hier in Europa redelijk onbekend, in Azië bekende naamTweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:49:
Ik zie op Amazon met grote regelmaat de PNY GeForce RTX™ 3080 Ti 12GB aangeboden worden voor zo'n 1700 euro. Hebben jullie ervaring met dat merk? Ik kom er nog niet veel reviews van tegen.
Dat is niet echt reclame voor PNY als je ziet hoe ze de thermal pads bij de FE kaarten aanbrengen.Skyline GT-R schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:53:
[...]
PNY is een grote OEM. Alle nvidia Founders kaarten worden door PNY gemaakt.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Er zijn wel meerdere fabriekanten die hun thermal pads niet op orde hebben.. gigabyte kuch...kdeboois schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Dat is niet echt reclame voor PNY als je ziet hoe ze de thermal pads bij de FE kaarten aanbrengen.
Nou ik heb deze besteld: 250,- boven msrp maar met de huidige stijgende grondstofprijzen en vervoersprijzen denk ik dat het nog wel prima is. Ik denk niet dat we deze generatie nog normale prijzen gaan zien (uitzondering nbb geluk drops) rtx 3060 ti
Ik zit er toch steeds meer overna te denken om de 3080 Ti van PNY voor 1749 op Amazon.de, die drops van NBB liggen ook steeds verder uit elkaar en m'n GTX970 is ook wel einde levensduur..
Edit; die is ook out of stock atm
[ Voor 9% gewijzigd door TweakOverflow op 03-02-2022 14:46 ]
Weddings are basically funerals with cake.
3080 vs 3080ti lijkt niet erg groot, gaat om maar paar fps extra. Waarom toch de ti?TweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:
Ik zit er toch steeds meer overna te denken om de 3080 Ti van PNY voor 1749 op Amazon.de, die drops van NBB liggen ook steeds verder uit elkaar en m'n GTX970 is ook wel einde levensduur..
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Die PNY komt regelmatig voorbij aan een veel lagere prijs dan 1749EUR. Nu een GPU kopen op Amazon die niet op voorraad is, is vaak geen groot succes..TweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:
De PNY GeForce RTX3080 XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB LHR 10GB kan je zo ook bestellen aan 1429EUR: https://www.amazon.de/dp/B0971ZW8YZ
Rond de 40 FPS extra is niet perse een klein beetjeGuillome schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:46:
[...]
3080 vs 3080ti lijkt niet erg groot, gaat om maar paar fps extra. Waarom toch de ti?
Waar baseer jij die 40 op?bryanaltena schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Rond de 40 FPS extra is niet perse een klein beetje
https://www.gpucheck.com/...i5-11400/ultra/ultra/-vs-
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Waarom niet een FE 3080Ti via V&A die voor 1450-1550 ed te koop zijn? Scheelt je 250 euries en ook gewoon nieuw met garantie.TweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:
De FPS waarden die je daar ziet zijn gebaseerd op specifieke berekeningen/benchmarks, kan beter naar benchmarks in verschillende games kijken om de fps verschillen te vergelijken.
15% meer performance, en gezien ik nu nog steeds een gtx970 gebruik is het wel fijn om ook met deze GPU heel wat jaren te kunnen doen. Nu ik ook de andere componenten ervoor heb wil ik deze PC gaan gebruiken om er met 2 man op te gamenGuillome schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:46:
[...]
3080 vs 3080ti lijkt niet erg groot, gaat om maar paar fps extra. Waarom toch de ti?
Daar ben ik persoonlijk geen fan vanjantje 2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Waarom niet een FE 3080Ti via V&A die voor 1450-1550 ed te koop zijn? Scheelt je 250 euries en ook gewoon nieuw met garantie.
Waarom niet? Van 2e hands of de FE?TweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:41:
Daar ben ik persoonlijk geen fan van
[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 03-02-2022 15:58 ]
Kan ik iets bij voorstellen. Bij NBB heb je trouwens genoeg keus rond de € 1.750,- voor een 3080TI en op voorraad. Kan je dus vandaag nog bestellenTweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:41:
[...]
ik snap het hoor, wellicht wordt de kaart niet geleverd, of er zijn (verborgen ) gebreken. Ben er zelf geen fan van om zulke dure (en kwetsbare producten) via een 2de hands platform binnen te hengelen. Vond het al heel spannend toen ik een 2de hands iphone overnam van iemand voor 200 euroTweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:41:
[...]
