, etc.

Verwijderd

Ineens zat ik niet meer in die voorraad chat? Ik heb niet eens iets gestuurd of ergens op gereageerd :P

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:43
[...]

Een hardware-revisie ligt op dit moment nog slechts op de tekentafel hoor...

PVO

• HerrRipley
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik lees dingen over een Telegram groep, hoe kom ik hierbij? Ik zal geruisloos volgen :$

• mindgem
HerrRipley schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:01:
Ik lees dingen over een Telegram groep, hoe kom ik hierbij? Ik zal geruisloos volgen :$
Zoek in dit forum via de zoekoptie

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
1-) overdag afspreken
2-) afspreken waar het druk is of mensen zijn
3-) zijn marktplaats reviews en account aanmaakdatum checken
4-) Niet een dichte(unsealed) doos meenemen. Meestal halen ze de producten er uit en maken ze het weer netjes dicht als nieuw. Tegenwoordig kunnen ze dat zelfs met plastic doen.
5-) playstation testen off course
6-) indien ze met meer dan 2 mensen komen is dat een rode flag
7-) geef geld pas nadat je alles weer in doos hebt en in je handen hebt
8- ) *knip* niet zo overdrijven
9-) bon checken of serial klopt met de ps5

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 20:20 ]

• yyvn
  • Laatst online: 10-11-2022
MM met de kortste wachtrij?

• Korben

Korben

() => {};

yyvn schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:07:
Ik heb zelf nog geen moeite gedaan om er achter te komen, maar wat is de MM met de kortste wachtrij?
FTFY. Je kunt Mediamarkt gewoon bellen. Ze bijten niet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• icem8n
Ja denk het wel, allen licht er aan welke MM. Ik had mijn reservering 20 Sept gedaan en ben bij de tweede laading. Ik zou eerste gaan vragen hoe lang de lijst is bij de mm de je gaat.

• icem8n
Heb twee keer naar MM gebeeld en de vrouw wet niks |:( |:(
En is super langzaam en je moet 30m wachten voor dat ze opnemen.
Korben schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:12:
[...]

FTFY. Je kunt Mediamarkt gewoon bellen. Ze bijten niet.

• aeon1080
  • Laatst online: 01-02 12:57
Zojuist bij de MM Eindhoven centrum langs geweest: 450 preorders voor mij...

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Er is letterlijk maar 1 regel die je hoeft te volgen. Alleen een bericht sturen wanneer je een link hebt. Waarom denk je dat die regel niet voor jou geldt?

[ Voor 13% gewijzigd door ryderb op 22-11-2020 18:21 ]

• Baxman
  • Laatst online: 04-06-2025
icem8n schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:14:
Ja denk het wel, allen licht er aan welke MM. Ik had mijn reservering 20 Sept gedaan en ben bij de tweede laading. Ik zou eerste gaan vragen hoe lang de lijst is bij de mm de je gaat.

[...]
Hoe weet je zeker dat je bij tweede lading zit? Ik sta vijfde voor Digital, maar durf nog niet uit te spreken dat ik sowieso tweede lading heb. 17 september gereserveerd!

• Tatsumi
  • Laatst online: 05-02 22:10
Bij de mediamarkt in Breda zei de dame dat de wachtlijst tot volgend jaar zomer vol zat en dat ze geen nieuwe orders meer aannamen. Ze wilde niet zeggen hoeveel er op de lijst stonden. Het was best druk en chaotisch op dat moment dus ik kan ook wel begrijpen als ze dat gewoon zei om snel verder te gaan met werken.

• aeon1080
  • Laatst online: 01-02 12:57
Tatsumi schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:27:
Bij de mediamarkt in Breda zei de dame dat de wachtlijst tot volgend jaar zomer vol zat en dat ze geen nieuwe orders meer aannamen. Ze wilde niet zeggen hoeveel er op de lijst stonden. Het was best druk en chaotisch op dat moment dus ik kan ook wel begrijpen als ze dat gewoon zei om snel verder te gaan met werken.
Tot de zomer kan ik echt niet geloven, ik denk dat ze gewoon genoeg er van had. Ik verwacht dat we de eerste vrije stapels in de winkel rond februari gaan zien.. Maar dat is mijn inschatting :)

• xminator
aeon1080 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:28:
[...]

Tot de zomer kan ik echt niet geloven, ik denk dat ze gewoon genoeg er van had. Ik verwacht dat we de eerste vrije stapels in de winkel rond februari gaan zien.. Maar dat is mijn inschatting :)
Ik wil er wel tien ps5 disc edition op inzetten dat je inschatting niet klopt.

• icem8n
Ja ik wet dat 99% zeker is. Was elke weekend ff langs geweest en wet precies hoeveel zijn binnen gekomen van de Disc versie (zag het op de pc van MM) en hoeveel zijn binnen gekomen.
Als ze 50+ units binnen krijgen zit ik er tussen.

Ga weer langs rijden Donderdag/Vrijdag denk ik :P
Baxman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:26:
[...]

Hoe weet je zeker dat je bij tweede lading zit? Ik sta vijfde voor Digital, maar durf nog niet uit te spreken dat ik sowieso tweede lading heb. 17 september gereserveerd!

• Tatsumi
  • Laatst online: 05-02 22:10
aeon1080 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:28:
[...]

Ja ik had al zo’n vermoeden, het was echt druk en chaotisch op het moment dus ik neem het haar niet kwalijk. Laten we het maar hopen! Deze launch was echt eentje om snel te vergeten hahaha :F

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
De PlayStation 4 was ook in maart pas goed verkrijgbaar.

Er was van de Sony PlayStation 5 al veel meer voorraad beschikbaar dan met de Sony PlayStation 4 launch. Er zijn gewoon meer gamers, nieuwe aanwas en oudere blijven ook gamen. Tel daarbij op dat iedereen thuis zit door COVID-19 en je hebt een enorme schaarste.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 22-11-2020 20:02 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 08:49
ThaddeusX schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:06:
[...]

1-) overdag afspreken
2-) afspreken waar het druk is of mensen zijn
3-) zijn marktplaats reviews en account aanmaakdatum checken
4-) Niet een dichte(unsealed) doos meenemen. Meestal halen ze de producten er uit en maken ze het weer netjes dicht als nieuw. Tegenwoordig kunnen ze dat zelfs met plastic doen.
5-) playstation testen off course
6-) indien ze met meer dan 2 mensen komen is dat een rode flag
7-) geef geld pas nadat je alles weer in doos hebt en in je handen hebt
8- ) wapen op zak hebben
9-) bon checken of serial klopt met de ps5
Mijn bon van de MM heeft geen serial erop staan hoor...

• Korben

Korben

() => {};

T7D_Sneezy schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:40:
[...]

Mijn bon van de MM heeft geen serial erop staan hoor...
Inderdaad, ook mijn factuur van Bol.com heeft er geen serienummer op staan. Je kunt eventueel wel de EAN (streepjescode) of het modelnummer vergelijken met wat er door de betreffende winkel geleverd zou moeten worden.

Verwijderd

Binnen nu en 2 weken hoop ik minimaal 1 ps5 te bemachtigen met zowel goede kans bij de MM als amazon!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
Gewoon niet doen.

De risico die je loopt is het niet waard. Dat ze met je ps5 erdoor gaan of dat er een wissel truck plaats vindt.

Gewoon wachten. Kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die een ps5 hebben en willen door verkopen zonder winst of kleine winst.

Gewoon even bedenken wat je eventueel kan doen voor de meerprijs die hij/zij misschien vraagt. Daarvoor kan je een game erbij kopen misschien wel 2.
Pagina: 1 ... 244 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord