BinaryRun schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:27:
Zojuist ook even contact gehad met amazon.de over de Zotac kaart. Het verhaal is nu dat het wel maandag/dinsdag wordt bezorgd, alleen wordt het niet meer vandaag verzonden omdat het later binnenkwam in hun magazijn maar ergens dit weekend.
Volgens deze medewerker was mijn bestelling van 15:46 op tijd.
Leuk maar dit gaat echt niet door. Klantenservice medewerkers zijn helemaal niet op de hoogte van deze release en lezen enkel een script door. Ze zien daarbij een bestelling staan met leverdatum: ''21-22 september''. Precies hetzelfde als wat consumenten te zien krijgen. Ze kijken echt niet verder dan dat. Je moet echt aandringen om het uit te laten zoeken, dan kom je er achter dat ze het gewoon eigenlijk helemaal niet weten. Wellicht dat ze 50-100 stuks op voorraad gingen krijgen, maar tenzij je binnen de eerste 2-3 minuten zit van bestellen, ga je die niet krijgen.
De productpagina heeft open gestaan van minimaal 15:30 (sommige zeggen zelfs 15:00 dat je kon bestellen), tot iets van 21:00 uur NL tijd. In die tussentijd zijn er tienduizenden orders binnen gekomen (zelfs mensen uit de V.S. hebben de kaart besteld, zie Reddit). Dit is gewoon een fout van Amazon, ik heb er vaker mee te maken gehad (prijsfouten, product niet op voorraad maar wel bestelbaar etc). Die worden geannuleerd of blijven gewoon weken staan zonder dat er een mens naar kijkt. Melden en/of klagen heeft ook nooit zin, het is een geautomatiseerd proces en je kunt ten alle tijden annuleren.
Ik heb dit ook met een Gigabyte voeding gehad (750H geloof ik). Die heeft 3 maanden lang in ''out of stock'' gestaan, wel betaald, nooit gekregen. Je moet er 90% van de gevallen zelf achteraan om te annuleren, heel soms krijg je vanzelf een e-mail dat het product niet meer op voorraad komt en wordt geannuleerd vanuit Amazon zelf.