Beste lezer,
Momenteel ben ik aan het nadenken over om mijn dak te isoleren van mijn woning. Het betreft een woning uit de jaren 70, en dus erg slecht geïsoleerd. Waar ik niet uitkom is hoe ik het beste kan isoleren. Zover ik weet heb ik drie opties:
1. Dak vervangen
2. Binnenzijde isoleren (bijv. met glaswol i.c.m. klimaatfolie)
3. Buitenzijde tempex vervangen door hoogwaardig isolatiemateriaal (PIR)
Mijn voorkeur gaat uit om vanuit de binnenzijde te isoleren. Echter zou ik dit het liefst met pir willen. Minder ruimte verlies en makkelijk te plaatsen. De vragen die ik heb:
- Als ik aan de binnenkant pir platen plaats, gaat dit goed met vocht?
- Indien pir platen niet mogelijk is moet ik dan denken aan glaswol i.c.m. klimaatfolie of dampdichte folie?
Foto's ter verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/2a9p79r4ju1MdCFEqd3Q4XtE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJ2jfKqLLC9y11UjfqPOW4CO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak opbouw: Gordingen, spaanplaat (binnenzijde met verf), latten met daartussen tempex (circa 50mm), panlatten en dakpannen. Geen folie oid gezien.
Wie heeft goed advies?
Momenteel ben ik aan het nadenken over om mijn dak te isoleren van mijn woning. Het betreft een woning uit de jaren 70, en dus erg slecht geïsoleerd. Waar ik niet uitkom is hoe ik het beste kan isoleren. Zover ik weet heb ik drie opties:
1. Dak vervangen
2. Binnenzijde isoleren (bijv. met glaswol i.c.m. klimaatfolie)
3. Buitenzijde tempex vervangen door hoogwaardig isolatiemateriaal (PIR)
Mijn voorkeur gaat uit om vanuit de binnenzijde te isoleren. Echter zou ik dit het liefst met pir willen. Minder ruimte verlies en makkelijk te plaatsen. De vragen die ik heb:
- Als ik aan de binnenkant pir platen plaats, gaat dit goed met vocht?
- Indien pir platen niet mogelijk is moet ik dan denken aan glaswol i.c.m. klimaatfolie of dampdichte folie?
Foto's ter verduidelijking:
:strip_exif()/f/image/2a9p79r4ju1MdCFEqd3Q4XtE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJ2jfKqLLC9y11UjfqPOW4CO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak opbouw: Gordingen, spaanplaat (binnenzijde met verf), latten met daartussen tempex (circa 50mm), panlatten en dakpannen. Geen folie oid gezien.
Wie heeft goed advies?