Hardware Info welcome party

Pagina: 1
Acties:
  • 6.856 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Allereerst van harte welkom op Tweakers. *O*

Dit topic hebben we gemaakt om voor jullie als Hardware.info leden de overgang naar het forum van Tweakers zo soepel mogelijk te maken. In dit topic vind je daarom wat informatie maar ook vooral Tips & tricks. Mocht je echter toch ergens mee zitten, schuw dan vooral niet om een crewlid een DM te sturen (via de optie "stuur bericht" onder het pijltje bij zijn gebruikersnaam).

Inhoud:
1 Forum hoofdgroepen2 Lezen van topics3 Reacties plaatsen op het forum4 Omgangsnormen
5 Besloten fora en HK-toegang
6 Tot slot

Forum hoofdgroepen

Net zoals op HWI is op Tweakers het forum ingedeeld in hoofdgroepen met subfora. Het belangrijkste verschil is dat sommige info die op HWI een eigen subforum had hier op Tweakers samengevoegd zijn in één subforum. Daarnaast heeft Tweakers een aantal subfora van thema's waarvan geen subforum op HWI aanwezig was. Neem ook vooral daar een kijkje.

Veel van de onderwerpen die op HWI besproken waren met betrekking tot hardware zal je hier vinden in de hoofdgroepen "Harde waren" en "Tweaking". Besteedde je bijvoorbeeld veel tijd in 'Systemen en (thuis)servers'? Dan is 'Desktop Aankoopadvies' mogelijks vanaf nu je favoriete subforum!

Fora hebben hun eigen moderator. Heb je een vraag over een specifiek forum? Dan kun je het beste de moderator(s) van dat subforum een dm sturen. Je vindt ze in de rechterbovenhoek wanneer je het subforum hebt openstaan.

#Trick 1, Fora verbergen
Zijn er subfora die je niet interesseren? Dan kun je deze verbergen. Dit doe je via https://gathering.tweakers.net/forum/preferences. Onder "Forumfilter" kun je met Ctrl + alt ingedrukt de fora aanklikken die je niet wilt zien op de index pagina. Klik je alle fora uit een hoofdgroep aan? Dan verdwijnt de gehele hoofdgroep.

Wil je een hoofdgroep enkel tijdelijk verbergen? Klik dan simpelweg op de indexpagina op het pijltje bovenaan de de header van een hoofdgroep, of op het icoontje boven een aantal hoofdgroepen.

#Trick 2, Actieve topics per hoofdgroep
Wil je een overzicht zien van actieve topics per hoofdgroep, zoals dit ook mogelijk is voor actieve topics van het gehele forum? Klik dan op de header van een hoofdgroep en selecteer vervolgens bovenaan "Actieve topics binnen deze categorie".

« · ^

Lezen van topics

In dit onderdeel vind je wat nuttige tips om het lezen van topics zo aangenaam mogelijk te maken en wat muisklikken en scrollen/ swipen te besparen.

Trick #3, Laatst geplaatste reactie
Klik zoals je van HWI gewend bent op de datum & tijd link bij een topic om naar de laatst geplaatste reactie te gaan :).

#Trick #4, Laatst gelezen reactie
Klik op het symbool voor een topic (Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/Question_on_core.png, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_on.png of Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/Stucky_on.png) om verder te gaan met lezen van de laatst geposte reactie sinds de laatste keer dat je het forum bezocht.

Goed om meteen te weten, elke categorie met daarin een of meerdere hoofdgroepen heeft zijn eigen kleur icoontje om aan te geven of er nieuwe reacties zijn geplaatst. Voor computers is dat bijvoorbeeld rood.

Trick #5, Filteren op reacties
Ben je bij het lezen van een topic enkel geïnteresseerd in reacties van bijvoorbeeld de TS, gepinde reacties of reacties met plaatjes? dan kun je rechtsboven bij het topic een filter hiervoor activeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8ZuhCLitsohm_pQl-w2qdIWkTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mCii2oItmtG67jSGWLAiW1Y9.png?f=user_large

« · ^

Reacties plaatsen op het forum

Natuurlijk hopen we ook dat je gaat deelnemen aan de discussies hier op het forum. Ook voor het plaatsen van reacties hebben we daarom wat Tips en tricks.

Trick #6 Een specifieke persoon taggen
Wil je specifiek richting een persoon reageren zonder zijn reactie te quoten? Type dan een @ gevolgd door zijn naam en druk op enter. De auto complete zal je al vijf suggesties geven waarbij de TS van het topic een extra herkenbaar TS-logo’tje heeft. De getagde gebruiker krijgt een notificatie van jouw reactie.

Trick #7 Notificaties
In Trick #6 stond dat je een gebruiker kon taggen zodat de andere een notificatie krijgt. Die notificaties krijg jij ook via het belletje rechtsboven. Daar kan je ook andere soorten notificaties krijgen, zoals wanneer iemand jou quote of als er wordt gepost in een topic dat je 'volgt'. Je kunt zelf instellen waar je een signaal van krijgt en hoe je dat krijgt: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/

Trick #8 Afbeeldingen plaatsen
Voor het plaatsen van afbeeldingen kun je de een-na-laatste knop gebruiken om een afbeelding te uploaden. In jouw post wordt vervolgens direct de afbeelding ingevoegd. Geüploade afbeeldingen komen terecht in jouw fotoalbum. Wil je een afbeelding plaatsen die op een andere website staat? Gebruik dan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzZBJqdj0cP8BXg_i3_hw_DgS34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PwzK65PAmb1MlOv7paw5Qynh.png?f=user_large en vink de checkbox voor afbeelding aan bij het copy en paste van de url.

Trick #9 Ubb code
Voor een overzicht welke ubb codes ondersteund worden en hoe deze gebruik kunnen worden hebben we een FAQ met informatie beschikbaar. Overzicht van UBB-codes.

« · ^

Omgangsnormen

Op Tweakers vinden we het belangrijk dat mensen niet alleen inhoudelijk en hulpvaardig zijn, maar ook netjes en vriendelijk reageren. Zie je een post die hier niet aan voldoet, dan verzoeken we je vriendelijk om niet op een dergelijke post te reageren, aangezien dit de sfeer in het topic niet ten goede zal komen. In plaats daarvan verzoeken we je om op het ‘Rapporteer’-knopje te drukken. Je kan dan aangeven wat je vindt dat er mis is met de post en de moderators zullen er dan zo snel mogelijk naar kijken. We verwachten overigens natuurlijk ook dat jij in jouw eigen posts de regels respecteert. Mocht je vragen hebben, dan kun je ook hiervoor altijd even een mod een DM sturen.

« · ^

Besloten fora en HK-toegang

Op Tweakers hebben we een paar forumdelen die niet direct (volledig) toegankelijk zijn voor nieuwe gebruikers.
  • Tweakers Lounge (TL): voor wat serieuzere discussies die je graag enkel met Tweakers onder elkaar voert. Toegang tot TL krijg je automatisch zodra je account minstens een maand geregistreerd is en je in het afgelopen jaar tenminste 100 posts op het forum geplaatst hebt.
  • Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij (AWM): iedereen kan hier lezen, maar om te kunnen reageren moet je TL toegang hebben. Ditzelfde geldt ook voor het Themaforum: Coronavirus (COR). Zie ook: Help, ik kan niet reageren?
  • Huiskamer (HK): voor de wat luchtigere topics, grappige plaatjes/filmpjes etc. Toegang tot dit forum deel gebeurt op aanvraag waarbij een paar crewleden even checken of je je op de rest van het forum een beetje netjes gedraagt. Zie ook: Forum FAQ #hktoegang
Om toegang te kunnen vragen tot HK moet je normaalgesproken aan de volgende drie criteria voldoen:
  • Je hebt toegang tot het Tweakers Lounge-forum (TL).
  • Je moet tenminste 6 maanden geregistreerd zijn.
  • Je hebt de afgelopen 3 maanden minimaal 50 posts gedaan, omdat we anders te weinig recente posts hebben om je te screenen.
Om degenen tegemoet te komen die nooit zo actief zijn geweest op Tweakers, maar wel een aardige staat van dienst hebben opgebouwd op Hardware Info, maken we het tijdelijk (tot 1 december 2020) mogelijk om een aanvraag voor HK toegang in te dienen en daarbij je HWI forumactiviteit mee te laten wegen.

Dus mocht je graag toegang krijgen tot de gezelligheid van de Huiskamer, maar niet voldoen aan de normale eisen, kijk dan even in dit topic voor de details van de speciale regeling voor HWI gebruikers: Huiskamer toegang voor HWI forumgebruikers

« · ^

Tot slot

Uiteraard zijn bovenstaande slechts een paar mogelijkheden van populaire functies om jouw zo goed mogelijk kennis te laken maken met het forum van Tweakers. Kijk zeker eens goed naar andere opties en neem ook de tijd om instellingen te ontdekken onder https://tweakers.net/instellingen/account/ door de tabbladen af te gaan om Tweakers verder naar jou voorkeur aan te passen. En vergeet verder vooral niet veel plezier te hebben op Tweakers 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Zeehond op 10-09-2020 11:30 ]

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Dank! Een zeer welkome aanvulling! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Nou kom ik al zo'n 15 jaar op het tweakers forum, waarvan de laatste 7 jaar of zo nagenoeg dagelijks en zelfs voor mij waren trick 3 en 4 nog onbekend :+

Voor mij, en ik verwacht ook voor anderen en zeker voor nieuwe gebruikers, is dit dus al een waardevolle post, die misschien een meer prominente plek in het mededelingenforum verdient, zodat het een van de eerste dingen is die nieuwe gebruikers zien. itt onderaan het forum, in een forumdeel wat alleen al qua naamgeving niet direct uitnodigt om te bezoeken.

Naar mijn mening zou een uitlegpagina over de vele instelopties en functies dan ook niet misstaan in hetzelfde mededelingenforum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:27
Welkom! oOo

Wanneer je wat karma punten bij elkaar hebt gehoerd gespaard kan je met custom CSS aan de slag. Een must have als graag een Dark Mode wilt hebben :7 8)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Bedankt. Ik heb het afgelopen half jaar eigenlijk niet op HWI gepost en kom daarom niet in aanmerking voor de huishoek. Daarvoor wel redelijk actief geweest met 1700 forum posts totaal. Is de 6 maanden limiet "hard" of kan er vanaf geweken worden?

Daarnaast met betrekking tot Karma:

Ik heb nogal behoefte aan de custom-css mogelijkheid (zie ook: Leesbaarheid Tweakers op mobiel).

Is er een mogelijkheid/is er over nagedacht dat je HWI-waarderingspunten en/of je status als "senior member" op HWI eenmaling omgezet kan krijgen in karma-punten?

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

cleef schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:48:
Bedankt. Ik heb het afgelopen half jaar eigenlijk niet op HWI gepost en kom daarom niet in aanmerking voor de huishoek. Daarvoor wel redelijk actief geweest met 1700 forum posts totaal. Is de 6 maanden limiet "hard" of kan er vanaf geweken worden?
Het gaat er vooral om dat er wat redelijk recente activiteit is om een oordeel op te baseren. Dien gerust een verzoek in, niet geschoten is altijd mis :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Er is zeker wel enige rekbaarheid, hoe dat voor elk individueel geval zal uitpakken durf ik niet te zeggen. Je kan uiteraard altijd een aanvraag doen.

Ik heb nogal behoefte aan de custom-css mogelijkheid (zie ook: Leesbaarheid Tweakers op mobiel).

Is er een mogelijkheid/is er over nagedacht dat je HWI-waarderingspunten en/of je status als "senior member" op HWI eenmaling omgezet kan krijgen in karma-punten?
Hier wordt nog over nagedacht (niet over of we dit gaan doen, maar over hoe we het willen doen) en daar eens dezer dagen wel informatie over komen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Orion84 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:52:
[...]
Het gaat er vooral om dat er wat redelijk recente activiteit is om een oordeel op te baseren. Dien gerust een verzoek in, niet geschoten is altijd mis :)
Die zal ook niet zo hoog zijn omdat ik het afgelopen half jaar nogal veel gelezen en weinig "gedaan" heb (andere prioriteiten even). Maar zal een verzoek indienen. We zien het vanzelf wel, wilde ook niet teveel onnodig werk voor anderen genereren ;)
Standeman schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:53:
[...]

Hier wordt nog over nagedacht (niet over of we dit gaan doen, maar over hoe we het willen doen) en daar eens dezer dagen wel informatie over komen.
Top, dan zie ik het wel langskomen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
LA-384 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:51:
Nou kom ik al zo'n 15 jaar op het tweakers forum, waarvan de laatste 7 jaar of zo nagenoeg dagelijks en zelfs voor mij waren trick 3 en 4 nog onbekend :+

Voor mij, en ik verwacht ook voor anderen en zeker voor nieuwe gebruikers, is dit dus al een waardevolle post, die misschien een meer prominente plek in het mededelingenforum verdient, zodat het een van de eerste dingen is die nieuwe gebruikers zien. itt onderaan het forum, in een forumdeel wat alleen al qua naamgeving niet direct uitnodigt om te bezoeken.

Naar mijn mening zou een uitlegpagina over de vele instelopties en functies dan ook niet misstaan in hetzelfde mededelingenforum.
Het topic in in het vandaag door moonsugar aangemaakte MED topic genoemd :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:15
Hahaha, er blijkt zelfs een huiskamer te zijn, ik dacht dat ik daar al in was... :). Leer ook veel van dit topic!
Zal eerst mijn posts eens gaan nalezen voordat ik durf toegang daarvoor te vragen ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

wodkabuikje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:53:
[...]

Hahaha, er blijkt zelfs een huiskamer te zijn, ik dacht dat ik daar al in was... :). Leer ook veel van dit topic!
Zal eerst mijn posts eens gaan nalezen voordat ik durf toegang daarvoor te vragen ;)
Nalezen is niet echt nodig, als ik je posts zo nalees ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
Misschien nog even een belangrijke toevoeging. Er staat nog niet in hoe je meldingen bij de belletjes rechtsboven de menubalk eenvoudig wegkrijgt. Het is me nu pas bij toeval opgevallen dat je gewoon op de tekstballonnetjes kan klikken om de melding als gelezen te markeren.

Een verademing, gezien ik tot nu dus telkens alle meldingen opende en terug wegklikte als deze bvb dubbel waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Same here ....
Sinds de laatste update in de reactiemodus, kreeg ik niet meer de externe afbeeldingen ( met de makkelijke snelkoppeling ) er op

Blijkt ie onder de linkjes verstopt te zitten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sTRTRKXpQZpBRUHG4BUrSsDhrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0jqOGM0i2zXKvx2KGImg5CYC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Dank je voor het welkom.
Wat gaat Tweakers doen om de Hardware info gebruikers tegemoet te komen?

Het nieuws is namelijk nogal behoorlijk slecht gevallen en ik neem aan dat de Persgroep niet grote groepen users wil verliezen met deze ongewenste fusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Retrospect schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:01:
Dank je voor het welkom.
Wat gaat Tweakers doen om de Hardware info gebruikers tegemoet te komen?

Het nieuws is namelijk nogal behoorlijk slecht gevallen en ik neem aan dat de Persgroep niet grote groepen users wil verliezen met deze ongewenste fusie.
Welkom! :)

We zijn bezig geweest met de ontvangen feedback en zo kun je bijvoorbeeld toegang krijgen tot de huiskamer met de postgeschiedenis van je account op HWI en hier op Tweakers. Kijk voor meer informatie Huiskamer toegang voor HWI forumgebruikers

En kijk ook eens in dit topic Hardware Info x Tweakers

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar denk je dan concreet aan, in aanvulling op wat er al gebeurt? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
F_J_K schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:26:
[...]

Waar denk je dan concreet aan, in aanvulling op wat er al gebeurt? :)
-Het samenvoegen van de fora, dus de topics van daar hier een plaatsje geven.
-Gebruikers overzetten zodat ze geen nieuw account hoeven aan te maken.
-Een middenweg vinden in moderatie. HWinfo werd minimaal gemoderniseerd, hier maximaal.
-Toegang tot het hele forum ipv een ballotagecommissie doorlopen. Op basis van vertrouwen (totdat het geschonden wordt) ipv wantrouwen.

Zomaar wat dingen die mij te binnen schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:34:
[...]

--> wordt eigenlijk al gedaan. Voor ieder subfora dat er op HWI is, is er een fora op tweakers, en meer!
--> Dat is praktisch niet mogelijk lijkt me. Dat is toch ook niet zo moeilijk even te registreren, ofwel soms? Neemt maximaal 5 minuten van je tijd. Minder lang dus dan je deze post hebt geschreven.
-Een middenweg vinden in moderatie. HWinfo werd minimaal gemoderniseerd, hier maximaal.
--> Daar hebben we het op HWI al over gehad. Tweakers is een veelvoud groter dan HWI en als er niet snel wordt gemodereerd, kan een discussie al snel escaleren. Waar er hier 5500 berichten per dag worden gepost, haal je dat aantal pas na een maand binnen bij HWI.
-Toegang tot het hele forum ipv een ballotagecommissie doorlopen. Op basis van vertrouwen (totdat het geschonden wordt) ipv wantrouwen.
--> Dat wordt nu toch gedaan met de huiskamer? Je activiteit en berichten op HWI zijn daar van invloed of je al dan niet wordt toegelaten. Je mag niet verwachten dat jij privéleges krijgt ten opzichte van alle andere tweakers. Dat is gewoon onfair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:34:
[...]

Dat is niet tegemoetkomen, dat is gewoon het hwi-forum verplaatsen. Ik ga er niet over, maar ik verwacht niet dat men daar gehoor aan kan geven.

Waarom zouden voor ex-hwi leden andere regels moeten gelden dan voor de andere leden?

Het punt van moderatie wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:32:
[...]

Dat is niet tegemoetkomen, dat is gewoon het hwi-forum verplaatsen. Ik ga er niet over, maar ik verwacht niet dat men daar gehoor aan kan geven.
Ik was in de veronderstelling dat de fora van HWinfo en Tweakers samen verder zouden gaan op Tweakers.
Dus waarom zouden de topics die op HWinfo staan niet mee kunnen verhuizen met de leden?
Waarom zouden voor ex-hwi leden andere regels moeten gelden dan voor de andere leden?
Waarom niet voor iedereen alles opengooien. Op basis van vertrouwen in je medeusers ipv wantrouwen?
Op HWinfo kon je gewoon overal plaatsen tenzij je het vertrouwen geschonden wordt. Waarom zou de cultuur van Tweakers leidend moeten zijn als je tot een gelijkwaardige samensmelting van usergroepen wil komen?
Het punt van moderatie wordt aan gewerkt.
Mooi. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:11

FeaR

In GoT we trust

Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:30:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat de fora van HWinfo en Tweakers samen verder zouden gaan op Tweakers.
Dus waarom zouden de topics die op HWinfo staan niet mee kunnen verhuizen met de leden?
De aanname die je doet is niet correct, dan is de kans groot (en dat is in deze dan ook) dat je daarvan afgeleide gedachte/voorstel ook scheef gaat. De fora van Tweakers en HW.info gaan niet samen, HW.info stopt en Tweakers is een alternatief. Dat is ook de reden dat de regels hier leidend zullen blijven met op sommige punten een versoepeling zoals bijvoorbeeld toegang tot de Tweakers Huiskamer.
Waarom niet voor iedereen alles opengooien. Op basis van vertrouwen in je medeusers ipv wantrouwen?
Op HWinfo kon je gewoon overal plaatsen tenzij je het vertrouwen geschonden wordt. Waarom zou de cultuur van Tweakers leidend moeten zijn als je tot een gelijkwaardige samensmelting van usergroepen wil komen?
Ik kan en wil me hier niet te veel over uitlaten omdat ik mogelijk te veel zeg en dat in deze niet aan mij is. Maar ik krijg het gevoel dat er over het algemeen wordt gedacht dat het forum van HW.info als een soort heilige graal en ultieme plek werd/wordt gezien. Als crew van beide fora kan ik alleen zeggen dat dat niet zo is. Vandaar dat mijns inziens de keuze van één op één over not done zou zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 28-09-2020 17:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:30:
Dat dacht ik eerst ook, maar dat blijkt niet het geval. De redacties gaan samen, het hwi-forum houdt op te bestaan. Dat zijn eigenlijk de twee dingen die besloten zijn.

Het tweakers forum is genoemd als alternatief omdat het qua onderwerp raakvlakken kent (en mogelijk omdat het onder dezelfde koepel (DPG) valt).

Alle vormen van aanpassing/veranderingen ivm komst ex hwi-leden is feitelijk goodwill.
De huiskamer is eigenlijk een plek voor de "vaste kern" (bij gebrek aan een betere benaming). Het normale forum is vooral serieuze materie, de huiskamer is vooral niet-serieuze materie en vaak ook nsfw (nsfw kan op meerdere vlakken, niet enkel de bekende materie ;) ) Toch blijft het daar wel beschaafd en verzand het niet in spam, moderatie is er dan ook nauwelijks aan de orde. Dat kan naar mijn idee alleen als je toegangseisen stelt.

Maar als je op het hwi-forum normaal bijdroeg aan de community, heb je waarschijnlijk niets te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
Ik heb ook niets te verbergen. Ik wijs het idee echter radicaal af. Ik zal mij dus niet aanmelden om voor een toelatingsccommissie te verschijnen.

Het blijkt dat ik een verkeerde veronderstelling had. HWinfo forum wordt opgeheven en dat is het eigenlijk. Ik heb inmiddels via HWinfo bericht gekregen dat men daar een nieuw forum aan het oprichten is om de community wel een plaats te geven.

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:52:
Ik heb ook niets te verbergen. Ik wijs het idee echter radicaal af. Ik zal mij dus niet aanmelden om voor een toelatingsccommissie te verschijnen.
Daarin ben je vrij en niemand zal HW.info users dwingen hier een account aan te maken of toegang te vragen tot in dit geval de Huiskamer. Echter is dit een redelijk botte/negatieve reactie (toegegeven, minder dan anderen gepost hebben). Nogmaals, Tweakers is/biedt een alternatief, daarin ben je vrij mee te gaan of niet. Hier alleen gal spuwen voegt echter weinig toe.
Ik heb inmiddels via HWinfo bericht gekregen dat men daar een nieuw forum aan het oprichten is om de community wel een plaats te geven.
Iets genuanceerder: enkele users van HW.info zijn zelf een forum begonnen. Dit is geheel initiatief van henzelf. Tweakers dan wel HW.info heeft daar geen connectie mee.
Ardana schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Overigens, ik meende dat het Fluisterhoekje op HWI ook enkel toegankelijk was als je aan de eisen voldeed? Kan zijn dat ik mis zit.
Keuvelhoek ;) dat subforum had, net als V&A, een minimum van drie maanden lid en 75 posts. Toegang was daarna wel automatisch. Maar inderdaad, ook daar was een drempel. Tevens had de HW.info Keuvelhoek ook regels en kon toegang af worden genomen.

Edit:
Ik zie nu pas de TW, verkeerde topic O-) :>

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 28-09-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:52:

Het blijkt dat ik een verkeerde veronderstelling had. HWinfo forum wordt opgeheven en dat is het eigenlijk. Ik heb inmiddels via HWinfo bericht gekregen dat men daar een nieuw forum aan het oprichten is om de community wel een plaats te geven.

Hartelijk dank voor de antwoorden.
We hebben 3 beperkt-toegankelijke fora: AWM (kan je lezen, maar niet in posten zonder toegang), Tweakers Lounge (kun je niet zien zonder toegang) en Tweakers Huiskamer (idem). Dat AWM een post-beperking heeft, is om escalatie door hit-en-run-accounts te voorkomen. Tweakers Lounge is bedoeld voor zaken die je graag wat minder openlijk op internet wilt bespreken, wordt ook niet geïndexeerd door Google bijv. Voor beiden krijg je automatisch toegang zodra je account oud en actief genoeg is.

Enkel voor de HK moet je inderdaad toegang aanvragen. Juist omdat dit een plekje is dat heel mild gemodereerd wordt, willen we niet iedereen die elders op het forum de boel enigszins op stelten zet of onvoldoende bijdraagt, zomaar toegang geven. En ook hiervoor geldt: het biedt een stukje privacy aan de mensen. Dit is geen ballotagecommissie, maar een korte screening om te kijken of je geen al te gekke / ongewenste dingen plaatst.

Overigens, ik meende dat het Fluisterhoekje op HWI ook enkel toegankelijk was als je aan de eisen voldeed? Kan zijn dat ik mis zit.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoi ik ben https://nl.hardware.info/profiel/2231/resistor

Komt er een userbasemerge en kan ik dan mijn lage nummer houden?

:+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
Op HWinfo kon je gewoon overal plaatsen tenzij je het vertrouwen geschonden wordt.
Dit is niet waar. Op HWI had je bvb het TKA/TKG subforum waar je ook 3 maanden lid voor moest zijn en 75 reacties hebben geplaatst. Dit om mensen die snel een account aanmaken om valse koopjes aan te bieden min of meer te weren. Dus om de rotte appels te filteren. Hoe strenger de regels, hoe gemakkelijker je die rotte appels eruit haalt :).

Ik ben er overigens vast van overtuigd dat er een reden is dat ze toegang tot de HK en TL strenger hebben gemaakt. Wellicht heeft het met ervaringen in het verleden te maken. Ik snap trouwens niet waarom je er een probleem over maakt? De meeste berichten kan je gewoon in de TL kwijt, HK is echt koetjes en kalfjes.
Dat laat dan al dadelijk je goede wil zien. Niemand verplicht je iets. Het is niet zo dat er water bij de wijn moet worden gedaan vanuit één kant. Ik denk dat Tweakers wel al heeft laten merken bij heel wat vlakken water bij de wijn te willen doen, het minste is denk ik dan ook dat jij en ik dat ook probeert te doen.

Om je trouwens een idee te geven, ik heb me voor niets moeten verantwoorden om in de HK toegelaten te worden. Ik heb een aanvraag ingediend en nog geen 24h later werd ik toegelaten. Het zijn geen rechters of dictators hier hoor ;).

Overigens kan ik met een gerust hart zeggen dat ik me de afgelopen maand prima aanvaard voel in deze andere community. Er zijn zowiezo altijd een paar rotte appels in bepaalde subforums, maar ik zou liegen met te zeggen dat die er bij HWI niet waren. Ik blijf dan zelf ook eerder uit die forums, maar er zijn tig andere subforums waar ik ondertussen zeker en vast mijn plekje heb gevonden (Het algemene horlogetopic en het grote volkswagen topic zijn aanraders! :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Flipking94 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:42:
[...]

...ik heb me voor niets moeten verantwoorden om in de HK toegelaten te worden.
Niet? Dan is daar toch iets grandioos fout gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
FeaR schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:02:
[...]

Niet? Dan is daar toch iets grandioos fout gegaan :P
SSShhht! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Het is verspilde moeite @Flipking94 Ik gok dat z'n mening al vast stond bij z'n eerste bericht hier, gezien de schrijfwijze. Sowieso hoeven we toch niemand te gaan overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:53:
Het is verspilde moeite @Flipking94 Ik gok dat z'n mening al vast stond bij z'n eerste bericht hier, gezien de schrijfwijze. Sowieso hoeven we toch niemand te gaan overtuigen?
Mijn mening stond niet vast. Ik was in de veronderstelling dat er een gelijkwaardige fusie van gebruikersgroepen zou komen. Dat blijkt niet zo te zijn. Maar dank voor het 'warme' welkom. Als hwi gebruiker weet ik inmiddels mijn plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
LA-384 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:53:
Jawel, ik blijf bij het motto, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;).

Het jammere vind ik dat velen het gewoon geen kans willen geven. Buiten HWI en Tweakers zijn er niet zoveel techsites in de benelux met dergelijk grote userbase. Ik begrijp dat je misschien wat sceptisch bent, dat was ik (eerlijk) ook, maar als je het zelfs geen kans wil geven op succes zal een overstap ook nooit slagen. Ze zeggen niet voor niks dat je een gerecht 8 keer geproefd moet hebben vooraleer je mag zeggen of het lekker is of niet. 8 keer is misschien een beetje veel van het goede, maar 1 keer zou in dit geval ook al voldoende zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
[...]

Mijn mening stond niet vast. Ik was in de veronderstelling dat er een gelijkwaardige fusie van gebruikersgroepen zou komen. Dat blijkt niet zo te zijn. Maar dank voor het 'warme' welkom. Als hwi gebruiker weet ik inmiddels mijn plaats.
Dan heb ik het (in de) verkeerd(e toon) gelezen. Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je je keuze al gemaakt had en naar het nieuwe forum gegaan was. Je laatste bericht kwam nogal afsluitend over. Maar goed, laat ik hierbij stoppen met verwijten. Als je nog vragen hebt over het tweakers forum, proberen we die natuurlijk netjes te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
[...]

Aan de besloten fora zitten een aantal regels, dat heeft weinig met voor jouw als "hwi" gebruiker te maken. Jammer dat je een dergelijk sentiment voelt. Wel is dit niet het juiste topic voor feedback over de opheffing van het hwi forum, maar voor vragen om elkaar op weg te helpen. Ik stel voor dus vooral even te focussen op vragen die je hier hebt.

Wat betreft dat tweede wil ik best nog wat toelichten wat wellicht wat onduidelijkheid weg neemt :). Voor de besloten fora is al het een en ander toegelicht maar de hoofdlijnen zijn toch dat je als gebruiker niet alles wil je openbaar plaatsen en voor de HK willen we een extra check hebben dat de gebruikers die daar binnen komen ook een beetje gezellig zijn en geen vervelende lutsers. Dit om de sfeer te bewaken.

Voor toegang hoef je echter absoluut niet voor een ballotage commisie. Het enige wat je hoeft te doen is aangeven dat je toegang wilt waarna er wat mods naar jouw post historie kijken. Post je gewoon normaal mee dan zal er niet snel een probleem zijn. Over jouw posts krijg je verder geen vragen. We gaan geen dm sturen met: "waarom heb je op 10 augustus 12:03 x en y geschreven!" :P.

Speciaal voor de hwi gebruikers hebben we wel een regeling tot 1 december waarbij de hwi posts mee telen voor de toegang aanvraag. Mocht je dus je nog bedenken kun je tot die tijd altijd nog even vragen voor toegang.

En vergeet niet vooral op het laatste uit de TS te letten, "Vergeet verder vooral niet veel plezier te hebben op Tweakers 8) ".

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:29:
[...]

Dan heb ik het (in de) verkeerd(e toon) gelezen. Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je je keuze al gemaakt had en naar het nieuwe forum gegaan was. Je laatste bericht kwam nogal afsluitend over. Maar goed, laat ik hierbij stoppen met verwijten. Als je nog vragen hebt over het tweakers forum, proberen we die natuurlijk netjes te beantwoorden.
Oww maak je niet druk. Ik blijf wel hangen hoor. De frontpage is interessant en enkele voor iedereen toegankelijke fora ook. Wie weet vind ik mijn draai wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:39:
[...]

Oww maak je niet druk. Ik blijf wel hangen hoor. De frontpage is interessant en enkele voor iedereen toegankelijke fora ook. Wie weet vind ik mijn draai wel.
Dit heb ik dus gemist is er een ander forum opgericht als alternatief voor HWI forum, kun jij de link aub geven?

Ik denk dat het ook voor de dolende HWI leden zeer interssant is om dit te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
Toine1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Dit heb ik dus gemist is er een ander forum opgericht als alternatief voor HWI forum, kun jij de link aub geven?

Ik denk dat het ook voor de dolende HWI leden zeer interssant is om dit te weten.
https://hardwarejunkies.info/forum/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
De intentie is zeker goed, maar als je ziet dat in een maand tijd maar 6 nieuwe gebruikers zijn geregistreerd denk ik niet dat het concept van de grond zal komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
Flipking94 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

De intentie is zeker goed, maar als je ziet dat in een maand tijd maar 6 nieuwe gebruikers zijn geregistreerd denk ik niet dat het concept van de grond zal komen :/
Dat zou spijtig zijn. De tijd zal het ons leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Met zo te zien gemiddeld 2 topics per forum kan je het ook niet een knallend succes noemen :P

Over versplintering gesproken, waarom zo krankzinnig veel forums als je maar gemiddeld 2 topics per forum hebt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Met zo te zien gemiddeld 2 topics per forum kan je het ook niet een knallend succes noemen :P

Over versplintering gesproken, waarom zo krankzinnig veel forums als je maar gemiddeld 2 topics per forum hebt....
De indeling zal wel grotendeels overgenomen zijn van het Hardware.info forum wat door Tweakers/Persgroep de nek om is gedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Persoonlijk vind ik die site nogal schreeuwerig over komen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hardwarejunkies|IA
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2020
[...]

Ik zie dat dit bericht al een maandje geleden is. Maar zoals al eerder is gezegd, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. We zitten momenteel rond de 450 bezoekers per dag. Het correcte url is https://hardwarejunkies.info

[ Voor 5% gewijzigd door Hardwarejunkies|IA op 25-11-2020 16:31 ]

https://hardwarejunkies.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Hardwarejunkies schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:21:
[...]

Ik zie dat dit bericht al een maandje geleden is. Maar zoals al eerder is gezegd, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. We zitten momenteel rond de 450 bezoekers per dag. Het correcte url is https://hardwarejunkies.info
Ik wens iedereen er in ieder geval alle succes mee! :) 450 bezoekers is mooi, maar als je kijkt naar een gewone blogger overschrijdt deze dat aantal al eenvoudig. Ik vind het jammer om te zien dat het aantal nieuwe leden (nog steeds) heel laag is, ondanks de grote hoeveelheid energie die er wel in is gestoken. De site mag er zeker wezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Nu online
[...]

Ziet er goed uit zo met een frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
[...]

En ook 69 leden op het forum ;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hardwarejunkies
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
Flipking94 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:21:
[...]

Ik wens iedereen er in ieder geval alle succes mee! :) 450 bezoekers is mooi, maar als je kijkt naar een gewone blogger overschrijdt deze dat aantal al eenvoudig. Ik vind het jammer om te zien dat het aantal nieuwe leden (nog steeds) heel laag is, ondanks de grote hoeveelheid energie die er wel in is gestoken. De site mag er zeker wezen :).
Bedankt @Flipking94 We zullen over een jaar weer verder zien ;) iedereen veel plezier op hardwarejunkies en op Tweakers! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Ik ben niet helemaal zeker of dit het juiste topic is, ik vind het zelf wel passen gezien mijn vraag.

Ik ben geabonneerd op het HWI magazine en heb ook al jaren een Tweakers account. Vanochtend kreeg ik een een mail van DPG met het aanbod om mijn abonnement op het magazine te koppelen aan Tweakers premium.

Ik heb hier een paar vragen over:
- Door HWI is gecommuniceerd dat teveel betaald abonnementsgeld voor het magazine zal worden terugbetaald. Is dit een verandering van beleid en is het terugbetalen nu vervangen door een koppeling met Tweakers premium plus een belofte dat ik op termijn goedkoper premium-lid mag worden?
- Omdat dit zo onduidelijk is: geef ik mijn recht op terugbetaling op als ik mijn magazine abbo koppel aan tweaker premium?

Zelf ben ik niet heel enthousiast over de kwaliteit van de premium artikelen en het idee om een pay-wall in te voeren, maar dat hoort wellicht thuis in een ander topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Crijns
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 21:08

Koen Crijns

Tweakers/HWI Mastodont™
De terugbetaling van teveel betaald abonnementsgeld gaat er komen en staat verder los van de koppeling. Ofwel; of je koppelt of niet, het teveel betaalde abonnementsgeld krijgen alle abonnees sowieso terug, zonder dat iemand daar actie voor hoeft te ondernemen.

De terugbetaling gaat begin volgend jaar gebeuren. Onze financiële afdeling is dat op dit moment samen met de abonnementenadministratie aan het voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

[...]

Ik heb hier eigenlijk nooit meer iets over gehoord (mbt karma ivm het zijn van een senior gebruiker op HWI). Is daar ondertussen (paar maand verder) iets over te zeggen/bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
cleef schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb hier eigenlijk nooit meer iets over gehoord (mbt karma ivm het zijn van een senior gebruiker op HWI). Is daar ondertussen (paar maand verder) iets over te zeggen/bekend?
Dit is dan ook nooit op tafel gelegd. Je kan het natuurlijk altijd voorstellen ;).

Wat wel mogelijk is als senior HWI gebruiker is om je toegang te verlenen tot de huiskamer, waar over koetjes en kalfjes gesproken wordt. Een beetje als de HWI keuvelhoek maar dan in't groot :). Uiteraard wordt wel even gekeken of je je wel hebt gedragen, puur om de sfeer in de keuvelhoek gezellig en los te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen zicht op de HK-toegang, maar volgens mij kan elke HWI’er al toegang vragen o.v.v. de HWI-nick waarbij dan ook maar de posts daar wordt gekeken? Of zit ik er naast?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

@Flipking94

Op mijn vraag op 11 september:

Gaf Standeman het volgende aan:

Dus het is wel eerder genoemd en ook eerder (bevestigend) op gereageerd.

Vandaar dat ik er weer even op terugkom.

@F_J_K iedereen kan het aanvragen, maar je krijgt niet per definitie toegang (alhoewel Tweakers misschien niet super moeilijk zal doen, dat weet ik niet).

Overigens heb ik de hk toegang zelf al sinds September.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

F_J_K schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:26:
Ik heb geen zicht op de HK-toegang, maar volgens mij kan elke HWI’er al toegang vragen o.v.v. de HWI-nick waarbij dan ook maar de posts daar wordt gekeken? Of zit ik er naast?
Ja, nee, half. De overgangsperiode voor de aanvraag van HWI'ers verliep op 1 december. Nu moet er op de normale manier een aanvraag ingediend worden, zoals ook in Huiskamer toegang voor HWI forumgebruikers staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor het delen van tips en tricks rondom het gebruik van Tweakers en voor het stellen van vragen rondom het gebruik van Tweakers. Dit topic is niet de plek voor feedback en klachten rondom de aanpak van het sluiten van het HWI forum.