Toon posts:

[IBM] Hoe is jouw HD gestorven?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 09 augustus 2001 22:19 schreef VaagOH het volgende:
Ah... ok thnx alvast voor de reacties :)

/me heeft een 60GXP en die gaat nog niet dood (gelukkig :))
Morgen is er ook nog een dag :)
geintje. maar ik durf mijn gegevens niet meer op een ibm kwijt. Ik las nog een aardig stukje dat ze het eigelijk helemaal niet kunnen maken om alleen een nieuwe (geloof alleen een gereviseerde) terug te geven. Want ze vergoeden het verlies van data niet. Ik snap niet dat ibm nogmaals
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

deze dingen op de markt mag brengen. Ik had gelukkig geen belangrijke info op de hd staan wat ik niet ook gebrand hebt. Maar dit kan echt niet.

Ik vind dit dus echt een wanproduct van ibm.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op donderdag 09 augustus 2001 20:25 schreef PsyFlux het volgende:
Mijn IBM75GXP (dtla-307045) is op het moment aan het doodgaan...
Bij mij is mijn IBM 45Gig ook stervende....
alles werkt gewoon alleen hoor je eens in de zoeveel tijd een kloenk en dan een hoop geratel,ff rebooten en alles werkt weer :?
Als ik bij w2k een schijfcheck doe en de badclusters optie aanvink gaat ie standaard bij fase 4 in de kloenk modus :'( .

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mijne spint na 1 jaar intensief gebruik (pfew) gelukkig nog vrolijk door.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

1 ding is me ondertussen wel duidelijk geworden, als je data je lief is kies je niet voor IBM HD's.

Ongelooflijk zeg dat ze zo'n product nog durven te verkopen, ik ruik law-suits...

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

* Pathfinder heeft twee ibm's dood zien gaan... een 34GXP (20GB) en een 75GXP (30GB).

Beide hadden alle ruimte in mijn big tower...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Ik had een 20 gb tijdens het formatteren laten flikkeren van een stapel cd -hoesjes

|:( Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/frusty.gif|:( Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/frusty.gif|:( Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/frusty.gif

Ik weet het :D

Verwijderd

Mijn IBM 30 GB spint nog vrolijk door na bijna een jaar redelijk intensief gebruik en ben heel erg tevreden over deze schijf.

• tiguan
  • Nu online
Op donderdag 09 augustus 2001 23:50 schreef roys het volgende:
Mijn IBM 30 GB spint nog vrolijk door na bijna een jaar redelijk intensief gebruik en ben heel erg tevreden over deze schijf.
Do we think alike, of ben je gewoon een na-aper :P ?

Verwijderd

Mijn IBM 30.7 gig is ook 3 weken geleden overleden. Hij maakte rare klikken en deed het niet meer. Ik had um in m'n onderste bay zitten met een hd cooler ervoor, daarboven 2 gaten en dan brander, cdrom, dvd speler. Heb hem nu omgeruild voor een Maxtor waar ik erg tevreden mee ben.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 18:03

vanwegen

-:|:-

Bij mij m'n maxtor net dood

tik, tik, krrrrr tik

na een paar keer rebooten deed ie het weer volgende reboot definitief dood.

S.M.A.R.T Proggie heeft nooit wat gemerkt

Weer een maxtor gehaald kijken hoe lang deze het uithoud

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

kep een ibm 30.7gb 7200rpm 2mb met 2 andere hd's erboven in me compu zitten en die draait al een dik half jaar perfecto

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-04 13:38
Gisteren heb ik Comptechworld opgebeld; ze vertelden mij dat ze de laatste tijd veel telefoontjes kregen met vragen over de uitval van IBM HD's, "dat zal wel ergens op het internet staan?" :) Ze hebben echter totaal geen problemen met de 60GXP-serie, de 45GB-versie van de 75GXP-serie was wel slecht volgens hen.

Verwijderd

Ik had een 45GB IBM75GXP maar die is overleden. Deze werd trouwens wel erg heet. 48 graden stressed. Het was er eentje uit de 'foute' serie uit thailand van november 2000. Ik had hem wel redelijk goed gemonteerd geloof ik, geen diskettedrive er direct boven enz.

Nu heb ik een 40GB IBM60GXP. Wordt haast niet warm 29 graden stressed, zonder koeling!! 8-) Hij is ook een stuk stiller als de 75GXP.

Ik heb nu wel gelijk een backup gemaakt, vorige keer was ik namelijk alle data kwijt en dat is erg zuur :(

Ik denk dat als je die nieuwe schijf niet ergens tussen klemt niet veel problemen zult hebben. De nieuwe serie is in ieder geval een stuk koeler en stiller.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:34 schreef Jur het volgende:

[..]

Bij mij is mijn IBM 45Gig ook stervende....
alles werkt gewoon alleen hoor je eens in de zoeveel tijd een kloenk en dan een hoop geratel,ff rebooten en alles werkt weer :?
Als ik bij w2k een schijfcheck doe en de badclusters optie aanvink gaat ie standaard bij fase 4 in de kloenk modus :'( .
Dit was bij mij de laatste fase. Ik zou maar een goeie backup maken als ik jou was want hij kan er vandaag of morgen wel mee ophouden.

Verwijderd

Nou die van mij doen het nog, die dtla heb ik al meer als een jaar. Ik heb er wel een 80mm fan bijgezet. *D

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:47
Nu ziteen jullie we IBM uit te kafferen maar denk je dat quantum of maxtor zo goed zijn????

Ik heb een paar jaar geleden een quantum scsi hd gehad (fireball 4.3 gb, ultra scsi). Deze ging dood: Bad sectors. waarschijnlijk door warmte. De tweede exact hetzelfde ging ook zo dood, toen een viking 4.5 gb (scsi) erin gezet ook deze ging dood. Nu zit er een IBM in (scsi) en deze werkt nu al een paar jaar.....

if broken it is, fix it you should

• cruncher
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Op het werk hebben we ook zo'n scsi IBM schijf erin zitten, draait al 2 jaar onafgebroken. Kheb het niet gezien maar ik vraag mij af hoe/of dat ding eigenlijke gekoeld wordt in een compaq proliant 800 server.

Zelf is er bij mij al eens een maxtor 20gb 7200 toeren schijfje overleden.

Ik heb nu een IBM 40gb 60GXP erin gezet, ding werd volgens S.M.A.R.T. wel heet, zeker 45 graden stressed of meer.
Nu zit er een Iceberg koeler onder en wordtie nooit meer dan 30 graden warm ;) Nu maar hopen dat dat genoeg is.

can you read my mind?

Verwijderd

die van mij is zo doodgegaan |:(

maar ja, dat ligt natuurlijk niet aan IBM, maar aan mij (het was overigens een 18GB DTLA-371010)

Verwijderd

OUCH , als ik dit zo lees , denk ik dat de mijn 30 gb ibm de volgende wel eens kan zijn.

Start gisteren op , 3x een schrappend geluid , hdd not found , insert boot disk etc..

Comp. uitgezet en overnieuw aan toen starte die gewoon weer op .
Voor de zekerheid maar ff back-up gemaakt .

Zou het te vroeg zijn om nu alvast een rma aanvraag te doen ;)

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

2x een 60GXP van 40 gigz weggedaan omdat ze allebei kuren gingen vertonen. Nee, niet in RAID-config gedraaid. En ze hadden alle ruimte in een big tower.
Wacht nu op een Maxtor Diamondmax 60+ :)!
Ff kijken of dat wat is.

Verwijderd

Ik heb er nog eentje uit de vorige (DTLA) serie, maar die draait al een tijdje vrolijk door, zonder gekke bijgeluiden...so far so good...

PS. vette tekst maak je met:
code:
1
[b]tekst[/b]

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
mijn ibm 307030 heeft 2 kapotte clusters :(

hoelang houdt deze schijf het nog vol denken jullie ? of zal ik hem omwisselen ??

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Mijn IBM DJNA-371350 (13,5GB 7200rpm) is vorige week na 2 jaar overleden. Vette crash bij het online UT-en (ik lag vóór, verdomme :() en daarna maar scandisk gedaan met schijf oppervlakte scan. De D en E schijf waren goed, maar de PC liep vast bij de C schijf: tik, draai, tik draai, tik draai,..... etc en niks meer doen. Restart en de Promise controller kon hem niet meer vinden terwijl de schijf lekker aan het tik draaien was.

Nu ga ik hem gewoon terugsturen naar IBM (rma).

• cruger
  • Niet online
Nou, ik heb eh 6 ibm schijven
djna 9.1 dec 99, de motor is ineens gestopt met draaien.
75gxp 15gb juni 2000, prima
75gxp 15gb okt 2000, prima
60gxp 20gb 3 mei 2001, prima
60gxp 20gb 3 mei 2001, prima
60gxp 40gb 13 juli 2001, prima
Ze zitten in 4 pc's op verschillende plaatsen zonder extra koeling, er is wel over nagedacht :)

De vele posten over de uitval van deze ibm's houd mij ook bezig,
De laatste schijf (60gxp) heeft een paar keer "getikt" toen hij aan een promise contl hing.
De event viewer melde een "bad block"
Heb toen alle data eraf gecopied en de schijf apart getest met dft en met ndd maar niets te vinden.

O ja als je de udma mode gaat verzetten met de ft tool dan maakt de 60gxp ook een raar geluid.

ik weer niet of ik "geluk" heb met m'n hdd's maar van de tig miljoen verkochte zijn dit er maar 6, en die djna tel ik niet mee met de 75gxp en 60gxp problemen.

Tweak!

• K-2SO
  • Laatst online: 22-04 07:41
Mijn ervaringen:

IBM DTLA-307030 [ Dead on arrival, retour, de nieuwe werkt PRIMA. ]
IBM DTLA-307075 [ Werkt prima, geen problemen ondervonden. ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Mijn IBM-Disk RULES 24-7

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

1 x 10 gig ibm
1 x 45 gig ibm en beide werken perfect.
1 x 4.5 gig samsung werk redelijk
1 x 12.9 gig samsung werkt perfect
1 x 6.5 gig seagate werkt perfect.
alles in en uit met een cradle

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
ik heb een ibm 45gb en die resoneerd ...
ibm is :r :r

dus nooit weer ibm (of maxtor want dies ook :r )

voor mij quantum all the way voortaan ;)

• Talon
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

IBM schijf in een bak gehangen die niet een ge-aard stopcontact had.
Stop doorgeslagen : poef ...
Weg schijf.
Bij Maxtor schijf in dezelfde bak: niks aan de hand...
Hoe kan dat nou weer ?
Succes :)

Verwijderd

Ik heb ook een IBM 13,4 GB harddisk, deze neemt ook de gewoonte na enkele uren (vooral in UT en AOE II om even te ratelen, klak hoor je en mijn computer restart en dan komt de gewone riketikketik en doet ie het verder weer) Voor de rest lever ik aan iedereen maxtor HD's de reden dat ik ibm had was dat ik ff geen maxtor kon krijgen en met maxtor heb ik nog nooit problemen gehad.
MAXTOR RULES
oh ja die HD is gewoon horizontaal gemonteerd en draait aan op ATA 66.

Ben benieuwd hoelang ie nog leeft???

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:34 schreef The_Intersector het volgende:
oh ja die HD is gewoon horizontaal gemonteerd en draait aan op ATA 66.