15% meer performance, en gezien ik nu nog steeds een gtx970 gebruik is het wel fijn om ook met deze GPU heel wat jaren te kunnen doen. Nu ik ook de andere componenten ervoor heb wil ik deze PC gaan gebruiken om er met 2 man op te gamen
[...]

Ja daar blijf ik dus ook op hangen. Ook al is het gesealed en zou je in theorie nog garantie moeten hebben voelt het toch als een veel groter risico dan bij de oer hollandse webshop. Maar het prijsverschil zit toch rond de €400 en dat is toch ook wel noemenswaardig.MetalSonic schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:53:
[...]
ik snap het hoor, wellicht wordt de kaart niet geleverd, of er zijn (verborgen ) gebreken. Ben er zelf geen fan van om zulke dure (en kwetsbare producten) via een 2de hands platform binnen te hengelen. Vond het al heel spannend toen ik een 2de hands iphone overnam van iemand voor 200 euro
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Eigenlijk door de bovenstaande redenen, maar ook omdat ik het een raar iets vind om gesealede producten te gaan verkopen. Voor hetzelfde geldt sealen ze de pakketten gewoon opnieuw en kom je thuis met een gesealde baksteen. Tuurlijk zal dat een extreem voorbeeld zijn, maar voor dit geld ga ik dat risico niet nemen
Heel begrijpelijk hoor, ben zelf ook altijd wat terughoudend. Maar aan de andere kant, als je 't ophaalt bij de koper/de koper via Tweakers al een wat langere positieve geschiedenis heeft... Nou laat ik het zo zeggen: wanneer ik iets van electronica verkoop zelf'- dan ga ik zéker niemand oplichten die weet waar ik woonTweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Eigenlijk door de bovenstaande redenen, maar ook omdat ik het een raar iets vind om gesealede producten te gaan verkopen. Voor hetzelfde geldt sealen ze de pakketten gewoon opnieuw en kom je thuis met een gesealde baksteen. Tuurlijk zal dat een extreem voorbeeld zijn, maar voor dit geld ga ik dat risico niet nemen
[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 03-02-2022 16:09 ]
Hoeft niet "bewust oplichten" te zijn. Kan ook zijn dat je GPU een keer gevallen is, of beschadigd zonder dat je door hebt en dat het later naar voren komt (verborgen gebrek).. Als koper van de 2de hands kaart zit je dan wel even met een probleem. Maar ik houd hierover op, is toch wel een beetje offtopic ook al heeft het verband met de prijzenBrutal1ty schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:09:
[...]
Heel begrijpelijk hoor, ben zelf ook altijd wat terughoudend. Maar aan de andere kant, als je 't ophaalt bij de koper/de koper via Tweakers al een wat langere positieve geschiedenis heeft... Nou laat ik het zo zeggen: wanneer ik iets van electronica verkoop zelf'- dan ga ik zéker niemand oplichten die weet waar ik woon![]()
Überhaupt niet natuurlijk, maar gewoon om een voorbeeldje te geven haha
Azerty heeft diverse 3050 kaarten:
https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
Helaas vanaf 500 euro en tot 620.....
[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 03-02-2022 16:36 ]
Op Amazon heb je de hele dag continue EVGA 3060 ti drops tussen 570 euro en 678 euro. Grote batch daar gedropt oid? Zelfs op Amazon.nl voor 678 euro.
Je kan het altijd ter plekke openen. Hoor het baksteenverhaal wel van meerdere mensen, GPU en/of Playstations. Moet niet gekker worden....TweakOverflow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:03:
[...]
De hele dag zegt ie aan het einde van de dagJaïr.exe schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:15:
Op Amazon heb je de hele dag continue EVGA 3060 ti drops tussen 570 euro en 678 euro. Grote batch daar gedropt oid? Zelfs op Amazon.nl voor 678 euro.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Amazon dropt de gehele dag doorJDx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:29:
[...]
De hele dag zegt ie aan het einde van de dag
Sinds de vorige post is het al 4x gedropt, alleen heb zelf geen adres in Spanje/Italie. NL was helaas 678 euro...
Nog steeds prima, maar niet zo goedkoop dat je het niet kan laten liggen nee.Jaïr.exe schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:35:
[...]
