Nu gezien eerder niet verder gelezen.
Zal overigens voor de latency / verbinding tot de server voor Nederlandse kopers alsnog weinig uitmaken.
Nu gezien eerder niet verder gelezen.
Heb je t Reddit draadje? Thanks!bronstige schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:
Voor de Amazon DE bestellers, de eerste verzendbevestigingen druppelen binnen (via Reddit)
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zou me niets verbazen dat een aantal back door verkocht worden. Was ook met een PU redacteur die zei dat hij in een MM filiaal was en omdat hij bekend is, hebben ze hem boven aan de lijst gezet.AMARONE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:48:
Uitstellen, hoeveel mensen werken daar. Die gaan dus gewoon naar de medewerkers.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
De enige die ooit geroepen heeft dat het er 2000 zouden zijn is dezelfde knakker. Lijkt uit een grote duim gezogen. Diegene die het intern bij CB weten die gaan het echt niet aan de grote klok hangen via Ron. Misschien dat ie het van een klantenservice student had gehoord, maar die weten vaak minder dan dat de klant weet.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Nice gefeliciteerd! Uit interesse, wanneer had je daar in de winkel de pre-order geplaatst? of had je het via online gedaan?Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
Yeeeeaaaaaahhh baby !!! Mediamarkt Roermond heeft mij zojuist gebeld!! Mag hem donderdag ophalen![]()
![]()
Dus die zijn begonnen met bellen
Botje vraagt de pagina op krijgt html terug, een weergave van de pagina in de browser hoeft niet op gewacht te worden. Als de bot herkent dat hij in de mand kan door de html te scannen wordt het verzoek om het in het mandje te stoppen afgevuurd (wat ook een simpel https verzoek is). Dan volgt de volgende pagina waar op de "verder gaan" knop geklikt moet. Wederom een simpele form submit enzovoort. In die tijd is jouw browser de pagina nog aan het tekenen.destroyer6670 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:44:
[...]
Wat kan een bot meer dan iemamd die zelf de pagina bezoekt en f5't? Jean kunt bestellen of kunt niet bestellen? Dan krijgt en bot net zo goed een time out? Of mis ik iets
Over CoolblueAMARONE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:48:
Uitstellen, hoeveel mensen werken daar. Die gaan dus gewoon naar de medewerkers.
Zijn er iets te veel om even 'naar de medewerkers' te distribueren.Met meer dan 4.500 Coolblue'ers werken we elke dag keihard om onze klanten te verwonderen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Inderdaad, en hij doet nu of het groot nieuws is. Maar CB wist het wellicht al langer, gezien hun 1 op 1000 statement.NosferatuX schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:54:
[...]
De enige die ooit geroepen heeft dat het er 2000 zouden zijn is dezelfde knakker. Lijkt uit een grote duim gezogen. Diegene die het intern bij CB weten die gaan het echt niet aan de grote klok hangen via Ron.
exact!Twixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
[...]
Inderdaad, en hij doet nu of het groot nieuws is. Maar CB wist het wellicht al langer, gezien hun 1 op 1000 statement.
PSN-ID: ThaDwizzle
Via winkel pre-order, op 15 Juli, de dag dat het op de site van MM stond dat het kon geloof ik. Maar toen schenen ze bij sommige filialen al langer een lijst te hebben.mathijs6295 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:54:
[...]
Nice gefeliciteerd! Uit interesse, wanneer had je daar in de winkel de pre-order geplaatst? of had je het via online gedaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 17-11-2020 12:59 ]
Gisteren heeft een medewerker van BCC hier in dit topic aangegeven dat er wel degelijk 160 beschikbaar zijn. Afwachten jongens!Twixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:
Ik vind de bron niet direct terug, maar BCC zou aangegeven hebben dat ze blijkbaar helemaal geen voorraad zouden krijgen op launch day.
Zoals ik eigenlijk al een tijdje verwacht, gaat dit een slagveld worden donderdag en gaan er heel veel pre-orders niet uitgeleverd worden, ongeacht waar ze geplaatst zijn.
BCC had al eerder preorders aangenomen, hoe zit dat dan?pwavg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
[...]
Gisteren heeft een medewerker van BCC hier in dit topic aangegeven dat er wel degelijk 160 beschikbaar zijn. Afwachten jongens!
Wel mega-irritant dat ze om 00:00 live gaan, schijnbaar. Waarom niet gewoon overdag? Sommige mensen hebben wél gewoon een leven.pwavg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:59:
[...]
Gisteren heeft een medewerker van BCC aangegeven dat er wel degelijk 160 beschikbaar zijn. Afwachten jongens!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Welke nummer was je?Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
Yeeeeaaaaaahhh baby !!! Mediamarkt Roermond heeft mij zojuist gebeld!! Mag hem donderdag ophalen![]()
![]()
Om de shitshow ietsje te beperken, denk ik...Korben schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
[...]
Wel mega-irritant dat ze om 00:00 live gaan, schijnbaar. Waarom niet gewoon overdag? Sommige mensen hebben wél gewoon een leven.
Dat weet ik niet zeker, maar moet wel een van de eerste geweest zijn, ik hoorde laatst nog iemand die op 16 juli besteld had en 6e was, ik heb op 15 juli besteld dus kan max de 5e geweest zijn.
Ik ben benieuwd. Ben in Roermond ergens tussen de 30 en 40. (Versie met disk)Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
[...]
Dat weet ik niet zeker, maar moet wel een van de eerste geweest zijn, ik hoorde laatst nog iemand die op 16 juli besteld had en 6e was, ik heb op 15 juli besteld dus kan max de 5e geweest zijn.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Disk of digital versie? Ik ben nummer 17 in Roermond (digital versie)Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
[...]
De Sint heeft alle PS5's zelf achterover gedrukt. Geen intocht voor mij dit jaar? Prima dan jullie dit jaar geen Playstation 5.Mike.Litoris schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:48:
En de Madrileense connectie? 😂
Ja of voor al die werkloze Pieten omdat het tegenwoordig niet meer magTheDukemaster schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:05:
[...]
De Sint heeft alle PS5's zelf achterover gedrukt. Geen intocht voor mij dit jaar? Prima dan jullie dit jaar geen Playstation 5.
[ Voor 95% gewijzigd door Aankoopadvies op 17-11-2020 13:16 ]
Hoe gaat dit werken dan? Woensdag op donderdag 00.00 is 19 november, maar op de website staat 18 nov te bestellen?Avex schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
[Afbeelding]
Heb het gevoel dat bcc bestellingen gaat aannemen die niet geleverd gaan kunnen worden.
Je bent die pieten toch niet zwart aan het maken he..s0kkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:08:
[...]
Ja of voor al die werkloze Pieten omdat het tegenwoordig niet meer mag
DiskDarklight_93 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:04:
[...]
Disk of digital versie? Ik ben nummer 17 in Roermond (digital versie)
Cool dank je! Ik ben benieuwd of ik word gebeld!
Ja, want mensen die om 00:00 nog wakker zijn hebben geen leven.Korben schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
[...]
Wel mega-irritant dat ze om 00:00 live gaan, schijnbaar. Waarom niet gewoon overdag? Sommige mensen hebben wél gewoon een leven.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Op zich niet abnormaal, maar illustreert wel waarom je beter af bent met een online order bij een webshop. Daar komt alles uit een centraal magazijn en is de enige manier om eraan te geraken de bestelling ook effectief te plaatsen. Nu ja, op dit moment natuurlijk allemaal praat na de vaak, maar ben nu wel blij met hoe ik mijn pre-order geplaatst heb.Aankoopadvies schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:11:
Ik werkte tijdens de PS4 launch bij de Mediamarkt en het kwam regelmatig voor dat werknemers als eerste de PS4 mochten aanschaffen.
Weet niet of je Coolblue dit kunt kwalijk nemen...Evertt schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:09:
Coolblue blijft een raar bedrijf.
Aantal keren meegemaakt dat ik geen glimlach had.
Anders plaats je het even een derde keer?Aankoopadvies schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:11:
Ik werkte tijdens de PS4 launch bij de Mediamarkt en het kwam regelmatig voor dat werknemers als eerste de PS4 mochten aanschaffen. Er werden simpelweg daarna minder mensen gebeld om hun console op te halen. Producten zijn bij reserveringen niet gekoppeld aan klanten. Het verschilt natuurlijk per filiaal of dit mag (in Rotterdam iig wel destijds).
Lees dat iemand met besteldatum 25 september ook ale en verzendbevestiging heeft ontvangen (amazon).bronstige schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:53:
[...]
https://www.reddit.com/r/...zonde_preorders/?sort=new
Zelf nog geen bevestiging gehad overigens
Volgens Mediamarkt_nl op twitter wordt iedereen vandaag gebeld (met pre-orders in de winkel, dus ook als je niet in de eerste batch zit), en heel misschien loopt het bij een enkel filiaal uit tot woensdag.Darklight_93 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:13:
[...]
Cool dank je! Ik ben benieuwd of ik word gebeld!
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Dat hebben ze uitgesteld want mensen met een leven gaan om 22:00 naar bed, jammer...ryderb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:18:
Wanneer gaat BCC nu live dan? Vanavond om 00.00 of morgenavond om 00.00?
Amazon levert ook niet veel op het moment, hoop mensen (vooral Amerika) die nog niets hebben ontvangen.Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
[...]
Weet niet of je Coolblue dit kunt kwalijk nemen...
Blijkbaar krijgen ze niet de aantallen die beloofd zijn, of wat men verwacht had.
Dat nu half Nederland hun zin heeft gezet op een pre-order van hun, daar kunnen hun niets aan doen.
En als ze idd maar 200 units krijgen, dan snap ik op zich ook nog wel dat ze het wellicht willen uitstellen totdat er een grotere voorraad is..
Persoonlijk denk ik dat jullie de grootste kans hebben bij Amazon (DE, FR, of UK).
Verreweg de grootste partij, en zullen er daarom ook meer ontvangen van Sony.
Opzich wel eerlijk. Iedereen dezelfde kans gevenAce schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:19:
[...]
Dat hebben ze uitgesteld want mensen met een leven gaan om 22:00 naar bed, jammer...
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ja maar ik werk om 22.00 nog? heb ik nu wel of geen leven en geen recht op een eerlijke kans?Desutoroiya schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:21:
[...]
Opzich wel eerlijk. Iedereen dezelfde kans geven
Mjah, dan heb je weer mensen (in de zorg bvb) die nachtdiensten draaien en overdag slapen. Kan nooit iedereen blij maken.Desutoroiya schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:21:
[...]
Opzich wel eerlijk. Iedereen dezelfde kans geven
FOMO, blijft belachelijk dat je bijna het dubbele betaald voor iets wat binnen korte termijn gewoon weer te krijgen is.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
Even rondgekeken op Marktplaats (zelf al één in bezit) maar de prijzenwat men nu ervoor vraagt... En zul je zien, ze worden allemaal binnen no time verkocht (tussen de €800-1000).
Blij dat ik tijdig gereserveerd heb. Plekje op de tv kast is ook al gereserveerd voor de console.
Ik lees net dat bcc 240 stuks beschikbaar heeft en cb 200. Dit zijn beide versies totaal.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
Even rondgekeken op Marktplaats (zelf al één in bezit) maar de prijzenwat men nu ervoor vraagt... En zul je zien, ze worden allemaal binnen no time verkocht (tussen de €800-1000).
Blij dat ik tijdig gereserveerd heb. Plekje op de tv kast is ook al gereserveerd voor de console.
Denk niet dat de US en Europa uit hetzelfde vijvertje vissen.Segafreak83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:20:
[...]
Amazon levert ook niet veel op het moment, hoop mensen (vooral Amerika) die nog niets hebben ontvangen.
Ik werk er en ik kan bevestigen dat ik geen voorrang krijg..AMARONE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:44:
[...]
Haha, wat een farce. 200 maar, dat is nagenoeg onmogelijk. Naast dat er genoeg naar medewerkers zal gaan (ja ze zeggen via de communicatie dat dit niet zo is, dat gelooft niemand natuurlijk)
"Anonieme bronnen" dus die Tweaker hier van gisterenkaanmijo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:24:
"BCC heeft 240 PlayStation 5-consoles beschikbaar bij lancering"
https://gamer.nl/artikele...consoles-beschikbaar-bij/
Ik kan mij hier wel in vinden ja.s0kkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:25:
Ze moeten gewoon geen tijden aangeven en uit het niets online gooien.
Mensen dat op tijd zijn hebben geluk, mensen dat niet op tijd waren helaas. Ze kunnen niet iedereen blij maken met een tijd en als je het een beetje in de gaten houdt dan zie je het gelijk online komen.
Hou je het niet in de gaten dan heb je volgens mij ook niet zoveel interesse
superhippe witte identicon
Van de 240 PlayStation 5-consoles worden 80 stuks 'gereserveerd voor collega's'. BCC-medewerkers kunnen met voorrang een PlayStation 5 bestellen. Daarbij gaat het om de standaardversie van de console.kaanmijo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:24:
"BCC heeft 240 PlayStation 5-consoles beschikbaar bij lancering"
https://gamer.nl/artikele...consoles-beschikbaar-bij/
Ook disk versie?lassauw22 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
Ook hier gebeld door Mediamarkt Roermond (plek 9) dat ik de PS5 donderdag mag halen
Dan vind ik het nog bijna eerlijker om iedereen een “lootje te laten trekken” en at random 200 man een mail te sturen met een persoonlijke check-out die na X tijd verloopt, waarna de volgende aan de beurt is... Ik wil best even wat uit mijn handen laten vallen om er een te scoren morgen maar ga geen 24u lang op F5 rammen.s0kkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:25:
Ze moeten gewoon geen tijden aangeven en uit het niets online gooien.
Mensen dat op tijd zijn hebben geluk, mensen dat niet op tijd waren helaas. Ze kunnen niet iedereen blij maken met een tijd en als je het een beetje in de gaten houdt dan zie je het gelijk online komen.
Hou je het niet in de gaten dan heb je volgens mij ook niet zoveel interesse
Nice! Weet je waar je op de lijst stond/hoeveel ze krijgen?Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
![]()
Kan op plek 1 tot 5 hebben gestaan, hoeveel ze er krijgen geen idee.WOD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:30:
[...]
Nice! Weet je waar je op de lijst stond/hoeveel ze krijgen?
Dat blokje krijg ik hier niet te zien hoor.King Dingeling schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
Woohoo....we mogen onze schoen zetten
[Afbeelding]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zal voor hen ook beter zijn dan dat de website plat ligt door mensen die liggen F5'en.ryanator schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:30:
Loting! Goed idee
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Ik kan dit nergens vindenKing Dingeling schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
[Afbeelding]
Die link gaat naar de review pagina bij mij, en bij jou?King Dingeling schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
[Afbeelding]
In de Coolblue app. Verwijst overigens naar een pagina waar je een review kunt schrijven.
In de coolblue app.Richh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:32:
[...]
Dat blokje krijg ik hier niet te zien hoor.
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Nou zulke grote schoenen heb ik niet...King Dingeling schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
[...]
In de coolblue app.
Maar moeten we nou naar de winkel gaan en daar onze schoen zetten?
Mooie oplossing zo van CB.King Dingeling schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
[Afbeelding]
Schijnt er naast een schoenenwinkel te zitten die grote maten verkoopt a €400,-.Muchachooo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:34:
[...]
Nou zulke grote schoenen heb ik niet...
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Ik heb met het grootste toeval van de wereld in september een pre-order kunnen plaatsen voor de Digital bij Bol.com.Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
Misschien trap ik nu een aantal mensen tegen de schenen, maar als je echt een PS5 had willen hebben op de release, dan had je er ene gehad (uitzonderingen daargelaten). Ik zelf heb al meerdere kansen gehad om een pre-order te scoren vanaf de dag dat het mogelijk was.
Hopelijk krijgt het gros hier nog hun PS5, maar ik ben bang dat de meeste veel te laat zijn.
Een review schrijven over een artikel dat je (nog) niet ontvangen hebt? Puik idee.JDdeV1992 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:34:
Ik denk dat we een review moeten schrijven en daaruit wordt gekozen!
Het lijkt me dat dit (nog) verkeerd is...Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
[...]
Een review schrijven over een artikel dat je (nog) niet ontvangen hebt? Puik idee.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Lijkt me dat de pagina om de schoen te zetten nog niet definitief online is.Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
[...]
Een review schrijven over een artikel dat je (nog) niet ontvangen hebt? Puik idee.
dat verklaard wel de 21 reviews die er al staan hahaRck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
[...]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Hele vreemde manier van loting...Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
[...]
Dat lijkt me ook. Denk dat ze de website as we speak aan het updaten zijn om het mogelijk te maken.
Ja paar weken terug hadden we het hier al over op dit draadje.. voor mij was het direct overduidelijk dat dit gierend mis zou gaan..Finalchaos schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
https://nl.trustpilot.com...shop?languages=nl&stars=1
Deze 'webshop' van het oplichtersgilde.. wat een shitshow begint dat te worden. Check al die reviews nu... gisteren was het nog 3.5 sterren. Nu al 3.1
En dit is het topje van de ijsberg. Want de meeste zullen nog niet weten dat ze opgelicht zijn maar komen daar overmorgen achter. En ook de meeste zullen trustpilot niet kennen.
Het is echt ziek... dit is echt een mega oplichter.
Die gasten hebben misschien wel een miljoen binnen geharkt....
Ergens moet je bijna respect voor ze hebben.. ze verstaan hun vak goed... zelden zo'n strakke opgezette oplichting gezien.
Want de hel barst pas los na de uitlevertermijn.. en dus maanden kunnen oplichten. Met een product dat schaarser dan ooit is.
[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 17-11-2020 13:38 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Bestelproces was inderdaad zoals normaal ja.H.Boss schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
Bizar dat zulke grote organisaties als CB, MM of BCC totaal niet duidelijk kunnen zijn naar de consument.
Kan haast niet geloven dat zij tot op de dag van vandaag niks weten over de aantallen en kunnen zeggen we zetten dan en dan open.
Strikt en zakelijk i.p.v. telkens tig verschillende antwoorden.
En CB wil altijd grappig zijn met hun happy one liners, maar denk niet dat dit het juiste moment is.
Tot nu toe is Bol.com de enige die echt duidelijk en zakelijk is. Pats boem geen geneuzel, maar alsof het een normale bestelling is bij Bol.com, krijg niet het idee dat het een om een pre order gaat(afgezonderd van de lange wachttijd dan).
Niet om advocaat van de duivel te zijn, maar tis super easy op mee te doen aan een loting. Ook voor mensen die al een pre-order hebben of niet echt interesse hebben maar willen re-sellen. Tuurlijk, voor echte fans is het fijner dan F5-en, maar ik verwacht dat meer mensen hieraan meedoen dan aan een pre-order circus met refreshen.jellesteeg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:37:
[...]
Dat lijkt me ook. Denk dat ze de website as we speak aan het updaten zijn om het mogelijk te maken.
En we krijgen waar we om vroegen: een (eerlijkere) loting.
Mooie oplossing zal dat kleine groepje denken dat gekozen wordt door de sint. Daar zal de rest het minder eens mee zijn denk ik zo.
Als ze slim zijn mag je maar één keer meedoen per adresryanator schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:39:
inb4 mensen gaan met 50 accounts meedoen
Vooral omdat er dus ook niet betaald hoeft te worden of niets.ryanator schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:39:
inb4 mensen gaan met 50 accounts meedoen
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq