Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb getwijfeld waar ik dit zou moeten posten want het zou ook hier kunnen:
Algemene Zaken
Foto & Video Hardware
Uiteindelijk toch voor hier gekozen.

Familie van mij heeft mij gevraagd of ik voor hen een geschikte babyfoon met camera kon uitzoeken.

Naar mijn idee heb je 3 opties:

- Babyfoon op basis van DECT of digitale verbinding. Camera met losse ontvanger die binnen een bepaalde radius is te gebruiken. Erg praktisch dankzij VOX (geluid/beeld springt aan wanneer camera geluid/beweging detecteert.

- IP-camera. Ben ik bekend mee en is als de camera niet meer als babyfoon nodig is, later te gebruiken als beveiligingscamera. Nadeel is dat je niet iets hebt dat met VOX te vergelijken hebt; tenzij je de app op je smartphone constant open laat wat (zeer) nadelig is voor je accuduur.

- Babyfoon met een dual mode verbinding. Eigenlijk een combinatie van bovenstaande; zowel een losse ontvanger/scherm dat via DECT of digitale verbinding met de camera is verbonden inclusief VOX maar ook via wifi (héééél soms met ethernet) is te verbinden en je ook kunt meekijken met je smartphone/tablet.

Nadat ik hen dit heb voorgelegd kozen zij voor optie #3. Maar nu is de vraag; welke?

Luvion Supreme Connect (~ €190) (heeft nog wel een Wifi-bridge nodig à €60. Heeft verwijderbare accu.
Luvion Grand Elite 3 Connect (~ €249) (min of meer vergelijkbaar met bovenstaande met ingebouwd wifi. Beeldkwaliteit schijnt wel beter te zijn. De Parent Unit heeft een ingebouwde accu; als de accu minder wordt kun je deze dus niet vervangen.

Motorola MBP667CONNECT (~€150) Lijkt een ouder model met o.a. vrij klein scherm. Parent Unit heeft een accu die te vervangen is en ook te gebruiken zonder die accu (mocht de accu dus op zijn, kun je de set nog steeds eventueel zonder accu gebruiken)
Motorola MBP845CONNECT (~ €180). Niet zelf te vervangen accu.
Motorola MBP855CONNECT (~ €210) Lijkt me een nieuwere versie van de 845, met PTZ-camera, zowel camera als Parent Unit heeft niet-vervangbare accu.

Alecto DIVM-550 (~€230) en DIVM-770 (~ €270). Gelijk aan elkaar behalve verschil in schermformaat van Parent Unit.
Niet zelf te vervangen accu. Reviews van de bijbehorende app zijn slecht.

Alle modellen beschikken over VOX.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met deze modellen of andere die ik niet heb genoemd/heb kunnen vinden? Allerlei aparte functies zoals PTZ of ingebouwde accu (zoals de Motorola 855) zijn niet nodig. Gewoon een babyfoon met camera dat stabiel werkt, VOX ondersteunt en geen abonnement o.i.d. nodig.
Wat betreft dat laatste; Motorola heeft de Hubble app. Zonder abonnement kun je live kijken met de app en op dat moment ook snapshots opslaan (als ik het goed begrijp), maar wil je meer dan moet je tussen de €3 en €30 p/maand betalen 8)7 .
Zonder abonnement prima te gebruiken voor dit doel; maar Motorola kan natuurlijk op elk moment dit veranderen.

Misschien ben ik te kritisch en werken ze allemaal wel prima, maar om eerlijk te zijn wordt ik nergens enthousiast van. Luvion schijnt erg populair te zijn maar ik lees ook veel over problemen met de accu.
Motorola ziet er niet verkeerd uit maar het verhaal met hun app/abonnement staat mij niet aan.
Sowieso is het maar zeer de vraag hoe de ondersteuning van zo'n app blijft bestaan; ik neem aan dat die apparaten geen RTSP-stream uitzenden die je met bijv. TinyCam kunt ontvangen.

Een IP-camera i.c.m. een (normale) babyfoon ook een optie. Een standaard babyfoon die dus d.m.v. VOX aangeeft of baby geluid maakt en dan met de IP-camera op te telefoon/tablet kijken. Moet die IP-camera natuurlijk wel RTSP ondersteunen.
Deze combinatie is nog goedkoper ook.
Echter leek de familie hier geen voorkeur voor te hebben en dat is wel begrijpelijk; het is namelijk wel omslachtiger dan een dual mode babyfoon.

Iemand tips, ervaringen of suggesties?

Alle reacties

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:29
Tips:
-Pas op met IP-cams. Deze hebben vaak infrarood verlichting om in het donker te kunnen kijken. het schijnt echter dat het infrarood licht niet zo goed is voor de ogen. Nu heb ik weleens ouders gezien die de IP-cam boven de wieg hingen, ongeveer 40 cm van de baby vandaan. Lijkt mij dat je daar toch wel mee moet oppassen.

-Neem ook beveiliging in je keuze mee. Veel babyphones zenden het signaal niet gecodeerd uit. Hierdoor kan iedereen meeluisteren/kijken.
Wij hadden zelf een Alecto babyphone maar buiten ons eigen kind konden we ook de baby van de buren horen praten (zij hadden ook een alecto). Soms kregen we ook signalen van hulpdiensten binnen. Denk je de baby te horen, is het de politie die bezig is met een achtervolging. :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou ze adviseren niet teveel geld uit te geven. simpele Babyfoon is prima. al die dure luxe dingen op je netwerk is niks.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:35
Waarom eigenlijk de wens om de babyfoon ook aan wifi te koppelen en icm app te gebruiken?
Wij hebben de Luvion Prestige Touch 2 en zijn daar erg tevreden mee, die heeft een ouderunit met groot scherm en wij hebben nog nooit behoefte gehad daar ook een app voor te gebruiken. Het enige echte nadeel zoals je aangeeft is de accuduur, die is vrij beperkt. PTZ is wel een leuke bijkomstigheid gebleken.
We hebben ook een normale babyfoon maar gebruiken die nauwelijks meer. Het is toch handig om 's nachts even je kindje te kunnen zien als hij/zij geluid maakt zonder je bed direct uit te hoeven (wij slapen op zolder, onze oudste een verdieping lager).

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 27-12-2018 16:54 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Zelf gekozen voor een betrouwbare dect babyfoon (op eco stand) i.v.m. betrouwbaarheid en een losse IP cam op enige afstand. De cam wel bekabeld aangesloten i.v.m. wifi signalen en IR alleen geactiveerd wanneer we even keken (i.v.m. de door @ChojinZ genoemde glasblazersstaar) met name bij jonge kinderen omdat zij vaak met niet volledig gesloten ogen slapen.

b.t.w. in de praktijk de cam eigenlijk maar weinig gebruikt, een oor tegen de babyfoon gaf veel meer informatie dan een plaatje.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 27-12-2018 17:02 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:29
DukeBox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:00:

b.t.w. in de praktijk de cam eigenlijk maar weinig gebruikt, een oor tegen de babyfoon gaf veel meer informatie dan een plaatje.
Dat is ook mijn ervaring. Als nieuwe ouder sta je toch continu op scherp. Een kind hoeft maar 1 keer een geluidje te maken en de nieuwe ouders staan binnen 5 seconden bij het bedje.

Zo'n cam lijkt handig maar je zal zien, de eerste dagen kijk je elk half uur naar het schermpje maar als alles goed gaat zal je vooral op auditieve signalen afgaan. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier al een jaar of 2 een Luvion. Geen IP cam, gewoon standaard DECT spul. Werkt goed. IP cam is onhandig, je bent altijd afhankelijk van de kwaliteit van een draadloos netwerk. DECT heb je dat probleem niet. Bereik is prima van die dingen, gaat iig het hele huis door.

IP cames heeft overigens niks met IR verlichting te maken. IR stralers hebben al die babycams, puur om in het donker te kunnen kijken. Werkt prima.
VOX is handig. Pas als er een geluid is schakelt het ding aan. Bij de Luvion basis wel ff opletten als je meerdere cams hebt; dan werkt het VOX gedeelte niet meer. Geen idee waarom though. Alleen de SUpreme schijnt dat wel te kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:21
Interessant topic en vrij weinig over te vinden op het internet idd.
Zelf ook een beetje research gedaan omdat we er een cadeau willen doen aan mijn zus en haar man. Zij prefereren ook de optie die TS aanhaalt, hij wil graag op zijn werk ook nog kunnen kijken etc. Roze wolk, eerste kindje, je kent het wel :P

Veel van die merken zijn Nederlands en relatief klein volgens mij. Over een goede ondersteuning van software/apps twijfel ik zelf dan ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

remzor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:26:
..hij wil graag op zijn werk ook nog kunnen kijken etc..
Dan zou ik ver weg blijven van alle babyfoons en het bij een goede ip-cam houden (liefst achter vpn o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 13:32
Vergeet al die dingen met een gsm en dergelijke. Je batterij is er snel aan. Wij hebben zelf bijna 4 jaar ondertussen een topcom babyfoon. Beeld en geluid is perfect.

Ken andere koppels die verschillende hebben uitgeprobeerd en die hebben ook allemaal uiteindelijk zo een topcom gekocht of iets anders. Als de camera echt op elke beweging gaat reageren dan kan je je gsm aan de lader laten hangen. Het kunnen bekijken vanop het werk ... dat is eigen keuze uiteraard maar dan kan je een echte camera zetten ofzo. Als je de babyfoon wilt kan ik je alleen zeggen koop iets dat ervoor gemaakt is. Terugspeel functie is zeer handig alsook slaapliedjes afspelen. Bij ons 2de kindje (jaartje oud ondertussen) hebben we gewoon 2de camera bijgezet en werkte perfect.

[ Voor 0% gewijzigd door cricque op 28-12-2018 16:37 . Reden: Typo ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:09
DukeBox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:00:
Zelf gekozen voor een betrouwbare dect babyfoon (op eco stand) i.v.m. betrouwbaarheid en een losse IP cam op enige afstand. De cam wel bekabeld aangesloten i.v.m. wifi signalen en IR alleen geactiveerd wanneer we even keken (i.v.m. de door @ChojinZ genoemde glasblazersstaar) met name bij jonge kinderen omdat zij vaak met niet volledig gesloten ogen slapen.

Glasblazersstaar ? Ik neem aan dat iedereen toch wel begrijpt dat dit wel de andere kant van het spectrum is.
Een paar ledjes gaan geen ogen beschadigen.
Zelf een Foscam baby hier die wel IR heeft, maar een filtertje waardoor ze niet rood “gloeien” voor de neuroten onder ons.
Al drie jaar in gebruik, ook mee op vakantie icm powerbank en AP mode, geniaal.
Geen krakende trap meer op als je iets hoort, en als ik aan het werk ben kan ik altijd een blik werpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 13:25
Wij hebben al 2,5jr de Luvion Supreme met wifi Bridge. Voor z'n functie een prima ding. Wij zijn juist erg blij met de camera omdat je dan niet voor ieder huiltje naar de kamer moet.

Wifi gebruiken we ook. Basis unit staat beneden en in de nacht via mobiel even kijken wat er aan de hand is.

Accu is wel een ding. De lader is niet goed en gaat dus altijd door met laden en daardoor dus de accu kapot gegaan. Voor langdurig aan stroom dus er even uit halen.

Wij nemen hem ook mee op vakantie en zo kunnen we bijvoorbeeld onze kleine in de hotelkamer in slaap laten vallen terwijl wij in het restaurant zijn bijvoorbeeld (van het hotel zelf natuurlijk) . Door gebruik te maken van een wachtwoord kan niet iedereen meekijken.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Mitch schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:36:
Glasblazersstaar ? Ik neem aan dat iedereen toch wel begrijpt dat dit wel de andere kant van het spectrum is.
https://www.beroepsziekte...r-door-infrarode-straling

Het punt is dat bij zichtbaar licht onze ogen zorgen dat er minder licht binnenkomt door de pupil te verkleinen, bij alles wat buiten ons waarneembare spectrum valt (IR / UV) is dat niet het geval. Ook is de frequentie van IR zo laag dat dit vrij makkelijk door dunne huid zoals een ooglid heen kan schijnen.

Denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen, zeker niet met de zwakke diodes welke in de meeste cams zitten maar ik ga dat risico gewoon niet nemen zolang er geen enkele keuring/test mee gedaan is.

b.t.w. Van DECT is onderhand tenminste bekend dat de straling vrij hoog is, vandaar ook de verplichte eco stand op babyfoons welke gebruik maken van DECT.

[ Voor 71% gewijzigd door DukeBox op 28-12-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@iedereen: Bedankt voor de respons. Niet vaak dat ik hier op Tweakers zo'n respons krijg. d:)b

Om te beginnen; ze hebben al een kind en ze zijn echt niet het type dat bij elke kuch of kik direct panisch naar het kind rennen. Het is meer omdat in dat huis je nauwelijks iets hoort als je in de keuken/woonkamer bent.
En hun eerste kind was ook stil als het wakker was/werd; dus je had het niet door als die wakker was.
Het is dus meer om af en toe te controleren of hij/zij nog slaapt enzo.

Ik weet niet precies waarom ze ook via app willen kijken; maar toen ik hen die 3 keuzes gaf; kozen ze de optie van los scherm + app. Ze lenen nu een babyfoon met camera/ontvanger (ik geloof ook een Luvion; zonder wifi/app) en dat is toch wel erg handig.
Alleen een IP-camera is daarom gewoon niet handig omdat je dan geen VOX ondersteuning hebt.

Ik had gehoopt dat er Tweakers ervaring hadden met deze producten en bijvoorbeeld tips hadden of bepaalde producten zouden aanraden (of juist producten afraden om wat voor reden dan ook).
Wel grappig dat de mensen met ervaring met zo'n product dus allemaal Luvion hebben.
De enige Luvion's met app ondersteuning zijn de Grand Elite 3 Connect of de Supreme Connect met losse Wifi-bridge die zo'n €250 zijn; IMHO stevige prijs voor zoiets.

Wat mij vooral tegenvalt is zijn de apps; als ik in de Playstore kijk hebben ze zonder uitzondering slechte reviews; waarbij de Motorola geloof ik nog het minst slecht is. Om een of andere reden lijken mij die Motorola's nog het interessants; denk de MBP845.

Maar goed; nog maar eens verder uitzoeken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Piet91 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:40:
Ik weet niet precies waarom ze ook via app willen kijken; maar toen ik hen die 3 keuzes gaf; kozen ze de optie van los scherm + app. Ze lenen nu een babyfoon met camera/ontvanger (ik geloof ook een Luvion; zonder wifi/app) en dat is toch wel erg handig.
Alleen een IP-camera is daarom gewoon niet handig omdat je dan geen VOX ondersteuning hebt.
Hier hetzelfde verhaal voor mijn zusje en haar man.
Om een of andere reden lijken mij die Motorola's nog het interessants; denk de MBP845.

Maar goed; nog maar eens verder uitzoeken dan...
Daar keek ik nu ook naar, bij Media Markt is dit model echter weer €239,-, waarschijnlijk omdat vanaf volgende week alles verkocht gaat worden met 20% korting. Maakt hem dan €191,-, op zich redelijk. Kon zo snel niet vinden of je via de app ook buitenshuis kunt meekijken over 4G, maar dat lijkt me wel. Ze hebben het namelijk over een wifi verbinding met je telefoon, dus hopelijk niet alleen over de wifi met elkaar te koppelen.

Nu de vraag: Ben jij al wat wijzer geworden en heb(ben) jij/jullie een keuze kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:13:
Nu de vraag: Ben jij al wat wijzer geworden en heb(ben) jij/jullie een keuze kunnen maken?
Nee. Wat ik in de OP heb genoemd is eigenlijk wel alles wat er is dat voldoet aan eisen/wensen, maar ik wordt van geen van allen enthousiast.
Overal lees je over slechte accuduur, de apps van alle apparaten krijgen slechte reviews, who knows wat Motorola gaat doen met hun abonnement (app is gratis maar je kunt ook betaald abonnement bij nemen; Motorola kan op deze manier in de toekomst ook makkelijk beperkingen op gaan leggen als je geen abonnement hebt).

Ergens neig ik naar de Luvion (die schijnt wel de naam te hebben in de babyfoon-wereld), maar ook daar lees je (ook hier op Tweakers) genoeg negatiefs over.
Natuurlijk lees je op internet meer negatieve ervaringen dan positieve, maar toch.

Oh, en zo'n €200-250 voor een vrij belabberde IP-camera met schermpje is wel erg prijzig.
Als ik al een keus kan maken zal ik zeker benadrukken dat het waarschijnlijk slimmer is om een goedkoper systeem te nemen zonder wifi/app en evt. een losse IP-camera te nemen.
Dat laatste is net zo duur of zelfs goedkoper en te gebruiken met elke willekeurige app (zoals Tinycam wat ik zelf gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Piet91 Thanks. Heel veel keus lijkt er inderdaad niet te zijn. Zo'n losse IP camera is niet echt een optie. Zij vinden de traditionele functionaliteit met VOX en een apart schermpje wel fijn, zodat ze niet hele tijd een app op telefoon op tablet hoeven te openen. Daarnaast is die app functie fijn voor als 1 van beiden weg is ofzo.. waarom precies, don't know, weer een leuk hebbedingetje of (over)bezorgdheid van kersverse ouders? ;)

Die Motorola van net onder de €200 lijkt me dan de beste optie. Op zich kun je hem ook continu aan de stroom aansluiten, dus maakt de accuduur niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@remzor Tja; met een gemiddelde prijs van zo'n €250 blijf ik het overpriced apparaten vinden.
Voor zo'n €150 heb je een babyfoon met camera en display.
Voor zo'n €100 heb je ook een losse IP-camera met betere kwaliteit beeld en ondersteuning voor 3rd-party apps (zoals TinyCam wat ik zelf gebruik).

Dan heb je praktisch hetzelfde maar betere kwaliteit en meer flexibiliteit (die IP-camera kun je later ook nog inzetten als beveiligingscamera bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08 15:37
Even een kleine schop aan dit topic geven... ;)

Ben dus op zoek naar leuke babyfoon.
Maar zoals andere al vertelde vind ik alles boven de 150€ inderdaad overpiced.

Was zelf aan het kijken naar iets leuks en kwam op dit uit:

Yi Dome 1080p
https://www.amazon.de/YI-...53020141&s=gateway&sr=8-5

Iemand hier ervaringen mee?
Deze zou een "baby cry detection" hebben.
Heb wel al gelezen dat je soms pas na 3 minuten een notificatie krijgt als je baby huilt.

De motorola MBP 88 Connect is dan weer zeer prijzig voor enkel een "cam" te zijn.
https://www.amazon.de/Mot...3020296&s=gateway&sr=8-14

De laatste optie is de Luvion Essential.
Gelijk in dit topic veel goede, maar ook minder goede reacties van deze babyfoon.

Keuzes maken is soms zo moeilijk... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 18:04
Wij hebben 3 jaar geleden zo'n ding gekocht:
https://www.coolblue.nl/p...CehI2baEm8KwaAgkaEALw_wcB

Geen Camera, ook nooit behoefte aan gehad. Wel voordeel: Die ontvanger is een paar keer heel flink op de grond gestuiterd, maar doet het nog steeds. Als verse ouder weet je binnen een paar dagen of een geluidje problemen zijn of niet (en meestal lig je dan toch met je ogen dicht om een poging tot slapen te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 18:04
Piet91 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:05:

- IP-camera. Ben ik bekend mee en is als de camera niet meer als babyfoon nodig is, later te gebruiken als beveiligingscamera. Nadeel is dat je niet iets hebt dat met VOX te vergelijken hebt; tenzij je de app op je smartphone constant open laat wat (zeer) nadelig is voor je accuduur.
Nou. Als je nog een oude telefoon heb slingeren kun je de Dormi App gebruiken. Die geeft een melding bij geluid, en gaat dan pas geluid/beeld doorgeven. Maar op je telefoon zit weer geen IR-lamp, dus die camera is niet alles. Wij gebruiken deze app "erbij", voor als mijn vrouw bij de overburen is waar net geen ontvangst is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08 17:49
Meester_J schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:58:
Wij hebben 3 jaar geleden zo'n ding gekocht:
https://www.coolblue.nl/p...CehI2baEm8KwaAgkaEALw_wcB

Geen Camera, ook nooit behoefte aan gehad. Wel voordeel: Die ontvanger is een paar keer heel flink op de grond gestuiterd, maar doet het nog steeds. Als verse ouder weet je binnen een paar dagen of een geluidje problemen zijn of niet (en meestal lig je dan toch met je ogen dicht om een poging tot slapen te doen)
Topding!

Pro-tip: Doe er wel ff andere batterijen in. Die er bij ons standaard bij zaten waren zeer beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 14:19
Ik zelf gebruik de babycams van D-Link. Werken goed en geven goed beeld. De nieuwe app is nog niet geweldig, maar slecht is ook anders. Verder werken ze goed op wifi en zelfs in hotels kun je ze koppelen en via de telefoon kijken. Lis scherm hebben ze niet, maar een goedkope China tablet werkt ook pefect en geeft een super goed beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-08 20:26
Hier ook gehannes met nieuwe babyfoon. Wilden eerst voor de luvion supreme connect met wifi bridge gaan, alleen de naam al :-( maar nou blijkt dat die ouder-unit op de wifi bridge moet die zelf weer met een ethernetkabel verbonden dient te zijn met de router...

Onze ouders wonen zo'n 150 meter hier vandaan, maar het bereik buitenshuis haalt de babyfoon normaal niet. We zouden dus graag willen dat de ouder-unit dan bij m'n ouders kan zijn als wij even weg zijn. Daarvoor is wel een wifi-verbinding nodig, maar dat blijkt dus niet mogelijk. Wel via een (gammele) app, maar zeker bij mijn ouders wil ik liever niet dat ze hun mobiel hiervoor nodig hebben.

Vind de professionaliteit van babyfoons echt bizar matig vergeleken met bv mobiele telefoons. Heeft iemand nog een goede tip qua babyfoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 17:31
Wij, en heel veel vrienden, gebruiken een tablet of telefoon als babyfoon met je eigen telefoon als ontvanger: https://www.babymonitor3g.com/nl/
Kost maar een paar euro en werkt perfect. Ik heb geen ervaring hoe goed dit met de camera werkt; wij gebruiken het alleen voor het geluid voor als we op een feestje in de buurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Piet91 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:05:
Alecto DIVM-550 (~€230) en DIVM-770 (~ €270). Gelijk aan elkaar behalve verschil in schermformaat van Parent Unit.
Niet zelf te vervangen accu. Reviews van de bijbehorende app zijn slecht.
Wellicht handig om wat ervaring te delen: Koop geen DIVM-550/770 Babymonitor. Ik heb de DIVM-550 en kan je vertellen dat het een drama is. De app werkt inderdaad erg slecht. Klapt er om de haverklap uit. De Ouder unit heeft echt een bereik van 5 bananen. Klapt er overigens ook om de haverklap uit en roept dan met zo'n vrouwen stem: READY FOR CONNECTION. Lekker handig als de kleine net slaapt.

De ouder unit is gewoon een cheapo android "tablet" draaiend op een oude android versie die een of ander script heeft draaien dat hij direct in de Alecto app boot.
Heb nu al meerdere keren gehad dat deze in een android bootloader schiet. En bij het verliezen van verbinding denkt de camera: Oh laat ik even 360 graden draaien, kun je lekker 2 minuten lang gaan zitten swipen om de camera weer richting je kind te krijgen.. 8)7

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpriem
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
Wat je tegenwoordig ook kunt doen is de Google Hub koppelen aan de Nest-camera. Kun je later ook gewoon nog gebruiken als beveiligingscamera.
Pagina: 1