Hi Allen,
Ik heb een vrij oude pc die al een tijdje stilstaat, de hardware is op een bepaald moment van mijn oude case naar een nieuwe herbouwd en kon sinds de PC nietmeer opgestart krijgen.
Ondertussen heb ik op een aparte drive windows gezet en kan opstarten, maarr ik kan de oude drives nietmeer 'lezen', dus die raid0 is op een of andere manier corrupt.
Ik vraag mij nu dus of of er toch nog een manier is om de raid te herinitialiseren naar raid0 en dat hij dan de oude stripe configuratie terug overneemt, ik weet alleen nietmeer hoe ik hem vroeger (8 jaar geleden) heb ingesteld. Is er een manier om een paar keer met verschillende stripes te proberen herinitialiseren in de hoop dat ik zo op een bepaald moment de drives gewoon weer lekker zichtbaar krijg? Het moederbord heeft een JMICRON Sata/Raid controller.
Ik heb geprobeerd om te recoveren, maar dat is ook niet echt successvol, krijg met Lazesoft Recovery bij 87% een memory error.
Staan geen 'superbelangrijke' zaken op, maar voornamelijk oude foto's wou ik eventueel wel terughalen, heb wel nog enkele backups, maar die zijn al meteen een pak pak ouder
Als iemand raad zou weten, alvast bedankt!
Mvg,
Varkzor
Ik heb een vrij oude pc die al een tijdje stilstaat, de hardware is op een bepaald moment van mijn oude case naar een nieuwe herbouwd en kon sinds de PC nietmeer opgestart krijgen.
Ondertussen heb ik op een aparte drive windows gezet en kan opstarten, maarr ik kan de oude drives nietmeer 'lezen', dus die raid0 is op een of andere manier corrupt.
Ik vraag mij nu dus of of er toch nog een manier is om de raid te herinitialiseren naar raid0 en dat hij dan de oude stripe configuratie terug overneemt, ik weet alleen nietmeer hoe ik hem vroeger (8 jaar geleden) heb ingesteld. Is er een manier om een paar keer met verschillende stripes te proberen herinitialiseren in de hoop dat ik zo op een bepaald moment de drives gewoon weer lekker zichtbaar krijg? Het moederbord heeft een JMICRON Sata/Raid controller.
Ik heb geprobeerd om te recoveren, maar dat is ook niet echt successvol, krijg met Lazesoft Recovery bij 87% een memory error.
Staan geen 'superbelangrijke' zaken op, maar voornamelijk oude foto's wou ik eventueel wel terughalen, heb wel nog enkele backups, maar die zijn al meteen een pak pak ouder
Als iemand raad zou weten, alvast bedankt!
Mvg,
Varkzor
:strip_exif()/f/image/FkEGID6YUre7RihnuQWe70Al.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AlCTjCwZJ97chzGGBe4AT4PD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lEdFrZq6dkDu68YOZ46SLgqT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FE88gJRbPfGNx5UEjtsfG7SX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnjRwbHqXAvvWU0SSCcdovDj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3SztoA5hEKuBZpk8NquG8gZl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g1jVtFgy6ilzwNo3cWePEeke.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1ahD90yj71k1vIbfZQz6vi6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDMN7bHqV8zNpkGwAorQpTqv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VfEjHYqxBl5sXpNN18csrcix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0KHyHveAGw8e6IpaZaNlqNvi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CLf50LA6EyvM0gKmWeKvkd1Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FfEV2RNoPXauYvCm3WoBKnkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FkEGID6YUre7RihnuQWe70Al.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FCaED5NKa5MMTBGNHgMKwIy9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mLaPGVx3WQvK9IseNwt6ubn3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nYeWTOWUBKLLsZ70vPQBcT95.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fYZJtq3Mh6ROaWVd6TsyWMAC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4PQTAWTOfeZee1zNdAWNSy3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FI629qGsV3aoK7RjqVOkbEfZ.jpg?f=fotoalbum_large)