Leesbaarheid Tweakers op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Met het samengaan van Tweakers en HWI zit er niets anders op dan nuttige hardware reviews op Tweakers te lezen. Dit doe ik bijna altijd op mobiel. Echter is de leesbaarheid van Tweakers op een mobiele telefoon veel minder dan die van Hardware.info. In ieder geval voor mij. Het lettertype lijkt (iets?) kleiner en de tussenliggende ruimte tussen regels is een stuk kleiner. Op een mobiele telefoon leidt dit er voor mij toe dat ik de tekst niet goed kan lezen.

Dat terwijl de hoeveelheid tekens (bijna, verschil zo'n 5%) hetzelfde is tussen HWI en Tweakers. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tNXcAyyvqbY929sl0rrLaMz63o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YYZJzMWEaRJR9u5tbQ3HjezL.png?f=fotoalbum_large

Als ik de hoeveelheid tekens (inclusief spaties) tel bij het HWI bericht t/m "pc's bouwen en" kom ik op 503 uit. De hele eerste paragraaf bij tweakers komt op 530 uit.

Als hier een aanpassing in komt zal ik de "hwi reviews" met veel plezier via Tweakers blijven lezen.

Mocht er een feature zijn die ik bij Tweakers nog niet ken die dit oplost dan hoor/lees ik dat natuurlijk ook graag, maar die heb ik zelf niet kunnen vinden in ieder geval.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11
cleef schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:15:
Mocht er een feature zijn die ik bij Tweakers nog niet ken die dit oplost dan hoor/lees ik dat natuurlijk ook graag, maar die heb ik zelf niet kunnen vinden in ieder geval.
Je kunt zelf custom CSS laden, maar dit is wellicht een beetje overkill.
https://tweakers.net/my.tnet/karmastore/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
HenkEisDS schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:22:
[...]

Waarom overkill? Dit is precies waarom de custom CSS functie er is, om tweakers aan te kunnen passen op een manier wat voor jou het fijnst werkt.

Met twee regels CSS verander je de font-size van de artikelen naar 14px (T.net) naar 17px (Hw.info) of hoger

Edit:

Even een quick 'n dirty snippet gemaakt:

custom css snippet: Fontsize artikelen

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 02-09-2020 14:54 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
HenkEisDS schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:22:
[...]
ImNotnoa schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:35:
[...]
Waarom overkill? Dit is precies waarom de custom CSS functie er is, om tweakers aan te kunnen passen op een manier wat voor jou het fijnst werkt.

Met twee regels CSS verander je de font-size van de artikelen naar 14 naar 16 of hoger
Ik zou prima een custom CSS willen (en kunnen) implementeren (moet ik wel een verschillende CSS voor mobiel en desktop maken ....), maar dat mag ik niet omdat je er blijkbaar voor moet "betalen".

Daarnaast kan ik me voorstellen dat dit voor de meeste mensen geldt bij het lezen van Tweakers op de mobiele telefoon. Het zou dan een nuttige feature voor iedereen zijn om de leesbaarheid te vergroten. Is dat niet het geval (wat ik me bijna niet voor kan stellen, ook omdat ik het al een paar keer in comments langs heb zien komen) dan is het natuurlijk niet zinvol om de ontwikkeltijd hierin te steken en dit voor één of een paar personen te implementeren.

Edit: en bedankt voor de snippit, maar zoals gezegd kan ik er niet zoveel mee helaas :/

[ Voor 3% gewijzigd door cleef op 02-09-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je hoeft er niet voor te betalen (tenminste, niet in harde euro's)

Qua karma zit je bijna op de 500, volgens mij is dat ook precies wat de custom CSS feature kost

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
ImNotnoa schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:18:
Je hoeft er niet voor te betalen (tenminste, niet in harde euro's)
Dat had ik gezien, daarom betalen tussen quotes. Maar helaas zit ik toch nog ver vanaf (zat altijd op Hwi, nooit op tweakers).
Qua karma zit je bijna op de 500, volgens mij is dat ook precies wat de custom CSS feature kost
Helaas is het 4.096 (wel leuke verwijzing naar binair/bits, maar goed daar heb ik niet zoveel aan ;) )

EDIT: en zie dat je jarig bent dus gefeliciteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door cleef op 02-09-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

Het is natuurlijk een beetje een hellend vlak wat dan een goede grootte is. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele moeite met de artikelen op mijn mobiele apparaat. Wellicht zijn er ook mensen die met jouw vergroting nóg steeds visuele problemen hebben met de letters. Bedenk maar eens 1 fontgrootte die voor iedereen geschikt is.

En onnodig groter neemt voor velen juist weer content weg, waardoor je weer meer moet scrollen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@cleef is het aanpassen van de tekstgrootte in Chrome niet een optie? Te vinden onder instellingen -> toegankelijkheid (of, indien Engels, settings -> accessibility).

Daarmee wordt het op andere sites natuurlijk ook wel groter, dat is dan hopelijk geen probleem.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:57:
Het is natuurlijk een beetje een hellend vlak wat dan een goede grootte is. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele moeite met de artikelen op mijn mobiele apparaat. Wellicht zijn er ook mensen die met jouw vergroting nóg steeds visuele problemen hebben met de letters. Bedenk maar eens 1 fontgrootte die voor iedereen geschikt is.
Natuurlijk zullen er altijd persoonlijke voorkeuren blijven. Het is echter wel de reden dat ik de HWI lettergrootte/spacing aanhaal. Zoals ik het altijd begrepen heb is daar veel ervaring opgedaan nav de feedback die op lettergroottes is gekomen (ook icm responsive design). Een dergelijke grootte/spacing leest voor mij veel rustiger. Omdat de twee bedrijven nu nog verder samengevoegd zijn zal dit vast en zeker wel ergens op de agenda's staan, maar goed,dit is tenminste wat ik ervaar.
En onnodig groter neemt voor velen juist weer content weg, waardoor je weer meer moet scrollen.
Ben ik het ook mee eens, er moet een goede afweging zijn. Overigens is dat waarom ik het verschil in karakters in mijn twee afbeeldingen aanhaal. Daar lijkt het behoorlijk mee te vallen.
Migrator schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:29:
@cleef is het aanpassen van de tekstgrootte in Chrome niet een optie? Te vinden onder instellingen -> toegankelijkheid (of, indien Engels, settings -> accessibility).

Daarmee wordt het op andere sites natuurlijk ook wel groter, dat is dan hopelijk geen probleem.
Heb het net even geprobeerd en krijg daarmee wel beter "grip" op de tekst op tweakers. De spacing tussen regels blijft wel een (kleiner) probleem dan. Helaas heb ik toch nog zoveel een leven dat ik meer dan 1 website bezoek en de meeste andere websites hebben toch standaard al grotere teksten waardoor ze met schaling weer te groot worden.

Nu zou ik voor Tweakers een aparte browser kunnen installeren en daar de schalings-instellingen doen of steeds de schalings-instellingen aanpassen, maar dat vind ik ook wat overdreven eigenlijk.

Pagina: 1