Amazon dropt de gehele dag door
Sinds de vorige post is het al 4x gedropt, alleen heb zelf geen adres in Spanje/Italie. NL was helaas 678 euro...
Misschien ff wachten dan
Nvidia is set to release the Lovelace RTX 40 series in September of 2022 likely starting with the RTX 4080, 4070, and 4090.

Nvidia is set to release the Lovelace RTX 40 series in September of 2022 likely starting with the RTX 4080, 4070, and 4090.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Wachten op nog hogere prijzen?mmxmmx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:31:
Misschien ff wachten dan![]()
Of wachten of de 30XX dan in de aanbieding komt? Dit zie je namelijk niet terug bij bijvoorbeeld de 2060.
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 03-02-2022 18:40 ]
Bron?mmxmmx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:31:
Misschien ff wachten dan![]()
Vermoed al oudere geruchten, want het lijkt er allang niet meer op dat dat zo snel al is.
Was volgens mij al bekend dat ie 4000 euro ging kosten en waarschijnlijk bijna niet te krijgen gaat worden voor de gewone consument. Je moest er in ieder geval niet op gaan wachten, moet je ook niet willen
De bron er zijn er meer maar deze had ik gebruikt..
https://www.youtube.com/w...nel=GraphicallyChallenged
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ja likely, maar dat is gewoon omdat het om de 2 jaar is en het ook in september 2020 was, maar er is al een tijdje geen nieuws over geweest geloof ik. Eigenlijk zouden ze die 3090 Ti gewoon achterwege moeten laten en daar de 4090 van maken, misschien is dat ook wel zo.mmxmmx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:38:
[...]
De bron er zijn er meer maar deze had ik gebruikt..
https://www.youtube.com/w...nel=GraphicallyChallenged
Zie het ook somber in dat er snel nieuws komt over de 3070 Ti 16GB, ik wacht er niet meer op in ieder geval.
Daling is opgehouden de afgelopen dagen, maar de goedkoopste kaarten zijn ook nog steeds niet weg voordat je ze hier kan linken, dus dat is goed. Zo lang er maar voorraad komt voordat de oude op is, dan pas moeten ze met elkaar gaan concurreren.
Maar nog steeds geen founder editie drops.
Duurt wel erg lang.
Duurt wel erg lang.
Zo lang geleden was dat toch niet? Vraag me ook af hoe veel daar nog van komen, ten eerste zijn ze duurder geworden en ten tweede komen er van veel kaarten nieuwe versies.Evertt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
Maar nog steeds geen founder editie drops.
Duurt wel erg lang.
Ligt er ook aan of je op een specifieke kaart wacht of dat je pakt wat je pakken kan. Alles is een goede koop, al zou ik persoonlijk niet voor de 3080 Ti gaan in de drop.
Doe sowieso niet aan dat zenuwachtige gedoe
Bij AMD gaan sommige lui helemaal kapot aan die zooi elke week
Zie wel af en toe wat nieuwe "mine-bare" coins opkomen, dat is dan weer minder.
Even opgezocht, was 2 weken geleden nog, zie TS.Evertt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
Duurt wel erg lang.
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 04-02-2022 09:37 ]
De 3080Ti is vaak wel de enige kaart waar je enigzins normaal een kans op maakt. De 3080 is zo goed als kansloos bij een NBB drop gezien alle bots. De 3080Ti is voor miners (dus botters) minder interessant, waardoor deze langer beschikbaar blijft.JDx schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Zo lang geleden was dat toch niet? Vraag me ook af hoe veel daar nog van komen, ten eerste zijn ze duurder geworden en ten tweede komen er van veel kaarten nieuwe versies.
Ligt er ook aan of je op een specifieke kaart wacht of dat je pakt wat je pakken kan. Alles is een goede koop, al zou ik persoonlijk niet voor de 3080 Ti gaan in de drop.
Bij AMD gaan sommige lui helemaal kapot aan die zooi elke weekuiteindelijk kopen ze toch maar wat.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Dat minen is al wat minder van belang, het is ook nog eens voor 1200 euro niet een kaart die je gewoon even op de gok koopt, als ik een creditcard had en ineens een 3080 zie voor 750 euro ook al hoef ik die niet, dan zou ik hem alsnog kopen, 1200 euro is toch net even een ander bedrag, vind ik dan.Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:49:
[...]
De 3080Ti is vaak wel de enige kaart waar je enigzins normaal een kans op maakt. De 3080 is zo goed als kansloos bij een NBB drop gezien alle bots. De 3080Ti is voor miners (dus botters) minder interessant, waardoor deze langer beschikbaar blijft.
Er zijn hier ook wel mensen geweest die een 3080 Ti al in hun winkelmandje hadden en konden afrekenen, maar toch nog afgehaakt zijn.
3050 a 419,- euro eindelijk uitverkocht, maar verschijnt wel steeds opnieuw
https://www.notebooksbill...52Bgrafikkarte%252B752490
Benieuwd wanneer die in de 3XX komt.
Je hebt een punt, ware het niet dat een aftermarket 3080 nu niet te koop is onder de 1350,-. Voor 150,- minder heb je ook een 3080Ti FE. De koeling is dan misschien wel wat minder, al is die bij sommige aftermarket kaarten ook echt belabberd. Met een kleine undervolt draait mijn 3080Ti hier erg goed.JDx schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Dat minen is al wat minder van belang, het is ook nog eens voor 1200 euro niet een kaart die je gewoon even op de gok koopt, als ik een creditcard had en ineens een 3080 zie voor 750 euro ook al hoef ik die niet, dan zou ik hem alsnog kopen, 1200 euro is toch net even een ander bedrag, vind ik dan.
Er zijn hier ook wel mensen geweest die een 3080 Ti al in hun winkelmandje hadden en konden afrekenen, maar toch nog afgehaakt zijn.
3050 a 419,- euro eindelijk uitverkocht, maar verschijnt wel steeds opnieuw
https://www.notebooksbill...52Bgrafikkarte%252B752490
Benieuwd wanneer die in de 3XX komt.
Netjes, ik doelde meer op de mensen die geld over hebben voor een 3060 Ti, niemand van hun zou twijfelen als ze in de drop een 3080 zouden kunnen krijgen.Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:26:
[...]
Je hebt een punt, ware het niet dat een aftermarket 3080 nu niet te koop is onder de 1350,-. Voor 150,- minder heb je ook een 3080Ti FE. De koeling is dan misschien wel wat minder, al is die bij sommige aftermarket kaarten ook echt belabberd. Met een kleine undervolt draait mijn 3080Ti hier erg goed.
Denk dat de 3080 10GB niet lang meer in de drop zit, of helemaal niet meer. De 12GB heeft geen MSRP/FE.
https://videocardz.com/ne...0-cuda-cores-and-350w-tdpUnfortunately, NVIDIA did not announce the MSRP for its new card. We have thus far seen custom models going for around 1700 EUR, around 20% more than RTX 3080 10GB, while EVGA lists the cheapest RTX 3080 12GB model at 1249 USD at its official score.
[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 04-02-2022 10:33 ]
Tuurlijk, iedereen heeft een budget. Alleen de **80 / **80Ti is altijd al top-of-the-line geweest met een dito prijskaartje. Mensen die van een 1080/Ti of 2080/Ti afkomen zullen nu waarschijnlijk ook weer de overstap maken naar de 3080/Ti.JDx schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:32:
[...]
Netjes, ik doelde meer op de mensen die geld over hebben voor een 3060 Ti, niemand van hun zou twijfelen als ze in de drop een 3080 zouden kunnen krijgen.
Denk dat de 3080 10GB niet lang meer in de drop zit, of helemaal niet meer. De 12GB heeft geen MSRP/FE.
[...]
https://videocardz.com/ne...0-cuda-cores-and-350w-tdp
Ik kwam persoonlijk van een 1070 die ik 6 jaar heb gebruikt. Had ook geen 3080Ti nodig, maar deze kwam via een drop op mijn pad. Het is veel geld, maar ook een investering voor de komende 6+ jaar.
Zoek minimaal een 3070.JDx schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Zo lang geleden was dat toch niet? Vraag me ook af hoe veel daar nog van komen, ten eerste zijn ze duurder geworden en ten tweede komen er van veel kaarten nieuwe versies.
Bij AMD gaan sommige lui helemaal kapot aan die zooi elke weekuiteindelijk kopen ze toch maar wat.
Zag dat een 3070ti €999 kost bij NBB.
Je hebt op Pricewatch ook al een 3070 ti (msi) voor 999 (excl verzendkosten dan)Evertt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:44:
[...]
Zoek minimaal een 3070.
Wel van Proshop dus uit Denemarken:
pricewatch: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G
Ja volgens mij zijn ze er eindelijk achter dat een Ti niet heel veel meer waard is dan een 3070, de 3070 vind ik nog steeds overpriced ten opzichte van een 3060 Ti.Evertt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:44:
[...]
Zoek minimaal een 3070.
2 weken geleden was er een NBB test drop, beide kaarten waren niet te bestellen. De laatste echte drop was 11 januari en wat restanten op 13 januari. Dat was een hele flinke drop dus ik verwacht dat er nu weer 1 maand tussen zal zitten. Ik zou dus zeker 8 en 10 februari in de gaten gaan houdenJDx schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Even opgezocht, was 2 weken geleden nog, zie TS.
Had deze tabel ooit gemaakt om te kijken wat een kaart waard is voor miners, dat heeft nu niet zo veel nut meer, je kan nog wel mooi zien dat de prijzen nu bijna gelijk of zelfs beter zijn dan in september.

En onderaan zie je hoe erg de profit per kaart is gedaald afgelopen maand, sommige zijn bijna gehalveerd, tenzij er rare dingen gebeuren zullen er eerder kaarten verkocht dan gekocht worden door miners.
Er waren tijden dat je meer dan 300 euro(!) per maand kon verdienen met een 3090.
Vernieuwde MSRP staat er ook in.

En onderaan zie je hoe erg de profit per kaart is gedaald afgelopen maand, sommige zijn bijna gehalveerd, tenzij er rare dingen gebeuren zullen er eerder kaarten verkocht dan gekocht worden door miners.
Er waren tijden dat je meer dan 300 euro(!) per maand kon verdienen met een 3090.
Vernieuwde MSRP staat er ook in.
Niets is minder waar... 2 weken geleden was gewoon een kleine drop. Ken toch een aantal mensen die een 3070 of 3090 hebben kunnen scoren.stin00 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:53:
[...]
2 weken geleden was er een NBB test drop, beide kaarten waren niet te bestellen. De laatste echte drop was 11 januari en wat restanten op 13 januari. Dat was een hele flinke drop dus ik verwacht dat er nu weer 1 maand tussen zal zitten. Ik zou dus zeker 8 en 10 februari in de gaten gaan houden
19 januari was prima te doen hoor. Ik kan eventueel wel helpen als je wilstin00 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:53:
[...]
2 weken geleden was er een NBB test drop, beide kaarten waren niet te bestellen. De laatste echte drop was 11 januari en wat restanten op 13 januari. Dat was een hele flinke drop dus ik verwacht dat er nu weer 1 maand tussen zal zitten. Ik zou dus zeker 8 en 10 februari in de gaten gaan houden
[ Voor 3% gewijzigd door PmBb op 04-02-2022 11:49 ]
https://www.proshop.nl/Gr...Grafische-kaarten/2960663 3070 ti 999 euro
https://www.proshop.nl/Gr...Grafische-kaarten/3025975 3060 ti 699 euro
Voor mensen die steeds achter het net vissen wellicht interessant.
[ Voor 3% gewijzigd door gilla013 op 04-02-2022 12:05 ]
Oei dat zijn er een hoop, graag ontvang ik je hulpPmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]
19 januari was prima te doen hoor. Ik kan eventueel wel helpen als je wil
[Streamable: RPReplay_Final1642581825]
Lol hoe krijg je dat dan voor elkaar? Heb al moeite met 1 kaart afrekenenPmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]

This is why we can't have nice thingsPmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Heb je aandelen bij NBB.PmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]
De eind bedrag klopt niet zo te zien
Fuuu te laat voor de 3060ti. Staat nog wel op voorraad maar kan em nergens kopen.gilla013 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:01:
https://www.proshop.nl/Gr...Grafische-kaarten/2960663 3070 ti 999 euro
Beide helaas niet meer te bestellen inmiddelsMorpheus2003 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Fuuu te laat voor de 3060ti. Staat nog wel op voorraad maar kan em nergens kopen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgtPmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Voor de belgen onder ons, succes!
https://www.ldlc.com/es-es/ficha/PB90909090.html
https://www.ldlc.com/es-es/ficha/PB90909090.html
Drops! 3090
Guillome schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:56:
Drops! 3090

[ Voor 20% gewijzigd door TweakOverflow op 04-02-2022 14:00 ]
Wat had je dan verwacht
Ik had ook niet anders verwachtGuillome schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Wat had je dan verwachtDie drops is me nog nooit gelukt, net als velen hier.
[ Voor 7% gewijzigd door TweakOverflow op 04-02-2022 14:13 ]
De meesten gaan nog sneller, 3090 is volgens mij vaak het langst in stock.Oni schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:
Gaat het allemaal echt zó snel?
Ook voor alle andere types?
Ik heb sinds kort een aflever adres in Frankrijk dus ik dacht, ik probeer het gewoon. Ik kreeg de site niet eens geladen
Wel jammer dat hij sinds een paar weken €100 duurder is trouwens
Wel jammer dat hij sinds een paar weken €100 duurder is trouwens
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
En terecht. Prize/performance wise is dat ding ook echt belachelijk. Ook bij MSRP.Idanue schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:
[...]
De meesten gaan nog sneller, 3090 is volgens mij vaak het langst in stock.
Koop een console.. dan ben je voor weinig klaar ;-)
Ik heb al diverse pogingen gewaagd maar er is gewoon niet aan te komen voor een voor deze tijd fatsoenlijke prijs. Op mijn series X draaik 4k op min, 60FPS met raytracing. Als ik BF 2042 bekijk kan ik me niet voorstellen dat je het verschil nog merkbaar ziet(tijdens gameplay) dan op een PC met en 3070Ti
Ik heb al diverse pogingen gewaagd maar er is gewoon niet aan te komen voor een voor deze tijd fatsoenlijke prijs. Op mijn series X draaik 4k op min, 60FPS met raytracing. Als ik BF 2042 bekijk kan ik me niet voorstellen dat je het verschil nog merkbaar ziet(tijdens gameplay) dan op een PC met en 3070Ti
Ik hou er van om met keyboard en muis te spelen en de meeste games die ik speel zijn niet beschikbaar op XSX of PS5 dus dat is echt geen optie.Penetrator1976 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
Maar m'n series X weigert steevast Asgard's Wrath, Half-Life Alyx en God of War te draaienPenetrator1976 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
Wel draait ie Halo beter dan m'n PC
En weer opOni schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:46:
https://www.ldlc.com/fiche/PB99000099.html
weer 3090 voor de belgen beschikbaar
Raar... zelfde gpu 2 maal in 1 dag? De 1e drop link bracht me ook naar de Spaanse ldlc.
Dat is dan ook omdat @nickvanemden de Spaanse link ipv de Franse had gedeeld.Kuunlan01 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:48:
Raar... zelfde gpu 2 maal in 1 dag? De 1e drop link bracht me ook naar de Spaanse ldlc.
Lol, nice het lijkt of ik bij de 2e drop een 3090 FE te pakken heb. Reservering op de cc en bevestiging in de mail. Iemand een idee wanneer je er zeker van kan zijn dat je bestelling er door is?
youtube.com/@hisrep
Zodra 'ie verzonden is in feite.DeNachtwacht schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:06:
Lol, nice het lijkt of ik bij de 2e drop een 3090 FE te pakken heb. Reservering op de cc en bevestiging in de mail. Iemand een idee wanneer je er zeker van kan zijn dat je bestelling er door is?
De eerste 3090 drop van vanmiddag lijkt overigens een foutje te zijn geweest waarbij men niet kon bestellen.
Oef, nog steeds spannend dus…kiiv3H schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:22:
[...]
Zodra 'ie verzonden is in feite.
De eerste 3090 drop van vanmiddag lijkt overigens een foutje te zijn geweest waarbij men niet kon bestellen.
Oftewel gevalideerd, maar nog niet bekend of het ook beschikbaar is… help help, kom ik er een keer doorheen is het nog onzeker.Votre commande a été validée, elle sera préparée dès que tous les articles seront disponibles et prêts à être colisés.
[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-02-2022 18:27 ]
youtube.com/@hisrep
Het proces is in feite dat de order nu gecheckt gaat worden op allerhande zaken (komt er praktisch op neer of je ooit eerder een Founders Edition bij LDLC hebt besteld) waarna 'ie uiteindelijk naar Preparee zal springen. Zodra dat gebeurt ben je wel redelijk veilig, maar helemaal veilig ben je natuurlijk pas als je de kaart in handen hebt.DeNachtwacht schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Oef, nog steeds spannend dus…
[...]
Oftewel gevalideerd, maar nog niet bekend of het ook beschikbaar is… help help, kom ik er een keer doorheen is het nog onzeker.
die valideer controle kan wel ff duren hoor. bij mijn succesvolle 3080FE duurde dat geloof ik 2 dagenDeNachtwacht schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Oef, nog steeds spannend dus…
[...]
Oftewel gevalideerd, maar nog niet bekend of het ook beschikbaar is… help help, kom ik er een keer doorheen is het nog onzeker.
Ik gok zomaar dat het zo vlak voor het weekend nog wel langer peentjes zweten kan zijn…
Maar goed op hoop van zegen, dit is al beter dan niks…
youtube.com/@hisrep
kloptDeNachtwacht schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:33:
Ik gok zomaar dat het zo vlak voor het weekend nog wel langer peentjes zweten kan zijn…
Had ik dan een bestelling op een vrijdag-drop en toen zag ik al de posts hier dat het dan nog niet zeker was ... maandagochtend was mijn bestelling validée maar dan heb je dus nog een stap.
Ik hoop met je mee dat t gewoon ook netjes goed komt
Hoe werkt dit? Je kan toch maar 1 kaart per drop bestellen anders storniert alles? Of is dit foutief meerdere malen afgeschreven van je CC?PmBb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Gta Ripper schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:18:
Hij staat sinds vrijdagavond al op "En attente de preparation", wat volgens mij voorbereiden van de bestelling betekent. Validee was ik vrij snel doorheen na het sturen van mijn identiteitskaart.
Edit: RTX 3080 van ASUS TUF by the way. Weet wel dat ze de FE versie niet richting NL versturen.
Vraagje, hebben jullie een nederlandse identiteitskaart ingestuurd? Of moet dit een franse zijn?Gta Ripper schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:09:
Ik kreeg een mail waarin ze vroegen om je identiteitskaart, dus heb dat wel moeten uploaden.
youtube.com/@hisrep
Heb vorige jaar ook dit gedaan pat gekocht. Wegens dat de kaarten zo duur zijn.Penetrator1976 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
Maar gaming dan blijft de pc de favoriet. Al wegens de mogelijkheid om keyboard en muis. Bij de Xbox is dat ook mogelijk.
Tsja je moet er iets voor over hebbenBrutal1ty schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:43:
Maar m'n series X weigert steevast Asgard's Wrath, Half-Life Alyx en God of War te draaien![]()
Wel draait ie Halo beter dan m'n PC
Maar idd de meeste hier zullen PC only games draaien en dan moet je een keuze maken.
Afgelopen dagen was het rustig bij de Nederlandse shops. Hopelijk volgende week beter!
Er is nog wel iets van nieuws, de 3090 Ti is gespot voor meer dan 4300 euroMetalSonic schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:18:
Afgelopen dagen was het rustig bij de Nederlandse shops. Hopelijk volgende week beter!
https://videocardz.com/ne...potted-with-e4300-pricingIn fact, just today @momomo_us discovered another European listing of RTX 3090 Ti with prices ranging from 4332 to 4577 EUR, significantly more than RTX 3090 cards.
Over het geheel genomen dalen de prijzen aardig, eigenlijk in veel gevallen wel tot de laagste prijzen sinds de zomer. Er is in ieder geval weer wat te krijgen. Volgende week maar eens de knoop door hakken.
Ik zou snel zijn, de laatste weken zijn de cryptoprijzen flink gekelderd, maar het begint voor mijn gevoel alweer wat op te krabbelen. Datzelfde gebeurt dan ongetwijfeld weer met de GPU prijzen.Afwezig schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:03:
Over het geheel genomen dalen de prijzen aardig, eigenlijk in veel gevallen wel tot de laagste prijzen sinds de zomer. Er is in ieder geval weer wat te krijgen. Volgende week maar eens de knoop door hakken.
youtube.com/@hisrep
Koersen krabbelen idd weer op na een flinke pump, kan altijd nog een dump komen, maar de profits vallen nog erg tegen en ETH mining blijft een aflopende zaak, in het AMD topic krijgt iemand z'n oude Vega 56 niet kwijt terwijl miners daar eerst voor in de rij stonden aangezien die dezelfde hashrates heeft als de 6700XT.DeNachtwacht schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Ik zou snel zijn, de laatste weken zijn de cryptoprijzen flink gekelderd, maar het begint voor mijn gevoel alweer wat op te krabbelen. Datzelfde gebeurt dan ongetwijfeld weer met de GPU prijzen.
De populairste kaarten, zoals de 3060 Ti voor 699,- euro zijn wel alweer snel weg, een leuke 3060 Ti zit je nu alweer in de 800, voor 999 heb je een MSI 3070 Ti, dat is zelfs lager nog dan afgelopen zomer!
Denk ook dat veel miners onrendabele kaarten nu zijn aan het dumpen in V&A zie je best wel wat 480's 580's en zelfs 3060 ti's verschijnen. Natuurlijk noooooit mee gemined. Zodra Ethereum POS gaat verwacht ik een grote dump oude mining kaarten inclusief de 30 serie kaarten, want in Nederland is er gewoon niets echt rendabel genoeg om te minen met de huidige stroomkoersen. Met een beetje geluk kunnen we als de 40 serie dan uitkomt in september allemaal een 4080 rtx krijgen voor msrp.JDx schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Koersen krabbelen idd weer op na een flinke pump, kan altijd nog een dump komen, maar de profits vallen nog erg tegen en ETH mining blijft een aflopende zaak, in het AMD topic krijgt iemand z'n oude Vega 56 niet kwijt terwijl miners daar eerst voor in de rij stonden aangezien die dezelfde hashrates heeft als de 6700XT.
De populairste kaarten, zoals de 3060 Ti voor 699,- euro zijn wel alweer snel weg, een leuke 3060 Ti zit je nu alweer in de 800, voor 999 heb je een MSI 3070 Ti, dat is zelfs lager nog dan afgelopen zomer!
Ondanks dat het zuur is voor die user (oude kaart niet kwijtraken voor goed geld en wel een nieuwe met premium gekocht) is het een bemoedigend signaal. Afgelopen 2 weken redelijk rustig ivm chinees nieuwjaar. Ik kijk met aandacht naar de komende weken....JDx schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Koersen krabbelen idd weer op na een flinke pump, kan altijd nog een dump komen, maar de profits vallen nog erg tegen en ETH mining blijft een aflopende zaak, in het AMD topic krijgt iemand z'n oude Vega 56 niet kwijt terwijl miners daar eerst voor in de rij stonden aangezien die dezelfde hashrates heeft als de 6700XT.
Ja prima toch, hij hoeft er ook niet aan te verdienen, ik dacht dat begin februari de 3070 Ti 16GB kwam, dus ik had in januari heel even m'n 3060 Ti te koop staan, werd bijna niet bekeken, had een reactie en dat bleek een frauduleuze bieder, alleen maar goed voor de nieuwprijzen, ik blijf lekker bij deze. Soms is goed genoeg gewoon goed, dat futureproof enzo komt toch nooit wat van (bij mij) hahastylezzz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:44:
[...]
Ondanks dat het zuur is voor die user (oude kaart niet kwijtraken voor goed geld en wel een nieuwe met premium gekocht) is het een bemoedigend signaal. Afgelopen 2 weken redelijk rustig ivm chinees nieuwjaar. Ik kijk met aandacht naar de komende weken....
Jammer dat de 3080 kaarten nog zo duur zijn in NederlandJDx schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Met de huidige kosten is zelfs potje gamen al een dure hobby aan het wordenBas1978 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:30:
[...]
Denk ook dat veel miners onrendabele kaarten nu zijn aan het dumpen in V&A zie je best wel wat 480's 580's en zelfs 3060 ti's verschijnen. Natuurlijk noooooit mee gemined. Zodra Ethereum POS gaat verwacht ik een grote dump oude mining kaarten inclusief de 30 serie kaarten, want in Nederland is er gewoon niets echt rendabel genoeg om te minen met de huidige stroomkoersen. Met een beetje geluk kunnen we als de 40 serie dan uitkomt in september allemaal een 4080 rtx krijgen voor msrp.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |