Bedrogen, hoe te handelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 11:13
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat tips willen betreft het volgende..

Helaas was ik te goed en ben ik bij het verbouwen bij de verkeerde persoon terecht gekomen.

We zijn onze nieuwe appartement aan het verbouwen en vonden iemand (via eBay-Kleinanzeigen / Duitse marktplaats / we wonen in Duitsland) hij vertelde:
- dat het een bedrijf was (Antony)
- dat alles wat wij willen doen in de woning gedaan werd.
- dat alles op tijd af zal zijn.

Ik moest dus een vooraf betaling doen van €2000,- voor materiaal wat hij moest gebruiken. Zijn handen kosten €2.400,- eerst dacht ik wil dit niet doen zoveel geld vooraf uitgeven. Maar omdat we in tijdnood zaten qua huurwoning hadden we besloten om het alsnog te doen.

Ook regelde hij een "Electromeister" die hebben we wel in stappen betaald. Maar achteraf moest ik alsnog al het werk doen. Hebben dus 600,- niet gegeven.

Nu kwam er altijd extra werk bij wat niet in de planning stond, maar wel moest betaald worden volgens hem. Dus heb dat ook gedaan 1-2 keer. Maar hij vroeg keer op keer weer meer werk. Maar dat weigerde ik. Want vindt het verdacht geworden. Ook stond er op papier dat de radiatoren losgekoppeld moesten Worden. Maar zijn broer kwam en heeft dat netjes gedaan. Maar de persoon niet de broer vroeg daar ook opeens geld voor. Toen was ik het zat.

En begon over om geld terug te geven..toen ging die tegenstrijdig doen. En als je wilt afspreken dan komt die niet opdagen enz.

Ik wil graag weten hoe dat jn Nederland js?

Het is een Koerdische family met Bulgaren die werken . Dat wisten we pas toen die de eerste dag begon te "werken"

Van de hele lijst wat is ondertekend door hem is er niks gedaan. Alleen extra werk wat door mij is betaald.

Ik weet waar die woont, kan ik daarop iemand sturen hoe te beginnen om tenminste wat geld terug krijgen. Het materiaal wat misschien 300-500 kost haal ik er af. Maar alsnog.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:15
Wat staat er op papier? Staat het extra werk ook op papier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@Lelletje nee dat niet.

Op papier stond, muren en plafond stucken
Verlaagd plafond in de woonkamer en slaapkamer en badkamer.
Spots inbouwen

Electro is deels gedaan, maar omdat we een rieten plafond hebben, dit meer geld kost we dit dus zo hebben gelaten. Maar de electromeister alleen over het plafond alle kabels heeft gelegd.

Extra werkzaamheden, en extra werk zoals hoeken met ''plastic gaas stucken''
Dan vroeg die ook 250,- wat wel in de planning stond de radiatoren loskoppelen etc.
Toen ik dat hoorde ging er een belletje branden, ook werd er maar 1 kamer in vrijwel 2 weken gedaan. En de keuken was de muur niet meer recht. En moest iemand anders komen om het recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt afspraken gemaakt over het werk dat uitgevoerd moet worden, dat moet op papier staan. Daar staat doorgaans ook bij binnen welke termijn dat werk uitgevoerd zal worden. Vervolgens heb je bewijs dat je betaald hebt doormiddel van een afschrijving of, bij cash, door een getekende bon. Dat zijn de bewijzen die van jouw kant nodig zijn.

Dan is de eerste stap hem in gebreke stellen en eisen dat hij na komt wat is afgesproken. Geeft hij daar geen gehoor aan dan geef je het uit handen aan je rechtsbijstand of zoek je een partij die voor jou gaat procederen.

Al ben je in een klassieke valkuil getrapt. Je vind iemand via een marktplaats variant die op korte termijn kan komen en beloofd alles heel snel te kunnen regelen. Op dit moment is het erg krap in de bouw dus alle bedrijven en ZZP'ers met naamsbekendheid zullen vol met werk zitten. Als iemand opeens wel op korte termijn kan moeten alarmbellen gaan rinkelen, waarom heeft hij geen volle agenda? Als dan ook nog blijkt dat er geen bedrijf achter zit dat garantie kan verstrekken en je geen referenties kan vinden dan is dat heel vaak een teken dat je een beunhaas gevonden hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Tsurany schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:09:
Op dit moment is het erg krap in de bouw dus alle bedrijven en ZZP'ers met naamsbekendheid zullen vol met werk zitten. Als iemand opeens wel op korte termijn kan moeten alarmbellen gaan rinkelen, waarom heeft hij geen volle agenda?
Ik begrijp op zich wat je bedoelt, maar het is wel raar als je een bedrijf zoekt en er dan eentje vindt, je juist niet met dat bedrijf in zee moet gaan, omdat die plek heeft. Volgens jouw logica zou je dus geen enkele klus kunnen laten uitvoeren tot volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Droefsnoet schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Ik begrijp op zich wat je bedoelt, maar het is wel raar als je een bedrijf zoekt en er dan eentje vindt, je juist niet met dat bedrijf in zee moet gaan, omdat die plek heeft. Volgens jouw logica zou je dus geen enkele klus kunnen laten uitvoeren tot volgend jaar.
Dat kan wel, maar dan moet je wel extra onderzoek uitvoeren. Met welk bedrijf heb je te maken? Voert het bedrijf het werk zelf uit of hebben ze een ZZP'er? Wie is verantwoordelijk voor garantie en wat houd die garantie in? En vraag gewoon waarom zij wel zo snel kunnen schakelen terwijl anderen dat niet kunnen, dat is geen gekke vraag.

Ik heb een schilder gevonden die op zeer korte termijn kon schilderen terwijl de rest aan gaf pas medio volgend jaar ruimte te hebben. Echter omdat ik het via VEH regel en zij verantwoordelijkheid nemen voor het resultaat en dit onafhankelijk laten keuren durf ik dat wel aan. Ik krijg een garantiecertificaat en betaal slechts 20% vooraf en de rest pas na oplevering.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tsurany schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:09:
Je hebt afspraken gemaakt over het werk dat uitgevoerd moet worden, dat moet op papier staan. Daar staat doorgaans ook bij binnen welke termijn dat werk uitgevoerd zal worden. Vervolgens heb je bewijs dat je betaald hebt doormiddel van een afschrijving of, bij cash, door een getekende bon. Dat zijn de bewijzen die van jouw kant nodig zijn.

Dan is de eerste stap hem in gebreke stellen en eisen dat hij na komt wat is afgesproken. Geeft hij daar geen gehoor aan dan geef je het uit handen aan je rechtsbijstand of zoek je een partij die voor jou gaat procederen.

Al ben je in een klassieke valkuil getrapt. Je vind iemand via een marktplaats variant die op korte termijn kan komen en beloofd alles heel snel te kunnen regelen. Op dit moment is het erg krap in de bouw dus alle bedrijven en ZZP'ers met naamsbekendheid zullen vol met werk zitten. Als iemand opeens wel op korte termijn kan moeten alarmbellen gaan rinkelen, waarom heeft hij geen volle agenda? Als dan ook nog blijkt dat er geen bedrijf achter zit dat garantie kan verstrekken en je geen referenties kan vinden dan is dat heel vaak een teken dat je een beunhaas gevonden hebt.
Ik heb op papier staan dat ik €2000,- aan materiaal heb gegeven.
En op papier dat alle ''extra werk'' betaald is. Heeft ondertekend.

Kan ik hiermee naar een advocaat gaan of ? Andere zeggen naar zijn huis gaan.
Hij gaf ook aan waar die woont etc. Is dat verstandig of direct aanpakken?

Door zijn schuld moeten we alsnog een maand extra betalen voor de huur. Gelukkig heeft de verhuurvereneging meegewerkt. Maar is alsnog 600,- minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Dit speelt zich volledig af in Duitsland, als ik het goed begrijp?
Waarom zoek je dan info op een Nederlands forum?
Zou het niet veel logischer zijn om een Duits forum te zoeken?

ps - de kans dat je je geld terugziet is nihil. maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Ik herinnerde aan je inleiding je andere topic weer:
Rieten plafond in woning?

In dat topic ben je toch redelijk vaak gewaarschuwd voor je onrealistische wensen in verhouding tot de planning. Oplichters hebben daar een neusje voor, mocht je daadwerkelijk opgelicht zijn.
De_Bastaard schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:17:
Wat is er mis met gewoon dat plafond eruit trekken en op je gemak opnieuw maken? Snel snel dingen maken of laten maken is echt vragen om problemen tenzij je weet wat je doet. Of je laat het nu nog even zitten (want het zit er al 50 jaar), of je trekt dat riet met stucwerk eruit en fixt allerlei zaken meteen goed en kijkt even tegen wat balken aan ofzo. Je weet niet wat je allemaal voor shit tegenkomt als je zo’n oud plafond eruit trekt.
theduke1989 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:31:
@Rubbergrover1 hadden we ook in gedachten. Alleen is er geen ruimte voor nieuwe. De huidige verlaagde plafond zit direct boven de rolluiken. De woning hoe die nu is en met tijd gebrek. Moest ik beslissing maken. De eerst volgende aannemers kunnen pas vanaf volgende week.
Dus doen we het gewoon op deze manier.

Het is echt jammer maar we kunnen niks. Ik had liever ook alles gedaan.
Hoe zit het nu met de planning? Je had al geen tijd, en nu is de klus ook nog eens niet geklaard.

[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 31-08-2020 17:13 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@CurlyMo bij ons speelde tijd een rol inderdaad.

Ook zoals in dat topic werd verteld. Ik kan niet want moet werken, en dachten zo.
In dit geval is duurkoop / zuurkoop voor ons.

In vele gevallen is het qua recht wel redelijk gelijk. Hier en daar natuurlijk andere regels.
Maar dit soort situaties hoe sterk sta je eigenlijk als ''klant'' voor zo iets?

@99ruud99 helaas nog niet echt ingeburgert om zoveel details te krijgen. Vandaar dat ik het hier vraag.
Ik wil niet dat ik uiteindelijk door de politie wordt opgepakt omdat ik naar hem toe ben gegaan (adres) en hij weigerde of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kwestie van even naar de lokale politie gaan en deze in het Duits te woord staan.

Zij helpen je goed verder is mijn ervaring en sturen je de juiste kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Veel verzekeraars en juridische adviesbureaus hebben hier wel wat over op hun website staan. Google op iets als "aannemer levert niet" ofzo. Bijvoorbeeld Interpolis. Daar staat ook wat voor stappen je kunt ondernemen.

Is het al duidelijk of het een echt geregistreerd bedrijf is? Zo ja dan dan kun je naar een geschillencommissie gaan of er een zaak van maken. In alle gevallen zal dat niet snel verlopen.

Zelf heb ik ook wel eens problemen gehad met een wat grotere aannemer waar het maar aan bleef modderen en heb me toen gewoon wat harder opgesteld en elke dag gebeld. Dat is uiteindelijk goed gekomen toen ik met de baas sprak. Maar het klinkt of je gewoon wat klussers die zich als aannemer presenteren te pakken hebt, weet niet of die een beetje meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Sluw ik ben inderdaad op dat laatste gevallen. Uiteindelijk allemaal ''Koerden'' die dan bulgaren nemen die hun werk voor minder doen.

Het is dat ik me niet had geinformeerd, maar nu ik verder kijk en meer me ogen op doe is het geen bedrijf. Gewoon wat Leuten zeg maar.

Ons heeft tijd, stres voornamelijk het meest voor deze situatie laten zorgen.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 31-08-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
theduke1989 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:30:
@Sluw ik ben inderdaad op dat laatste gevallen. Uiteindelijk allemaal ''Koerden'' die dan bulgaren nemen die hun werk voor minder doen.

Het is dat ik me niet had geinformeerd, maar nu ik verder kijk en meer me ogen op doe is het geen bedrijf. Gewoon wat Leuten zeg maar.

Ons heeft tijd, stres voornamelijk het meest voor deze situatie laten zorgen.
Sja... ik kan nu wel gaan zeggen dat je zoiets bij een verbouwing waar iets van af hangt nooit moet doen maar daar heb je ook niets aan. Dan zit er niets anders op dan proberen zo veel mogelijk van de afgesproken klussen te laten doen voor het al betaalde geld. Maar het blijft jouw woord tegen hun woord. Probeer vriendelijk maar rechtvaardig te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastre
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Heb je een "Rechtsschutzversicherung"?
zo ja, bel daar maar eens mee en leg de situatie uit. Zij geven je gratis advies en kunnen ook kostenloos een mediator inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@theduke1989 Es wird zeit für ein Rechtsanwalt ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:27
Hij weet niet eens met wie hij nu eigenlijk afspraken heeft gemaakt, het is geen bedrijf en er is met wisselende mensen gesproken en betaald.

Dit geld moet je afschrijven, dit komt nooit meer terug.
Of je moet er nog meer geld achteraan gaan gooien in de vorm van juridische procedures, waarbij het uiterst twijfelachtig is of er ooit iets terugkomt. Omdat er behalve een voorschot niets gespecificeerd op papier staat en er wel wat werkzaamheden zijn verricht acht ik het kansloos.

Maar er is vast wel een Rechtsanwalt te vinden die er een slaatje uit wil slaan en je wat voor wil spiegelen in ruil voor een mooi voorschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Dure les, glas wijn drinken en verdergaan met het leven. Hier een zaak van gaan maken maakt je alleen maart ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:24
Is het ook daadwerkelijk een echt bedrijf?
En de kans dat je je geld terug gaat krijgen is vrij klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
theduke1989 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:50:
Ik weet waar die woont, kan ik daarop iemand sturen hoe te beginnen om tenminste wat geld terug krijgen. Het materiaal wat misschien 300-500 kost haal ik er af. Maar alsnog.
Sowieso dit niet doen, want jij weet waar hun wonen, maar zij weten ook waar jij woont.

En zij hebben altijd een langere adem dan jij...

Wellicht als je echt de juiste persoon erop afstuurt dat je je geld terugkrijgt (kans is al extreem klein), maar wees niet verbaasd als een week later al je ramen eruit liggen en je auto in de brand staat en niemand van iets weet.

En een maand later liggen weer je ramen eruit etc. etc. etc.

Oplichters hebben ietwat meer ervaring met niet betalende mensen dan jij en zij kennen ook exact de wet om te weten wat ze wel en niet kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Gomez12 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

Sowieso dit niet doen, want jij weet waar hun wonen, maar zij weten ook waar jij woont.

En zij hebben altijd een langere adem dan jij...

Wellicht als je echt de juiste persoon erop afstuurt dat je je geld terugkrijgt (kans is al extreem klein), maar wees niet verbaasd als een week later al je ramen eruit liggen en je auto in de brand staat en niemand van iets weet.

En een maand later liggen weer je ramen eruit etc. etc. etc.

Oplichters hebben ietwat meer ervaring met niet betalende mensen dan jij en zij kennen ook exact de wet om te weten wat ze wel en niet kunnen doen...
Waarom niet?
Het zal circa 30 jaar geleden zijn dat ik een aannemer in schakelde, die verbouwing zou 6 weken duren, dus dat stond ook op papier. Uiteraard moest ik een deel vooruit betalen voor het materiaal ook dit had ik op papier. En ik ga er niet om liegen er was idd ook wat zwart geld bij betrokken. Ik kreeg plots een extra rekening voor timmer werkzaamheden. Achteraf bleek die man op dat moment al bankroet te zijn en dacht mij nog even te kunnen tillen.
Ik raad het niemand aan en verafschuw geweld maar hij kwam dus net voor de kerst met zijn timmerman die hij dus nog 1250 gulden verschuldigd was bij mij thuis . Het was niet echt verstandig om mij te bedreigen en al helemaal niet in mijn eigen huis. Dat was een man met 2 kleine kinderen die hij dus niet meer betalen kon en die aannemer zei dus glashard dat ik niet de gehele rekening had voldaan. Toen heb ik die man idd onder handen genomen en 2 weken later was het faillissement uitgesproken en kregen zijn 3 medewerkers dus wel een uitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat jouw situatie weer net even iets anders is, jouw situatie is grofweg : 1 verrotte aannemer, maar goede werklui. Waarbij de aannemer naar jou toe komt.

Terwijl de situatie hier meer lijkt te zijn : verrotte aannemer + verrotte werklui (want er is immers nog niets gedaan). Waarbij iemand naar de aannemer + werklui toe zou gaan.

In jouw situatie kan hij nog van allerlei excuses etc verzinnen om zijn "eer" te houden etc.
Maar als jij naar hun huis toegaat, dan overtreedt je in vele gevallen hun "eer" en dat gaat vaak dieper dan alleen geld.

Maar voornaamste reden waarom niet is gewoon heel simpel : Jij bent niet 24/7 thuis en je vrouw/kind kan zomaar willekeurig angst aangejaagd worden en daar kan jij helemaal niets tegen doen omdat jij simpelweg niet altijd thuis kan zijn.
En dan kan je heel stoer zeggen : Dan sla ik hem weer bont & blauw, maar dat soort mensen heeft over het algemeen wel een aantal vrienden te logeren voor een weekje oid als ze zoiets flikken.
En tegen een aantal vrienden leg jij het ook af.

En dan kan jij weer een aantal vrienden meenemen etc. etc. etc.
Alleen eindpunt blijft altijd : Jij bent er niet 24/7 om jouw vrouw en kind te beschermen en zij hebben alle tijd om iets te gaan doen.
Al steken ze alleen maar even hun been uit als ze jouw kind langs zien rennen, jij hebt een jankend kind en zij hebben niets.

Veel plezier met de rest van je woongenot zolang je daar nog blijft wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Inderdaad, leuk verhaal @jaikzelf maar 9 van de 10 keer blijft het een situatie die in je hoofd blijft rondspoken, zeker als je er nog niet lang woont en dus geen groot netwerk hebt. Ik zou gewoon de rust bewaren, eisen dat de punten worden opgepakt die je hebt afgesproken zonder meerwerk te verrichten. En anders kun je altijd nog naar de rechtsbijstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ASW1 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Hij weet niet eens met wie hij nu eigenlijk afspraken heeft gemaakt, het is geen bedrijf en er is met wisselende mensen gesproken en betaald.

Dit geld moet je afschrijven, dit komt nooit meer terug.
Of je moet er nog meer geld achteraan gaan gooien in de vorm van juridische procedures, waarbij het uiterst twijfelachtig is of er ooit iets terugkomt. Omdat er behalve een voorschot niets gespecificeerd op papier staat en er wel wat werkzaamheden zijn verricht acht ik het kansloos.

Maar er is vast wel een Rechtsanwalt te vinden die er een slaatje uit wil slaan en je wat voor wil spiegelen in ruil voor een mooi voorschot.
Wat denk je waarom ik dit schreef ?
Een goede advocaat kan TS beter voorzien van advies, dan hier op het forum.
(waar TS in meer van zijn topics vaag is qua feiten) in april dit jaar was hij ook al(zelf) bezig met verbouwing
Gipsplaten aan plafond monteren.
In juli was het plafond van riet(rieten isolatie) Rieten plafond in woning?
waar al een elektricien bij was geweest voor advies (toen)

Het is dus zaak dat TS de feiten op een rijtje zet. het komt raar over als je plafonds dichtmaakt met gipsplaten in april, en spots inbouwt(in huurwoning) en nu dit geschil.

mocht het verschillende woningen zijn, dan is het nog apart, want 25 april is (hier) een elektricien bij geweest. en nu is het maatje van Koerdische (Bulgaar)......die €600,- extra kost.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Hackus dat eerste was puur info hoe het beste te doen.
Nu is het dus echt tijd gekomen om het te doen.

Ik wou het eerst zelf doen, zoals in de vorige topic ook werd beschreven met de rieten plafond wat dus het probleem is. En uiteindelijk toch blijven zitten.

Zo vaag is dat allemaal niet, alleen nu wou ik alleen vragen qua informatie wat het beste doen.

@Gomez12 inderdaad dit, want er kan van alles gebeuren. Plus ik werk 1.3uur ver weg van huis. Dus direct thuis komen kan ik niet.

Ik lees veel het er bij laten zitten. Het blijft knagen de hele tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
theduke1989 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:33:
Zo vaag is dat allemaal niet, alleen nu wou ik alleen vragen qua informatie wat het beste doen.
Je vraag hulp op een publiek forum. Dan kan het dus goed dat jij het allemaal volstrekt logisch vind, maar je lezers er weinig soep van kunnen maken ;) Die uiten zich op twee manieren:
- Door niet te reageren terwijl ze misschien wel zinnige dingen te zeggen hadden.
- Door je erop te wijzen.

Dan heeft het niet zoveel zin om iets anders te beweren, want je kan niet in andermans hoofd kijken én je krijgt alsnog het advies niet wat je zocht.

Ik sluit me aan bij de rest. Neem je verlies en start een topic hoe je dit alsnog goed ga aanpakken, en waar je de adviezen ook echt ter harte neemt. Over de topics die je tot nu toe hebt geopend zit een enorme zweem van impulsiviteit. Dat is gedoemd te mislukking. Niet alleen nu in je contact met je huidige klusjesman, maar ook in de toekomst, omdat de klus achteraf niet naar behoren bleek uitgevoerd of omdat er fouten zijn gemaakt waar je later last van krijgt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Gomez12 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Omdat jouw situatie weer net even iets anders is, jouw situatie is grofweg : 1 verrotte aannemer, maar goede werklui. Waarbij de aannemer naar jou toe komt.

Terwijl de situatie hier meer lijkt te zijn : verrotte aannemer + verrotte werklui (want er is immers nog niets gedaan). Waarbij iemand naar de aannemer + werklui toe zou gaan.

In jouw situatie kan hij nog van allerlei excuses etc verzinnen om zijn "eer" te houden etc.
Maar als jij naar hun huis toegaat, dan overtreedt je in vele gevallen hun "eer" en dat gaat vaak dieper dan alleen geld.

Maar voornaamste reden waarom niet is gewoon heel simpel : Jij bent niet 24/7 thuis en je vrouw/kind kan zomaar willekeurig angst aangejaagd worden en daar kan jij helemaal niets tegen doen omdat jij simpelweg niet altijd thuis kan zijn.
En dan kan je heel stoer zeggen : Dan sla ik hem weer bont & blauw, maar dat soort mensen heeft over het algemeen wel een aantal vrienden te logeren voor een weekje oid als ze zoiets flikken.
En tegen een aantal vrienden leg jij het ook af.

En dan kan jij weer een aantal vrienden meenemen etc. etc. etc.
Alleen eindpunt blijft altijd : Jij bent er niet 24/7 om jouw vrouw en kind te beschermen en zij hebben alle tijd om iets te gaan doen.
Al steken ze alleen maar even hun been uit als ze jouw kind langs zien rennen, jij hebt een jankend kind en zij hebben niets.

Veel plezier met de rest van je woongenot zolang je daar nog blijft wonen.
Daar heeft u wel gelijk in, maar ik was toen nog vrijgezel. Het leven ontwikkeld zich ook, ik zou dit nu niet meer doen.
Pagina: 1