Ben benieuwd hoelang ie nog leeft???
Nee.
Ik mag er vanuitgaan dat een horizontaal gemonteerde drive het even lang uithoud als een verticaal gemonteerde. Verder is ATA 66 ook heel normaal :Z

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

20,5 Gb dtla 7200rpm, had eerst rare geluiden,toen had ie moeite met opspinnen
Volgens IBM ook echt kaduk, dus komt een nieuwe aan eind deze week.
Was dus alleen, niet in RAID.
Hij zat netjes in bracket, idd onder diskettestation,maar met verse lucht van een casefan er net onder. Heb een 40Gb nu erin zitten,en er een fan op gezet, en als het goed is binnenkort een goed koeler van Titan of Iceberg, die 40 piek is niks vergeleken met een dooie HD! :)

edit:

mijn tip aan andere IBM gebruikers, als ie rare geluiden maakt of bad cluster e.d, bel dan effe met IBM (0205132440), en stuur het kreng op :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ik heb express n maxtor gekozen omdat ik hoorde dat naar een keer of twaalf formateren/fdisken de ibm in een doodskist mag :? . Ik weet niet of dat bij jullie het probleem kan zijn. Veel suc6 verder met ibm >:) . Ben blij dat ik voor maxtor heb gekoezen 8-)

• Blauw
  • Laatst online: 21-04 21:19

Blauw

De Schreeuw

ik heb ook een IBM 30gb en ik heb ook al een keer een raar geluid gehad bij opstarten. Verder nooit ergens last van. Hopen dat dat zo blijft :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zondag 12 augustus 2001 17:52 schreef Hunger het volgende:
OUCH , als ik dit zo lees , denk ik dat de mijn 30 gb ibm de volgende wel eens kan zijn.

Start gisteren op , 3x een schrappend geluid , hdd not found , insert boot disk etc..

Comp. uitgezet en overnieuw aan toen starte die gewoon weer op .
Voor de zekerheid maar ff back-up gemaakt .

Zou het te vroeg zijn om nu alvast een rma aanvraag te doen ;)
Ik heb een DTLA 45 uit September 2000.
Bij het opstarten geeft hij soms een schrapend geluid, dat te vergelijken is met het aanlopen van een diskette in een drive.

De ATA100 controller vindt hem dan ook niet.
Alleen een reset kan weer leven in de schijf brengen.
Tis me wel al opgevallen dat veel bestanden corrupt geworden zijn.
En dus niet te lezen of te openen zijn.
Heb van alle bestanden die nog te kopieren waren een backup gemaakt.

Zal zo es effe een DFT draaien.

And The Only One

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
de mijne leeft nog :)

maar ik heb wel een goede backup, alle nieuwe mp3s, vids enz. worden 2x per maand op cd geburnd :)

Verwijderd

De mijne komt ook uit september 2000 , alleen niet gekeken waarvandaan .

De situatie is nu dat bij IEDERE " koude " start de schijf een krassend geluid maakt , en niet gevonden word . Ff de resset knop en dan boot die wel gewoon door .

Ook dft gedraaid en die zegt dat alles ok is. :?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 22:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb mijn IBM DTLA-307030 sinds mei ofzo, werkt als een zonnetje, stil en SNEL. Hij is niet apart gekoeld en hij hangt in zo'n removable rack boven mijn DVD speler. Daarboven zit een leeg 5,25" slot.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

[topic=206629]

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Heb een 20GB DTLA 307020, ook deze knarst er oplos. Soms klappert tie en een boot is het dan over voor een paar minuten., maar soms ook voor de hele week :?. Laatst ging ie zo te keer dat ik hem lekker door liet knarsen. Heb hem een uur zo laten staan, maar hij werkt nog steeds!!, zonder enige badsector!!. Ik wil hem liever stuk hebben voordat ik hem wegbreng, anders vinden ze weer niks. Tsja wat moet je hier nu mee...

• Silverfox
  • Niet online
Ik heb mijn IBM 45Gb nu vanaf januari en nog geen prob mee gehad

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ok, wat ik dus heb gehoord is dat je een HD niet moet koelen omdat ie op hogere temperaturen beter zou presteren..
ik was ook van plan de boel te koelen omdat mn HD nogal warm wordt maar daar zie ik dus van af..

b.t.w. mn beide HD's doen het al anderhalf jaar prima ik heb een maxtor 30Gb en IBM 20 Gb. Wel maken beide schijfen af en toe een raar tik geluid [als een schakelaar] klinkt best wel nasty, en het hele systeem "pauzeert" tijdens zo'n klik
iemand daar mee bekend???

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mijn ouwe seagate denk ik aan een zuurstof te kort (ik fietste met mijn bracket op mijn bagagedrager over een brug en toen over een hobbeltje) |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:41

johnwoo

3S-GTE

Mijn DTLA-307030 (een 75GXP dus) doet het nog prima na een jaar hard werken. En die gaat ook nog gemiddeld eens per twee weken mee in de auto (lekker hobbelen) naar een LANpartytje :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 13:01
Op vrijdag 17 augustus 2001 03:23 schreef johnwoo het volgende:
Mijn DTLA-307030 (een 75GXP dus) doet het nog prima na een jaar hard werken. En die gaat ook nog gemiddeld eens per twee weken mee in de auto (lekker hobbelen) naar een LANpartytje :)
Yupz mijne ook (toevallig dezelfde :)) gaat heel toevallig precies die andere keer in die 2 weken precies de andere kant op gehobbeld. En jahoor mijne werkt ook al een jaar zonder probs. Dus waar iedereen nou zo'n last van heeft >:)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Cyril
  • Laatst online: 12:36

Cyril

it's all in my mind

Mijn dtla307045 was een doa. Ik had allerlei vreemde problemen dat ie de schijf niet of maar half wilde formatteren. Toen heb ik m teruggestuurd naar gistron waar ik m gekocht had en pas 6 weken later kreeg ik een nieuwe thuisgestuurd. Daar heb ik verder geen problemen mee gehad. Ook mn oudere dtta351010 werkt nog prima.. :)

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• DR
  • Niet online

DR

beetje oud maja, mijn 45 Gb IBM disk 75GXP is nu dus kapot aan het gaan. Het ergste is nog dat ie in een RAID0 striping hangt, zodat ik met een beetje pech alles kwijt ben :(

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Bij mij is een tijd geleden een accuut gestorven omdat ik me
(stom - stom -stom)de molexstrakker verkeerd om aangesloten had

I'm partial to your abracadabra

• Foxke
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 14:51 schreef DR het volgende:
beetje oud maja, mijn 45 Gb IBM disk 75GXP is nu dus kapot aan het gaan. Het ergste is nog dat ie in een RAID0 striping hangt, zodat ik met een beetje pech alles kwijt ben :(
Die van mij doet et nog goed :+
Kope?? (maar niet heus :) )

Verwijderd

Op mijn DTLA307075 is een chippie doorgefikt (Vol met DivX-jes erop :(). Hij werd dus helemaal niet meerd herkend, fysiek was er nix mis met de schijf. Gelukkig werk ik bij een groothandel, nieuwe schijf uit de voorraad, printplaatje omschroeven, en hij deed het weer.
Mijn advies voor ALLE 7200+ schijven van IBM: GEBRUIK EEN COOLER!!!!

Nu draait ie met cooler uitstekend trouwens, hij leest 1 gig per minuut constant (van 75GB IDE naar 36GB U2W SCSI) en die SCSI schrijft het met gemak weg :)

Oja, hij ZAT tussen mijn floppy en een andere IBM disk gemonteerd, zonder koeling, horizontaal.

• DR
  • Niet online

DR

Op donderdag 30 augustus 2001 15:26 schreef fox666mulder het volgende:

[..]

Die van mij doet et nog goed :+
Kope?? (maar niet heus :) )
nog wel ja >:)

[positieve denkmodus]
ach ja, dalijk wel een opgeruimde HD :+

• Consequator
  • Laatst online: 13-10-2025
hamer meet ibm schijf, ibm schijf meet hamer...

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op donderdag 30 augustus 2001 14:51 schreef DR het volgende:
Die van mij liggen gezelling op elkaar Raid 0 te draaien, lekker warm zijn ze ook :P.

Maar door alle horror-verhalen staat alle belangrijke data op mijn oude DJNA-371350. Op raid-array staan de proggels en DivX'jes op.

One of the animals has left its cage today.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Hangt vanaf januari normaal in de kast en draait ~10 uurtjes per dag en doet het nog steeds perfect :D (kmoet er niet aan denken dat die crasht.... :'( )

• DR
  • Niet online

DR

Op donderdag 30 augustus 2001 17:08 schreef Bobbert het volgende:
Hangt vanaf januari normaal in de kast en draait ~10 uurtjes per dag en doet het nog steeds perfect :D (kmoet er niet aan denken dat die crasht.... :'( )
iik ben nu dus echt alles kwijt +- 80 Gb :(

maja, lekkere schone schijf :P

maar een week na een lan is zoiets niet grappig

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik sta dus op het punt om mn 2de IBM HDtje te buyen (DTLA307030 75GXP) en RAID te gaan maken...maar als ik al die negative reacties zie... is dat wel zo slim????

met de eerste HD heb ik btw NO probz, draait hier al vanaf dec 2k PERFECT!!!! (klop klop klop)

thnx.

• Oceria
  • Laatst online: 15:20

Oceria

I've been in between....

Tsja, het ziet er naar uit dat die DTLA 3070xx versie gewoon een misser is. Ik had een 307045 en die is na nog geen jaar van non intensief gebruik (ongeveer 2 uur per dag)
naar de kloten gegaan. Hij hing verticaal, midden in de koele luchtstroom onderin aan de voorkant van de case en toch werd hij zo heet dat je je fikken er aan kon branden. Heb nu een maxtor, ietsje langzamer en wat minder stil. Eens kijken hoe lang die het volhoudt, net nu er adsl voor mij zit aan te komen. :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Van de 4 307015's die ik heb gekocht is er vorige maand een overleden.. symptoon : kgg kgg kgg kgg. stil. kgg kgg kgg kgg. stil. Vervolgens boot Windows 2 sec en is het feest voorbij.

Als je dit geluid hoort : DIRECT BACKUPS MAKEN, YOUR IBM IS ABOUT TO DIE ! :'(

Momenteel staat m'n OS op een andere 307015... hopen dat die ook niet de geest geeft..

Concrete Loop Watercooling

• RemCOW
  • Laatst online: 22-04 00:35
Jammer dat het zo moet lopen met IBM. Ze hadden echt een hele goede naam. Tot dit gebeuren was de IBM de hd die je moest hebben...

Mijn IBM Deskstar 34GXP 27GB doet het nog perfect. Ongekoeld (wel casefan en een dikke Globalwin cooler op mijn cpu)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 23:59 schreef Oceria het volgende:
Tsja, het ziet er naar uit dat die DTLA 3070xx versie gewoon een misser is. Ik had een 307045 en die is na nog geen jaar van non intensief gebruik (ongeveer 2 uur per dag)
naar de kloten gegaan. Hij hing verticaal, midden in de koele luchtstroom onderin aan de voorkant van de case en toch werd hij zo heet dat je je fikken er aan kon branden. Heb nu een maxtor, ietsje langzamer en wat minder stil. Eens kijken hoe lang die het volhoudt, net nu er adsl voor mij zit aan te komen. :)
Precies hetzelfde hier... Mijn dtla-307045 werd gekoeld en had zeer veel ruimte voor airflow om zich heen, maar bleef heet.

Verder had hij een tijdje geleden dat hij wel eens niet wilde initialiseren. Na het opspinnen hoorde je dan in plaats van het normale geratel dan eventjes geratel of een krassend geluid en in plaats van IBM dtla-307045 zag je allemaal rare tekentjes in de bios en kreeg je een primary hard disk fail. Eerst d8 ik dat het aan het kabeltje lag, en na dat er weer goed ingedrukt te hebben op het mobo was het idd verholpen, maar het probleem kwam later steeds vaker terug. Toen heb ik nog een andere kabel geprobeert en zelfs een ander mobo, maar het probleem werd steeds erger totdat afgelopen zondag dat kreng met 100 keer proberen de bios nog niet doorkwam...

Gelukkig heb ik het dus aan zien komen en het allerbelangrijkste van het allerbelangrijkste kunnen backuppen, maar het was een onmogelijke taak om alles te backuppen dus ik ben toch een dikke 30GB kwijt :(

Kheb nu een Maxtor D540X gekocht... ietsje meer lawaai en ietsje langzamer (vrijwel even snel ondanks dattie 5400 RPM is omdat hij 40GB platters heeft) en nog een stukkie groter: 80GB. Ik moet nu nog eens zien wat ik met die oude IBM ga doen: opsturen naar IBM, naar alternate waar hij vandaan kwam. En of ik m'n geld terug ga eisen, of om een nieuwe 60GXP ga vragen... want aan zo'n 75GXP heb ik toch nix, want ik durf er geen data meer op te zetten.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
de 45GB-versie van de 75GXP-serie

Oke mijne heeft ook kuren. Deze gaat ook maar terug naar een kleine 4mnd. Badclusters... en wilt uitvallen en dan komt ie terug met dat TRRRRRRR geluid. :'(

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Mijn 45GB 75GXP heeft het de afgelopen 7 maanden goed gedaan .. geen rare dingen gehoord, ook geen bad sectors oid. Ik heb hem toch maar vervangen door een andere schijf, want als ie bij mensen na een jaar nog kapot gaat geeft dat dus aan dat het niet zo is dat je na een bepaalde tijd 'uit de risicozone bent'. Heb nu een super betrouwbaar (mag ik hopen) SCSI schijfje .. ook van IBM ;) .

PC Specs

Verwijderd

Erkend IBM dit probleem eigelijk? en wat zeggen ze zelf?

ik bedoel het zal toch best wel allemaal mee vallen anders hadden ze die al lang uit de handel genomen.... en dell levert ook 40gieg 7200rpm's van ibm en lijkt me toch wel dat die betrouwbare schijven er in poten. want als die toch moeten gaan vervangen gaat punt 1 hun naam naar de knoppen, en punt 2 zijn ze veel tijd/geld kwijt....

zou het niet kunnen dat gewoon heel veel tweakers een ibm schijf hebben en dat je daarom er zo veel problemen mee hoord?

PS. ik denk dat ik er wel 2 haal! zijn het goedkoopst en het snelst.....

Verwijderd

Officieel ontkent IBM alles, maar er zijn mensen geweest die van resalers en PR managers enzo te horen hebben gekregen dat er idd teveel 75GXP's terug komen, of dat ze moeten w8en op de 60GXP omdat die wel betrouwbaar zou zijn...

Gebruik de search anders maar ff, zijn genoeg verhalen te vinden over ervaringen van mensen als ze bij IBM technical support vragen over de betrouwbaarheid van de dtla-307045.

Er is ondertussen ook al tientallen keren over gediscussieerd (ook met het argument wat jij zegt) en bij de meeste discussies was ik ook wel aanwezig. Kheb nu echt ff geen zin meer om alles nog een keer uit te gaan typen...
Op vrijdag 31 augustus 2001 01:17 schreef Mr.WWW het volgende:
PS. ik denk dat ik er wel 2 haal! zijn het goedkoopst en het snelst.....
Ik neem aan dat je de 60GXP bedoelt, want de 75GXP serie is ondertussen allang uit de handel genomen (goh, waarom zou dat zijn....). En voor de 60GXP heb ik nog geen echt overtuigende bewijzen gelezen dat die ook onbetrouwbaar is. Dus nogmaals: het gaat om de 75GXP serie, en dan met name de dtla-307045 (45GB) uit de laatste maanden van 2000.

Dit is ook weer precies waarom ik telkens zeg dat IBM beter toe kan geven dat er wat met die serie is... door al die geheimzinnigheid krijgt de gemiddelde leek alleen maar te horen dat IBM onbetrouwbaar is. Terwijl het slechts om een bepaald model uit een bepaald tijdperk van een bepaalde serie gaat.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Voor zover ik het weet, denk ik dat maxtor roelt. Nooit geouwehoer mee gehad.

Verwijderd

/me geeft het op...
Ik heb vanmiddag nog uitgebreid zitten discussieren met iemand die zweert bij IBM en maxtor zit te vervloeken (3 kapotte achter elkaar gehad)... exemplarische fouten bestaan (1 op de 100 hd's komt ongeveer terug, ongeacht het merk), en met die 75GXP is het uitvalpercentage ongewoon hoog. Das het laatste wat ik erover zeg...

Verwijderd

Wat ik me af vraag gaat de hele tijd het zelfde kapot? of gewoon random valt er bij de ene dit uit en bij de andere dat?

ow en nog dit ff dit: is gewoon pure "zelfmoord" of valt het allemaal wel mee om een 40 gieger te kaufen van ibm 60GXP?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:30 schreef PsyFlux het volgende:
/me geeft het op...
Ik heb vanmiddag nog uitgebreid zitten discussieren met iemand die zweert bij IBM en maxtor zit te vervloeken (3 kapotte achter elkaar gehad)... exemplarische fouten bestaan (1 op de 100 hd's komt ongeveer terug, ongeacht het merk), en met die 75GXP is het uitvalpercentage ongewoon hoog. Das het laatste wat ik erover zeg...
Ja ik dingen gaan gewoon stuk... en vaak vinden mensen het dan een k*t merk enzo, maar de kans is gewoon aanwezig!! en pech kan je hebben<---- tweakers gebruiken hun spul meestal ook zeer heftig zou het tegen moeten kunnen maar als je al een zwakker onderdeel hebt en het ook nog 24/7/365 gebruikt dan is de kans groter dat hij stuk gaat.... ze hebben mischien een onderdeel dat naar zoveel uur zwakker wordt,

en jan modaal die z'n pc 2 uur per week gebruikt heeft mischien nooit problemen met die hdd (zelfde "brakke" onderdeel) maar gebruikt hem gewoon zelden.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:31 schreef Mr.WWW het volgende:
Wat ik me af vraag gaat de hele tijd het zelfde kapot? of gewoon random valt er bij de ene dit uit en bij de andere dat?
Kheb eigenlijk twee problemen gezien:
• Steeds vaker niet willen initialiseren terwijl hij krassend geluid maakt en rare tekentjes ipv van IBM-dtla-307045 geeft waarna de schijf na een week of 2-3 nooit meer wil initialiseren (wat ik dus had). <li>zomaar bad sectors geven en (in sommige gevallen) rare piepende/krassende geluiden maken bij het lezen van veel data waarna de schijf binnen een paar uur dood is.
</li>
ow en nog dit ff dit: is gewoon pure "zelfmoord" of valt het allemaal wel mee om een 40 gieger te kaufen van ibm 60GXP?
Denk dat het wel meevalt... imho is het uitvalpercentage nog niet ongewoon hoog.
Maar ikzelf neem het risico niet nog een keer en heb voor een Maxtor gekozen... dat zegt nog niet dat ik geen exemplarische fout zal hebben, maar er zijn in elk geval geen problemen met de serie. En die 60GXP en 75GXP lijken tenslotte qua design wel heel erg veel op elkaar (60GXP als voornaamste verschil 20GB platters ipv van 15GB platters).

• DR
  • Niet online

DR

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:38 schreef PsyFlux het volgende:

[..]
<li>zomaar bad sectors geven en (in sommige gevallen) rare piepende/krassende geluiden maken bij het lezen van veel data waarna de schijf binnen een paar uur dood is.
[..]
dat deed de mijne dus ook gisterochtend :P

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 09 augustus 2001 20:25 schreef PsyFlux het volgende:
[knip]
Ik ga dus binnenkort alles op de computer van m'n pa backuppen in een hidden directory....
Met dat soort sounds zou ik niet op "binnenkort" w8en maar eerder aan worden als "DIREKT" en "METEEN" gaan denken..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

was net op een vrijdag, dus ik moest ff tot na het weekend w8en zodat m'n pa mooi ff weg was. En dat hele verhaal is trouwes gelukt! Maar echt veel heb ik in verhouding niet kunnen redden want zoveel pastte der niet meer op dat schijfje.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 00:15 schreef FreeRider het volgende:
Van de 4 307015's die ik heb gekocht is er vorige maand een overleden.. symptoon : kgg kgg kgg kgg. stil. kgg kgg kgg kgg. stil. Vervolgens boot Windows 2 sec en is het feest voorbij.

Als je dit geluid hoort : DIRECT BACKUPS MAKEN, YOUR IBM IS ABOUT TO DIE ! :'(

Momenteel staat m'n OS op een andere 307015... hopen dat die ook niet de geest geeft..
Haha! Dat is precies hoe ik het naar IBM toe ook heb beschreven destijds dat geluid "
kgg kgg kgg kgg. stil. kgg kgg kgg kgg. stil." Dat had ik precies zo dus. Heb ook al 2 IBM's (75GXP) terug moeten sturen....Kut IBM

Trouwens,...het valt me op dat iedereen altijd maar door blijft gaan over het koelen van die dingen en dat het veel veiliger is om er vanalles en nog wat tergen aan te laten blazen. Ik denk dat dat echt BAR weinig uitmaakt eerlijk gezegd. Die dingen worden gemaakt om zonder koelers te kunnen werken. Een aanbeveling (zou overigens slechts een aanbeveling zijn en geen verplichting) van IBM om een koeler te gebruiken heb ik ook niet gezien, en ze leveren er ook geen koelers bij als je er eentje koopt. En zo heet worden ze over het algemeen ook zeker niet. Denk dat het een beetje een overtrokken fabeltje is.

Verwijderd

Wat is toch dat S.M.A.R.T. wat ik al een paar gelezen heb?

Verwijderd

Sadomasogistic Melodramatic Artificial Racetrack Terrain ....geloof ik, maar ik weet het niet zeker!

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 01:41 schreef SALLY het volgende:

Trouwens,...het valt me op dat iedereen altijd maar door blijft gaan over het koelen van die dingen en dat het veel veiliger is om er vanalles en nog wat tergen aan te laten blazen. Ik denk dat dat echt BAR weinig uitmaakt eerlijk gezegd.
Dat denk ik dus ook!
Die IBM's die wel gekoeld worden gaan net zo hard kapot (inclusief die van mij). En ze mogen van IBM 55 graden worden, en je moet ze wel heel erg slecht plaatsen voordat ze dat halen. Wat het probleem ook is met die dingen, het is imho in elk geval niet de temperatuur.

Zie trouwes ook dit draadje wat over het eventueel koelen van een 60GXP gaat.
Op zaterdag 01 september 2001 01:53 schreef Oracle het volgende:
Wat is toch dat S.M.A.R.T. wat ik al een paar gelezen heb?
Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology.
Oftewel: een moderne hd zit vol met sensors die meten hoe lang de hd erover doet om op te spinnen, hoe vaak hij de track kwijtraakt, hoe snel hij 'm weer terugvind, hoeveel bad sectors hij al heeft (al dan niet verstopt met de spare tracks), enz, enz. Zelfs de temperatuur word dus in de gaten gehouden.

Door nu in de bios S.M.A.R.T. op enabled te zetten en onder windows een proggie op de achtergrond te laten draaien wat deze gegevens logt kun je voorspellen wanneer je schijf kapot gaat. Tenminste, dat is de theorie derachter. Bij m'n dtla-307045 heeft EZ-Smart (proggie voor windows) nooit wat ongewoons gemerkt (ook niet toen hij vreemde geluiden maakte), en stond er nog vrolijk dat de eerstvolgende crash erges in augustus 2003 voorspeld was.

ROTFLMAO @ SALLY :D

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik hoor me HD niet en ik wil hem niet horen ook!
Werken kreng op die reetplank van me werkuhhhhh.

Tot nu toe ben ik tevreden met IBM :)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 01 september 2001 02:53 schreef PsyFlux het volgende:

en stond er nog vrolijk dat de eerstvolgende crash erges in augustus 2003 voorspeld was.
Waar staat dat ergens in EZ-Smart dan? Ik zie het nergens staan :) ... of is dat alleen als je al een error hebt gehad :? .

PC Specs

Verwijderd

Als ik dit zo allemaal is lees, ben ik blij dat ik niet voor IBM gekozen heb toen de tijd. Wat een rotzooi zeg!

Ik ben heel happy dat ik een WD erin heb zitten. Nog nooit rare geluiden gehoord, temperatuur is perfect, hij is snel, en betrouwbaar.

• eX0duS
  • Laatst online: 22-04 22:37
Ik heb hier een Quantum Fireball CR, 6GB, 5400 rpm en sinds dat ik hem heb gekocht, in juni 1999, draait hij perfect, en staat zowat altijd aan.

Verwijderd

Duidelijk is dat het om de GXP versies gaat ofzo

want mijn DTLA 307045 (dus 45 gig) werkt perfect al een half jaar, wil geen ander merk dan IBM. Ik weet niet wat jullie er mee doen maar ik denk dat elke HD bij jullie sterft. Of de GXP serie is gewoon een productie fout want met de DTLA serie zijn er nog geen problemen kenbaar gemaakt toch?

Anyway ik blijf het een sterk verhaal vinden IBM schijven komen ook meestal als beste uit de test (ook beter dan maxtor).

tim.

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 01 september 2001 12:11 schreef timsmits het volgende:

want mijn DTLA 307045 (dus 45 gig) werkt perfect al een half jaar, wil geen ander merk dan IBM. Ik weet niet wat jullie er mee doen maar ik denk dat elke HD bij jullie sterft. Of de GXP serie is gewoon een productie fout want met de DTLA serie zijn er nog geen problemen kenbaar gemaakt toch?

Anyway ik blijf het een sterk verhaal vinden IBM schijven komen ook meestal als beste uit de test (ook beter dan maxtor).

tim.
bij mij is dus zo'n schijf naar de takken gaan, dat is dus gewoon een 75GXP schijf hoor ;)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 11:57 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Waar staat dat ergens in EZ-Smart dan? Ik zie het nergens staan :) ... of is dat alleen als je al een error hebt gehad :? .
Je moet het een tijdje op de achtergrond mee laten draaien. Op een gegeven moment word bijvoorbeeld de spinup time van je hd langzamer doordat het motortje slijt en dit logt EZ-smart dan. Als het dan een maandje later weer wat terugvalt kan EZ-smart simpel uitrekenen wanneer de spinup time onvoldoende zou zijn als het in hetzelfde tempo doorgaat. En zo werkt het voor alle sensors. Als je dus net een nieuwe hd hebt kan het een behoorlijk tijdje duren voordat je een betrouwbare prognose van de nearest T.E.C. krijgt want het duurt dan wel ff voordat er dingen minder gaan worden.
Op zaterdag 01 september 2001 12:05 schreef het_beest het volgende:
Ik heb hier een Quantum Fireball CR, 6GB, 5400 rpm en sinds dat ik hem heb gekocht, in juni 1999, draait hij perfect, en staat zowat altijd aan.
Bedankt voor de nuttige informatie waar iedereen wat aan heeft :Z
Ik heb een Seagate Medialist van 6,5GB gehad die nu ook al dik 2 jaar onafgebroken werkt |:(
Op zaterdag 01 september 2001 12:11 schreef timsmits het volgende:

tim.
Ik wil niet veel zeggen, maar de 75GXP serie heeft dus problemen en dan met name het 45GB model. En raad eens wat het typenummer van dat model is? IBM dtla-307045... Oftewel, jij hebt de beruchte schijf!

Verder... er is wel degelijk een probleem met die dtla-307045. Het is niet voor nix dat IBM 'm zo supersnel uit de handel heeft genomen en dat enkele salesmannetjes vertrouwelijk hebben gezegd dat de opvolger, de 60GXP serie wel betrouwbaar zou zijn. Nou is zelfs dat nog te betwijfelen, aangezien er daar ook een heleboel kapot van gaan. Maar dat zouden ook de 1 op de 100 schijven kunnen zijn die gewoon door exemplarische fouten kapot gaan, ongeacht het merk. De mensen gaan nu tenslotte ook erg letten op kapotte IBM's.

Ik d8 vroeger ook dat het een overtrokken verhaal was, maar die van mij is dus ook vorige week zondag kapot gegaan en je ziet vooral op het moment echt ongelovelijk veel posts met een kapotte 75GXP. En werkelijk, ik heb dat ding als een baby behandeld, want ik wist dat er problemen met die serie waren. Ik heb 'm gekoeld, het was de enigste schijf in het hele systeem (geeneens floppydrive) dus hij had alle airflow die maar mogelijk was, ik heb accoustic management aangezet zodat die koppen het niet zo zwaar te verduren hebben, ik heb 'm zo weinig mogelijk in en uitgebouwd omdat die powerconnector erg zwak gemaakt is, ik heb 'm met SMART nauwlettend in de gaten gehouden. En toch is dat ding stuk gegaan. Gebruik de search maar eens, en zie maar eens hoeveel der wel niet stuk zijn gegaan! Of ga maar eens naar de fora van www.storagereview.com daar staan echt tientallen mogelijke verklaringen waarom die serie zo slecht is. Ik wil ze eventueel ook nog wel opsommen, want ik heb de meeste verzameld omdat ik toen alles nauwlettend in de gaten heb gehouden. Of vraag maar eens bij een grote winkelier of die 75GXP nou een beetje betrouwbaar is en hoeveel der nou terugkomen... waarschijnlijk begint ie al te lachen!

Verder: IBM komt idd als beste uit de tests. Hij is idd stiller en sneller als Maxtor (ik kan het weten, want ik heb nu dus het topmodel van Maxtor gekocht). Maar de betrouwbaarheid valt niet te testen, daar kom je pas achter als hij der na een half jaartje mee ophoudt en een half jaar lang testen is bij een review onmogelijk. Maar je komt zelfs al bij vrij veel reviews tegen dat de reviewers een DOA hebben gekregen als het om de 75GXP of 60GXP gaat! Nou, dat zou wel weer verdacht veel toeval zijn...

• waslijn
  • Laatst online: 20-04 17:08
Mijn IBM dtla-307045 heb ik een maand geleden naar IBM teruggestuurd, had last van erg veel bad clusters. Kreeg netjes een nieuwe HD toegestuurd, een 60GXP 61,5GB. Ik hoor nu af en toe een geluid dat te vergelijken is met het geluid dat een HD maakt wanneer windows de PC uitzet. Lijkt me niet helemaal ok, ik ga binnenkort weer ff contact opnemen met IBM.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Op zaterdag 01 september 2001 14:50 schreef Waslijn het volgende:
Mijn IBM dtla-307045 heb ik een maand geleden naar IBM teruggestuurd, had last van erg veel bad clusters. Kreeg netjes een nieuwe HD toegestuurd, een 60GXP 61,5GB. Ik hoor nu af en toe een geluid dat te vergelijken is met het geluid dat een HD maakt wanneer windows de PC uitzet. Lijkt me niet helemaal ok, ik ga binnenkort weer ff contact opnemen met IBM.
Ratel ratel ratel tik ratel tik ratel ratel ratel tik .....

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• waslijn
  • Laatst online: 20-04 17:08
Op zaterdag 01 september 2001 14:57 schreef Wierdo_NL het volgende:

[..]

Ratel ratel ratel tik ratel tik ratel ratel ratel tik .....
Nee : tik pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep tik :)

Oja, heb last van een hele kleine resonantie in mijn kast (Aopen HX08) na plaatsing van de 60GXP

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Ik heb laatst wel een IBM 20GB en 13GB (7200 rpm) schijven kadukie gehad, maar het gekke is, mijn 45GB 75GXP draait na een jaar nog vrolijk zijn dagelijkse rondjes ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

4 overleden IBM's op 6 maanden in raid 1 mirror, supergekoeld in speciale 19" racks met 8 ventilatoren,stap maar terug over naar scsi en fibre channel.ik dacht het ook eens goedkoop op te lossen.
met scsi en FC 's IBM geen enkel probleem.

Verwijderd

Die Ibm schijven zijn net Bigfoots :D

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 15:08 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Nee : tik pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep tik :)

Oja, heb last van een hele kleine resonantie in mijn kast (Aopen HX08) na plaatsing van de 60GXP
ja joh, heb ik nu ook al last van, heb er al 2 terug moeten sturen ook, 2/3e van al mijn data kwijt, heb me een hoop centjes gekost ook.
Laten we hopen dat dat IBM zoveel van die schijven terugkrijgt en daardoor zo vreselijk veel kosten moet maken dat ze voortaan als ze nogeens schijven op de markt brengen ze wel gewoon goed en betrouwbaar maken.
ik kan het niet genoeg zeggen: kut IBM

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Sja, sjek m'n sig maar zou ik zeggen...Hij zat in een CoolerMaster CoolDrive DCD4002 !

Verwijderd

Sorry hoor maar zo'n klote ding ga ik geen berichtje voor achterlaten! Nix in memoriam...klote ding, ...kut IBM! ;)

• Vincent17
  • Laatst online: 22-04 08:55
Op donderdag 09 augustus 2001 23:49 schreef drLiter het volgende:
Ik had een 20 gb tijdens het formatteren laten flikkeren van een stapel cd -hoesjes
ik had een keer een maxtor later flikkeren van de trap die nu gewoon nog werkt in mijn broertje zijn systeem :o

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 14:39 schreef PsyFlux het volgende:
Verder: IBM komt idd als beste uit de tests. Hij is idd stiller en sneller als Maxtor (ik kan het weten, want ik heb nu dus het topmodel van Maxtor gekocht). Maar de betrouwbaarheid valt niet te testen, daar kom je pas achter als hij der na een half jaartje mee ophoudt en een half jaar lang testen is bij een review onmogelijk. Maar je komt zelfs al bij vrij veel reviews tegen dat de reviewers een DOA hebben gekregen als het om de 75GXP of 60GXP gaat! Nou, dat zou wel weer verdacht veel toeval zijn...
Ze kunnen toch wel specifieke duurtests gebruiken die simuleren wat een HDD zou moeten doen in een langere tijd?
Weinig mensen gebruiken de HDD namelijk intensief (continu seeks en data read/write).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 00:44 schreef TheJackal het volgende:

[..]

ik had een keer een maxtor later flikkeren van de trap die nu gewoon nog werkt in mijn broertje zijn systeem :o
Ja, maar toen stond hij niet aan. Een HDD kan veel meer hebben als hij uit staat dan als hij aan staat.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb een IBM 60 GXP en die doet het al een naar volle tevredenheid. Na het lezen van al deze gruwel verhalen vind ik het eigenlijk wel spannend om een IBm te hebben... >:) >:)

Systeem | Strava

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 21:48 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel specifieke duurtests gebruiken die simuleren wat een HDD zou moeten doen in een langere tijd?
Weinig mensen gebruiken de HDD namelijk intensief (continu seeks en data read/write).
Probleem is dat je dan niet het gebruik van de gemiddelde koper simuleert, want de enige manier waarop je een hd xtra kunt stressen is door 'm vaak aan/uit te doen en veel te laten schrijven/lezen... Dus als hij in het lab kapot gaat tijdens het stressen kan dat ook door het extreme stressen gebeuren, wat bij een normale gebruiker nooit het geval is. Bovendien is 1 van de 2 problemen (het niet willen initialiseren) volges mij niet een gevolg van veel gebruik (puur vermoeden hoor). En dan nog, zo'n test zou ook wel een maandje duren. Das veel te lang voor een site die zo snel mogelijk een review op internet wil knallen.

Het word immers ook niet gedaan, daar zullen reviewers ook best wel een goede reden voor hebben.

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Mijn Western Digital caviar hield er ineens zomaar tijdens een potje quake2 mee op.

echt, ik zou niet weten waarom >:) >:) >:)

DOC.

DOC.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Uhm, is mijn HD dan ook onbetrouwbaar???
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
IBM deskstar 60 GXP IC 35L020 20 gb 7200 RPM????

I don't hope so, Ik heb niet zo'n hoog budget >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 19:14 schreef hives het volgende:
Uhm, is mijn HD dan ook onbetrouwbaar???
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
IBM deskstar 60 GXP IC 35L020 20 gb 7200 RPM????

I don't hope so, Ik heb niet zo'n hoog budget >:)
De mijne een 3 dagen oude 60GXP van 40 gig heeft nu al bad sectors, dus die gaat terug.
Pagina: 1 2 Laatste