Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thunderstorm by Alternate

Pagina: 1
Acties:

• Hawk86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 23:47
Hallo,

na mij georiënteerd te hebben op het samenstellen van een nieuwe pc kwam ik per toeval deze aanbieding tegen:

https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1652874?

Ja, ik weet dat er zeer binnenkort RTX30xx kaarten aankomen, en dat zal ook de reden zijn dat dit systeem is afgeprijsd.

Ik kan niet goed inschatten hoe krachtig dit systeem is en of de prijs ook echt goed is voor hetgeen geboden?
Uiteraard is wachten ook een optie, maar ik vroeg mij af of dit niet een mooie prijs is voor een compleet systeem wat (zonder de kennis van 1 september) erg krachtig is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wordt gebruikt voor werk (niks grafisch) en voor games. Zowel AAA als oude meuk, en het zwaardere grafische werk zoals bijv. nu Flight Simulator 2020.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief een nieuwe monitor (andere randapparatuur is al in bezit) €3000, maar liefst minder. Ik ben niet van geld gemaakt :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem toetsenbord (Logitech G613), Muis (Logitech G502) en speakers (Logitech G560) mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe monitor, ik heb nu een 27 inch Philips Gioco (IPS paneel) en twijfel enorm tussen een 27 of 32 inch, IPS of VA en 4K of 1440P. Curved mag maar hoeft niet, ik heb bijvoorbeeld de Dell S3220DGF gezien, maar lees weer veel mensen die een 32 inch scherm in 1440P niet verstandig vinden en 4K aanbevelen. Gevoelsmatig zou ik zeggen: 1440P op 32 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn hele leven intel gehad, en de enige AMD kaart die ik ooit had heeft de geest gegeven. Dat geniet dus de voorkeur. Daarnaast 100% een NVIDIA man, het zal dus een RTX kaart worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB mag, maar ik hoef geen disco op het bureau. Het moet toekomstbestendig zijn voor de komende tijd. De kast liefst strak (zoals bijvoorbeeld de H510 van NZXT) en niet te groot.

Ga je overklokken?
Niet direct, tenzij het gemakkelijk en verantwoord te doen is.

Wat verwacht je van ons?
Ik zit enorm in mijn maag met de zoektocht naar de juiste monitor, zoals gezegd: 27 inch wordt gezien als de sweet spot maar gevoelsmatig wil je toch een maatje groter als je gaat vervangen. 1440P of 4K en het aantal hertz zal daarin ook van belang zijn. Daarnaast schrikt mij de grote hoeveelheid flickering posts voor bijvoorbeeld de G7/G9 en andere monitoren wel af. Ik weet dus niet wat wijsheid is, ook ultra wide heb ik niet direct een mening over. Gevoelsmatig denk ik dat het niet voor mij is en ook niet elk spel ervoor geoptimaliseerd is (plus dat wordt een NOG groter scherm dan de 32 inch). Ik zit op ca 60 cm afstand van mijn scherm.

Voor wat betreft de PC zelf, ik zoek een pc met een 2TB SSD, 4 TB HDD, 32 of 64 GIG 3600 mhtz RAM, en een dikke grafische kaart. Ik hoop dat dit helpt?!

[ Voor 65% gewijzigd door Hawk86 op 03-09-2020 18:20 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, dus ik verplaats het topic naar DAA.

Maar wat wil je er mee doen? Zie Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies voor hulp.

Om te kijken of de prijs goed is, kan je al beginnen door de onderdelen individueel in een wenslijstje te zetten en kijken wat de uitkomst is. Zie Handleiding Pricewatch

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
@Hawk86 Het probleem is dat je niet weet welke merken ze gebruiken voor bepaalde onderdelen.
Voorbeelden:
RAM geheugen? Wat zit er precies in.
Grafische kaart? Wat zit er buiten de chip precies in?

Maakt het moeilijk om te vergelijken. Ik vind een voeding ook echt wel kwalijk om niet te weten wat ze gebruikt hebben. Een slechte kwaliteit voeding wil je echt niet hebben.
Zag dat er een review bij zat:
Ik was dan ook positief verrast toen ik de pc kreeg en allemaal A-merken tegen kwam. Corsair kast, Corsair RM750x modulaire voeding, Asus TUF mainboard, WDC Blue M2 SSD en een MSI Duke OC videokaart.
Of die voeding een goede kwaliteit is heb ik geen idee van.

Denk dat als je zelf wat bij elkaar zoekt (met onze hulp wellicht. :P) dat je dan al een heel eind komt. Zeker voor €2k.
Enige waar je tegenaan loopt is de Windows licentie. Maar als je nog op school zit, kun je vaak goedkoop of zelfs gratis aan een legale licentie komen. Maar dat valt dan nog even uit te zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 03-09-2020 15:20 ]

• Hawk86
Arunia schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:16:
@Hawk86 Het probleem is dat je niet weet welke merken ze gebruiken voor bepaalde onderdelen.
Voorbeelden:
RAM geheugen? Wat zit er precies in.
Grafische kaart? Wat zit er buiten de chip precies in?

Maakt het moeilijk om te vergelijken. Ik vind een voeding ook echt wel kwalijk om niet te weten wat ze gebruikt hebben. Een slechte kwaliteit voeding wil je echt niet hebben.

Denk dat als je zelf wat bij elkaar zoekt (met onze hulp wellicht. :P) dat je dan al een heel eind komt. Zeker voor €2k.
Enige waar je tegenaan loopt is de Windows licentie. Maar als je nog op school zit, kun je vaak goedkoop of zelfs gratis aan een legale licentie komen. Maar dat valt dan nog even uit te zoeken.
Zat ik nog maar op school!!!! Dan had ik uren de tijd om dit uit te zoeken tot in detail :*)

• Hawk86
Bolletje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:58:
Aankoopadvies, dus ik verplaats het topic naar DAA.

Maar wat wil je er mee doen? Zie Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies voor hulp.

Om te kijken of de prijs goed is, kan je al beginnen door de onderdelen individueel in een wenslijstje te zetten en kijken wat de uitkomst is. Zie Handleiding Pricewatch
Dank!

• Arunia
@Hawk86 Haha, is altijd iets om te noemen, vandaar. Maar de kans is groot dat iemand niet meer op school zit.
Ik werk zelf in het onderwijs, dus val ook onder die perks. :D

Had mijn post nog iets aangepast. Iemand had wat onderdelen genoemd.

Er zijn onderdelen die wel wat lager kunnen zoals de CPU. Voor gamen is de 3600 ook prima of één stapje hoger de 3700x.
de voeding als je geen 2 grafische kaarten gaat gebruiken is 750W ook best veel. 450W is al prima bijvoorbeeld mits het goedkoper is.

Als ik even logisch nadenk kom ik op dit lijstje uit van wat ze bij Alternate er in hebben gestopt. Dat is inclusief je Windows 10 licentie wel wat goedkoper als je het zelf zou bouwen. Op zich is het geen vreemde prijs.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800XT Boxed€ 349,-€ 349,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550-PLUS€ 140,54€ 140,54
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC€ 759,-€ 759,-
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 75,96€ 75,96
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 104,85€ 104,85
1WaterkoelingGamdias CHIONE M2-240R€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internXPG Spectrix D60G AX4U320038G16-DT60€ 84,18€ 84,18
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 126,05€ 126,05
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 115,57€ 115,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.829,04

Maar zoals ik al aan gaaf, bepaalde onderdelen kunnen wel wat goedkoper zeg maar. Maar geef even aan wat je nu eigenlijk wilt doen met de machine enzovoorts. Wellicht is de AMD 5700XT ook een prima GPU voor jouw doeleinden.

Zet deze even in je topic start en vul hem in. Dan komen we tot een betere oplossing voor je:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

[ Voor 133% gewijzigd door Arunia op 03-09-2020 15:48 ]

• Hawk86
Arunia schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
@Hawk86 Haha, is altijd iets om te noemen, vandaar. Maar de kans is groot dat iemand niet meer op school zit.
Ik werk zelf in het onderwijs, dus val ook onder die perks. :D

Had mijn post nog iets aangepast. Iemand had wat onderdelen genoemd.

Er zijn onderdelen die wel wat lager kunnen zoals de CPU. Voor gamen is de 3600 ook prima of één stapje hoger de 3700x.
de voeding als je geen 2 grafische kaarten gaat gebruiken is 750W ook best veel. 450W is al prima bijvoorbeeld mits het goedkoper is.

Als ik even logisch nadenk kom ik op dit lijstje uit van wat ze bij Alternate er in hebben gestopt. Dat is inclusief je Windows 10 licentie wel wat goedkoper als je het zelf zou bouwen. Op zich is het geen vreemde prijs.
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800XT Boxed€ 349,-€ 349,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550-PLUS€ 140,54€ 140,54
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC€ 759,-€ 759,-
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 75,96€ 75,96
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 104,85€ 104,85
1WaterkoelingGamdias CHIONE M2-240R€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internXPG Spectrix D60G AX4U320038G16-DT60€ 84,18€ 84,18
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 126,05€ 126,05
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 115,57€ 115,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.829,04

Maar zoals ik al aan gaaf, bepaalde onderdelen kunnen wel wat goedkoper zeg maar. Maar geef even aan wat je nu eigenlijk wilt doen met de machine enzovoorts. Wellicht is de AMD 5700XT ook een prima GPU voor jouw doeleinden.

Zet deze even in je topic start en vul hem in. Dan komen we tot een betere oplossing voor je:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Wees specifiek en noem merk en model

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Zojuist het topic aangevuld!

• WTeubl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-11 16:12
Bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Zelf zou ik lekker zelf een pc bouwen aangezien je voor jouw budget toch wel beter kunt krijgen dan de thunderstorm ;)

1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 424,04€ 424,04
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 265,-€ 265,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 3080€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
2Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 62,48€ 124,96
1BehuizingenCorsair 275R Airflow Wit€ 71,90€ 71,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 94,90€ 94,90
1WaterkoelingNZXT Kraken Z63€ 233,43€ 233,43
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C17D-32GTZR€ 149,-€ 149,-
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 119,95€ 119,95
2Solid state drivesCorsair Force MP600 1TB€ 177,22€ 354,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.837,62

Dit is wat ik voorstel.

Ik heb er een ryzen 9 3900x ingedaan. Ik weet dat je voorkeur uitging naar intel, maar van een ram snelheid van 3600, geniet een ryzen toch echt meer dan een intel. Ook is dit een belachelijk goede processor voor het geld. Maar als je de tijd hebt en niet meteen een systeem nodig hebt, zou je kunnen wachten op de release van amd ryzen 4*** later dit jaar. Die gaat toch weer een stukje sneller zijn dan de 3***.

Moederboard is een x570 geworden, omdat (in mijn gedachtengang):
1. Het budget voor hebt.
2. Je wilde 2 tb ssd. Je komt goedkoper uit als je er 2x een 1 tb ssd in doet dan 1x 2tb. Ik heb zoals je kunt zien voor een pcie 4.0 ssd gekozen. Een b550 bord heeft maar 1 pcie 4.0 slot. Dit x570 bord heeft er wel 2.

Dan de videokaart. De rtx 3080 lijkt me het beste passen in jouw budget en wensen. Deze gaat ongeveer 700-750 euro kosten. Deze ruimte is dus sowieso nog over in het budget. Ik heb er verschillende modellen ingezet zodat je alvast een kijkje kunt nemen ;)

Vervolgens de hdd. Zelfde verhaal als de ssd. 2x 2tb komt naar mijn mening beter uit dan 1x 4tb.

Dan de kast. Je zei dat je van strakke kasten hield zoals de nzxt h510. Dat is een topkast, alleen bied die erg weinig ruimte voor fans. Behuizing is geheel persoonlijke keuze, dus verander de kast als je dat wilt. Ik heb er nu een van mijn liefelingskasten ingezet ;). Door het strakke design en de goede airflow.

Nu de processor koeling. Ik heb er 2 opties ingezet. Air en liquid koeling.
Als je waterkoeling wilt, is de nzxt kraken z63 naar mijn mening 1 van de betere aio's. Hij bied erg goede koeling en een leuk displaytje op de temperaturen in de gaten te houden. Nadeel is de prijs :/.

Als je luchtkoeling wilt is de Noctua NH-D15 naar mijn mening 1 van de beste luchkoelers op dit moment. De prijs is ook een stuk vriendelijker, maar de koeling is natuurlijk iets minder dan de bovengenoemde aio. (Nu heb je aangegeven niet heftig te gaan overklokken, dus zal dat niet het grootste probleem zijn.

Dan het werkgeheugen. Ik heb gekozen voor dit setje, door de goede ervaringen en stabiliteit (en natuurlijk een beetje rgb ;) ).

Nu de voeding. Een goede stabiele voeding, met een mooi aantal watt (misschien zelfs een beetje overkill) en een hoge zuinigheid. Ook modulair en dat is altijd mooi meegenomen.

En dan als laatste de ssd. Al wat info gegeven hierboven. Goede kwaliteit ssds. Lekker snel door pcie 4.0. Naar mijn mening de beste bang for the buck pcie 4.0 ssd van dit moment.

Ik heb het scherm weggelaten omdat ik daar weinig verstand van heb. Daar kunnen anderen je beter bij helpen. (Er is rekening mee gehouden in het budget ;) )

Dit was dan mijn lijstje. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen en ik hoop ook wat feedback te krijgen van mede-tweakers.

• Hawk86
WTeubl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:06:
Bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Zelf zou ik lekker zelf een pc bouwen aangezien je voor jouw budget toch wel beter kunt krijgen dan de thunderstorm ;)

1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 424,04€ 424,04
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 265,-€ 265,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 3080€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
2Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 62,48€ 124,96
1BehuizingenCorsair 275R Airflow Wit€ 71,90€ 71,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 94,90€ 94,90
1WaterkoelingNZXT Kraken Z63€ 233,43€ 233,43
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C17D-32GTZR€ 149,-€ 149,-
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 119,95€ 119,95
2Solid state drivesCorsair Force MP600 1TB€ 177,22€ 354,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.837,62

Dit is wat ik voorstel.

Ik heb er een ryzen 9 3900x ingedaan. Ik weet dat je voorkeur uitging naar intel, maar van een ram snelheid van 3600, geniet een ryzen toch echt meer dan een intel. Ook is dit een belachelijk goede processor voor het geld. Maar als je de tijd hebt en niet meteen een systeem nodig hebt, zou je kunnen wachten op de release van amd ryzen 4*** later dit jaar. Die gaat toch weer een stukje sneller zijn dan de 3***.

Moederboard is een x570 geworden, omdat (in mijn gedachtengang):
1. Het budget voor hebt.
2. Je wilde 2 tb ssd. Je komt goedkoper uit als je er 2x een 1 tb ssd in doet dan 1x 2tb. Ik heb zoals je kunt zien voor een pcie 4.0 ssd gekozen. Een b550 bord heeft maar 1 pcie 4.0 slot. Dit x570 bord heeft er wel 2.

Dan de videokaart. De rtx 3080 lijkt me het beste passen in jouw budget en wensen. Deze gaat ongeveer 700-750 euro kosten. Deze ruimte is dus sowieso nog over in het budget. Ik heb er verschillende modellen ingezet zodat je alvast een kijkje kunt nemen ;)

Vervolgens de hdd. Zelfde verhaal als de ssd. 2x 2tb komt naar mijn mening beter uit dan 1x 4tb.

Dan de kast. Je zei dat je van strakke kasten hield zoals de nzxt h510. Dat is een topkast, alleen bied die erg weinig ruimte voor fans. Behuizing is geheel persoonlijke keuze, dus verander de kast als je dat wilt. Ik heb er nu een van mijn liefelingskasten ingezet ;). Door het strakke design en de goede airflow.

Nu de processor koeling. Ik heb er 2 opties ingezet. Air en liquid koeling.
Als je waterkoeling wilt, is de nzxt kraken z63 naar mijn mening 1 van de betere aio's. Hij bied erg goede koeling en een leuk displaytje op de temperaturen in de gaten te houden. Nadeel is de prijs :/.

Als je luchtkoeling wilt is de Noctua NH-D15 naar mijn mening 1 van de beste luchkoelers op dit moment. De prijs is ook een stuk vriendelijker, maar de koeling is natuurlijk iets minder dan de bovengenoemde aio. (Nu heb je aangegeven niet heftig te gaan overklokken, dus zal dat niet het grootste probleem zijn.

Dan het werkgeheugen. Ik heb gekozen voor dit setje, door de goede ervaringen en stabiliteit (en natuurlijk een beetje rgb ;) ).

Nu de voeding. Een goede stabiele voeding, met een mooi aantal watt (misschien zelfs een beetje overkill) en een hoge zuinigheid. Ook modulair en dat is altijd mooi meegenomen.

En dan als laatste de ssd. Al wat info gegeven hierboven. Goede kwaliteit ssds. Lekker snel door pcie 4.0. Naar mijn mening de beste bang for the buck pcie 4.0 ssd van dit moment.

Ik heb het scherm weggelaten omdat ik daar weinig verstand van heb. Daar kunnen anderen je beter bij helpen. (Er is rekening mee gehouden in het budget ;) )

Dit was dan mijn lijstje. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen en ik hoop ook wat feedback te krijgen van mede-tweakers.
Hartelijk dank voor de uitgebreide en doordachte reactie. Ik ga alle componenten eens uitgebreid bekijken.

• Arunia
@WTeubl Nette lijst. Heb zelf ook de 3900x, maar had voor de TS dat niet als optie gegeven omdat hij 2k op gaf in eerste instantie. Twijfel alleen of hij het gaat redden met een scherm erbij.

Waarom 2x 1TB SSD terwijl deze:
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 242,90€ 242,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,90

goedkoper is dan 2 losse SSD's.

@Hawk86 Qua scherm heb ik zelf nu nog een 27 inch Dell op 1440p en dat vind ik fijn voor dat formaat.
Degene die ik besteld heb is de LG 38GN950. Hier is de resolutie weer hoger van (had liever nog zelfs 4k gehad bij wijze van), maar zou hem niet op 1440p willen en ook de reden dat ik de 34 inch variant op 1440p niet heb gekozen.

Maar dat is maar wat je zelf natuurlijk vind. Ikzelf vind onder de 27 inch 1080p prima, 27inch 1440p en groter toch een hogere resolutie en zeker met de hardware die hierboven aangegeven is, why not. Dat trekt het makkelijk.

Denk zelf dan 4k en minimaal 30 inch bijvoorbeeld. En wel eentje met een lekkere verversing.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 04-09-2020 11:15 ]

• WTeubl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-11 16:12
@Arunia dat is geen pcie 4.0 en dus een stuk trager. Ik dacht voor zo n groot budget mag snelheid wel.

• Arunia
@WTeubl Ah ja, had het wel gelezen maar niet onthouden.
Aan de andere kant is het wel de vraag of je die snelheid terug gaat zien.
Maar als het er in zit en hij het uit wil geven is dat natuurlijk een goede keuze.
Pagina: 1