• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
"Na" een topicje over LD (Lucid Dreaming), nu een stapje verder: OOBE (Out of Body Experiences). Tijdens een OOBE bevindt je geest zich buiten je lichaam, in de echte wereld, in de werkelijkheid. Vier jaar geleden heb ik er een online boek over gelezen, waarvan ik de URL ben kwijtgeraakt, en die ik daarna nooit meer heb teruggevonden.

Er zijn, volgens dat boek, twee manieren om een OOBE te krijgen. Je kunt via een LD in een OOBE terechtkomen (hoe precies herinner ik me niet meer), of je kunt er vanuit wakende toestand komen. De laatste manier is makkelijker, omdat het krijgen van een LD ook al een aardig klusje is :)

De truuk is om je lichaam volledig te relaxen. Ga liggen, ontspan je spieren, en ontspan je spieren dan nogmaals systematisch. Begin bij je tenen en relax ze, langs je benen omhoog - buik, rug, armen, vingers, nek, gezichtsspieren - span ze desnoods even aan zodat je zeker weet dat ze gerelaxt zijn. Met al die stress van tegenwoordig weet je vaak niet eens dat je spieren gespannen zijn :)

Je zal merken dat je lichaam steeds gevoellozer wordt. Je kan je inbeelden dat je bijvoorbeeld je arm beweegt en anders neerlegt, en dan ook echt voelen dat dat zo is, terwijl je fysieke arm nog steeds zo blijft liggen als hij ligt... Op het moment dat je dat gevoel hebt ga je een vibratie aanbrengen, wat je ook weer op twee manieren kunt doen.

Je kunt het gevoel oproepen dat je hebt als je in een schommelstoel zit. Van voor naar achter - van voor naar achter - voel dat je van voor naar achter gaat. De tweede is om een object te visualiseren ongeveer 50cm boven je borst. Bijvoorbeeld een appel. Zie die appel daar hangen, in al zijn detail. Laat de appel langzaam vallen, door je heen, tot ongeveer 50cm onder je, en weer omhoog, en omlaag, en omhoog, en omlaag.

Als je helemaal in de vibratie meegaat, kan je je geest op een gegeven moment laten losspringen van je lichaam. Als je de eerste vibratiemethode gebruikt doe je dat gewoon vrij letterlijk - van achter beweeg je naar voren, maar in plaats van te vertragen, versnel je door je lichaam heen. Met de tweede methode zal je merken dat je lichaam achter het gevisualiseerde object aan beweegt alsof het aan een elastiekje vast zit. Maak de beweging steeds groter en groter, en doe dan het zelfde - gooi de appel ver omhoog, als het ware.

Het beste moment om het te doen is als je net op natuurlijke wijze bent wakkergeworden. Je lichaam is dan nog loom van de slaap. Je kunt het ook doen als je gaat slapen, maar dan zal je veel moeite hebben om wakker te blijven als je lichaam zo relaxt is :Z

Is het mij ooit gelukt? Ja, éénmaal. Nouja, bijna. Ik schrok zo dat ik meteen weer terugklapte in mijn lichaam. Maar ik heb wel even dat gevoel gehad, en dat was best gaaf.

Op het moment dat ik los kwam hoorde ik een heel luide "TWANG!!!" alsof er een snaar sprong. Het stond ook in dat boek dat zoiets zou gebeuren. Ik schrok, en schrok toen nog meer dat ik me realiseerde dat ik mijn lichaam niet voelde. Je voelt je hartslag niet, tenzij je er heel erg op let - en tenzij je hem helemaal niet meer voelt. Tegen de tijd dat ik realiseerde wat er aan de hand was en dat ik niet bang hoefde te zijn, was ik alweer onherroepelijk onderweg terug.

Daarna is het me niet meer gelukt, hoewel ik nog wel pogingen heb gedaan. Niet lang erna trouwens gebeurde er iets waarvan ik me doodschrok, en waardoor ik me afzette tegen het occulte. Ik ben toen ongeveer een half jaar christelijk geweest - echt heel erg christelijk (inclusief glazige oogjes en gelukzalige blikken), maar dat is denk ik gewoon een angstreactie geweest. Ik ga het denk ik zo meteen maar weer eens proberen...

Ik weet trouwens niet in hoeverre het gebeurde (dat waarvan ik me zo doodschrok) met OOBE te maken heeft. Je zou haast denken van wel. Mijn vader werd 50. Juli '96. Hmmm, zo lang geleden al? Ja. 5 jaar geleden dus dat ik dat boek las, niet 4... Anyway, ik ging naar het hotel een paarhonderd meter verderop om daar de voor het feest gehuurde gasbarbecue op te halen. Daar aangekomen bleek de bbq nog vast te zitten aan een gasfles, maar de slang zat er te strak opgeschroefd om hem met de hand los te krijgen.

Een werknemer van het hotel ging een tang halen, en ik wachtte bij de bbq. Het was zonnig, en ik keek naar een paar mensen die aan het tennissen waren op één van de tennisbanen van het hotel. Komt die werknemer zo'n 10 minuten later terug, en vraagt of het al gelukt is. :? Al gelukt? Hoezo? Nou, hij was dus eerst naar de schuur gegaan en had daar geen tang gevonden, en ging toen naar de balie om de tang die daar ligt te vragen.

De vrouw aan de balie zei hem dat er net iemand was gekomen om die tang te lenen - en beschreef mij. Terwijl ze me nooit gezien had. Afein, enige verwarring later weet ik die werknemer ervan te overtuigen dat ik toch echt die tang niet heb, en we gaan samen naar de balie. Daar staat die vrouw me vreemd aan te staren dat ik om de tang vraag, omdat ik hem immers net al heb opgehaald. En ze keek zowaar nog verbaasder toen bleek dat de tang nog onder de balie lag. Ze was in de vaste verovertuiging dat ze dat ding net een paar minuten geleden al aan me had gegeven...

Anyway, daar schrok ik me dus zo rot van dat ik niets meer met het occulte te maken wou hebben, vluchtte, en klampte in mijn vlucht Jezus Christus aan. In de rust die het Christendom me gaf (het meeste wordt je immers voorgeschreven dus je hoeft zelf niet zoveel na te denken) ben ik gaan relativeren, en uiteindelijk ben ik dus in de jaren erna met een slingerbeweging via Wicca terechtgekomen waar ik nu ben. Op mijn eigen plekje ergens in het Paganistische spectrum.

Maarja, dat terzijde. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met OOBE, of met andere misschien aan OOBE gerelateerde zaken zoals dat vreemde voorval van mij?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Ik heb weleens last van tunnelvisie, maar dat komt door m'n te lage bloeddruk >:)

OOBE's heb ik nog niet gehad, lijkt me well zeer interessant...

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Heb het geprobeert maar wordt een beetje misselijk als ik die vibraties probeer.
Ik denk dat er iets anders mijn lichaam gaat verlaten als ik doorzet :r

:P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Verwijderd

w00t ik ga dit wel eens proberen, heb ffkes gedaan en dat voelt wel lekker

Verwijderd

ik zal mn reactie trouwens wel posten :)
pit ze

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik zal eerst eens gaan proeberen om een lucide droom te krijgen.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Ik heb al een keer een OOBE gehad, maar dan anders...

Was heel bizar, ik had space-koekjes gebakken met hasjolie en perongeluk de verkeerde verhouding genomen. Uiteindelijk hebben ik en mijn vriendin 4 koekjes gegeten ipv 0,4 koekje.

Was echt vet relaxed, we hadden allebei tegelijk een soort OOBE. We zweefden door de kamer en konden gewoon (zwevend) met elkaar praten, maar ook onze eigen lichamen zien liggen op de bank.

Wat ik verder nog weet is dat we ook met z'n tweeen de kamer uit konden naar een andere kamer en onze lichamen achterlaten, en dat we ons heel onrespectvol half dood hebben gelachen bij Schindlers List (lachkick :P )

Ik vond het vooral heel gaaf dat we allebei in dezelfde 'wereld' terecht kwamen. Wel een leuke 'trip' dus :)

Every morning is the dawn of a new error.

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Wow, wat ontzettend vaag om dit te lezen...

Ik was het helemaal vergeten, maar het allereerste wat ik me van mijn jeugd kan herinneren was een OOBE. Ik was vijf ofzo; ik lag te slapen en opeens 'zweefde' ik de trap af, naar de huiskamer, waar mijn ouders over mijn zus zaten te praten. Ik heb alles aangehoord, en ben weer gaan slapen.

De volgende dag vertelde ik mijn ouders blij dat ik kon vliegen, van de trap af. Ze geloofden me natuurlijk niet, totdat ik vertelde wat er de vorige avond was gebeurd - woordelijk kon reproduceren waar zij over hadden gepraat, aan kon wijzen waar ze hadden gezeten e.d.

Ik heb echt jarenlang heel zeker geweten dat ik kon vliegen...op de een of andere manier ook heel zeker geweten dat dit geen kinderfantasietje was. Maar ik was het echt compleet vergeten - totdat ik dit topic zag.

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Uitreden is een techniek die reeds lang door allerhande shamanen wordt toegepast op inzichten te krijgen in de problemen die zich momenteel voordoen.

Er zijn 3 nivo's waar je naartoe kan uit treden, deze wereld, de bovenwereld en de onderwereld.

De makkelijkste methode is om met behulp van een anker meestal in de vorm van een trommel je zelf los te maken van alle dagelijkse beslommeringen op het ritme van de trommel laat je je geest zweven naar buiten...

Het licht eraan welk van de werelden je wilt betreden in uitgetrede vorm. Als je de onderwereld in wil duiken een wereld van spirits, totems en aarde kan je buivoorbeeld een gat in de aarde zoeken, een plek waar je al eens geweest ben en waar je de aarde in kan. In je geest betreed je dan de aarde en de anker trommel doet de rest... Langzaam daal je af in de onderwereld. Je bent dan buiten je lichaam en zal de wereld heel ander bezien dan je gewent ben.

Als je uit je lichaam bent zal je wezen zien als aura's en spreek je niet met woorden maar met emoties. In de onderwereld zal je worden bijgestaan door je totem dier.. zoek niet naar je totem dier het zal jouw vinden, en samen met je totem dier zal je verder kunnen stijgen met je technieken van uitreden...

just my personal experience...

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 09 augustus 2001 23:44 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Op het moment dat ik los kwam hoorde ik een heel luide "TWANG!!!" alsof er een snaar sprong.
Ik hoor meestal plotseling een soort brom, alsof je het stekkertje naast in plaats van in je geluidskaart duwt, terwijl de versterker knalhard staat. Wanneer ik dat hoor (ook wel eens als ik net in slaap val), dan schrik ik me altijd compleet lam, en heb ik beslist geen zin meer om nog verder te proberen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:04 schreef Varienaja het volgende:

Ik hoor meestal plotseling een soort brom, alsof je het stekkertje naast in plaats van in je geluidskaart duwt, terwijl de versterker knalhard staat. Wanneer ik dat hoor (ook wel eens als ik net in slaap val), dan schrik ik me altijd compleet lam, en heb ik beslist geen zin meer om nog verder te proberen.
Nu je het zegt, daar lijkt het inderdaad ook op ja :)

Maarja, dat is ook het grootste obstakel wat je onderweg naar gecontroleerde OOBE zult tegenkomen: angst. OOBE is namelijk slechts een klein stapje verwijderd van NDE (Near Death Experience), namelijk dat je lichaam nog leeft - maar weet je geest dat ook terwijl hij los is?

De uitdrukking "je dood schrikken" heeft trouwens ook met OOBE te maken: zo hard schrikken dat je geest uit je lichaam springt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Klopt, nadat je een NDE hebt gehad is loskomen uit je lichaam veel makkelijker...

Verwijderd

Je hebt het wel over angst die je tegenhoudt, maar is dat niet als waarschuwing? Is het misschien ook niet heel gevaarlijk voor jezelf en nog belangrijker voor de anderen??? Misschien weet je wel niet wat je eigenlijk teweeg brengt.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Klopt uittreden kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat je ermee wil of waarom je het doet... Als je het alleen voor de kick doet kan je denk ik nogal schrikken van wat je ziet....

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
In dat boek wat ik toen gelezen had werd er iig constant op gehamerd dat het niet gevaarlijk is. In geval van nood keert je geest namelijk automagisch terug naar je lichaam. Er blijft namelijk wel een soort van verbinding tussen geest en lichaam, wat de Silver Cord wordt genoemd. In een baldadige bui heeft de schrijver zelfs geprobeerd om dat Silver Cord los te maken door eraan te trekken en er vanalles en nogwat op los te laten, maar het lukte niet. Waarschijnlijk is dat Silver Cord slechts symbolisch voor de band tussen geest en lichaam, want volgens de schrijver heb je er nooit last van, en zie je het niet tenzij je het wil zien.

Maar angst is er altijd voor het onbekende. De eerste scheepvaarders waren vroeger als de dood om de kust uit het oog te verliezen - maar toch waren er mensen die verder gingen. En ze waren als de dood om van de aarde af te vallen, totdat iemand de moet opvatte om de aarde rond te varen. Het is heel normaal om bang te zijn voor het onbekende. Het zorgt ervoor dat je in een onbekende omgeving voorzichtig te werk gaat.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Het is niet dat je bang moet zijn dat je van je lichaam wordt gescheiden, maar je bent niet de enige die dan van zijn lichaam los is....

Verwijderd

heej ben net wakker, dacht post maar even snel :)

nou heb het dus geprobeerd maar zodra ik mn kamer binnenging kreeg ik een heel raar gevoel in me maag (denk angst ofzo).
dus ik ging lekker ff liggen lezen, muziek aan en toen licht uit, muziek zachter en het geprobeerd.
ik begon bij me tenen, wow wat worden die opeens WARM zeg, me hele lichaam leek net een verwarming en dus langzaam naar boven, echt lekker gevoel :P
toen methode 1, heen en weer schommelen, ging eerst alleen met me bovenlichaam maar toen ging ik uit mezelf met me hele lichaam, het voelde aan alsof ik het echt deed en het gevoel zei mij zweven! maar mijn ademhaling geen heeeeeeeeeeeel snel omhoog.
dus toen ik eventje begon te zweven voelde ik mn lichaam niet meer (behalve mn ademhaling) maar verder kon ik niet want dit was het enigste wat ik nog vast kon houden :(
iig het was zeer relaxed, ga het vaker doen en misschien komt het echte ook wel eens.
owja op het einde toen ik nog aan het schommelen was toen had ik eventjes het gevoel dat ik uit mn lichaam ging en mn ogen deden ook raar.

greetz rogier

• Ivo

Ivo

Ik heb het vannacht dus ook geprobeerd. :Z

Ik ga lekker liggen op bed, dekens over me heen, licht uit. Ik ga me lekker ontspannen. Niet door te beginnen in me tenen, want daar raak ik gespannen van, ik weet ook niet waarom. Ik doe het zoals ik ook vaak op Jiu-Jitsu doe. Liggen, constante ademhaling, door je neus inademen, door je mond uitademen. Nu je ledematen ontspannen en geen bewegeing meer maken (behalve je borstkas).

(Bij uittreding kun je je in deze situatie proberen jezelf op een andere plaats in de ruimte voor te stellen. Bijvoorbeeld naast het bed terwijl je naar jezelf kijkt. Dit is mij nog nooit in enige mate gelukt)

Ik begon nu het schilgevoel te krijgen te krijgen. Ik voelde echt dat als ik mijn arm naar rechts dacht dat er een soort weerstand was. Ik deed dus echt al mijn wilskracht op die arm om hem naar buiten te dwingen. Ik voelde mijn arm gaan terwijl ik niks met mijn spieren deed.

Nu dacht ik, ik neem de proef op de som en ging weer terug met mijn arm. Mijn arm tintelde opeens enorm en hij werd warm (alsof mijn lichaam hem weer omhelsde en blij was hem terug te hebben).

Ik denk dat ik mijn arm uit mijn lichaam heb gekregen, tenminste zo voelde het aan. Ik probeer vanavond te liggen zonder dekens en dan kijk ik waar mijn fysieke arm ligt.

Vanmorgen heb ik mijn droomervaring opgeschreven. Kijk hiervoor in het topiv Lucid Dreaming

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

waarom wil je dan uit je lichaam komen, wat wil je daar doen?

Als ik dergelijke trance reizen onderneem doe ik dat altijd met een doel, om iets of iemand op te zoeken. Of om me vrij van het physieke te voelen zodat alleen nog maar jij en je eigen ideeen emoties het moeten uitzoeken... Dat kan moeizaam zijn....

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:20 schreef Whaletyr het volgende:
Het is niet dat je bang moet zijn dat je van je lichaam wordt gescheiden, maar je bent niet de enige die dan van zijn lichaam los is....
Je bedoelt dat iemand anders je lichaam kan jatten? Ook dat is volgens dat kwijtgeraakte online boek niet mogelijk...

• Ivo

Ivo

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:26 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Je bedoelt dat iemand anders je lichaam kan jatten? Ook dat is volgens dat kwijtgeraakte online boek niet mogelijk...
Volgens Plato ook niet en Plato roelt! (8>

edit:

Of was het nou Ari, die zei dat elke ziel een vorm voor het lichaam was? :?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:34 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Volgens Plato ook niet en Plato roelt! (8>

edit:

Of was het nou Ari, die zei dat elke ziel een vorm voor het lichaam was? :?
geen id, maar je weet nooit of het kan he......

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Je lichaam kan je zeker altijd terug vinden dat is niet wat ik bedoel. Maar je kan wel heel hard schrikken, zo hard dat het niet leuk meer is van andere dingen die je dar tegen komt...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:53 schreef Whaletyr het volgende:
Je lichaam kan je zeker altijd terug vinden dat is niet wat ik bedoel. Maar je kan wel heel hard schrikken, zo hard dat het niet leuk meer is van andere dingen die je dar tegen komt...
En wat voor dingen zou je "daar" dan tegenkomen? Duivels ofzo? }) Tijdens een OOBE bevindt je geest zich gewoon in de normale wereld. Het enige is dat je misschien andere "losse" geesten zou kunnen tegenkomen, maar ook dat is volgens die schrijver (met tientallen jaren OOBE-ervaring) zeer zeldzaam.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Ik denk niet dat je er duivel tegen komt, maar ik heb wel vreemde dingen gezien.

Als je verlamd van angst kan raken is dat geen pretje wat het is ik weet het niet, het is wel iets of iemand....

Verwijderd

Hoe zat die OOBE van Reyn dan precies in elkaar? Ik bedoel, wat zag je?

Verwijderd

hmmm.. 'k heb 't net ff geprobeert..
ik kreeg het wel opeens extreem warm.. heb dat er ook iets mee te maken?

moet eerst wat meer uitgerust zijn voordat ik 't nog een x probeer.. :z

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Toch vraag ik me af waarom jullie uit willen treden ?

Verwijderd

op dit moment?? nieuwschierigheid..
de aard van de mens.. :D

Verwijderd

Allereerst dit: Ik heb een totaal andere opvatting over wat "geest" is, naar mijn opvatting heb ik een heleboel "geesten", die per definitie zowel binnen als buiten mijn lichaam zijn. "Geest" is voor mij wat mijn gedachtes veroorzaakt. (Ik heb dus een ietwat Platonische opvatting van geest.) Ik dacht dat dit ook overeenkwam met de gedachtegang van mensen die beweren dat hun "ziel" of "astrale lichaam" uittreedt. (Niet dat ik het verder eens ben daarmee, maar ok.)
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:16 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik begon nu het schilgevoel te krijgen te krijgen. Ik voelde echt dat als ik mijn arm naar rechts dacht dat er een soort weerstand was. Ik deed dus echt al mijn wilskracht op die arm om hem naar buiten te dwingen. Ik voelde mijn arm gaan terwijl ik niks met mijn spieren deed.

Nu dacht ik, ik neem de proef op de som en ging weer terug met mijn arm. Mijn arm tintelde opeens enorm en hij werd warm (alsof mijn lichaam hem weer omhelsde en blij was hem terug te hebben).

Ik denk dat ik mijn arm uit mijn lichaam heb gekregen, tenminste zo voelde het aan. Ik probeer vanavond te liggen zonder dekens en dan kijk ik waar mijn fysieke arm ligt.

Vanmorgen heb ik mijn droomervaring opgeschreven. Kijk hiervoor in het topiv Lucid Dreaming
Wat je hier beschrijft zou je kunnen toeschrijven aan een heel gewoon mechanisme van de slaap. De bewegingen die je tijdens je REM-slaap in je droom maakt, worden doorgegeven aan je echte motoriek. Daarom zijn tijdens de slaap je spieren in een semi-verlamde toestand, zodat je niet gaat slaapwandelen, jezelf verwondt, enz.

Er bestaan allerlei storingen van dat mechanisme, die aan de ene kant dingen als slaapwandelen veroorzaken, maar aan de andere kant iets wat men narcolepsie noemt. Dit zijn storingen waarbij de verlamming van de spieren al optreedt voordat de slaap ingetreden is, of (in de meeste gevallen) waarbij de verlamming blijft voortbestaan nadat iemand wakker geworden is.

Als je met lucide dromen experimenteert kan zo'n staat van narcolepsie optreden, juist omdat je bij vol bewustzijn in een droomtoestand probeert te komen. Het is verder niet schadelijk, het kan alleen beangstigend of verwarrend werken. Als je uit die staat van narcolepsie komt, heb je meestal een tintelend-warm gevoel in je spieren en in mindere of meerdere mate last van duizeligheid.

(Ik experimenteer zelf al jaren met lucide dromen maar ik vind het nogal een persoonlijke aangelegenheid, vandaar dat ik niet post in dat topic.)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:13 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
In dat boek wat ik toen gelezen had werd er iig constant op gehamerd dat het niet gevaarlijk is. In geval van nood keert je geest namelijk automagisch terug naar je lichaam.
Nee het zal niet gevaarlijk zijn voor jezelf, maar voor de anderen? Je vertelt al dat vreemde verhaal met die barbeque en die tang en die vrouw die zich doodschrok.
Wie weet dring je door in de gedachtenwereld van een ander, daar waar jij niet thuishoort.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:03 schreef marsz het volgende:
Nee het zal niet gevaarlijk zijn voor jezelf, maar voor de anderen? Je vertelt al dat vreemde verhaal met die barbeque en die tang en die vrouw die zich doodschrok.
Wie weet dring je door in de gedachtenwereld van een ander, daar waar jij niet thuishoort.
Sja, ik stond gewoon naar een potje tennis te kijken hoor. En die vrouw was vooral heel erg verward. De gene die zich doodschrok was ik... :o

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:23 schreef Bramiozo het volgende:
Hoe zat die OOBE van Reyn dan precies in elkaar? Ik bedoel, wat zag je?
Wat ik zag? Mijn plafond :D Het was meer het gevoel. Mijn geest was los van mijn lichaam, en zweefde er een eindje boven. Veel heb ik er niet van kunnen genieten trouwens, want het heeft niet veel langer dan een seconde ofzo geduurd... ;(

Verwijderd

okay heb er net even met mn ouders over gehad en wat me moeder dus zegt (die doet iets zoals deze dingen) dat je je voor je dit gaat doen moet visueleren met een klepje in je voeten en dan wortels uit laten groeien en in de grond vast zetten, dit heet geaard staan. je hebt dit nodig om geen kwaadaardige dingen mee terug te nemen (heb ervaring met geest gehad :S)
maar vanavond weer even proberen :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:37 schreef MindsMonk het volgende:
okay heb er net even met mn ouders over gehad en wat me moeder dus zegt (die doet iets zoals deze dingen) dat je je voor je dit gaat doen moet visueleren met een klepje in je voeten en dan wortels uit laten groeien en in de grond vast zetten, dit heet geaard staan. je hebt dit nodig om geen kwaadaardige dingen mee terug te nemen (heb ervaring met geest gehad :S)
maar vanavond weer even proberen :)
Sja, kan je doen, maar dat soort bescherming is over het algemeen niet nodig.

Wat je ook kunt doen is een Cirkel maken. Kan je natuurlijk heerlijk op zijn Gardneriaans/Alexandriaans doen: "Hail to the Guardian of the Watchtower of the East, and the powers of water and intuition ..." bla bla :O tot je alle vier de windstreken en elementen hebt gehad, maar je kan het ook simpeler doen. De benodigde energie verzamel je in of vlak voor je borst, in een bol, en die bol laat je dan groeien, en hol worden, zodat je op het eind omgeven bent door een bolvormige muur van energie.

Maarja, zoals gezegd, ik acht het niet echt voor noodzakelijk. Zoveel }) -tjes hebben het niet op je lichaam voorzien hoor... ;)

• Elvhenk
  • Laatst online: 18:36

Elvhenk

Madam Mikmak

Maarja, zoals gezegd, ik acht het niet echt voor noodzakelijk. Zoveel -tjes hebben het niet op je lichaam voorzien hoor...
Dat vind ik vrij naief van je gedacht. Als je los bent van je lichaam, ben je een soort loslopend wild voor andere astrale tiepjes zonder lichaam. En dat is van alles en nog wat. Trust me. En het is voor hen aantrekkelijk om zich te hechten aan een mens, lekker makkelijk schip voor energie mee-eten uit de grote ruif. Dus ik ben het roerend eens met Whaletyr in deze.

Maar goed, jij mag doen wat je wilt natuurlijk. Vermoedelijk heb je al veel "passagiers" dan. Maar ik wilde hier toch even voor de overige aanwezigen benadrukken dat het niet geheel zo easy is. En het is natuurlijk barstens interessant buiten je lijf, maar als mens hoor je daar niet. Dan kun je maar astrale koudjes vatten.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:38 schreef Elvhenk het volgende:

[..]

Dat vind ik vrij naief van je gedacht. Als je los bent van je lichaam, ben je een soort loslopend wild voor andere astrale tiepjes zonder lichaam. En dat is van alles en nog wat. Trust me. En het is voor hen aantrekkelijk om zich te hechten aan een mens, lekker makkelijk schip voor energie mee-eten uit de grote ruif. Dus ik ben het roerend eens met Whaletyr in deze.

Maar goed, jij mag doen wat je wilt natuurlijk. Vermoedelijk heb je al veel "passagiers" dan. Maar ik wilde hier toch even voor de overige aanwezigen benadrukken dat het niet geheel zo easy is. En het is natuurlijk barstens interessant buiten je lijf, maar als mens hoor je daar niet. Dan kun je maar astrale koudjes vatten.
de mens blijft maar alles verkennen he, maar je moet er toch wel mee opassen ben ik met je eens, zoek eerst professionele hulp voordat je deze dingen echt gaat doen....

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:38 schreef Elvhenk het volgende:
Ik heb al wel een paar keer aanvaringen gehad met andere entiteiten hoor. Zowiezo ben je, als je een beetje met energie aan het spelen bent, een pure vuurtoren op het astrale vlak, wat ook zo zijn aasgieren aan kan trekken. Maar als er zich van dat soort vampieren aan me vastklampen, blijven ze er nooit lang. Ik heb de gewoonte om me heel vaak te aarden, en mijn energie mbv de aarde af te vlakken. Als ik me onveilig voel werp ik gewoon een cirkeltje op, wat ik één keer uit verdediging heb moeten doen om een onbekende entiteit weg te duwen. Maar over het algemeen voel ik me niet onveilig.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Kennelijk heb je dan toch diverse tactieken om jezelf te beschermen in geval van nood, maar dat postte je niet eerder. Ik bedoel maar.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:30 schreef Elvhenk het volgende:
Kennelijk heb je dan toch diverse tactieken om jezelf te beschermen in geval van nood, maar dat postte je niet eerder. Ik bedoel maar.
Maar die indringers kwamen allemaal als ik met energiewerk bezig was. Tijdens een OOBE ben je volgens mij vrijwel volledig veilig. Niet gevaarlijker dan de straat oversteken, zou ik zo zeggen :) Ik heb in ieder geval mbt OOBE nog nooit horrorverhalen gehoord...

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:08 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Sja, ik stond gewoon naar een potje tennis te kijken hoor. En die vrouw was vooral heel erg verward. De gene die zich doodschrok was ik... :o
Ah klopt, beetje verkeerd gelezen.

Maar los daarvan vraag ik me wel af of je anderen niet kunt schaden met OOBE, LD, en andere experimenten.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:39 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Maar die indringers kwamen allemaal als ik met energiewerk bezig was. Tijdens een OOBE ben je volgens mij vrijwel volledig veilig. Niet gevaarlijker dan de straat oversteken, zou ik zo zeggen :) Ik heb in ieder geval mbt OOBE nog nooit horrorverhalen gehoord...
ik vind wel dat je met energie bezig bent eigenlijk hoor of ligt dat nou aan mij?

• Ivo

Ivo

Als je met lucide dromen experimenteert kan zo'n staat van narcolepsie optreden, juist omdat je bij vol bewustzijn in een droomtoestand probeert te komen. Het is verder niet schadelijk, het kan alleen beangstigend of verwarrend werken. Als je uit die staat van narcolepsie komt, heb je meestal een tintelend-warm gevoel in je spieren en in mindere of meerdere mate last van duizeligheid.
Ik probeerde geen lucide droom uit. Ik probeerde een OOBE en of je dan in een droomtoestand gaat, ik weet het niet?
Wat je ook kunt doen is een Cirkel maken. Kan je natuurlijk heerlijk op zijn Gardneriaans/Alexandriaans doen: "Hail to the Guardian of the Watchtower of the East, and the powers of water and intuition ..." bla bla tot je alle vier de windstreken en elementen hebt gehad, maar je kan het ook simpeler doen. De benodigde energie verzamel je in of vlak voor je borst, in een bol, en die bol laat je dan groeien, en hol worden, zodat je op het eind omgeven bent door een bolvormige muur van energie.
Hoe maak ik zo'n Cirkel? Moet ik die om mijn bed heen teken met een stift?
ik vind wel dat je met energie bezig bent eigenlijk hoor of ligt dat nou aan mij?
Ik denk het wel. Een astrale projectie is imo een pure vorm van energie.

Gisteren heb ik met een vriend ook geprobeerd om uit te treden. We hadden ons als doel voorgenomen om elkaar buiten ons lichaam te ontmoeten in de woonkamer van mijn huis (op dat moment was ik in de slaapkamer van zijn huis, zo'n kilometer verderop)

Ik probeerde dus weer mijn ledematen naar buiten te denken zoals ik de vorige nacht had gedaan.We praatten elkaar een beetje door het proces heen. Op een gegeven moment kreeg ik geen antwoord meer van hem. Ik dacht:"Is hij nou aan het slapen of is hij eruit?"

Na even wachten moest ik wteen wat er aan de hand was en ik denk roep hem maar eruit, maar
hij reageerde niet op mijn stemgeluid. Ik pak dus zijn dekens vast en meteen zegt hij:"Ja, wat is?"

Ik zeg:"Enne? Waar ben je geweest?n Bij wijze van grap, want ik dacht dat hij had geslapen.

Hij vertelde zijn ervaringen:
Hij liep dus over een straat bij ons in de buurt (hij vloog niet). Hij keek naar de grond. Het was zo'n half 2, maar hij had niet echt het idee dat het donker was.

We hadden ons voorgenomen om ons bij mijn huis te treffen en daar kon hij zich niks van herinneren. Hij was wel in de buurt van een ander huis van een ander jongen. Dat was ons eerste afspreekpunt.

Vanwege de korte duur, het niet vliegen en het feit dat hij niet bij onze afspreekplaats was geweest of althans niet bewust was geweest, denk ik dat dit een droom was. Wat denken onze Dreamwalkers hier van?

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit lijkt mij zeer spannend! Kunnen mensen mijn astrale projectie zien als die uit mijn lichaam is getreden?

Als dat niet zo is zouden mijn buren dus regelmatig even door de muur kunnen kijken om te zien wat ik aan het doen ben?

• Ivo

Ivo

Dit lijkt mij zeer spannend! Kunnen mensen mijn astrale projectie zien als die uit mijn lichaam is getreden?
Je kan gezien worden, dat heb ik nl. eens in een boek gelezen. Lang geleden. ;)

• Shemez
Ok, eigenlijk best jammer. Dat zou voor mij de enige reden zijn om het te proberen, even kijken waarom er steeds zo geschreeuwd wordt bij de buren ofzo. ;)

Verwijderd

Jullie zeggen allemaal dat ut niet gevaarlijk is, maar je geest die loslaat van zijn lichaam lijkt me niet helemaal de bedoeling. Hoe weet je zeker dat je in je lichaam terugkeerd? want als je dat niet kan, ben je technisch (klinisch) gezien dan niet dood

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:46 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Vind ik ook. Energie is energie, al dan niet astraal. :) Bij zowel energiewerk als OBE ben je buiten je lichaam, dus risico's.
Het hoeft niet gelijk horror te zijn trouwens, het kan ook gewoon vervelend zijn en/of energie kosten. Zoals met zoveel dingen, orienteer je gewoon eerst goed voor je ergens aan begint.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:10 schreef Elvhenk het volgende:

[..]

Vind ik ook. Energie is energie, al dan niet astraal. :) Bij zowel energiewerk als OBE ben je buiten je lichaam, dus risico's.
Het hoeft niet gelijk horror te zijn trouwens, het kan ook gewoon vervelend zijn en/of energie kosten. Zoals met zoveel dingen, orienteer je gewoon eerst goed voor je ergens aan begint.
dat zal ik ook zeker doen, heb niet zon zin om iets in mijn lichaam te krijgen.
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:47 schreef Childsplay het volgende:
Jullie zeggen allemaal dat ut niet gevaarlijk is, maar je geest die loslaat van zijn lichaam lijkt me niet helemaal de bedoeling. Hoe weet je zeker dat je in je lichaam terugkeerd? want als je dat niet kan, ben je technisch (klinisch) gezien dan niet dood
goede vraag, any1 can answer ?:)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 01:49 schreef MindsMonk het volgende:
goede vraag, any1 can answer ?:)
Het lijkt me inderdaad zo dat je dan klinisch dood lijkt te zijn... En als je dan door een arts als dood wordt bestempeld en begraven wordt dan heb je helemaal pech...

Maar waar zou je dan naar toe gaan? Word je dan een klopgeest die overal aanklopt om binnen te worden gelaten, of ga je gewoon naar de hemel of hel volgens de kerk of wordt je een keer verrezen op de dag des oordeels of word je opnieuw geboren zoals vele Oosterse religies zeggen?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zondag 12 augustus 2001 09:06 schreef marsz het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad zo dat je dan klinisch dood lijkt te zijn... En als je dan door een arts als dood wordt bestempeld en begraven wordt dan heb je helemaal pech...
Nou, dat is dan wel een HEEL extreem geval hoor. Strikt genomen kan het wel, maar dan moet je zeer geoefend zijn en zeer diep in trance enzovoort. Je hart houdt heus niet op met kloppen sowieso, ik denk dat het dan erg vertraagt. Maar nogmaals, komt eigenlijk niet voor. Als je "als gewoon persoon" wel in een soort trance bent whatever, dan snok je gewoon terug in je lichaam zodra iemand aan je schudt ofzo.
Maar waar zou je dan naar toe gaan? Word je dan een klopgeest die overal aanklopt om binnen te worden gelaten, of ga je gewoon naar de hemel of hel volgens de kerk of wordt je een keer verrezen op de dag des oordeels of word je opnieuw geboren zoals vele Oosterse religies zeggen?
Tja, dat is variabel met wat je gelooft he? :)
In mijn optiek heb je wel van die dolende zielen, die zijn de weg kwijt. Een bewust persoon zal niet snel verdwalen, die vindt de weg naar het licht wel. Al heb je natuurlijk entiteitjes die dat niet willen. Voor meer info hierover, kan ik deze site aanbevelen: www.jhk1.nl

• Shemez
Weirdness!! Ik heb het gisteren avond geprobeerd. Gewoon op bed liggen en me op mijn ademhaling concentreren. Opeens begon ik heel snel en opervlakkig te ademen ik kreeg de ademhaling niet rustig zonder enkele spieren te spannen. Ik kreeg het toen ook super warm en koud tegelijk en ik voelde mijn armen een beetje omhoogkomen. Net als wanneer ik net met halters heb getrained, dat dan vanzelf je handen / onder armen omhoog gaan als je ze ontspand.

Verwijderd

"De volgende dag vertelde ik mijn ouders blij dat ik kon vliegen, van de trap af. Ze geloofden me natuurlijk niet, totdat ik vertelde wat er de vorige avond was gebeurd - woordelijk kon reproduceren waar zij over hadden gepraat, aan kon wijzen waar ze hadden gezeten e.d."

Dit soort ervaringen zouden wel eens doorslaggevend kunnen voor de acceptatie van uittredingen in de wetenschap. Het is niet zo moeilijk om een experiment te bedenken waarbij bijv. de uittreder de huidige kamer moet verlaten en volgens aanwijzingen (pijlen etc.)naar een andere kamer gaat waarin ze bepaalde dingen moet waarnemen en onthouden en die na de uittreding zo goed mogelijk moet beschrijven. Doe meerdere van die experimenten, dit wordt zeker geaccepteerd mits de omstandigheden worden gecontroleerd op fraudegevoeligheid en de te onthouden gegevens op willekeurigheid (moet bijv. niet een herkenbaar getal zijn voor het proefpersoon). Als die experimenten met succes worden gedaan dan geloofd zelfs Randi het.

Verwijderd

"""geloofd""" moet """gelooft""" zijn. Tja

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 10:25 schreef Elvhenk het volgende:
www.jkh1.nl
De URL doet het niet, misschien dat de site plat ligt??

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zondag 12 augustus 2001 13:46 schreef marsz het volgende:

[..]

De URL doet het niet, misschien dat de site plat ligt??
O silly me! |:( verkeerde URL, dit is de goeie: www.jhk1.nl

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 11:59 schreef Shemez het volgende:
Weirdness!! Ik heb het gisteren avond geprobeerd. Gewoon op bed liggen en me op mijn ademhaling concentreren. Opeens begon ik heel snel en opervlakkig te ademen ik kreeg de ademhaling niet rustig zonder enkele spieren te spannen. Ik kreeg het toen ook super warm en koud tegelijk en ik voelde mijn armen een beetje omhoogkomen. Net als wanneer ik net met halters heb getrained, dat dan vanzelf je handen / onder armen omhoog gaan als je ze ontspand.
Ik viel alleen maar in slaap :z

Trouwens, ik krijg steeds ergens een kriebeltje of jeuk (ALTIJD als je eraan denkt :+), mag je dan tussendoor ff krabben of dat niet?

Verwijderd

Ik mag eigenlijk niet crossposten, maar tijdens het lezen van deze draad denk ik dat mijn post ook wel hier mag staan (hij komt uit de narcolepsie draad)

===
Kijk het voordeel van het nuchter bijkeken van dit soort vreselijke voorvallen kan een hoop dingen ook verklaren:
- geesten,
- bijna dood ervaringen
- kleine grijze mannetjes (als ik die gasten zie op discovery krijg ik ALTIJD kouwe rillingen)
Vroeger hadden wij op de MTs een leraar die nogal "in" het paranormale was. Die vertelde ze ook graag over zijn ervaringen en zijn vermoedens (ipv elektrotechniek overigens)

Een van zijn verklaringen beschreef het uit je lichaam treden. Als je uit je lichaam treed, dan kun je (als je wil) in dit realm blijven en hier een beetje rondhangen.
Je kunt ook de resonantie van je "geest" verhogen en dan verplaats je jezelf richting hemel (aldus Dhr Hooijen)
Geduurende die weg kom je een soort wassenbeelden, hij noemde ze 'zuigvissen' tegen die de weg nooit hebben voltooid, en deze klampen zich met woede en kracht aan je vast, en ze vreten energie.

Maar goed, als dit alles word veroorzaakt door een kortsluiting in het orgaan waarmee we alles waarnemen, dan is dat net zo aannemelijk als die andere (grotere) mogelijkheid.

• Ivo

Ivo

Maarre, hoe bouw je nou een cirkel? :?

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 01:48 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Maarre, hoe bouw je nou een cirkel? :?
cirkel van zout bouwen denk ik, dat doen ze ook altijd in die films... (8>

Verwijderd

Maar als je dan buiten je lichaam bent getreden (en dan bedoel ik gewoon op aarde, niet van die interdimensionale vage zooi) hoever kun je dan zweven?? of is dat een kwestie van concentratie?

• RSP
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Ik ben toen ongeveer een half jaar christelijk geweest - echt heel erg christelijk
Christelijk ben je of dat ben je niet... 't is geen knoppie dat je aan en uit kan schakelen... iig zo zie ik dat

Verwijderd

het is allemaal wel leuk en aardig, maar stel nou dat ineens die zogenaamde zilveren lijn breekt... en je ligt de volgende dag dood op je bed.

..

ik zou het zelf niet uit gaan proberen, maar goed :)

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Ter bescherming....

over Circel. Een cirkel maak je ook astraal, Je visualiseerd een circel/bol om je zelf op de zelfde wijze als je je op het uitreden visualiseerd. Ald je dan uittreed maak je de bariere sterker doorhem een kleur te geven (wit), sommige mensen hebben hier hulpmiddelen bij nodig eg zout (ze maken dan eerst een circel van zout om hun zelf heen) zout is reinigend en wit.

Door de barriere zien astrale entiteiten dat je je niet makkelijk laat verleiden tot het weggeven van energie en zullen ze je minder makkelijk aanklampen.

Je kan de cirkel versterken door focus voorwerpen, een kruisje (catholic), of een budha of iets anders, iets waar jij je energie uit kan halen.. het focus item genereerd dan energie voor je schild..

Meer vragen stel ze gerust...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Cirkeltjes... Het basisbeginsel is inderdaad om een "muur" van energie in bolvorm om je heen te plaatsen. Dat kan je direct doen dmv visualisatie, maar je kan er ook allerlei hulpmiddelen voor gebruiken. Op zijn Gardneriaans bijvoorbeeld gebruik je vier kaarsen, een lading zout, eventueel beeldjes of andere voorwerpen die de vier elementen en/of windstreken voorstellen, een athame (ritueel mes), staf, of ander energieprojectietooltje, en een paar pagina's aan rituele teksten along the lines van "Hail to the Guardian of the Watchtower of the East, the element of Water, and the power of Intuition. Safeguard this circle from any who would do me harm. Hail to the Guardian of the Watchtower of the South, the element of Earth, and the power ..." bla bla etcetera en een half uur later heb je een cirkeltje :)

Ik doe het zelf altijd vrij basic: Ik verzamel wat energie in een bol voor me, en trek nog meer energie aan uit de aarde, van de maan of de zon of of waar dan ook, zoveel als ik vast kan houden, en vorm met die energie een bolvormige barrière om me heen, die ik zo nodig nog versterk.

En mbt de kleur - de kleuren staan voor de elementen. Groen is Aarde, Blauw is Water, Geel is Lucht, Rood is Vuur, en Wit is Annwn (Awen, Akasha, Chi, whatever). Als ik uit de losse pols een cirkel maak, is hij meestal lichtblauw, lichtgroen, of iets daar tussenin. Een perfect witte cirkel is het makkelijkst te maken met energie van de maan, en dan vooral tijdens volle maan natuurlijk...

Dat zijn iig mijn ervaringen. Your mileage will vary. :)

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Wat doe je daar dan Reyn en waarom.... Wat wil je ermee berijken?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 12:57 schreef Whaletyr het volgende:
Wat doe je daar dan Reyn en waarom.... Wat wil je ermee berijken?
Wat ik ermee wil bereiken? Simpel. Ongewenste entiteiten weghouden. Niet alleen fysiek, maar ook psychologisch. Een rondzwervende vampier zal zich liever aan iemand vastklampen die geen uiterlijk vertoon van zijn magisch kunnen geeft - net als een fietsendief liever een fiets met slechts een simpel ringslotje steelt dan eentje die met een motorslot aan een paal vast zit. Je hoeft in principe geen waterdichte verdediging te hebben - zolang je verdediging maar beter dan gemiddeld is.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Nee niet met een circel met uittreden ...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 14:12 schreef Whaletyr het volgende:
Nee niet met een circel met uittreden ...
*shrug* nieuwsgierigheid? *D

Verwijderd

even een vraagje, ben jij een ervaren persoon met dit soort gebeurtenissen/acties want ik heb wat navraag gedaan aan...... en die mensen zeggen dat je dit alleen mag doen als je ERG ervaren bent en niet zo maar opeens..... je moet een grote levenservaring hebben gehad en professionele hulp.
ook moet er iemand bij je zijn die je eruit kan trekken, die persoon moet erg belangrijk voor je zijn.
mensen pas hier mee op! doe het niet zomaar!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:06 schreef MindsMonk het volgende:
even een vraagje, ben jij een ervaren persoon met dit soort gebeurtenissen/acties want ik heb wat navraag gedaan aan...... en die mensen zeggen dat je dit alleen mag doen als je ERG ervaren bent en niet zo maar opeens..... je moet een grote levenservaring hebben gehad en professionele hulp.
ook moet er iemand bij je zijn die je eruit kan trekken, die persoon moet erg belangrijk voor je zijn.
mensen pas hier mee op! doe het niet zomaar!
Pas op hoor, je mag niet leren lopen zonder iemand om je handje vast te houden, want anders val je misschien!

Dit om het even in perspectief te zetten.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:28 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Pas op hoor, je mag niet leren lopen zonder iemand om je handje vast te houden, want anders val je misschien!

pfffffff......
je snapt volgens mij niet echt het gevaar he ?

Verwijderd

Nee wat is het gevaar van dromen en fantaseren?

Verwijderd

Ik ging het ook maar ns proberen. Man wat werd ik misselijk zeg... ik had steeds het gevoel dat ik in een piepkleine schuddende kamer zat met mn gezicht naar het plafond, gemixt met het gevoel dat je in een lange tunnel naar beneden valt... Ik merkte dat mn ogen gingen schudden en zo nu en dan kreeg ik een kippenvelimpuls ofzoiets. Maar ik had het ook erg heet. Echt uit t lichaam ben ik geloof ik niet gekomen maar toen ik ermee ophield duurde het wel een paar minuutjes voordat ik mn lichaam weer volledig voelde en normaal kon gaan lopen. Toch maar ns vaker proberen. Maar die vibratie opwekken lukt mij echt niet, alleen als hij vanzelf komt als ik net mn ogen dicht heb gedaan kan ik hem vasthouden.

Verwijderd

Vier jaar geleden heb ik er een online boek over gelezen, waarvan ik de URL ben kwijtgeraakt, en die ik daarna nooit meer heb teruggevonden.
Ik ken wel een link naar een online boek over OOBE
(en nog een paar leuke links voor wie in dit onderwerp is geinterreseerd)

http://www.spiritweb.org/Spirit/obe.html
http://www.robertpeterson.org/obebook.html
( het online-boek )
http://www.wisdomsdoor.com/library/outofbody.htm

:)

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Op woensdag 22 augustus 2001 15:28 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Klopt en daarom geef je ook kids van 12 hun rijbewijs niet

Verwijderd

Misschien heb ik wel eens een OOBE gehad. In mijn slaap had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik zonder lichaam door mijn kamer zweefde. Het voelde heel raar maar wel prettig omdat ik me heel vrij voelde. Ik zweefde naar de deur van mijn kamer om naar buiten te gaan toen ik ineens het idee had dat er ook iemand anders in de kamer was (het hele sterke gevoel dat er iemand achter je staat zoals je dat ook wel eens in het echte leven hebt, wat dan ook vaak zo is). Daar schrok ik heel erg van, want ik zou alleen moeten zijn in mijn kamer. Dit gevoel riep een soort angst op waardoor het hele prettige gevoel dat ik ervoor had direct weg was. Ik heb toen niet eens omgekeken om te checken of er ook echt iets of iemand achter me stond. Ik ben van schrik heel snel terug gegaan in mijn lichaam. Dat was een vrij bewuste actie vandaar dat ik denk dat ik niet heb gedroomd. Daarna probeerde ik snel mijn lichaam uit de slaapstand te halen, wat veel langer duurde dan normaal als ik bijvoorbeeld wakker wordt van mijn radio ofzo. Ik heb daarna nooit echt bewust geprobeerd een OOBE te doen, juist omdat ik de eerste keer zo schrok.

Het zou allemaal een droom kunnen zijn geweest maar het gevoel was heel anders, veel echter. Misschien is het gebeurd omdat ik voordat ik ga slapen vaak oefeningen doe om mijn lichaam te ontspannen en mijn hoofd 'leeg' te maken (een milde vorm van aan 'niets' denken / mediteren). Ik doe dit omdat ik dan veel sneller in slaap val en meestal ook beter slaap. Deze oefeningen lijken echter sterk op de dingen die hier worden beschreven door anderen om een OOBE te starten.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 21:18 schreef TJEERDOO het volgende:

http://www.robertpeterson.org/obebook.html
Jaaaaaaaaaaaa! Dat is hem! :)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 21:05 schreef Masta-T het volgende:
Nee wat is het gevaar van dromen en fantaseren?
Dit is OBE, dat is UIT je eigen lichaam treden...
Niet fantaseren of dromen dus...
Ooit gedacht aan kwade krachten? die willen wel eens in je lichaam zitten.

• nexus
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op donderdag 23 augustus 2001 20:42 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Dit is OBE, dat is UIT je eigen lichaam treden...
Niet fantaseren of dromen dus...
Ooit gedacht aan kwade krachten? die willen wel eens in je lichaam zitten.
ik heb me dus ook een beetje verdiept in OBE en ook lucid dreaming (bedankt GoTters nog voor de interessante topics betreffende dit onderwerp :) ) en allerlei online spul gelezen. Ik ga er vanuit dat deze bronnen betrouwbaar zijn, iedereen schrijft ook ongeveer hetzelfde alleen de details zijn wat anders.
Wat betreft kwade krachten en dergelijke ben ik ongeveer tot de volgende conclusie gekomen:
Een OBE (en lucid dreaming) is zeker wel beangstigend maar eigenlijk is die angst irrationeel, net als bijvoorbeeld bij een bungeejump. Je bent bang dat je dood valt, maar je bounct altijd terug via het koord (uitzonderingen daargelaten, maar iets is nooit 100% safe, zelfs het tikken van dit bericht brengt een zekere kans op een wisse dood met zich mee ;) ). Een OBE werkt ongeveer hetzelfde, in het begin ben je misschien bang (hangt een beetje van persoon af), maar er is altijd een valnet aanwezig.
Dit vond ik wel een mooie uitspraak betrefende dit soort ervaringen: The only thing you have to fear is fear itself oftewel als jij doodsbang bent een demon tegen te komen, dan kom je er inderdaad misschien ook wel een tegen. Zorg dus wel dat je een beetje weet wat je aan het doen bent voordat je OBE's in de praktijk gaat brengen.
Helaas kan ik nog niet uit eigen ervaring spreken, maar wat ik er dus van hoor is veelbelovend :)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Ik weet dat er dingen en angsten in je zelf zijn... Er zijn echter net als in de gewone wereld ook dingen waar je geen invloed op hebt.

Je kan andere die ook buiten hun lichaam zijn tegen komen, en met hun angst worden geconfronteerd...

Of zelfs de angsten van anderen die niet uit hunlichaam zijn...

Maar bedenk gewoon wat je wil met oobe's. Ik weet waarom en wanneer ik ze maak, dat heeft altijd een doel en gebeurt nooit zomaar. En ja ik blijf waarschuwen.

Of niet zo zeer waarschuwen als wel mensen na te laten denken, als je iets alleen voor nieuwschierigheid of kick doet ben je denk ik niet echt handig bezig.

Curiosity killed the cat.....
en wat is een kick je waard, Heroine geeft ook een kick...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:48 schreef Whaletyr het volgende:
Of niet zo zeer waarschuwen als wel mensen na te laten denken, als je iets alleen voor nieuwschierigheid of kick doet ben je denk ik niet echt handig bezig.

Curiosity killed the cat.....
en wat is een kick je waard, Heroine geeft ook een kick...
Maar die nieuwsgierigheid is nou juist wat de mens zo successvol maakt als diersoort. Neanderthalers waren niet nieuwsgierig genoeg. Ze werden uit Europa verdrongen door de oprukkende moderne mensen - ondanks het feit dat de neanderthalers technologisch, spiritueel en artistiek veel geavanceerder waren dan mensen, en vrijwel zeker veel intelligenter. Maar ze waren niet nieuwsgierig genoeg.

Jij neemt toch ook aan het verkeer deel, of niet? Da's toch ook heel gevaarlijk? De straat oversteken is gevaarlijker dan een OOBE, voor zover ik gelezen heb.

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Nee het feit dat we leren en communiceren en dus iets kunnen aannemen van anderen, zodat we niet opnieuw zelf het wiel hoeven uit te vinden is wat de Mens sterk maakt...

Ik neem ook aan het verkeer deel, en dat heeft me mijn leven gekost, en ben ik aan overleden....

Daarom zijn er nu verkeersregels, en als we ons daaraan houden gebeuren er geen ongelukken

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:50 schreef Whaletyr het volgende:
Nee het feit dat we leren en communiceren en dus iets kunnen aannemen van anderen, zodat we niet opnieuw zelf het wiel hoeven uit te vinden is wat de Mens sterk maakt...

Ik neem ook aan het verkeer deel, en dat heeft me mijn leven gekost, en ben ik aan overleden....

Daarom zijn er nu verkeersregels, en als we ons daaraan houden gebeuren er geen ongelukken
Ja precies! je moet het echt niet zo maar doen..

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:44 schreef MindsMonk het volgende:

Ja precies! je moet het echt niet zo maar doen..
Wat voor ander doel is er dan voor een OOBE?

Ik streef naar OOBE uit nieuwsgierigheid. Om meer te weten te komen over mezelf, over hoe de mens in elkaar steekt, over waartoe de mens in staat is, over wat een mens nou precies is.

Verwijderd

ik ken 2 mensen die in hun studententijd zich hiermee bezig hebben gehouden.
ze zitten nu in een gesticht, want hebben dit gecombineed met occulte zaken.
1 schreeuwde in t gesticht aldoor : verbreek het zilveren koord niet".
dit is dus echt gebeurd

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:25 schreef visch het volgende:
dit is dus echt gebeurd
Jaja!! Of die keer dat 3 studenten samen gingen varen en Neptunus uit het water kwam en hun een zeemansdoop gaf en toen kwam Soeperman langs die zei: "Ga niet naar de donkere kant"
En toen zagen ze Maria in Lourdes en een man zonder benen kon toen ineens weer lopen. Eentje is toen overleden door een auto-ongeluk, maar had dat al vantevoren gezegd. Hij wist dus dat hij dood ging!
dit is dus echt gebeurd

• nexus
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:25 schreef visch het volgende:
dit is dus echt gebeurd
het zilveren koord kan je niet verbreken :)
Waarom doe ik dit dan? Om (mezelf) te ontdekken. Ik heb nu 17 jaar deze aarde bewoond en de afgelopen 6 jaar (sinds ik dus ongeveer 'bewust' ben geworden) heb ik het gevoel dat ik iets mis. It's like a splinter in my mind, driving me crazy ;) . Nee, serieus, ik ben dus nu bezig met een spirituele zoektocht. Het onderzoeken van OOBE's, lucid dreaming en allerlei 'religies' is daar een onderdeel van. Die zoektocht duurt nu al 6 jaar en vaak staat hij op een laag pitje, maar nu hoop ik via OOBE's weer een soort nieuwe impuls te krijgen. Ik ga er vanuit dat mij niet veel kan overkomen tijdens deze 'experimenten' aangezien ik wel in het goede geloof (misschien een soort aan waanzin grenzend optimisme ;) ), tot nu toe ben ik eigenlijk ook alleen maar goede dingen in mensen tegen gekomen en ben ik in mijn (naieve) vertrouwen nog niet teleurgesteld. :)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Verwijderd

ik had dit een keertje onbewust spande ik me spieren, niet om dit etc te krijgen gewoon toevallig. En in eens kwam er een onzichtbare kracht naar me toe, dat me vast pakte, me wilde kelen echt super eng. Ik kon helemala niks doen, me spieren werkte, niet kon me niet bewegen en kon ook niet ademhalen. ik scheet echt in me broek, maar toen deed ik alsof ik dood was, doo rme ogen dicht te doen. en toen was het in eens weg. Echt vaag, maar super eng.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 04:20 schreef sephy het volgende:
ik had dit een keertje onbewust spande ik me spieren, niet om dit etc te krijgen gewoon toevallig. En in eens kwam er een onzichtbare kracht naar me toe, dat me vast pakte, me wilde kelen echt super eng. Ik kon helemala niks doen, me spieren werkte, niet kon me niet bewegen en kon ook niet ademhalen. ik scheet echt in me broek, maar toen deed ik alsof ik dood was, doo rme ogen dicht te doen. en toen was het in eens weg. Echt vaag, maar super eng.
Lees [topic=202408/1/25] over dat niet kunnen bewegen (sleep paralysis) en die onzichtbare aanwezigheid, die ondertussen in het laboratorium kan worden opgewekt (niks bovennatuurlijks aan dus).

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer alles wel gelezen over de OOBE's. En moet zeggen dat het zeer interessant is. Van de ene kant wil ik het wel proberen, maar ben toch bang dat er iets fout gaat, en ik daar kasverrot der bij lig. Daarom de volgende vragen:

Wat kan ik allemaal doen als ik éénmaal Out of Body ben?
Wat kan ik daar allemaal tegenkomen?
Wat zijn de risico's?
Hoe keer ik terug naar mijn lichaam?
Wat doen/zijn die zogenaamde Zuigvissen?

Alvast bedankt, greetz Wytze

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk zien zonder ogen als je uit je lichaam bent?

Verwijderd

Wat kan ik allemaal doen als ik éénmaal Out of Body ben?
Wat kan ik daar allemaal tegenkomen?
Wat zijn de risico's?
Hoe keer ik terug naar mijn lichaam?
Wat doen/zijn die zogenaamde Zuigvissen
Je zou hier toch een antwoord op moeten weten als je alles over het onderwerp gelezen hebt lijk mij...
Wat ik er zelf van weet:
In de fysiek wereld kom je meestal tegen wat je anders ook tegen komt + misschien nog wat ander rondzwervend spul van een niet(zoals wij die kennen)fysiek vorm. Als je naar andere dimensies(?!) weet je natuurlijk nooit wat he tegen komt maar dat maakt het wel zeer interessant. De risico's zijn niet erg groot voorzover ik weet. Dat er verslaaft aan raak maybe. In je lichaam terugkeren is geen probleem die gebeurd zoals alles in een obe door er aan te denken. Zuigvissen? Term klinkt mij volgslagen onbekend in de oren. Een niet-fysieke entiteit die zich aan je vast kleeft? Btw: apart dat je er zoveel over leest en dan nog twijfelt of je het wil mee maken, hoe meer ik erover las hoe meer zin ik had het te ervaren!

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Als je je met oobe wilt bezighouden vraag jezelf even goed af waarom je het wilt doen.

Ik denk dat alleen voor de kick het niet echt waard is. Het is natuurlijk allemaal heel spannend, maar het gaat meer effecten op je hebben dan je misschien wel leuk vind.

Door uit je lichaam te zijn ontwikkel je een grotere gevoeligheid, en daar kan niet iedereen mee overweg. En dat klinkt positief, maar heeft uitwerkingen twee kanten op.

Er is natuurlijk een hele spirituele kant aan het geheel, maar probeer ook de wijsheid achter deze spirituele zaken te ontdekken... Met wijsheid en inzicht kan je meer berijken dan met een simpele kick...

Als je je afvraagt wat je kan doen als je uit je lichaam bent getreden, kan je je beter afgvragen waarom je dat uberhaupt zou willen.

Verwijderd

Thnx for the answers...

Ik wil het ook wel ervaren dat zeker, lijkt me wel cool + dat daar bij komt dat je het voor veel goede gingen kunt gebruiken (Not that I'm an howly ass) Maar imagine...ik lig daar lekker te OOBEN en keer later weer terug naar mijn lichaam, stel dat ik dan in de realiteit last krijg...

Bijvoorbeeld dat ik ineens wordt terug gezogen of zo... gewoon op een willekeurig moment wordt je ineens weer uit je lichaam gezogen...or shit like that...don'tlike that !

Maar ik denk dat ik het vanavond effe ga proberen...

Maar nog één vraagje... hoe weet ik 100% zeker dat ik Out of my body ben? Wat is het eerste wat ik zie?

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:56 schreef Whaletyr het volgende:
Als je je met oobe wilt bezighouden vraag jezelf even goed af waarom je het wilt doen.
Whaletyr, Heb jij al eens een OOBE meegemaakt?
Lukte het de eerste keer? Wat ervaarde je ? Wat deed je ? Hoe lang duurde het ? Heb je daarna bijwerkingen ofzo gehad?

Als de eerste vraag 'Nee'is vervalt de rest natuurlijk :P

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:57 schreef WytzeNL het volgende:
Maar nog één vraagje... hoe weet ik 100% zeker dat ik Out of my body ben? Wat is het eerste wat ik zie?
Kijk, da's nu eens een goede vraag >:)

Misschien blijkt het wel dat ik al jaren zelf OB ga, en alleen maar denk dat ik in een hypnagogische/lucide (droom)toestand ben. Bewijs me dat ik niet droom, maar dat de astrale wereld objectief reeel is.

Verwijderd

Wat ik me nou de hele tijd afvraag is... is een OOBE nou occult? Want als dat zo is wil ik het liever niet proberen :z maar het lijkt me wel vet.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:01 schreef mietje het volgende:

[..]

Kijk, da's nu eens een goede vraag >:)

Misschien blijkt het wel dat ik al jaren zelf OB ga, en alleen maar denk dat ik in een hypnagogische/lucide (droom)toestand ben. Bewijs me dat ik niet droom, maar dat de astrale wereld objectief reeel is.
Inderdaad het zou maar zo kunnen, ergens anders op het forum stond ook dat sommige wetenschappers zelfs zo ver gingen dat de 'realiteit' waarin wij nu leven ook astraal is. En dat onze geest, gewoon ons lichaam verzint. Misschien hebben ze iets teveel naar de Matrix gekeken of spreken ze de waarheid...bewijs het tegendeel maar !

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:06 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Wat ik me nou de hele tijd afvraag is... is een OOBE nou occult? Want als dat zo is wil ik het liever niet proberen :z maar het lijkt me wel vet.
Okee, nu zullen jullie wel lachen, maaruehh wat is 'Occult' ?
Pagina: 1 2 3 Laatste