Babykamer elektronica (babyfoon etc.)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuigeRonnie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Aankomende oktober zullen mijn vrouw en ik ons eerste kind verwelkomen!
Echter zijn we nog steeds niet uit over een babyfoon/camera etc.

We hebben wat rond gekeken maar veel camera/babyfoon combinaties lijken wat verouderd, zijn duur of hebben een extra abonnement nodig.

We zaten te denken dat het wellicht beter is om een babyfoon zonder camera aan te schaffen en een losse camera. Ook willen we de luchtvochtigheid en de temperatuur van de babykamer kunnen meten.

We zijn dus op zoek naar:

- Een babyfoon met camera of een babyfoon zonder camera
- Eventueel een losse camera
- Iets om de temperatuur af te lezen
- Iets om de luchtvochtigheid te meten.

Hebben jullie ervaring met producten? Of suggesties?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-04 14:41
Wij gebruiken een Alecto Baby DBX-88 babyfoon zonder camera met temperatuur.
En een losse camera uit China voor 3 tientjes.
Wanscam oid. Via telefoon te besturen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:05
Wij hebbenn een Motorola setje als babyfoon van de action. Geen batterij en enkel in stopcontact, maar werkt goed!

Daarnaast een Nooie 360cam van Amazon op de kamer.

Echter is een losse babyfoon met camera en batterij toch het meest praktische als je op vakantie bent/ nachtje ergens anders slaapt.

Temperatuur en vocht nooit iets mee gedaan... Warm = raam open, koud is raam dicht en overdag evne luchten...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier werd het meeste wel gezegd: Babyfoon met ontvanger & wifi

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Wij hebben het bewust simpel gehouden. Bewust geen app, als je het huis verlaat kan je toch niks anders dan veertien op degene die dan voor je kind zorgt. Alle fancy meters klinken leuk maar gebruik je mogelijk nooit. Deze heeft een thermometer, maar in de praktijk ga je toch op gevoel. https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000053342577/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:09
Wij hebben voor beide kinderen een ouderwetse babyphone met alleen audio. Werkt goed want je leert de huiltjes van je kind herkennen. De meningen zijn verdeeld over camera's met IR. Zou schadelijk kunnen zijn voor baby's. Daar heb ik alleen onvoldoende kennis van om over te oordelen.

Er zijn ook apps voor tablet /telefoon. Die je bij de babyphone kan leggen om het signaal door te krijgen op je mobiel.

Oja, kijk of je een model kan vinden met micro usb of usb c. Scheelt weer een oplader.

[ Voor 9% gewijzigd door oosterhofjf op 08-09-2020 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
GarBaGe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:31:
Wij gebruiken een Alecto Baby DBX-88 babyfoon zonder camera met temperatuur.
En een losse camera uit China voor 3 tientjes.
Wanscam oid. Via telefoon te besturen.
Hier ook een losse cheapo ipcamera uit China. En dan bekijken we de rtsp stream via tinycam monitor. Tijd van app openen tot en met beeld zien is nog geen 1 seconden, erg fijn.

Let er wel op dat je de camera na de setup blokkeert van het internet, want de Wanscams en vele andere cheapo camera's zijn zo lek als een mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:45
Wij hebben voor 30 euro een tweedehands luvion gekocht. Werkt echt meer dan prima. Wat ik persoonlijk als prettig ervaar nu de kleine iets ouder is (opvolgbed) is dat je kan zien of ze uit bed stapt. Hij staat bij ons verder vaak op alleen geluid met beeld bij beweging.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:57
Hier alleen 'domme' babyfoon van Alecto. Geen wifi, geen camera, niks. Het zijn en blijven kinderen die geen controle over hun leven hebben en volledig op jou, de ouder, vertrouwen. In andere woorden ==> mijn kind komt het internet niet op. Camera dingen etc. werken allemaal via het internet, servertje hier, servertje daar, abonnementje zus en zo. En nooit updates voor de apparaten.

Ik vertrouw er niet op dat dit niet te hacken is etc. Houdt bewust de boel dus zo dom mogelijk. Ook expliciet bij KDV aangegeven dat er NOOIT foto's van mijn kind het internet op mogen (facebook enzo).

ps. Je moet stevig in je schoenen staan om je kind internetloos te houden merk ik. Iedereen is erg laks en valt je direct aan. Zo van....ahhhh, maar dat is toch leuk op facebook. Kan tante zus en zo het ook zien. En er maakt toch nooit iemand misbruik van hoor. Is 'prive'. Niet zo doemdenken etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Panzer_V op 08-09-2020 07:56 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier net zo. Gewoon een dom apparaatje neergezet waarbij de zender op de babykamer constante voeding nodig heeft en de ontvanger ook lang op een paar AAA-batterijen kan werken. Geen geneuzel met een camera, wifi, terug praten, temperatuur of wat dan ook. Ding doet het altijd en het kind wordt er niet anders van wanneer je de boel via een camera in de gaten houdt. Enige is dat je er zelf zenuwachtig van wordt omdat je iets wel of niet op beeld ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:31
Ik heb een Hikvision DS-2CD2443G0-IW gebruikt. Een 4MP beveiligingscamera met geïntegreerde twee weg audio. Met WiFi en lan aansluiting zodat ik vrij was om de camera neer te zetten waar het uit kwam.

In de avond even de hond uitlaten en de camera op hard volume in de broekzak. Of tijdens werk toch nog even spieken naar de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-03 19:54

MeltedForest

Lenny-t

Fijn om te merken dat de tweakers nog een beetje down to earth zijn wat dit betreft. Veel in mijn vriendenkring zie ik namelijk met een apparaat van honderden euro's met alle toeters en bellen die je maar kan verzinnen, maar eigenlijk niet nodig hebt.

We hebben zelf de goedkoopste Philips Avent babyfoon hebben (de SCD560 maar die wordt niet meer gemaakt). We merken wel dat die Philips een stuk beter qua bereik zijn dan die Alecto dingen die je veel ziet. Later hebben we er ook nog een Xiaomi Mija Wifi IP camera bij gekocht voor als we net wat verder in de straat zitten buiten bereik van de Avent.

PS: Temperatuur en luchtvochtigheid kan je goedkoop ook via wat Xiaomi Aqara spullen monitoren.
Pagina: 1