• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:58:
[...]

Hoe is dat in godsnaam mogelijk, binnen een paar seconden? Niemand kan toch een order afronden binnen een paar seconden (inclusief betaling etc)?
Bewijs ons het tegendeel 😄👌🏻

• Klaas6544
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 12:52
Dus dat wordt ergens rond 18 november refreshen en klikken en uiteindelijk gewoon niks krijgen (Zoals altijd).
of de kleine kans hebben om hem in je winkelmandje te krijgen en te kunne afrekenen.
Jammer dat ze bij coolblue het niet reserveren als je het in je mandje hebt tho, zou een hoop gedoe voorkomen.

Verwijderd

Aankoopadvies schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:01:
[...]

En inderdaad je kunt tegenwoordig vrij snel afrekenen. Maar ik probeerde het zelf ook en kon 'm niet meer in m'n mandje plaatsen (ca. 5 sec nadat ze online kwamen). Dus het zal ook wel te maken hebben met wat ik eerder zei.
Nou dat is echt slecht nieuws dus voor mij haha. Ik had echt het idee dat er misschien 5 minuten tijd zou zijn om er een te bestellen. Maar als dit verhaal klopt dat je al na een bepaald aantal seconden inprincipe al te laat kunt zijn..

Heel jammer, maar goed had ik hem maar moeten pre orderen.

Waar kan ik overigens het aller laatste “up-to-date” nieuws vinden van de voorraad bij bijvoorbeeld bol.com en andere wat grotere webwinkels. Heb het idee dat daar mijn kansen wat groter zijn.

Of ik ben gewoon moeilijk naïef 😂

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Aankoopadvies schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:01:
[...]

En inderdaad je kunt tegenwoordig vrij snel afrekenen. Maar ik probeerde het zelf ook en kon 'm niet meer in m'n mandje plaatsen (ca. 5 sec nadat ze online kwamen). Dus het zal ook wel te maken hebben met wat ik eerder zei.
Dat zal ook het grootste probleem zijn i.p.v. de tijd dat ze beschikbaar zullen zijn.
Bij de XSX lag de site er gewoon uit voor quasi iedereen en dan eenmaal dat je er terug op kon was alles al uitverkocht. Vergeet het maar m.a.w.

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01 18:05
Santiago2019 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:04:
[...]

Dat zal ook het grootste probleem zijn i.p.v. de tijd dat ze beschikbaar zullen zijn.
Bij de XSX lag de site er gewoon uit voor quasi iedereen en dan eenmaal dat je er terug op kon was alles al uitverkocht. Vergeet het maar m.a.w.
Kwam de XSX ook 'rond het middag uur'? Zoja, hoe laat kwam deze dan precies online?

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:06:
[...]

Kwam de XSX ook 'rond het middag uur'? Zoja, hoe laat kwam deze dan online?
rond 11:45 was de site al plat.

• Aankoopadvies
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-02-2021
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:04:
[...]

Nou dat is echt slecht nieuws dus voor mij haha. Ik had echt het idee dat er misschien 5 minuten tijd zou zijn om er een te bestellen. Maar als dit verhaal klopt dat je al na een bepaald aantal seconden inprincipe al te laat kunt zijn..

Heel jammer, maar goed had ik hem maar moeten pre orderen.

Waar kan ik overigens het aller laatste “up-to-date” nieuws vinden van de voorraad bij bijvoorbeeld bol.com en andere wat grotere webwinkels. Heb het idee dat daar mijn kansen wat groter zijn.

Of ik ben gewoon moeilijk naïef 😂
Ik had zelf het geluk dat de pre orders niet werden aangekondigd. Ik werd wakker en zag het mailtje van Bol.com en kon meteen bestellen. Bij aangekondigde pre orders grijp ik altijd ernaast omdat het zo druk is.

Anyway, wat je zou kunnen doen is je inschrijven bij de webshops om een melding te ontvangen. Je kunt ook wellicht ergens bij een lokale mediamarkt langs om een pre order te plaatsen. De kans is groot dat je pas begin volgend jaar een PS5 hebt (rond februari-maart). Dit was bij mij met de PS4 ook het geval. De PS5 is zelfs nog meer gewild...

Wat je ook zou kunnen doen is gebruikmaken van software/websites (uptime bots) die je een bericht sturen als er iets verandert op de pre order pagina's (bijv als er weer voorraad is). Dit instellen kost wat tijd, maar je krijgt wel het snelst een berichtje als er weer voorraad is. Succes!

Verwijderd

Aankoopadvies schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:09:
[...]

Ik had zelf het geluk dat de pre orders niet werden aangekondigd. Ik werd wakker en zag het mailtje van Bol.com en kon meteen bestellen. Bij aangekondigde pre orders grijp ik altijd ernaast omdat het zo druk is.

Anyway, wat je zou kunnen doen is je inschrijven bij de webshops om een melding te ontvangen. Je kunt ook wellicht ergens bij een lokale mediamarkt langs om een pre order te plaatsen. De kans is groot dat je pas begin volgend jaar een PS5 hebt (rond februari-maart). Dit was bij mij met de PS4 ook het geval. De PS5 is zelfs nog meer gewild...

Wat je ook zou kunnen doen is gebruikmaken van software/websites (uptime bots) die je een bericht sturen als er iets verandert op de pre order pagina's (bijv als er weer voorraad is). Dit instellen kost wat tijd, maar je krijgt wel het snelst een berichtje als er weer voorraad is. Succes!
Oh wauw, ja dat is echt lekker dan!

Dan moet ik maar geluk hebben aankomende week en anders hopen op een forse lading bij bol.com (gebeurt niet). Om nu te pre-orderen om eentje te bemachtigen in februari-maart vind ik het persoonlijk echt niet waard ook.

Ik gebruik daarnaast een simpele laptop denk niet dat ik die software erop krijg.

Nahja, bedankt voor het openen van mijn ogen. Ik leg me erbij neer en haal wel een PS5 in 2021 in de winkel een keer mocht het niet lukken volgende week.

Bedankt voor jullie berichten!!

• cronixx

cronixx

krieuw

[...]

Je doet je naam eer aan.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
[...]

Het lullige bij Bol was dat niet iedereen een mail kreeg die zich had ingeschreven.

• Aankoopadvies
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:13:
[...]

Oh wauw, ja dat is echt lekker dan!

Dan moet ik maar geluk hebben aankomende week en anders hopen op een forse lading bij bol.com (gebeurt niet). Om nu te pre-orderen om eentje te bemachtigen in februari-maart vind ik het persoonlijk echt niet waard ook.

Ik gebruik daarnaast een simpele laptop denk niet dat ik die software erop krijg.

Nahja, bedankt voor het openen van mijn ogen. Ik leg me erbij neer en haal wel een PS5 in 2021 in de winkel een keer mocht het niet lukken volgende week.

Bedankt voor jullie berichten!!
Er zijn ook websites die hetzelfde kunnen. Kijk maar eens op Uptimerobot.com. Je kunt instellen dat je een bericht krijgt als bijvoorbeeld de tekst 'Niet Leverbaar' op bol.com verdwijnt (wat zou betekenen dat er voorraad is). De betaalde plannen op Uptimerobot kunnen websites vaker checken dan de gratis plannen. Wellicht is dat de moeite waard.

• Darklight_93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik heb net deze foto van mijn neef uit Italië gekregen. De release datum van PS5 is naar voor en geschoven door Corona en hij heeft de disk versie vandaag gekregen! Ik ben zo jaloers dat ik mijn PS5 niet heb gereserveerd in Italië. Hier in Nederland is alleen maar drama en heel weinige PS5 aandelen! Wij weten nog niks over en Italië (dat niet zo goed georganiseerd is qua logistiek) heeft al PS5 binnen gekregen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2cyiBr-7duEG1lpfPFV6QnNo48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj8f6qaXrMjaF5G1EYGmtoVA.jpg?f=fotoalbum_large

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00
Gelukkig heb ik een 1000mbit verbinding dus ben flink in het voordeel bij Coolblue :+

Zijn er nog andere shops die dezelfde manier als Coolblue hanteren? Of ging de rest allemaal wel met pre order?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

yorroy schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:22:
Gelukkig heb ik een 1000mbit verbinding dus ben flink in het voordeel bij Coolblue :+

Zijn er nog andere shops die dezelfde manier als Coolblue hanteren? Of ging de rest allemaal wel met pre order?
Bandbreedte is echt niet het probleem bij Coolblue; de site wordt gewoon omver getrokken door de hoeveelheid load.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Darklight_93 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:21:
Ik heb net deze foto van mijn neef uit Italië gekregen. De release datum van PS5 is naar voor en geschoven door Corona en hij heeft de disk versie vandaag gekregen! Ik ben zo jaloers dat ik mijn PS5 niet heb gereserveerd in Italië. Hier in Nederland is alleen maar drama en heel weinige PS5 aandelen! Wij weten nog niks over en Italië (dat niet zo goed georganiseerd is qua logistiek) heeft al PS5 binnen gekregen! [Afbeelding]
Is dit niet die Instagramfilter?

• Aankoopadvies
Ik heb net deze foto van mijn neef uit Italië gekregen. De release datum van PS5 is naar voor en geschoven door Corona en hij heeft de disk versie vandaag gekregen! Ik ben zo jaloers dat ik mijn PS5 niet heb gereserveerd in Italië. Hier in Nederland is alleen maar drama en heel weinige PS5 aandelen! Wij weten nog niks over en Italië (dat niet zo goed georganiseerd is qua logistiek) heeft al PS5 binnen gekregen! [Afbeelding]
Dit is een Instagramfilter ja haha. You got pranked

• Yvssvn
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10-2021
Geen idee of dit een grap is, maar wellicht nog één keer goed naar de foto kijken. :+

• mds98
  • Laatst online: 20-12-2025
yorroy schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:22:

Wat is je gemiddelde RTT als je "ping coolblue.nl" doet in je terminal/command prompt?
Bij mij 16 ms.

Verwijderd

Aankoopadvies schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:17:
[...]

Er zijn ook websites die hetzelfde kunnen. Kijk maar eens op Uptimerobot.com. Je kunt instellen dat je een bericht krijgt als bijvoorbeeld de tekst 'Niet Leverbaar' op bol.com verdwijnt (wat zou betekenen dat er voorraad is). De betaalde plannen op Uptimerobot kunnen websites vaker checken dan de gratis plannen. Wellicht is dat de moeite waard.
Bedankt voor de tip, ik denk dat het een verloren zaak is om eerlijk te zijn.. Coolblue en Bol.com zullen het allebei laten weten wanneer ze de bestellingen weer aannemen. En zodra iedereen erop af gaat zal het waarschijnlijk zo weg zijn. Ben nu aan het nadenken of ik wel mijn PS4 moet verkopen.. Heb het al een soort van beloofd aan de koper, maar ik wil niet zonder console zitten in deze tijd :/

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
mds98 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:24:
[...]

Wat is je gemiddelde RTT als je "ping coolblue.nl" doet in je terminal/command prompt?
Bij mij 16 ms.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXd4vLoteZ5FfkWZKOmOg9nc0K8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/077s1wQuVLLpXeJTnAg3rtPt.jpg?f=fotoalbum_large

Iig eentje die ik dan ver sla, haha

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02 09:12
koenvd90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:28:
[...]

[Afbeelding]

Hier 7ms haha, niet dat het uit zal maken jammer genooeg!

• ryanator
  • Laatst online: 06-02 19:16

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Het is dat ik geen ps4 heb dus ik blijf jagen deze week.

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
easy-cloud schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:29:
[...]

Haha, weet ik. Was ook sarcastisch

• mds98
koenvd90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:28:
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQCgKBQSVXHo5Z8o3oUwDN58MCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mLwAfixkLpKQQ4DojJPQXQ45.png?f=fotoalbum_large

• mds98
easy-cloud schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:29:
[...]

Elke ms telt :P

• Santiago2019
  • Laatst online: 04-01-2022
We zijn zo wanhopig geworden dat we ping responstijd beginnen te vergelijken. Ik ben trots op jullie jongens.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 13:03
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:58:
[...]

Hoe is dat in godsnaam mogelijk, binnen een paar seconden? Niemand kan toch een order afronden binnen een paar seconden (inclusief betaling etc)?
Je hebt in Chrome autofill extensie, vul je vast je bankgegevens/CC dan heb je binnen een aantal seconden betaald. Weet niet of Coolblue Shopify of een Mesh website is, maar mocht dat zo zijn dan kunnen bots hem binnen 1 seconden wegkapen.
Tevens kan je auto refresh extensie downloaden zodat hij om de 5 - 10 seconden refreshed.

[ Voor 8% gewijzigd door laurens700 op 15-11-2020 16:39 ]

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Watch Dogs real life dit

• Korben

Korben

() => {};

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PING coolblue.nl (13.224.69.11) 56(84) bytes of data.
64 bytes from server-13-224-69-11.dub2.r.cloudfront.net (13.224.69.11): icmp_seq=1 ttl=241 time=0.346 ms
64 bytes from server-13-224-69-11.dub2.r.cloudfront.net (13.224.69.11): icmp_seq=2 ttl=241 time=0.386 ms
64 bytes from server-13-224-69-11.dub2.r.cloudfront.net (13.224.69.11): icmp_seq=3 ttl=241 time=0.394 ms
^C
--- coolblue.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2017ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.346/0.375/0.394/0.026 ms

>:)

Je pingt overigens AWS CloudFront, dus dat zegt weinig over hoe snel de onderliggende hosts zijn.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• cronixx

cronixx

krieuw

Fake, instafiltertje.

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Hoe heet die plugin ook alweer (is al eens voorbij gekomen), waar je een melding krijgt als er iets veranderd op een website (die refresht automatisch voor je)?

• Klaas6544
Alvast een tip , maak nu alvast een account aan en gebruik iets van een auto-filler als extensie.
Stel je voor het komt zover dat je bij de betaalpagina uitkomt, dan moet je wel voorbereid zijn!

• cronixx

cronixx

krieuw

Nitwitt1991 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:43:
Hoe heet die plugin ook alweer (is al eens voorbij gekomen), waar je een melding krijgt als er iets veranderd op een website (die refresht automatisch voor je)?
otsledit en/of distill.io

• Klaas6544
Nitwitt1991 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:43:
Dacht Distill , refresht het elke 5 seconden voor je en kijkt of de status veranderd.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:44:
Alvast een tip , maak nu alvast een account aan en gebruik iets van een auto-filler als extensie.
Stel je voor het komt zover dat je bij de betaalpagina uitkomt, dan moet je wel voorbereid zijn!
Is dat alleen voor cc of ook met ideal?

• Klaas6544
ryanator schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:46:
[...]

Is dat alleen voor cc of ook met ideal?
auto-fill werkt alleen maar voor cc's jammer genoeg.
Ik ga het via een autofiller cc en via ideal handmatig die dag proberen. we gaan zien hoe het gaat!

• laurens700
Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:44:
Beste nog is maak 10 accounts aan, je logt op elke pagina in (10 browsers) (monitor is wel handig). Dan heb je alle browsers openen staan en je klikt ze allemaal aan in je winkelwagen, de gene die er doorheen is ga je verder.
Gaan pagina's out dan direct auto refresh.
Zo doe ik het bij Nike om schoenen te coppen. >:)
Wel kan het zo zijn dat je teveel traffic genereert waardoor je een IP ban kan krijgen, maar daar heb je residental proxys voor :P

[ Voor 13% gewijzigd door laurens700 op 15-11-2020 16:52 ]

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Dit topic is next level voor coolblue.

• Klaas6544
laurens700 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:48:
[...]

Beste nog is maak 10 accounts aan, je logt op elke pagina in (10 browsers) (monitor is wel handig). Dan heb je alle browsers openen staan en je klikt ze allemaal aan in je winkelwagen, de gene die er doorheen is ga je verder.
Mijn arsenaal bestaat uit distill.io monitor, mijn eigen bot monitor die refresht elke seconde rond 12 uur ofzo en manueel checken ofc. Met mijn laptop en pc ff alles klaarzetten en dan nogsteeds die L pakken.
Maar niet geschoten is altijd mis!

• Klaas6544
laurens700 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:48:
[...]

Zo doe ik het bij Nike om schoenen te coppen. >:)
Wel kan het zo zijn dat je teveel traffic genereert waardoor je een IP ban kan krijgen, maar daar heb je residental proxys voor :P
Bij coolblue wordt je niet ge ip-blocked. Heb zeker honderden keren uitgeprobeerd toen ik mijn eigen bot aan het klaarzetten was. Bol.com daarentegen wel dus kzou ff uitkijken met bol. Het is een keer gebeurd terwijl ik gewoon teveel op de site was (Lekker ip ban voor 24 uur).

• Avex
  • Laatst online: 30-06-2021
Maar het gaat erom wie hem het eerst in zijn mandje heeft.

• laurens700
Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:52:
[...]

Mijn arsenaal bestaat uit distill.io monitor, mijn eigen bot monitor die refresht elke seconde rond 12 uur ofzo en manueel checken ofc. Met mijn laptop en pc ff alles klaarzetten en dan nogsteeds die L pakken.
Maar niet geschoten is altijd mis!
Haha herkenbaar, helaas vang ik ook niet altijd raak, maar het is idd te proberen. Wel jammer vind ik het dat het zo ver gaat, dat je speciale programma's of methodes moet uitvoeren, om er mogelijk 1 te vangen. Dat dit nu zelfs bij consoles als bij videokaarten moet, belachelijk.

• laurens700
Avex schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:54:
Maar het gaat erom wie hem het eerst in zijn mandje heeft.
Ik denk niet dat het zo werkt. Bij sneakers is het zo, pas als je hebt betaald dan krijg je hem, zelfs al had je hem in je mandje. Geen idee of dat bij Coolblue is.

• Klaas6544
laurens700 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:54:
[...]

Haha herkenbaar, helaas vang ik ook niet altijd raak, maar het is idd te proberen. Wel jammer vind ik het dat het zo ver gaat, dat je speciale programma's of methodes moet uitvoeren, om er mogelijk 1 te vangen. Dat dit nu zelfs bij consoles als bij videokaarten moet, belachelijk.
Yep, zeer jammer. en nog het feit dat stel je gebruikt alle manieren, je nog bijna geen kans hebt.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:41
Bij coolblue is het zeker niet wie het eerst het product in z’n winkelmandje heeft die krijgt het... pas
Bij betalen weet je of je hem hebt ja of nee. Hij kan namelijk gewoon uit je winkel mandje worden gehaald.

• Klaas6544
laurens700 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:57:
[...]

Ik denk niet dat het zo werkt. Bij sneakers is het zo, pas als je hebt betaald dan krijg je hem, zelfs al had je hem in je mandje. Geen idee of dat bij Coolblue is.
Coolblue is gewoon hem in je mandje krijgen (Als dat lukt ) en z.s.m. betalen.
Ze reserveren inderdaad niks en je hebt hem pas als je succesvol een bestelling hebt afgerond.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 13:34
Ik vraag me af wat sneller zal zijn, iDeal of Creditcard..

• Jefson
Mandarijntje schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:05:
Ik vraag me af wat sneller zal zijn, iDeal of Creditcard..
Ik ga voor iDeal, scannen met m'n phone en klaar! Als ik überhaupt zo ver kom. Zal je net zien, heeft ING weer een storing >:) !

[ Voor 9% gewijzigd door Jefson op 15-11-2020 17:07 ]

• Avex
Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:59:
[...]

Ze reserveren inderdaad niks en je hebt hem pas als je succesvol een bestelling hebt afgerond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hp8L_EiMWrgeyxDGnzCFT0ORLzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhtDJ9jHs4gjRMWMzNOOh9Gv.jpg?f=fotoalbum_large. Vandaar dat ik dat dacht.

[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2020 19:39 . Reden: plaatje verkleind ]

• Jefson
Avex schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:07:
[...]
Vandaar dat ik dat dacht.
Volgens mij zeggen al die medewerkers ook maar wat..

• Klaas6544
Ik heb dit ook een keertje nagevraagd via twitter en toen zeiden ze dat er geen reserveer systeem was met het winkelwagentje en je dus gewoon moet afrekenen om zeker te weten dat je hem krijgt.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 13:34
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:06:
[...]

Ik ga voor iDeal, scannen met m'n phone en klaar! Als ik überhaupt zo ver kom. Zal je net zien, heeft ING weer een storing >:) !
Ik zie nu dat Apple Pay ook een optie is. Even bevestigen op je telefoon en klaar, lijkt wel snel te zijn.

• Korben

Korben

() => {};

[...]

Met wat verstand van iDEAL-integratie achter de kiezen... Nee, dat klopt niet. Je 'hebt' hem zodra je wordt doorverwezen naar iDEAL, of de CC-betaalpagina. De webshop moet namelijk een 'referentie' meesturen met het betaalverzoek, zodat ze bij de 'callback' (als je terug wordt geschopt naar de webshop) weten om welke bestelling het gaat. Ook hebben ze bij iDEAL de verplichting om als dat niet lukt (bijvoorbeeld omdat de website er uit ligt) op de achtergrond periodiek de status van lopende betaalverzoeken te controleren.

• Avex
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:08:
[...]

Volgens mij zeggen al die medewerkers ook maar wat..
Ja het is allemaal onduidelijk en duidelijker gaat het niet worden ben ik bang voor.

• Klaas6544
Korben schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:09:
[...]

Met wat verstand van iDEAL-integratie achter de kiezen... Nee, dat klopt niet. Je 'hebt' hem zodra je wordt doorverwezen naar iDEAL, of de CC-betaalpagina. De webshop moet namelijk een 'referentie' meesturen met het betaalverzoek, zodat ze bij de 'callback' (als je terug wordt geschopt naar de webshop) weten om welke bestelling het gaat. Ook hebben ze bij iDEAL de verplichting om als dat niet lukt (bijvoorbeeld omdat de website er uit ligt) op de achtergrond periodiek de status van lopende betaalverzoeken te controleren.
Daar had ik niet aan gedacht, aangezien volgens de medewerkers je hem pas krijgt als je hebt betaald.
Dit is ook eens iets om over na te denken, dus nu zo snel mogelijk op ideal klikken (Als je geen cc hebt)
Bedankt voor dit bericht!

• sverzijl
  • Nu online
Ik heb zojuist een PS5 DE geannuleerd bij amazon.fr. Geen idee hoe snel die weer in verkoop gaat dan. Direct na annulering was ie nog niet te kopen in ieder geval.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 11:05
Ik heb hier recente ervaring mee met de iPhone 12 pro. Die had ik bij CB in mijn mandje, maar voordat ik ging betalen was hij uitverkocht en kon ik niet meer afrekenen. Toen er later in de week weer nieuwe voorraad kwam kon ik dezelfde order in mijn winkelmandje (en ook bestelgeschiedenis) alsnog afrekenen. Oftewel, het in je winkelmandje hebben is NIET genoeg bij Coolblue, pas als je afrekent heb je hem binnen. Ik ben dus sowieso bang dat je geen kans maakt tegen de bots als je geen gebruik maakt van een autofill

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 09:59
sverzijl schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:15:
Ik heb zojuist een PS5 DE geannuleerd bij amazon.fr. Geen idee hoe snel die weer in verkoop gaat dan. Direct na annulering was ie nog niet te kopen in ieder geval.
Waarom heb je dit gedaan?

• cronixx

cronixx

krieuw

Steven030 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:16:
Ik heb hier recente ervaring mee met de iPhone 12 pro. Die had ik bij CB in mijn mandje, maar voordat ik ging betalen was hij uitverkocht en kon ik niet meer afrekenen. Toen er later in de week weer nieuwe voorraad kwam kon ik dezelfde order in mijn winkelmandje (en ook bestelgeschiedenis) alsnog afrekenen. Oftewel, het in je winkelmandje hebben is NIET genoeg bij Coolblue, pas als je afrekent heb je hem binnen. Ik ben dus sowieso bang dat je geen kans maakt tegen de bots als je geen gebruik maakt van een autofill
Als je gaat afrekenen, zodra het afrekenproces is begonnen issie "gerserveerd".

• Klaas6544
Als je snel genoeg op ideal klikt dan zou het in theorie genoeg zijn heb ik net geleerd.
Als wat een paar becricht hierboven staat klopt.
Dat wordt zoals altijd strugglen.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:42
klopt niet helemaal ik heb een 3080 kaart proberen te kopen bij CB had betaald maar zat niet bij de gelukkige helaas..kwam in de wachtrij.

• sverzijl
  • Nu online
Omdat ik er ook al 1 via amazon.nl heb staan, ik geen directe vrienden/familie heb die er NU eentje willen.

• Steven030
cronixx schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:18:
[...]

Als je gaat afrekenen, zodra het afrekenproces is begonnen issie "gerserveerd".
Bij mij was het zo dat ik met CC wilde betalen, maar omdat daar een reservering in stond had ik niet voldoende krediet. Hierdoor ging het betalen mis, en moest ik eerst even wat aflossen om daarna weer af te rekenen. Maar in de tussentijd was ie dus uitverkocht. De order stond er wel in, maar als nog niet betaald. Pas toen er weer nieuwe voorraad kwam later in de week kon ik de betaling alsnog afronden

• Celeone
Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:53:
[...]

Bij coolblue wordt je niet ge ip-blocked. Heb zeker honderden keren uitgeprobeerd toen ik mijn eigen bot aan het klaarzetten was. Bol.com daarentegen wel dus kzou ff uitkijken met bol. Het is een keer gebeurd terwijl ik gewoon teveel op de site was (Lekker ip ban voor 24 uur).
Ooh, kan Bol je een block geven als je Distill erop draait? :'( Wilde Bol juist als een van de websites scherp in de gaten houden.

• cronixx

cronixx

krieuw

Celeone schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:20:
[...]

Ooh, kan Bol je een block geven als je Distill erop draait? :'( Wilde Bol juist als een van de websites scherp in de gaten houden.
Draai bol al weken (maanden) in distill met refresh op 30 seconden, dus valt wel mee.

• Klaas6544
cronixx schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:21:
[...]

Draai bol al weken (maanden) in distill met refresh op 30 seconden, dus valt wel mee.
Ik denk dan toch dat de kansen klein zijn maar omdat het bij mij al een keer was gebeurd is de kans er toch.
Gewoon distill draaien erop en wordt je ge ip-banned? Pech, want nu nogsteeds geldt 'niet geschoten is altijd mis'

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Klaas6544 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:23:
[...]

Ik denk dan toch dat de kansen klein zijn maar omdat het bij mij al een keer was gebeurd is de kans er toch.
Gewoon distill draaien erop en wordt je ge ip-banned? Pech, want nu nogsteeds geldt 'niet geschoten is altijd mis'
Bij Media Markt blijft dat ding afgaan...

• cronixx

cronixx

krieuw

Nitwitt1991 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:25:
[...]

Beter afstemmen.

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:12
Nitwitt1991 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:25:
[...]

Dan heb je de instellingen verkeerd staan. Eerst zul je een bundel in je wagentje moeten zetten, bijvoorbeeld met spiderman. Daarna gooi je spiderman eruit zodat de ps5 over blijft. Dan verder gaan en distill instellen op de bezorg button. Dan gaat die alleen af als die mogelijkheid weer beschikbaar komt. Op die manier heb ik de mijne ook gekocht op 5 november.

Je hoeft dan bij een melding alleen maar op verder te klikken en betalen. Kind kan de was doen :-)

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Heb echt een hekel aan al die bots. Verpest het voor de normale mensen.

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
*knip* lees de topicwaarschuwing in lettertype 16 eens.

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2020 19:18 ]

• Celeone
ryanator schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:34:
Heb echt een hekel aan al die bots. Verpest het voor de normale mensen.
Ik wist ook niet eens dat die dingen bestonden voordat ik me in dit topic verdiepte. Verklaart wel een hoop (waarom die dingen altijd zo snel gaan).

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 15:10

spaceboy

Op grote hoogte

*knip* doe normaal. Lees de topicwaarschuwing eens.

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2020 19:00 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• cronixx

cronixx

krieuw

*knip* gebruik de TR

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2020 19:14 ]

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:32

H.Boss

Hugo Boss

Finalchaos schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:35:
Playstation 5 gaat inmiddels voor 1000 euro + over op marktplaats.. zou bijna gaan overwegen om mn aankoop te gaan verkopen.. dit is echt ziek.. hoeveel je krijgt. Zelfs mogelijk 1500 euro
En dan een DOA ontvangen haha, poeh dat is pijnlijk!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• CharlieRay
  • Laatst online: 26-12-2021
*knip* rapporteren, niet reageren.

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2020 19:14 ]

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Celeone schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:36:
[...]

Ik wist ook niet eens dat die dingen bestonden voordat ik me in dit topic verdiepte. Verklaart wel een hoop (waarom die dingen altijd zo snel gaan).
Dacht dat het meer een probleem in de VS was maar hier dus ook. Vind het moreel gezien niet netjes

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7drCTMoBBSuzOgy5EHSmNfoEp2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3y0UBibi4wLNkhxuZBxY437.jpg?f=user_large

Inmiddels heeft de ps5 gekte z’n hoogtepunt bereikt in de VS. Men verkoopt ze op StockX (sneaker resell site) 😂. Maar we gaan er gewoon vanuit dat er nog wat consoles vrijkomen voor ons aankomende week.

• Jefson
Gaat BCC nou wel of niet in de nacht van 18 op 19 online verkopen?

• Steven030
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:09:
Misschien 18 rond 12:00 in de middag, maar ze hebben ook al gezegd dit toch niet te doen dacht ik. Geen idee dus.

Edit: Nvm, dacht dat het over CB ging. BCC doet volgens mij niets meer

[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 15-11-2020 18:13 ]

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Vanmiddag contact gehad met bcc
Hi, bedankt voor je bericht. Ik moet je helaas teleurstellen. We hebben inmiddels van Sony vernomen dat wij helaas géén voorraad gaan ontvangen vóór en óp de release datum. Vooralsnog is het volledig onbekend wanneer wij de bestelde voorraad gaan ontvangen. Zodra wij meer informatie mogen ontvangen zullen wij dit op onze website communiceren. Ik kan alleen adviseren onze site in de gaten te houden.
Excuus voor het ongemak. ^Sylvia

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jefson schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:09:
Verwacht niets, checken kan altijd.
Ze weten inmiddels niks en krijgen waarschijnlijk ook niks op release(zijn hun woorden)

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
pokle312 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:12:
[...]

Verwacht niets, checken kan altijd.
Ze weten inmiddels niks en krijgen waarschijnlijk ook niks op release(zijn hun woorden)
Huh maar bcc doet de voorraad van wehkamp toch?

• Yvssvn
  • Laatst online: 16-10-2021
Morgen / overmorgen zou iedereen die gepre-ordered heeft in een MM filiaal bericht moeten krijgen, volgens de klantenservice.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Teknix1982 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:26:
Ik heb voor een preorder achter het net gevist. Wilde dus op MP kijken maar instant deals liggen tussen de 800-900 voor digital only. Dan maar achteraan sluiten :(
Binnen nu en 4 weken sws weer lading bij Bol

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ryanator schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:27:
[...]

Oke thnx in de gaten houden dus.

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
[...]

Komt deze uit je glazen “bol” van optimisme?
Of omdat er ook wat series X beschikbaar zijn gekomen?

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 12:39
[...]

Bron?

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Zie bbc interview met jim ryan

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

En de kerst gaan ze niet skippen. Ze lopen teveel geld mis dan.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Waar is jouw bewijs meneer?? Ga je nou dingen roepen zonder bewijs stukken? :(
hoe durf je een inschatting te maken op iets wat hoogstwaarschijnlijk klopt!?

Mensen doe eens rustig lmao, het lijkt me toch vrij logisch dat er iets wordt geleverd met de kerst...
Bol.com is een miljarden bedrijf.

[ Voor 17% gewijzigd door pokle312 op 15-11-2020 18:35 ]

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 09:58
Staat er bij iemand anders op de MM Bestelling pagina ook dat de PS5 op de 18e thuisbezorgd wordt? Voorheen was dit nog de 19e.

Ik betwijfel nogsteeds of ik er één geleverd ga krijgen (Pas na 17 sept. besteld) maar het lijkt me ook dat ik er dan inmiddels wel wat van gehoord zou hebben. Zou een beetje slechte service zijn om op de allerlaatste dag te zeggen "ja, jammer. later misschien ooit een keer"

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik baseer dit ook op volledige logica en verstand.

• cronixx

cronixx

krieuw

Keipi schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:36:
Staat er bij iemand anders op de MM Bestelling pagina ook dat de PS5 op de 18e thuisbezorgd wordt? Voorheen was dit nog de 19e.

Ik betwijfel nogsteeds of ik er één geleverd ga krijgen (Pas na 17 sept. besteld) maar het lijkt me ook dat ik er dan inmiddels wel wat van gehoord zou hebben. Zou een beetje slechte service zijn om op de allerlaatste dag te zeggen "ja, jammer. later misschien ooit een keer"
Staat 18 en dat heeft er altijd al gestaan, al sinds 17 September.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

pokle312 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:31:
[...]

Waar is jouw bewijs meneer?? Ga je nou dingen roepen zonder bewijs stukken? :(
hoe durf je een inschatting te maken op iets wat hoogstwaarschijnlijk klopt!?

Mensen doe eens rustig lmao, het lijkt me toch vrij logisch dat er iets wordt geleverd met de kerst...
Bol.com is een miljarden bedrijf.
Ach, men heeft hier teveel tijd voor paniek zaaien en te weinig tijd om een luchtje te scheppen en het verstand te gebruiken ;)

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 00:15

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

Tja, ik was vorige week daar voor een Series X bezig en die kwam naar mijn mandje, maar zodra ik wilde betalen crashte het winkelmandje en kon ik daar met geen mogelijkheid meer inkomen. Terug naar het product kon ook niet meer omdat die pagina ook op zijn bek was gegaan. Dit wordt een crapshoot... }:O

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• cronixx

cronixx

krieuw

Keipi schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:36:

En niemand met een online pre-order, Bij MM, met de optie thuisbezorgen heeft nog iets concreets gehoord m.b.t. levering.

• ParaNoID
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-02 22:12
cronixx schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:38:
[...]

En niemand met een online pre-order, Bij MM, met de optie thuisbezorgen heeft nog iets concreets gehoord m.b.t. levering.
Op twitter is meerdere malen aangegeven dat men kan uit gaan dat men een PS5 kan verwachten. Ik denk dat MM hier vrij duidelijk in is geweest.

• cronixx

cronixx

krieuw

ParaNoID schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:45:
[...]

Op twitter is meerdere malen aangegeven dat men kan uit gaan dat men een PS5 kan verwachten. Ik denk dat MM hier vrij duidelijk in is geweest.
Mee eens, ik reageerde alleen op die manier omdat @Keipi aangaf dat hij nog niets vernomen had via de mail, maar dat hebben we dus allemaal nog niet.

En dat gaan we dus ook niet horen, denk ik. Je hoort pas wat als er een verzendbevestiging is.

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 09:58
cronixx schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:48:
[...]

Mee eens, ik reageerde alleen op die manier omdat @Keipi aangaf dat hij nog niets vernomen had via de mail, maar dat hebben we dus allemaal nog niet.

En dat gaan we dus ook niet horen, denk ik. Je hoort pas wat als er een verzendbevestiging is.
Thanks voor je bericht trouwens! Bijzonder van de leverdatum, die stond in mijn bestelbevestiging toch echt op 19 november, maar een dag eerder is mooi meegenomen.

Wat betreft de bevestiging van Mediamarkt op Twitter, ik heb het opgezocht en kond inderdaad deze tweet vinden:
https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1327971978645528576

Als je een bevestiging (Ik naam gewoon aan je bestelbevestiging) hebt gehad dan kan je er dus één verwachten.

Edit: Standaard bestelbevestiging inderdaad: https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1327681701842198530

[ Voor 6% gewijzigd door Keipi op 15-11-2020 18:54 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord