Beste bouwtechneuten,
Ik zou graag jullie hulp willen bij het aanleggen van gipsplaten op plafond.
Nu heb ik enkele video's bekeken en wil dus nu beginnen.
Wat heb ik nodig.
Nu wil ik spots gaan inbouwen. Maar mijn vraag is van waar komt de stroom? is het de bekabeling wat al in de dragende wand of, moet ik de muur openen vanuit de schakelaar en dan zo verder. Dit wordt in vele niet echt duidelijk vertels.
En wat is beter, vierkante gipsplaten, of afgeronde gipsplaten? Bij vierkante gipsplaten hoef je dan geen gaas te komen volgens mij?
Dit is wat ik heb gevolgd: YouTube: Plafond plaatsen 1 om een idee te krijgen hoe te beginnen.
Ik zou graag jullie hulp willen bij het aanleggen van gipsplaten op plafond.
Nu heb ik enkele video's bekeken en wil dus nu beginnen.
Wat heb ik nodig.
- Houten lijsten (worden de gipsplaten op gemonteerd.
- pluggen voor in de plafond + schroeven.
- Gipsplaten van 20mm dik waarschijnlijk, omdat deze aan het plafond komen? of de 12.5mm zijn voldoende.
- speciale schoeven voor in de gipsplaten.
- Snelgips.
- gaas om goed stevig te maken.
- ** LED Spots
- accuboormachine.
- een zaag, of decopeerzaag om de houten lijsten te zagen op maat.
- stanleymes.
Nu wil ik spots gaan inbouwen. Maar mijn vraag is van waar komt de stroom? is het de bekabeling wat al in de dragende wand of, moet ik de muur openen vanuit de schakelaar en dan zo verder. Dit wordt in vele niet echt duidelijk vertels.
En wat is beter, vierkante gipsplaten, of afgeronde gipsplaten? Bij vierkante gipsplaten hoef je dan geen gaas te komen volgens mij?
Dit is wat ik heb gevolgd: YouTube: Plafond plaatsen 1 om een idee te krijgen hoe te beginnen.
[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 14-04-2020 14:27 ]