Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen
Ik heb echt met een mens gesproken. Had even wat anders aangeklikt. Zoals Payment issue. En die zei dat hij al dispatched is.User77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:12:
[...]
heb je met een echt mens gesproken, die bot herhaald steeds alles
argh, wat een naaiers. ik zou even chatten en even je vraag herhalen totdat ze er echt naar gaan kijken. bij mij gaven ze eerst een standaard antwoord dat er geen voorraad meer was. en daarna gingen ze pas kijken dat hij maandag wel komt. toen sprong hij op dispatched (vermoed toeval)NosferatuX schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:12:
[...]
Nee ik heb nu geen lijntje meer helaas
Hij staat nu op
[Afbeelding]
Dit is puur een animatie op basis van de schatting (dus hij loopt langzaam van 0% tot 100%).Tchock schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[...]
Ik vraag me ernstig af of dat lijntje voor een "echt" proces staat of dat het puur een animatietje is om de koper zoet te houden. Die van mij staat er momenteel zo voor:
[Afbeelding]
De statusupdates zoals een paar posts onder jou zijn wel accuraat en daarbij staan ook transporten tussen interne Amazon-distributiecentra, nog voordat het bij PostNL/etc in hun proces komt.
Bambu Lab P1S Combo
Ik heb net gebeld, ze hebben het product nog niet op voorraad maar verwachten het vandaag, morgen of maandag te ontvangen en vervolgens te versturen. Amazon.co.uk zal elke week nieuwe leveringen binnen krijgen.Tchock schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[...]
Ik vraag me ernstig af of dat lijntje voor een "echt" proces staat of dat het puur een animatietje is om de koper zoet te houden. Die van mij staat er momenteel zo voor:
[Afbeelding]
Amazon.de besteld? Ik heb een uur eerder besteld dan jij haha en ik heb nog niets.mprkooij schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
Besteld 14:16 Amazon.
[Afbeelding]
Kijken of het ze lukt om hem vandaag nog hier in NL te krijgen
ik denk wel dat de vraag nog groter blijft dan het aanbod, maar dat deze op den duur een bubble wordt, als ik zie dat er gisteren (zelfs tweakers) mee bestellen om direct op v&a of MP te zetten puur om te kunnen verdienen.crazyx schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:09:
Het lijkt me ook gewoon logisch dat er elke 14 dagen een nieuwe lading onze richting uitkomt.
Ik geloof ook nooit dat de prijzen op MP nog gaan stijgen, elke dag komen er meer en meer beschikbaar (zie hier, nog heel veel bestellingen zijn onderweg). De vraag zakt ook lichtjes omdat veel mensen zoiets zullen hebben van ik kijk nog wel eens in maart ofzo. Het is ook nog niet zo dat er al heel veel exclusives liggen te wachten.
Ik heb zelf een MP ad gezien van een bedrijf dat deze voor 900euro inkoopt en op hun site deze meer nog paar honderd winst verkpen.
Moment dat mensen stoppen met die bedragen te geven dan zullen deze terug beetje normaal worden.
Maar ja zo zijn mensen zeker.
Wat geeft dit voor de PS6? Gaat elke tweaker dan 5 preorders doen om paar k winst te maken?
Ik kom steeds in een loop terrecht met die chatbot hahasupersiku13 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
[...]
Ik heb echt met een mens gesproken. Had even wat anders aangeklikt. Zoals Payment issue. En die zei dat hij al dispatched is.
Ik werk in de online marketing en dit is gewoon een leuk lijntje als animatie.. voelt alsof er vordering gemaakt wordt..Tchock schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[...]
[Afbeelding]
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze er nu al circa 7 miljoen verkocht hebben.xminator schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:05:
[...]
Ze zouden voor boekjaar 2020 (loopt voor sony tm 2021) circa 10 miljoen produceren wereldwijd. Daarvan hebben ze er al circa 7 miljoen verkocht. Dat betekent dat ze in de komende zes maanden nog 3 miljoen gaan produceren en verkopen wereldwijd! Wereldwijd.
Het enige wat ik kan vinden is dat ze schatten dat ze tegen maart 7 miljoen verkocht zullen hebben, maar op hoeveel verkopen ze nu zitten kan ik nergens vinden.
Mijn gevoel zegt eerder dat ze nu (en dit getal komt rechtstreeks uit mijn duim) 1 miljoen verkocht hebben juist vanwege corona etc en dat er nu al boten onderweg zijn met nieuwe.
Qua schaarste / moeilijk verkrijgbaar zal het idd nog wel een tijdje duren, alleen ik verwacht simpelweg dat de fabrieken op 100% draaien en men gewoon afstuurt wat men klaarheeft in periodieke batches.Ze kunnen niet opeens magisch met een vingerklik tien miljoen extra stuks produceren. Daarom zal de schaarste sowieso nog tot en met juni 2021 duren. Ivm corona gaat het denk nog wel langer duren.
Oftewel, ik denk gewoon dat je begin december weer een F5-festijn kan krijgen bij alle partijen, dan half december weer en dan eind december weer. Etc.
Heel vreemd, jij had al een maand terug al besteld toch?cronixx schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
[...]
Weird, m'n bestelling van 1 minuut vroeger is nog niet eens dispatched.
Vraag ik me ook af, wel zie ik dat dat lijntje steeds verder gaat.Tchock schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[...]
[Afbeelding]
Neuhh, wij hebben 't zo slecht nog niet in het pre-order topic hoor.
Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen
HahaSpud82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:19:
Voor de mensen die ook nog niks hebben. Troost je met de gedachte dat de PS5 bezitters as we speak uit alle mogelijke hoeken, afstanden en posities en onder diverse omstandigheden testen of ze niet tóch nog onverhoopt een decibel te veel horen uit hun nieuwe apparaat.
Wel ontvangen door PostNL?Theebag schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:07:
[...]
Korte update, vandaag weer niet aangeboden bij PostNL. Weer doorgeschoven naar morgen. Volgens de chat wordt hij alsnog uitgeleverd maar is er grote achterstand ...
Ipv, je item. Moet je Prime/payment (als ik het goed zet) dan krijg je nog paar vragen, dan moet je volgens mij aangeven dat je nog hulp nodig heb, en dan wordt er iemand bij gehaald!User77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:16:
[...]
Ik kom steeds in een loop terrecht met die chatbot haha
Ja dat klopt.viper28nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
[...]
Inderdaad, en het probleem ligt ook voor een groot deel bij bol.com. Het pakket is alleen nog maar aangemeld. En volgens postnl nog niet ontvangen. Dus bol.com is gewoon heel traag.
Wat ik niet kan begrijpen is dat Bol van te voren precies wist hoeveel orders ze moeten verwerken.
Waarom dan daar de avond/nacht voor releasedatum aan beginnen.
Ze hadden dit veel eerder moeten doen.
Yes, die is gewoon gekomen gisteravond en ben inmiddels al op 10% van de main story van Spidermanpokle312 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:18:
[...]
Heel vreemd, jij had al een maand terug al besteld toch?
Gister samen met 2 neefjes een poging gewaagd voor een PS5 voor hen en ik was de enige die er nog een keer doorheen kwam bij Amazon.de.
Planning was om hem vanavond naar ze mee toe te nemen, maar dat lijkt dus niet te gaan gebeuren.
https://www.notebookcheck...ownload-bug.505333.0.html
Dank je. Voel me gelijk weer beter...Spud82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:19:
Voor de mensen die ook nog niks hebben. Troost je met de gedachte dat de PS5 bezitters as we speak uit alle mogelijke hoeken, afstanden en posities en onder diverse omstandigheden testen of ze niet tóch nog onverhoopt een decibel te veel horen uit hun nieuwe apparaat.
die hadden niks en of dat gaat gebeuren tja dat zal best wel een keer gebeuren ( als iedereen voorzien is dan)Bamiballen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:11:
Weet iemand of er al via Amazon.nl is verkocht of dat dat nog gaat gebeuren?
Hier. Pakket is nu wel ontvangen door PostNL en zou vanmiddag geleverd worden.viper28nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:20:
Hoeveel mensen hier hebben de pre-order van bol.com nog niet binnen?
Ik had eerst hetzelfde idee, maar geen PS5 dus volgende week eerst maar een tv en dan ergens hopelijk eind dit jaar de PS5.ryanator schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:45:
Die PS5 is zo leuk dat ik vandaag maar eens even een 4K tv ga kopen
50 MS is wel erg veel, maar weet niet wat je budget is.
Zelf ga ik komende week voor een LG 55 of 65 inch CX model.
Als je minder budget wilt uitgeven kun je ook kijken voor een C9 die soms nog wel te krijgen is.
Belde ik net met klantenservice UK, die doodleuk zeggen dat de order weg is en moet wachten op nieuwe voorraad want ik had tot gisteren 00;00 de tijd om de bestelling te voltooien, word lastig als je om 07;28 een email krijgt dat het niet goed gegaan is. Met zon standaard mailtje kunnen ze niks doen omdat het een zeer gewild item is..
kortom; de trackers gaan weer aan om een PS5 te bemachtigen...
FML
Een keerIgorrr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:24:
wanneer is er weer stock?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Damn dat is zuurivokenevil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:25:
Kreeg vanochtend een mailtje van amazon dat mn order is declined omdat de CC gegevens niet matchte met bestel gegevens... of ik dat wou herstellen binnen 5 dagen anders word mn order gecanceled, half 9 alle gegevens hersteld en bevestigd gekregen, ook betaling opnieuw bevestigd en ook goed gegaan.
Belde ik net met klantenservice UK, die doodleuk zeggen dat de order weg is en moet wachten op nieuwe voorraad want ik had tot gisteren 00;00 de tijd om de bestelling te voltooien, word lastig als je om 07;28 een email krijgt dat het niet goed gegaan is. Met zon standaard mailtje kunnen ze niks doen omdat het een zeer gewild item is..
kortom; de trackers gaan weer aan om een PS5 te bemachtigen...
FML
Grote kans inderdaadmprkooij schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:27:
Voor iedereen die vraagt of Amazon NL ook voorraad heeft gehad. Ik denk dat Amazon NL geen voorraad heeft gehad op de website omdat deze samen ging met Amazon DE. Dit baseer ik op het feit dat alle items die je in Nederland koopt altijd worden verzonden vanuit het warehouse van Duitsland.
Leuk bericht en hoewel schaarste inderdaad zal aanhouden zijn er toch aantal zaken waar je geen rekening mee houdt.xminator schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:05:
[...]
Kijk, voordat een console gereleased wordt hebben ze een lange aanlooptijd naar om zoveel mogelijk consoles te produceren en verkopen. Ze zouden voor boekjaar 2020 (loopt voor sony tm 2021) circa 10 miljoen produceren wereldwijd. Daarvan hebben ze er al circa 7 miljoen verkocht. Dat betekent dat ze in de komende zes maanden nog 3 miljoen gaan produceren en verkopen wereldwijd! Wereldwijd.
Ze kunnen niet opeens magisch met een vingerklik tien miljoen extra stuks produceren. Daarom zal de schaarste sowieso nog tot en met juni 2021 duren. Ivm corona gaat het denk nog wel langer duren.
Als je echt actief bent en heletijd in de appgroep zoekt enzo zal het zeker lukken om er eentje daarvoor te bemachtigen. Maar anders gaat het nog wel een tijdje duren.
Gewoon rationeel nadenken dus, dan kom je tot dezelfde conclusie.
- Het boekjaar van Sony loopt tot en met Q1 van het opvolgende jaar. In dit geval dus Q2 2020 tot en met Q1 2021. Lees de jaarverslagen maar na.
- Die 10 miljoen units is wat ze minimaal produceren. Betreft dus een doelstelling en doelstelling kunnen worden overtroffen en ja ook niet behaald worden.
- Corona speelt een hele grote factor in productieprocessen, niet alleen van Sony maar ook van subleveranciers en in het logistieke proces van aanleveren.
Kortom; er gaan zeker nog meer leveringen komen, hoeveel is van veel meer afhankelijk dan wat jij nu beschrijft
er zullen best wel mensen zijn die het wetenIgorrr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:24:
wanneer is er weer stock?
Laten we het hopenogboss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
[...]
argh, wat een naaiers. ik zou even chatten en even je vraag herhalen totdat ze er echt naar gaan kijken. bij mij gaven ze eerst een standaard antwoord dat er geen voorraad meer was. en daarna gingen ze pas kijken dat hij maandag wel komt. toen sprong hij op dispatched (vermoed toeval)
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Joost, waar is Joost?bie100 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:28:
[...]
er zullen best wel mensen zijn die het weten
Joost mag het weten...
Dat geldt ook voor mij, pakket is ontvangen door PostNL maar nog niet onderweg.Appie_1988 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:24:
[...]
Hier. Pakket is nu wel ontvangen door PostNL en zou vanmiddag geleverd worden.
Ik weet het niet......Gomez12 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:29:
[...]
Joost, waar is Joost?
Joost mag het weten...
Maar Joost weet het nietGomez12 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:29:
[...]
Joost, waar is Joost?
Joost mag het weten...
Verwijderd
Vreemd wel want bij mij staat 8 december, dan zou ik toch niet bij 2de levering zittenNitwitt1991 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:28:
Amazon DE geeft in een email aan, dat ze donderdag 10 december weer voorraad ontvangen en ik daardoor uiterlijk 16 december mijn PS5 krijg (mits Sony en Douane hun werk natuurlijk doen). Toevallig 10 december jarig. Zou wel een fijn weekend zijn, als er dan weer stuks binnenkomen.
Hier 1tje. Tot op heden nog niet aangeboden aan PostNL maar volgens de chat zal dat snel gebeuren. Label is dus al wel toegekend dus ik vermoed dat hij gestickerd en wel ergens staat te wachten ?viper28nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:20:
Zodra er handel is en je moet er misschien van leven zal dit altijd bestaan. Mensen worden vindingrijk en springen in op de markt.
Dat ze met scripts of weet ik wat de boel kunnen opkopen ja daar kan alleen de maker van de webshop iets aan doen. (bijv. wachtrijen maken wat ze vaak in Amerika doen bij bepaalde websites als je iets wilt bestellen naar een bepaald gewild product)
Het gaat gewoon om vraag en aanbod.
- Is er veel vraag en weinig aanbod dan stijgt de prijs. Dan krijg je zeurende mensen en de fabrikant / winkel en handelaren zijn blij met hun geld.
- Is er weining vraag en heel veel aanbod dan zakt de prijs. Dan zijn de mensen blij maar zijn de winkel en handelaren niet meer zo blij en nemen vaak hun verlies.
Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het ene vind je wel oke en de ander niet.
Ik heb bij alle keren van de winkels die hier gepost zijn ook naast gezeten voor een pre-order en gelukkig bij 1 wel kunnen bemachtigen. Alleen nu krijg ik hem later dan de geplande release dag. Maar is dat erg voor mij? Voor mij gelukkig niet. Ik kan nog wel een paar dagen, weken wachten...Dan nog maar even die oude PS4 Pro aanzwengelen.
Daarnaast even over het bashen van Sony. Sony levert nu al meer consoles dan op de release dag van de PS4 en dat vind ik al een prestatie.
Vergeet niet dat er meer dan 110M PS4 consoles zijn verscheept in de afgelopen jaren.
De gaming industrie is de laatste jaren gigantisch gegroeid en we willen allemaal graag het nieuwste van het nieuwste. Ze kunnen er moeilijk op de release dag meer dan 100M consoles klaar hebben liggen. Ja als ze de release met 2-3 jaar uitstellen. Maar dan heb je weer zeurende mensen dat Sony zo sloom is met het uitbrengen van een nieuwe console. En je hebt te maken met de concurrentie van het groene kamp.
Dus ze doen in het nooit goed in de ogen van de gamende mensen.
Vergeet ook niet dat beide kampen dezelfde chips of onderdelen gebruiken en ben je weer afhankelijk van andere partijen.
Er zit een heel logistiek, strategisch en economisch proces achter bij het uitbrengen van een console en dat vergeten de mensen wel eens.
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Verwijderd
as I was told by our managers, the PS5 is already sold out
so honestly, I do not believe you will be receiving the shipment on Monday
Me:but i did recieve an order confirmation?
Ivana Djokic:Both in the order confirmation and in our General Terms and Conditions (Section 2 of the Terms and Conditions of Sale) we point out that the purchase contract is only concluded with the confirmation of shipment.
Your order constitutes an offer to us to conclude a purchase contract. When you place an order on Amazon.com, we will send you an email confirming receipt of your order and details of the order.
This order confirmation does not constitute acceptance of your offer, but is only intended to inform you that your order has been received by us. A purchase agreement is only concluded when we ship the ordered product to you and confirm the shipment to you with a second e-mail (shipping confirmation). (Products from the same order that are not listed in the shipping confirmation do not enter into a purchase contract.)
(Note: We do not participate in consumer arbitration proceedings, including those of the General Consumer Arbitration Office (Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle) of the Center for Arbitration (Zentrums für Schlichtung e.V.) (Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, https://www.verbraucher-schlichter.de ). You are of course entitled to pursue legal remedy.)
the short explanation is that the items ran out of stock the first day
before even make it to you on the list
we had a lot of pre-orders
and the manufactures did not send that many items
so it all ran out in a day
Me:oh oke, so i shouldn't be expecting anyting even though my order came through and the payment was credited?
Ivana Djokic:we will see on the 23rd if the status of the order changes
the amount were not charged, but just authorized
it is best to wait until then
I do not have a way of checking which place are you on the list
but I wouldn't get my hopes up if I was in your shoes
so many people have the same issue and I know the stock already ran out
so it is quite sad to be honest
the manufactures should have send more
I am sorry I do not have more information and cannot assist much
Verwijderd
Uiteindelijk boeit sony het vrij weinig wat wij er van vinden, we kopen het toch vroeg of laat wanneer mogelijk is welKing Dingeling schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:34:
Scalpers / handelaren hoe jullie het ook willen noemen dat is nou eenmaal hoe de ondernemende mens in elkaar steekt.
Zodra er handel is en je moet er misschien van leven zal dit altijd bestaan. Mensen worden vindingrijk en springen in op de markt.
Dat ze met scripts of weet ik wat de boel kunnen opkopen ja daar kan alleen de maker van de webshop iets aan doen. (bijv. wachtrijen maken wat ze vaak in Amerika doen bij bepaalde websites als je iets wilt bestellen naar een bepaald gewild product)
Het gaat gewoon om vraag en aanbod.Dat heb je ook vaak bij faillisementen. Er worden producten opgekocht voor weinig en worden weer met soms hele dikke winsten verkocht. Maar nog steeds ver onder de adviesprijs. Maar dan zeur jij ook niet van dat buitenkansje dat je het goedkoop hebt en de handelaar dikke winst maakt.
- Is er veel vraag en weinig aanbod dan stijgt de prijs. Dan krijg je zeurende mensen en de fabrikant / winkel en handelaren zijn blij met hun geld.
- Is er weining vraag en heel veel aanbod dan zakt de prijs. Dan zijn de mensen blij maar zijn de winkel en handelaren niet meer zo blij en nemen vaak hun verlies.
Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het ene vind je wel oke en de ander niet.
Ik heb bij alle keren van de winkels die hier gepost zijn ook naast gezeten voor een pre-order en gelukkig bij 1 wel kunnen bemachtigen. Alleen nu krijg ik hem later dan de geplande release dag. Maar is dat erg voor mij? Voor mij gelukkig niet. Ik kan nog wel een paar dagen, weken wachten...Dan nog maar even die oude PS4 Pro aanzwengelen.![]()
Daarnaast even over het bashen van Sony. Sony levert nu al meer consoles dan op de release dag van de PS4 en dat vind ik al een prestatie.
Vergeet niet dat er meer dan 110M PS4 consoles zijn verscheept in de afgelopen jaren.
De gaming industrie is de laatste jaren gigantisch gegroeid en we willen allemaal graag het nieuwste van het nieuwste. Ze kunnen er moeilijk op de release dag meer dan 100M consoles klaar hebben liggen. Ja als ze de release met 2-3 jaar uitstellen. Maar dan heb je weer zeurende mensen dat Sony zo sloom is met het uitbrengen van een nieuwe console. En je hebt te maken met de concurrentie van het groene kamp.
Vergeet ook niet dat beide kampen dezelfde chips of onderdelen gebruiken en ben je weer afhankelijk van andere partijen.
Er zit een heel logistiek, strategisch en economisch proces achter bij het uitbrengen van een console en dat vergeten de mensen wel eens.
Mea culpa, vergeten om april erbij te zetten (bij 2021).JDdeV1992 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:28:
[...]
Leuk bericht en hoewel schaarste inderdaad zal aanhouden zijn er toch aantal zaken waar je geen rekening mee houdt.
- Het boekjaar van Sony loopt tot en met Q1 van het opvolgende jaar. In dit geval dus Q2 2020 tot en met Q1 2021. Lees de jaarverslagen maar na.
- Die 10 miljoen units is wat ze minimaal produceren. Betreft dus een doelstelling en doelstelling kunnen worden overtroffen en ja ook niet behaald worden.
- Corona speelt een hele grote factor in productieprocessen, niet alleen van Sony maar ook van subleveranciers en in het logistieke proces van aanleveren.
Kortom; er gaan zeker nog meer leveringen komen, hoeveel is van veel meer afhankelijk dan wat jij nu beschrijft
Verwijderd
hopen dat ze er gwn te weing van af weet....Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:35:
ehmmm net dit bericht van chat op amazon.de
Ivana Djokic:Both in the order confirmation and in our General Terms and Conditions (Section 2 of the Terms and Conditions of Sale) we point out that the purchase contract is only concluded with the confirmation of shipment.
Your order constitutes an offer to us to conclude a purchase contract. When you place an order on Amazon.com, we will send you an email confirming receipt of your order and details of the order.
This order confirmation does not constitute acceptance of your offer, but is only intended to inform you that your order has been received by us. A purchase agreement is only concluded when we ship the ordered product to you and confirm the shipment to you with a second e-mail (shipping confirmation). (Products from the same order that are not listed in the shipping confirmation do not enter into a purchase contract.)
(Note: We do not participate in consumer arbitration proceedings, including those of the General Consumer Arbitration Office (Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle) of the Center for Arbitration (Zentrums für Schlichtung e.V.) (Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, https://www.verbraucher-schlichter.de ). You are of course entitled to pursue legal remedy.)
Me:oh oke, so i shouldn't be expecting anyting even though my order came through and the payment was credited?
tldrKing Dingeling schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:34:
Scalpers / handelaren hoe jullie het ook willen noemen dat is nou eenmaal hoe de ondernemende mens in elkaar steekt.
Het gaat gewoon om vraag en aanbod.Dat heb je ook vaak bij faillisementen. Er worden producten opgekocht voor weinig en worden weer met soms hele dikke winsten verkocht. Maar nog steeds ver onder de adviesprijs. Maar dan zeur jij ook niet van dat buitenkansje dat je het goedkoop hebt en de handelaar dikke winst maakt.
Ik heb bij alle keren van de winkels die hier gepost zijn ook naast gezeten voor een pre-order en gelukkig bij 1 wel kunnen bemachtigen. Alleen nu krijg ik hem later dan de geplande release dag. Maar is dat erg voor mij? Voor mij gelukkig niet. Ik kan nog wel een paar dagen, weken wachten...Dan nog maar even die oude PS4 Pro aanzwengelen.![]()
Lekker duidelijk.Beste klant,
We hebben u een bericht gestuurd over de annulering van uw bestelling. Dit was bedoeld als een service. Gisteren hebben we binnen enkele minuten vele duizenden consoles verkocht, waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat Sony in staat is om deze voor de Kerst te leveren.
We hebben goede feedback gekregen van onze klanten die nog steeds hun plaats in de wachtrij willen behouden. Uw bestelling is daarom nog steeds actief in ons systeem, zodat u zelf kan beslissen of u uw plaats in de wachtrij wilt behouden. Als u de bestelling wilt annuleren, kan dit via uw Coolshop-account of door contact op te nemen met onze klantenservice.
We zouden niets liever willen dan u een PS5 te leveren en onze grootste wens is om voor Kerst meer consoles te krijgen, maar helaas lijkt dit onmogelijk.
Jouw Coolshop Team.
[This is an automail, cannot be responded]
Aanvullend hierop Sony verkocht tijdens de preorder periode in de VS al meer console van de PS5 dan in de eerste 6 maanden van de release van de PS4. Om Microsoft ook nog af te troeven zijn er meer dan 10 miljoen units naar Amerika verscheept.King Dingeling schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:34:
Van wat ik ervan begrijp zijn gewoon een data in december slechts schattingen / gokwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:31:
[...]
Vreemd wel want bij mij staat 8 december, dan zou ik toch niet bij 2de levering zittenof ze verlaten men leveringsdatum
Het grootste probleem zit hem simpelweg in de huidige chinese logistiek die niet helemaal op orde is (voor de hele wereld).
Ik merk het nu ook zakelijk met andere chinese zaken, waar er eerst gewoon een leverdatum werd gegeven wordt er nu gezegd "in die periode van 2 weken komt het wel binnen".
Zo hebben we ook al gehoord dat 1 schip wat 1 tussenstop zou moeten maken, daar gewoon op die tussenstop verplicht 2 weken in quarantaine moet liggen.
Alhoewel het niet direct ps5 gerelateerd is, geeft het wel aan dat gewoon de hele chinese logistiek op zijn bek ligt en niet exact meer kan aangeven wanneer wat waar aankomt.
En als de chinezen het niet kunnen zeggen, dan kan Sony het niet zeggen en dan kunnen dus een Amazon etc alleen maar gaan gokken.
Precies dit had ik laatst ook met Amazon met de release / verkoop van RTX 3080 kaarten. Reken je niet rijk totdat het is afgeschreven en daadwerkelijk is geleverdVerwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:35:
ehmmm net dit bericht van chat op amazon.de
Hier ook iemand, pakket is onbekend bij Bol.com.viper28nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:20:
Zelfde status, andere locatie ( uur van mijn huis afmprkooij schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
Besteld 14:16 Amazon.
[Afbeelding]
Kijken of het ze lukt om hem vandaag nog hier in NL te krijgen
Hier te checken. https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace
Verwijderd
wel gek ik had t gevoel dat ik echt een van de eerste had, bevesting was trouwens om 14:16 en verwacht leverdatum 23 nov nog steedsShininNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:41:
Zoals ik al zei, amazon.de gaat hem niet worden als je pas vanaf 14.17 de bevestiging hebt.
ik ookTheebag schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:32:
[...]
Hier 1tje. Tot op heden nog niet aangeboden aan PostNL maar volgens de chat zal dat snel gebeuren. Label is dus al wel toegekend dus ik vermoed dat hij gestickerd en wel ergens staat te wachten ?
PSN: TDBtje
Al contact opgenomen? Er werd mij bevestigd dat de bestelling vandaag verzonden zou worden en bij iemand anders zeiden ze dat hij al verzonden ís maar nog niet verwerkt in hun systeem.Grobbelboy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:43:
Dan vrees ik nu toch ook wel voor mijn order bij Amazon UK. Staat nog steeds niet op Dispatched en er is alleen geld gereserveerd op m'n cc, nog niets afgeschreven.
Zo'n uitgebreide afwijzing als hier net gepost werd heb ik verder nog niet gezien van UK.
Hier ook, eindigend op 752810.JustMyOpinion schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:20:
[...]
Ik heb nog geen email ontvangen, maar ik zit erg hoog met order nummer. Denk dat ik het maar laat staan en verder kijk of ik hem ergens eerder kan krijgen...
Als de rest nu even hun bestelling annuleert....
Iemand een idee of MediaMarkt überhaupt nog inschrijvingen op de wachtlijst aanneemt momenteel?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ook niks ontvangen.ap3nr0ts schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:37:
[...]
Lekker duidelijk.(Ik heb verder geen bericht ontvangen.)
Als ze niet zeker zijn dat ze 15december niet halen, kan ik best wel mee leven. Zolang mijn order maar blijft staan en ik eerste in de rij ben voor levering en niet weer een F5 sessie krijg.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed komt.
Mediamarkt neemt ze in-store nog gewoon aan.Zyron schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:46:
[...]
Iemand een idee of MediaMarkt überhaupt nog inschrijvingen op de wachtlijst aanneemt momenteel?
Verwijderd
ja je hebt ook gelijk, komt vast wel goed, CC al afgeschreven enzoCordon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
Oh de stress bij sommigen, wacht gewoon geduldig af tot Amazon hem verzend.
Verwijderd
Ik heb 14:15 bevestiging gehadShininNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:41:
Zoals ik al zei, amazon.de gaat hem niet worden als je pas vanaf 14.17 de bevestiging hebt.
https://www.videogameschr...nstead-of-ps5-pre-orders/Cordon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
Oh de stress bij sommigen, wacht gewoon geduldig af tot Amazon hem verzend.
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Nou ja. AfterPay. Ik laat hem wel staan, maar ga er vanuit dat het niks wordt.
Heb ze net een bericht gestuurd via FB om te vragen of ze kunnen zeggen waar ik op de wachtrij sta. Dat ik dan beter kan beslissen of ik op de wachtlijst blijf staan of dat ik ga annuleren. Ik bedoel, als er 5000 wachtenden voor me zijn acht ik de kans groter dat ik hem ergens anders eerder zal krijgen (zelfs als dat januari of later is)Zyron schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:46:
[...]
Hier ook, eindigend op 752810.Dus zeker een dikke 5000 voor me. Maar goed, voor nu laat ik 'm gewoon staan, met PayPal betaald. Wachten rustig af en mocht er zich bij een andere retailer een eerdere kans voor doen dan annuleren we de boel gewoon.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Zouden onderbetaalde Post NL of DHL bezorgers dit ook doen?
Dan wil ik mijn geld terug!
Vanmorgen reageert de chat eindelijk: 'maakt u zich geen zorgen, bestelling wordt waarschijnijk vandaag nog verstuurd'
Geen bot maar een echt mens overigens in de chat.
Erm.....
PSN gamertag: H3nk13024
Zijn er niet-onderbetaalde bezorgers dan?Nitwitt1991 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:51:
[...]
Zouden onderbetaalde Post NL of DHL bezorgers dit ook doen?![]()
![]()
per aspera ad astra
Uuuuuhhhhhhhh.............. Geen idee eigenlijk. Maar het zal vast ook in NL hier en daar gebeuren.
[ Voor 80% gewijzigd door This-is-life op 20-11-2020 11:55 ]
als je nu een pre order bij MM zet? Ik denk wel zeker langer dan 2 maandenyyvn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
hoelang zou het nog duren denken jullie als je een aanbetaling bij MM doet? Als het langer dan 2 maanden is wacht ik gewoon liever op bol of amazon
Ik heb ook nog niks ontvangen.MarcusFenix schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:39:
Meer mensen die 'm bij bol.com hebben besteld en nog niets hebben ontvangen?
Staat hij bij jou op aangemeld of is hij al bij PostNL?
Ik heb met iemand van PostNL gesproken en die gaf aan dat hij in het sorteerproces zit.
Als ik nu bij mijn T&T kijk is dat ook het geval. Bezorging staat op vandaag. Ben benieuwd.
Het gebeurd, maar niet vaak.ShininNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:55:
Kan het me moeilijk voorstellen dat iemand zijn baan op het spel gaat zetten voor een gewilde spelcomputer.
Even je maand salaris+ strafblad voor het stelen van een ps5 van 500 euro, dan heb je het IQ van een aap.
Hier ook de mail gehad. Mijn hoop is gevestigd op Amazon UK, maar dat ziet er niet best uit (nog niet op Dispatched).BigPete schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:55:
Net mail gehad van coolshop dat ze veel te veel PS5 orders heben aangenomen gisteren. Dat gaat m dus ook niet worden voor kerst. Ik annuleer de boel en geef het op. Heb de XSX hier gelukkig al staan. Die PS5 komt nog wel een keer dan...
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Oh, ik wel hoor. Het is sowieso niet alsof die ZZP'ende bezorgers nou een zeer gewilde baan hebben en daarnaast wordt er voor veel minder gestolen.ShininNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:55:
Kan het me moeilijk voorstellen dat iemand zijn baan op het spel gaat zetten voor een gewilde spelcomputer.
Bij mij staan pakketen van PostNL standaard tot 12;30 in het sorteerproces ald de bezorgtijd tussen 13:00 en 15:00 staat. No worries dat komt wel goed bij jouSB! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:56:
[...]
Ik heb ook nog niks ontvangen.
Staat hij bij jou op aangemeld of is hij al bij PostNL?
Ik heb met iemand van PostNL gesproken en die gaf aan dat hij in het sorteerproces zit.
Als ik nu bij mijn T&T kijk is dat ook het geval. Bezorging staat op vandaag. Ben benieuwd.
Pfff. Mag ik vragen hoe laat je had besteld? Ik heb ook bij Coolshop besteld, maar nog geen mail ontvangen. Misschien krijg ik 'm nog, misschien heb ik geluk...BigPete schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:55:
Net mail gehad van coolshop dat ze veel te veel PS5 orders heben aangenomen gisteren. Dat gaat m dus ook niet worden voor kerst. Ik annuleer de boel en geef het op. Heb de XSX hier gelukkig al staan. Die PS5 komt nog wel een keer dan...
Ik had contact gezocht via Whatsapp en kreeg ook het bericht wat hierboven al was geplaatst. Exact hetzelfde bericht zelfs.
Ben benieuwd hoe snel het geld terug is. Heb geen ervaring met terugstorten van grote bedragen na betaling via PayPal.
Had helaas met cc betaald. Had beter voor Klarma kunnen kiezen, maar ga niet zo een bedrag af laten schrijven zonder garantie dat ik m binnenkort heb. Succes nog bij Amazon UKalionfire schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
[...]
Hier ook de mail gehad. Mijn hoop is gevestigd op Amazon UK, maar dat ziet er niet best uit (nog niet op Dispatched).
14;23Celeone schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
[...]
Pfff. Mag ik vragen hoe laat je had besteld? Ik heb ook bij Coolshop besteld, maar nog geen mail ontvangen. Misschien krijg ik 'm nog, misschien heb ik geluk...
Hier niet. Wel is de betaling nu volledig gereserveerd op de CC, maar blijft nog staat op tussen 23 en 25 november.kevineuro schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:12:
mijn bestelling van amazon.fr komt vanavond aan. (25 september besteld). ik neem aan dat het voor de rest ook geld die van .fr heeft besteld.
Verwijderd
Normaal gezien duurt dit niet lang, heb ook geannuleerd en een mail gehad dat het wordt gestort binnen 3 werkdagenYo_flow schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
Zojuist ook mijn bestelling bij Cyberport geannuleerd. Te vage communicatie met betrekking tot de levering helaas.
Ik had contact gezocht via Whatsapp en kreeg ook het bericht wat hierboven al was geplaatst. Exact hetzelfde bericht zelfs.
Ben benieuwd hoe snel het geld terug is. Heb geen ervaring met terugstorten van grote bedragen na betaling via PayPal.
Serieus? Mijn bestelling staat ook op vertraagd dat zou mega zijnVinnieV schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:
Nou...ik ben benieuwd. Ik zat bij de 'gelukkigen' die woensdagavond bij MM konden bestellen. Gisteren kreeg ik de mededeling dat mijn bestelling vertraagd is. Ik vragen in de chat: 'hoe lang vertraagd?' Geen enkele reactie. 's Avonds toch maar even gebeld met MM. Nee, meneer, alles is op, u krijgt de PS5 waarschijnlijk in Februari.
Dan wil ik mijn geld terug!
Vanmorgen reageert de chat eindelijk: 'maakt u zich geen zorgen, bestelling wordt waarschijnijk vandaag nog verstuurd'
Geen bot maar een echt mens overigens in de chat.
Erm.....
Annulering per whatsapp aangevraagd? Bij mij reageert namelijk niemand op vraag plaats op lijst of annulering.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:59:
[...]
Normaal gezien duurt dit niet lang, heb ook geannuleerd en een mail gehad dat het wordt gestort binnen 3 werkdagen
Verwijderd
Ik had gisteren een mail gestuurd maar zag vandaag in Telegram chat een link naar een formulier, dat ingevuld en direct mail gehadPurejet schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:02:
[...]
Annulering per whatsapp aangevraagd? Bij mij reageert namelijk niemand op vraag plaats op lijst of annulering.
Hm, ik om 14:20 en volgens hun Facebook wilden ze 14:00 al online (zag ik later, geen idee hoe laat ze daadwerkelijk online gingen). Dus is niet gek veel eerder, ik zal die mail ook wel snel krijgen dan.
Heb je die link naar dat formulier :-)Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:03:
[...]
Ik had gisteren een mail gestuurd maar zag vandaag in Telegram chat een link naar een formulier, dat ingevuld en direct mail gehad
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
/f/image/SgoTTqOl6gr0zh0GIYILICHx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pAlAzQBhVb60TZpqEX1C68BI.png?f=fotoalbum_large)