Welke speaker setup voor bureau in home office?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
Ik zoek een?
goede speaker setup voor mijn bureau thuis. Speakers zullen gekoppeld worden aan mijn laptop

Wat is je budget?
200 - 400 euro voor hele setup

Ik wil de setup gaan gebruiken om ......
Muziek te draaien tijdens het werken. Ben het een beetje beu om mijn hoofdtelefoon de hele dag te dragen, zeker nu de zomer weer voor de deur staat. Muziek keuze is heel breed van klassiek tot jazz tot folk tot noem maar op. Ben géén fan van te zware dreunende bas.

Welke vragen heb je hier nog over?
Concreet heb ik 2 vragen:
• Moet ik voor actieve speakers gaan of voor passieve speakers gekoppeld aan een SMSL t-amp die ik hier nog heb liggen?
• Wat zijn goede speakers om dichtbij te kunnen luisteren? Want ik zit dan letterlijk 1m tot 1,5m van de speakers af. Kunnen alle speakers hieraan voldoen of is dit toch een speciaal type speaker?

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat betreft actieve speakers, lees ik goede reviews over de Audioengine A2+ en de Edifiers.
Wat betreft passieve speakers ben ik wel gecharmeerd door de Jamo C91.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:14
Normaal zou ik zeggen het bij actieve (pc)speakers te houden, maar je budget is (helaas nog steeds) een soort niemandsland met zeer beperkte keuzemogelijkheden. Edifier heeft er wat modellen, de genoemde audioengine en in een andere categorie vind je er ook nog studiomonitoren. Maak je er €500,- van, dan heb je de Ruark Audio MR 1 (heb ik zelf) en de Audioengine A5+. Beiden een prima keuze. Vroeger had je nog de KEF x300a voor €600,- dacht ik, maar die is eol. Fabrikanten als Dali, Dynaudio, KEF hebben ook actieve speakers die wellicht ook prima op het bureau passen, maar dan zit je al snel richting de >€700,- en dat is eigenlijk niet meer goed te praten.

Dan blijft een setje passieve speakers over. Aanzienlijk meer keuze, maar de vraag is wel hoeveel er van de kwaliteit over blijft op korte afstand. Ook een t-amp is wel leuk, maar heeft z'n beperkingen. Mijn combi van een 20w smsl t-amp en een setje mission boekenplank speakers is niet wat ik high end noem. Prima voor achtergrond muziek waar ik het wil, maar ik zou die combi niet op m'n bureau willen, dan klinken de Ruark Audio's een stuk beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 159816

JBL LSR305 MKII met een goedkope DAC zoals een Topping E30. Dat is een set die beter is dan wat er in de meeste woonkamers staat. Tevens zijn ze ontwikkeld voor nearfield-monitoring, dus de afstand is niet zo boeiend.

De Ruark Audio MR 1's die de poster boven mij aanraad zijn een grap. Die gaan met hun kleine 3" woofertjes nooit een fatsoenlijk geluid geleveren. In ieder geval niet zonder subwoofer ondersteuning. De JBL's spelen zonder te schamen zonder sub.

@Lange-199 heeft deze JBL's pas gelden aangeschaft en kan vast wat zinnigs zeggen over hoe ze ondertussen bevallen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-06-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Anoniem: 159816 Een grap wil ik ze toch niet noemen, maar ze passen niet in elke ruimte, dat is waar. In m'n woonkamer op een afstand van 4,5m klinken ze ielig, maar op kantoor op 1m afstand klinken ze prima. Het laag is niet overheersend, maar moet dat? Ze staan vrij dicht op een muur en de muur achter me staat op zo'n 2 meter. Een klein kantoor dus. Ik zou ze op specs alleen niet zomaar afschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LA-384 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:50:
@Anoniem: 159816 Een grap wil ik ze toch niet noemen, maar ze passen niet in elke ruimte, dat is waar. In m'n woonkamer op een afstand van 4,5m klinken ze ielig, maar op kantoor op 1m afstand klinken ze prima. Het laag is niet overheersend, maar moet dat? Ze staan vrij dicht op een muur en de muur achter me staat op zo'n 2 meter. Een klein kantoor dus. Ik zou ze op specs alleen niet zomaar afschrijven ;)
Het heeft helemaal niets te maken met het wel of niet overheersend zijn van het laag. De LSR305 heeft geen overheersend laag. Het punt is dat je met 3" woofers (als je ze dat al kan noemen) je gewoon nooit een gebalanceerd geluid kan neerzetten (helaas moeten luidsprekers zich nog steeds aan de natuurwetten houden). Dat de fabrikant niet eens een frequentie bereik publiceert zegt eigenlijk al genoeg. In dat geval moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Dit zijn luidsprekers om het geluid uit je laptop of televisie te verbeteren, niet meer dan dat.

Hier de spinorama van LSR305 (eerste generatie), zoals je ziet een zeer gebalanceerde luidspreker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZprOFBK_EdarioeQTddwWpjOLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ILSbhQyjXSpBAMCcAF6FY08H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Anoniem: 159816 Nergens zie je me beweren dat die LS305 geen goede speakers zullen zijn. Ik probeer alleen de aannames over de Ruark Audio weg te nemen.

Zo'n grafiekje is leuk, het geeft idd aan hoe een speaker in het open veld presteert, maar dat is in een binnensituatie met reflecterende oppervlakken natuurlijk redelijk anders.

Maar goed, het wordt nu een welles-nietes verhaal. Ik heb ze thuis staan en ik zeg dat ze goed klinken in mijn situatie, daar kun je zoveel specs en grafieken bij halen als je wilt, dat gaat niets veranderen aan hoe het bij mij klinkt.

Dat die LS305 goed klinken geloof ik meteen. Dat ze dieper in het laag kunnen ook. Ik zou ze moeten horen om het echt te kunnen vergelijken, maar hoe ze zich verhouden tot dat grafiekje zal sterk afhangen van de plaatsing en de grootte van de ruimte waar ze gebruikt gaan worden, dat is gewoon hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LA-384 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:10:
@Anoniem: 159816 Nergens zie je me beweren dat die LS305 geen goede speakers zullen zijn. Ik probeer alleen de aannames over de Ruark Audio weg te nemen.
Deze aannames zijn gebaseerd op ervaringen met andere luidsprekers met vergelijkbare kleine woofertjes.
Zo'n grafiekje is leuk, het geeft idd aan hoe een speaker in het open veld presteert, maar dat is in een binnensituatie met reflecterende oppervlakken natuurlijk redelijk anders.
Deze grafieken geven juist aan hoe de luidspreker omgaat met reflecties, dat is het hele punt van spinorama's! Wat je o.a. ziet is de off-axis prestaties, welke bepalen hoe de reflecties van invloed zijn op het uiteindelijke geluid wat je hoort. Bij de Ruark's heb je geen enkel idee van de prestaties, het enige wat je weet is dat hij enorm kleine woofertjes heeft en dus geen gebalanceerd geluid kan weergeven (immers geen laag) en ook snel zal vervormen.
Maar goed, het wordt nu een welles-nietes verhaal. Ik heb ze thuis staan en ik zeg dat ze goed klinken in mijn situatie, daar kun je zoveel specs en grafieken bij halen als je wilt, dat gaat niets veranderen aan hoe het bij mij klinkt.
De Ruark's kunnen bij jou thuis inderdaad best goed klinken, de reflecties kunnen precies goed vallen voor jouw ruimte. Dat kan door de luidspreker komen, of door de ruimte: dat weet je dus niet. Bij de JBL weet je dat de off-axis gewoon goed is, zeker voor het geld, en luidsprekers met goede off-axis prestaties zullen in vrijwel elke ruimte beter klinken dan luidsprekers zonder goede off-axis prestaties.
Dat die LS305 goed klinken geloof ik meteen. Dat ze dieper in het laag kunnen ook. Ik zou ze moeten horen om het echt te kunnen vergelijken, maar hoe ze zich verhouden tot dat grafiekje zal sterk afhangen van de plaatsing en de grootte van de ruimte waar ze gebruikt gaan worden, dat is gewoon hoe het werkt.
Je hoeft ze daarvoor niet te horen, de JBL's hebben een woofer oppervlak dat bijna 3 keer groter is. De natuurwetten vertellen ons al genoeg in dat geval: de JBL gaan lager, harder en vervormen minder. Onafhankelijk van de ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn ervaring met muziek tijdens thuiswerken: eigenlijk wil je gewoon een leuk stereotorentje met muziek op de ahtergrond, zoals je vroeger ook aan had staan terwijl je je huiswerk maakte. En hoewel streaming en bediening via je laptop prima functioneert, kan het ook afleidend werken. Daarnaast wil je soms misschien ook wel eens een andere bron dan je laptop gebruiken, of je laptop niet aan willen zetten als je met iets anders dan werk bezig bent.

Long story short, ik zou voor een losse versterker met meerdere ingangen en een paar goede speakers gaan :)
In mijn geval heb ik het gewoon van MP afgeplukt. Beetje uit de hand gelopen eerlijk gezegd :+ Maar voor een paarje goede speakers en een leuke amp hoef je jouw budget niet helemaal stuk te slaan ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 13:06
Ik heb zelf voor mijn muziek twee maal Sonos staan (die Ikea dingen), helemaal los van m’n laptop. Mijn laptop dock heeft dan weer twee Edifier speakers. Ik heb bewust voor los gekozen omdat het veel handiger is vanwege videoconferencing en bellen via de laptop. Geen gezeur met inputs en volume die anders staan tijdens muziek luisteren en die je dan weer snel moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:46:
Mijn ervaring met muziek tijdens thuiswerken: eigenlijk wil je gewoon een leuk stereotorentje met muziek op de ahtergrond, zoals je vroeger ook aan had staan terwijl je je huiswerk maakte. En hoewel streaming en bediening via je laptop prima functioneert, kan het ook afleidend werken. Daarnaast wil je soms misschien ook wel eens een andere bron dan je laptop gebruiken, of je laptop niet aan willen zetten als je met iets anders dan werk bezig bent.

Long story short, ik zou voor een losse versterker met meerdere ingangen en een paar goede speakers gaan :)
In mijn geval heb ik het gewoon van MP afgeplukt. Beetje uit de hand gelopen eerlijk gezegd :+ Maar voor een paarje goede speakers en een leuke amp hoef je jouw budget niet helemaal stuk te slaan ook :)
Daar kan je natuurlijk ook gewoon prima actieve luidsprekers zoals de JBL's voor gebruiken. Die kan je ergens in je kamer zetten, maar ook naast je scherm zonder dat je ruimte hoeft te maken voor de versterking.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
The Eagle schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:46:
Dat is ook net waarom 1 van de mogelijke opties een combinatie is met die SMSL t-amp.
Toegegeven, die kan niet op tegen een "degelijke versterker", maar als ik bijvb. mijn Klipsch desktop speakers eraan koppel, klinkt dat helemaal niet slecht. Daarnaast kan ik ook andere bronnen aansluiten op de SMSL.

Dus mogelijke andere optie zou zijn aparte versterker en speakers achter me te plaatsen in de boekenkast i.p.v. naast met op mijn bureau. Moet ik wel een goede afstandsbediening erbij hebben in geval ze mij weeral lastig vallen via teams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Archie_T schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:51:
Ik heb zelf voor mijn muziek twee maal Sonos staan (die Ikea dingen), helemaal los van m’n laptop. Mijn laptop dock heeft dan weer twee Edifier speakers. Ik heb bewust voor los gekozen omdat het veel handiger is vanwege videoconferencing en bellen via de laptop. Geen gezeur met inputs en volume die anders staan tijdens muziek luisteren en die je dan weer snel moet wisselen.
Helemaal met je eens. Maar dat is de reden dat ik ook liever met een headset bel.
Heeft wat mij betreft enkel voordelen (betere verstaanbaarheid, mic dichtbij en in sommige gevallen noise cancelling). Plus via enkele hotkeys op mijn laptop kan ik makkelijk van bron wisselen (ook zonder volume issues).

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe headset ... ben me daar nog wat aan het oriënteren, maar mogelijk dat daar binnenkort ook nog een topic voor volgt :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die SMSL ook gehad en die geeft gewoon neutraal geluid. Die combineren met een setje speakers is volgens mij de beste optie. Eerder in dit topic wordt gesteld dat dit prutgeluid oplevert ten opzichte van een 'normale' versterker, maar dat is niet echt zo (kan je desnoods zelf checken door je eigen speakers er eens op aan te sluiten en te luisteren of dat "slecht" klinkt). (bericht geplaatst terwijl ik deze schreef 8) )

Zo bijzonder is close range luisteren nog ook weer niet. Je hoort veel meer direct geluid tegenover reflecties en met te grote speakers heb je kans dat de tweeters te hoog komen ofzo. Maar verder is een setje boekenplankspeakers prima geschilt. Die LSR 305 is ook prima geschikt overigens.

Ik zit met dezelfde afweging en overweeg overigens de LSR 306 :). Of ik maak een klein versterkertje en scoor 2e hands een setje DM602's van B&W (speakers die ik ken en goed vind klinken).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 01-06-2020 20:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 16:27
Ik heb pas geleden dezelfde overweging gemaakt, met ongeveer hetzelfde budget. Ik ben voor Steljes NS3 gegaan, met een outlet subwoofer van Argon Audio (Hifi Klubben huismerk). Dit zijn actieve speakers.

De speakers zelf leveren erg fijne muziek: ook in een brede muzieksmaak waaronder klassiek. De subwoofer is overkill, maar is wel een aardige toevoeging omdat je al snel merkt dat de speakers daar best wel profijt van hebben. Ik heb hem zelf zacht afgesteld; ik hoef ook geen knallende bass.

Als je actieve speakers aan je laptop gaat hangen zou ik er wel een DAC bij nemen. Zelf heb ik Schiit spul, maar iets als een AudioQuest DragonFly zou ook prima moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wiemelen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Dat is ook net waarom 1 van de mogelijke opties een combinatie is met die SMSL t-amp.
Toegegeven, die kan niet op tegen een "degelijke versterker", maar als ik bijvb. mijn Klipsch desktop speakers eraan koppel, klinkt dat helemaal niet slecht. Daarnaast kan ik ook andere bronnen aansluiten op de SMSL.

Dus mogelijke andere optie zou zijn aparte versterker en speakers achter me te plaatsen in de boekenkast i.p.v. naast met op mijn bureau. Moet ik wel een goede afstandsbediening erbij hebben in geval ze mij weeral lastig vallen via teams :)
Is dus exact wat ik doe. Gewoon analoge tuner en andere bronnen. Laptop hangt wel via mijn dock aan de installatie, maar ik heb dus op de laptop twee audio uitgangen die ik kan selecteren (jack en dock).
Bij gesprekken is het stereo op mute en zorgen dat je de juiste in en outputs hebt voor je dopjes. Kan spotify zelfs gewoon doorlopen. Ik overweeg nog een pi met raspotify op de analoge installatie, dan is die kabel ook niet meer nodig.

Misschien leuk om te melden: ik draai op zolder / werkplek met een paartje gereviseerde Philips FB 696's aan een Pioneer a550r. Beetje lompe speakers, maar klinkt fantastisch. Knappe actieve speaker die daar tegenop kan. Kosten ca 175 euro en daarvoor had ik er ook een top cd speler en dito tuner bij (zaten bij de amp).

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 01-06-2020 20:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:13:
[...]
Hier de spinorama van LSR305 (eerste generatie), zoals je ziet een zeer gebalanceerde luidspreker:
Ze zijn zelf beter dan de tweede generatie als je de metingen op de interwebs mag geloven.

Nu denk ik dat de SMSL versterker niet veel zal onderdoen voor wat er in actieve speakertjes
wordt gestopt en zou gaan voor een redelijk paar passieve luidsprekers.
Daar heb je jaren plezier van.
Ik heb een paar boekenplank luidsprekers dichtbij staan op oorhoogte en dat bevalt best.
In de winkel op normale afstand beluisterd en dichtbij klinken ze ook goed, ze staan alleen wat zachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bouwfraude schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:03:
[...]

Ze zijn zelf beter dan de tweede generatie als je de metingen op de interwebs mag geloven.

Nu denk ik dat de SMSL versterker niet veel zal onderdoen voor wat er in actieve speakertjes
wordt gestopt en zou gaan voor een redelijk paar passieve luidsprekers.
Daar heb je jaren plezier van.
Ik heb een paar boekenplank luidsprekers dichtbij staan op oorhoogte en dat bevalt best.
In de winkel op normale afstand beluisterd en dichtbij klinken ze ook goed, ze staan alleen wat zachter.
Van actieve luidsprekers heb je geen jaren plezier? Het is echt heel lastig om betere luidsprekers dan die JBL's te kopen voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:23
wiemelen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Hier zie ik opeens een hele goedkope oplossing. Je houd je Amp, en je speakers en zet die achter je neer. Je koopt een simpele streamer, bijvoorbeeld de Yamaha WXAD 10 (149 euro) en sluit die aan op je SMSL amp. Sluit de WXAD 10 bedraad aan op je netwerk of via wifi.

Vervolgens installeer je tuneblade en hiermee kan je de streamer bedienen. Kost je 10 euro voor een eeuwigdurende licentie.

http://www.tuneblade.com/

En dan ben je voor 159 euro klaar en heb je meteen een volwaardige hifi installatie die je ook met de computer uit kan bedienen met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:32:
[...]
Van actieve luidsprekers heb je geen jaren plezier? Het is echt heel lastig om betere luidsprekers dan die JBL's te kopen voor het geld.
https://shop.speakerenco.nl/transfer-sputnik-1
Oke de winkel is gesloten, dus dat is lastig.
Meestal wordt er passief iets meer geld aan de kast besteed, MDF ipv crappy plastic frontpaneel en
wat meer geld aan de drivers.
Er zit geen voeding, versterker, spanningsregelaar en microchipje in wat allemaal stuk kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bouwfraude schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:53:
[...]

https://shop.speakerenco.nl/transfer-sputnik-1
Oke de winkel is gesloten, dus dat is lastig.
Meestal wordt er passief iets meer geld aan de kast besteed, MDF ipv crappy plastic frontpaneel en
wat meer geld aan de drivers.
Er zit geen voeding, versterker, spanningsregelaar en microchipje in wat allemaal stuk kan.
Ik kan nergens metingen vinden, dus hier hebben we niet zoveel aan :P. De Infinity Reference 162 (even uit mijn hoofd hoor), zou een goede optie zijn maar Infinity heeft geen EU dealers meer. Voordeel van grote toko's zoals Harman is dat ze goedkoop kwalitatief goede drivers kunnen (laten) maken. Verder hebben ze het budget om wel goede waveguides te maken voor de tweeters. Uiteindelijk gaat het toch om de implementatie.

Plus deze luidspreker zal niet zo hard kunnen spelen als de JBL, je hebt immers flink wat vermogen nodig om er leuke SPL waardes uit te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-06-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik heb zelf de NAD D-7050 (via coax naar mijn PC) en daar twee B&W 601 speakers aan. Ik heb ze op speaker foam gezet, want anders springt de monitor van het bureau af....

Let op de draaing t.o.v. je zitpositie en je hebt oneindig goed geluid.

Ik denk dat die B&W speakers tweedehands goedkoop te krijgen zijn, maar er zijn zoveel merken die vergelijkbare speakers hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 10:10

GforceNL

Out of memory....

+1 voor de JBL’s. Bass minder aanwezig dan m’n Krk rokit 6 speakers, die nu bij m’n draaitafels staan.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Waarom geen 2.1 opstelling , aan te sluiten op je laptop via hoofdtelefoon . Ik gebruik zelf een Teufel 2.1 , 2 kleine speaker en een goed sub , klinkt prima . Ook special gekocht om muziek wat beter te laten klinken .

[ Voor 15% gewijzigd door ramrodwillem op 02-06-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40

Grozno

acts without consequence!

IK Multimedia iLoud Micro's doen het op mijn bureau erg leuk. Gaan okay tot 50hz en zijn gemaakt voor near field gebruik, ook zijn ze lekker compact en er zit bluetooth ingebakken. :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15

FeaR

In GoT we trust

Dat zal dan grotendeels door de ruimte komen? Opgegeven 45 Hz is bij -10 dB gemeten en voor een 3" woofer lijkt 50 Hz met ook best ambitieus.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:40

Grozno

acts without consequence!

Ow, dat kan heel goed zijn ja :P

//Edit: Resonantie idd, 60hz is duidelijk zachter 8)7
Hoe dan ook, voor muziek klinken ze wel lekker!

[ Voor 62% gewijzigd door Grozno op 06-06-2020 14:03 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Allemaal alvast bedankt voor de input en suggesties.

Kleine update na wat extra opzoekwerk n.a.v. alle suggesties:
Gezien ik binnen de setup ook gebruik wil maken van een goed headset (dus inclusief mic), ben ik op zoek gegaan naar welke combinaties daar mogelijk zijn. Tot dus ver ben ik uitgekomen op 2 scenario's:

1) In combinatie met passieve speakers
  • Headset : Beyerdynamic MMX 300
  • Headset dac/amp : Schiit Fulla 3.
  • Versterker : SMSL Q5 Pro
  • Luidspreker : Jamo C91 MK2
2) In combinatie met actieve speakers
  • Headset : Beyerdynamic MMX 300
  • Headset dac/amp : Schiit Fulla 3.
  • Actieve Luidspreker : ADAM T5V
Bijkomende info
Adam T5V actieve speakers. In vele reviews geprezen en op gelijke hoogte als de JBl LSR305 geplaatst. Maar het oog wil ook wat en deze vind ik er persoonlijk net wat mooier uitzien. MAAR ik wil ze wel nog gaan beluisteren en indien mogelijk ook vergelijken met de JBLs.

2) Beyerdynamic MMX 300 als headset. Gepositioneerd als gaming headset, maar deze krijgt goede reviews voor zijn geluidskwaliteit. Wordt van gezegd dat het een goed hoofdtelefoon is waar ze een mic op geplakt hebben. Enige (kleine) nadeel is dat de mic niet afneembaar is.

3) Schiit Fulla 3 als dac/amp met mic ondersteuning en tevens pre-out richting versterker of actieve speaker. Voordeel van de Fulla 3 is vooral het formaat, want ik wil deze later gebruiken op kantoor (als we daar ooit weer binnen mogen :) ). Indien de Fulla meevalt, wil ik me oriënteren op de Schiit Hel of Mayflower ARC 2 voor thuis. Vooral de ARC 2 heeft wat meer input opties want handig is, maar deze vallen net weer in een hogere prijs categorie. Dus eerst eens kijken hoe goed dat de Fulla presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hoe ben je op de Schiit Fulla 3 gekomen? Ik zie die momenteel nergens online te koop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
LA-384 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:14:
Hoe ben je op de Schiit Fulla 3 gekomen? Ik zie die momenteel nergens online te koop in Nederland?
Nog niet :)
Ben mijn hele home office eindelijk eens aan het updaten nu ik er momenteel zoveel tijd doorbreng en in de toekomst zal doorbrengen.
Ondertussen al nieuw toetsenbord (Sharkoon Purewriter TKL), muis (razor deathadder) en extended mouse pad gekocht. Staan verder nog op het lijstje : de hele audio setup, nieuwe bureaustoel (Secretlab Titan of toch maar een ergo stoel?), extra monitor zodat ik 2 24" monitors heb en nog wat aangepaste verlichting.

Maar om je vraag te beantwoorden, de Europese site van Schuit gaf eerder aan een nieuwe lading te verwachten binnen een week of 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt me geinspireerd. Ik ga de gok nemen. Die speakers zien er ook goed uit. Jammer dat je nergens fatsoenlijke metingen kan vinden. Wel van de grote broertjes en die metingen zien eruit alsof dat merk snapt wat goed is qua directiviteit van luidsprekers. De JBL's hebben me door de plastic look altijd een beetje tegen gestaan.

Echter heb ik het niet zo op die esotherische "goeie dac" hype. En vind die 3,5mm jacks niet echt de meest relaxte audiopluggen die er bestaan. Ik ga voor goede 6,3mm gebalanceerde aansluitingen en heb de T5V speakers en Auralex Acoustics MoPAD besteld om ze op te zetten en heb dit in backorder staan:

- Behringer U-Phoria UMC22 (doet alles wat jij ook wilt, kost alleen 40euro ipv 100 en wat degelijkere aansluitingen)
- 2x Stereojack > XLR kabels

Tot dat binnen is even met een geleende creative audio interface werken.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 10-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
JvS schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:17:
- Behringer U-Phoria UMC22 (doet alles wat jij ook wilt, kost alleen 40euro ipv 100 en wat degelijkere aansluitingen)
- 2x Stereojack > XLR kabels

Tot dat binnen is even met een geleende creative audio interface werken.
Deze audio interface was ik ook al tegengekomen, naast de Focusrite Scarlett.
Er staat een goede vergelijkende review over op Z Review.
Enige wat echter mist is de mogelijkheid om van input uit meerdere bronnen.
Enkel input via USB is mogelijk. Als hier nog een extra AUX in of OPT in voor handen was, stond deze of de Focusrite bovenaan de lijst, zeker gezien ook de optie voor een 2de mic in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zow, hier zijn ze binnen. Tikkie bass heavy, heb ze op -2 gezet. Maar ik ben er denk ik wel tevreden mee. Vooralsnog even direct op de onboard geluidskaart, usb audiointerface komt eraan. Ruis of andere ranzigheden vallen me erg mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-WhSRS0oz9NAnWjBhgAw4Dcn-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xBvbSHiHxEv7bgVicQirdkZs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mag ik even vloeken in de kerk? Ik heb hier een prehistorisch Creative 7700 7.1 speakersetje staan en bezoek is steevast verbaasd dat hier zo'n goed geluid uit komt. Ook Logitech heeft een paar populaire PC speakersets die verbazend goed klinken...

Sorry als ik iets compleet onzinnigs zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, mooi dat je er tevreden mee bent zou ik zeggen :). Maar dit is niet echt vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15

FeaR

In GoT we trust

wian schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:52:
Mag ik even vloeken in de kerk? Ik heb hier een prehistorisch Creative 7700 7.1 speakersetje staan en bezoek is steevast verbaasd dat hier zo'n goed geluid uit komt. Ook Logitech heeft een paar populaire PC speakersets die verbazend goed klinken...

Sorry als ik iets compleet onzinnigs zeg :P
Zal grotendeels met je referentiekader te maken hebben en daarnaast persoonlijke voorkeur/smaak. Persoonlijk vind ik zo'n x.1 setje waar de subwoofer naast de echt lage tonen ook het mid-laag voor zijn rekening neemt niets maar anderen zweren er bij...
JvS schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:42:
Zow, hier zijn ze binnen. Tikkie bass heavy, heb ze op -2 gezet. Maar ik ben er denk ik wel tevreden mee. Vooralsnog even direct op de onboard geluidskaart, usb audiointerface komt eraan. Ruis of andere ranzigheden vallen me erg mee.

[Afbeelding]
Heb je de speakers ook getest zonder de foampjes Auralex Acoustics MoPAD er onder? Ik heb ze vaker langs zien komen maar nog nooit tot koop over gegaan.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 15-06-2020 19:57 . Reden: Iets subtieler op deze manier. ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, het staat net 10 minuten :P Ben nog ff met plek op bureau aan het experimenteren vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:42:
Ruis of andere ranzigheden vallen me erg mee.
Nou ruis of ranzigheden vielen helemaal niet mee. Op de een of andere manier was het na een reboot helemaal klaar met normaal geluid geven. Heb nu de Behringer binnen met wat procab xlr kabels en dat is een mooi apparaatje. Mooie metalen behuizing, lekker om een echte volumeknop te hebben en er zit volledig geen hoorbare ruis of andere ranzigheden in.

De speakers zelf hebben wel ietsje ruis, dat is jammer, maar niet storend (ondanks dat je er 60cm met je oren vandaan zit). Ik ben echt waanzinnig te spreken over de kwaliteit van deze speakers!

Ik heb op gehoor het laag nog een beetje getemd. Wat ik heb weggefilterd komt niet door de speakers, maar door de resonties (of reflecties) van het bureau en de staande golven van de ruimte. Met APO equalizer en een klein parametrisch eq-bandje op +20db tussen 20 en 200Hz scrollen zorgt ervoor dat je de probleemfrequenties snel vindt. Bij mij 52Hz, 73Hz een rond de 115Hz. Binnenkort nameten en nauwkeurig goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik ben mij zelf nog aan het oriënteren voor speakers.
Er is al een groot scherm op de bureau (widescreen 34") en dan de laptop ernaast van het werk die open staat en dan staat er nog een desktop op de bureau (wel een mini ITX dus die valt mee). Maar de speakers mogen niet te groot zijn.
Ik zat dus veel te kijken naar de audioengine A2+

Worden als goed maar prijzig neergezet in reviews precies.

Daar ben ik nog niet uit.

Ik zag dat je sprak van een gamingheadset.
Daar ben ik wel al uit :-).
Zelf heb ik een audio technica ATH M50x (al een tijdje mijn go-to gamingheadset) en een Sennheiser HD 58XX (onderweg) waar ik dan een aparte microfoon voor heb.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om niet vast te zitten aan een gaming headset en gewoon apart microfoon en geluid te hebben.
Je hebt goedkope microfoons, zoals ik heb, gewoon één voor aan mijn shirt te hangen. Of die van v-moda als je werkt met een headset met verwijderbare 3,5mm jack of anders een modmic.

De Shiit fulla ed had ik ook gezien. Maar ik lees zoveel dat deze headsets perfect te drive zijn via de onboard audio. Het is een recente build en moederbord dat ik vermoedelijk de moeite niet ga doen/geld eraan geven.
De M50x zijn meer dan gemakkelijk te drive.

Btw, staat daar Heineken op je bureau?
Hopelijk is je audio smaak beter dan je biersmaak, anders is deze topic volgen zinloos |:(

Zien er wel toffe speakertjes uit. Alleen wat te groot voor mij.

Met de audioengine HD3 zou ik wel ineens een DAC/AMP hebben voor mijn hoofdtelefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door DaemonAngel op 20-07-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
DaemonAngel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:31:
Zelf heb ik een audio technica ATH M50x (al een tijdje mijn go-to gamingheadset) en een Sennheiser HD 58XX (onderweg) waar ik dan een aparte microfoon voor heb.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om niet vast te zitten aan een gaming headset en gewoon apart microfoon en geluid te hebben.
Je hebt goedkope microfoons, zoals ik heb, gewoon één voor aan mijn shirt te hangen. Of die van v-moda als je werkt met een headset met verwijderbare 3,5mm jack of anders een modmic.
Ik zou ook liefst een hoofdtelefoon hebben met een losse/aparte microfoon ernaast.
Maar gezien we op het werk een budget krijgen voor headsets/muizen/keyboards, moeten deze helaas aan enkele regels voldoen (die niet altijd even logisch zijn). 1 van de regels voor headsets is dat de microfoon ingebouwd moet zijn. Vandaar dat bijna al mijn collega's kiezen voor de Bose Quiet Comfort. Ook geen slechte keuze natuurlijk, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Beyerdynamic MMX300.
Helaas nog even wachten tot september wanneer nieuwe fiscale jaar begint om van budget gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dan zou ik zelf ook met dat budget een Bose 700 of Sony wh1000m3 kiezen.
En dan kan je daarbuiten voor privé je gaming en muziek luister headset kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Nieuwe update:
Ondertussen heb ik een Motu M2 audio interface aangeschaft en een set Adam T5V.
De Adams staan op K&M staanders zodat de tweeter mooi op oorhoogte staat.
Ondanks dat ze toch tamelijk dichtbij gepositioneerd zijn (ongeveer 80cm), leveren ze een prachtig evenwichtig geluid. LF & HF settings voorlopig nog op neutraal, maar daar wil ik nog wat mee experimenteren.
Zowel het geluid via laptop als via gsm is kwalitatief voldoende en niet vermoeiend na langere tijd luisteren.
Nu nog een aantal weken wachten vooraleer de Beyerdynamic MMX300 te bestellen.
Pagina: 1