Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:10
Momenteel heb ik op mijn werkkamer twee audio sets staan:

- Teufel E450 Digital Concept (5.1)
- Teufel Stereo M (2.0)

De TSM (Teufel Stereo M) is een heel degelijke set waar ik tevreden mee ben, maar niet in deze opstelling. De speakers staan op een afstand van ruim 80 centimeter wat ruim onvoldoende is. De hoge/midden tonen komen prima door, maar de bas klinkt heel erg vlak.

De E450 (Teufel Digital Concept) heeft een losse sub welke onder mijn bureau in de hoek staat, de lage tonen komen goed toen zijn recht. Helaas merk ik dat de satelliet speakers van de E450 stukken minder indrukwekkend zijn dan de TSM, logisch ook gezien het prijsverschil.
Graag ben ik opzoek naar een oplossing waarbij ik mijn geluid wat kan verbeteren. Ik zie daarvoor enkele mogelijkheden.

1. TSM en alleen de sub van de E450 samen laten spelen via een versterker of ander soort oplossing.
2. Nieuwe nearfield speakers kopen om de satellieten en TSM te vervangen, idealiter met sub out mogelijkheden om de huidige sub te blijven gebruiken.

Vermoedelijk is optie 1 te realiseren via een versterker, ik vraag me af of ik hier nog rekening met diverse zaken moet houden. Daarnaast ben ik dan ook benieuwd of de bass drivers van de TSM die nu zo slecht resultaat geven de geluidsbeleving niet verstoren. Hierdoor vermoed ik ook eigenlijk dat optie 1 niet echt ideaal zou zijn.

Mogelijk lijkt mij de Audioengine HD6 geschikt voor mijn situatie. Hier lijk ik een sub op te kunnen aansluiten. Belangrijkste voor mij is dat het geschikt is voor afstanden van ongeveer 80cm.

Budget is ongeveer tot 1.000.

Iemand die hierover kan adviseren/meedenken? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
De Audioengine HD6 zijn wireless en toch best prijzig voor desktop speakers.
Als je voor bedraad wil gaan, zou je kunnen kijken naar onderstaande posts.
Wordt vooral gesproken over Actieve nearfield speakers.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2016608
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1997598

Ik ben uiteindelijk geland bij Adam Audio T5V die ook ongeveer op 80cm staan.
Deze zijn via een Motu M2 gelinkt aan mijn laptop en GSM.
Allemaal ruim binnen je budget :)

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:10
Bedankt voor je reactie. Ik ga de topics even lezen. Hoe sluit je precies je speakers aan op zo'n AMP? USB-c naar je PC en via welke ingang koppel je dan de speakers?

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
PC via USB naar amp.
Meeste actieve speakers hebben zowel XLR als RCA input.
Afhankelijk van de uitgang connecties op je amp heb je de keuze.
Ik heb bijvb de connectie gemaakt via de TRS uitgang van mijn Motu M2 via een TRS - XLR kabel.