Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Niet.Virtuozzo schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:54:
Hoe krijgen ze signalen binnen via een uitzending die eenrichtingsverkeer is ...
Playa del C. schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:53:
[...]
Maar wel met je eens dat het geen éénrichtingsverkeer moet zijn. Dus vanuit de FIA duidelijke boodschappen en wellicht minimale eisen stellen aan een land.
Het bombarderen van marktplaatsen en scholen met amerikaanse bommen of het afslachten van een journalist in een ambassade vereist anders weinig "wijsheid in pacht hebben" .Playa del C. schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:53:
[...]
'Wij' hebben toch ook niet de waarheid en wijsheid in pacht? Wie kan zeggen dat onze normen en waarden de enige juiste zijn?
Doel is om dichter bij elkaar te komen. De mensen in SA krijgen alsnog de signalen binnen via de sport.
Maar wel met je eens dat het geen éénrichtingsverkeer moet zijn. Dus vanuit de FIA duidelijke boodschappen en wellicht minimale eisen stellen aan een land.
Het zou de wereld eens sieren om een duidelijk signaal af te geven en geen sportevenementen oid te organiseren in landen die misdaden tegen de mensheid en mensen organiseren .
Als je iets gaat organiseren op sportgebied geef je naar de bewoners van een land dus geen enkel signaal van afkeuring af of zijn er misschien mensen in de waan dat de FIA zou toestaan dat er een protest op een podium van een GP in SA wordt gehouden ?
Het is werkelijk walgelijk om te zien dat wederom een organisatie zoals de FIA overstag gaat voor gewoon de hebzucht voor geld en corruptie maar ok wat mag je meer verwachten van het huidige F1 circuit .
"Beautiful Clean Coal"
Op die manier vervallen we al snel in het blokkeren van positieve evenementen in een groot deel van de landen.leekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:39:
[...]
Het bombarderen van marktplaatsen en scholen met amerikaanse bommen of het afslachten van een journalist in een ambassade vereist anders weinig "wijsheid in pacht hebben" .
Het zou de wereld eens sieren om een duidelijk signaal af te geven en geen sportevenementen oid te organiseren in landen die misdaden tegen de mensheid en mensen organiseren .
Als je iets gaat organiseren op sportgebied geef je naar de bewoners van een land dus geen enkel signaal van afkeuring af of zijn er misschien mensen in de waan dat de FIA zou toestaan dat er een protest op een podium van een GP in SA wordt gehouden ?
Het is werkelijk walgelijk om te zien dat wederom een organisatie zoals de FIA overstag gaat voor gewoon de hebzucht voor geld en corruptie maar ok wat mag je meer verwachten van het huidige F1 circuit .
Wie zou het statement moeten maken: de sport of de politiek? En daar gaat het al mis.
Zwakke politieke leiders hebben we al heel lang. Al van voor WO I t/m nu weten de democratische leiders zich geen raad met de sterke leiders van andersoortige overheden.
De FIA wil slechts een wereldwijd sportevenement organiseren. Waarom moeten zij dan ineens de harde politieke boodschap geven? Dat mag de EU-top zelf doen. De FIA kan wel subtielere signalen doorgeven. Vrouwen aan het werk in beeld. Regenbogen in beeld. Enz.
Verder eens dat het een hypocriete zooi is in de wereld.
Landen zoals de VS met de bommen waar we het zonet over hadden? Of landen zoals Nederland gezien srebrenica.leekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:39:
Ik denk dat we dan net zo goed kunnen stoppen met sporten. Iets met “Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen”....
Ja , lijkt me een goed idee een regenboog en vrouwen aan het werk in Saudie Arabie (keep on dreaming)Playa del C. schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:45:
[...]
Op die manier vervallen we al snel in het blokkeren van positieve evenementen in een groot deel van de landen.
Wie zou het statement moeten maken: de sport of de politiek? En daar gaat het al mis.
Zwakke politieke leiders hebben we al heel lang. Al van voor WO I t/m nu weten de democratische leiders zich geen raad met de sterke leiders van andersoortige overheden.
De FIA wil slechts een wereldwijd sportevenement organiseren. Waarom moeten zij dan ineens de harde politieke boodschap geven? Dat mag de EU-top zelf doen. De FIA kan wel subtielere signalen doorgeven. Vrouwen aan het werk in beeld. Regenbogen in beeld. Enz.
Verser eens dat het een hypocriete zooi is in de wereld.
"Beautiful Clean Coal"
Sport wordt beoefend en betaald door bedrijven, die slechts 1 doel hebben: winst maken. Bedrijven betichten van een gebrek aan empathie is zinloos, dat tonen ze hoogstens als ze denken dat zulke positieve marketing meer geld opbrengt.
Dat lijkt me een goed idee om te stoppen met het organiseren van sporten in landen zoals Quatar of Saudie Arabie waar corruptie en criminale acties door hun regeringen normaal is .Croga schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:48:
[...]
Landen zoals de VS met de bommen waar we het zonet over hadden? Of landen zoals Nederland gezien srebrenica.
Ik denk dat we dan net zo goed kunnen stoppen met sporten. Iets met “Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen”....
Misschien is het eens een keer een idee inderdaad om eens niet te wachten op de EU of USA maar gewoon eens zelf als "sportorganisatie" te handelen .
"Beautiful Clean Coal"
Zoals ik al aan gaf; “criminele acties” is een hele relatieve term. De VS en Nederland doen dat ook. En zelfs als wij vinden van niet dan is dat nogsteeds naar onze eigen normen en waarden. En die zijn niet universeel. Wie bepaalt in dat geval wat “crimineel” is? En waarom die persoon/entiteit? Was het doel niet juist om samen te blijven werken in plaats van anderen te isoleren omdat ze andere normen en waarden hanteren?leekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:52:
Dat lijkt me een goed idee om te stoppen met het organiseren van sporten in landen zoals Quatar of Saudie Arabie waar corruptie en criminale acties door hun regeringen normaal is .
Ik denk dat het vermoorden van een journalist en hem daarna in stukken hakken gerust onder het vakje "criminele activiteiten" mag worden gerekend .Croga schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:12:
[...]
Zoals ik al aan gaf; “criminele acties” is een hele relatieve term. De VS en Nederland doen dat ook. En zelfs als wij vinden van niet dan is dat nogsteeds naar onze eigen normen en waarden. En die zijn niet universeel. Wie bepaalt in dat geval wat “crimineel” is? En waarom die persoon/entiteit? Was het doel niet juist om samen te blijven werken in plaats van anderen te isoleren omdat ze andere normen en waarden hanteren?
Inderdaad ik ben het helemaal met je eens dat er veel intensiver naar de USA moet worden gekeken maar zoals ik al eerder zei sommige regeringen en mensen kijken liever met de economische en eigenbelang bril naar dat soort landen .
Maar de hele discussie is gewoon zinloos als misdaden zoals het vermoorden van mensen en bombarderen van kinderen in landen waar SA helemaal niets heeft te zoeken al betwist worden .
"Beautiful Clean Coal"
En ook dit is weer zo'n subjectieve stelling. Heeft Nederland wel wat te zoeken in Syrië? Want daar bombarderen onze vliegtuigen ook. En als je gelooft dat daar geen kinderen bij komen kijken dan ben ik bang dat ik "Naief" moet gaan zeggen.leekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:23:
Maar de hele discussie is gewoon zinloos als misdaden zoals het vermoorden van mensen en bombarderen van kinderen in landen waar SA helemaal niets heeft te zoeken al betwist worden .
Nogmaals; geen enkel land is zonder zonden. Dus hebben we de keuze tussen doorgaan met de contacten onderhouden en hopen dat er iets uit de dialoog komt of helemaal niets meer doen, alle grenzen dicht gooien en hopen dat de wereld daar beter van wordt.
Hoe bedoel je dit precies?leekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:49:
[...]
Ja , lijkt me een goed idee een regenboog en vrouwen aan het werk in Saudie Arabie (keep on dreaming)
Inderdaad wat doen Nederlandse gevechtsvliegtuigen of militairen in Syrie .Croga schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:12:
[...]
En ook dit is weer zo'n subjectieve stelling. Heeft Nederland wel wat te zoeken in Syrië? Want daar bombarderen onze vliegtuigen ook. En als je gelooft dat daar geen kinderen bij komen kijken dan ben ik bang dat ik "Naief" moet gaan zeggen.
Nogmaals; geen enkel land is zonder zonden. Dus hebben we de keuze tussen doorgaan met de contacten onderhouden en hopen dat er iets uit de dialoog komt of helemaal niets meer doen, alle grenzen dicht gooien en hopen dat de wereld daar beter van wordt.
"Beautiful Clean Coal"
Ik draai het even om.Playa del C. schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:01:
[...]
Eens. Het gesprek kan ook hard én vriendelijk zijn, maar dat gebeurt blijkbaar niet.
Los van dat ene sportevenement. De hele wereld draait om geld en uitbuiting. En dat is de reden dat we het in Nederland extra goed hebben. Goedkope kleding en electronica komt vrijwel allemaal deels door uitbuiting tot stand.
[...]
En toch denk ik dat niemand van de FIA daar een hypocriete bedoeling mee heeft. De FIA is wel een mooie voet binnen de deur van bepaalde gebieden. Hoe meer mensen in die gebieden in aanraking komen met een andere cultuur hoe beter. Maar het is een traag omslagtraject. Zoals wij ook langzaam beïnvloedt worden door normen en waarden uit de VS, Duitsland en Japan om maar iets te noemen.
[...]
Iets overdreven? Het kan wel lijkt mij, alleen je hebt kans dat een gek iets gaat roepen. Maar ik weet zeker dat verreweg het grootste deel van de dorpelingen er niet negatief op reageert.
[...]
Dit is wel nogal een luxe-probleem. Of je nou wel of niet tot LHBT behoort, de wereld is niet letterlijk op jou afgesteld en hoeft dat ook niet te zijn. Niet te veel in de slachtofferrol, zou ik zeggen.
Mijn vriendin is hetero, maar wil bijvoorbeeld ook wel lichaamshaar verwijderen of iets anders aan haar uiterlijk doen. Wordt niet vergoed en dat is logisch. Het is verder een groot grijs gebied. Je mag het altijd aankaarten, maar doen alsof we in Nederland bewust nog tegenwerken, is niet waar naar mijn mening.
Je zegt dat mijn onthaarsessie een luxeprobleem zijn. Hoe zou jij het vinden als jij borsten had waar je absoluut van af wil maar je krijgt overal 0 op je rekest. dan zeg ik toch ook niet, Jammer joh, luxeprobleem.
Of dat ik niet naar een f1 race in SA kan, is dat ook jammer joh, had je maar geen LHBT er moeten zijn, alsof dat een keuze is.
Hoezo nul op rekest? Zoiets kun je zelf betalen en laten uitvoeren. Het valt onder cosmetische ingrepen. Je gaat in de slachtofferrol door te stellen dat het jou is overkomen. Echter er zijn genoeg vrouwen en mannen die uiterlijke problemen zijn overkomen waar ze ook serieus mee zitten. Een grote neus, dikke kont, vreemde vlek, enz. En waar de één zich stoort aan een uiterlijk kenmerk, heeft een ander wel weer andere problemen als autisme, lage opleiding, angststoornis, enz. Je kunt niet voor alle zaken elkaar compenseren of vergoeden. Zo zie ik ook graag dat OV en onderwijs gratis wordt. Het is voorlopig echter nog niet zo.Bestla schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:34:
[...]
Ik draai het even om.
Je zegt dat mijn onthaarsessie een luxeprobleem zijn. Hoe zou jij het vinden als jij borsten had waar je absoluut van af wil maar je krijgt overal 0 op je rekest. dan zeg ik toch ook niet, Jammer joh, luxeprobleem.
Of dat ik niet naar een f1 race in SA kan, is dat ook jammer joh, had je maar geen LHBT er moeten zijn, alsof dat een keuze is.
Ik ben van plan om naar een F1 circuit te gaan. Maar landen waar ik het niet mee eens ben, daar kom ik niet. Het wordt dus een Westers en democratisch land. En een LHBT-er, die het terecht niet wil of kan verbergen, kan inderdaad niet naar alle plekken op deze planeet. Dat is heel stom, maar niet iets wat we zomaar even veranderen. Het is de tijd waarin we leven. Rond 1500 kwamen de meeste mensen nog niet buiten hun eigen provincie. Misschien rond 2500 dat we geen grenzen meer kennen. Nu rond 2000 zijn er helaas nog wat achterlijke beperkingen in de wereld. De VS ligt zelf in puin, de EU heeft geen daadkracht naar buiten toe, China boeit het niet verder. Zal nog even duren voor mensen een wereldwijde eenheid vormen.
Verdere discussie om LHBT en de acceptatie daarvan mag in Hedendaagse gender(neutraliteit)
Tevens is er [Het Grote Pride Topic] LHBTQIA+ @ GoT
Tevens is er [Het Grote Pride Topic] LHBTQIA+ @ GoT
Waarom is het alleen een probleem als landen zoals SA andere landen binnenvallen (wat dus vergeleken met het “beschaafde westen” echt wel meevalt, ik zeg niet dat het niet gebeurd maar als je ziet waar wij allemaal zitten dan is SA echt peanuts) terwijl het westen overal en nergens zit en duizenden oorlogsslachtoffers maakt? Ik hoor nu ook geluiden over Turkije, die mogen geen GP want een argument is dat ze in Syrië zitten. Ik denk dan echt zo van: half Europa zit in Syrië en dan mag Turkije wat een buurland is daar niet zijn eigen belangen verdedigen? Een GP in het “beschaafde landen” mag wel maar in de landen waar wij het minder op hebben is dat opeens een probleemleekers schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:23:
[...
Stiekem denk ik dat het ook pure afgunst is, men kan het gewoon niet hebben dat de rol en invloed van het westen steeds kleiner wordt (nog steeds heel groot maar minder dan pakweg 20-30 jaar geleden, steeds meer landen willen van de dollar af en kiezen hun eigen pad. Helaas komt papa Amerika dan even vrijheid en democratie brengen). Als grote evenementen naar niet westerse landen gaan dan is dat een teken dat andere continenten steeds machtiger worden en dat kunnen we niet hebben blijkbaar. Men komt dan met argumenten als mensenrechten etc. Ik zeg nog altijd sport moet je scheiden van politiek. Als je dat niet doet dan moet je 1 lijn trekken en dan blijven er weinig landen over waar je moreel gezien een groot evenement kan organiseren.
Zie modbreak: tweakduke in "Politiek en Sport", dit is offtopic.
[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 11-11-2020 12:29 ]
Let op:
De discussie omtrent de BLM-beweging zelf of het racisme debat in het algemeen is uiterst gevoelig en gaan we hier niet voeren. De focus van het topic ligt op of sporters, teams en organisaties het platform mogen gebruiken voor hun politieke of religieuze uitingen.
De discussie omtrent de BLM-beweging zelf of het racisme debat in het algemeen is uiterst gevoelig en gaan we hier niet voeren. De focus van het topic ligt op of sporters, teams en organisaties het platform mogen gebruiken voor hun politieke of religieuze uitingen.