Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gezocht: 2 schijven in raid0 messed up

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Varkzor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 21:58
blijkbaar dus geen raid....... <hoe belachelijk van me>

Sorry beste mede-tweakers, 1 schijf werkt al zonder enig probleem via usb connector.
Al mn foto's beschikbaar... Goed nieuws dus!

No wonder the reinstall never worked.

Mijn excuses voor iedereen die er tijd aan gespendeerd heeft.
I owe you guys one!!!

• Varkzor
@Mijzelf @DataGhost @Ben(V) @Thralas @Gman
Edit: Forgot to add: @Boermansjo @Zalmanman @jvanhambelgium

SUPER!BEDANKT!!!!!!

Ben echt mega blij, de raid is gewoon geen raid meer, het is ooit naar regular drives herbuilt!
Dat was ik duidelijk al lang vergeten!...

Nogmaals sorry voor jullie tijdverlies, maar dankzij jullie heb ik wel alles terug!

Nog eens super super super bedankt!
Kan ik jullie hier via Tweakers een review schrijven of zo?
Jullie verdienen allemaal een pluim van een review om spontaan te helpen! :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Varkzor op 14-09-2020 16:39 ]

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:54

Zalmanman

So long,

Mag ik je een knurft spuit11 noemen? :+ Natuurlijk wel op de meest attente manier.
Mooi dat het gelukt is, fijn dat je je data terug hebt! En (hopelijk) heb je ook nog wat geleerd van alle fdisk/mdadm spreuken in dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zalmanman op 14-09-2020 16:49 ]

and thanks for all the fish.

• Varkzor
Lol, terecht dat ik dit zelf had moeten uitvogelen. Maar had eerlijk gezegd schrik als ik naar niet raid converteerde dat ik data kwijt zou zijn...

Dus dan maar een knurft of een spuit11 :-P

Indeed het een en ander bijgeleerd over Ubuntu en disk related commands.
Interesting stuff!
P.S. ben nu voor de 20ste keer of zo data recovery aan't runnen, maar dan op de 2de schijf, want die is wel ergens geradijsd op de een of andere manier...

Grtz
Varkzor

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
Misschien heb je in het verleden enkel een disk van de raidset weer een enkelvoudige disk gemaakt en met de andere niks gedaan.
Die bevat dan de helft van een stripset waar je dus helemaal niets meer mee kunt.
Je kunt dan misschien steeds een datablock lezen maar het volgende blok staat dan op de andere disk, maar die is uit de raidset gehaald.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Ben(V) schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:15:
Misschien heb je in het verleden enkel een disk van de raidset weer een enkelvoudige disk gemaakt en met de andere niks gedaan.
Die bevat dan de helft van een stripset waar je dus helemaal niets meer mee kunt.
Je kunt dan misschien steeds een datablock lezen maar het volgende blok staat dan op de andere disk, maar die is uit de raidset gehaald.
Voor zover ik kon zien stond op de tweede disk gewoon een NTFS-partitie waar een of andere tool een MBR overheen gepleurd heeft zonder het partitietabel-gedeelte noemenswaardig aan te passen, dus eigenlijk alleen de eerste 512 bytes zijn een beetje verkracht. Of dat verder nog veel kapot heeft gemaakt weet ik niet, maar ik gok van niet. Van striping was niet veel te zien. De namen van de NTFS-volumes suggereren ook dat er geen striping meer aan de hand was, "Small Data I" en "Small Data II". Waarschijnlijk is die disk te herstellen door een nieuwe NTFS-header te maken die past bij de disk maar dat leek me buiten de scope van wat TS kan. Aangezien hij al datarecoverysoftware had kon die waarschijnlijk veel beter aan de slag met de data die er nog op stond.

Ik heb hier met een hex-editor naar gekeken dus.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Tof dat het gelukt is!
En ik ben erg blij dat we van die Raid 0 ellende af zijn (m.a.w. SSD's zijn zo snel dat het niet meer nodig is)

[ Voor 71% gewijzigd door Gman op 15-09-2020 15:28 ]

• Varkzor
Agreed, ik was er duidelijk zelf al van afgestapt jaren geleden wegens safety precautions.
Wellicht toen eerste ssd gekocht en andere drives re-installed als data drives..

Nogmaals dikke merci aan iedereen.
zeker 15 gig foto's en familie movies terug! :-D HUrrah!
Pagina: 1 2 Laatste