[NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 614 ... 629 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 38 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:05:
-Crypto is in waarde gezakt en gaat (denk ik?) verder zakken.
-Gas & Energie gaat ons meer kosten (Energiekosten heeft ook gevolgen voor Crypto mining).
-De nieuwe generatie grafische kaarten komen er aan.
-Corona is vrijwel voorbij, in ieder geval de maatregelen (we besteden ons geld aan andere zaken en zijn meer met andere zaken bezig).
-De winter gaat voorbij.

Mis ik nog iets?
Oorlogje, verder niets.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Die was het :P
Maar die valt samen met de stijgende (onzekere) energie prijzen?

Op welke andere manier kan het "oorlogje" nog mee gaan spelen?
Dat mensen de hand op de knip houden uit "angst"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
HugoBoss1985 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:05:
-Crypto is in waarde gezakt en gaat (denk ik?) verder zakken.
-Gas & Energie gaat ons meer kosten (Energiekosten heeft ook gevolgen voor Crypto mining).
-De nieuwe generatie grafische kaarten komen er aan.
-Corona is vrijwel voorbij, in ieder geval de maatregelen (we besteden ons geld aan andere zaken en zijn meer met andere zaken bezig).
-De winter gaat voorbij.

Mis ik nog iets?

Ik zie geen reden voor het opnieuw stijgen van de prijzen/het niet verder dalen van de prijzen.

De webshops die 100+ Euro meer blijven vragen t.o.v. wat er al verkocht is in de laatste 2 weken... die vallen buiten de boot (dat is ook nog een reden :P).
Effect van Ukraine/Rusland conflict (wellicht met China die wel/niet betrokken raakt). Dat zou nog best wat kunnen veranderen. Ik weet niet uit m'n hoofd wie hoofdleverancier van wat is, maar ik weet wel dat er iig wat amerikaanse bedrijven nu al merken dat de neon-gas bevoorrading niet echt lekker meer loopt

Zoiets:
https://www.business-stan...ytics-122030400271_1.html

Zou dus vernieuwde chipshortage kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Brutal1ty schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Effect van Ukraine/Rusland conflict (wellicht met China die wel/niet betrokken raakt). Dat zou nog best wat kunnen veranderen. Ik weet niet uit m'n hoofd wie hoofdleverancier van wat is, maar ik weet wel dat er iig wat amerikaanse bedrijven nu al merken dat de neon bevoorrading niet echt lekker meer loopt

Zoiets:
https://www.business-stan...ytics-122030400271_1.html

Zou dus vernieuwde chipshortage kunnen opleveren.
Goed punt... maar dat lijkt me eerder een potentiële oorzaak voor het opnieuw stijgen van de prijzen/het stoppen van de prijsdaling? (het tegenovergestelde van mijn stelling)

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er wellicht minder/geen grafische kaarten naar Rusland gaan i.v.m. de sancties? (nog een argument voor mijn lijstje)

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar met de prijzen van afgelopen week die allemaal verkocht zijn zie ik ook geen reden voor een verdere daling (dus wat was het, iets van 529 en 629 en 749), tegen deze prijzen raken ze ze voorlopig wel kwijt.

Bij MeGekko zijn de 3070's alleen maar duurder geworden de afgelopen dagen.

De 1660 en 3050 blijven ook steken 380, op een korte aanbieding hier en daar na dan.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 06-03-2022 17:23 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
West Europa met hoge energieprijzen was volgens mij nooit de hot spot van de cryptomining. Met uitzondering van bedrijfspanden die hun energie aan 10% betalen van wat de bevolking moet betalen. Dat is slechts een erg klein percentage miners. Aziatische landen met goedkope energie en minder regelgeving (waar trouwens de gpu's uit de fabrieken komen rollen, ze kunnen ze bij manier van spreken aan de fabriekspoort ophalen, overdreven gesteld), daar zitten de grote cryptominers. En dan betreft het niet een particulier met een rekje met 5 kaarten, maar volledige schuren vol.

Denk dat al bij al de energieprijs impact beperkt is, wat eerder zal spelen is idd de waardedaling van crypto.

Wat ook speelt is misschien een overschatting van het aantal die hard gamers die steeds het beste van het beste willen en elk jaar upgraden. Dat soort ultra-nerds en pixelpeepers (no offense) zijn wellicht oververtegenwoordigd online, in fora en op youtube. Hele volksstammen zitten op 1060/2060 klasse kaarten (of vaak daar nog ver onder) en zijn prima tevreden voor de games die ze spelen. De die hard hobbyisten zijn misschien al voor een groot deel voorzien van nieuwe hardware?

Vergeet ook niet dat de afzetmarkt voor 1000+ euro kostende hardware (voor een 'spelletje') een erg kleine markt is. Als ik naar mezelf kijk, merk ik ook dat ik de drang voel voor een upgrade, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Zoals het een mak consumentenschaap betaamt.

Wat ik ook belangrijk vind, en ondervertegenwoordig is op dit forum, is de prijsdaling van 1650 en 1050ti klasse kaarten. Daar zit ook een erg belangrijike vervangmarkt en een grote groep afnemers. Nu komen die volgens de prijswatch eindelijk terug in de 240-299 euro range. Akkoord, dat is wat ze 5 jaar geleden ook kostten, maar in absolute getallen is dat prima te behappen. (als bedrag, nog los van wat je er echt voor krijgt).

In principe, als dit soorten kaarten 'genoeg' is, maakt het niet uit of ze gelijk zijn aan wat je 5 jaar geleden kreeg. Genoeg=genoeg in dat soort gevallen, je kan er je games op medium op spelen en dat vodoent. En de prijs is te overzien voor budget gamen.

Ik denk dan aan:
- pc gamers die prima tevreden zijn met een 1060, maar met een dode gpu zitten, en een basic vervanging nodig hebben
- jongere gamers (12-16) die met een erg beperkt budget willen pc-gamen (geld van ouders, bijbaantje). Zonder jonge instroom is pc gaming bij voorbaat gedoemd te verdwijnen. Een paar kapitaalkrachtige volwassenen die geen tijd hebben om te gamen, zal de markt wel niet overeind houden.
- Gamers die geen recente games spelen, enkel +- vijf jaar oude games.
- ...

Blijft natuurlijk de markt over die deze kaarten nodig heeft voor professionele doeleinden. Game developpers zelf, maar ook 3D artiesten, video bewerkers, CAD gebruikers, ...

Oprechte vraag, ik volg zeker het gaming nieuws wel, maar ik kan niet meteen games bedenken die echt nood hebben aan 3080+ klasse kaarten? :? Ik laat me graag informeren. Ik merk toch veel stagnatie in de hardware requirements van de meeste games. Die markt is gewoon te klein. Vroeger was het vaak: nieuwe game = nieuwe hardware (crysis, ...) en zag je een merkelijk verschil.

In het achterhoofd houdend dat ultra-settings gewoon totale absurditeit zijn, die niemand in een dubbelblind test, al gamend, kan zien. Die fabel is ook al lang en breed gedocumenteerd door verschillende videos op youtube. Als je ultra gamet, is het gewoon omdat het 'kan', het zit verder volledig tussen de oren. Meer voor het e-penis gehalte zeg maar. 100 Watt extra verstoken en je grafische kaart laten zweten voor de benchmarks.

Behalve MS flight simulator, en echte next gen zoals cyberpunk (bugs daargelaten) kan ik weinig bedenken. Zal maar even de "new and popular" sectie van steam aanslingeren... Moderne shooters aan 144Hz misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat de prijzen van die kaarten ondervertegenwoordigd zijn is omdat ze offtopic worden bevonden. Je kan ze wel gebruiken als maatstaaf dat de rest mee zakt, maar in dit topic gaat het alleen over 30XX.

*dit weet ik aangezien enkele posts daarover in het verleden zijn gewist :)

[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 06-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Amos_x schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:32:
West Europa met hoge energieprijzen was volgens mij nooit de hot spot van de cryptomining. Met uitzondering van bedrijfspanden die hun energie aan 10% betalen van wat de bevolking moet betalen. Dat is slechts een erg klein percentage miners. Aziatische landen met goedkope energie en minder regelgeving (waar trouwens de gpu's oo uit de fabrieken komen rollen, ze kunnen ze bij manier van spreken aan de fabriekspoort ophalen, overdreven gesteld), daar zitten de grote cryptominers. En dan betreft het niet een particulier met een rekje met 5 kaarten, maar volledige schuren vol.

Denk dat al bij al de energieprijs impact beperkt is, wat eerder zal spelen is idd de waardedaling van crypto.

Wat ook speelt is misschien een overschatting van het aantal die hard gamers die steeds het beste van het beste willen en elk jaar upgraden. Dat soort ultra-nerds en pixelpeepers (no offense) zijn wellicht oververtegenwoordigd online, in fora en op youtube. Hele volksstammen zitten op 1060/2060 klasse kaarten (of vaak daar nog ver onder) en zijn prima tevreden voor de games die ze spelen. De die hard hobbyisten zijn misschien al voor een groot deel voorzien van nieuwe hardware?

Vergeet ook niet dat de afzetmarkt voor 1000+ euro kostende hardware (voor een 'spelletje') een erg kleine markt is. Als ik naar mezelf kijk, merk ik ook dat ik de drang voel voor een upgrade, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Zoals het een mak consumentenschaap betaamt.

Wat ik ook belangrijk vind, en ondervertegenwoordig is op dit forum, is de prijsdaling van 1650 en 1050ti klasse kaarten. Daar zit ook een erg belangrijike vervangmarkt en een grote groep afnemers. Nu komen die volgens de prijswatch eindelijk terug in de 240-299 euro range. Akkoord, dat is wat ze 5 jaar geleden ook kostten, maar in absolute getallen is dat prima te behappen. (als bedrag, nog los van wat je er echt voor krijgt).

In principe, als dit soorten kaarten 'genoeg' is, maakt het niet uit of ze gelijk zijn aan wat je 5 jaar geleden kreeg. Genoeg=genoeg in dat soort gevallen, je kan er je games op medium op spelen en dat vodoent. En de prijs is te overzien voor budget gamen.

Ik denk dan aan:
- pc gamers die prima tevreden zijn met een 1060, maar met een dode gpu zitten, en een basic vervanging nodig hebben
- jongere gamers (12-16) die met een erg beperkt budget willen pc-gamen (geld van ouders, bijbaantje). Zonder jonge instroom is pc gaming bij voorbaat gedoemd te verdwijnen. Een paar kapitaalkrachtige volwassenen die geen tijd hebben om te gamen, zal de markt wel niet overeind houden.
- Gamers die geen recente games spelen, enkel +- vijf jaar oude games.
- ...

Blijft natuurlijk de markt over die deze kaarten nodig heeft voor professionele doeleinden. Game developpers zelf, maar ook 3D artiesten, video bewerkers, CAD gebruikers, ...

Oprechte vraag, ik volg zeker het gaming nieuws wel, maar ik kan niet meteen games bedenken die echt nood hebben aan 3080+ klasse kaarten? :? Ik laat me graag informeren. Ik merk toch veel stagnatie in de hardware requirements van de meeste games. Die markt is gewoon te klein. Vroeger was het vaak: nieuwe game = nieuwe hardware (crysis, ...) en zag je een merkelijk verschil.

In het achterhoofd houdend dat ultra-settings gewoon totale absurditeit zijn, die niemand in een dubbelblind test, al gamend, kan zien. Die fabel is ook al lang en breed gedocumenteerd door verschillende videos op youtube. Als je ultra gamet, is het gewoon omdat het 'kan', het zit verder volledig tussen de oren. Meer voor het e-penis gehalte zeg maar. 100 Watt extra verstoken en je grafische kaart laten zweten voor de benchmarks.

Behalve MS flight simulator, en echte next gen zoals cyberpunk (bugs daargelaten) kan ik weinig bedenken. Zal maar even de "new and popular" sectie van steam aanslingeren... Moderne shooters aan 144Hz misschien?
Goed & interessant verhaal en ik ben het er mee eens.

Ik had in mijn post duidelijker moeten zijn dat ik het m.b.t. de energieprijzen over Nederland had.

Een videokaart zie ik ook echt als een "luxe" product.
Zelf nooit de behoefte en wens gehad voor een 3080 kaart.
Verbruikt te veel, kost te veel, geeft teveel warmte af.
10gb is het anno 2022 niet waard, de 3080 12gb is wellicht interessant als hij echt op MSRP komt.
En dan flink undervolten.

8-10 gb nu kopen, daar ga je volgens mijn glazen bol spijt van krijgen.
Als er nu al zeker zo'n 4-5 games zien waarmee je daarmee "luxe" problemen hebt.

Het "luxe gehalte" wat jij bedoeld (vram hoeveelheid niet meegeteld) zit hem dan inderdaad op 4k, 144hz+, raytracing, etc.
Flight simulator is een goede uitzondering.

Pas een 7970 geprobeerd en je "kan" er letterlijk nog alles mee spelen.

Het (3080) is het mij qua geld niet waard (ik kan het prima betalen), maar ik wil gewoon een zuinig kaartje.
Ik ben ook erg gefocust op kleine gaming systemen (SFF).

@JDx Ondanks dat het wellicht offtopic is/lijkt hebben de prijzen (en de verkoop daarvan) van de non RTX 30XX kaartjes wel invloed op die kaartjes :P
Hij heeft dus wel een goed punt (bedoeld of niet).

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk, alles eronder heeft invloed, die 3050 (en de qua prestaties vergelijkbare 1660) moet wel eerst omlaag voordat de rest ook omlaag gaat.

Voor je SFF systeem komt bij Alternate de Asus Phoenix 3060 voor 549, dat was 569 volgens mij, leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Hoe groot achten wij de kans dat de 3080 rond de 1000 euro komt komende week?
Bedoel dan de MSI Gaming etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
JDx schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:48:
Tuurlijk, alles eronder heeft invloed, die 3050 (en de qua prestaties vergelijkbare 1660) moet wel eerst omlaag voordat de rest ook omlaag gaat.

Voor je SFF systeem komt bij Alternate de Asus Phoenix 3060 voor 549, dat was 569 volgens mij, leuk ding.
Het viel mij inderdaad ook al een tijdje op dat die 3050 nog zwaar overpriced lijkt.
Niet dat ik de prijzen daarvan volg... geen interessante kaart voor mij.

Ik had heel even de MSI Aero ITX 3060 overwogen, maar deze komt niet zo best uit veel tier lijsten/een video review.
Dan is €599,- gewoon gekkenwerk (hij is heel even iets van 565 ofzo geweest een week of 1-2 geleden).
De Asus is zowieso beter, iets groter, 2 heatpipes meer maar die past dan weer net niet in mijn 6,5 liter kastje.

Aan de andere kant... je hebt wel 2070 - 2070 super prestaties voor hetzelfde geld in "the glory days" (2018-2019) en 12gb vram.
Dan kijk ik even naar een Asus TUF 3060 voor €519,00 van de week.

Ik wilde de ITX kaartjes deze generatie laten voor wat het was en een Lian Li Q58 case kopen en daarin een Gigabyte Aorus 3060 Elite doen.
Dat is een mooi Tweakers kaartje met hoge power limit en goede VRM's.

@Ludewig Hoe kwam je overigens aan die info van Gigabyte prijsdalingen aankomende week en is dat nog terug te zien/terug te lezen?

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-03-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:03
Smit260 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:50:
Hoe groot achten wij de kans dat de 3080 rond de 1000 euro komt komende week?
Bedoel dan de MSI Gaming etc?
Klein! Als een MSI gaming 3080 in Nederland 1100-1200 euro is dan is dat al een stunt. Dan zal die al snel weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 23:28

lordsnow

I know nothing

JDx schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:59:
https://videocardz.com/ne...6-gb-reportedly-cancelled

3070 Ti 16GB komt waarschijnlijk helemaal niet meer, had ik ook niet meer verwacht met de huidige prijzen.

Het zou niet echt ergens een gat vullen.
Da's best wel jammer, ik zou wel een nVidia kaart willen hebben met ongeveer 3070 performance en 16GB. Het enige alternatief is de 3090 met 24GB, en een 3090 is kwa prijs niet echt een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:50:
@Ludewig Hoe kwam je overigens aan die info van Gigabyte prijsdalingen aankomende week en is dat nog terug te zien/terug te lezen?
De Twitch stream van JeffAorus van afgelopen vrijdag. Maar je vind daar niet meer info dan wat ik je vertelt heb.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ludewig schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:40:
[...]

De Twitch stream van JeffAorus van afgelopen vrijdag. Maar je vind daar niet meer info dan wat ik je vertelt heb.
Dank voor de info, ik ben aan het kijken :)

Nouja... hij zegt nu al letterlijk "vanaf maandag" terwijl ik me al af vroeg "vanaf welke dag dan?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:51:
Nouja... hij zegt nu al letterlijk "vanaf maandag" terwijl ik me al af vroeg "vanaf welke dag dan?" :P
Ik had gezegd dat het vanaf maandag is...

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ludewig schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Ik had gezegd dat het vanaf maandag is...
Dan heb ik dat gemist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
Tussen al het geweld van de HIGH end gpu's is het fijn om te weten dat de "pleisters" de tijdelijke gpu's ook weer een stuk goedkoper zijn geworden

https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-gtx-1650

1650 voor 270 euro, die is ook wel een stuk duurder geweest afgelopen half jaar. Handig voor als je huidige gpu kapot is en je het goed vind om even op lage settings/ resolutie te gamen

Voor degene die een 3080 willen zonder stofzuiger geluiden. Twee INO's

https://azerty.nl/product...r-videokaart-10-gb-gddr6x

1209, 8 op voorraad

of:
https://azerty.nl/product...hill-black-videokaart-lhr
1271, ; 1 op voorraad

Nog even een edit:

Witte gigabyte vision 3080 nog voor 1200 bij Megekkoo
https://www.megekko.nl/pr...ION-OC-10G-2-0-Videokaart

[ Voor 36% gewijzigd door MetalSonic op 07-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Ludewig schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:40:
[...]

En hoe betrouwbaar is deze persoon? Want de eerste 20 minuten hoor ik alleen maar speculaties tot nu toe.

Kan zijn dat die ergens inside info heeft, maar dat lijkt tot op heden niet duidelijk.

Edit: heb nog meer gekeken en komt echt niets zinnigs uit. Ken ook de relatie niet van hem tegenover Gigabyte, maar lijkt alsof die alleen gesponsord word. Leuk promotie maken voor iets wat niet gaat komen, maar hopelijk ben ik over een paar uur compleet fout met mijn aannames en staat dit topic vol met prachtige aanbiedingen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Postman op 07-03-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 20:00
Amazon had het dus fout, de prijs van de TUF gaat niet veranderen deze week waarschijnlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MrGoatsy op 07-03-2022 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
MetalSonic schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:23:
Tussen al het geweld van de HIGH end gpu's is het fijn om te weten dat de "pleisters" de tijdelijke gpu's ook weer een stuk goedkoper zijn geworden

https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-gtx-1650

1650 voor 270 euro, die is ook wel een stuk duurder geweest afgelopen half jaar. Handig voor als je huidige gpu kapot is en je het goed vind om even op lage settings/ resolutie te gamen

Voor degene die een 3080 willen zonder stofzuiger geluiden. Twee INO's

https://azerty.nl/product...r-videokaart-10-gb-gddr6x

1209, 8 op voorraad

of:
https://azerty.nl/product...hill-black-videokaart-lhr
1271, ; 1 op voorraad

Nog even een edit:

Witte gigabyte vision 3080 nog voor 1200 bij Megekkoo
https://www.megekko.nl/pr...ION-OC-10G-2-0-Videokaart
Kom op jongens, actuele prijzen delen ;-)

Aanvulling op mijn vorige post daarom ff zo:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1541681

250 euro bij Alternate voor de pleister GPU.

ASUS TUF 3080 OC
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1772116
1229

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Ik merk ondertussen dat mijn geduld een beetje op raakt :D Als er voor vrijdag niks meer daalt haal ik waarschijnlijk de trigger over op een GB GeForce RTX 3080 Vision OC 10G.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Net een hoop geleuter getrashed. Onthoudt dat offtopic zaken en alles wat richting bashen gaat ook gewoon zonder pardon verwijderd wordt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 11:46
Zebby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:31:
Ik merk ondertussen dat mijn geduld een beetje op raakt :D Als er voor vrijdag niks meer daalt haal ik waarschijnlijk de trigger over op een GB GeForce RTX 3080 Vision OC 10G.
Wat is het verschil tussen de Vision OC en de Gaming OC van Gigabyte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Vision = Wit

Systeem specs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zebby
johni schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Wat is het verschil tussen de Vision OC en de Gaming OC van Gigabyte??
Volgens mij puur de kleur en eventueel LED op de duurdere.

pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR

Misschien al gepost, maar de RTX 3080 Suprim X 1299 bij Megekko. Deze maar gehaald, fuck it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 11:46
Zebby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Volgens mij puur de kleur en eventueel LED op de duurdere.

pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR

Misschien al gepost, maar de RTX 3080 Suprim X 1299 bij Megekko. Deze maar gehaald, fuck it.
Gefeliciteerd met je aankoop! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGoatsy
De prijzen zijn duidelijk weer aan het zakken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W6M3J3V.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NasusGladio
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06-2024
Prijzen zakken snel omdat nieuwe kaarten komende maanden arriveren. Je bent goed gek als je nu nog 30 series kaarten voor 400 piek boven msrp gaat kopen. En dan nog denken dat je een koopje hebt. De markt heeft je brein dan goed bewerkt het afgelopen jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zebby
NasusGladio schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:35:
Prijzen zakken snel omdat nieuwe kaarten komende maanden arriveren. Je bent goed gek als je nu nog 30 series kaarten voor 400 piek boven msrp gaat kopen. En dan nog denken dat je een koopje hebt. De markt heeft je brein dan goed bewerkt het afgelopen jaar.
Zolang er chiptekorten zijn gaat het allemaal weinig uitmaken, het is niet alsof de 2000 en 1000 serie kaarten goedkoop zijn geworden? Dat je mensen wilt behoeden van een miskoop is goed, maar dat kan op een betere manier, en het liefst met wat meer concreet bewijs.
En er komen altijd nieuwe kaarten binnen x maanden, dus zo blijf je bezig. Die fout heb ik eerder gemaakt, ik geniet nu gewoon liever van wat ik nu kan kopen in plaats van een vage belofte van verbetering in een toekomst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Postman
Welke kaarten heb jij het over?

Bedoel je 1 van de volgende:
  • 3090 Ti, gerucht 29 maart
  • Intel Arc, ergens tussen april en eind juni
  • RDNA2 refresh, verwachting april-mei
Mocht je doelen op de 4000 series dan zal die op zijn vroegst Q3 aangekondigd worden, wellicht Q4 lancering, maar zoals @Zebby al zegt zal het qua beschikbaarheid en prijzen echt niet beter zijn. Verwacht maar dat prijzen nog dramatischer zullen zijn als nu want elke fabrikant zal een MSRP (als die al aangekondigd wordt in de vorm van een FE/referentie) fors gaan verhogen. Reken maar op wat er voor een 3070 gevraagd werd op het hoogtepunt zal de startprijs zijn van een 4080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
Ah cool, heb je info hierover?
Blijkbaar weet je meer over de 4000 serie, benieuwd waar je dit dan vandaan hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:43
Vind het ook erg spijtig dat de vermeende 16GB 3070Ti niet door gaat... leek mij eigenlijk een geweldig kaartje. Nu weer de vraag of er gewacht moet worden tot de 4000 serie of toch een 3000 pakken als hij goed geprijsd is.

Moest al lachen toen ik de eerste nieuwsartikelen over de 4000 zag verschijnen, realiseerde mij dat ik dus al bijna anderhalf jaar naar een kaart zit te kijken. (eigenlijk om te huilen natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Expendable schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:59:
Vind het ook erg spijtig dat de vermeende 16GB 3070Ti niet door gaat... leek mij eigenlijk een geweldig kaartje. Nu weer de vraag of er gewacht moet worden tot de 4000 serie of toch een 3000 pakken als hij goed geprijsd is.

Moest al lachen toen ik de eerste nieuwsartikelen over de 4000 zag verschijnen, realiseerde mij dat ik dus al bijna anderhalf jaar naar een kaart zit te kijken. (eigenlijk om te huilen natuurlijk :P )
Ik wil eerst wel eens zien hoe 't nou zit met de (piek)stroomverbruik van die 4000 serie. Ik had in anticipatie van een 3080+ systeem een degelijke 850 watt PSU aangeschaft (gebruik zelf al een hele tijd een 650). Die is dusd nog niet in gebruik genomen helaas, maar ik denk ook niet dat ik een GPU wil hebben die daadwerkelijk een 1K+ PSU nodig heeft, zoals sommige geruchten doen vermoeden.

Ik hoop dat dat alleen geld voor de 4080ti/4090, want die sla ik gerust over :D Maar als zelfs een 4070 meer vraagt dan ik kan leveren met m'n nog-in-verpakking PSU dan ehh... sjah... haal ik misschien wel een 3080 12gb wanneer de 4000 serie uitkomt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Die mensen dragen ook bij aan de hogere prijzen "want we verkopen die kaartjes toch wel voor die prijs".

Sinds de absurde prijzen/30xx release heb ik geen kaart gekocht omdat ik vind dat men het lekker mag bekijken voor deze prijzen.
Ik wil best 100 boven msrp betalen maar verder boycot ik het mooi.

Want ik begrijp dat er door Corona leveringsproblemen zijn (geweest).
Maar een groot deel van het probleem is het ook mining gebeuren en de hogere vraag (en dat men het koopt) ;)

Ik heb ook mensen gesproken die een paar maandjes geleden voor €1000,- een 3060 kochten.
Oef en auw...

Het is nu dinsdag en ik heb w.b.t. Gigabyte (en de aankondiging) niet echt veel zien gebeuren, hooguit 50 euro van een 3080 12gb af?
De 3080 Turbo 10gb is al weer bijna 50 euro duurder geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-03-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 09:19
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Het is nu dinsdag en ik heb w.b.t. Gigabyte (en de aankondiging) niet echt veel zien gebeuren, hooguit 50 euro van een 3080 12gb af?
De 3080 Turbo 10gb is al weer bijna 50 euro duurder geworden.
Er is blijkbaar wel een actie gaande, gezien deze pagina bij Alternate, alleen zijn de prijzen niet bepaald interessant te noemen voor mensen die nu een videokaart zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Aimussage schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Er is blijkbaar wel een actie gaande, gezien deze pagina bij Alternate, alleen zijn de prijzen niet bepaald interessant te noemen voor mensen die nu een videokaart zoeken.
1399 voor een 12gb is niet heel verkeerd, maar ook niet veel goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Aimussage schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Ik krijg via de Tweakers.net pricewatch nergens een price alert melding.
Oftwel de prijzen zijn gelijk gebleven of gestegen.

Nee, dat zie ik niet als een serieuze actie, enkel een mooi plaatje met Gigabyte videokaarten en actuele prijzen :+

3070 voor €899... we hebben Gigabyte 3070ti kaarten voor €825 weg zien gaan 1,5 - 2 weken geleden.
En dan nu €959 voor een Vision... de Gaming is €100 meer dan €825. 8)7 (ik sloop mijn smiley even i.p.v. de prijzen)

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimussage
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Ik krijg via de Tweakers.net pricewatch nergens een price alert melding.
Oftwel de prijzen zijn gelijk gebleven of gestegen.

Nee, dat zie ik niet als een serieuze actie, enkel een mooi plaatje met videokaarten en actuele prijzen :+

3070 voor €899... we hebben 3070ti kaarten voor €825 weg zien gaan 1,5 - 2 weken geleden.
En dan nu €959 voor een Vision... de Gaming is €100 meer dan €825. 8)7 (ik sloop mijn smiley even i.p.v. de prijzen)
Helemaal mee eens. Aorus kaarten zijn altijd duurder t.ov. van vergelijkbare producten omdat ze het als premium merk positioneren maar hier zijn de gigabyte kaarten niet eens interessant qua prijsstelling.
Ik heb mijn Aorus RTX 3080 10G in november 2020 voor 980 euro gekocht omdat ik die toen kon krijgen achteraf de beste beslissing ooit en ik volg het nu meer uit interesse dan dat ik een kaart nodig heb.

Deze actie van Gigabyte/Aorus is met deze prijzen helaas totaal niet interessant voor mensen die nog een kaart zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Expendable schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:59:
Vind het ook erg spijtig dat de vermeende 16GB 3070Ti niet door gaat... leek mij eigenlijk een geweldig kaartje.
Ik heb even gekeken naar de info (leaks) over de 4000 series, en zie dat de 4060 12GB krijgt, de 4070 12GB of 16GB, de 4080 16GB of 20GB, en de 4090 24GB.

Oftewel, wil je bij nVidia 16GB VRAM dan moet je minimaal gaan investeren in een 3090 of 4070. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:43
lordsnow schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb even gekeken naar de info (leaks) over de 4000 series, en zie dat de 4060 12GB krijgt, de 4070 12GB of 16GB, de 4080 16GB of 20GB, en de 4090 24GB.

Oftewel, wil je bij nVidia 16GB VRAM dan moet je minimaal gaan investeren in een 3090 of 4070. :/
Oef, daar was ik nog niet mee bekend, mocht dat daadwerkelijk zo zijn is het een goede om rekening mee te houden... Zal niet zeggen dat 16gb een harde vereiste is, maar leek mij persoonlijk wel een mooie mix.. Vind 8GB wat weinig voor gevoel en had liever wat sterker als de 3060 gehad.

Zit nu op een GTX970 dus alles is natuurlijk al vooruitgang :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
lordsnow schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:57:
Dat lijken me een stuk redelijkere hoeveelheden dan wat de 30x0 serie heeft.

Ben trouwens ook niet onder de indruk van de Gigabyte actie. Ze zitten niet aan de onderkant van de prijsrange, zoals hij gezegd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zibarrie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 10:42
Heeft er iemand ervaring met bestellen op gamingpcshop.nl?

De prijzen lijken daar toch wel wat lager te staan dan in de andere gekende webshops. Ook op de pricewatch komt deze er meestal als eerste uit, maar de site zelf ziet er nogal.. shady uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
zibarrie schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:56:
Heeft er iemand ervaring met bestellen op gamingpcshop.nl?

De prijzen lijken daar toch wel wat lager te staan dan in de andere gekende webshops. Ook op de pricewatch komt deze er meestal als eerste uit, maar de site zelf ziet er nogal.. shady uit.
Lijkt niet echt een slecht bedrijf te zijn, reviews enzo kloppen ook redelijk (hoewel je die tegenwoordig ook overal en nergens kunt 'kopen').

Ik zie alleen geen losse componenten in de verkoop daar, wel complete builds. Dus grote kans dat ze ergens op beknibbelen bij het maken van een build en je voor de duurdere onderdelen alsnog een 'normale' marktprijs betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:22
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G voor €659,- bij alternate

https://www.alternate.nl/...C-8G/html/product/1774444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
ph03nix80 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:40:
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G voor €659,- bij alternate

https://www.alternate.nl/...C-8G/html/product/1774444
Dat is een goede prijs, alleen de lager geklokte MSI & Inno3D zijn goedkoper.

Die Inno3D ziet er trouwens prima uit. Behalve de iets lagere standaard klok zie ik weinig reden om die niet te kopen. Zelfs een metalen backplate.

[ Voor 20% gewijzigd door Ludewig op 08-03-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefVP
  • Laatst online: 01-06-2022
Ludewig schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Dat is een goede prijs, alleen de lager geklokte MSI & Inno3D zijn goedkoper.

Die Inno3D ziet er trouwens prima uit. Behalve de iets lagere standaard klok zie ik weinig reden om die niet te kopen. Zelfs een metalen backplate.
Hoe is deze GIGABYTE kaart in vergelijking tot de ASUS Tuf die van de week voor 629,- verkocht werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
https://nl.hardware.info/...3-met-gddr7-ondersteuning

Paper launch lijkt mij inderdaad logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimussage
ChefVP schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Hoe is deze GIGABYTE kaart in vergelijking tot de ASUS Tuf die van de week voor 629,- verkocht werd?
Hier heb je een best prima youtube review met directe vergelijking. De GIGABYTE is een stuk luidruchtiger en iets warmer met iets betere performance out of the box. In de praktijk zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Vanaf ~6.30 geeft de reviewer nog een uiteenzetting van de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGoatsy
Die leak video was nep denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
pricewatch: Palit GeForce RTX 3070 Ti GamingPro

Palit RTX 3070 Ti voor €777,-:
https://www.amazon.nl/dp/B097RVF1LM

[ Voor 60% gewijzigd door MrGoatsy op 08-03-2022 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
LET OP!
Dit is niet Amazon zelf, grote kans dat het een fake seller is. Agem CZ bestaat wel en verkoopt ook computer spullen, maar houd rekening dat voor een 3rd party andere voorwaarden gelden m.b.t. retour en dergelijke.

Edit:
https://www.agem.cz/e-sho...X-3070-Ti-GamingPro-8-GB/ deze kost op de website zelf omgerekend 1010 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Postman op 08-03-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGoatsy
Postman schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:21:
[...]

LET OP!
Dit is niet Amazon zelf, grote kans dat het een fake seller is. Agem CZ bestaat wel en verkoopt ook computer spullen, maar houd rekening dat voor een 3rd party andere voorwaarden gelden m.b.t. retour en dergelijke.
Ik heb er zojuist één gekocht en alhoewel de seller van Tsjechië is gaat er hopelijk niks mis.

Zowel, dan word je beschermd door dit:
https://www.amazon.nl/-/e...&qid=1646763037840&sr=1-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
MrGoatsy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Ik heb er zojuist één gekocht en alhoewel de seller van Tsjechië is gaat er hopelijk niks mis.

Zowel, dan word je beschermd door dit:
https://www.amazon.nl/-/e...&qid=1646763037840&sr=1-1
Ik wist dat dit ging komen, maar wees gewaarschuwd dat er haken en ogen aan die 'bescherming' zitten. Soms staat er ergens sneaky klein tijdens het bestelproces dat er andere voorwaarden gelden en dan is die bescherming ook niet meer aanwezig, jij bent immers akkoord gegaan met die andere voorwaarden.

Ook dan blijft gelden dat gelijk hebben en gelijk krijgen 2 hele andere dingen zijn.

Maar goed, ik waarschuw alleen maar. Iedereen is vrij om de gok te wagen, hoop dat het gewoon geleverd gaat worden.

Laat ons vooral weten wat de uitkomst is, ben wel benieuwd en dan weten we voor de toekomst ook of het een 'go' of 'no-go' is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Postman op 08-03-2022 19:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGoatsy
Postman schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Ik wist dat dit ging komen, maar wees gewaarschuwd dat er haken en ogen aan die 'bescherming' zitten. Soms staat er ergens sneaky klein tijdens het bestelproces dat er andere voorwaarden gelden en dan is die bescherming ook niet meer aanwezig, jij bent immers akkoord gegaan met die andere voorwaarden.

Ook dan blijft gelden dat gelijk hebben en gelijk krijgen 2 hele andere dingen zijn.

Maar goed, ik waarschuw alleen maar. Iedereen is vrij om de gok te wagen, hoop dat het gewoon geleverd gaat worden.

Laat ons vooral weten wat de uitkomst is, ben wel benieuwd en dan weten we voor de toekomst ook of het een 'go' of 'no-go' is ;)
Amazon helpt meestal de klant wel.

Ik heb al wel vaker problemen gehad met een verkoper en het was toen netjes opgelost, ik heb nu ook met CC betaald, dus als het echt niet anders kan los ik het via hun op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanser
  • Laatst online: 27-03-2022
Postman schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:21:
[...]

LET OP!

Edit:
https://www.agem.cz/e-sho...X-3070-Ti-GamingPro-8-GB/ deze kost op de website zelf omgerekend 1010 euro.
Op de site staan er 2 als stock, op amazon 1 als stock. De site loopt wellicht achter. Ziet er denk ik wel legit uit. Maar ik twijfel omdat ik slechte dingen over Palit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
Lanser schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Op de site staan er 2 als stock, op amazon 1 als stock. De site loopt wellicht achter. Ziet er denk ik wel legit uit. Maar ik twijfel omdat ik slechte dingen over Palit hoor.
Ze hebben weinig reviews op de Nederlandse webshop, maar in Duitsland zijn ze best positief:
https://www.amazon.de/sp?...FR9&seller=A35Y6JPOM42WES

Ik heb net ook telefonisch contact met hun gehad en ze zeiden dat beide stores van hun waren.

Ik had ook liever een TUF gehad, dus effe kijken of ik hem kan ruilen ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door MrGoatsy op 08-03-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanser
MrGoatsy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Ze hebben weinig reviews op de Nederlandse webshop, maar in Duitsland zijn ze best positief:
https://www.amazon.de/sp?...FR9&seller=A35Y6JPOM42WES

Ik heb net ook telefonisch contact met hun gehad en ze zeiden dat beide stores van hun waren.

Ik had ook liever een TUF gehad, dus effe kijken of ik hem kan ruilen ofzo.
Zie wel dat het Duitse storefront op dit moment niks verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy
Lanser schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Zie wel dat het Duitse storefront op dit moment niks verkoopt?
Vaag, laten we hopen dat het allemaal goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGoatsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
https://www.megekko.nl/pr...O10G-V2-GAMING-Videokaart

Asus tuf 3080 nog 1249 bij Megekko voor de liefhebbers, nog op voorraad

Van de Nederlandse shops lijkt dit nu de beste 3080 kaart qua prijs/ kwaliteit...

EDIT ZIE @Simbob dit is niet de goedkoopste

[ Voor 24% gewijzigd door MetalSonic op 09-03-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

MetalSonic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:01:

759 euro voor de Founders Edition + 100 euro AiB-tax = 859 euro.

Oef, 1249 euro... De introductieprijs was 729 - 799 euro destijds. Echter, met de huidige prijsdaling van ongeveer 15% per maand zijn we hopelijk over een maand of 3-4 weer op een normaal niveau.

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 09-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
lordsnow schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:18:
[...]

759 euro voor de Founders Edition + 100 euro AiB-tax = 859 euro.

Oftewel, de prijs van 1249 euro is nog niet eens in de buurt van normaal. Echter, met een daling van ongeveer 15% per maand zijn we er hopelijk over een maand of 3-4.
Andere geliefde 3080 kaarten zijn al snel 1500 + in Nederland, deze zit er een paar honderd euro dus hij is "relatief" interessant.

Vergelijken met de FE vind ik krom, die is nauwelijks te koop. Kijk mar naar "drop momenten" springen er meteen honderden hongerige wolven op af. Nauwelijks tussen te komen.

Die ASUS tuf is tenminste te koop..

1200 is uiteraard nog steeds veel geld, maar iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of hij dit ervoor over heeft of niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

MetalSonic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Andere geliefde 3080 kaarten zijn al snel 1500 + in Nederland, deze zit er een paar honderd euro dus hij is "relatief" interessant.
Vergeleken met andere te dure kaarten is deze dan inderdaad 'relatief' interessant.

Maar ik vergelijk huidige prijzen met de normale/introductieprijs. Zo kan je zien hoe gek de prijzen nog zijn, ondanks dat een kaart mischien relatief interesant is. Dit betekend, voor mijn iig, dat de prijzen van overige kaarten alleen nog maar gekker zijn.
Vergelijken met de FE vind ik krom, die is nauwelijks te koop.
Ik kijk niet naar de FE voor de beschikbaarheid, want dat is bekend, maar voor een prijsvergelijking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MetalSonic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:01:

Van de Nederlandse shops lijkt dit nu de beste 3080 kaart qua prijs/ kwaliteit...
1178
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-822220.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
De Gigabyte 3080 Turbo is weer 70 euro duurder geworden.
Was €1049, nu €1170.
Wie gaat die nog kopen als die Asus TUF nu zo geprijsd is 8)7

Ik hou vooral de 3060 prijzen in de gaten, daar zijn Inno3d, MSI en Asus prijsleider.
Bijvoorbeeld de Gigabyte Aorus 3060 Elite zit weer doodleuk op €649,00.

Gigabyte blijkt dus niet echt betrouwbaar/niet integer in hun aankonding(en)... (ik ga ervanuit dat "Jeff" names Gigabyte sprak).
Maargoed het is pas woensdag :+

Mijn volgende kaart wordt dus waarschijnlijk een MSI, daar heb ik toe nu toe geen rare ervaringen (het tegenovergestelde juist) mee.
Inno3d heb ik nog helemaal geen ervaring mee, maar die geven tegenwoordig ook 36 maanden garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-03-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:27:
Was €1049, nu €1170.
Mensen die de warmte zo snel als mogelijk uit de kast willen hebben.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 14:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Was €1049, nu €1170.

Ik hou vooral de 3060 prijzen in de gaten, daar zijn Inno3d, MSI en Asus prijsleider.

Gigabyte blijkt dus niet echt betrouwbaar/niet integer in hun aankonding(en)... (ik ga ervanuit dat "Jeff" names Gigabyte sprak).
Maargoed het is pas woensdag :+

Mijn volgende kaart wordt dus waarschijnlijk een MSI, daar heb ik toe nu toe geen rare ervaringen (het tegenovergestelde juist) mee.
Inno3d heb ik nog helemaal geen ervaring mee, maar die geven tegenwoordig ook 36 maanden garantie.
Op onze IChill brand zat altijd al 36 maanden :) en sinds inderdaad een tijdje op onze Gaming brand ook 36 maanden. + dat we sinds december hier in nederland ons Rma centre hebben zitten dus mocht er wat aan de hand zijn is het snel geregeld.+ dat ik hier op het forum actief ben dus voor vragen over INNO3D kun je altijd terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door INNO3D op 09-03-2022 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGoatsy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGoatsy
INNO3D schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Op onze IChill brand zat altijd al 36 maanden :) en sinds inderdaad een tijdje op onze Gaming brand ook 36 maanden. + dat we sinds december hier in nederland ons Rma centre hebben zitten dus mocht er wat aan de hand zijn is het snel geregeld.+ dat ik hier op het forum actief ben dus voor vragen over INNO3D kun je altijd terecht.
Wanneer gaat de prijs van jullie kaarten naar de MSRP toe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 14:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
MrGoatsy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Wanneer gaat de prijs van jullie kaarten naar de MSRP toe?
Nu ben ik zelf niet van de prijzen ik houd me bezig met de technische kant van de kaarten,
Maar MSRP word eigenlijk dagelijks bekeken door webshops en fabrikanten.
Maar ik denk een Launch MSRP prijs zal niet snel meer komen door verschillende redenen,

Oorlog
gas/benzine prijzen
chip prijzen
covid in Azië wat daar nog best groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qtjequirijn
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-05-2023
Iemand die gister bij ComputerUniverse.net een RTX3070 VISION heeft gescoord die niet gecanceld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
qtjequirijn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:24:
Iemand die gister bij ComputerUniverse.net een RTX3070 VISION heeft gescoord die niet gecanceld is?
Niemand, was een fout. Lijkt zelfs een non-LHR geweest te zijn en werd verkocht voor introductieprijzen, dus 2020 launch prijs.

Product is ook nergens meer te verkrijgen, logisch want het is allemaal LHR geworden. Sowieso is die website raar want ze hebben nog aardig wat non-LHR SKU erop staan, toevallig is nu die Vision verwijdert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D'r zit ook weer een 4xxx serie aan te komen binnenkort toch? Is dat niet iets om weer zo'n mooi topic van te maken? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Gonadan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:42:
D'r zit ook weer een 4xxx serie aan te komen binnenkort toch? Is dat niet iets om weer zo'n mooi topic van te maken? :P
Het gaat er wel op lijken dat dit nuttig is... niet alleen omdat hier (offtopic O-) ) al over die serie gepraat wordt maar tegen die tijd zal de prijs en levertijd daarvan ook wel een ding zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGoatsy
qtjequirijn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:24:
Die site geeft mij altijd deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4L6i2T3wzVLMuknZrYFwnssoHJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAzI4KmSyeRbKXOxs44C0MeC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gonadan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:42:
Ergens in augustus kan die wel gemaakt worden. Ik vind het wel een raar idee dat als de 40xx serie dan voor de deur staan er nog steeds veel mensen zijn die geen eens een 30xx hebben kunnen kopen. Achja het is zoals het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
MetalSonic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Ergens in augustus kan die wel gemaakt worden. Ik vind het wel een raar idee dat als de 40xx serie dan voor de deur staan er nog steeds veel mensen zijn die geen eens een 30xx hebben kunnen kopen. Achja het is zoals het is :)
Lol... 30 serie is nu wel in alle merken/kleuren en smaken verkrijgbaar inmiddels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Was €1049, nu €1170.

De harde daling is wel wat afgenomen, daarom waren die TUF's vorige week ook zo'n mooie deal, veel lager gaat het voorlopig echt niet worden (die 3060 en Ti en ook een 3070 geloof ik).

Afbeeldingslocatie: https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/AMD-nVidia-Retail-Price-Trend-2021-2022-v4.png

https://www.3dcenter.org/news/news-des-56-maerz-2022

En die MSI Ventus 3080 van 1049,- was ook een mooie deal, misschien komt er nog iets voor een paar tientjes minder, maar met alle narigheid op de wereld zit het niet echt mee.

De 3070 Ti 16GB komt ook niet meer, ik kijk zoals hierboven geschreven uit naar het 40XX topic 8)

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 09-03-2022 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
Denk dat iedereen vrij is om een RTX 40XX topic te starten, maar zou dan wel wachten tot er wat meer concrete informatie beschikbaar is. Tot nu toe zijn het alleen maar geruchten, en veel van de bronnen hadden ook bijv. een 3070 Ti 16GB aangekondigd.

Eerst maar eens 29 maart afwachten, als mensen een teleurstelling en een voorproefje van RTX 40xx willen dan denk ik dat je die dag wel aan je trekken kunt komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-10 08:39
JDx schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:19:
[...]

De harde daling is wel wat afgenomen, daarom waren die TUF's vorige week ook zo'n mooie deal, veel lager gaat het voorlopig echt niet worden (die 3060 en Ti en ook een 3070 geloof ik).

[Afbeelding]

https://www.3dcenter.org/news/news-des-56-maerz-2022

En die MSI Ventus 3080 van 1049,- was ook een mooie deal, misschien komt er nog iets voor een paar tientjes minder, maar met alle narigheid op de wereld zit het niet echt mee.

De 3070 Ti 16GB komt ook niet meer, ik kijk zoals hierboven geschreven uit naar het 40XX topic 8)
Als ik je grafiek as uitgangspunt neem, dan denk ik dat je stelling dat de prijzen niet zullen dalen onhoudbaar is. In bedrijfseconomische zin is de prijs van een product een functie van vraag en aanbod. Het aanbod (de voorraad) is in het afgelopen ruime jaar niet zo hoog geweest als nu. Die lijn neemt ook relatief stijl toe. Met nieuwe kaarten van intel, nvidia en amd (alchemist, lovelace en rdna3) in aantocht zit je er als retailer echt niet op te wachten om die kaarten op de plank te laten liggen. Sowieso is teveel voorraad geen goed idee, want dat is kapitaal dat niet beweegt.

Wel is er op dit moment natuurlijk veel onzekerheid (oorlog, covid, inflatie), maar dat kan er net zo goed toe leiden dat retailers geld voor hun eieren kiezen.

Maar wellicht heb je natuurlijk gewoon gelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Acteonis op 09-03-2022 22:01 . Reden: Tiepevauten verweidert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb dit hele gedoe al een tijdje niet meer gevolgd, waar kan ik momenteel z.s.m een 3080 kopen? Ik heb niet echt een budget, maar wat is nu een normale prijs? 1000 Euro?

Alvast bedankt.

Ik zie dit https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-821454.html maar "Voorraad SiComputers 0"..

[ Voor 28% gewijzigd door noblearistocrat op 09-03-2022 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
noblearistocrat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:52:
Ik heb dit hele gedoe al een tijdje niet meer gevolgd, waar kan ik momenteel z.s.m een 3080 kopen? Ik heb niet echt een budget, maar wat is nu een normale prijs? 1000 Euro?
Als je haast hebt, dan kun je de prijzen zien in de price watch. Richting de 1100-1200 euro.

Als je bereid bent te wachten op dealtjes en dan snel toeslaat, dan kun je wachten op een kaart van 1050. Die zijn recent een paar keer langsgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Leverancier heeft er nog 5+, dus wordt direct daar besteld zodra jij je order betaald hebt. Levertijd is 2-3 werkdagen, dus die gaat gewoon komen voor die prijs.

Alleen waarom specifiek deze en niet bijv. de Ventus voor 1119? Scheelt toch weer 80 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:31
Postman schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:02:
[...]

Leverancier heeft er nog 5+, dus wordt direct daar besteld zodra jij je order betaald hebt. Levertijd is 2-3 werkdagen, dus die gaat gewoon komen voor die prijs.

Alleen waarom specifiek deze en niet bijv. de Ventus voor 1119? Scheelt toch weer 80 euro.
Zou ik persoonlijk ook voor de gigabyte gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noblearistocrat
Ludewig schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:02:
[...]

Als je haast hebt, dan kun je de prijzen zien in de price watch. Richting de 1100-1200 euro.

Als je bereid bent te wachten op dealtjes en dan snel toeslaat, dan kun je wachten op een kaart van 1050. Die zijn recent een paar keer langsgekomen.
Je bedoelt 1050 Euro? Die 150 Euro maakt me niet zoveel uit, daarvoor ga ik zeker niet wachten lol. Thx.
Postman schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:02:
[...]

Maakt het uit? Zit er een performance verschil tussen de merken? Ik heb eigenlijk niet echt een budget dus ik weet niet welke ik het beste kan kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
noblearistocrat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Je bedoelt 1050 Euro? Die 150 Euro maakt me niet zoveel uit, daarvoor ga ik zeker niet wachten lol. Thx.

[...]

Maakt het uit? Zit er een performance verschil tussen de merken? Ik heb eigenlijk niet echt een budget dus ik weet niet welke ik het beste kan kopen.
Dan is dit ook nog een optie

https://www.sicomputers.n...56224-1952-id-812669.html

Wil je echt een stille en koele kaart?

De laatste is sowieso beter dan de gigabyte/MSI/gainward

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noblearistocrat
Aggressor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:08:
[...]

Dan is dit ook nog een optie

https://www.sicomputers.n...56224-1952-id-812669.html

Wil je echt een stille en koele kaart?

De laatste is sowieso beter dan de gigabyte/MSI/gainward
Perfect, OK, dan bestel ik die ASUS. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanser
MrGoatsy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Vaag, laten we hopen dat het allemaal goed komt.
En kerel, is het goed gekomen? Of nog onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Lichte daling msi 3080

was lang 1500 euro

nu 1400
https://www.megekko.nl/pr...10G-LHR-Videokaart?s_o=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bijna appels met peren, die vraagt weer een stuk meer van je PSU..... DE msi gaming 3080 heeft als advies 750 die heeft advies van 850...

Ik wacht nog even tot de gaming 3080 in nederland gedaald is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
MetalSonic schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Bijna appels met peren, die vraagt weer een stuk meer van je PSU..... DE msi gaming 3080 heeft als advies 750 die heeft advies van 850...

ik denk dat het echt wel meevalt hoor .. 750/850.
De suprim is gewoon een klasse hoger ... als de suprim goedkoper is, zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
MetalSonic schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Als je de Suprim terugklokt van zijn 1,905GHz naar de 1,815GHz van de Gaming zit je waarschijnlijk ook ruim binnen de marge van die 750 watt PSU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanser
*knip* offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door br00ky op 10-03-2022 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGoatsy
Lanser schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:55:
[...]

En kerel, is het goed gekomen? Of nog onderweg?
Nog onderweg, het komt zaterdag of maandag binnen als het goed is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY86cXPKLom1uywVRLxUUkXwcHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2mEWgIFXgkh0koc2a8Js5NYd.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 614 ... 629 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
Beschikbaarheid is te vinden in https://docs.google.com/s...2_DWk4/edit#gid=712726851 (niet meer up-to-date)

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord