• Avex
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-06-2021
JDdeV1992 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:52:
[...]

Zou mooi zijn maar als je een beetje het nieuws omtrent de consoles heb gevolgd dan denk je waarschijnlijk, net als mij, dat dit niet realistisch is.

In verband met corona wordt er nu voor gekozen niet aan winkelverkoop te doen. Het zou dan erg frapant zijn als Sony slecht 1 maand later wel men massaal naar de winkels lokt. Die pandemie is dan echt nog niet over.

Zou dus er van uitgaan dat dit dan ook echt niet het geval gaat zijn. Losse online voorraad is de komende maanden je "best bet".
Ik denk dat ik ook een beetje een smoes is en dat ze al deze drukte niet verwacht hadden.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 11:05
chijio91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:59:
[...]

Zelfde hier, ook via amazon.de besteld (op 17 september). Voorlopig lijkt het dat Amazon de juiste keuze was!
Hier kan ik wel nog change shipping speed selecteren. En ook nog geen reservering op de cc. Maar komt vast wel goed. Amazon.de is in tegenstelling tot Amazon.nl best betrouwbaar

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:24:
[Afbeelding]

Toch bijzonder dat het zo bij MM staat, ben benieuwd waar ie binnen komt!
Dit is ook het bericht dat ik zie staan in mijn order. Ik ga er dan ook redelijkerwijs van uit dat ze gewoon dat ding leveren op donderdag.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
Steven030 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:02:
[...]

Hier kan ik wel nog change shipping speed selecteren. En ook nog geen reservering op de cc. Maar komt vast wel goed. Amazon.de is in tegenstelling tot Amazon.nl best betrouwbaar
Amazon.nl heeft dezelde voorraad als .de, alleen heeft .de vaak voorrang op .nl.

Ben benieuwd hoe express/priority shipment gaat werken. Misschien al op de 18e ontvangen daardoor?

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-02 17:00
Ik heb de link voor de appgroep maar die zit vol :+

Zijn er misschien mensen die er al een gereserveerd hebben maar nog in de groep zitten?

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Speedierass schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:02:
Allemachtig wat een gejank hier, ik volg deze topic om te kijken of er updates zijn voor de pre-orders en ik krijg 3 pagina’s met babygezeik over dat preorderen bij gamemania en intertoys niet volwassen is en dan gaat er volk ook nog helemaal op in.

Houd deze topic even nuttig aub
Ik volg deze topic ook al een tijdje niffo.

Misschien moeten we alleen iets gaan melden wanneer er iets vrij komt betreft voorraad?
Leuk voor de mensen zoals ik die nog niks hebben :)

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-01 20:48

ap3nr0ts

hoi

pokle312 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:08:
[...]

Ik volg deze topic ook al een tijdje niffo.

Misschien moeten we alleen iets gaan melden wanneer er iets vrij komt betreft voorraad?
Leuk voor de mensen zoals ik die nog niks hebben :)
Dit topic is daar allang niet meer geschikt voor. Je kan kijken of je de link voor die tweede (grotere) WhatsApp-groep nog kan vinden. Die is perfect. Je mag er alleen praten als er iets te melden valt. Anders schoppen we/ze je eruit. Daarnaast moet je kijken in hoeverre je met auto-refreshers wilt kloten. Maar waar dit topic vorige week nog best leuk was om te volgen, is het nu niet meer te doen en zou ik voor je eigen geestelijke gezondheid niet hier info proberen te halen. :+

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
xminator schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:00:
[...]

Je hebt gelijk, ik begrijp ook niet waarom kinderen daar zouden bestellen.

- je moet echt ver van te voren bestellen wil je bij gamemania/intertoys kans maakt op een pre-order;
- dan nog ben je niet verzekerd van een pre-order (zie gevallen in dit topic die in 2019 al hadden besteld en er geen krijgen)
- mocht je wel op tijd besteld hebben, dan laten ze vrienden/kenissen voor (zie tal van voorbeelden in dit topic).
- dan heb je het risico dat ze failliet gaan
- mochten ze na ontvangst van je ps failliet gaan, heb je dus een probleem met de garantie (niet de fabrieksgarantie).

Dus ik begrijp het gewoon niet. Wat mis ik?
De eerste 3 punten waren ten tijde van de pre-order in 2019 niet te voorspellen. En aangezien dat dat de eerste pre-order mogelijkheid was al in 2019 snap ik die mensen wel. Enige risico is dat ze failliet gaan tussen pre-order en levering in maar dan vervalt je pre-order gewoon (mits kleine aanbetaling maar ga er niet vanuit dat mensen een jaar voor de tijd de volle 500e al betaald hebben). Laatste punt maakt ook niet uit want is gewoon productgarantie (je krijgt geen extra garantie van een winkel oid), enige wat een bedrijf doet is het 1op1 doorsturen naar Sony, net als met tv's etc...

Zou dus gewoon een pre-order plaatsten waar het kan en vervolgens internet in de gaten houden. Los van Covid moet Sony toch wel wat hebben geleerd van de ps4 launch en opzich was de vraag / populariteit denk ik ook wel deels in te schatten. Maargoed, hoop voor een ieder hier dat hij dit jaar nog bediend kan worden met een ps5. _/-\o_

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik denk dat het voor nu handig is, als er alleen gepost gaat worden als er consoles ergens beschikbaar zijn. Of Twitter updates van winkels delen. Dan houden we het overzichtelijk en hoeven we niet 3 pagina’s door te scrollen voor “niks”.

Verwijderd

Inderdaad een hoop gejank hier, dit topic kan heel handig zijn voor iedereen wanneer we elkaar gewoon op de hoogte houden met nieuwe bevindingen. Nu zit je met pagina's vol met gezeik en herhaling waar je doorheen kunt spitten... zo vervalt het nut.
Beter dat onnodig herhalend gezeik in een kroegtopic?

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-02 17:00
ap3nr0ts schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:10:
[...]

Dit topic is daar allang niet meer geschikt voor. Je kan kijken of je de link voor die tweede (grotere) WhatsApp-groep nog kan vinden. Die is perfect. Je mag er alleen praten als er iets te melden valt. Anders schoppen we/ze je eruit. Daarnaast moet je kijken in hoeverre je met auto-refreshers wilt kloten. Maar waar dit topic vorige week nog best leuk was om te volgen, is het nu niet meer te doen en zou ik voor je eigen geestelijke gezondheid niet hier info uit proberen te halen. :+
Zou je de link daarvan willen posten/DM'en?

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 18:30
Om eerlijk te zijn, heb ik niet veel hoop op de releasedag.

Nederland is een klein land en zoals het er naar uit ziet, moeten we het doen met een zeer gelimiteerde voorraad.

Waar ik inmiddels wel benieuwd naar ben, is wanneer ze na 19 november weer opnieuw op voorraad komen?

Zoals het er nu naar uit ziet is Sony druk bezig om vooral US te voorzien ivm Black Friday.
Daarna is er natuurlijk kerst, waardoor er ook flinke vraag zal zijn.

In NL kan je deze week alleen bestellen bij Coolblue of BCC, maar gezien explosieve vraag is het mazzel hebben (lees loterij) dat er een kan bemachtigen.

Wellicht kunnen we hier inmiddels de discussie verleggen naar : waar en vooral wanneer komt de 2e batch beschikbaar?

wijze woorden

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Valandil schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:13:
Om eerlijk te zijn, heb ik niet veel hoop op de releasedag.

Nederland is een klein land en zoals het er naar uit ziet, moeten we het doen met een zeer gelimiteerde voorraad.

Waar ik inmiddels wel benieuwd naar ben, is wanneer ze na 19 november weer opnieuw op voorraad komen?

Zoals het er nu naar uit ziet is Sony druk bezig om vooral US te voorzien ivm Black Friday.
Daarna is er natuurlijk kerst, waardoor er ook flinke vraag zal zijn.

In NL kan je deze week alleen bestellen bij Coolblue of BCC, maar gezien explosieve vraag is het mazzel hebben (lees loterij) dat er een kan bemachtigen.

Wellicht kunnen we hier inmiddels de discussie verleggen naar : waar en vooral wanneer komt de 2e batch beschikbaar?
Valt eigenlijk geen discussie over te hebben toch? Niemand weet het en we moeten gewoon afwachten op officiële berichtgeving.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-02 12:58
Kleine update betreft MM Den Bosch;

Zojuist via WhatsApp even de vraag gesteld wanneer er vanuit hun een bericht uitgaat voor degene die een pre-order hebben geplaats in Juli met €50,- aanbetaling. Hij gaf aan vandaag alle klanten met die pre-order op de hoogte worden gebracht. (y)

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 11:09
mr.JamesBond schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:12:
[...]

Zou je de link daarvan willen posten/DM'en?
Die zou ik ook wel willen hebben inderdaad.

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 18:59
mr-ordinary schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:11:
Ik denk dat het voor nu handig is, als er alleen gepost gaat worden als er consoles ergens beschikbaar zijn. Of Twitter updates van winkels delen. Dan houden we het overzichtelijk en hoeven we niet 3 pagina’s door te scrollen voor “niks”.
Probleem is dat de pre-order topic nu ook misbruikt is door de hype die er hangt.
Ik denk dat je dit oplost door een extra topic toe te voegen, en deze dan schoon blijft van alle hype gerelateerde(slowchat) berichten.

- Topic over de PS5 inhoudelijk(ervaringen/vragen).
- Topic over de PS5 pre-order/levertijden etc.
- Topic over de PS5 hype waar dan slowchat is toegestaan. Kun je dan ook weer snel dicht gooien 1 a 2 weken na de launch.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:41

ryanator

Wilt een PS5 op launch

-Mike84- schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:21:
[...]

Probleem is dat de pre-order topic nu ook misbruikt is door de hype die er hangt.
Ik denk dat je dit oplost door een extra topic toe te voegen, en deze dan schoon blijft van alle hype gerelateerde(slowchat) berichten.

- Topic over de PS5 inhoudelijk(ervaringen/vragen).
- Topic over de PS5 pre-order/levertijden etc.
- Topic over de PS5 hype waar dan slowchat is toegestaan. Kun je dan ook weer snel dicht gooien 1 a 2 weken na de launch.
Er zijn er al 2 toch?

1 algemene PS5 hype
1 voor pre orders en levertijden (deze)

Alleen is er wat overlap volgensmij...

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKWYs3EkZ6DIQUcq_ZoZ9CVV_PQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ORgD2PD52aK8DIIXXPNrG9h8.jpg?f=user_large

Dus allemaal de 18e T&T en dan de 19e leveren.

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08-2025
0daro0 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
[Afbeelding]

Dus allemaal de 18e T&T en dan de 19e leveren.
Was natuurlijk allemaal wel te verwachten. Met zo'n grote release gaan ze echt niet eerder leveren, die consequenties zijn dan echt enorm.

• -Mike84-
ryanator schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:22:
[...]

Er zijn er al 2 toch?

1 algemene PS5 hype
1 voor pre orders en levertijden (deze)

Alleen is er wat overlap volgensmij...
Dat is waar.
Was zelf ook een beetje in de war.

Belangrijkste iedereen veel succes deze week met het hopelijk alsnog scoren van de PS5.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

We're in the endgame, boys.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-02 17:51
Die verdeling is er al en het werkt prima.

Alleen in dit pre order topic zijn er twee groepen:

Zij die op zoek zijn naar een pre order...

en een tweede groep die zich vooral druk maakt over de levertijd die op de site van mediamarkt/bol.com/amazon/etc. staat.

• Santiago2019
We zijn nog niet eens begonnen. De mensen met een pre-order zitten in de endgame.

• ivokenevil
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Racing-Paradise schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:29:
Die verdeling is er al en het werkt prima.

Alleen in dit pre order topic zijn er twee groepen:

Zij die op zoek zijn naar een pre order...

en een tweede groep die zich vooral druk maakt over de levertijd die op de site van mediamarkt/bol.com/amazon/etc. staat.
Wat dus eigenlijk inhoud dat de mensen die al een pre-order hebben hier niet meer zoveel te doen hebben en gewoon lekker hun dagelijkse business op moeten pakken. Of voor de mensen zonder pre-order..zoals ik zelf :( goeie tips moeten geven om alsnog een pre-order te fixen :D :D

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
Santiago2019 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:31:
[...]

We zijn nog niet eens begonnen. De mensen met een pre-order zitten in de endgame.
ik denk dat hij met 'wij' bedoelden wij met een pre order.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ivokenevil schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:31:
[...]

Wat dus eigenlijk inhoud dat de mensen die al een pre-order hebben hier niet meer zoveel te doen hebben en gewoon lekker hun dagelijkse business op moeten pakken. Of voor de mensen zonder pre-order..zoals ik zelf :( goeie tips moeten geven om alsnog een pre-order te fixen :D :D
Groep zit al vol met zo'n 250 man volgensmij. Daarnaast meer dan alert zijn kan je nu niet meer doen, spreek ook voor mezelf trouwens.

Verwijderd

Kraziey schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:18:
Kleine update betreft MM Den Bosch;

Zojuist via WhatsApp even de vraag gesteld wanneer er vanuit hun een bericht uitgaat voor degene die een pre-order hebben geplaats in Juli met €50,- aanbetaling. Hij gaf aan vandaag alle klanten met die pre-order op de hoogte worden gebracht. (y)
Ben erg benieuwd of ik er bij zit! Ze wilden toen niet zeggen op welke plek ik stond

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Sinds 13 oktober de mail dat ik bij de eerste lichting zit niks meer vernomen van Mediamarkt Enschede dus verwacht dat het goed zit. Donderdag ophalen dat ding. Worden 4 lange dagen :*)

• Santiago2019
kevineuro schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:32:
[...]

ik denk dat hij met 'wij' bedoelden wij met een pre order.
Hij heeft geen pre-order.

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
aaah oke ik dacht dat hij ook een pre order had.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Klopt.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

kevineuro schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:34:
[...]

aaah oke ik dacht dat hij ook een pre order had.
Ben in de endgame van de jacht naar pre-orders ;)

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:52
Ik merk dat ik het eigenlijk niet zo zie zitten om vanaf de Gamemania naar de parkeergarage te lopen met een PS5 doos in de hand. Ik zit in ieder geval bij de eerste lichting dus ik denk dat ik maar een grote IKEA tas ofzo meeneem.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

3clectic schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
Ik merk dat ik het eigenlijk niet zo zie zitten om vanaf de Gamemania naar de parkeergarage te lopen met een PS5 doos in de hand. Ik zit in ieder geval bij de eerste lichting dus ik denk dat ik maar een grote IKEA tas ofzo meeneem.
neem iemand met je mee die buiten de winkel wacht. En sws die ikea tas
Doos overzetten in een mega voordeelverpakking Pampers :>

• pokle312
  • Niet online
Huur anders een bestelbusje met 2 bodygaurds en een sniper op de loer.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

H.Boss

Hugo Boss

Ik wil net als jullie heel graag de PS5, heb momenteel bij bol.com en MM(Eindhoven centrum) een pre-order die allebei geleverd gaan worden op releasedag. Een PS5 is voor een vriend van mij.

Geen een keer contact opgenomen, maar van beiden wel nette communicatie gehad.
En wacht het netjes af en zie wel hoe het loopt.

Maar als ik zie dat er sommige om elke status(scheet) weer op social media gaan zeuren pff. Net een stel kleine kinderen.

De PS5 is geen eerste levensbehoefte en als dat voor jou wel is, zou ik toch echt een bezoek aan de psychiater brengen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• gambler85
Denk inderdaad dat menigeen met zweet tussen het bilnaadje naar de auto loopt :X

Je moet zo snel mogelijk met die PS5 je auto in

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/FKhKMphSgp1Ac/giphy.gif

[ Voor 39% gewijzigd door gambler85 op 16-11-2020 11:42 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:59:
De PS4 heb ik fysiek zonder reservering in de winkel gekocht. Ik had geen pre-order en heb bewust gewacht tot ik er een kon gaan kopen. Uiteindelijk lukte dit op 1 april 2014 (geen grap). De launch was op 15 november 2013, dus zo’n 4,5 maand na launch. Overigens lagen er toen twee Ps4’s bij de MM Arena waarvan de tweede direct na mij werd gekocht. Er lagen zeker geen pallets vol.

Niemand weet het zeker, maar als ik een gok zou moeten wagen dan zou ik schatten dat er pas volgend jaar tegen de zomer ruim voldoende voorraad is.
Ik had mijn PS4 op de release dmv een reservering dus ik heb niet veel ervaring met winkel voorraad. Maar ik heb het idee dat datgene wat jij omschrijft zich vooral voordeet in de randstad en bij de grotere plaatsen.

Ik kan me herinneren dat er destijds in de kleinere woonplaatsen en dorpen regelmatig een voorraad was bij een lokale intertoys of MM.

Ik ben wel bang dat de opmerking "pas in maart/april weer beschikbaar" inderdaad niet uit de lucht is gegrepen. Ok er zijn veel meer units geproduceerd maar ik heb het idee dat die vooral naar Amerika zijn gegaan. Daarnaast is de vraag naar de PS5 ook nog eens veel hoger dan naar de PS4

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 17:19
H.Boss schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:39:
De PS5 is geen eerste levensbehoefte en als dat voor jou wel is, zou ik toch echt een bezoek aan de psychiater brengen.
Weet jij wel hoeveel een psychiater kost ? Daar kun je na een tijd heel veel PS5 games voor kopen hoor ! O-)

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:14
Je kan je dan toch beter afvragen waarom je dan in zo een buurt woont of bent gaan wonen...

• 0daro0
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik wil net als jullie heel graag de PS5, heb momenteel bij bol.com en MM(Eindhoven centrum) een pre-order die allebei geleverd gaan worden op releasedag. En een is voor een vriend van mij.

Geen een keer contact opgenomen, maar van beiden wel nette communicatie gehad.
En wacht het netjes af en zie wel hoe het loopt.

Maar als ik zie dat er sommige om elke status(scheet) weer op social media gaan zeuren pff. Net een stel kleine kinderen.

Makkelijk zeggen als je al 2 orders hebt staan, good for you!

Maar houd er rekening mee dat er ook mensen zijn die hard gespaard hebben voor een PS5 en hetzelfde geldt voor eventueel een nieuwe telefoon. laat die mensen lekker gaan en maak jij je daar AUB niet zo druk over.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

H.Boss

Hugo Boss

0daro0 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:43:
[...]

Makkelijk zeggen als je al 2 orders hebt staan, good for you!

Maar houd er rekening mee dat er ook mensen zijn die hard gespaard hebben voor een PS5 en hetzelfde geldt voor eventueel een nieuwe telefoon. laat die mensen lekker gaan en maak jij je daar AUB niet zo druk over.
Heb het over de mensen die net als ik ook een pre-order hebben staan. En continu zeuren(op social media of de klantenservice) over statuswijzigingen in hun account of waar dan ook.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-02 12:58
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:33:
[...]

Ben erg benieuwd of ik er bij zit! Ze wilden toen niet zeggen op welke plek ik stond
Klopt, dat was bij mij ook zo. Kreeg ook nog te horen (toen ik dit in augustus vroeg) dat er een nieuwe manager kwam te zitten en dat daardoor het e.e.a. nog niet duidelijk was.

• gambler85
Jieve schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:42:
[...]

Je kan je dan toch beter afvragen waarom je dan in zo een buurt woont of bent gaan wonen...
Neem aan dat je snapt dat hij ook in een dorpje kan wonen of 15/20 min van waar een GM winkel staat? ;)

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:41:
[...]

Weet jij wel hoeveel een psychiater kost ? Daar kun je na een tijd heel veel PS5 games voor kopen hoor ! O-)
Kun je PS5 games declareren bij de zorgverzekering? Dat is nieuw voor me :+

• WOD
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-03-2024

WOD

Ik zie nog steeds mensen af en toe verwijzen naar BCC als mogelijke bron van een PS5 zonder pre-order.

Volgens mij hebben ze toch zeer duidelijk aangegeven dat ze geen voorraad hebben voor de losse verkoop. Sterker nog, op enig moment impliceerde ze dat ze niet eens voorraad hebben om de pre-orders uit te leveren.

• -Mike84-
Chaoss schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:41:
[...]

Ik had mijn PS4 op de release dmv een reservering dus ik heb niet veel ervaring met winkel voorraad. Maar ik heb het idee dat datgene wat jij omschrijft zich vooral voordeet in de randstad en bij de grotere plaatsen.

Ik kan me herinneren dat er destijds in de kleinere woonplaatsen en dorpen regelmatig een voorraad was bij een lokale intertoys of MM.

Ik ben wel bang dat de opmerking "pas in maart/april weer beschikbaar" inderdaad niet uit de lucht is gegrepen. Ok er zijn veel meer units geproduceerd maar ik heb het idee dat die vooral naar Amerika zijn gegaan. Daarnaast is de vraag naar de PS5 ook nog eens veel hoger dan naar de PS4
Heel veel van de winkels bestaan nu niet meer of stuk minder vestigingen ;)
Op dat gebied is de laatste 7 echt een slagveld geweest voor de fysieke winkels.

Ik had mijne trouwens toen bij de Bart Smit vandaan. Was toen erg goed geregeld.

• WOD
  • Laatst online: 31-03-2024

WOD

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:52:
[...]

Sommige games zijn heel therapeutisch!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:40
DannyJutten schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:52:
Ik zie nog steeds mensen af en toe verwijzen naar BCC als mogelijke bron van een PS5 zonder pre-order.

Volgens mij hebben ze toch zeer duidelijk aangegeven dat ze geen voorraad hebben voor de losse verkoop. Sterker nog, op enig moment impliceerde ze dat ze niet eens voorraad hebben om de pre-orders uit te leveren.
Dat klopt, omdat ze geen pre-order hebben gehouden. 8)

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12-2025

RawChild

PSN: Rawchild

Ach, ik ben inmiddels al lang een dertiger. Maar dit soort dagen zijn de leukste, de voorpret, beetje onzekerheid door tekorten of je hem nou wel of niet hebt donderdag.
Het is uiteraard geen levensbehoefte, maar op dit moment wel de belangrijkste bijzaak :)

Succes iedereen deze week. Als gamen je ding is dan zijn dit mooie weken

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2025

Zoals een oude wijze Chinees ooit zei: "Het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak" O-)

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-01 20:00
RawChild schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:56:
Ach, ik ben inmiddels al lang een dertiger. Maar dit soort dagen zijn de leukste, de voorpret, beetje onzekerheid door tekorten of je hem nou wel of niet hebt donderdag.
Het is uiteraard geen levensbehoefte, maar op dit moment wel de belangrijkste bijzaak :)

Of frustrerende :+

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Biatch schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:56:
[...]

Zoals een oude wijze Chinees ooit zei: "Het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak" O-)
Het verlangen is leuker dan het hebben

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01 15:25

Hier zelfde, 31 en mijn vriendin begint al gek te worden van mijn ps5 gepraat.
Helemaal in deze covid periode is dit toch een mooi vermaak.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10
ryanator schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:57:
[...]

Het verlangen is leuker dan het hebben
Die kan zo achterop een potje van Conimex.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-02 19:26
Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:41:
[...]

Of je koopt GTA V (nog een keer), zit een psycholoog bij inbegrepen :+

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 17:48
Dualsense oplaadstation is er weer bij bol.com

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Zit er een GameMania in de favela's in Rio de Janeiro? Wat een aanstellerij man

• bie100
  • Laatst online: 16:25

ben al lang een vijftiger het enige verschil is toen ik 20 was dat ik het makkelijker kan betalen ;)

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Iemand ervaring met het kopen van iets via Tweakers vanuit BE naar NL? Hoe ging dat en waar moet je op letten bij een Tweaker

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Boomlaars schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:00:
[...]

Zit er een GameMania in de favela's in Rio de Janeiro? Wat een aanstellerij man
Ja dat, en hard weg rennen met een enorme doos van 4,5kg lijkt me ook best lastig. Die heb je zo weer ingehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 16-11-2020 12:06 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:27
ryanator schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:03:
Iemand ervaring met het kopen van iets via Tweakers vanuit BE naar NL? Hoe ging dat en waar moet je op letten bij een Tweaker
Hetzelfde als via marktplaats. Altijd voorzichtig zijn met direct kopen vanuit een particulier. Al merk ik wel dat zaken doen met een tweaker doorgaans prettiger, betrouwbaarder en goedkoper is dan via marktplaats. Hier komt een ander publiek zijn/haar waar aanbieden dan op marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2020 12:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Deacis
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Bedankt, gelijk besteld!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hulleman schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:06:
[...]

Hetzelfde als via marktplaats. Altijd voorzichtig zijn met direct kopen vanuit een particulier. Al merk ik wel dat zaken doen met een tweaker doorgaans prettiger en betrouwbaarder is dan via marktplaats. Hier komt een ander publiek zijn/haar waar aanbieden.
Heb nog nooit iets gekocht via Tweakers, laat staan vanuit het buitenland. Als iemand goede V&A reviews heeft betekent dit dan dat ze redelijk betrouwbaar zijn?

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-02 17:51
Kalder schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:05:
[...]

Ja dat, en hard weg rennen met een enorme doos van 4,5kg lijkt me ook best lastig. Die heb je zo weer ingehaald.
Niet als de playstation al in een ikea tas is gestopt door de eigenaar :+

• ajaxkoen93
  • Laatst online: 06-02-2021
Liggen gigantische voorraden in de winkels bij bijvoorbeeld MediaMarkt..

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01-2025
Ben ik de enige die niet snapt waarom iedereen een PS5 op release day wilt hebben? De console gaat waarschijnlijk >5 jaar mee, dus een paar maandjes later is geen ramp toch?

Zelf wou ik hem hebben omdat Bugsnax in de PS Plus zat deze maand, maar nu ik hem via de webstore heb kunnen claimen laat ik jullie lekker "vechten om 1 been" bij Coolblue. Ik koop hem wel zodra hij gewoon bij de Media Markt of een andere electronicaboer in de schappen ligt...

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35
Ik weet niet of dit er al stond.

Maar dit staat er op de site van de MM

Door de populariteit van de Playstation 5 is deze beperkt beschikbaar. Wil jij toch zo snel mogelijk een Playstation 5 in huis hebben? Plaats dan een pre-order in één van onze winkels, zodat je jouw console bij één van de volgende leveringen ontvangt. Een aanbetaling van € 50,- is verplicht om de pre-order te plaatsen. De uitlevering vindt chronologisch plaats, afhankelijk van de voorraad.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 12:59
msnguy schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
Ben ik de enige die niet snapt waarom iedereen een PS5 op release day wilt hebben? De console gaat waarschijnlijk >5 jaar mee, dus een paar maandjes later is geen ramp toch?

Zelf wou ik hem hebben omdat Bugsnax in de PS Plus zat deze maand, maar nu ik hem via de webstore heb kunnen claimen laat ik jullie lekker "vechten om 1 been" bij Coolblue. Ik koop hem wel zodra hij gewoon bij de Media Markt of een andere electronicaboer in de schappen ligt...
Je hoeft het niet te snappen. Veel mensen (waaronder ik) gaan helemaal op in de hype van een nieuwe console generatie en willen er gewoon vanaf het eerste moment bij zijn. Het heeft iets magisch. :D

• Kalder

Goed bezig, scheelt weer een F5'er
Ik hoop dat ik snel gebeld word door de Mediamarkt. Heb een pre-order in de winkel.

En als je "verslaafd" bent aan gamen moet je gewoon dingen als eerste hebben, dat is onderdeel van de verslaving :P

• ajaxkoen93
  • Laatst online: 06-02-2021
Moet ik dan ook maar een politie escorts regelen voor het bestelbusje wat mijn PS5 komt leveren.. voor je het weet gaat hij er vandoor met mijn PS5 of word hij tijdens het aanbellen overvallen... Overdrijf niet zeg pffff

Verwijderd

Misschien spreek ik enkel voor mijzelf, maar soms heb je gewoon behoefte aan een 'lichtpuntje'. In dit soort jaar is het toch alleen maar fijn om iets te hebben om naar uit te kijken, en je daar op te verheugen?

Als er dan logistieke zaken dat jou in de weg staan, terwijl je dondersgoed weet dat je wel fanatiek gamer bent en hier extra waarde aan hecht, is dat toch oprecht balen?

Niets is broodnodig, en het is ook niet altijd een kwestie van 'instant gratification'. Passievol met iets omspringen zou iets moois moeten zijn, geen vloek of iets om op neer te kijken.

• Santiago2019

Voor mij is dat vrij makkelijk uit te leggen.

1. Ik heb mijn PS4 verkocht
2. Corona
3. Het is mijn vrije tijd naast mijn studie
4. Ik heb er gewoon voor gespaard en wil hem dus ook z.s.m.
5. Er zijn enkele launch games die me gewoon interesseren (ook Q1 2021)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:27
ryanator schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
[...]

Heb nog nooit iets gekocht via Tweakers, laat staan vanuit het buitenland. Als iemand goede V&A reviews heeft betekent dit dan dat ze redelijk betrouwbaar zijn?
Mja, dat is wel het doel van zo'n reviewsysteem. Je weet het nooit zeker, maar ik heb altijd meer vertrouwen in aankoop/verkoop via tweakers V&A dan via marktplaats. Als het om een grotere aankoop gaat kun je ook afspreken eerst een aanbetaling te doen en bij levering de rest. Heb ik ook wel eens gedaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Del_Pello
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07-2021

Heb je veel vrienden die ook playstation 5 willen? Dat speelt namelijk ook mee.

Vergelijk het met een avondje uit vroeger dat al je vrienden over dat ene lekkere meisje hebben in de club en jij gaat er mee vandoor.

Het heeft gewoon iets magisch om het gelijk in huis te hebben en het te testen als echte playstation fanaat.

Verwijderd

Kalder schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:10:
[...]

Goed bezig, scheelt weer een F5'er
Ik hoop dat ik snel gebeld word door de Mediamarkt. Heb een pre-order in de winkel.

En als je "verslaafd" bent aan gamen moet je gewoon dingen als eerste hebben, dat is onderdeel van de verslaving :P
Ik heb de 2e dag fysiek in de winkel de preorder gedaan. Word je dan gebeld van te voren als je hem kan ophalen ja? :9~

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:20
Santiago2019 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:11:
[...]

Voor mij is dat vrij makkelijk uit te leggen.

1. Ik heb mijn PS4 verkocht
2. Corona
3. Het is mijn vrije tijd naast mijn studie
4. Ik heb er gewoon voor gespaard en wil hem dus ook z.s.m.
5. Er zijn enkele launch games die me gewoon interesseren (ook Q1 2021)
Niet op zulke berichten reageren joh. Er is er altijd 1 die als een soort pseudo-volwassene hier even wil laten zien hoe rationeel hij wel niet nadenkt.

Die mensen gaan dus expres op zoek naar dit topic om dergelijke berichten te posten.

8)7

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

Steven030 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:02:
[...]

Same!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:52:
[...]

Eigen risico is al een flink stuk ps5

• Kalder
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:18:
[...]

Ik heb de 2e dag fysiek in de winkel de preorder gedaan. Word je dan gebeld van te voren als je hem kan ophalen ja? :9~
Ja ik dacht van wel, maar mocht ik niet gebeld worden sta ik alsnog donderdag ochtend bij de mediamarkt met mijn bon en factuur waar de datum op staat. Ik heb €50 betaald om op de lijst te komen, verwacht toch minstens wel een belletje dat ik hem de 19e mag ophalen en afbetalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 16-11-2020 12:23 ]

• Klaas6544
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 12:52
Ben benieuwd of coolblue toch ergens rond het middaguur alles online gaat zetten. Ookal waren ze 'naar mogelijkheden aan het kijken'

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 21:38
Klaas6544 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:22:
Ben benieuwd of coolblue toch ergens rond het middaguur alles online gaat zetten. Ookal waren ze 'naar mogelijkheden aan het kijken'
Dat lijkt me niet, aangezien ze dan heel veel gezeik gaan krijgen omdat ze openlijk continu 18 november hebben gecommuniceerd.

• Lekkerboeie86
  • Nu online
ryanator schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
[...]

Dergelijke grote bedragen zou ik niet snel per post doen. Rij liever 3 uur naar Belgie dan dat ik een bedrag van 500+ verlies.

• hallogallo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-07-2025
Gezeik is gegarandeerd. Als ze het ‘rond het middaguur’ doen gaat de site plat, als ze het op een ander tijdstip doen is iedereen ook boos.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:27:
[...]

Dergelijke grote bedragen zou ik niet snel per post doen. Rij liever 3 uur naar Belgie dan dat ik een bedrag van 500+ verlies.
hmm lastig..

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:16
Zijn hier signalen over dan?

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

AMARONE schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:30:
[...]

Zijn hier signalen over dan?
Zie alleen dat ze zeggen houd de pagina in de gaten?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 21:45
Iedereen met een Amazon.nl pre-order, het geld is al afgeschreven bij jullie?

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Tja. Het is altijd een kwestie vertrouwen. Ik verstuur niets zonder dat het hele bedrag op mijn rekening staat. Zijn ook mensen die 15x 500.- bijschrijven en de PS5 zelf houden. Politie doet er echt niets mee. Daar gaan ze pas naar kijken als de schade ruim boven de 100K komt met honderden aangiftes.

Als je een auto hebt zou ik hem lekker ophalen en betalen. Lekker stukje touren. Niets mis mee ;)

• VirinR
  • Laatst online: 06-02 12:47
Silversin schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:32:
Iedereen met een Amazon.nl pre-order, het geld is al afgeschreven bij jullie?
Nog niet. Ook geen reservering op mijn creditcard.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:32:
[...]

Tja. Het is altijd een kwestie vertrouwen. Ik verstuur niets zonder dat het hele bedrag op mijn rekening staat. Zijn ook mensen die 15x 500.- bijschrijven en de PS5 zelf houden. Politie doet er echt niets mee. Daar gaan ze pas naar kijken als de schade ruim boven de 100K komt met honderden aangiftes.

Als je een auto hebt zou ik hem lekker ophalen en betalen. Lekker stukje touren. Niets mis mee ;)
Had ik die mogelijkheid maar lol

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
VirinR schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:33:
[...]

Nog niet. Ook geen reservering op mijn creditcard.
Heb bij amazon.fr besteld. Daar is een reservering van 0.00 gemaakt op 13 november. Toen ik besteld had is er ook een x een reservering van 0 euro gemaakt, die is later weer verdwenen

• Niek_1981
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

Evertt schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:08:
Ik weet niet of dit er al stond.

Maar dit staat er op de site van de MM

Door de populariteit van de Playstation 5 is deze beperkt beschikbaar. Wil jij toch zo snel mogelijk een Playstation 5 in huis hebben? Plaats dan een pre-order in één van onze winkels, zodat je jouw console bij één van de volgende leveringen ontvangt. Een aanbetaling van € 50,- is verplicht om de pre-order te plaatsen. De uitlevering vindt chronologisch plaats, afhankelijk van de voorraad.
Staat er echt al lange tijd op.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• ivokenevil
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Via Techinn, 2e batch dus waarschijnlijk halverwege februari..

Tip: Leuk voor valentijnsdag, voor jezelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eE3vTZECibuHS2JuQxsE2lZW_zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOr7xOEQsPTOwaHcr5Y419lH.jpg?f=fotoalbum_large

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat CB alles tegelijk online gooit want waarom zou het ze iets boeien. Ze raken het toch wel kwijt. Nu op het laatste moment nog even de website aanpassen voor 2 producten zullen ze niet doen. Ik vraag me af of de website van CB net zo kan opschalen als een amazon dat kan, want zelfs amazon.de had op 25 september grote moeite.

Naar mijn mening hadden ze een loterijsysteem moeten opzetten.
Een simpele webpagina waar je je e-mailadres + huisadres + voorkeurversie kan registreren. Dan worden daar random 500 namen uit getrokken die krijgen een mail met betaal link en daarna een bevestiging.
Daar sluit je inderdaad de "casuals" mee buiten en dat is erg jammer.
Maar je zou er een hoop frustratie mee kunnen voorkomen.
Je zou nog zo ver kunnen gaan en 1 aankoop per cc / iban kunnen toestaan om eventueel scalpers tegen te gaan. Kom je bij controle een dubbele aankoop tegen annuleer je er 1 en pak je een nieuwe random gelukkige uit de lijst.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
ivokenevil schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:52:
Via Techinn, 2e batch dus waarschijnlijk halverwege februari..

Tip: Leuk voor valentijnsdag, voor jezelf.

[Afbeelding]
Lol, spelen kent geen grenzen staat er dan..
Wel als je beperkt wordt door niet kunnen bestellen :+

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 11:09
Techinn wel een betrouwbare partij?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10
Ziet er uit als een vage toko uit Spanje?

Iedereen moet doen wat 'ie wil, maar ik zou echt iedereen adviseren gewoon bij de 'grote namen' te reserveren.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

jimmy87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:56:
Techinn wel een betrouwbare partij?
Je kan afterpay doen.
Zat ik gister ook al naar te kijken
Pagina: 1 ... 112 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord