Op zaterdag 01 september 2001 11:57 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Waar staat dat ergens in EZ-Smart dan? Ik zie het nergens staan

... of is dat alleen als je al een error hebt gehad

.
Je moet het een tijdje op de achtergrond mee laten draaien. Op een gegeven moment word bijvoorbeeld de spinup time van je hd langzamer doordat het motortje slijt en dit logt EZ-smart dan. Als het dan een maandje later weer wat terugvalt kan EZ-smart simpel uitrekenen wanneer de spinup time onvoldoende zou zijn als het in hetzelfde tempo doorgaat. En zo werkt het voor alle sensors. Als je dus net een nieuwe hd hebt kan het een behoorlijk tijdje duren voordat je een betrouwbare prognose van de nearest T.E.C. krijgt want het duurt dan wel ff voordat er dingen minder gaan worden.
Op zaterdag 01 september 2001 12:05 schreef het_beest het volgende:
Ik heb hier een Quantum Fireball CR, 6GB, 5400 rpm en sinds dat ik hem heb gekocht, in juni 1999, draait hij perfect, en staat zowat altijd aan.
Bedankt voor de nuttige informatie waar iedereen wat aan heeft

Ik heb een Seagate Medialist van 6,5GB gehad die nu ook al dik 2 jaar onafgebroken werkt

Op zaterdag 01 september 2001 12:11 schreef timsmits het volgende:
Duidelijk is dat het om de GXP versies gaat ofzo
want mijn DTLA 307045 (dus 45 gig) werkt perfect al een half jaar, wil geen ander merk dan IBM. Ik weet niet wat jullie er mee doen maar ik denk dat elke HD bij jullie sterft. Of de GXP serie is gewoon een productie fout want met de DTLA serie zijn er nog geen problemen kenbaar gemaakt toch?
Anyway ik blijf het een sterk verhaal vinden IBM schijven komen ook meestal als beste uit de test (ook beter dan maxtor).
tim.
Ik wil niet veel zeggen, maar de 75GXP serie heeft dus problemen en dan met name het 45GB model. En raad eens wat het typenummer van dat model is? IBM dtla-307045... Oftewel, jij
hebt de beruchte schijf!
Verder... er is wel degelijk een probleem met die dtla-307045. Het is niet voor nix dat IBM 'm zo supersnel uit de handel heeft genomen en dat enkele salesmannetjes vertrouwelijk hebben gezegd dat de opvolger, de 60GXP serie
wel betrouwbaar zou zijn. Nou is zelfs dat nog te betwijfelen, aangezien er daar ook een heleboel kapot van gaan. Maar dat zouden ook de 1 op de 100 schijven kunnen zijn die gewoon door exemplarische fouten kapot gaan, ongeacht het merk. De mensen gaan nu tenslotte ook erg letten op kapotte IBM's.
Ik d8 vroeger ook dat het een overtrokken verhaal was, maar die van mij is dus ook vorige week zondag kapot gegaan en je ziet vooral op het moment echt
ongelovelijk veel posts met een kapotte 75GXP. En werkelijk, ik heb dat ding als een baby behandeld, want ik wist dat er problemen met die serie waren. Ik heb 'm gekoeld, het was de enigste schijf in het hele systeem (geeneens floppydrive) dus hij had alle airflow die maar mogelijk was, ik heb accoustic management aangezet zodat die koppen het niet zo zwaar te verduren hebben, ik heb 'm zo weinig mogelijk in en uitgebouwd omdat die powerconnector erg zwak gemaakt is, ik heb 'm met SMART nauwlettend in de gaten gehouden. En
toch is dat ding stuk gegaan. Gebruik de search maar eens, en zie maar eens hoeveel der wel niet stuk zijn gegaan! Of ga maar eens naar de fora van
www.storagereview.com daar staan echt tientallen mogelijke verklaringen waarom die serie zo slecht is. Ik wil ze eventueel ook nog wel opsommen, want ik heb de meeste verzameld omdat ik toen alles nauwlettend in de gaten heb gehouden. Of vraag maar eens bij een grote winkelier of die 75GXP nou een beetje betrouwbaar is en hoeveel der nou terugkomen... waarschijnlijk begint ie al te lachen!
Verder: IBM komt idd als beste uit de tests. Hij is idd stiller en sneller als Maxtor (ik kan het weten, want ik heb nu dus het topmodel van Maxtor gekocht). Maar de betrouwbaarheid valt niet te testen, daar kom je pas achter als hij der na een half jaartje mee ophoudt en een half jaar lang testen is bij een review onmogelijk. Maar je komt zelfs al bij vrij veel reviews tegen dat de reviewers een DOA hebben gekregen als het om de 75GXP of 60GXP gaat! Nou, dat zou wel weer verdacht veel toeval zijn...